Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Of Kings and Queens

17. kapitola

Of Kings and Queens
Vložené: Jacomo - 28.02. 2015 Téma: Of Kings and Queens
Jacomo nám napísal:

Of Kings and Queens - 17. kapitola


Autor: galfoy



Překlad: Jacomo             Betaread: Ivet

Originál najdete na https://www.fanfiction.net/s/8227894/18/Of-Kings-and-Queens


Prohlášení:
Nevlastním Harryho Pottera. Skličující, leč pravdivé.

Poznámka autorky: (...) Bylo zajímavé sledovat, jak jste všichni tipovali, o co s tím Weasleyem jde. Vše bude odhaleno! A ano, vždycky to byla součást plánu.(...)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

* * *

“Toho Weasleyovic kluka,” zopakoval Lucius neutrálně, přičemž nedal najevo, že nemá tušení, o čem to Rodolfus mluví.

"Ano, takový žertík, co jsem nastrojil. Ne že bych měl dvakrát na výběr, chápej! Ten kluk mě zahnal do kouta. Musel jsem mu něco říct!"

"Samozřejmě," kývl Lucius úlisně. "A co přesně jsi mu řekl?"

"Že jsi zabil tu jeho špinavou sestru, samozřejmě!" zachechtal se Rodolfus. "Och, měl jsi vidět ten jeho výraz. Říkal, že tě dostane. Že tě donutí zaplatit."

"Chápu," řekl Lucius a zamyšleně si promnul bradu. "A ty jsi to nechal tak? Aniž by ses do toho míchal? To není tak úplně tvůj styl, Rodolfusi."

Muž se zazubil. "Dobře, dostal jsi mě. Možná jsem zařídil, aby mu v hospodě steklo do půllitru trochu Malectio lektvaru. Věděl jsem, že ti to nebude vadit, Luciusi. Šlo mi jen o trochu zábavy. Jako kdyby ten kluk mohl napáchat nějakou opravdu velkou škodu."

"Malectio? Na ovlivnění úsudku?"

"Správně," přikývl Rodolfus. "Jinak by nepodnikl nic zajímavého. Smysl pro povinnost a čest a všechny tyhle nesmysly. Ten kluk je koneckonců nebelvír. No, ale že udělal pár špatných rozhodnutí. Bylo to nekonečně zábavné."

"Zajímavé," podotkl Lucius. A strašně zbytečné, pomyslel si.

Ron Weasley. Bývalý Hermionin snoubenec, jeden z milionu Weasleyovských dětí, nejlepší kamarád Harryho Pottera (nebo bývalý nejlepší kamarád, jestli ty zvěsti byly pravdivé) a osoba odpovědná za sabotování Dracova života od konce války. Najednou to všechno dávalo smysl. Kdyby měl Lucius hádat, řekl by, že Ron cílil na celý klan Malfoyů; všichni věděli, že Draco je jediným zdrojem podpory pro své rodiče. Udělal by to bez přispění Malectio lektvaru? Těžko říct, ale nebylo to moc pravděpodobné. Ta zákeřná látka se chovala trochu jako ďáblík šeptající do ucha... Vždycky tlačila svého hostitele špatným směrem. Kapka sem, kapka tam a člověk se sebelepším smýšlením se stal svým nejhorším nepřítelem. A Ron jím byl živen několik let.

Rozhodně by to vysvětlovala všechny ty jeho zálety. Také by to mohlo vysvětlit pasivní způsob jeho pomsty - táhla se po mnoho let, tajně se plížila krůček po krůčku k cíli. Nejprve váhavě našlapovala a pak najednou pomstychtivě udeřila. Spolčení se Stacey McLorrowovou bylo prvoplánové - měla za sebou roky nenávisti vůči rodině Malfoyů, pramenící z dávné rivality jejího otce k Luciusovi. Stacey a Draco byli ještě děti, když Lucius otevřeně odmítl uvažovat o plánech na jejich domluvený sňatek. Starý Duff McLorrow si to vzal příliš osobně, ale na druhou stranu - bylo to osobní. Lucius nechtěl, aby malfoyovskou linii otrávil Duffův sklon k nepředvídatelné zuřivosti a zátěž v podobě nedobytných pohledávek. Staceyin život byl od té doby pravděpodobně nasáklý jedem vůči Malfoyovým. Ron jí nejprve prodal informace, a jak se situace vyvíjela, udělal z ní jednu z mnoha svých bokovek. A hloupě a lehkomyslně tím ublížil Hermioně.

Kdyby se Ron během uplynulých let neangažoval, tisk by nedostával pravidelné tipy o Dracových aktivitách. Dracova firma by možná přežila. Veřejnost by možná byla trochu shovívavější. Takhle v pomýlené snaze ublížit Luciusovi opakovaně přikládal pod kotlík. Dařilo se mu to a málem přitom zničil zbytek rodiny.

A to všechno proto, že se Rodolfus nechtěl nechat zabít někým, kdo truchlil nad ztrátou svého sourozence.

Lucius nebyl ten typ člověka, který by s lidmi soucítil, ale tentokrát pocítil vůči tomu mladému Weasleymu osten lítosti. Pomsta je přirozená reakce na ztrátu milovaného člověka. Bohužel byl špatně informován, kdo by měl být jeho cílem.

"Teď, když o tom mluvíš, Rodolfusi, nejsem si úplně jistý, jestli vím, jak ta dívka Weasleyových zemřela."

"Zabil jsem ji, samozřejmě," chvástal se Rodolfus. "Snažila se chránit to Longbottomovic štěně. Toho jsem chtěl zabít taky. Podříznout jim ty jejich krčky. Ty nebelvíry je nutné kontrolovat - nesmíme je nechat volně pobíhat, Luciusi. Většina z nich jsou krvezrádci."

"Krvezrádci," zopakoval Lucius a prstem si poklepával o rty. V minulosti by ho tato informace nerozhodila. Měl ve zvyku skálopevně věřit ve svoji převahu, ve svoji dokonalou pokrevní linii a v to, kde má ta mudlorozená špína na světě své místo. Ale uplynulých pět let si na něm vybralo svou daň, a i když bude nejspíš vždycky pyšný na svoje rodinné jméno, byl jím rovněž zahanbený.

Jednoznačně bylo jasné, že dokud budou existovat lidé jako Rodolfus, nejnovější členka jeho rodiny bude v nebezpečí. Při tom pomyšlení mu cosi zavrčelo v hrudi. Nikdo se nedotkne ani vlásku na její hlavě, zejména ne tahle špína před ním. Pravda, vypadala, že je víc než schopná se bránit sama, stejně jako Narcisa, ale tady šlo o princip.

"No, máš určitě hodně práce," pronesl Lucius se zdvořilým úsměvem. "Mám ještě poslední otázku, pokud dovolíš."

"A pak mě dáš dolů?" zadoufal Rodolfus a lehce rozkýval neviditelná lana. "Vím, že jsi rád opatrný, ale chápej, nemůžu tady viset celý den. Mám nějakou práci ve sklepení."

Lucius zběžně zauvažoval, jaké nešťastné stvoření se nachází dole v oněch bohem zapomenutých celách. Celé místo vypadalo, jako kdyby ho Rodolfus používal coby velkou mučírnu. Vskutku špatná varianta. Mučení má sloužit pro nezbytnou potřebu, ne pro zábavu.

"Samozřejmě, že ano," zalhal Lucius. "Teď k mé otázce. Zajímalo by mě: co víš o zmizení rodičů Hermiony Grangerové?"

Celé Rodolfusovo chování se prudce změnilo, žoviální výraz se přetavil do pokroucené grimasy a tvář vyzařovala čirou nenávist. "Hodláš tu zatracenou děvku potrestat za to, že lapila do sítí tvého syna? Nemůžu říct, že bych ti to měl za zlé. Ti mudlové se musí odstranit, aby ta ničemná malá vševědka dostala za vyučenou."

Klidný vyrovnaný výraz Luciusovy tváře zakolísal a muž sebou škubl a zaťal zuby, aby si zabránil promluvit. Bude teď muset našlapovat velmi opatrně, jinak ztratí svůj chlad a zavraždí toho kreténa dřív, než získá informace, které potřebuje.

Nejdřív informace. Potom vražda. Příznivá relaxační mantra pro překonání zbývající části jednání.

"To jsou silná slova, Rodolfusi. Vypadá to, že jsi na tu Grangerovic holku docela naštvaný."

"Dostane, co jí patří," odsekl. "Ale ty její špinavé rodiče chci oběsit."

"Jsou to jen mudlové, Rodolfusi," namítl Lucius. "Proč se ti tak dostali pod kůži? Nepřeháníš to... trochu?"

"Podívej se, co mi udělali!" zakřičel muž a vystrčil směrem k Luciusovi svoji znetvořenou čelist. Z úst mu kapaly sliny. "Ukryla je, vymazala jim vzpomínky, aby byli v bezpečí, ale našel jsem je. Mohlo to být tak snadné. Tak snadné." Rodolfus zasténal, svěsil hlavu a brblal si pod nos.

"Ale něco se pokazilo?" nadhodil Lucius, poněkud fascinovaný reakcí, kterou v muži jako Rodolfus vyvolali dva mudlové.

"Když jsem je našel, měli už zpátky část svých vzpomínek. Věděli, že ta holka je v nebezpečí, že je válka, že jsou svým způsobem cílem. Byli na mě připravení."

"Dva mudlové. Dva mudlové se ti bránili?"

"Ta holka to místo obklopila ochranami," vyplivl. "Nefungovala mi tam magie, ale oni měli zbraň. Brokovnici. Roztříštili mi čelist na kusy. Řekli, že jestli se někdy vrátím, udělají, co bude potřeba."

Luciusovi poklesla brada. Vždycky chápal Hermionu v její poklidné mudlovské rodině jako jistou anomálii, ale vypadalo to, že ke své odvaze přišla zcela přirozeně. Nebyli její rodiče léčitelé zubů? Znělo to jako nebezpečná živnost.

"Vrátil jsem se s výbavou, ale byli pryč," zabručel. "Zkontroloval jsem všechna sousední města. Myslím, že jsem se přiblížil k místu, kde teď jsou. Místu jménem Adelaide v Australii. Chystám se tam vyrazit příští týden a pomstít se." Tvář mu náhle ožila. "Měl by ses ke mně přidat, Luciusi! Bude to jako za starých časů. Bratři ve zbrani. Vykucháme je jako zvířata, stejně nic jiného nejsou." Na zahnívajících ústech se objevil další odporný úsměv.

Lucius se spokojeně usmál. Měl jméno města. To bylo všechno, co potřeboval. Díky Merlinovi - už se z téhle hnusné pekelné díry cítil docela unavený. Ten zápach byl skutečně odporný. A teď - co má dělat s tímhle kusem masa? Rychlá smrt by pro něj byla příliš dobrá, ale dala by Luciusovi nemálo možností, jak se zbavit těla.

Ale je milé mít ve své branži vícero možností, rozhodl se Lucius a spokojeně se usmál.

"Želbohu, můj drahý Rodolfusi, nemám touhu znovu prožívat tyto staré časy," pronesl klidně, vytáhl hůlku a přeleštil ji cípem svého hábitu. "Trochu jsem pozměnil své chování, neslyšel jsi?"

"Myslel jsem, že je to hnusná fáma," řekl Rodolfus a měřil si Luciusovu hůlku podezřívaným pohledem.

"Obávám se, že není," odpověděl Lucius. "Víš," dodal zadumaně, "nemůžu si stěžovat. Je to opravdu docela příjemné."

"Příjemné?" zalapal po dechu Rodolfus. "Myslíš si, že je příjemné být slábnoucí silou ve světě, který začíná být zaplaven mudlorozenými? Kdo náš svět povede v budoucnu, Luciusi? O tom jsi nepřemýšlel?"

"Samozřejmě, že ano," odpověděl Lucius vesele. "A k odpovědi na tvoji otázku - myslím, že je dost pravděpodobné, že v pravý čas povede náš svět moje budoucí snacha. Je opravdu velice bystrá. Tvrdohlavá jako mezek, ale po všech stránkách úchvatná."

"Tvoje budoucí snacha? Určitě tím nemyslíš tu, špinavou, ukřičenou -"

Rodolfus náhle zmlknul. Lucius mu mířil hůlkou přímo do obličeje.

"Děkuji ti, že jsi ji neurazil," pronesl Malfoy klidně. "Tvoje chování je otřesné, Rodolfusi. Otázkou samozřejmě je, co teď s tebou udělat, kamaráde. Nemůžu tě nechat pobíhat kolem a ohrožovat moji rodinu." Luciusovu tvář ovládal temný úšklebek. "Řekni mi... přemýšlel jsi někdy, jaké by to bylo umírat pomalu, celé hodiny, ne, dny pod kletbou Cruciatus? Ptám se, protože jsem objevil skvělý způsob, jak udržet kouzlo v chodu, aniž bych při tom musel být. Není to úžasné?"

Rodolfus zachroptěl bolestí. Kouzlo začalo působit.

"Bylo opravdu milé si s tebou popovídat," řekl Lucius, odcházeje od muže zmítajícího se v křečích. "Vyřídím Cisse tvoje pozdravy, protože se s tebou už znovu nesetká. Jsem si jistý, že by ses chtěl rozloučit za příjemnějších okolností."

Když Lucius opouštěl starý hrad, ohlédl se a vyslal přes rameno rychlé kouzlo. Dole v hlubinách sklepení se odemkly všechny zámky.

Fuj. Nakazil se tou pitomou nebelvírskou ctností. Bude se na to muset podívat.

A teď, jak se pro všechno na světě dostane do Austrálie?

* * *

Uběhly dva dny a s Dracem to šlo od desíti k pěti. Nakonec se zamkl ve své kanceláři a opouštěl ji jen, když potřeboval použít záchod.

"Kámo, musíš jíst," řekl Blaise, který ten den klepal na dveře už potřetí. "Mám tady pro tebe sendvič."

"Nechci tvůj posraný sendvič," ozvala se tlumená odpověď.

Blaise si povzdechl: "Nejedl si den a půl."

"Nemám hlad."

"Jestli onemocníš z podvýživy, Hermiona se bude zlobit," poznamenal Blaise a pocítil jen mírné bodnutí viny, že se o ní zmiňuje. Jestli Draco nezačne brzy jíst, zhroutí se. A její případnou reakci si rozhodně nevymýšlel. Kdyby viděla, v jakém stavu Draco je, řádila by jako dělová koule. Dva dny a ten chlap vypadal jako zombie. Jak bude vypadat po týdnu?

Dveře se se skřípotem otevřely.

"Jsi kretén," řekl Draco a poklidně si vzal z Blaisových rukou sendvič.

"Kretén, kterého miluješ," ušklíbl se Blaise. "A teď jez. Nakonec se vrátí."

"Nelži si do kapsy, Blaisi. Do té doby budu pravděpodobně mrtvý." Dveře se s cvaknutím zavřely.

Blaise se zamračil. To bylo během té doby už podruhé, co se Draco zmínil o smrti. Možná bylo načase povolat posily. Odkráčel ke svému stolu, načmáral na kus pergamenu vzkaz, stočil ho do ruličky a připevnil ho ke své nejrychlejší expresní sově. "Vím, že je to asi zbytečné, ale pospěš si, jo?" zašeptal jí do pírek.

Nezaujatě na něj mrkla a odletěla.

Blaise se díval, jak mizí v dálce, a doufal, že Harry v jeho chaotickém písmu uvidí naléhavost problému.

Pottere, je čas opustit farmu. Něco se děje. Hoď sebou. BZ

* * *

"Počkej... Malfoy a Hermiona jsou spřízněné duše?" rozkašlal se Harry, kterému zaskočil máslový ležák. Dorazil do Anglie jen pár minut po té, co dostal poněkud záhadnou zprávu od Blaise, a v rekordním čase vtrhl do Londýna očekávaje to nejhorší. Právě teď spolu seděli v místní hospůdce a Blaise se mu snažil vysvětlit, co se stalo od minulého týdne, kdy Harry odcestoval.

Jak to vypadalo, stalo se toho docela dost. Nebylo to úplně přesně to nejhorší, ale bylo to naprosto zasraně divný.

"Jo, osudově předurčení a tak vůbec," řekl Blaise a vyslal k barmanovi signál, aby přinesl víc alkoholu. "Zřejmě to postupuje dost rychle. Draco je zamilovaný až po uši."

"Draco. Draco Malfoy. Zamilovaný až po uši do Hermiony."

"Máš problém tomu věřit?" uculil se Blaise.

"To tedy kurva jo," hlesl Harry a rukou si prohrábl už tak rozcuchané vlasy. "Víš to jistě? Chci říct, mám pochybnosti, že by se Malfoy mohl zamilovat do kohokoliv, ale do Hermiony? Dřív jeden druhého nenáviděli!"

Blaise se k němu naklonil a zašeptal: "Mluvil o psaní básní."

"Ježíši."

"Přesně tak," přikývl Blaise. "Je to vážné. A Hermiona zřejmě začala vykazovat stejné symptomy, než utekla."

"Co - cítila se poeticky?"

"Ne. Skoro zabila Stacey McLorrowovou, protože ohrožovala Draca. Mimo jiné."

"Aha. Jo, počítám, že to je trochu extrémní, zejména na Hermionu."

"Ale problém je, že Hermiona je tvrdohlavá jako -"

"Jako mezek. Chápu tvoje obavy. Máš strach, že dokonce i kdyby se do něj zamilovala, nedovolí si to přiznat, nebo to bude aspoň předstírat."

"Což by bylo sice pitomé, ale ne nemožné. Budou trpět oba. Draco už pociťuje fyzickou bolest z odloučení."

"Fyzickou bolest? U Merlinovy brady! Zajímalo by mě, co potom cítí Hermiona."

"Asi něco podobného. Kdyby tě to zajímalo, zní to zatraceně intenzivně. Víš, že se jí mění barva vlasů?"

"Prosím?"

"Budou platinové, jako ty Dracovy."

"To nemyslíš vážně."

"Bojím se, že jo."

"Panebože." Harry zíral do svého máslového ležáku a všechny ty nové informace mu vířily v hlavě. Znělo to šíleně, naprosto absurdně, ale Blaise by ho sem nevolal pro nic za nic. Ještě neuvěřitelnější bylo Blaisovo tvrzení, že Malfoyovi byli zcela připraveni přijmout Hermionu do rodiny. Koneckonců, jestli měl Blaise pravdu, byli s účinky té zvláštnosti velmi dobře obeznámeni a pravděpodobně věděli, že se s tím nedá bojovat.

Hermiona na tohle sdělení zřejmě nedala. Chystala se s tou věcí bojovat na každém kroku.

Proč to Harryho nepřekvapovalo?

"Takže Hermiona zmizela, nemáme ponětí, kde je, a jen trpělivě čekáme, jestli se vrátí, aby Malfoy neumřel na zlomené srdce nebo na něco takového?" zeptal se Harry.

"Asi tak nějak," kývl Blaise. "Draco si vzhledem k jejímu požadavku pochopitelně najal soukromého bystrozora, aby se ji pokusil najít, ale nezůstala po ní jediná stopa."

"Samozřejmě, že ne," ušklíbl se Harry. "Když se Hermiona nechce nechat najít, nebude k nalezení. Umí zmizet líp než většina ostatních."

"O tom nepochybuju."

"A Malfoyovi se nechystají zasahovat? Jestli máš pravdu, tak je Hermiona jejich... jejich... budoucí snacha. Páni, to zní naprosto ztřeštěně."

"Že jo? Ale Lucius je na nějaké neznámé misi a Narcisa se prý cítí provinile, že už do toho předtím zasahovala, takže trvá na tom, aby se věcem nechal volný průběh. Nechce Hermionu znovu vyděsit. Myslím, že nepředvídala Hermionu reakci."

"Protože kdo by nechtěl být Malfoy, že?" podotkl Harry suše.

"Jsou na svoje jméno docela hrdí," pokrčil Blaise rameny.

"Hermiona byla mučena a oni se na to dívali!"

"Já se nehádám, jen říkám, že o těchhle věcech přemýšlejí jinak než my."

"Fajn," povzdechl si Harry. "Ale jen čekat na Hermionin návrat je špatný nápad. Bude se tomu bránit zuby nehty a mezitím se oba utrápí. Pokud je to, co jsi mi o Dracovi povídal, pravda -"

"Skoro nejí. Neopouští kancelář. Myslím, že by si možná mohl i ublížit."

"No, my očividně nechceme, aby Draco dosáhl tohoto stadia. Navíc - po praktické stránce - kdybychom ho nechali přijít k nějaké újmě, Hermiona by nás všechny zabila."

"Přesně tak," usmál se Blaise. " Jsem rád, že máme stejný názor." Významně si odkašlal, aby dal najevo, že se Harrymu chystá předestřít jistý pochybný plán. "Harry, rád bych ti předestřel jistý pochybný plán."

Harry se zatvářil překvapeně, ale pak se k Blaisovi zvědavě naklonil a řekl: "Jsem jedno ucho."

"Vidím to tak, že pokud necháme Hermionu, aby se vrátila sama od sebe, mohli bychom čekat věky. Když dopustíme, aby se to stalo, mohli by být oba v nebezpečí. Myslím, že bychom tomu měli dát maximálně týden, a pak ji přilákat zpátky."

"Jak ji přilákat?"

Blaise cosi zašeptal Harrymu do ucha a tomu se rozzářily oči.

"Co si o tom myslíš?" zeptal se Blaise. "Myslíš, že to bude fungovat?"

"Blaisi, je to špinavé, potměšilé a zcela povrchní."

"Na to jsem se neptal," odfrkl si Blaise.

"Samozřejmě, že to bude fungovat."

"A tobě nevadí podílet se na něčem tak... pokoutním?"

"Děláš si srandu?" uculil se Harry. "Nechápu, jak je možné, že jsme se my dva neskamarádili už dřív."

* * *


Poznámka překladatelky:
V tomto bodě autorka uvažovala o napsání pokračování, protože příběh už měla dokončený a ne všechny původně zamýšlené podzápletky využila, takže se ptala čtenářů na jejich názor. Své rozhodnutí ohlásila u příští kapitoly.


Ukázka z další části:

Vzhlédla a s radostí zaregistrovala, že obrys Queenina kotce už není daleko. Tyto malé návštěvy ji vždycky povzbudily a Narcisa věděla, že si tady rozhodně může dovolit odložit část napětí, které ji tížilo. Však se správně o zvířatech říká, že umí být skvělými společníky; Queenie byla pro Narcisu od závěrečné bitvy, kdy ji žena zachránila a opečovávala, trvalým zdrojem lásky a náklonnosti. Občas by přísahala, že jí její kamarádka rozumí, a rozhodně byla vnímavá, pokud šlo o Narcisinu náladu - věděla kdy být hravá, tvrdohlavá nebo jen přítulná. Ano, trocha jídla a dobré péče a obě se poté cítily jako znovuzrozené.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 15.02. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 17. kapitola Od: martian - 26.05. 2015
Po přečtení se domnívám, že pokud se Grangerovi najdou, bude Hermiona určitě šťastná. Ale navíc (pokud se to dozví) by určitě jako správná Nebelvírka ocenila ty nezištně otevřené zámky. Tím by si u ní skorotchán mohl docela dost šplhnout, protože… no… nemusel, že?

Re: 17. kapitola Od: arabeska - 23.03. 2015
Tak jsem se konečně dostala i k téhle skvostné povídce - vážně mám hrozný skluz. S nadšením se ztotožňuji s každým komentářem výše zmíněným a pouze se tetelím blahem, že JÁ nemusím čekat týden a jdu na další kapitolu rovnou Ale odmítám se smířit s představou, že Ron je neviňátko a může za to jenom lektvar. Tady Rona z duše nenávidím, je to padouch! Jacomo, jako vždy a zase znovu - DĚKUJI! 

Re: 17. kapitola Od: mami - 03.03. 2015
Všetko už bolo povedané, takže len ešte raz zopakujem - vďaka. Queenie bude niečo impozantné, smrtonosné a nemilosrdné...
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 04.03. 2015
I já se budu opakovat, ale to se nikdy neomrzí - moc děkujů! Queenie prosím raději nedráždit

Re: 17. kapitola Od: marci - 03.03. 2015
O víkendu jsem byla lyžovat, takže jsem OPĚT nestíhala aktuální kapitoly, ale už je dohnáno :) Ještě že pročítám i komentáře - Marti napsala a vypíchla přesně to, nad čím jsem se tetelila při četbě já, takže doplňuji už jenm obligátní DĚKUJI, úžasný překlad a těším se na další díl!! No jo, opakuju se, opakujeme se všechny, ale když to prostě musí ven :)
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 04.03. 2015
Není zač, to já děkuji za milý komentář. Každotýdenní nedočkavost chápu, jsem na tom podobně, přestože znám originál, ale prostě se nemůžu dočkat chvíle, kdy se pustím do další kapitoly. Kdyby jen ten reálný život nevyžadoval tolik času... :-) 

Re: 17. kapitola Od: katrin - 02.03. 2015
Teeda, nie ze by mi bol Lucius po tomto sympaticky (chapte, umucit dakoho na smrt mi nie je sympaticke), ale za to respekt, to jo. Autorka si u mna slphla, pretoze Ron ako hajzlik tu ma opodstatneny dovod, ale co ma naviacej dostalo do kolien a vyvolalo zachvat smiechu, ze sa prisiel kuknut aj manzel aj segra, ci som okaj, tak to boli Hermionini rodicia  Brokovnica ruulezzz 
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 04.03. 2015
Rafinovaný zmijozelský zločinec Lucius není stravitelným soustem pro každého a léčitel zubů je zřejmě poněkud divoké povolání Jsem ráda, že pobavilo.

Re: 17. kapitola Od: Julie - 28.02. 2015
Tak to je čím dál lepší. Tato autorka se opravdu zapisuje mezi mé oblíbené. Díky moc za překlad.
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 01.03. 2015
Chápu, já jsem autorkou taky nadšená.

Re: 17. kapitola Od: Zuzana - 28.02. 2015
Šepkať sa v spoločnosti vôbec nepatrí. Chcem strašne moc vedieť aký má Blaise plán. Čo povedal Harrymu??? Som rada, že Lucius vypustil tých Rodolphusových väzňov, myslela som si, že ich tam nechá:) Chudák Draco, je mi ho ľúto, mohol by Hermionu pohľadať, ona sa sama nevráti... asi, iba ak by jej Lucius naozaj našiel rodičov a priviedol jej ich domov... Už aby tu bolo pokračovanie:) Ďakujem za túto kapitolu.
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Máš pravdu, jsou to nezdvořáci. A nic nám neřeknou... Jenže my na to stejně přijdeme a oplatíme jim to. Jak? Uvidíš Lucius už se "nakazil tou pitomou nebelvírskou ctností", takže to má marný, určitě bude konat jen samé dobré skutky. Příště třeba dojde i na to tulení k domácímu skřítkovi ) Nezoufej, Zuzano, pokračování příští sobotu zajištěno - beta už mi poslala opravenou další část.

Re: 17. kapitola Od: denice - 28.02. 2015
Jacomo, štědrá bohyně! Tato povídka v tvém překladu je kapitolu od kapitoly lepší a lepší. Lucius se v mém pomyslném žebříčku úchvatných sympaťáků vyhoupl do nadoblačných výšin, těsně následován Blaisem. Mám tu ráda i Harryho. Toto byla taková pánská záležitost, podle ukázky se zdá, že příští kapitole bude vévodit Narcissa se svým přátelským mazlíčkem. Předpokládám, že Queenie je pořádně velká a velmi dravá, tahle Narcissa by si nevybrala nějaké morče nebo křečka :-)  V předchozích komentářích už se objevily téměř všechny perly, takže jenom veliké děkuji!
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Denice, zářivá hvězdo! Tvé komentáře mám kapitolu od kapitoly radši. Ano, po této drsné chlapské části mohu přislíbit, že následující zastavení bude plné delikátních témat a něžných ženských dotyků... Nebo taky ne I já a beta moc děkujem!

Re: 17. kapitola Od: TaraFaith - 28.02. 2015
Tak to je drsné!!!!! Jestli to takhle půjde dál, tak se Draco vážně utrápí. Ale protože to nechceme a Galfoy je v tomhle mistryně, určitě se to nestane. Jsem vážně zvědavá, jaký plán mají Harry s Blaisem a docela dost by mě zajímalo, kde se Hermiona schovává. Moc díky za překlad. Nemůžu se dočkat pokračování. Ps: Já jsem věděla, že to s tím Ronem bylo nějaké divné. Ale fakt jsme počítala s prokletím, lektvar mě nenapadl....
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Hermionin úkryt ještě sehraje svou roli, galfoy je mistr řemesla a všechno, co napíše, má nějaký význam. Mrkala jsem už při čtení originálu a při překládání si to uvědomuji ještě víc. Lektvar byla parádní myšlenka, ze které mi spadla čelist až na zem. Díky!

Re: 17. kapitola Od: MIRA - 28.02. 2015
Bože, to bolo neskutočné.:D Marti to fakt nádherne všetko napísala. Tiež si myslím, že ten elixír len dáva dopopredia zlé vlastnosti "postihnútého" človeka. Skôr-neskôr by všetko toto Ron Hermione spravil, prípadne určite by žiarlil na budúce úspechy Malfoyovcov. Ten elixír to jednoducho len urýchlil.  Predstavila som si Hermionu ako sa zubami-nechtami drží podvojí, len aby nešla za Dracom.:D Draco smúti, ale ten sendvič si predsa len zobral, nesklamal.:D Priateľstvo medzi Blaisom a Harrym je produktívne, len tak ďalej:D Nakoniec, baby ste neskutočne šikovné.:) Veľmi pekne ďakujem za preklad.:)
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
No, možná by Ron nevyváděl až tolik, spíš by k tomu měl jenom sklony a záleželo by na okolnostech. I když Malfoyům by asi šel po krku lektvar-nelektvat. Ano, zbytek mládeže rovněž předvádí divy. V čele s Blaisem. Moc děkujeme za tu velkou chválu, MIRO.

Re: 17. kapitola Od: luisakralickova - 28.02. 2015
Přidávám se k chvále, děvčata, povídka a váš překlad prostě nemají chybu. Koukám, že ochrana rodiny není jen malfoyovská záležitost, Grangerovic to zvládli taky, a pak že nemají nic společného. Díky, sobota se blíží, -ale pomalu.
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Obávám se, že spojení genetické výbavy klanu Malfoyů a Grangerů by mohlo otřást celým kouzelnickým společenstvím. Kam se hrabe Voldemort

Re: 17. kapitola Od: Lupina - 28.02. 2015
Jacomo, asi Tě miluju. Jo, arabesku taky, protože co těď překládáte, jsou prostě perly v luxusním balení úchvatného překladu. Kapitolku jsem si přečetla při vaření, ale s vědomím, že si ji dám ještě v klidu po obědě. Chtěla jsem vypíchnout momenty, které mě nadchly, ale Marti mi ušetřila práci Lucius tu byl děsivě úchvatný. Jeho myšlenkové pochody jsou famózní - ještě se mi líbí jeho počtářské schopnosti - jedno z milionu Weasleyovic dětí Bála jsem se, co bude s Hermioninými rodiči, ale autorka, naštěstí, je ušetřila týrání. Takže teď bude stačit je jen najít. Nepochybuju, že to Lucius zvládne na jedničku. Jsem taky ráda, že se vysvětlilo, proč je Ron takový idiot. Ale říkám si, nakolik za to může lektvar. Není to tak, že třeba jen vyzdvihl to, co tam bylo? že by třeba Ron zahýbal tak jako tak? I když třeba ne v takovém množství. No, uvidíme, čím nás autorka ještě překvapí. A závěr s Blaisem a Harrym. Oj, tak ti oba jsou naprosto k pomilování, hned bych je poňuňala Moc se těším na ty jejich pikle. Proč se ti dva neskamarádili dřív? Děkuji, Jacomo. Jsi nejlepší
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Lupinko, ty jsi zlatíčko, moc moc děkuju. Nadchlo mě tvoje zhodnocení Luciuse coby schopného počtáře - tenhle bod bych v jeho charakteristice určitě vynechala a byla by to škoda Věřím, že si zvládne poradit i s ozbrojenými Grangerovci. Mně se taky líbí, že Ronovo stupidní chování má nějakou příčinu, ačkoliv si také říkám, jestli k tomu nějaké sklony přece jen neměl. Ale je to příjemný bonus oproti povídkám, kdy z něj autoři prostě udělají idiota bezdůvodně. Harryho a Blaisovy pikle jsem právě dopřekládala, včetně výsledku. Kluci se opravdu vytáhli Ještě jednou děkuju za nádherný komentář.

Re: 17. kapitola Od: Marti - 28.02. 2015
To zas byly perly: Nejdřív informace. Potom vražda. (Ano, ano, naopak by to šlo dost blbě.) Nebyli její rodiče léčitelé zubů? Znělo to jako nebezpečná živnost. (Vzpomněla jsem si na film Můj soused zabiják... ) Fuj. Nakazil se tou pitomou nebelvírskou ctností. (To "fuj" je tam geniální!) "Blaisi, je to špinavé, potměšilé a zcela povrchní."Na to jsem se neptal," odfrkl si Blaise."Samozřejmě, že to bude fungovat." "A tobě nevadí podílet se na něčem tak... pokoutním?" "Děláš si srandu?" uculil se Harry. "Nechápu, jak je možné, že jsme se my dva neskamarádili už dřív." (Zas budu chodit s přiblblým úsměvem na tváři.) Lucius nezklamal, i když tentokrát byl trochu děsivý (fakt bych ho nechtěla naštvat). Takže Ron v tom byl víceméně nevinně? Chmmm, stejně ho nemám ráda a žádný kajícný přiznání padouchů na tom nic nezmění. Draco je krásně zoufalý a Blaise s Harrym kující pikle - no fakt by mě zajímalo, co ti dva vyvedou. A co Hermiona? Když je Draco v takovémhle stavu, jak to snáší ona? A co to má Narcisa za domácího mazlíčka? Chjooo, to bude dlouhá doba do další kapitoly!!!
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Pro mě jakožto překladatele je obrovským potěšením, když čtenáři vypíchnou z textu přesně ta místa, která jsem překládala s největší chutí, takže strašně moc děkuju. (Tu mantru s betou zvažujeme jako pomůcku pro překonávání otravných přednášek ;-D). Ano, Ron tentokrát není hnusný prvoplánově, ale byl k tomu popostrčený. Nicméně Hermiona později vyjádří svoje pocity z toho naprosto stejně, jak je cítím já. A na Narcisina miláčka se těš, to bude příště mazec Ještě jednou děkuju za komentář.
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015Re: 17. kapitola Od: Jimmi - 28.02. 2015
Milujem komentáre, keď takto niekto takto vypichne hlášky a keďže si úplne trafila moje, dovolím si pridať sa. Jacomo, bolo to excelentné. Ďakujem
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
I já moc děkuju, Jimmi.
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015Re: 17. kapitola Od: Jimmi - 28.02. 2015Re: 17. kapitola Od: Marti - 28.02. 2015
Jéé, tak to jsem ráda, že jsem komentářem potěšila. A trefila se do vkusu i dalších čtenářek, jak tak koukám. Ona je ta povídka snad čím dál lepší, nebo možná čím déle jí čtu, tím víc si jí užívám. Jinak celý den dumám na Narcisiným mazlíčkem a moc by mi k ní seděla nějaká pořádná šelma - černá puma, lvice nebo tak něco. Jestli bude mít čivavu, tak mi klepne!
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
To jsi mě rozesmála :-))) Pro tvůj osobní klid můžu slíbit, že čivava to není :-)

Re: 17. kapitola Od: Gift - 28.02. 2015
Nemohla jsem jinak a zacetla se do povidky hned po snidani. Aaaaa.... vazne cely tyden? S nadsenim sleduji, jak autorka pomalu pripleta nove a nove udalosti a vytvari z nich cim dal tim vic plasticky pribeh. Co vic, jeji dialogy jsou k nezaplaceni. I kdyz za jejich konecnou podobu samozjrejme dekujeme Jacomo a Ivet. Mate u me schovaneho jednoho velkeho hubana, devcata. Tuto povidku si neskutecne uzivam . Diky!
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Vážně celý týden Ale věř mi, to čekání bude stát za to. Příští kapitola je taková trochu nadstavbová, ale já jsem si ji neskutečně užila. Díky za přízeň (a nepřijedeš nám toho hubana dát na slet do Plzně? ;-D)

Re: 17. kapitola Od: iway - 28.02. 2015
Takové zápletky.. opravdu originalní!!
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
Autorka je úžasná, mně s tím Ronem spadla čelist!

Re: 17. kapitola Od: Ponyska - 28.02. 2015
Čekat až do soboty, ach... :D
Re: 17. kapitola Od: Jacomo - 28.02. 2015
To chce správný přístup - JENOM do soboty :-D

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jacomo )25.04. 201525. kapitola - závěr
galfoy: ( Jacomo )18.04. 201524. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.04. 201523. kapitola
galfoy: ( Jacomo )04.04. 201522. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.03. 201521. kapitola
galfoy: ( Jacomo )21.03. 201520. kapitola
galfoy: ( Jacomo )14.03. 201519. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.03. 201518. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.02. 201517. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.02. 201516. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.02. 201515. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.02. 201514. kapitola
galfoy: ( Jacomo )31.01. 201513. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.01. 201512. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.01. 201511. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.01. 201510. kapitola
galfoy: ( Jacomo )29.11. 20149. kapitola
galfoy: ( Jacomo )22.11. 20148. kapitola
galfoy: ( Jacomo )15.11. 20147. kapitola
galfoy: ( Jacomo )08.11. 20146. kapitola
galfoy: ( Jacomo )01.11. 20145. kapitola
galfoy: ( Baska92 )17.07. 20144. kapitola
galfoy: ( Baska92 )16.07. 20143. kapitola
galfoy: ( Baska92 )14.03. 20142. kapitola
galfoy: ( Baska92 )04.03. 20141. kapitola
galfoy: ( Baska92 )25.02. 2014Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )23.02. 2014Of Kings and Queens