Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

2015 Advent Škriatkovia

Úvod a první část

2015 Advent Škriatkovia
Vložené: LadyF - 01.12. 2015 Téma: 2015 Advent Škriatkovia
LadyF nám napísal:

1. december 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Skřítčí záznamy správy Bradavic: Spisy let devadesátých

 

Autoři: bluestocking92, goat of abe (pokeystar), JackieJLH, kristoph, Meltha, nata, pyjamapants, Pyjamarama, slytherinlaurel, sylvanawood

Originál: Hogwarts House-Elves Housekeeping Files: vol. 1990s

Překlad i betaread: arabeska s LadyF (ve vzájemné symbióze/achjaj, ty komentáře, co u toho lítaly!)

Grafická úprava: arabeska (zde Lady pouze kibicovala/a pořád by něco kritizovala a tohle změň a tamto a toto ne... kecám, bez ní by to nešlo)

Banner: solace

Stav: Souhlas k překladu prozatím neobdržen

Délka: 34 000 slov, 99 kapitol, 29 částí

ShrnutíPřemýšleli jste někdy, co se odehrává v pozadí bradavických událostí?

Postavy obsažené v tomto příběhu jsou majetkem J. K. Rowlingové, autorky Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvů a míst patří pánům Medkům, kteří knihy o Harry Potterovi přeložili do češtiny, případně nesčetným fanfiction slovníkům a encyklopediím. Autorství této fanfikce náleží více autorům, od nichž jsme se bohužel nedočkaly reakce na žádost o povolení k překladu. Ani příběh, ani jeho překlad nevznikly za účelem finančního zisku.

Varování:

Přístupné bez věkového omezení, při čtení v práci ovšem hrozí poprskání monitoru kafem/grogem/pro nekafaře či těhotné čajem, to záleží, co si v práci dopřáváte...

Povídka nemá vánoční tematiku, rada starších ovšem usoudila, že u skvostů vánoční tematiky netřeba.

Víc Vám k povídce neřekneme, ať nepřijdete o kouzlo postupného/a napínavého! objevování.

Jen Vás naléhavě prosíme, abyste četli pozorně. Jinak by Vám mohla uniknout spousta detailů, u jejich pilování jsme se zapotily./A kolikrát jsme je (nebo mluvím jenom za sebe?) objevily až v totálně finální verzi a lezly nám u toho oči z důlků a ňápaly jsme se po originálu, abychom se přesvědčily, že to tak vážně má být a není to jenom jedna z těch běžných popůlnočních halucinací.

S láskou

LadyF a arabeska

Dodatek: Jestli nebudu mít u každé kapitoly víc než 50 nadšených komentářů, tak budu smutná, a jestli z toho smutku předčasně porodím, tak mě to naštve! :D Jedná se o ojedinělý projekt, zahrnující nejen pouhý překlad, nýbrž i grafickou úpravu, který se už (minimálně z mé strany) nikdy nebude opakovat. 

Dodatek dodatku: Kdyby nastal problém se zobrazováním obrázků, vložila jsem pod každou kapitolu jejich URL, to by mělo fungovat v každém případě. Myslím, že tady na stránce budou rozmazané, protože jsou dost velké. Uvidíme. Kdyby se přece jenom něco vyvrbilo, volejte arabesku. To je vše, užijte si první kapitolu!

 

*


Prolog – květen, 1998



Ještě nikdy se nestalo, aby kdokoli z kouzelníků či čarodějek řekl: „Mám paměť jako domácí skřítek!“ Nikdy se však nikdo nezamyslel nad tím, proč tomu tak je.

A proč by také měl? Úkolem skřítka je vyhovět všem potřebám kouzelníka (či čarodějky) s encyklopedickou znalostí jeho preferencí. Bez ohledu na to, zda skřítek disponuje schopností tyto vědomosti uchovat v paměti, či ne. Ona schopnost je přitom ve skutečnosti takřka nulová. Skřítčí paměťové centrum se podobá hrášku nejen tvarem, nýbrž i schopností ukládat informace.

Jak se jim tedy daří do detailu se vyznat ve spletité změti maličkostí kouzelníkova (či čarodějčina) života?

Teprve po Poslední bitvě poprvé někoho napadlo se nad touto otázkou zamyslet.

To totiž Ron Weasley pošimral hrušku, aby ukořistil půlnoční svačinku, a v troskách školní kuchyně objevil to nejpečlivěji střežené tajemství v celé pradávné a barvité historii Bradavic.

Skřítčí záznamy správy Bradavic.

Podezření, že kuchyně nezůstala bitvou nedotčena, pojal už u portrétu s hruškou. Visel na vlásku a zakymácel se, když se ho Ron pokusil dotknout. Rukou přidržel rám a nadával si pod nosem, když se mu nedařilo najít ono správné místo k pošimrání. Že by nejdříve zkusil obraz narovnat, to ho nenapadlo.

Nadávky nabraly na hlasitosti i na hrubosti, když spatřil, v jakém stavu se nachází jeho druhý domov, jeho Mekka, kdysi zářivá, kdysi uspořádaná, pramenice potravy, kterou uctíval jako žádnou jinou, nepočítaje matčino království.

Těch koláčů!

Podjela mu noha, jelikož šlápl do kaluže z borůvek a melasy, a sklouzl se po podlaze. Zamířil k labyrintu spižíren, které sídlily za protější zdí, a vzdor všemu nevzdával naději, že zůstaly bez újmy.

První půltucet bohužel nezůstal. Police šejdrem, stěny zmáčené pudingem a gulášem. Oči se mu zalily slzami při vzpomínce na všechny náležitě vychutnané hostiny a na všechna jídla, která zhltnul s otevřenou pusou a bez rozvahy.

Prošel dalšími dveřmi a ohrnul nos při pohledu, který se mu naskytl. No jasně, že houbám se nic nestane. V osmé místnosti spižíren, dál, než kdy byl ať už on nebo George nebo Fred… ach Frede…, konečně narazil na chleba. Další skrývala čokoládu, z jejíž vůně se mu málem podlomila kolena. Po srážce s mozkomory ji Harry s Hermionou jistě ocení.

V další místnosti nalezl obrovský flák sýra.

Jelikož už měl náruč plnou jídla, zapátral pohledem po košíku nebo jiné nádobě, do které by mohl náklad uložit, ale marně. Zrovna když byl na odchodu, na cestě zpátky za vyhladovělými přáteli, padla mu do oka krabice. Měla odklápěcí víko a propracovaný zámek s neméně propracovaným klíčem uvnitř. Byla z leštěného dřeva, snad teakového – Hermiona by to poznala stoprocentně – a po stranách měla vyryty runy, které se klenuly po celé šířce. Na víku byla připevněna mosazná tabule s nápisem Skřítčí záznamy správy Bradavic. Se zadrženým dechem ji otevřel, zvědavý, jaké poklady kuchyně skrývá. Zasténal.

Byla plná pergamenů. Kdyby ji vyprázdnil, vyměnil letité pergameny za jídlo a odnesl nahoru, tak by ho Hermiona zabila. Kdyby ji tu nechal ležet a ona to zjistila, a jakože ona zjistí vždycky všechno, stejně by ho zabila.

Kdyby jí však krabici rovnou přinesl k nohám, mohla by ho znovu políbit.

To rozhodně stálo za tu námahu s tíhou navíc.

Po krátkém zamyšlení si svlékl svetr a proměnil ho v koš, do kterého se vlezlo jídlo i krabice. V bludišti spižíren byla docela zima, a tak na sebe seslal zahřívací kouzlo. Poté sebral všechnu sílu, zdvihl koš a téměř vysypal jeho obsah, když zjistil, že krabice je nyní lehká jako pírko, přestože ještě před chvílí vážila metrák. Zvláštní. Asi už měl halucinace z vyčerpání.

Na cestě do nebelvírské věže se několikrát ztratil – někdejší poznávací body byly nyní k nepoznání – takže se mu ohromně ulevilo, když ho Hermionin ustaraný pískot zavedl do společenské místnosti, kde na něho s Harrym a Ginny čekala.

Co ti trvalo tak dlouho?“ vyhrkl Harry dřív, než se Hermiona vůbec stačila nadechnout.

Ron se na kamaráda zašklebil a nechal koš dopadnout před pohovku. „Jé, Rone,“ pokračoval Harry v dokonalé nápodobě. „Ty jsi hodný, žes nám přinesl jídlo!“

Zatímco dívky vyprazdňovaly obsah koše, Harry mu věnoval omluvný pohled, na který Ron odpověděl pokrčením ramen. Hermiona otevřela svou korálkovou kabelku, vyndala talíře a nůž a podala je Ginny. Ta rychle nakrájela chleba a sýr, než Hermiona našla hrnky.

Aquamenti!“ melodicky přednesla a hrnky se naplnily vodou.

Ron se praštil do čela. „Dýňová šťáva!“ Chtěl ji sehnat.

Na vodě není nic špatného, Rone,“ uklidnila ho Ginny. „Všichni jsme už přežili horší věci.“

Jedli v tichu, které bylo zprvu pochmurné, ale postupně, zatímco se jim žaludky plnily chlebem, sýrem a čokoládou, se měnilo v sounáležité.

Měli byste vidět kuchyni – je úplně na padrť!“ zvolal Ron s ústy plnými čokolády. „Borůvky a melasa rozpatlané po celé podlaze.“

Harrymu se zamlžily oči. „Melasa?“ zaskuhral.

Nestalo se nic skřítkům?“ zeptala se starostlivě Hermiona.

Ehm… žádné jsem neviděl,“ přiznal Ron s rudýma ušima. „Ale hele, co jsem našel!“ Ukázal na dřevěnou krabici v koši.

Hermiona a Ginny se sklonily, aby se podívaly na víko. Hermiona zalapala po dechu, kdežto Ginny jen pokrčila rameny.

Myslela jsem, že je to šampaňské.“

Hermiona jí věnovala raněný pohled. „Ale tohle je mnohem lepší! Vůbec jsem nevěděla, že si skřítci vedou vlastní záznamy. V Dějinách bradavické školy se o tom nic nepíše.“ Zářivě se na Rona usmála.

Ó ano. Možná dojde i na muckání. S jazykem.

S bázní otevřela víko a opatrně vyndávala pergameny z přihrádek, dokud před sebou nenavršila menší pyramidu. Znovu pohlédla dovnitř krabice. „Musí být rozšířená nějakým kouzlem,“ prohlásila téměř šeptem. „Dno není nikde v dohledu!“

Dřív, než mi bude osmnáct. S trochou štěstí.

Pár jich rozevřela a zamračila se na jejich obsah. „Nejsou seřazeny podle data. Ab aeterno! Ad fundum!“ Nic se nestalo.

Mělo se něco stát?“ Harry nakoukl do krabice.

Hermiona zakoulela očima. „Svitky se mají seřadit podle data, od nejnovějších.“ Harry už otevíral ústa. „A ano, jsem si jistá, že je to správné kouzlo, používala jsem ho při opakování na zkoušky.“

Možná v tom mají skřítci jiný systém?“ navrhl Ron. „Třeba podle předmětu nebo typu nebo… barvy!“

Svorně pohlédli na jednolitě žluté pergameny.

Možná,“ prohodil Harry, vzpomínaje na Dobbyho, „jsou zvyklí si to, co zrovna potřebují, prostě přivolat, takže je neřadí vůbec?“

A to kouzlo nefungovalo, protože…?“ Hermiona vypadala, jako by měla pifku na všechny pergameny na světě.

Harry se zamračil. „Skřítčí magie je docela mocná, ne? Nejspíš neguje tu naši. Je to jejich krabice.“

Ron si dlouze zívl a ostatní následovali jeho příkladu. „Jsem vyřízený,“ prohlásil. Vstal a protáhl se.

Ronalde?“ Hermiona k němu vzhlédla a zamávala řasami. „Pomůžeš mi to vynést nahoru?“

Ginny se zahinňala při pohledu na bratra. Vypadal jako zamrzlý troll. Sama odvedla Harryho za ruku nahoru do chlapeckých ložnic.

É, jasně.“ Zvedl krabici, která jakoby opět ztěžkla, a následoval ji po schodech do starého pokoje. Doufal, že moc nefuní a ani se nepotí.

Otevřela dveře a on s námahou položil krabici na zem. V tom tichu byl její dopad ohlušující.

Hups. Soráč. Hej. Schody se neproměnily! Proč myslíš –“ Blábolil, byla tak blízko. „–že se z nich nestala sklu –“ Uchopila jeho tvář a stoupla si na špičky. „-zavka? Jsou poka – mhhhhm!“

Přitiskla své rty k jeho a on zalapal po dechu. Tentokrát to bylo dokonce lepší než minule. Vklouzla jazykem do jeho úst a váhavě zkoumala. Zasténal a nazdvihl ji, přitiskl ji k sobě a pokračoval v polibku.

Ta krabice byla krutopřísná.


*

Ab aeterno: od začátku

Ad fundum: ke konci (nebo spodní části)

Zdroj: http://www.yuni.com/library/latin.html



 

autor: pokeystar

beta: pyjamapants

překlad: LadyF

český betaread: arabeska

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Úvod a první část Od: MichelleF - 21.01. 2021
Krutopřísný začátek, zlepšil mi den a že to bylo potřeba!! Děkuji

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úvod a první část Od: Iveta - 03.06. 2016
I po půl roce stále stejně úžasné :-D Ron je ještě o trochu tupější, než je jeho dobrý standard, ale jakžtakž to vynahrazuje dobrou vůlí. Chodím si k tíhle povídce zvedat náladu :-)

Re: Úvod a první část Od: ansus - 16.12. 2015
To vypadá dobře!!! Moc se těším na další čtení - a že mám velký skluz, tak si dnešní večer evidentně užiju. Díky.

Re: Úvod a první část Od: MIRA - 05.12. 2015
Ron bol neskutočný.:D Už som sa fakt bála, že tie pergameny z krabice vyhodí a dá tam jedlo.:D Ešteže má okrem jedla aj iné záujmy, ktoré chce rozvíjať.:D Prvá časť ma neskutočne bavila a teším sa na ďalšie časti, ktoré mám pred sebou.:) Baby urobili ste neskutočnú prácu. Každá veta je perla.:) Ďakujem Vám obom.:)

Re: Úvod a první část Od: doda357 - 03.12. 2015
Baby, baby, čo mi to robíte? :D..... Síce mi pár Hermiona a Ron až tak nevonia, ale ani extrémne nevadí, tak som teda zvedavá, čo tam vyhrabú :D Toto mi pripomenulo Hermioninu kabelku, do ktorej zmestila všetko :-) Mne sa smejú, že aj tá moja je taká :D Som zvedavá na ďalší kúsok a ďakujem za preklad :-)

Re: Úvod a první část Od: Violeta - 03.12. 2015
Mé drahé dámy!!!!! DOKONALÉ!!! Jsem si tak pořád sumírovala dostatečně výstižný a hlavně dlouhý komentář a stejně vždycky skončím u tohohle jednoho slova. Už jen námět sám o sobě nemá chybu, krásný překlad (ne, že bych od vás obou čekala něco jiného :)), prostě paráda. Už se strašně moc těším na tu grafickou stránku věci. "Ó ano. Možná dojde i na muckání. S jazykem." "Dřív, než mi bude osmnáct. S trochou štěstí." Skvělé, monitor to samozřejmě schytal. Děkuji vám moc, muselo to dát hrozné práce, jste úžasné!!!

Re: Úvod a první část Od: zuzule - 03.12. 2015
Primo kouzelna krabice :D

Re: Úvod a první část Od: Liz - 02.12. 2015
Tomuhle skutečně říkám skvost Sama se divím, kam na ně chodíte.

Re: Úvod a první část Od: Ivonka - 02.12. 2015
Krutopřísná ! :D Váš překlad je krutopřísný ! :-) :-) těším se na další ;-)

Re: Úvod a první část Od: mami - 02.12. 2015
Toto bude určite zaujímavé dielko, už sa teším na pokračovanie. Tu je na rozdiel od iných diel, Ron klasický chlap. Rieši len dôležité aspekty života a robí len to, čo mu zabezpečí plné ústa (akýmkoľvek) spôsobom.

Re: Úvod a první část Od: tigy - 02.12. 2015
Krásne sa nám ten Advent začína! :) Dievčence, ste super, teším sa na všetky ďalšie dieliky :)

Re: Úvod a první část Od: hatifnatif - 02.12. 2015
teeda, tak mě to chytilo že jsem málem zapomněla nechat komentář a hned skočila na numírko 2....ale hned jsem se vrátila a píšu... .....SKVĚLÉ, kam ženy na ty povídky chodíte? Je to úžasný nápad, vynikající překlad...prostě efef Moc se těším na celou sérii - jen mám dotaz - která z vás je těhotná? Stihnete to do porodu? Kdy ta událost nastane (to abych věděla, kdy mám držet palce)? Dokonce i synovi (10 měsíců, tč. přisátému k prsu) se ta povídka mooooc líbí :-D Moc moc moc děkuji a těším se jak malá na další díly H.

Re: Úvod a první část Od: maria - 01.12. 2015
dakujem

Re: Úvod a první část Od: marci - 01.12. 2015
Ron je praktický muž :) Myslí na jídlo, myslí na kamarády a ještě z toho vytěží polibek s jazykem (nejspíš nejen). Zasloužil si to. Jeho nadšení jídlem chápu - můj manžel mi nedávno přinesl na talíři jakousi ňamku a pak suše konstatoval, že by si přál, abych se někdy tak rozzářeně podívala i na něj a ne jen na žvanec :) No jo, ale jsou věci, kterým neporučíš :) Každopádně - čarodějky - vypadá to skvěle, a já se ukrutně těším na další krutopřísný kousek :) Díky!!!

Re: Úvod a první část Od: Elka - 01.12. 2015
Úvodní poznámky mě navnadily a následný prolog rozhodně nezklamal. Nemůžu se dočkat, co se ze záznamů dozvíme, jsem si jistá, že zábavy bude dost a dost! Děkuji oběma za překlad, už se těším na zítřek! :)

Re: Úvod a první část Od: Fluoris - 01.12. 2015
Ten opis Ronových pocitov, keď vstúpil do zničenej kuchyne :D a jeho myšlienky na to, že ho Hermiona pobozká, keď zoberie so sebou tú škatuľu...som zvedavá,aké informácie obsahuje :) Ďakujem za preklad

Re: Úvod a první část Od: JSark - 01.12. 2015
Vyzerá to dobre, som zvedavá. :)

Re: Úvod a první část Od: larkinh - 01.12. 2015
Moc hezky napsaný i přeložený, děkuji :) Ale u téhle kapitoly nejsou žádné obrázky? Ani odkazy?
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Ne, obrázky budou až zítra. Prolog je jen prosté vyprávění. Děkujeme! :)

Re: Úvod a první část Od: Sebelka - 01.12. 2015
Moc děkuji za užasnou kapitolu a už se těším na pokračování. Jiťa

Re: Úvod a první část Od: cvancarla - 01.12. 2015
Děkuji a čekám na další díl.

Re: Úvod a první část Od: Sally - 01.12. 2015
Pokiaľ bude táto poviedka z pohľadu Rona, tak sa ešte pobavíme :D Super, teším sa, čo ste si pre nás holky (a škřítci) pripravili :)
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Ron se ještě vybarví, ale převážně je z pohledu skřítků. Poněkud netradičně řešená. Myslím, že mnohé pobaví. Nebo v to aspoň doufám :) Děkujeme!

Re: Úvod a první část Od: luisakralickova - 01.12. 2015
Ha, originální skřítkovský kalendář, tak to si dám líbit. Krásně jste mne navnadily a už se těším na zítra. Legrace musí být a tady určitě chybět nebude. Díky.
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Legrace tu bude, hlavně jazyková. Hups, už mlčím... :)) Jsme rády, že se líbilo, děkujeme!

Re: Úvod a první část Od: Marti - 01.12. 2015
Ach ano, kde by byl kouzelnický svět bez Rona a jeho bezedného žaludku... :-D Začíná nám to vesele, těším se na pokračování! Hádám, že kouzelníci z pohledu skřítku budou jistě nevšední podívaná...
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Že, taky si říkám, vždyť nebýt Rona, neměly bychom koho pomlouvat :D Těším se na všechny vaše další reakce, taková věc tu, myslím, ještě nebyla. Děkujeme za komentář!

Re: Úvod a první část Od: Julie - 01.12. 2015
Občas si pročítám různé poznámky a vzkazy v shoutboxu v horní části stránek. Nějak jsem z něho pochopila, že letos adventí povídky nebudou, že toho překladatelky mají moc, že není co překládat, že je málo komnetů... na mrzelo mě to, ale všechny ty důvody jsme chápala. protože napřekládat advent a to hned tři kalednáře, to musí být nářez. Tak jsem dnes jen tak otevřela stránky, co že je nového (no přiznám se, že je otvírám takřka každý den) a hledím a zírám a raduji se - advent je tady. Takže jsem ty narážky asi špatně pochopila, což je super a děkuji, děkuji, děkuji! Tento skřítčí kalednář vypadá obzvlášť povedeně. Bavila jsme se př čtení vemi a věřím, že se budu bavit i nadále. Četla jsme už pár pohledů na kánon ze strany vedejších postav nebo zvířat, ale z pohledu skřítků ještě ne. O to více se těším. Ještě jednou díky dámy, udělaly jste mi obrovskou radost!
Re: Úvod a první část Od: Jimmi - 01.12. 2015
Pochopila si to správne, v pláne bolo big big surprise. Ale už nikdy více.
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
O zábavu rozhodně nebude nouze! Můj soukromý názor. Myslím, že se nám to docela povedlo, tak doufám, že si to taky řádně užijete. Děkujeme za komentář, Julie!

Re: Úvod a první část Od: solace - 01.12. 2015
Úvod i prvá kapitola boli skvelé. Vyzerá to na poriadnu mňamku (nielen pre Rona). Dúfam, že si poriadne zamaškrtím každý deň počas celého adventu. Chválim výber a ďakujem za preklad, dámy:-)
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
To my moc děkujeme za pochvalu, solace, a jsme rády, že se ti první kapitola líbila! Moc potom nekomentuj chyby v grafických věcech, s Gimpem nejsme dobří kámoši... zatím. Umělec jsi tu ty! :D

Re: Úvod a první část Od: Hypogriff - 01.12. 2015
Páni, jak já se na ten advent těšila! :D A teď se budu nedočkavě těšit na zítřek, pozítřek, popozítřek, popopozítřek... :D :D
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Jojo, cas nadilek. Taky ho mam rada. A urcite je nas kvantum :)) predpokladam, ze se ti to libilo, takze me to tesi. Diky!

Re: Úvod a první část Od: denice - 01.12. 2015
Vážené a drahé dámy čarodějky, tohle je krutopřísné. Připravily jste báječnou věc a už se nemůžu dočkat zítřka. Odteď už nikdo nikdy nemůže říci, že by půlnoční svačinka byla neužitečná nebo nevhodná! Díky.
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
To mě ani nenapadlo, že to má vlastně takový morální přesah týkající se vhodnosti půlnočních svačinek :-) Děkujeme za komentář, denice, a už teď se těšíme na zítřejší reakce.
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
A kdyby mel nekdo stale pochybnosti, zda je vhodne dopravat si o pulnoci svatebni kolacky, muze si sverepe opakovat, ze je v tom tvaroh a ten je prece zdravy! :D taky jsem necekala, ze nekdo vypichne moralni otazku nocniho obzerstvi. Diky, denice :))

Re: Úvod a první část Od: Jimmi - 01.12. 2015
Vyzerá to absolútne suprovo. Pifka som vedela čo je :) Ron sympatický (to vyšlo z mojich úst či prstov), a len dúfam v hodne poznámok pod čiarou (pri Potkaníkovi by som bez nich už dávno zabudla na prekladateľské či významové oriešky) - čitatelia bez originálu ich fakt nemajú šancu zbadať, takže poznámky, poznámky, poznámky :) Ďakujem baby
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015
Myslim, ze az tolik slovickareni tam nebylo, ne jako v Potkanikovi. Spis jde o to, abyste cetli OPRAVDU pozorne a peclive, vcetne datumu. Na konci vam to trochu usnadnim, ale zatim vas necham se potit. A nejlepsi je, ze cist original nikomu moc nepomuze, protoze je v nem slusny bordel :)) Diky, Jimmi, jsem rada, ze zatim se libi.
Re: Úvod a první část Od: arabeska - 01.12. 2015Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Arabeska odpověděla přesně to, co jsem chtěla říct i já. Doprovodné poznámky nejsou potřeba, spíš je nutno opravdu dávat pozor. Sledovat nejen data, ale třeba i časy (však uvidíte). Podle dat si to spojit s kánonem a tak podobně... Slovních říček se obávám že v překladu spíše přibylo oproti originálu, na což bych poznámkami raději neupozorňovala. :D Doufám, že se i tak budeš bavit :)

Re: Úvod a první část Od: margareta - 01.12. 2015
Až si přečtou, jak vypadají z pohledu skřítků, tak se nejspíš moc smát nebudou...! Na rozdíl od nás! Chichi! Těším se na pokračování!
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Správně tušíš, že my se smát rozhodně budeme :) Díky za komentář, margareto.

Re: Úvod a první část Od: samba - 01.12. 2015
Tak na to se těším, vypadá to jako velká legrace. Děkuji :)
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Díky za komentář, sambo, snad nezklameme! :)

Re: Úvod a první část Od: martian - 01.12. 2015
Nadšeně komentuji, chválím výběr povídky i její překlad a dychtivě se těším na pokračování. Díky za projasnění prvního prosincového dne.
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Červenáme se pýchou, a to je teprve začátek :) Díky za komentář, martian.

Re: Úvod a první část Od: Lupina - 01.12. 2015
Ano! Ronovo rozhořčení nad demolicí jeho Mekky, to je On! :-D Ale je to kamarád, při čokoládě myslel na kamarády. Myslela jsem, že je to šampaňské. Ginny je z mého těsta :-D Doufám, že dojde i na jazyk! Za tohle by si to zasloužil. :-D Né, Hermiona umí mávat řasami! Supeer! Rone, vypadá to slibně! Jo, byla krutopřísná! Božínku, já se těším na další dny!!! DOKONALÉ! Děkuji, čarodějky!
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Také jsem u této kapitoly obdivovala Ronovu lásku k přátelům, že na ně dokázal myslet i při kručícím žaludku. :-D Děkujeme za komentář, Lupinko.

Re: Úvod a první část Od: scully - 01.12. 2015
Teda ten Ron neměl chybu. Ty jeho myšlenkové procesy a přání je radost sledovat. Jsem zvědavá na obsah krabice. Moc děkuju za překlad
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Jsem ráda, že Ron v této kapitole ti sedl... je to prostě celý Ron :) Díky za komentář, scully.

Re: Úvod a první část Od: Gift - 01.12. 2015
Ach, Rone! Ty jednoduse nezklames za zadnych okolnosti. :-)) Prvni cast nemela chybu a napad zni snad jeste lepe, uz se nemuzu na vasi spolupraci dockat. Dekuji!
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
A my se nemůžeme dočkat, až budeš postupně číst zbytek povídky :) Děkujeme za komentář, Gift.

Re: Úvod a první část Od: Jacomo - 01.12. 2015
Čarodějky, jak já jsem se na tohle těšila! A vypadá to, že výsledek předčí očekávání! :-)) Strašně moc děkuju, tohle bude světlý bod každého adventního dne§
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Jesltiže povídka tvoje očekávání nejen splní, ale ještě předčí, tak to pro nás bude největší odměna :) Děkujeme za komentář, Jacomo.

Re: Úvod a první část Od: grepik03 - 01.12. 2015
Zrejme nejvtipnější povidka s tématem "co se dělo po zaverecne bitvě"...Ron a jeho silena posedlost jídlem (zapomněl na to , že Hermiona by ho zabila kdyby zjistila, že ho ani nenapadlo narovnat obraz s hruškou, Harryho slzicky nad rozpatlanou melasou v kuchyni. ....a opet dnes souhlasim s komentářem od cuc - Ron jako absolutní brzda :)))) Ještě že dovlekl tu krutoprisnou krabici ;)))) Jste vázne čarodějky, díky moc za překlad ♡, bajecne jsem se bavila a tesim se na další díl. ....
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Taky vás nikdy nenapadlo, že děcka po závěrečné bitvě měla... prostě hlad? :) Děkujeme za krásný komentář, grepik.

Re: Úvod a první část Od: Iveta - 01.12. 2015
Chudak Ron, tolik narocnych myslenkovych pochodu a jestepo bitve...vlastne ho docela obdivuju. Jenom se bojim o skritky (ja vim, trochu hermionovatim).Kazdopadne, povidka vypada skvostne :-)
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Ano, Ronovo odhodlané chování po bitvě je takřka obdivuhodné, ale zase musíme přiznat, že měl dobrou motivaci... jídlo. :D Děkujeme za komentář, Iveto.

Re: Úvod a první část Od: cuc - 01.12. 2015
Ten Ron je dobrá brzda :D Toto vyzerá naozaj sľubne! Už sa teším na ďalšiu časť. Ó ano. Možná dojde i na muckání. S jazykem. Dřív, než mi bude osmnáct. S trochou štěstí. Ešte, že je tak neskoro a nemám čo prskať na monitor :D Hermiona vypadala, jako by měla pifku na všechny pergameny na světě. Pifku? :D Z kontextu mi došlo, že zlosť, ale toto som v živote nepočula, a to v češtine študujem a žijem v Čechách, už viem čo bude zajtra u mňa slovo dňa :D :D Baby je to super! :) Ďakujem.
Re: Úvod a první část Od: ladyF - 01.12. 2015
Jsme rády, že jsme mohly obohatit tvůj slovník o nové slovo! Neváhej ho zařadit do aktivní slovní zásoby! :D Ad Ron je brzda - ano, myslím, že nějak podobně jsme jeho počínání komentovaly s arabeskou také. Moc děkujeme za komentář, cuc. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

pokeystar: ( LadyF )06.01. 2016Devětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )01.01. 2016Osmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )31.12. 2015Sedmadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )26.12. 2015Šestadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )25.12. 2015Pětadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )24.12. 2015Čtyřiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )23.12. 2015Třiadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )22.12. 2015Dvaadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )21.12. 2015Jednadvacátá část
pokeystar: ( LadyF )20.12. 2015Dvacátá část
pokeystar: ( LadyF )19.12. 2015Devatenáctá část
pokeystar: ( LadyF )18.12. 2015Osmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )17.12. 2015Sedmnáctá část
pokeystar: ( LadyF )16.12. 2015Šestnáctá část
pokeystar: ( LadyF )15.12. 2015Patnáctá část
pokeystar: ( LadyF )14.12. 2015Čtrnáctá část
pokeystar: ( LadyF )13.12. 2015Třináctá část
pokeystar: ( LadyF )12.12. 2015Dvanáctá část
pokeystar: ( LadyF )11.12. 2015Jedenáctá část
pokeystar: ( LadyF )10.12. 2015Desátá část
pokeystar: ( LadyF )09.12. 2015Devátá část
pokeystar: ( LadyF )08.12. 2015Osmá část
pokeystar: ( LadyF )07.12. 2015Sedmá část
pokeystar: ( LadyF )06.12. 2015Šestá část
pokeystar: ( LadyF )05.12. 2015Pátá část
pokeystar: ( LadyF )04.12. 2015Čtvrtá část
pokeystar: ( LadyF )03.12. 2015Třetí část
pokeystar: ( LadyF )02.12. 2015Druhá část
pokeystar: ( LadyF )01.12. 2015Úvod a první část