Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Home For Christmas

Útěk

Home For Christmas
Vložené: Jimmi - 12.12. 2014 Téma: Home For Christmas
denice nám napísal:

 


12. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Home For Christmas

Je čas smiechu, je čas radosti a je čas... na pravdu?


Séria spolu nesúvisiacich jednorazoviek a drabblíkov ako darček k Vianociam 2012/13




ÚTĚK

 Autor: MiHnn

Preklad: denice

 Originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=2035&chapter=12

Prístupnosť: K

Zhrnutie: Končí to tak, ako neočakával. Stále sa hovorí, že čas všetko zmení, ale v skutočnosti to musíš zmeniť sám.

 


 

 

Útěk

V den, kdy skončila válka, ten, kdo byl vědomě součástí donucení-k-čemukoli, jak by se to dalo nazvat, si o tom čte v Denním věštci.

Prsty přejíždějí tiskařskou čerň, ústa čtou jednotlivá slova a rty konečně znovu a znovu šeptají to zakázané slovo „Voldemort“. Čte ta líčení, jako by u toho nebyl: obklíčení Bradavic, krátké přesvědčení, že Harry Potter zemřel, zničení temné magie známé jako viteály a jména těch, kdo položili své životy za jiné. Nakonec si nechá úvahu, jak dobro zvítězilo v boji proti zlu smrtí Temného pána, který v průběhu uplynulých dvaceti let zaséval hrůzu do všech myslí.

Vzpomíná na mírně odlišnou verzi toho, co bylo předloženo veřejnosti, kdy všechno, co viděl, byla krev, a všechno, co slyšel, byl jekot. Čelisti se mu svírají, když si prohlíží pohyblivý obrázek Harryho Pottera, část z něj cítí temnou nechuť k člověku, který mu zachránil život – jako by se to stalo před pouhým okamžikem.

Ale válka není u konce – ne opravdu. Ne když všichni mají v očích nedůvěru, s kterou hledí na jeho levé předloktí.

Zůstává měsíc potom, co válka skončí, než se rozloučí. Měsíc sarkastických poznámek a vyšetřování ministerstva, měsíc tichého utrpení celé rodiny a odloučení od všeho, co ho kdy těšilo. Nemůže být sám sebou, ne v zemi, kde všichni vědí, co udělal a soudí ho za to.

Ví, že matce bude nesmírně chybět, ale ona tak dlouho mlčela, duševně zdeptaná sklíčeností jeho otce. Kvůli podpoře nesprávné strany jeho rodina přišla o všechno. Nechce s tím mít nic společného.

Ve středu, přesně měsíc a týden po pádu Voldemorta, Draco sbalí pár věcí do svého starého školního batohu a přemístí se z panství. Chce vidět svět. Vždycky chtěl. Teď k tomu nastal ten správný čas.

***

Florencie má daleko do romantického místa, za něž ji kdysi označila jeho matka. Dny tráví procházkami po ulicích, vidí spíš nedostatky než krásu. Diví se, že je to místo nedotčené válkou, která si vyžádala tolik obětí, mezi jinými i životy jeho přátel. Tiše chodí po ulicích, poslouchá cizí jazyk a sleduje chování lidí, s nimiž se seznamuje. Zjišťuje, že jsou fascinující. Většinu času si přeje žít jako oni.

Zůstává tři týdny, než se rozhodne, že musí jít dál. Říká si, že to nemá nic společného se známou tváří, kterou zahlédne dvacátý den své dovolené.

***

Paříž je známá. Otec měl v tomto městě obchodní zájmy už dávno, ještě když byl Draco malý. Na tato setkání otce nedoprovázel, spíš zůstával v rodinném sídle na francouzském venkově, které bylo zakouzleno tak, aby bylo skryto zvědavým očím z okolních mudlovských domů, postavených kolem něj v posledních staletích. Otec ho jednou za čas brával s sebou, ale tyto výlety nikdy nesplnily jeho očekávání.

Teď pozoruje všechny ty mudly, jimž se jeho otec celé roky vyhýbal. Viděl, jak se procházejí, jak hovoří, sjednávají obchody a v některých případech i jak projevují náklonnost.

Kdyby byl jiný typ kouzelníka, možná by pocit v hrudi identifikoval jako osamělost. Ale myslí si, že to má jinou příčinu. V duchu je znechucen; jejich odpudivé chování způsobuje, že touží vrátit se domů, i když jen na chvíli.

Patnáct dní zůstane v Paříži, než ho známá tvář donutí k ústupu.

***

Na pláži na Evii se konečně setká s tou známou osobou tváří v tvář. Užívá si třináctý den na jednom z řeckých ostrovů, o němž jeho babička nikdy nepřestávala mluvit, když si jeho pronásledovatelka sedne proti němu v místní taverně.

Jeho prvním impulsem je objednat jí ouzo, skvělou řeckou pálenku, což udělá, aniž by zvedl hlavu od knihy položené na klíně.

Nakloní se dopředu, pití si ani nevšimne. „Musíš jít se mnou.“

„Nemusím vůbec nic.“ A protože může, usměje se. „Pěkný den, Grangerová.“

Nevadí mu způsob, jakým ho sleduje, ale stejně ostrov opustí, vyhledá jiná krásná místa.

***

Stráví sotva den ve Štýrském Hradci, když ho najde. Objevuje město tak romantické jako Florencie, což znamená, kdyby se ho na to někdo ptal, že v něm neshledává krásu. Považuje Hradec za nezapomenutelný z jiných důvodů. Je malebný, tichý, a když se jí snaží ztratit, téměř se mu to povede.

„Musíš jít se mnou.“

„Vidíš? To je ono, nemyslíš, Grangerová?“ říká, když pokračuje v chůzi, dobře si vědom, že se pořád drží pár kroků za ním. „Pořád mi to tvrdíš, ale já ti nevěřím.“

„Snažím se ti pomoct.“

„Tys byla přidělená, abys mi pomohla. V tom je velký rozdíl, Grangerová.“

„Malfoy!“ křičí a zrychluje krok. „To je šílené! To, co děláš, je šílené! Můžeš získat zpět rodinný majetek. Musíš se jen se mnou vrátit a říct na ministerstvu, co se skutečně stalo. Říct jim, že tě přinutili k tomu, co jsi udělal. Ospravedlnit svou matku, svého otce! Malfoy! Posloucháš mě? Malfoy!“

Když zahne za roh, on už je pryč.

***

Končí to neočekávaně. Končí to jeho prsty v jejích vlasech, jeho rty na jejích, když stojí v letním dešti na ulici městečka kdesi v Jižní Americe.

Končí to, protože ho dva roky pronásleduje po celém světě, nahání ho, mluví s ním a nevědomky se stane jeho přítelem. Končí to, protože se jednoho dne rozhodne, že ji políbí a další den to udělá.

Definitivně to skončí, protože ona opětuje jeho polibek, bez přemýšlení a bez obav, jestli je to správné nebo špatné.

Definitivně to skončí, když ona využije jeho objetí, aby ho přemístila, a on získá svůj majetek zpět.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.05. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 12. Útěk Od: Jimmi - 09.01. 2015
Ja som toto neokomentovala? Jedna z mojich obľúbených. Vždy mi to pripomenie Cudzinca v Moskve ... Ďakujem, znova prečítané. 
Re: 12. Útěk Od: denice - 10.01. 2015
Cizinec v Moskvě - to máš pravdu, ale myslím si, že tady je lepší závěr, aspoň co se pamatuji. Děkuji - znovu a za vše!

Re: 12. Útěk Od: arabeska - 17.12. 2014
MiHnn zase nezklamala, Draco neměl šanci Hermioně uniknout ) Denice, jako vždy, klaním se. Měla bych vám všem postavit oltáře a vzývat vás, ale nemáme tady dost místa. Budu tě tedy vzývat online, případně osobně na sletu  
Re: 12. Útěk Od: denice - 21.12. 2014
Máš pravdu, jen mu trochu déle trvalo, než to pochopil Myslím, že pokud by na sletu nějaké oltáře byly stavěny, jeden z největších bude nést tvoje jméno Děkuji!

Re: 12. Útěk Od: teriisek - 15.12. 2014
Když si Hermiona vezme něco do hlavy, nic ji nezastaví. Krásně romantické, díky moc za překlad!
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Ano, Draco byl od začátku bez šance, i když dlouho odolával. Děkuji za milý komentář!

Re: 12. Útěk Od: toni - 14.12. 2014
Denice, tady ti skřípe už první věta. Musíš se podívat na významy slov a vztahy ve větě. V další větě "he mouths the words he reads," neznamená "ústa čtou jednotlivá slova,“ ale "nehlasně vyslovuje srlova, která čte." Ústa tam nikde nejsou, "he mouths" je přece sloveso! "He would miss his mother" neznamená, že bude své matce nesmírně chybět, ale žematka bude chybět jemu. A to jsem zatím jen v prvních odstavcích. Co k tomu říct?
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Děkuji za zpětnou vazbu.
Re: 12. Útěk Od: Jimmi - 18.01. 2015
Sorry, všimla som si to až teraz.  Čo k tomu povedať? Že prekladateľka neovláda angličtinu a že mne  to ušlo, pretože úroveň originálu nezodpovedá tomu, čo sme čakali a nemalo zmysel strácať s tým viac času, ako bolo treba, aby to bolo čitateľné. Minimálne u mňa. Takže sa ospravedlňujem za lajdácku prácu, ale poviedka sa číta skvele, logicky neviazne, takže v tom nevidím problém.  Pokiaľ vadí, že to nesedí s originálom, treba sa chytiť práce bety. Bez najmenšieho problému s tým môžeš strácať čas, ak ti táto poviedka stojí za to.  Je tak jednoduché skontrolovať prvý odsek, ja som tiež vydržala kontrolovať prvé kapitoly, skús to urobiť na celej a nielen na jednej.  Keď budeš mať výsledok, vypýtaj si cez PM mail na denice alebo to pošli adminovi, čiže mne. 

Re: 12. Útěk Od: Sally - 13.12. 2014
Moc hezké, zo začiatku príjemne záhadné (mám túto poviedku načítanu celý deň a zabudla som na paring, takže mi chvíľu trvalo, kto je rozprávačom), zľahka napínavé, ale krátke! :D Ďakujem za preklad, veľmi príjemné čítanie :)
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Děkuji za pochvalu i komentář, jsem moc ráda, že se ti povídka líbila! 

Re: 12. Útěk Od: Hypogriff - 12.12. 2014
Ani před Hermionou nejde utíkat věčně! :D Ta holka vždycky nakonec dosáhne svého :) Konec byl moc pěkný, takový romantický :) Krásný překlad denice! :))
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Tak dlouho ho stíhala, dokud to nevzdal Děkuji za milý komentář!

Re: 12. Útěk Od: Zuzana - 12.12. 2014
To bolo zvláštne:) som rada, že to po dvoch rokoch konečne vzdal:) Ďakujem za preklad.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Sice si dal pěkně na čas, ale kdo by Hermioně odolal - navíc využila toho, že ji objímá a není ve střehu Děkuji za komentář, Zuzano.

Re: 12. Útěk Od: soraki - 12.12. 2014
Hermiona je tvrdohlavý mezek a honí druhého neméně tvrfdohlavého, že? Díky
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Je to tak - jaký šel, takovou potkal Děkuji!

Re: 12. Útěk Od: scully - 12.12. 2014
Hermiona je tvrdohlavá a nakonec Dracovi pomohla. Moc děkuju za překlad
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Já děkuji za komentář!

Re: 12. Útěk Od: mami - 12.12. 2014
Aké jednoduché, stačí hrať netýkavku a dostane to, po čom (možno) túžil, prípadne ani nesníval. Môžeme si vybrať.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
To je pravda, Draco je tu v roli stíhané kořisti, často to bývá naopak.... Děkuji!

Re: 12. Útěk Od: MajaB - 12.12. 2014
- Trochu jiný pohled....  No neměli to jednoduchý způsob cestování! Takhle si prohlédnout celý svět za dva roky .-):-)
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Asi to pro ně bylo hodně náročné, ale taková cesta kolem světa by se mi líbila... Děkuji!

Re: 12. Útěk Od: doda357 - 12.12. 2014
Wow, jednoznačne zaujímavá poviedka  Páčili sa mi jednotlivé mestá a ich opisy, to tomu dodávalo výnimočnosť  Ďakujem za preklad 
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Když jsem povídku překládala, říkala jsem si, jestli autorka vybírala náhodně podle nějakého průvodce, nebo jestli všechna ta místa opravdu navštívila. Paříž a Florencie jsou význačné turistické cíle, ale Evia a Štýrský Hradec už méně. Děkuji za milý komentář. 

Re: 12. Útěk Od: ladyF - 12.12. 2014
Mělo to moc pěknou atmosféru. Trochu mi to připomnělo povídku Cizinec v Moskvě, kterou jsem četla kdysi dávno a navždy mi utkvěla v paměti. Díky za další jednohubku, denice!
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
No ano - teď když jsi mi to připomněla - budu si muset Cizince znovu přečíst. Děkuji za milý komentář!

Re: 12. Útěk Od: TaraFaith - 12.12. 2014
končí to rozhodně krásně. :) Moc díky za překlad.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Trpělivost Hermioně opravdu nechybí, že? Děkuji

Re: 12. Útěk Od: Julie - 12.12. 2014
Hermiona se nedá odradit, díky za překlad.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
To tedy nedá Děkuji!

Re: 12. Útěk Od: Lupina - 12.12. 2014
Věřím, že Hermiona opravdu Dracovi pomohla vyrovnat se s minulostí. Ten závěr byl krásně romantický. Děkuji za překlad, denice :-)
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Ono mu asi nic jiného nezbývalo Já děkuji za komentář, Lupino.

Re: 12. Útěk Od: solace - 12.12. 2014
Je jasné, že keď si Hermiona vezme niečo do hlavy, dokáže byť pekne zaťatá. Ale bolo to pre Dracovo dobro. Čo napokon náležite ocenil:-) Ďakujem za krásny preklad, denice.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Máš pravdu, sice mu to trošku trvalo, ale konec vše napravil Děkuji za komentář.

Re: 12. Útěk Od: martian - 12.12. 2014
Nu, ani utíkat se nedá donekonečna - a před Hermionou už vůbec ne!  Pěkné. Děkuji za příjemné ráno.
Re: 12. Útěk Od: denice - 15.12. 2014
Hermiona je tu opravdu důsledná - Draco neměl šanci. Děkuji za komentář.

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( denice )06.01. 2015Katastrofální večeře
MiHnn: ( denice )01.01. 2015Nová chuť
MiHnn: ( denice )26.12. 2014Se záhadnými dary přichází velké podezření
MiHnn: ( denice )22.12. 2014Dokonalý návod, jak nejít na věc
MiHnn: ( denice )17.12. 2014Šest zastavení
MiHnn: ( denice )12.12. 2014Útěk
MiHnn: ( denice )09.12. 2014Přátelská ruka
MiHnn: ( denice )08.12. 2014Neskutečně nádherná
MiHnn: ( denice )04.12. 2014Pravdivá slova / Prosté oslavy
MiHnn: ( denice )02.12. 2014Nepřítel mého nepřítele / Rozhodnutí
MiHnn: ( Jimmi )01.12. 2014Počúvaj, čo počujem ja
MiHnn: ( denice )15.11. 201411. Za světlem