Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Home For Christmas

Katastrofální večeře

Home For Christmas
Vložené: Jimmi - 06.01. 2015 Téma: Home For Christmas
denice nám napísal:

 


6. január 2015

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Home For Christmas

Je čas smiechu, je čas radosti a je čas... na pravdu?


Séria spolu nesúvisiacich jednorazoviek a drabblíkov ako darček k Vianociam 2012/13




KATASTROFÁLNÍ VEČEŘE

 Autor: MiHnn

Preklad: denice

 Originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=2035&chapter=8

Prístupnosť: K

Zhrnutie: A kvôli svojim vlastným dôvodom im vravia, aby pracovali spoločne.

 

 

Katastrofální večeře

Draco Malfoy momentálně zažíval skvělé časy. Tak skvělé časy, že po pravdě řečeno uvažoval o rozdílu mezi zapálením vlastního obličeje a ustřelením své paže odzbrojujícím kouzlem, které by ho otupilo a znecitlivělo. Co by víc bolelo? Co by bolelo tak, že by ho to dostalo z nejnovějšího problému, do kterého se tak idiotsky dostal sám?

„Nemusíš se takhle mračit,“ pronesl s pohrdavým odfrknutím hlas osoby, sedící proti němu.

Draco obrátil oči v sloup tak dramaticky, jak jen mohl, schovaný za obrovským jídelním lístkem. Pak ho zavřel. „Jak víš, že jsem se mračil?“ zeptal se tak zdvořile, jak jen dokázal. S úsměvem, který byl téměř úšklebkem, pomýšlel na něčí bezprostřední smrt. Bylo důležité se soustředit na tuto myšlenku. Přiměla koutky jeho rtů stočit se vzhůru a zabránila mu uchopit hůlku a udělat něco katastrofálního.

Hermiona se zachmuřila a poté, co složila svůj jídelní lístek, neodpustila si sjet po něm očima, než promluvila: „Slyšela jsem tě.“

Draco se v tu chvíli málem zase zamračil, ale pak mu myšlenka na její tvář plnou zhnisaných vředů vrátila úsměv. „Jak jsi mohla slyšet, že se mračím?“

Vrhla na něj zlehčující pohled: „Mám své způsoby.“

Byla nesnesitelná! Ještě víc ho naštvalo, když se očima zastavila na kloubech jeho rukou, zaťatých v jídelním lístku tak, že zbělely, a jen s úsměškem nadzvedla obočí. Jak ji nenáviděl!

Na druhé straně se zdálo, že Grangerovou docela baví jeho obtíže. Vytrvale ho sledovala s výrazem obezřetné zvědavosti, když velké hodiny jemnou melodií upozornily hosty restaurace, že je devět hodin večer.

S pohledem upřeným přímo na ni Draco hodil lístek na stůl v okamžiku, kdy ona ten svůj opatrně odložila. Zvládli to! Byli nuceni spolu strávit celou hodinu a oni podali tenhle výkon, aniž by si objednali jídlo.

Udělal pohyb, jako by chtěl vstát a ona na něj ostře pohlédla. „Nemůžeš odejít.“

„Můžu dělat, co zatraceně chci, když dovolíš.“

„Oni ještě nepřišli.“

„Pak je to jejich chyba, že ano?“ Rychle vstal s úmyslem odejít, než přijdou jejich hosté a donutí ho déle snášet společnost své protivnice. Ztratil naději, když se kouzelnickou restaurací rozezněl nezaměnitelný smích. Draco se otřásl. Weasleyovi!

„Sedni si, Draco. Nikam nejdeš.“

Sotva Draco ucítil ruku na svém rameni, byl náhle ledabyle vtlačen do své židle. V duchu zasténal. Měl odejít dřív.

Ale Grangerové se na rtech rychle objevil úsměv, když se nejdřív objala s Lovegoodovou a pak rychle vlétla do náruče George Weasleyho. Než ji pustil, sentimentálně ji políbil na líce. Draco prožil další otřes, když se George sklonil a vlípl stejnou pusu i na Dracovu tvář.

Weasleyovi!

„Nevadí ti to, že?“ zasyčel Draco, když vytáhl kapesník s vyšitým monogramem a utíral si sliny z obličeje. Po miliónté přemýšlel, jak vlastně došlo k tomu, že se s Georgem Weasleym stali nejdřív obchodními partnery, pak nepochopitelně přáteli a konečně souhlasil, že bude svědkem na jeho svatbě. George mu vysvětlil, že nemůže dát přednost jednomu ze svých bratrů před ostatními, a tak Draco obdržel nežádanou výsadu stát po jeho boku. Jestli něco mohlo ještě zhoršit tyto vyhlídky, byl to fakt, že měl jít uličkou mezi svatebními hosty spolu se svou Nemesis *), s čarodějkou, která se mu snažila zničit podnikání až do chvíle, kdy spojení s Georgem zachránilo jeho obchody před jejím tažením proti zotročování domácích skřítků.  Byl to George, kdo zachránil Dracovo dobré jméno a jeho dědictví;  a Draco se mu za to odvděčil tím, že předal vedení firmy do jeho rukou, zatímco sám se soustředil na získání pozice na Ministerstvu kouzel.

George ho plácl po zádech, když odsouval od stolu židle, aby si on a jeho snoubenka sedli mezi Draca a Grangerovou. „Vůbec ne,“ řekl vesele.

Lenka na něj zamrkala: „Ach, ahoj Draco.“

Draco se zaradoval, když Grangerová vytřeštila oči nad tou důvěrností.

„Ahoj Lenko,“ řekl zdvořile a střelil pohledem po Grangerové, která se ošívala na své židli.

„Promiňte, že jdeme tak pozdě,“ pokračovala Lenka zadýchaně, zatímco snivě hleděla na třpyt svící nad jejich hlavami. „Hledali jsme Undris. To je ovoce, víte. Mělo by vám přinést štěstí v den, kdy to nejvíc potřebujete.“ Odtrhla oči od světel a podívala se přímo na Draca. „Doufám, že ti jeden budu moct dát na příští čtvrtek.“

Draco by to nikdy nepřiznal, ale její slova ho dojala.

Grangerová na ně zvědavě hleděla. „Co se má dít ve čtvrtek?“

„Nic,“ řekl Draco rychle, když George otvíral ústa k odpovědi. Doufal, že to George umlčí, než jí sdělí podrobnosti. To štěstí neměl.

„Lucius Malfoy bude mít ve čtvrtek soudní stání,“ řekl klidně George a naprosto ignoroval Dracovy zlostné pohledy. „Což je důvod, proč jsme tě požádali o schůzku, Hermiono.  Draco potřebuje tvou pomoc.“

Všichni u stolu ztichli, s výjimkou Lenky, která zavolala číšníka a ptala se ho, jestli při přípravě večeře neublížili nějakému zvířeti.

Po odchodu vyděšeného číšníka, jenž od nich skoro prchal, Draco překvapením zamrkal: „Cože?“

Grangerová se zdála být také překvapená, a i když se pokoušela nedat nic najevo, zvědavě na George hleděla.

„Vzájemně si pomůžete,“ vysvětlil George rozzářeně, jako by prezentoval myšlenku hodnou génia. Otočil se ke Grangerové. „Máš dobré vztahy s členy výboru, který bude rozhodovat o Luciusově osudu.“ Pak se obrátil na Draca. „A ty můžeš podpořit její návrh na legalizaci odborového svazu domácích skřítků.“

Lenka si delikátně odkašlala. „Myslím, že byste si měli navzájem pomoci.“ Nepřítomně sjela očima po Hermioně, než upřela nevinný pohled na Draca. „Co myslíš?“

Draco se neochotně podíval na Grangerovou. Kousala se do spodního rtu s výrazem úplného zmatení. Takové pokoutní jednání nebylo na ministerstvu ničím neobvyklým, ale nikdy ho nenapadlo, že by se toho mohla účastnit ona.  Ale její ochota k něčemu takovému musí znamenat, že je zoufalá; skutečnost, že zvažuje uzavřít obchod s ním, musí znamenat, že je hodně zoufalá. Věděl, jak se asi cítí. Ať ji jakkoli nesnášel, svého otce miloval víc.

„Tak co tomu říkáš, Grangerová?“

Očima bloudila od George k Lence, než konečně pohlédla na něj. „Dobrá,“ řekla napjatě, v hlase zřetelnou nelibost, „promluvím si s nimi a budu hájit vaše zájmy.“  

Draco přikývl. „V pondělí budu hlasovat pro tvůj návrh.“

Grangerová se na něj usmála jako nikdy předtím. „Děkuji ti, Malfoyi. Vážím si toho.“

Rychle se odvrátil a popadl jídelní lístek. Ale nemohl si pomoci, musel se na ni ještě jednou podívat.

Šibalský smích z levé strany stolu přitáhl jeho pozornost. „Co?“ vyštěkl Draco.

„Nic,“ smál se George, „jen mě překvapilo, že Lenka měla pravdu.“

Lenka hleděla na svůj lístek, hlavu nakloněnou ke straně. „Myslím, že je to jasné. Byli k sobě přitahováni už moc dlouho. Prostě už museli udělat něco hezkého, aby se pohnuli dál.“

A zatímco Hermioně zaskočilo a George ji s hurónským chechtotem bušil do zad, Draco naprosto zděšeně zíral na svou plavovlasou společnici, která klidně přivolala číšníka a požádala ho, aby jim donesl dýňový chlebíček bez rozinek, protože ty přitahují medúzy.

 

*) Nemesis - řecká bohyně odplaty, dodnes symbol osudové msty.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre


Re: Katastrofální večeře Od: Jimmi - 10.01. 2020
Tie nahodne clanky su super. Cely cas som rozmyslala, ze akoto ze je to v cestine. Ori citackovom zobrazeni vidim len clanok, nie hlavicu. A ona to orekladala denice. Hahaha. A tak davno. Perfektne, pobavilo. Blizi sa trencin mimochodom. Pa

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Katastrofální večeře Od: teriisek - 04.09. 2015
Lenka je skvělá! A líbí se mi představa Weasleyho jako obchodního společníka Malfoye, George se svým obchodním duchem se na to skvěle hodí! Opožděně díky za překlad!

Re: Katastrofální večeře Od: marci - 15.01. 2015
No závěr mě dostal!! Rozinky přitahují medúzy :) lenka nikdy nezklame! :) Krásná povídka, denice, díky :)

Re: Katastrofální večeře Od: arabeska - 12.01. 2015
Weasleyovi! Lenka s Georgem, to by snad nenapadlo ani mě. Ale je to naprosto ideální. Nejvíc je mi líto číšníka... chudák. Ona Lenka umí být až dotěrně upřímná. Zbožňuju ji! A zbožňuju tvoje překlady, denice!

Re: Katastrofální večeře Od: TaraFaith - 10.01. 2015
Lenka jako dohazovačka! Zajímavý nápad a hodně zajímavý pár. Přiznám se, že by mě v životě nenapadlo dát Lenku a George dohromady. Děkuju.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Mě to taky překvapilo, ale tady se k sobě nesmírně hodí, dobře se doplňují. Děkuji za komentář, TaroFaith!

Re: Katastrofální večeře Od: Hypogriff - 08.01. 2015
Lenka byla skvělá (ostatně, jako vždycky). :D Jiank moc děkuji za krásný překlad denice :)
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Lenka se nezdá, ale je žena činu Děkuji za milý komentář.

Re: Katastrofální večeře Od: mami - 07.01. 2015
Pomoc od priateľov vždy poteší.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
To máš pravdu Děkuji.

Re: Katastrofální večeře Od: Zuzana - 07.01. 2015
Lenka je jedna z najlepšie a najzaujímavejšie napísaných postáv v HP. Zbožňujem jej spôsob myslenia. Vždy má pravdu:) Je skvelá:) Ďakujem za preklad.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Ano, Lenka vždycky dokáže vidět a pojmenovat to podstatné - a taky podle toho jednat, což je ještě vzácnější. Děkuji za milý komentář, Zuzano.

Re: Katastrofální večeře Od: solace - 07.01. 2015
Luna a George vniesli do tejto poviedky príjemné oživenie. Bol to pekný kúsok, ďakujem za preklad, denice.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Oni jsou hodně nesourodá dvojice a snad právě proto jim to tak ladí. Děkuji!

Re: Katastrofální večeře Od: Gift - 06.01. 2015
Lenky a George neni nikdy dost, o to vic me nadchl napad je dat dohromady coby par! Roztomila povidka, dekuji za ni.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Když se ti dva dají dohromady, jsou nepřekonatelní! Děkuji za milý komentář, Gift.

Re: Katastrofální večeře Od: martian - 06.01. 2015
Lenka je okouzlující a jako vždy má pravdu…  Milé, příjemné, děkuji.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Ano, někdo musí mít rozum za ostatní, že? Kde by bez ní byli... Děkuji!

Re: Katastrofální večeře Od: doda357 - 06.01. 2015
Luna nikdy nesklame so svojimi jasnovideckými schopnosťami  Ďakujem za preklad milej poviedky, ktorá zahreje pri srdci 
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Ona tu vážně projevila velké věštecké nadání Děkuji za milý komentář!

Re: Katastrofální večeře Od: ladyF - 06.01. 2015
George a Lenka jsou ďábelský pár! Díky, denice :-)
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Ty dva by mě asi nenapadlo dát dohromady, ale ladí jim to spolu! Děkuji

Re: Katastrofální večeře Od: MIRA - 06.01. 2015
Páčilo sa mi to.:D  Krásny preklad denice.
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
To jsem ráda, děkuji MIRO!

Re: Katastrofální večeře Od: Lupina - 06.01. 2015
Lenka je jako vždy kouzelná. Zase měla pravdu. A líbí se mi neotřelý nápad, že Dracovo živobytí zachránil George. Děkuji moc za překlad, denice :-)
Re: Katastrofální večeře Od: denice - 10.01. 2015
Lenka vždycky dokázala vidět to, co ostatní přehlíželi. A Drco jako Georgeův obchodní partner mě nadchl. Děkuji

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( denice )06.01. 2015Katastrofální večeře
MiHnn: ( denice )01.01. 2015Nová chuť
MiHnn: ( denice )26.12. 2014Se záhadnými dary přichází velké podezření
MiHnn: ( denice )22.12. 2014Dokonalý návod, jak nejít na věc
MiHnn: ( denice )17.12. 2014Šest zastavení
MiHnn: ( denice )12.12. 2014Útěk
MiHnn: ( denice )09.12. 2014Přátelská ruka
MiHnn: ( denice )08.12. 2014Neskutečně nádherná
MiHnn: ( denice )04.12. 2014Pravdivá slova / Prosté oslavy
MiHnn: ( denice )02.12. 2014Nepřítel mého nepřítele / Rozhodnutí
MiHnn: ( Jimmi )01.12. 2014Počúvaj, čo počujem ja
MiHnn: ( denice )15.11. 201411. Za světlem