Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Home For Christmas

Přátelská ruka

Home For Christmas
Vložené: Jimmi - 09.12. 2014 Téma: Home For Christmas
denice nám napísal:

 


9. december 2014

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Home For Christmas

Je čas smiechu, je čas radosti a je čas... na pravdu?


Séria spolu nesúvisiacich jednorazoviek a drabblíkov ako darček k Vianociam 2012/13




PŘÁTELSKÁ RUKA

 Autor: MiHnn

Preklad: denice

 Originál: http://dramione.org/viewstory.php?sid=2035&chapter=10

Prístupnosť: K

Zhrnutie: Hermiona tu vždy bývala pre priateľov v kríze, ale týždeň pred Vianocami je tou v kríze Hermiona a niet nikoho okrem Draca, aby jej ukázal zázrak Vianoc


Přátelská ruka

O téhle cestě neřekla svým přátelům, protože se na ni potřebovala vydat sama.  Možná, že takhle chtěla přejít z jednoho období do druhého, ale možná se jen bála, aby ji neviděli plakat. Tvářila se statečně pokaždé, když přišla řeč na její rodiče. Vysvětlovala, že udělala jen to, co bylo tehdy nutné. Jak mohla s jistotou vědět, že by válku přežili? Musela chránit své rodiče, a nejlepší způsob, jaký mohla vymyslet, bylo vymazat svou existenci z jejich paměti.

To, o čem nedokázala s Harrym a Ronem mluvit, byl fakt, že kouzlo je nevratné. Nikdy si na ni nevzpomenou. S volbou, kterou udělala, bude muset žít po zbytek svého života.

Hermiona zírala na dům, ve kterém bydleli její rodiče, nervózně přešlapovala z nohy na nohu. Řekla si, že všechno, co chce, je letmo na ně pohlédnout, aby pro svůj klid věděla, že jsou naživu a mají se dobře.

Naplánovala si postup.

Poté, co sepsala vyčerpávající seznam kladů, záporů a katastrof, které by mohly nastat, se nakonec rozhodla, že zazvoní a představí se jako jejich nová sousedka. Měla v úmyslu vypít si s nimi čaj a zjistit, jak se jim žije. Až se k ní pak otočí zády, znovu vymaže jejich vzpomínky, takže zapomenou na její novou identitu a půjdou šťastně dál svým životem, aniž by přemýšleli, kdo byla jejich podivná návštěva.

Aby mohla uskutečnit svůj plán, musela by nejdřív přijít k jejich domu, což byla věc, kterou její nohy ještě odmítaly provést.

O chvíli později si Hermiona uvědomila, že by mohlo být podezřelé, že takhle sleduje prázdný dům, když vtom ji zasáhl známý zvuk. Slyšela hlasy mámy a táty; její otec vykládal vtip, který dřív slýchala tak často, že jej požádala, aby ho v rámci zachování jejího duševního zdraví  už nikdy neopakoval.

Stejně jako v jejích vzpomínkách její mamka řekla „ano, miláčku“ tím důvěrně známým tónem, který používala, aby svého manžela uklidnila.

Hermiona se k nim neobrátila; obávala se, že by je vyděsily slzy, stékající jí po tvářích. Byli tak laskaví. Všeho by nechali, a kdyby to bylo možné, pomohli by jí, i když pro ně byla úplně cizí.

Objevila se další záplava slz, tak se Hermiona odvrátila od Wilkinsových, aby ji minuli a nepoznali, co se s ní děje. Když odešli do bezpečné vzdálenosti, ohlédla se přes rameno a dívala se za nimi.

Smáli se svému vtipu, a to vyvolalo Hermionin úsměv, bez ohledu na slzy volně kanoucí po jejích tvářích.

„Možná by sis zítra mohl najít svůj speciální chleba sám,“ řekla matka přísně a pustila ruku svého muže.

Hermionin otec se zamračil: „Já věděl, že jsem si měl zvolit Lindu, když jsem si vybíral ženu.“ Matka ho plácla přes ruku a jeho to rozesmálo.

Aspoň že jsou šťastní, pomyslela si Hermiona, než si otřela tváře, jak nejlépe to šlo. A zjistila, že každé ráno nakupují na trhu. Nemusí vědět nic o jejich novém životě, ale může ho začít poznávat.

Když se Hermiona připravovala na přemístění, nevšimla si známé tváře, sledující ji z bezpečné vzdálenosti.

*

Vál studený vítr a Hermiona si přitáhla plášť pevněji k tělu. Kdyby byla někde jinde, třeba v kouzelnické čtvrti Londýna, dvakrát by se nerozmýšlela, vytáhla by hůlku a zakouzlila na sebe ohřívací kouzlo. Ukryla do kabelky přenášedlo, starou zohýbanou lžíci, a pospíchala zastrčenou uličkou na velké náměstí, kde probíhal trh. I když byla zima, procházely mezi dlouhými řadami krámků s potravinami davy nakupujících lidí. Někteří z nich s prodejci přátelsky rozprávěli, jako by to byli jejich známí a sousedé. Možná, že byli. Hermiona nezůstane tak dlouho, aby se o tom přesvědčila.

Podle očekávání do ní žena narazila a ze rtů jí plynuly upřímné omluvy: „Je mi to tak líto, drahoušku. Doufám, že jsem vám neublížila.“

Hermiona ustoupila a široce se usmála, tváře zrudlé zimou. Ruce zaťala v pěst a strčila do kapes v naději, že neztratí kontrolu a nevlétne hovořící ženě do náruče. „Ne,“ řekla klidně. „Neměla jsem stát tak blízko.“

Žena se zdvořile usmála; pozorně pohlédla na Hermionu a zmateně přimhouřila oči. „Už jsme se potkaly?“

Hermiona zavrtěla hlavou. „Myslím, že ne.“

„Jste tu nová?“

„Tak něco. Jsem tu na návštěvě,“ pokrčila rameny Hermiona.

Žena se znovu široce usmála: „U rodičů?“ Počkala, až Hermiona přikývne, a pak se přátelsky zeptala: „Bydlí tady? Jistěže ano. Musíme je znát, budeme sousedé.“ Napřáhla ruku: „Monica Wilkinsová.“

Hermiona jí potřásla. „Ginny Weasleyová.“

V tu chvíli se objevil její manžel, ve tváři zachmuřený výraz. „Nemůžu se rozhodnout, jaký speciální druh chleba mám koupit.“

Podíval se na Hermionu a usmál se. „Ach, ahoj. Známe se?“

„To je Ginny Weasleyová, můj milý,“ představila ji Monica. „A tohle je můj manžel Wendell.“

Hermiona mu potřásla rukou, vyměnila si s ním zdvořilý pozdrav tak, jak ji to ti dva naučili.

Wendell vykulil oči s naprosto šťastným výrazem. „Britka! Prima, že jsme na vás narazili.“

„Dáte si s námi šálek čaje? Vypadáte hodně zmrzle,“ obrátila se na ni Monica.

Hermiona zaváhala.

Její otec potřásl hlavou. „Netrap ji, Monico. Podívej se na ni! Taková hezká mladá dívka. To poslední, po čem touží, je ztrácet čas s dvěma starými trouby jako jsi ty nebo já.“

Hermiona rychle řekla:  „Půjdu s vámi opravdu ráda,“ dřív než mohla její matka dát svému muži pádnou odpověď.

„Dobrá,“ usmál se na ni otec, „potěšení je na naší straně. Tak pojďte.“

Hermiona strnula na místě, jakoby nohama vrostla do země, a zírala na muže na protějším chodníku. Samozřejmě slyšela nějaké drby. Draco Malfoy, podezřelý z příslušnosti ke Smrtijedům, uprchl do Londýna po pádu jeho rodiny. Hermionu by nikdy nenapadlo, že ze všech lidí na světě tady narazí právě na něj. V žádném případě nečekala, že ho uvidí na mudlovské ulici v mudlovském oblečení při tak všední činnosti, jako je jít si pro ranní noviny.

„Co tam vidíte, moje milá?“ se zájmem se ptala maminka a sledovala směr jejího pohledu.

Otec také vzhlédl a udělal něco tak překvapivého, že Hermiona zalapala po dechu. Zamával Malfoyovi, který odtrhl oči od Hermiony a opětoval pozdrav.

„Znáte ho?“ V Hermionině hlasu se objevil náznak paniky. Hleděla za Malfoyem, který sklopil hlavu a spěšně odcházel.

Našli Smrtijedi její rodiče? Byli v nebezpečí?  Zorganizovali se Voldemortovi následníci znovu po jeho smrti? Je Malfoy opět aktivním Smrtijedem?

Toho?“ otec pokrčil rameny. „Fajn kluk. Taky Brit. Přistěhoval se před pár měsíci.“

Hermiona v duchu prožívala rostoucí zděšení, když její matka tiše řekla: „Hodný kluk se smutnýma očima...“

„Teď nezačínej...“

„Je to pravda.“

„Ochotný mládenec. Nechme to být. Půjdeme na ten čaj, Ginny?“

Pořád ještě šokovaná Hermiona šla ke svým rodičům na čaj. Dozvěděla se všechno, co se během tří hodin dalo o jejich implantovaném životě zjistit. Než odešla, položila kolem jejich domu několik ochranných kouzel – čistě pro jistotu.

*

Bylo to zcela pošetilé, ale Hermiona momentálně seděla na zadních schodech domu svých rodičů a vyplakávala si oči. Stejně jako v minulých dvou dnech je přišla navštívit a jejich soused jí řekl, že odjeli na svou každoroční vánoční cestu. Hermiona to měla vědět, protože jim sama vložila nepravé vzpomínky na to, že čas od času cestovali. Nečekala, že bude prožívat takový pocit ztráty, když slyšela, že odjeli. Nečekala, že bude plakat tak strašně, jako když o ně přišla poprvé.

„Brzy budou zpátky, víš,“ zpoza plotu zazněl známý hlas; stroze, ale ne nevlídně.

Hermiona si rychle otřela oči a sáhla po hůlce: „Co chceš, Malfoyi?“

Pokrčil rameny a odvrátil se. Překvapeně si uvědomila, že jeho chování je úplně jiné, než když ještě společně navštěvovali školu v Bradavicích. Byl mnohem vážnější a ne tak hrubý.

Když neodpověděl, probodla ho očima s vědomím, že jsou zarudlé od slz. „Co tady děláš? Ne v Novém Walesu, ale konkrétně tady? Řekli mi, že jim občas doneseš nákup. Proč?“

Krátce jí pohlédl do očí, než se znovu odvrátil. „Řekli, že se vrátí za týden, právě včas na Vánoce. Nemá smysl tam sedět a čekat. Zmrzneš.“

Hermiona zavrtěla hlavou a odvrátila se. Pokud on bude tvrdohlavý, byla ona odhodlaná být tvrdohlavá úplně stejně.

„Tvoje rodina...“ začal váhavě. „Nevěděl jsem, kam mám jít. Potkal jsem je, poznal, kdo jsou, ale oni mě ne.“

Vzhlédla k němu. Upřeně zíral na plot a nehtem odrýpával barvu.

Když se na ni konečně podíval, zaváhal, než upjatě pronesl: „Dáš si šálek čaje? Dnes je obzvlášť chladno.“

Hermiona chvíli čekala, jestli to není nějaký pokus o žert, než vstala. „To zní moc dobře.“

Neusmíval se, ale přikývl, zatímco čekal, až se k němu připojí.

Rodiče jí řekli, že k nim chodí na večeři každou neděli po jejich návratu z kostela. Možná, že když s ním půjde, pochopí, co změnilo Draca Malfoye.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 29.05. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Přátelská ruka Od: arabeska - 15.12. 2014
Válka k nim byla opravdu nelítostná. Nezleží na tom, co bude dál, teď už jde jen o to, aby našli mír. Grangerovi ho jako Wilkinsovi už našli. Teď ještě zbývají oni dva. Denice, opakuju se, ale jsi bůh!
Re: Přátelská ruka Od: denice - 21.12. 2014
Byla to nelítostná doba a o etické stránce toho rozhodnutí by se dalo dlouze diskutovat, ovšem výsledek je ten, že přežili a jsou šťastní. Děkuji za komentář i za velmi laskavou podporu začátečnice, je to pro mě moc povzbuzující!

Re: Přátelská ruka Od: teriisek - 15.12. 2014
Je smutné, že Hermiona to kouzlo nemůže zvrátit, musí to být šílená představa, žít s něčím takovým. Díky za překlad!
Re: Přátelská ruka Od: denice - 21.12. 2014
Strašná představa, ale vybrala bych si asi stejně. Hůř by se mi žilo s vědomím, že kvůli mně zemřeli, nebo že nestačili odejít, než pochopili a akceptovali, že utéct musí... Děkuji!

Re: Přátelská ruka Od: toni - 14.12. 2014
"How was she to know that she would survive the war" neznamena "Jak by mohla s jistotou vědět, že by válku přežili," ale "Jak měla vědět, že válku přežije." Nemluví o rodičích, ale o sobě, would tady nevyjadřuje podmínku, ale budoucí čas, protože je tu souslednost časů, a o jistotě tu autorka nepíše nic. To je jeden příklad za mnoho desítek dalších. Umíš velmi hezky psát česky, ale pod tím velmi hezkým českým textem je velmi špatný překlad.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 15.12. 2014
Děkuji za zpětnou vazbu, toni.
Re: Přátelská ruka Od: Jimmi - 18.01. 2015
Sorry, všimla som si to až teraz.  Čo k tomu povedať? Že prekladateľka neovláda angličtinu a že mne  to ušlo, pretože úroveň originálu nezodpovedá tomu, čo sme čakali a nemalo zmysel strácať s tým viac času, ako bolo treba, aby to bolo čitateľné. Minimálne u mňa. Takže sa ospravedlňujem za lajdácku prácu, ale poviedka sa číta skvele, logicky neviazne, takže v tom nevidím problém.  Pokiaľ vadí, že to nesedí s originálom, treba sa chytiť práce bety. Bez najmenšieho problému s tým môžeš strácať čas, ak ti táto poviedka stojí za to.  Je tak jednoduché skontrolovať prvý odsek, ja som tiež vydržala kontrolovať prvé kapitoly, skús to urobiť na celej a nielen na jednej.  Keď budeš mať výsledok, vypýtaj si cez PM mail na denice alebo to pošli adminovi, čiže mne. 

Re: Přátelská ruka Od: Julie - 12.12. 2014
No přidám se k ostatním. Povídka je moc pěkná, ale končí příliš brzy. Jako začítek kapitolovky by byla perfektní. Nezbývá než zapojit fantazii.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 15.12. 2014
Ano, fantazie je tady nezbytná. Ale třeba se někdy autorka slituje... Děkuji za komentář, Julie.

Re: Přátelská ruka Od: Jimmi - 10.12. 2014
Už to spomínali viacerí - chcelo by to pokračovanie, slušne našlapnuté na parádnu kapitolovku. Preklad vynikajúci, ďakujem
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Třeba nás MiHnn pokračováním ještě potěší Já děkuji.

Re: Přátelská ruka Od: soraki - 09.12. 2014
Chuderka Hermiona... no, někdy je těžké nést všechny následky vlastních činů a rozhodnutí... ovšem Draco se hezky zachoval. Myslím, že tohle téma by zasloužilo větší prostor, nějaké pokračování díky
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Taky mi bylo líto, že se nedočteme, jak to bylo dál, ale aspoň si to můžeme představovat Děkuji!

Re: Přátelská ruka Od: larkinh - 09.12. 2014
TAk to bylo smutné, ale každý musí žít s následky svých činů. Nemá moc smysl plakat, ale spíš se z toho snažit poučit. Díky za překlad.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
V každém případě si Hermiona může říkat, že aspoň žijí a jsou spokojení, to je pro ni asi velká útěcha. Děkuji za komentář.

Re: Přátelská ruka Od: scully - 09.12. 2014
Pěkné ale smutné. Bylo mi moc líto Hermiony, jak moc se musí kvůli rodičům trápit. Ale s Dracem přišla aspon naděje na lepší zítřky. Moc děkuju za překlad
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Krásně jsi to shrnula, děkuji!

Re: Přátelská ruka Od: holloway - 09.12. 2014
Hermiona je pěkná masochistka, takhle se psychicky týrat. Jak dlouho to asi vydrží, nic jim nevysvětlit? I když dá se na to koukat i z jiné strany, může to být pro ně další šance. Sblíží se a třeba i jednou budou považovat za svoji dceru. Určitě je ke čtenáři dost nefér to tady skončit a nerozepsat na kapitolovku - tahle jednohubka si o pokračování přímo říká. Tam by se pak využil i potenciál proměněného Draca, tady je spíš takový bonus, třešnička na dortu. Denice, moc děkuju za další povedený advent.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Možná je pro ni přijatelnější rodiče aspoň vidět, než se trápit někde daleko. Myslím, že vysvětlovat nic nebude, protože by to stejně k ničemu nevedlo a rodičům nijak neprospělo. A ráda si představuji, že manželé Wilkinsovi budou jednou čestnými hosty na svatbě Draca a Hermiony...  Děkuji za milý komentář.

Re: Přátelská ruka Od: Jacomo - 09.12. 2014
Tohle zní jako začátek nějakého velmi zajímavého a DLOUHÉHO příběhu, který bych si s chutí přečetla. Ale nedá se nic dělat, musím se spokojit i s touhle jednohubkou. Je rozhodně mňamózní. Díky, denice!
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Kéž by! Pokračování bych taky s radostí přivítala, třeba někdy...? Děkuji, Jacomo

Re: Přátelská ruka Od: Leylon - 09.12. 2014
skutočne krásne. ďakujem :)
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Jsem ráda, že se líbilo, děkuji§

Re: Přátelská ruka Od: marci - 09.12. 2014
Krásné. Asi bych si na hermionině místě vyplakala oči, ale jít na čaj bych s nimi nedokázala...  Zvláštní - tenhle soubor povídek je jako ten film Láska nebeská - spousta drobných příběhů a jeden každý by vystačil na kapitolovku Díky za překlad, denice. Už te´d se těším na další kousek
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Láska nebeská - to je nesmírně výstižné přirovnání, kdoví, jestli autorka nebyla filmem trochu ovlivněná? Děkuji za milý komentář, marci.

Re: Přátelská ruka Od: doda357 - 09.12. 2014
Smutné, ale aj to patrí k životu....Myslela som si, že si na ňu predsa len spomenú, keď na nich narazila, ale tak nevadí  Ďakujem za preklad 
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Je to smutné, ale je tu velká naděje, že se spřátelí a navážou spolu opravdu pěkný vztah - třeba i s Dracem Děkuji.

Re: Přátelská ruka Od: Zuzana - 09.12. 2014
To bolo strašne smutné. Ten Hermionin čin som nikdy neschvaľovala. Rowlingová je strašná kruťaska, napísať niečo také pre deti.  Ďakujem za preklad:) 
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Taky mi to připadalo divné, ale v kánonu jsem to pochopila tak, že Hermiona, pokud přežije válku, jim vzpomínky vrátí, takže její rozhodnutí se mi zdálo ukvapené, ale ne takhle tragické. Děkuji za komentář.

Re: Přátelská ruka Od: Neprihlásený - 09.12. 2014
Už při čtení originálu se mi zdálo, že právě vztah k vlastní rodině by mohl být tím, co Hermiona a Draco, (jinak dva lidé ukotvení ve zcela odlišných světech) mohou mít společné. Konečně, oba jsou jedináčci a patrně i Grangerovi (stejně jako Malfoyovi) očekávají, že jejich potomek to ve svém životě „někam dotáhne“ (úchvatný obrat, že?  - táhnout něco… někam…). A oni se snaží. Oba. Každý způsobem, který je mu vlastní. Takže Hermiona se občas projevuje jako nesnesitelná šprtka a Draco jako zlomyslný hajzlík. Podlě mě je za tím ale podobná motivace… (Vždycky mi přpadalo jako promrhaná šance, že s tím JKR nezačala pracovat. Ještě že máme FF…)
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Velice by mě zajímalo, jak by Rowlingová pojala jeho postavu teď. Mám pocit, že Draca opravdu neměla ráda a byla velmi překvapená, že si získal tak širokou oblibu. Jsem moc zvědavá na její krátké příběhy na Pottermore - údajně tam bude i něco o Dracovi. Děkuji za komentář.

Re: Přátelská ruka Od: Folwarczna - 09.12. 2014
V podstatě smutné. Ale nějaká naděje tam je....
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Smutné, ale Hermionini rodiče mohli dopadnout mnohem hůř, to je pro ni asi velká útěcha. Děkuji za komentář.

Re: Přátelská ruka Od: ladyF - 09.12. 2014
... a kde je pokračování???? :( Jako vždy, bylo to pěkné, denice!
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Pokračování? To si zřejmě budeme muset vymyslet každá svoje Děkuji!

Re: Přátelská ruka Od: mami - 09.12. 2014
A čo ďalej? Ako ich našiel? Žeby náhoda? Je to skôr ako návnada na dlhšiu poviedku, bude? Vo vojne strácajú obe strany :-) Draco možno konečne našiel pokoj, ktorý stratil aj keď mu bude ešte dlho trvať, aby sa tešil, tak zo srdce. Hermiona, nuž tá tiež bude musieť uzavrieť minulosť, aby sa pohla ďalej.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Myslím, že to náhoda byla, i když o nich musel Draco slyšet už v Anglii. Taky bych si ráda přečetla pokračování, ale zřejmě si ho budeme muset jen představovat... Děkuji za komentář.

Re: Přátelská ruka Od: Lupina - 09.12. 2014
Strašné následky války. Ztratit a neztratit své rodiče. Ale setkání s Dracem je příslibem něčeho dobrého. Díky za překlad, denice :-)
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Strašné následky, ale mohli dopadnout mnohem, mnohem hůř. Příkladů Hermiona jistě viděla ve svém okolí dost, takže udělala to nejlepší, co se dalo. Taky věřím, že nakonec všichni dojdou smíření. Děkuji, Lupino!

Re: Přátelská ruka Od: Sally - 09.12. 2014
Toto si žiada pokračovanie! :D Vďaka za preklad :)
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Taky bych si ho nechala líbit Děkuji.

Re: Přátelská ruka Od: solace - 09.12. 2014
Zaujímalo by ma, ako Draco zistil, že Wilkinsovci sú rodičia Hermiony? Je to zvláštne... Pri týchto krátkych jednohubkách sa vynorí vždy toľko otázok... Bolo to pekné, i keď zároveň aj smutné. Skvelý preklad, ďakujem, denice.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Představuji si to tak, že ještě před Dracovým odchodem prosáklo na veřejnost, co se s Hermioninými rodiči stalo - možná i s jejich fotografiemi v novinách (dovedu si představit, jak by Rita Holoubková skákala nadšením). A to, že se Draco přistěhoval do stejné ulice, už asi byla jedna z těch neočekávaných náhod. Děkuji, solace.

Re: Přátelská ruka Od: TaraFaith - 09.12. 2014
Je zvláštní, jak dokáže být něco, co tak moc chceme, tak moc bolestivé. Moc díky za překlad.
Re: Přátelská ruka Od: denice - 10.12. 2014
Bolestivé, ale aspoň viděla, že se jim dobře vede... Děkuji!

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( denice )06.01. 2015Katastrofální večeře
MiHnn: ( denice )01.01. 2015Nová chuť
MiHnn: ( denice )26.12. 2014Se záhadnými dary přichází velké podezření
MiHnn: ( denice )22.12. 2014Dokonalý návod, jak nejít na věc
MiHnn: ( denice )17.12. 2014Šest zastavení
MiHnn: ( denice )12.12. 2014Útěk
MiHnn: ( denice )09.12. 2014Přátelská ruka
MiHnn: ( denice )08.12. 2014Neskutečně nádherná
MiHnn: ( denice )04.12. 2014Pravdivá slova / Prosté oslavy
MiHnn: ( denice )02.12. 2014Nepřítel mého nepřítele / Rozhodnutí
MiHnn: ( Jimmi )01.12. 2014Počúvaj, čo počujem ja
MiHnn: ( denice )15.11. 201411. Za světlem