Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lekcie [Lost]

Kapitola 3. Prekvapenie

Lekcie [Lost]
Vložené: Jimmi - 23.04. 2008 Téma: Lekcie [Lost]
Lostt nám napísal:

Kapitola 3. Prekvapenie 

Ani sa priveľmi nesnažila rozmýšľať. Kto vie prečo, ale hlavu mala úplne prázdnu. A človek by povedal, že bude musieť toľko rozmýšľať, toľko vecí si ujasňovať. Ale nie. Bola úplne pokojná. Mala jasno.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Obliekla si svetlozelenú sukňu po kolená a čierny rolák. Nič extra. Len jednu zmenu svojho vzhľadu spravila. Nechala si rozpustené vlasy. To už dlho neurobila. Vždy nosila minimálne vlasy zviazané gumičkou, ale väčšinou nosila drdol.
Čierne čižmy na tenkom opätku a výškou takmer po kolená pekne zvýrazňovali štíhlu líniu jej lýtok a k sukni sa perfektne hodili. Boli pekné, no nie kvôli tomu si tieto čižmy vybrala. Boli veľmi pohodlné a bolo v nich teplo aj v tomto ročnom období, keď bolo všade mokro. A stačilo jedno malé kúzlo a ani kaluž jej nerobila problém.
Nalíčila sa iba veľmi jemne. Trochu si zvýraznila oči a na pery dala priesvitný lesk bez rúžu.
Do jemne zelenej kabelky si dala zápisník a brko. Počas rozhovoru budú sami zapisovať všetky otázky a odpovede a nikto o tom nebude ani vedieť. Diskrétne pero.
Posledný krát pozrela do zrkadla.
"Bože, načo sa vôbec snažím..." zafrflala si pre seba, keď v tom už zazvonili dvere.
Otvorila a pred ňou sa zjavila veľká kytica červených ruží.
Zamračila sa a vzala kvety do rúk.
"Ahoj," pozdravila, asi len zo slušnosti za tie kvety.
"To si nemusel."
"Chcel som. Si krásna," povedal Harry a usmial sa.
Bez slova vytiahla prútik a elegantne ním mávla. Kvety sa zdvihli a sami odleteli do kuchyne.
"Ideme?" spýtal sa Harry s neodbytným úsmevom. Pravdepodobne sa ním obrnil dobre. Koniec koncov, jeho prácou je usmievať sa.
"A kam?"
"Prekvapenie."
Zamračila sa a prútikom zamkla dvere, pri čom použila i jedno ťažšie ochranné zaklínadlo.
"Nemám rada prekvapenia," zamrmlala a ignorovala rameno, ktoré jej nastavil.

Nakoniec skončili v najdrahšej čarodejníckej reštaurácii v Londýne. A to bola i najdrahšia čarodejnícka reštaurácia v Anglicku. Takže žiadna bieda, ale Hermiona nemala rada taký luxus. Alebo lepšie povedané, nepotrpela si na ňom, odkedy sa ku všetkému musela dopracovať tvrdou cestou sama.
Sedeli pri stole pre dvoch, no veľkosťou pripomínal stôl pre piatich. A sviečka v strede. Aká romantika, pomyslela si Hermiona ironicky.
"Takže, ako si sa celé tie roky mala? Vidím, že si nelenila. Keď som zisťoval tvoju adresu, počul som nemálo chvály. Aj pár sťažností, ale zase ako novinárka..."
"Môžeme začať s tým rozhovorom?" prerušila ho.
Harry sa zarazil, no potom znova nahodil svoj reklamný úsmev. Mali by ho stočiť do fľaše a predávať.
"Veď sa rozprávame."
"Veľmi dobre vieš, čo myslím."
Zamračil. Skutočne sa zamračil. Snáď po prvýkrát po... Bože, po koľkých rokoch? A zrazu vyzeral tak... Normálne. A príjemnejšie ako doteraz. Čudné, vzhľadom na to, že sa mračil.
"Hermiona, viem, že to vtedy nebolo odo mňa fér, ale musíš pochopiť..."
"Musím pochopiť? Bola som na pokraji smrti a potrebovala som tvoju pomoc! Pomoc svojho budúceho manžela!"
"Ale niekto ich musel zastaviť."
"A potom?"
"Hermiona..."
"Nie, kde si bol potom?"
"Trvalo mi dva roky, kým som ich všetkých zabil."
"Takže radšej si zabíjal Smrťožrútov."
"Nechápeš, že som musel? Mal som takú zlosť! Na nich, no najmä na seba! Mal som tam byť vtedy s tebou..."
"Hlavne si mal byť so mnou potom. Veľmi dobre vieš, že si nemal pravdu a medzi ním a mnou nikdy nič nebolo. Takže ak si ma trestal..."
"Nemohol som ti prísť na oči."
"Myslíš, že ma to v tú chvíľu trápilo?"
Harry sa k nej spontánne nahol a ruky jej zovrel v dlaniach.
"Hermiona, nikdy som si to neodpustil, to mi ver!"
Nervózne sa obzrela. Takto neisto sa už dávno necítila. Čo sa to deje? Veď celá horí, akoby bola v horúčke. Cítila sa veľmi nepríjemne.
Nevedela prečo, no nezbavila sa zovretia jeho teplých dlaní. Možno na to zabudla, možno nie.

"A potom, keď sme sa videli na tej svadbe? Nemohol si za mnou prísť potom?"
Trochu strnul. Cítila to.
"Ja... Zrovna som rozbiehal obchod... A nebýval som tu, nemalo by to zmysel. Myslel som, že si naštvaná..."
"No to som bola, veľmi. Ale teraz sme mohli byť už 6 rokov priateľmi. Nebola som až tak naštvaná, aby som sa na teba vykašľala a ignorovala ťa. Ja také veci nerobím."
"Tak to napravme... Ešte môžeme byť priateľmi, ešte vždy môžeme byť i viac!"
Nemala rada, keď na ňu niekto naliehal. A nemala rada chvíle, keď bola nervózna.
Zamračila sa a konečne nabrala odvahu vyslobodiť si ruky z jeho zovretia.
Pomaly, no sebavedome sa postavila.
"Takže, ako vidím, z rozhovoru nič nebude. Ale ak s ním stále súhlasíš, necháme to na inokedy. Uverejním článok o tom, že si sa sem presťahoval a rozhovor s tebou dáme do iného vydania. Nateraz sa musíme rozlúčiť. Mám ešte nejakú prácu."
Odsunula stoličku a ráznym krokom zamierila preč. Harry sa takisto postavil, no potom to vzdal a znova si sadol.
A jej bolo jedno, že pritiahla nemálo pohľadov, ktoré sa však stratili, akonáhle zahla za roh, za ktorým boli dvere do šatne.
Vrazila dovnútra, keď zrazu pocítila náraz.
Odskočila stranou a pozrela do svetlých očí.
"Prepáč, Hermiona," povedal Draco, zatiaľ čo ona naňho iba vyjavene pozerala. Ako dlho sa už nerozprávali? Rok? Viac?
Nejaké ahoj sa nepočíta.

Pred 11 rokmi
"Dobrý deň, vy ste to dievča, čo tu hľadá prácu?" spýtal sa jej vyšší muž s drahým francúzskym oblekom a zostrihom.
"Volám sa Hermiona Grangerová a áno, prišla som kvôli tomu miestu."
"Nie ste to dievča, čo bolo pri páde Voldemorta?" spýtal sa muž a Hermiona sa usmiala.
"Bola pri tom? Áno, bola som pri tom..."
"Fantastické," povedal muž a jeho francúzsky prízvuk sa nezaprel.
"Máte nejakú predstavu o tom, čo by ste chceli robiť?"
"Rada by som pracovala v oddelení čarodejníckeho práva a presadzovania čarodejníckych zákonov."
Francúz sa usmial, no vôbec nie nemilo.
"Tak to mierite vysoko. Žeby sme tu mali budúceho ministra?"
Hermiona sa takisto široko usmiala.
"Možno."
"Ak sa poponáhľate, možno to stihnete. Minister bude vo funkcii tak jeden, dva roky a ide do penzie."
"Počula som o tom."
"To viete, 118 rokov už nie je málo."
"Nie, to nie je."
"Neviem či sa pre vás ale nájde nejaké miesto. Zrovna včera som totiž prijal jedného mladíka, ktoré referencie boli viac ako uspokojivé. A koľkože to máte rokov?"
"18."
"Takže nie ste dlho zo školy."
"To nie som, ale môžem vás uistiť, že to zvládnem."
Francúz sa usmial.
"O tom nepochybujem, ale bohužiaľ nemáme voľné miesta... Ale možno by som vás mohol strčiť k tomu mladíkovi zo včera."
"Strčiť kam?"
"Dostal miesto v kancelárii ústavného riaditeľa. Možno by ste sa mohli deliť o tú prácu a keď sa časom niečo uvoľní, rozhodneme sa ďalej."
"Samozrejme."
"Tak choďte do miestnosti 1129. Je to na 6 poschodí. Tam odovzdáte všetky papiere a povedia vám čo ďalej. A po ceste sa pozhovárajte s týmto formulárom a aj ten im odovzdajte."
"Ďakujem."
"Prajem veľa šťastia. Ale s tým mladíkom to nebudete mať ľahké. Dotiahne to ďaleko, takže naňho pozor."
Hermiona sa postavila a potriasla si rukou asi s 30 ročným tmavovlasým úradníkom, i keď na to vôbec nevyzeral.
Bola už medzi dverami, no ešte sa otočila na muža vo francúzskom obleku.
"Keď sa môžem spýtať, ako sa volá ten muž, s ktorým mám pracovať?"
"Vy môžete všetko, kvetinka. Volá sa Draco Malfoy."

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 06.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Prehľad článkov k tejto téme:

Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 13. Lekcia o živote - end
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 12. Šanca
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 11. Rutina
Lostt: ( Lostt )09.05. 2008Kapitola 10. Spomienky
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 9. Hystéria?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 8. Ako môžeš?
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 7. Weasley a Malfoy
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 6. Nepríjemná situácia
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 5. Za to môžu ruže
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 4. Zmrzlina
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 3. Prekvapenie
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 2. Dohoda
Lostt: ( Lostt )23.04. 2008Kapitola 1. Lekcie
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )22.04. 2008Úvodom