Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Skúška Vyvoleného

Epilóg

Skúška Vyvoleného
Vložené: Jimmi - 22.11. 2015 Téma: Skúška Vyvoleného
Jimmi nám napísal:

Kapitola 8 a Epilóg

Názov: Chosen'Trial

Autor originálu: Gravidy

Preklad: Jimmi

Betaread: arabeska

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Pokračovanie kapitoly 8

Zarazil oštep tak silno, ako vládal. A zacítil, ako ho smrtiaca kliatba zasiahla doprostred chrbta. Jeho telo sa prehlo, oštep mu praskol v rukách. Začul, ako Hermiona v agónii zdeseného žiaľu zakvílila.

A zvyškom bolo ticho.

Spoznal večnosť ničoty. 

***

A potom to bolo úplne rovnaké ako naposledy. Ako keď ho Hermiona vzala do sveta duchov, až na to, že tu bolo všetko príliš biele, príliš jasné. Stál v strede rozsiahleho poľa žiarivosti. A nebol sám. Obďaleč neho kľačal nejaký chlapec a ostril na brúske malú dýku. Prekvapene na Draca vzhliadol a zažmurkal. Vyzeral mladý, maximálne na šestnásť, hoci Draco vedel, že má osemnásť. Oblečený bol vo voľných nohaviciach a zelenej tunike. Bol bosý. Mal strapaté čierne vlasy po plecia a žiarivo zelené oči.

Draco cítil, ako sa mu na perách zachvel úsmev.

"Ahoj," povedal potichu.

Chlapec sa s bezstarostnou eleganciou postavil, medzi očami slabé zamračenie, keď si neprítomne uhladil vlasy z tváre. "Ahoj. Kto si?"

"Myslím, že ma nespoznávaš, pretože už viacej nie som dieťa, há?" zachichotal sa Draco. "Ale myslel som si, že vyzerám dosť ako môj otec na to, aby si si ma s ním pomýlil."

Chlapec strčil nôž do pošvy a stále sa trochu mračil. "Nechápem."

"Čakáš, že? Čakáš na niečo?"

Chlapec otvoril ústa, aby to poprel, ale potom mu pochopenie rozjasnilo tvár.

"Áno," zašumel. "Hermiona ma poslala."

Chlapcova ruka vyletela k hlave, oči roztvorené. "Hermiona… och, u Merlina, Hermiona. Spomínam si! Bola tu! Všetci tu boli, ale potom odišli. Povedali, že sa po mňa vrátia, ale čakal som a čakal som a…" Vzhliadol na Draca a sťažka dýchal, než sa mu dych zasekol a pohľad zaostril. "Malfoy?"

Draco sa zasmial a vystrel ruku. "Je čas ísť domov, Harry. Všetci na teba čakajú."

Zdalo sa, že nad tým Harry rozvažuje. Hľadel na zem. "Bol som dlho preč, však?"

Draco prikývol. "Obávam sa, že áno. Ale Ronovi s Hermionou príšerne chýbaš a netrpezlivo čakajú, kým sa vrátiš."

Harryho ústa sa chveli, tvár plná túžby. "Myslím, že som pripravený."

Načiahol sa a zovrel Dracovi ruku. Blondiaka pri tom dotyku zalialo teplo a v úžase sa striasol nad tou pulzujúcou mocou. Svet sa ešte raz rozžiaril a pomaly sa znova zaostril do podoby azkabanských žalárov.

Všetok hluk ustal, ako keby niekto zapol vypínač.

Temný pán mieril prútikom na Draca, v tvári mu zamrzol víťazoslávny úsmev, keď si uvedomil, čo vidí. Všetci v miestnosti zízali, neschopní sa pohnúť, neschopní uveriť.

Harry na nich všetkých žmurkol, spoza Draca sa vyškieral ako šialenec.

"N-nie," zašepkal Voldemort. "Ty-ty si mŕtvy. Zomrel si."

"Tom?" Harry sa zamračil a pokojne sa pohol smerom k Temnému pánovi.

"Ty… ty…" jeho bledá, vyziabnutá tvár sa znetvorila zúrivosťou a namieril svoj prútik na čiernovlasého chlapca. "AVADA KEDAVRA!"

Harry nespomalil. Vystrel ruku a strhol zelené svetlo zo vzduchu, ako keby to bola zlatonka. Potom sa mu tvár zatvrdila. Zovrel päsť okolo praskajúcej zelenej energie a vybehol na Voldermorta, ktorý naňho začal škriekať každučké kúzlo, aké ho len napadlo. Ani jedno Harryho nedosiahlo.

Harry na netvora skočil, ruku natiahnutú dozadu, a vrazil päsť zovretú okolo zeleného kúzla smrti rovno do jeho hrude.

Mohla to rovnako dobre byť atómová bomba, s ktorou sa vyhrážali Američania. Temná energia vytryskla do vzduchu ako gejzír, pulzujúca, vlniaca sa, trhajúca podobne ako tornádo cez miestnosť, keď Harry prinútil Temného pána vzdať sa posledného kúska jeho moci.

Voldemortove výkriky pokračovali a pokračovali a zneli vyššie a tenšie, až kým sa úplne nestratili v burácaní mágie. Draco nič nevidel, vietor ho pálil v očiach, a tak si zakryl tvár, aby tú búrku prečkal.

Koniec nastal rovnako rýchlo ako začiatok a Temný pán sa zrútil k zemi.

Harry tam zostal stáť v tichu, tváril sa zmätene a trochu rozladene, až kým sa k nemu nedopotácal Ron, ktorý sa odlepil od steny. Harry na toho veľkého muža zízal, ako keby nemal potuchy, kto to je, tvár ostražitá a mierne ustrašená. Ron sa zakolísal, ústa roztrasené, a s vzlykaním padol Harrymu k nohám, strhol chlapca do svojho zovretia.

"Harry! Harry! Harry!" opakoval Ron jeho meno v monotónnej mantre a Harry žmurkal, ako keby sa preberal k životu. a pomaly sa usmial, potom sa zasmial a Ronove objatie opätoval.

Záškodníci zošaleli, vykrikovali, jasali a vyvolávali Harryho meno. Draco si nič z toho neuvedomoval.

Preliezal pomedzi sutiny k miestu, kde ležala Hermiona, ochabnutá a bledá. Ruka sa mu triasla, keď jej uhladil vlasy z tváre. Pohla sa, slabúčko zakvílila a roztvorila oči.

Neprítomne na neho hľadela, ale potom sa jej oči rozšírili v užasnutom pochopení. Spomienka. Pamätala si. "Draco! Ochmôjbože, DRACO!" Vrhla sa mu okolo krku a pobozkala ho, tvrdými, hlbokými, zúfalými a skutočnými bozkami. Vzlykala voči jeho hrudi, nesúvislo bľabotala o veciach, ktoré sa ani nenamáhal počúvať.

Nadvihol ju náručia a odniesol k Harrymu s Ronom. Vykríkla, keď ich zbadala, a oni obaja sa po nej načiahli a zavolali jej meno. Rozosmiala sa, keď ju zovreli. A zlaté trio bolo opäť kompletné.

 

Epilóg – august, 2008

 

Rok po spolužití čarodejníkov a muklov

O rok neskôr a on sa stále nemôže ubrániť pocitu, že mu každú chvíľu zmizne. Niekde medzi dvoma bozkami alebo nasledujúcim letaxovým hovorom a tou chvíľou, keď beží polonahá z izby s jednou náušnicou a kefou na vlasy v ruke, pretože dostala inšpiráciu a musí si to okamžite zapísať. Niekedy počas tých drahocenných sekúnd ju stratí z očí a zrazu si uvedomí, že jej nikde nie je. A že to všetko bol len sen.

Kvôli tomu sa mu v noci ťažko spí. Tak veľmi ťažko od nej odtŕha oči. Leží bdiaci a načúva jej dychu, sleduje chvenie jej viečok, keď sa jej sníva, a uvažuje nad tým, či je ešte stále lapený v tom oslnivom svetle medzi sférou, kde prebýval Potter, a skutočným svetom. Každé ráno sa budí s rastúcim pocitom paniky, ktorý sa rozplynie v tom istom okamihu, kedy sa načiahne a nahmatá jej teplé telo.

Jeden rok je sotva dosť na to, aby ste sa zbavili stavu z deviatich rokov strávených v temnote. Ale on sa snaží. Vrýva si každučký sladký moment, každý pocit, vôňu a dotyk hlboko do mysle, pretože si uvedomuje, že ani toto nedokáže vydržať naveky.

Majú dom na okraji Londýna, ďaleko od ruín Malfoy manoru. Má poriadne ďaleko od luxusného a výstredného sídla jeho detstva. Nemá žiadnu z prepletených vrstiev malfoyovských tajomstiev, minulosti a čarov. V magickom význame je boľavo mdlý a prázdny. Myslí si, že by mal pociťovať nejakú stratu.

Necíti.

To, čo cíti, je všetko zahrňujúci druh pokoja. Toto je nový začiatok. Ich dom je mladý a za čas, o mnoho rokov, sa jeho magický lesk vyrovná, ak ho nepredčí, lesku tamtoho starého panstva.

Meno Malfoy, odkaz, tradícia a reputácia sú mŕtve, rozpadnuté na prach. Zabudnuté. Našiel slobodu tam, kde ani nevedel, že je spútaný. Dokonca uvažuje nad zmenou svojho mena.

Draco Granger… Dobre, možno nie.

Hoci už nie je vojna, politický mier zostáva nepolapiteľný a tvrdo vydobytý. Mali plné ruky práce. Najprv sa chránili pred ostatnými krajinami, ktoré sa usilovali o získanie vplyvu, ak nie o priame ovládnutie vojnou zničených britských ostrovov. Potom vyčistili chaos vo vnútri, pozatýkali Voldemortove sily, zabránili davu, aby podnietil násilnú odplatu voči čomukoľvek, čo považoval za možnú hrozbu, či to bol nepriateľ alebo nie.

Záškodníci boli dobre pripravení. Britský predseda vlády prežil a zostavil malú bábkovú vládu ani nie tri dni po páde Voldemorta. Andrews Manson, preživší člen kabinetu poradcov ministra Fudgeho, si nasadil plášť ministra mágie. Dôverne známe tváre a zdanie vlády po dlhej dobe napomohli k upokojeniu spanikárených ľudí.

Bola to pomalá cesta, pretože znova nebudovali len vojnou zničenú spoločnosť. Tajomstvo magického sveta sa odpálilo plnou rýchlosťou a na rozdiel od USA, ktoré mali desať rokov na to, aby sa s tým vyrovnali, či s Ďalekým východom, kde v neho nikdy neprestali veriť, magická a muklovská populácia Británie nikdy nespolunažívala pokojne. A predsa sa muselo rozhodnúť množstvo vecí. Mali zostať oddelení? Aké nové zákony sa mali prijať v magickom svete na ochranu muklov? Aké nové zákony sa mali zapísať v britskej vláde, ktoré sa týkali politických, sociálnych a ekonomických jednaní s magickým svetom?

Dnes na ničom z toho nezáležalo.

Dnes je jednoročné výročie. Je šero a všetky prehliadky a prejavy už skončili. Ulice sú zasypané konfetami a obalmi od cukríkov. Spomienková slávnosť, na pripomenutie nielen tých, ktorí zomreli, ale aj chýb a tragédií a všetkého, čo k tomu viedlo, sa konala v ten deň oveľa skôr.

Hermiona plakala, nielen plakala, vzlykala. Draco uvažoval nad tým, na čo si tak trpko spomínala, ale nespýtal sa. Teraz je šťastnejšia, doma, pripravuje sa na ich večierok. Alebo by sa mala pripravovať. Namiesto toho sa zakráda do jeho pracovne, škerí sa 'zvodným' pohľadom.

Stále má sklony robiť to vo svojom oblečení a on si začína myslieť, že má slabosť na to byť takmer prichytená.

Jeho nová pracovňa sa jej veľmi páči. Konajú sa tam jeho stretnutia a letaxové spojenie je vždy otvorené. Množstvo príležitostí risknúť voyerizmus. Pokúša sa tam pracovať, ale ona si vždy nájde výhovorku, prečo prekĺznuť dnu.

Brucho má stále ploché. Chce, aby otehotnela. Weslíčka je už obťažkaná Bootovým deckom. Kolísavo sa tu prechádza smiešnym spôsobom a vrčí na každého, kto sa jej dostane do cesty. Hermiona cukruje nad jej bruchom a dostáva kŕče nad každým kúskom detského oblečenia a nábytku. Ale keď sa jej na to spýtal, povedala, že je ešte stále príliš mladá.

Zručnými prstami jej rozopne blúzku, opatrne, pretože pôjde do vývrtky, ak jej pokrčí šaty, hoci je to jej chyba, že ich má na sebe. Perami vtiskne nežné bozky na jemnú pokožku jej brucha, cestuje nahor jej rebrami, kde je šteklivá, a späť, aby vnoril jazyk do jej pupčeka. Jej chichotanie sa preruší ostrým nadýchnutím nad tým pocitom trepotania v bruchu, zdvihne ruky, aby mu ich položila na hlavu, mazná sa s jeho vlasmi rovnako ako sa on mazná s jej bokmi.

Nosí šaty a sukne z jediného dôvodu; aby ho prinútila zdvihnúť ruku a prekĺznuť pod ne. On sa kvôli tomu cíti ako starý kocúr. Prakticky je od nej teraz o desať rokov starší.

Zakloní sa, ruky za chrbtom, opretá o jeho stôl, kým on vkĺzne rukou do jej habitu, nahor jej sukňou, prstami prechádza po jej stehnách, až kým ju nerozochveje.

Neskôr ju objíma, nikdy ju nechce pustiť. Ale ona sa nakoniec zachichoce a odtiahne. Musí sa ísť umyť, než sa dole stretne s ich hosťami.

Draco použije čistiace kúzlo a urovná si svoje oblečenie. Ostatní aj tak budú vedieť, čo robil. Zabini má na také veci nos.

Harry už je dole, pomáha Dobbymu rozložiť jedlo po stole. Úprimne sa usmeje, keď zbadá Draca. Nikdy nezabudne, že to bol práve Draco, kto ho priviedol domov.

Potter je teraz taký iný od toho Pottera, akého si Draco pamätá. Hermiona si odfrkne, keď jej to zverí, povie mu, že predovšetkým nikdy Harryho nepoznal. Mohla mať pravdu. Domnieva sa, že všetci sú iní od toho, akí bývali v škole, ale Harry najviac zo všetkých. Niekedy sa zdá byť veľmi mladý, inokedy pôsobí dojmom, že je starší než Dumbledore.

Teraz ako celosvetový hrdina, nenávidiaci každučký okamih tej slávy, urobil Harry maximum, aby zmizol zo svetla reflektorov, kým sa ho každá vláda sveta pokúša pritiahnuť späť. Nie je to len tým, čo vykonal, čo je záležitosťou mýtických legiend, kvôli čomu ho tak hľadajú, nie, je to kvôli tomu, čím je. Cestoval na miesta, kam ľudská noha nestúpila tisícky rokov a to zanechalo stopu v ňom, v jeho mágii.

Je malý, chudý. Mal by byť drobný, nezaujímavý, a predsa pôsobí étericky. Zasvätený smrti, ako vravieva Hermiona so zbehlým úsmevom, pretože ona je na tom rovnako, len to vie lepšie zakryť. Niekedy sa mu darí zachytiť záblesky, keď stojí v mesačnom svetle alebo keď zíza do diaľky na veci, ktoré dokáže vidieť len ona. Vždy mu to vyrazí dych. Z Harryho to presakuje ako teplo zo slnka. Dokonca muklovia sú ním takmer oslepení, ale myslia si, že je to jednoducho charizma.

Harry nikdy s nikým okrem Hermiony nehovoril o Odinovej skúške. Je možné, že nikto iný by nepochopil veci, ktoré videl a spravil. Už im povedal, čo obetoval. Nebolo to nič jednoduché či pozemské ako oko. To by pre neho bolo ľahké. Rád by si nechal odseknúť obe nohy a nazval to maličkosťou. Ale to nie je povahou obeti. Muselo to byť niečo, čoho by sa skutočne nechcel vzdať.

Jeho obeť, to, čo sa od neho žiadalo, boli životy Snapa, Remusa, Belly a Luciusa. Muselo ho takmer zničiť, že s tým súhlasil. Draco bol zdesený, keď to počul, a dokonca sa cítil zradený. Dvaja z jeho príbuzných a jeho krstný otec mŕtvy, hoci aspoň Snape tak urobil dobrovoľne. Draco chcel za to Harryho nenávidieť. Ale nemohol. Namiesto toho bol na nich za to hrdý.

Harry zaplatil tiež drahú osobnú cenu. Spoločne sa to dozvedeli od Hermiony asi mesiac po Harryho prvom priznaní, keď sa stalo zrejmým, že im už nepovie nič iné.

Harry sa vzdal polovice svojho života. Namiesto dožitia sa stopäťdesiatich až dvesto rokov ako väčšina čarodejníkov, Harry bude žiť sedemdesiat päť až sto ako mukel. Zdalo sa, že to Harrymu nevadí, hoci tie správy každého vydesili. Hermiona si myslí, že otázka dĺžky jeho života má niečo spoločné s Harryho zvláštnym spolubývajúcim.

Harry usadí zamračeného Toma za stôl, naloží mu tanier jedla a vážne mu povie, aby jedol len to, čo má na svojom tanieri. Muž venuje Harrymu plachý pohľad a Draco vie, že bude musieť Toma sledovať, aby sa uistil, že neschová svoju zeleninu pod stôl a nestrčí ruky do zemiakovej kaše tak, ako to urobil počas ich posledného večierka.

Tom Marvolo Riddle je popudlivá povaha. A trochu senilná.

Všetkých vydesilo, keď sa telo Lorda Voldemorta začalo hýbať len pár minút po tom, čo ho Harry údajne zabil, ale než na tú vec stihol niekto otočiť prútik a roztrhať ju na franforce, Harry sa usmial a pomohol tej roztrasenej kope habitu posadiť sa. 

Harry sa vtedy načiahol a stiahol Temnému pánovi kapucňu, aby odhalil zmäteného Toma Marvola s roztvoreným očami, rovnako bezmocného ako novonarodené dieťa a úplne bez mágie.

Harry nedostal moc zabiť Lorda Voldemorta, ako neskôr vysvetľoval, len moc zničiť ho. Draco poznal Harryho dosť na to, aby vedel, že je tomu pravdepodobne rád.

Tom si konečne všimne Dracovu prítomnosť a zavrčí, dokonca vycerí biele zuby. Draco nakloní hlavu a usmeje sa do šálky. Marvolo v skutočnosti nevyzerá tak starý, hoci jeho vlasy sú teraz úplne strieborno biele. Tvár má hladkú, až na objavujúce sa vrásky okolo očí a slabé linky okolo úst. Jeho oči sú podivne tlmenej zelenej farby.

Jeho duševné schopnosti stále nie sú primerané, ale zlepšujú sa. Harry ich počas poslednej návštevy informoval, že sa Tom učí čítať. Draco sa chce spýtať, čo sa stane jedného dňa, keď Tom získa plnú kontrolu svojej mysle, ale tú otázku stále odkladá. Ten deň leží ďaleko v budúcnosti, ak k nemu vôbec dôjde.

Tom stále veľmi zabúda, kto je kto. Má sklony považovať Draca za Luciusa a ukrýva sa pred ním. Vzrušujú ho veľké zhromaždenia a predstavuje sa každých desať minúť, keď znova objaví osobu, ktorá sedí po jeho ľavici. Občas predstavuje Harryho ako svojho brata či syna. Raz hrdo predstavil Harryho ako svoju manželku a všetkých v miestnosti sa zmocnil hysterický záchvat.

Spomína si na mágiu, hoci ju už nikdy nebude schopný znova použiť, a nepretržite na Harryho naliehal a kňučal, až kým mu Harry nepriniesol detský prútik na hranie. Draco ho láskyplne nazval Twiggy a Tom vyzerá, že je naň hrdý. Len raz s ním urobil výtržnosť. Nad nejakou banalitou sa nechal ovládnuť veľkolepým výbuchom hnevu a pokúsil sa použiť na Harryho Cruciatus ako dieťa, ktoré kričí ´pif paf´ s hračkárskou pištoľou. Až keď Harry spadol a kričal v predstieranej bolesti, Tom sa takmer v hystérii zrútil a spustil neovládateľný nárek nad tým, že je Harry zranený. Odvtedy to už nikdy nezopakovali.

Nie je to ideálna situácia. Mladý slobodný muž, ktorý sa musí postarať o úhlavného nepriateľa v tele bláznivého starca, ale Draco si myslí, že sa Harry potrebuje o niekoho starať, a Tom je šťastný. Naprosto Harryho zbožňuje.

Harry pobozká Toma na vrch hlavy, na čo Tom vrhne na Draca samoľúby pohľad a odíde pozdraviť nových príchodzích.

Ron Weasley a Blaise Zabini vstúpia na manor v hlasnej hádke, ryšavec sa háda hrubým hlasom a tmavý muž chladným, kontrolovaným tónom. Tí dvaja chodia všade spoločne, ale len pretože sa hádajú kvôli Harrymu. Tom ich oboch neznáša a Harry zostáva nevšímavý. Stále sa vyrovnáva s tým, že sa prebudil, aby zistil, že sú všetci o desať rokov starší.

Hermiona schádza dole schodmi a Draco vydá takmer bezhlučný šepot úľavy, že je plne oblečená, tá malá nudistka, a hodí sa Ronovi do náručia, pobozká jeho aj Zabiniho na líca. Hluk v manore sa zrazu stupňuje, keď príde zvyšok preživších Weasleyových, dvojčatá a Charlie, spolu s Ginevrou a Terrym a niekoľkými záškodníkmi a tiež Celosom.

Dôjde na objatia a slzy a Ginevrino knísanie pripomínajúce malú červenú hormonálnu veľrybu. Spoločne vstúpia do jedálne, len aby zistili, že je Tomove miesto prázdne. Pravdepodobne sa stiahol do kuchyne a kradne tam domovým škriatkom sušienky. Harry pretočí očami a náhli sa ho skontrolovať. Nie je príliš znepokojený. Manor bol už dávno proti Tomovi zabezpečený.

Za stolom je niekoľko miest, ktoré sa nezaplnia. Aldred nepríde a Susan je stále v nemocnici. Liečitelia málokedy dostanú voľno.

V mesiacoch chaosu po poslednej bitke Aldred zistil, že jeden z jeho bratov prežil, že sa mu podarilo utiecť v prvých dňoch Aldredovho otroctva. V skutočnosti to bola Dracova pašerácka loď, ktorá odviezla toho muža z britských ostrovov, hoci v tom čase Draco Aldreda nepoznal. Aldred sa vrátil späť na Kubu, aby mohol byť so svojím bratom, neterou a synovcom, ktorých nikdy nestretol. Už sa odvtedy oženil.

Draco má pocit, že pre toto sa všetka jeho tvrdá práca vyplatila.

Pokúša sa udržiavať kontakt s Aldredom a toľkými ostatnými, ako je len možné. Vymieňa si listy s Geraldinou, ktorá chodí na vysokú v Štátoch a učí sa byť normálnym dievčaťom. Micah sa znova spojila so svojou rodinou a podstupuje poradenstvo. Draco ju povzbudzuje, aby sa tiež vrátila do školy. Pod vládou Temného pána veľa muklov a nečistokrvných nikdy nedokončilo školu. Je to niečo, čo sa nová vláda pokúša napraviť.

Harry vedie sušienky hryzúceho Toma späť do jedálne a starší muž je prekvapený a potešený zo všetkých tých nových tvárí. Máva na nich, snaží sa nadšene vykrútiť z Harryho zovretia a všetkých ich pozdraviť.

Všetci mu dobrácky opätujú „Ahoj, Tom“ a jeho to len viacej vzruší a núti tak Harryho, aby ho prakticky zahákol do kresla.

Draco to všetko považuje za veľmi zábavné, až kým ho Hermiona nechytí za ucho za to, že sa smeje Harrymu. Má kruté zovretie. Treba štyri zjajknutia, než ho konečne pustí, a dovtedy sa už všetci smejú na ňom. Pobozká ho na spánok a pošúcha mu ucho, zahanbene sa na ospravedlnenie usmeje, ale to mu sotva vynahradí bolesť, takže jej strčí ruku pod sukňu uprostred Harryho prípitku a spôsobí, že takmer všetko opľuje.

Hodí do seba svoj pohár a nemá potuchy, na čo si práve pripil.

Ťapká ju po nohe, keď kašle a prská. Ginevra ju šúcha po chrbte, pýta sa jej, či je v poriadku. Draco je potešený sám sebou.

Na jeseň sa znova otvára Rokfort. Ochranné štíty sa spustili, keď sa Ron, Harry a Hermiona vrátili a priniesli so sebou meč Chrabromila a zlomený oštep z Yggdrasilu. Nebolo ťažké dať dokopy niekoľko učiteľov, hoci nejaký čas budú asi predmety priemerné. Aj Harry bude učiť. Obranu, samozrejme. Draco si myslí, že kebyže to dokážu, mohli by ho obalamutiť, aby sa stal riaditeľom. Draco dáva prednosť štátnej práci. Hermiona tiež, ale domnieva sa, že by sa mohla pokúsiť učiť.

Draco nechce, aby učila. Chce, aby mala dieťa.

--- KONIEC---

 

Napísané na požiadavku Jules 

Rating: Mládeži prístupný

Tri veci, ktoré chcela vo FF mať: starší Draco s Hermionou, obnovená vášeň, drzý/vtipné dialógy

Tri veci, ktoré nechcela vo FF mať: žiadne kecy, že stále nenávidíme Draca, viac ma nenapadá

 

A/N: Tento príbeh som mala načrtnutý v čase, keď som napísala Afterimage. Začiatok tohto príbehu sa točí okolo nápadu 'Draco bol vo väzení, keď Hermionu zabili'. Takže v nejakom zvláštnom spôsobe je to tak dajako AU toho, čo by sa mohlo stať počas alebo po Afterimage.

Časti označené kurzívou o Ragnaroku sú z wikipédie.

Blesk na vlnách je len zo zábavy pokrik na autora toho istého mena. Dúfam, že mu/jej to nevadí. Bellatrix údajne znamená Amazonská hviezda.

Emile Hoverson a Reese Mihlonov sú anagramy pre Hermione's Lover (Hermionin milenec).

Nedávno som sa dozvedela, že sa runa Othala používa ako symbol istej rasistickej skupiny. Trochu desivé, keď zvážite, ako som ju použila tu.

 

PP: Afterimage je jedna z mála poviedok tejto autorky, ktorú sa mi zatiaľ nepodarilo zohnať v originále. Mám ale z komentárov dojem, že neskončí dobre.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Hanisko - 26.03. 2023
| |
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Epilóg Od: myska111 - 04.06. 2019
Velmi zvláštní povídka. Říkala jsem se, kdo se vyklube z Janie, ze začátku povídky jsem si říkala, jaké to bude Dramione, když Hermiona zemřela. Bylo to velmi napínavé. Ron byl taky konečně trochu za hrdinu, když byl vůdce záškodníků. Draco byl v této povídce odvážný, když zachránil tolik lidských životů. Říkla jsem si, jestli není Hermiona třeba Narcissa pod mnoholičným lektvarem, když bezestopy zmizela. Úplně jsem nepochopila, jak se podařilo Hermioně v závěrečné bitvě přežít. Byla pod stejným kouzlem jako Harry a kde se skrývala těch 9 let než ji Draco objevil jako Janie? Jimmi moc děkuji za překlad. Někdy si říkám, kde bereš tolik energie dávat nám možnost uchýlit se do fantasy světa před všedními starostmi. Patří ti velký dík, že jsi vytvořila tyto stránky na kterých se podílí tolik super lidí. Díky Vždycky se ráda začtu do nějaké povídky, když na mě dopadnou starosti.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 04.06. 2019
Od konca - vďaka takýmto komentárom. Ja ďakujem. Gravidy má všetky poviedky výnimočné, myslím, že nikto nemá niečo s mimozemšťanmi. A to nehovorím o Jastrabiej žene (to je vžitý pracovný názov tej poviedky, kde sa Hermiona mení na sokola či jastraba... trvalo mi celú vetu, kým som si spomenula - Karmínový remienok, Carmin jess alebo niečo také) Detaily si nespomínam... ale nebolo tam niečo také, že sa tiež dostala niekam ako Harry a len sa vrátila skôr? Mala by som si to dať znova, ale nejak mám toho priveľa na prekladanie :) Ešte raz díky

Re: Epilóg Od: NanaOsaki - 17.07. 2018
Opravdu krásné dílo. Po dlouhé době se mi zachtělo čtení povídek , začla sem s touto a své volby nelituji :) Děkuji za překlad.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Epilóg Od: silrien - 28.02. 2018
Šťastný konec a dokonce mile vtipný. Úžasné. Usmívám se. Děkuji

Re: Epilóg Od: ulli - 21.02. 2016
Děkuji za malý zázrak, který se přece jen stal. Draco a Hermiona přežili ... Lidé přežili ... Voldemort je zničen ... Část po roce, jak žili, už vlastně ani nebyla moc potřebná. Jen to uzavřela. Ale asi bych nebyla jeden z těch, co si Toma nechají vstoupit do domu, natož jej považovat za chudáka.... Děkuji za překlad.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 21.02. 2016
Tvoj komentár ma s odstupom času prinútil premýšľať. Keď sa to tak vezme, Tom síce nastolil vládu terroru, ale bola to vláda, platili pravidlá, ktoré síce všetci nerešpektovali, ale vládol. Podľa mňa jednou z vecí, ktoré musel Harry obetovať/prisľúbiť bolo práve toto, že sa o neho postará a tie roky, o ktoré prišiel, dal vlastne jemu. Ostatní ho museli kvôli Harrymu tolerovať, a pri pohľade na trochu senilného dedka sa asi aj dobre baviť. Smrť je niekedy príliš ľahké a milosrdné riešenie, nechať netvora trpieť do konca života je tou najlepšou pomstou. Aj keď v tejto poviedke si Tom neuvedomuje. Ďakujem za komentár

Re: Epilóg Od: Bilkis - 28.11. 2015
Super povídka, krásně temná, takové postapo kouzelnického světa. Děkuji za překlad!

Re: Epilóg Od: ansus - 27.11. 2015
Díky moc, četla jsem v jednom zátahu - hodně zajímavá povídka, dobře začleněné nové motivy. Škoda, že občas autorka trochu některé přepískla až do parodijní podoby a epilog nechala ujet do hodně odlehčeného teenagerovského vyznění (postavy rázem jednají, jako by jim autorka poskytla elektrokonvulzivní terapii nebo je nechala sklouznout do věku nějakých časných -nácti). Po prvním přečtení netuším, jestli tím chtěla vyrovnat temnější ráz povídky, nebo to bylo nezáměrné "uklouznutí". V každém případě to není věc překladu, ten byl vynikající. Jimmi, skvělá práce!

Re: Epilóg Od: Julie - 26.11. 2015
Přiznám se, že povídka mě zaujala natolik, že jsem po pár kapitolách přestala číst a počkala na dokončení. Pak jsem si táhla všechno do čtečky a přečetla od začátku jedním dechem (včera do půlnoci). A bylo to... strhující. Tato autorka mě opravdu chytla, napětí, emoce, nápady, krásné propletení světa HP a severské mytologie. Moc se mi líbil Draco z této povídky, to jak dospěl, jaký měl plán, to že chránil mudly... a moc se mi líbil Ron a jeho záškodníci. To že pokračoval v boji i když si myslel, že Harry a Hermiona jsou mrtví, to že se rozhodl chránit Draca a uznat jeho zásluhy... Bylo mi líto že nepřežili Severus, Remus a nakonec i Lucius, ale byla to povídka o oběti a bez té by nedávala smysl. Jimmy a arabesko díky, díky moc za překlad perfektní povídky i za bleskurychlé přidávání kapitol! Musím, říct, že už jsme si dlouho nějakou povídku takto nevychutnala.

Re: Epilóg Od: Tez - 26.11. 2015
Tak tohle bylo docela nečekané. Nezastírám, že mě epilog nezaskočil, ale proti gustu... =). Je to takový zajímavý závěr, vzhledem k celé povídce. Happy end jsem opravdu nečekala. Díky moc za překlad, Jimmi! Jsi prostě hvězda =)

Re: Epilóg Od: Zuzana - 25.11. 2015
Tak som sa predsa len dočkala šťastného konca? Ani som neverila. Aj keď bol k tomu šťastnému ešte aj poriadne bláznivý:) dokonca aj Tom vyviazol :D a tá pusa od Harryho... To bol poriadny úlet. Som ale rada, že Hermiona je naozaj živá a samozrejme Draco tiež. Veľmi pekne ďakujem za preklad...

Re: Epilóg Od: lucky - 24.11. 2015
Tak jsem znovu zkousla celou povídku a je prostě úžasná. Je jiná, je nová a odlišná ale perfektní. Po předchozí kapitole jsem čekala epilog ve stylu procházky po nádraží ala JKR a ruku v ruce společný odchod za světlem a ejhle ....jsou spolu, naživu a šťastní. A přitom žádný oslí můstek, nelogický skok a podobné. Děkuji za skvělý výběr a ještě lepší překlad.

Re: Epilóg Od: Tarja - 24.11. 2015
Dlho som premyslala,co napisat. Musela som si nechat v have rozlezat dojmy. Poviedka bola temna, tak temna ze takyto rozpravkovy zaver som od nej veru necakala. Velmi sa mi do nej zo zaciatku nechcelo pustat, musela som si na nu najst naladu. Ale ked som sa uz do nej pustila, mala celkom rychly spad. Tahalo ma to citat dalsi a dalsi riadok a pripominalo mi to skor nejaky temny hororovy thriler nez poviedku na odreagovanie. A vo vysledku som bola sklamana, ze je tak rychlo koniec. Pri thrilleroch som zvyknuta na vela-vela kapitol. O to viac ma zaver prekvapil. A to je aspon pre mna znak jak kvalitnej poviedky, tak kvalitneho prekladu. Takze pre mna zostavate obidve dve ozajstnymi Carodejkami, lebo vazne nechapem, kde beriete cas na preklad takehoto diela!!!

Re: Epilóg Od: Marti - 24.11. 2015
Smekám, děvčata, opět smekám - nad výběrem povídky a nad dokonalým překladem, kdy jsem každou kapitolu četla se zatajeným dechem a byla absolutně hluchá a slepá k čemukoli jinému. Četla jsem už leccos, ale takhle intenzivní povídky, navíc s naprosto nepředvídatelným dějem, bych spočetla na prstech jedné ruky. Je to jak otevřít si lahev archivního vína, které si člověk schovává na nějakou extra příležitost. Obdivuju vaší překladatelskou práci, ta povídka byla jistojistě náročnější, než některé jiné, ale vězte, že ta práce za to stála a komentáře nade mnou to jen potvrzují. Ještě jednou OBROVSKÉ DÍKY a moc se těším, že v budoucnu se objeví zase nějaký podobný skvost.

Re: Epilóg Od: mami - 23.11. 2015
Čo dodať, všetko čo som chcela napísať bolo napísané. Ďakujem za výdrž pri preklade.

Re: Epilóg Od: scully - 23.11. 2015
Teda,dneska jsem zjistila,že se tu epilog objevil už o týden dříve. Díky díky díky, po tom infarktovém konci 8 kapitoly. Jsem strašně ráda,že povídka dopadla dobře a Draco přežil,moc jsem v happyend nevěřila. Tom mě teda dostal,Harry je skvělý,že se o něj začal starat. Jimmy a Arabesko moc Vám děkuju za překlad a betaci této skvělé a jedinečné povídky. Jen málo kdo, by se pustil do překladu tak odlišné povídky od ostatních dramione a udělal to tak excelentním způsobem. Moc děkuju a těším se na další kousek,co pro nás příští rok nachystáte :-)

Re: Epilóg Od: MeiLi - 23.11. 2015
Toto je prvá poviedka ktorú som čítala kde pre zmenu smrtiacu kliadbu prežil Tom . Ale skončilo to trochu ináč než som očakávala. Už sa teším na ďalší preklad. :)

Re: Epilóg Od: margareta - 23.11. 2015
Trochu jsem čekala, že se vrátí i Snape a Lucius, škoda.Konec mě ale úplně omámil,jak byl bezvadný!!!!

Re: Epilóg Od: cuc - 23.11. 2015
Koniec ma úplne dostal, nečakala som, že sa poviedka uberie týmto smerom. Ako tak premýšľam, tak to, že ma kapitola dostala alebo nemám slov som použila snáď v každom komentáre. Je to úžasný, premyslený príbeh, nič podobné som predtým nečítala. dúfam, že sa tu časom objaví aj niečo ďalšie od tejto autorky. Samozrejme veľké ďakujem za preklad a úžasnú prácu. Veľmi som si to užila. Ďakujem. :)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 23.11. 2015
neuveris ale ked som v noci rozmyslala nad uvodom k dalsiemu prekladu, tak ma napadli presne tieto slova. nemyslim votrelcov, ale poviedku kde musim napisat uvod aby som nic neprezradila. dakujem za komentar aj za vsetky predchadzajuce

Re: Epilóg Od: rougerose - 22.11. 2015
Bohužel musím oznámit smutnou zprávu Sir Nikolas byl překonán. Aspoň se konečně odhodlal odplazit. Založila jsem zkupinu pro duchy usmrcené baziliščím pohledem, jehož předsedkyní je samozřejmě má maličkost a členy jsou ufňukaná Uršula a Sir Nikolas. Mělas pravdu epilog je opravdu zvláštní. Harry nakonec není mrtvý? Což je dobře, protože to by bylo nefér. Vrátit se skolit protivníka a pak se hned vrátit na onen svět. Přesto je mi stále nejasná Bellatrix. Draco zřejmě nabodul zpátky magii a Tom... no, Dobbyho příběh sedí. Omlouvám se za zkomolení Yggdrasilu i min. komentu. Vážně tento příběh překonává – ne-li doslova boří hranice Dramione. Uvažuji nad tím, jestli to bylo více o revoltě proti Bleduli nebo o Dracovi a záchraně Hermiony? A to se ani nemíním rozepisovat o tom, jak profesionálně je „povídka“ napsána a zpracována. Každá kapitola doslova srší informacemi napětím dějem a... a... Prostě je to tak neuvěřitelně zhuštěný příběh, dovedu si ho představit rozepsaný i do 3x více kapitol, ale proč to dělat tak jak to dělá většina? Proč to natahovat? Vždyť tak to má ten správný drajf. Prostě přesně tak se to má dělat! Je to nezvratný důkaz toho, že pole HPFF je nevyčerpatelné, jen to chce zapojit pořádně fantaziji a třeba se pokusit pospojovat nepospojovatelné. Pak z toho může vzejít něco jedinečného. Tento příběh bude navždy nezapomenutelná infarktová jízda! Moc děkuji tobě Jimmy za to, že si najdeš čas na překlad. Za to, že to nevzdáš. Za to, že dokážeš jít přes překážky a náročnost originálu tě nevyděsí natolik, abys utekla. Za to, že přidáváš kapitoly pravidelně. Za to, že věnuješ textu a jeho zákoutím velkou pozornost, aby ti nic podstatného neproklouzlo mezi prsty. Za to, žes byla ochotná nás obdarovat tímto dílem. Moc díky i tobě arabesko, žes textu dala ten správný tvar a směr. Za to, že naše oči ušetřujes hrubek, nesmyslných slovních obratů, nelogičností a překlepů. Za to, že si obě kradete ze svého volného času pro dobrou věc. Za to, že to děláte de facto, protože vás to baví a nechcete za to nic. Jen snad komentář potěší. (Samozřejmě to platí i pro ostatní překladatelky a bety podíející se na tvorbě těchto stránek!) Prostě děkuji vám všem, ale především Jimmy a arabesce za Zkoušku vyvoleného, za to zvláštní Dramione. Nashle u dalšího díla! Doufám, že mě bude stejně motivovat k psaní komentářů. Ty jo, dnes dva komenty za sebou. To je pro mě výkon. Vídíte, co se mnou děláte?
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ty si neskutočná. Takéto komentáre sa dajú spočítať na prstoch ruky, neskutočné. Strašne moc a moc si všetky tvoje komentáre vážim, každý jeden komentár ma cenu, ale keďže sama mám problém napísať komentár, o to viac žasnem nad každým kto to dokáže. A ty si neskutočná. Ako mi toto všetko chýbalo... mám jedinú odpoveď: už chystám banner na nový preklad :) Ďakujem moc

Re: Epilóg Od: anizne - 22.11. 2015
Děkuju, moc jsem si celou povídku užila. Trochu překvapivý konec, ale jsem ráda, že po tom infarktovém závěru minulé kapitoly dopadlo všechno dobře. Moc se těším na další krásnou povídku. Jsem neskutečně vděčná, že tato stránka pořád funguje, že nekončí jako mnohé ostatní a tak si jako velká fanynka světa Harryho Pottera můžu užívat povídek a překladů, co hrdlo ráčí. Ještě jednou velké děkuju.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ja som ti hneď poslala SS, aby ti nebolo smutno :) Vyzerá to, že budeme fungovať ešte pár rôčkov. A vyzerá to, že som sa z nadšenia nad komentármi dnes zaviazala k ďalšiemu prekladu, ach jo. Nepoučiteľná. Ďakujem za všetky komentáre, hlavne za tie, na ktoré som nestihla odpovedať. Jednoducho som rada, že žijem a musela som si zrovnať priority. Takže tento preklad bol taký malý zázrak, ku ktorému by bez arabesky nikdy nedošlo. Vlastne som tak veľmi chcela niečím poďakovať Dode za pomoc, že ma nič iné ako ďalší preklad nenapadol. To mi pripomenulo, ako mi chýba. Život má zvláštne cestičky. PS: V mojich prekladoch dve hlavné postavy nezomierajú, ak áno, dávam obrovské varovanie, že toto nie je preklad podľa môjho gusta. To neznamená, že poviedka musí skončiť happyendom, ale na toto nezabudni pri poviedkach od Gravidy (budú ešte asi dve)

Re: Epilóg Od: aurora264 - 22.11. 2015
Ďakujem za krásnu poviedku :) ktorá sa aj napriek všetkým problémom skončila dobre a to aj pre Draca, ktorý skoro umrel. Ešte raz ďakujem :)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Aj ja ďakujem. Aj za všetky predchádzajúce komentáre, teraz je pre mňa každý komentár obrovskou odmenou. Bolo to náročné, ale krásne a hlavne mi to pripomenulo staré dobré časy, kedy mi prekladanie prinášalo radosť. A čakanie na komentáre bolo to najdôležitejšie :) Ďakujem ešte raz

Re: Epilóg Od: Lupina - 22.11. 2015
Krásná povídka. Netradiční, napínavá a ten konec! Voldemortův pád, Harryho oběti a vůbec. Na víc se nezmůžu, celý den mě bolí halva, ale těším se, až si o povídce splknem na sletu. Moc děkuji za úžasný překlad a hlasuji pro vetřelce :-)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ten januárový predzlet platí? To už budem vedieť, čo s prácou a podobne. A preberieme Votrelcov, netušíte do čoho idete, to je niečo, čo ešte nikto nepreložil. Ale to som písala aj pri Triale, či? Nech ti je lepšie. Moc často na teba myslím. Takmer som zabudla aké nádherné je odreagovať sa pri preklade, len by som od vyčerpania až plakala. O to viac poteší každý komentár. Ešte raz díky

Re: Epilóg Od: grepik03 - 22.11. 2015
Ach Jimmy, jsi vazne čarodějka. Děkuji, děkuji a ještě jednou děkuji za tuhle úžasnou povídku. Ve chvíli kdy se zlate trio opet sešlo mi po tváři vazne tekly slzy. Obávavala jsem se, že povidka nebude mit klasický happy end, prostě proto, že byla opravdu jina, temna, desiva. ..a jsem ráda, že to byl omyl. Tom, kterého Harry sice přemohl, ale nechal ho žit, je prijemnym bonusem, i to ze se ho nepokusil nikdo z Harryho přátel zlikvidovat - porad pro ne někde ve skrytu duše musí představovat "toho , který vse zničil " . V teto povídce opravdu všichni velmi dospěli. A nakonec samozrejme Draco a Hermiona - jsou spolu a stastni, co víc si prat? Snad jen, aby Draca opustili strachy z minulosti a mohl se podivat na Mionu bez toho, aby přemýšlel, kdy a jak o ni zase přijde. Hluboce smekám Jimmy a arabesko - překlad musel byt neskutečnou výzvou a popraly jste se s cti - pro mne to byl neskutečny zážitek a nejsou slova, kterými bych vam dostatecne poděkovala....♡♡♡♡♡
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ja hrozne moc ďakujem za pochvalu, za komentár, za všetky, za ktoré som nestihla poďakovať. Preklad tejto poviedky je malý zázrak. Nemyslela som, že ešte niekedy niečo preložím. Z veľmi jednoduchého dôvodu. Z Dramione som už čítala a väčšinou preložila takmer každý motív, aký sa dal nájsť. Nemyslela som, že nájdem niečo originálne. A pritom to na mňa čakalo dávno zabudnuté v šuflíku. Mám taký dojem, že mi Gravidy pripomenul letný zraz... chcela som zistiť, čo je s GOTL. A zrazu som zistila, že všetko stiahla, neexistuje, bez akejkoľvek stopy ohľadne toho, čo sa stalo, pritom dokončenie GOTL nikdy nevylúčila. A moje zálohy odišli s notebookom pred 5 rokmi, som vôbec rada, že sa mi niektoré poviedky podarilo nájsť ako pdf. A v diskusiách sa spomínali mimozemšťania... takže to vyzerá tak, že tu pribudne ešte jedna unikátna poviedka. O preklad na rok 2016 mám vďaka arabeske asi postarané :) Ďakujem za všetko, viem, že si komentovala, ale posledné mesiace je môj život hore nohami, či skôr niekoľkokrát urobil kotrmelec. Chcela by som tu byť častejšie, ale zatiaľ to nejde. Ale komentáre čítam.

Re: Epilóg Od: luisakralickova - 22.11. 2015
Jimmi, velké díky za poslední přídavek, bylo to nečekané milé překvapení. Krásný závěr opravdu skvělé povídky, A opravdu budou i vetřelci? Moc se těším a přeji hodně sil, protože překlady jsou opravdu bezvadné.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ja tu v závere týždňa nebudem (dva dni preč a potom stužková) a nedostala som sa príliš ku poďakovaniu za komentáre. , tak som si povedala, že dnešný večer na to bude ten pravý čas (dcéra aj tak pozerá Superstar, obsadila mi môj pracovný priestor). Komentáre som čítala, ale na mobile sa blbo odpovedá. Preto teraz. Mala som dať hlasovať, aby ste potom nefrfľali. Tá poviedka má zvláštny rozjazd, spočiatku som na to čumela, že o čom točí, ale tie motívy a myšlienky za tým. Asi to fakt začnem. Votrelci sú skôr skratka pre názov, viac to má zo Dňa nezávislosti. Ďakujem za všetky komentáre, aj za minulé a budúce, na ktoré som nestihla či nestihnem odpovedať.
Re: Epilóg Od: luisakralickova - 22.11. 2015
Přečetla jsem od Gravidy, co jsem našla s překladačem. Má opravdu zvláštní náměty:) Objevila jsem i ruský překlad Afterimage, nejvíc se mi asi líbila povídka, u které chyběl závěr asi po 80. kapitole. Takže si opravdu užiju, cokoli přidáte. Ještě jednou díky za práci a čas.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 24.11. 2015
Jo to je GOTL. Neodpustiteľné, že je to nedokončené. Prosím ťa, o čom bol Afterimage? Pokojne mi to napíš do SS alebo mailom. Nepodarilo sa mi ju nájsť v angličtine.

Re: Epilóg Od: Sally - 22.11. 2015
Myslím, že som v živote tak nehltala kapitolu ako túto :D Bože, mohlo to skončiť dokonalejšie? Nemohlo, to sa nedá! :D Neskutočne potešujúce zistenie, že Tom je senilný starouš, Harry éterická usmievavá bytosť (asi ho ťažko špecifikovať ako človeka), hormónmi posadnutú Hermionu a Draca a celú túto vtipnú spoločnosť. Kameň zo srdca, aj tak by sa to dalo popísať :) Vrela vďaka za preklad, za rozhodnutie vôbec prekladať a potom v úžasnom tempe prinášať nové a nové kapitoly! Ďakujem, takúto neopakovateľnú poviedku tu hádam ešte dlho nebudeme mať :)
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Ja už som bola nadšená pri tvojom predposlednom komentári, ale hovorím si, že počkám, až si prečítaš záver. Myslím, že by to nemalo taký dopad, kebyže to nerozdelíme. A teraz si predstav poviedku, kde sa Draco s Hermionou ocitnú na opustenom ostrove a nenávidia sa, on je totálny namyslený, čistokrvný snob a ona zakomplexovaná vševedka. Nič lepšie som nečítala, bolo to ako sa dostať k poviedke, ktorá založila kult Draca v kožených nohaviciach a závislom na káve - všetko za tým sú len kópie. Vtedy ma napadla kombinácia Jumanji a Dramione. Zdalo sa mi to pritiahnuté za vlasy, ale teraz, keď vidím ako spojila s Dramione Votrelcov či Deň nezávislosti, jednoducho to sedí. A tá poviedka ostane navždy nedokončená. Touto poviedkou sa pokúšam oddialiť nevyhnuteľné - prvý raz mať chuť pustiť sa do nedokončenej poviedky. Teraz to oddialim prekladom Votrelcov. Ale tá poviedka je niečo neskutočné. Po 4 rokoch na ňu nemôžem zabudnúť. GOTL bude pre mňa vždy symbolom premrhanej a stratenej skvelej poviedky. Prepáč, ale zakaždým keď zbadám gravidy, pripomenie sa mi. Mám strach sa do nej znova začítať... Tým som chcela povedať, že neopakovateľných poviedok mám v zásobe viac (v súčasnosti dve), už si len nájsť čas na preklad. GOTL je až tretia. Ak tu ľudia prežijú Voltrelcov, asi to risknem. A ďakujem za všetky komentáre.

Re: Epilóg Od: arabeska - 22.11. 2015
Strašně moc ti děkuju, Jimmi. Když jsme s tímhle začínaly, hrozně jsem potřebovala vypadnout z reality a k překládání jsem se nemohla dokopat, takže jsem se na chvíli zahrabala aspoň do betování. A byla to jízda! Doufám, že až se trochu usadíš na novém místě, vrhneš se i do Vetřelců. Já se hlásím! Na přisáté děcko potřebuju jenom jednu ruku, druhá může vesele rejdit po klávesnici. Po domácnosti bude rejdit kovář. Já si to přečtu asi zase po Novém roce, až se mi to trochu slehne. Ale nadšená jsem z toho pořád stejně. Díky ♥
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Bez teba by tento preklad nevznikol. Z veľmi jednoduchého dôvodu: neverila som si. A stále si myslím, že by si to mala jednoduchšie sama preložiť ako to toľkokrát čítať a opravovať. Niekedy som si pripadala ako začiatočník. Vďaka tebe vyzerá táto poviedka tak ako vyzerá. Myslím, že pri trojke mohli baby porovnať neobetovanú a obetovanú verziu. Značný rozdiel, ja to viem najlepšie :) Obávam sa, že sa budem musieť vrátiť do reality veľmi skoro. Túto šancu si nemôžem nechať ujsť, inak je už vážne problém len vo mne. Dúfam, že u teba sa všetko utrasie. Som poverčivá, takže viac sa nerozpisujem, ale ty vieš. A Votrelci? Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Ale bude to znova preklad do šuflíka, ľudia musia vedieť čo čakať, pretože to bude šok. Preložím ale tú druhú, čo som ti posielala. Šok z nej ich pripraví na Voltrelcov. Ďakujem za všetko

Re: Epilóg Od: denice - 22.11. 2015
"Našel svobodu tam, kde ani nevěděl, že je spoutaný." - A taky že si spočinutí v klidu pořádně zasloužil. Z jedné poznámky dokonce vyplývá, že se mu vrátila magie, takže závěr je přes všechna ta úmrtí a ztráty nádherný. Harry mě okouzlil, jeho vztah k Tomovi je něco nevídaného a přitom tak - já nevím, slovo roztomilý je děsné, ale nic jiného mě nenapadá. Tom Raddle kradoucí sušenky v kuchyni Draca a Hermiony! To bych nevymyslela :-) Nádhera, u které se chvíli směju a chvíli posmrkuji dojetím! Moc děkuji - za povídku i za to, že jsem nemusela čekat až do příští neděle.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Kde si našla, že sa mu vrátila mágia? Že by mi to ušlo? Strašne moc by som mu to priala. Ale ono je to celkom možné po tom pobyte v Zemi-Nezemi a po cestovaní s Hermionou... Neviem, či som to spomínala. Ale vedela som o dvoch poviedkach, u ktorých som kedysi dávno zvažovala preklad a stratili sa v priebehu času. Z jednej som si pamätala vojenské hodnosti (dôvod prečo som to neprekladala a nakoniec keď sa to poslovenčilo, tak to také hrozné nebolo, ale v angline samé názvy s troma veľkými písmenami) a druhá, kde nakoniec Harry skončí s Tomom, kde sa o neho stará, pamätala som tie biele vlasy. Hľadala som ju roky (ešte jedna prichádzala do úvahy, kde sa vrátil do minulosti syn Draca a Hermiony, ale je hrozne dlhá, nechcelo sa mi ju znova čítať). Tak som si povedala, že to nechám na neskôr a pustila sa do Trialu. A zhruba pri tretej kapitole som nevydržala a dočítala originál dokonca a... tá moja hľadaná scéna bola v tej istej poviedke! Asi sa predsa len pozriem aj na tú druhú, Gravidy nedoprekladala Stratených kvôli tomu, že ju začali príliš kopírovať... Ďakujem za pravidelné komentovanie,nemala som čas odpovedať, písala som ti v maily, čo všetko teraz zažívam, ale dnes som sa rozhodla konečne si na chvíľu vydýchnuť. Ďakujem za všetko.
Re: Epilóg Od: denice - 22.11. 2015
Poté, co ho Hermiona v jeho pracovně donutila cítit se jako starý kocour, na sebe Draco použil čistící kouzlo - to mi připadalo velmi nadějné :-) Myslím, že to tak mělo být - Trial přišel v pravou chvíli, aby tě vrátil k překládání. Já děkuji.
Re: Epilóg Od: Jimmi - 22.11. 2015
Mne to nedošlo! To zas nie také jednoduché kúzlo, takže buď to autorke ušlo (čo pochybujem) alebo máš pravdu. Díky za postreh

Prehľad článkov k tejto téme:

Gravidy: ( Jimmi )22.11. 2015Epilóg
Gravidy: ( Jimmi )22.11. 2015Kapitola č.8
Gravidy: ( Jimmi )15.11. 2015Kapitola 7
Gravidy: ( Jimmi )08.11. 2015Kapitola 6
Gravidy: ( Jimmi )01.11. 2015Kapitola 5
Gravidy: ( Jimmi )25.10. 2015Kapitola 4
Gravidy: ( Jimmi )18.10. 2015Kapitola 3
Gravidy: ( Jimmi )11.10. 2015Kapitola 2
Gravidy: ( Jimmi )04.10. 2015Kapitola 1 : Časť 1/8
Gravidy: ( Jimmi )27.09. 2015Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )25.09. 2015Úvod k poviedke