Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lekcie [Lost]

Kapitola 4. Zmrzlina

Lekcie [Lost]
Vložené: Jimmi - 23.04. 2008 Téma: Lekcie [Lost]
Lostt nám napísal:

Kapitola 4. Zmrzlina

"T... To nič," vypravila zo seba na veľa a bola rada, že stále stojí.
Mal na sebe tmavomodrý oblek a pod ním bielu košeľu a šedo striebristú kravatu. A vyzeral okúzľujúco.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Božsky, bolo to slovo, čo sa Hermione honilo hlavou.
"Rád ťa vidím. Počul som, že sa ti darí. Naposledy, keď si sme sa pred tromi rokmi stretli na ministerstve si už bola dobrá, ale nedá sa to porovnávať s tým, že máš vlastné noviny."
Hermiona sa trochu zarazene usmiala. Takže sa nerozprávali už tri roky. Ako ten čas letí, pomyslela si.
"Vieš, že mám noviny?"
"Akoby som to nemal vedieť? Už len to, že som minister ma núti také veci vedieť. A k tomu, ide tu predsa o tvoje noviny."
Niečo na spôsobe, ako vyslovil to "tvoje" sa jej veľmi páčilo.
"Áno, moje..." zopakovala ako v tranze. Čo to do nej zrazu prišlo, že nemala čo povedať? Vždy mala čo povedať!
"A... Ty... Čo tu robíš?"
"Mimo záznam?" usmial sa. Nasledovala ho.
"Mimo záznam," povedala usmievavo.
"Idem sa najesť."
"Sám?"
Usmial sa ešte viac.
"Sám."
"A to ideš v asi najdrahšom obleku, aký som kedy videla sám, v piatok večer do najdrahšej a najsnobskejšej reštaurácie?"
"Nie, mám aj drahšie obleky, tento mám kvôli schôdzi, z ktorej som vyhladol a preto sa idem najesť niekam, kde majú moje obľúbené Rumunské šabľozubky... A navyše nejdem sám, ale ty ideš so mnou."
Hermiona posmešne prikyvovala, až kým sa nedostal k tej fázy o tom, že ide s ním.
"Čo?"
"No, pokiaľ môžeš, samozrejme."
"Môcť by som mohla, ale nechala som tam teraz dosť rozrušeného Harry Pottera, takže by bolo lepšie, keby som sa tam nevracala."
Draco nadvihol obočie.
"Tak to sa tam pôjdem aspoň pozrieť... A potom môžeme ísť inam."
"Nemyslím, že by to bol dob..."
"Ja hej. A keď to poviem ja, tak to musí byť dobrý nápad. Som minister, nezabúdaj."
V panike mu zastavila cestu a zdvihla ruky. Potom sa usmiala.
"Fajn, pôjdem s tebou, ale nepôjdeš sa tam pozrieť."
Draco sa pochybovačne zatváril a pohľadom si premeral dvere do reštaurácie. Vyzeral, že je na vážkach. Potom sa usmial a pozrel na ňu.
"Tak fajn, stojíš mi za to."

"Prečo sme išli na zmrzlinu? A k tomu muklovskú?"
"Myslel som, že by ťa to potešilo," povedal Draco a snažil sa, aby mu nezmrzli ústa.
"No, potešilo by ma to v lete, ale nie, keď je päť pod nulou."
"Fajn, tak si 26. august nechaj voľný."
Hermiona po ňom pozrela a zahľadela sa na jeho tvár zboku.
Stáli opretý o zábradlie v jednej čisto muklovskej štvrti pred malým obchodom, kde im Draco kúpil zmrzlinu.
"Keby som si cítila ústa, tak by som mohla povedať, že je to tá najlepšia zmrzlina, akú som kedy jedla."
"Hm, fajn, nebol to najlepší nápad. Mám lepší. Z mojej kancelárie na ministerstve sa môžeme premiestniť na Bahamy do čisto čarodejníckeho hotela. Mám tam stále k dispozícii izbu."
"Jednu?"
"Potrebujeme viac? Je to apartmán."
Hermiona sa usmiala.
"Nejde to. Musím pracovať."
"Cez víkend?"
"Pracujem stále."
"Ale no tak, ja pracujem viac ako 90% populácie, a ty nemôžeš patriť k tým desiatim percentám. Zakazujem ti to!"
Vyjavene naňho pozrela.
"Zakazuješ?"
"No áno."
Hermiona odhodila zmrzlinu.
Skôr ako sa pán minister nadel, pristála mu na tvári snehová guľa.

Pred 10 rokmi
"Práca s tebou je tá najhoršia vec, ktorá sa mi kedy stala!" skríkla Hermiona a hodila po Dracovi v návale zlosti hárok papierov.
Draco sa len tak-tak vyhol a rozosmial sa.
"Tak to je fakt, Grangerová," posledný krát sa uchechtol a mávol prútikom. Papiere sa poukladali na kôpku na jeho stole.
Hádali sa. Znovu. Len tento deň to bolo po tretí krát. Ministerstvo ešte nikdy nezažilo toľko hádok, koľko oni boli schopný vyprodukovať za tri mesiace.
"Ale no tak, Hermiona, upokoj sa."
"Choď do čerta, Malfoy!" povedala otrávene a snažila sa čítať papiere, ktoré mala na stole.
"Vydrž ešte rok a pôjdem."
To Hermionu zaujalo natoľko, že zodvihla tvár a pozrela na Draca.
"A kam, keď sa môžem spýtať? Dúfam, že ďaleko."
"Ani nie. Iba o dve poschodia vyššie."
"Nechceš mi povedať, že budeš ministrom?" rozosmiala sa Hermiona.
"Viem že som dobrý, ale ani ja nie som taký úžasný, ako si myslíš."
Hermiona po ňom strelila pohľadom a kŕčovito zvierala v ruke knihu, ktorú po ňom chcela hodiť.
"Takže sa tam iba presťahuješ a budeš ničiť vzduch tam?"
"Nie, ale ako iste vieš, moja rodina sponzoruje jedného z kandidátov na ministra. S ktorým som mimochodom priateľ a on pozná moje schopnosti a keď sa stane ministrom, ja budem jeho asistent."
"Asistent. Poskok. Skvelé vyhliadky do budúcna."
"Jedného dňa budem minister, Grangerová. To sa vsaď."


"Grangerová!" skríkol Draco a rovnako odhodil zmrzlinu.
Potom si začal upravovať svoje bezchybne upravené vlasy.
Hermiona sa div nešúľala na zemi pri výraze jeho tváre. Takto sa už dlho nenasmiala. Bola iba samá práca, vážna tvár. A stačilo byť chvíľu s ním a akoby bola znova v škole. Znova prežívala šťastné obdobie svojho života. Nevedela, čo ju to popadlo.
Zrazu pocítila silné ruky, ako sa jej obtočili okolo tela a potom už iba cítila, ako padá k zemi.
Skôr ako sa stihla brániť už ležala na zemi a Draco ju kŕmil snehom.
Zalapala po dychu a odstrčila ho.
"Ty si sa... Zbláznil!" vykríkla medzi nádychmi a smiechom.
Sedeli oproti sebe na zemi a obaja sa smiali.
"Keby ma teraz niekto videl, bolo by to na titulky."
"Keď o tom hovoríš, mohlo by z toho niečo byť," zamyslela sa zrazu Hermiona a Draco sa zamračil. Potom znovu obaja vybuchli v smiech.

Hermiona za sebou zatvorila dvere svojho tichého bytu.
Dala si dolu kabát, vyzula si čižmy a nakoniec si dala dolu aj oblečenie.
Vbehla do kúpeľne a vliezla pod horúcu vodu.
Z vonku bola zmrznutá a ani mokré oblečenie z guľovačky s pánom ministrom jej k teplu nepomohlo. Dúfala, že je teraz aspoň rovnako mokrý ako ona.
Asi po pol hodine vyliezla zo sprchy a zabalila sa do teplého županu. Byt mala príjemne zohriaty. Obula si teplo hnedé papuče a zamierila do kuchyne. Spravila si kakao.
Pri srdci ju divne hrialo. Dlho necítila podobný pocit. Taký... Príjemne naplnený.
Pohľad jej zamieril ku kvetom, ktoré akoby vinne stáli v kúte.
Zamračila sa. Nie. Harry Potter bola skôr tá zlá časť večera, i keď niečo v jej vnútri ho stále považovalo za niečo, bez čoho sa nedá existovať. I keď sa jej to darilo už deväť rokov, nikdy nemala taký pocit ako dnes. Môže to byť ním? Dracom?
Nie. Mala veľa práce. Nemohla sa "zdržiavať" niečím, čo nemalo budúcnosť.
"Už raz si to zažila, Hermiona, ani nad tým nerozmýšľaj," povedala si pevne a napila sa kakaa.
Dnes si po dlhej dobe trochu oddýchla a odreagovala sa. Stačilo.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Prehľad článkov k tejto téme:

Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 13. Lekcia o živote - end
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 12. Šanca
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 11. Rutina
Lostt: ( Lostt )09.05. 2008Kapitola 10. Spomienky
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 9. Hystéria?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 8. Ako môžeš?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 7. Weasley a Malfoy
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 6. Nepríjemná situácia
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 5. Za to môžu ruže
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 4. Zmrzlina
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 3. Prekvapenie
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 2. Dohoda
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 1. Lekcie
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )22.04. 2008Úvodom