Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Post Tenebras, Lux

Post Tenebras, Lux - 43. - závěr

Post Tenebras, Lux
Vložené: Lupina - 19.11. 2014 Téma: Post Tenebras, Lux
Lupina nám napísal:

Autor: Loten              Překlad: Lupina          Beta: marci                Banner: solace

Originál: http://www.fanfiction.net/s/6578435/43/Post-Tenebras-Lux

Rating: 16+ 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 43

„Time is too slow for those who wait, too swift for those who fear, too long for those who grieve, too short for those who rejoice, but for those who love, time is eternity.“

 

„Čas je příliš pomalý pro ty, kteří čekají, příliš rychlý pro ty, kteří se bojí, příliš dlouhý pro ty, kteří truchlí, příliš krátký pro ty, kteří se radují, ale pro ty, kteří milují, je čas věčností.“

 

Henry Van Dyke

XXX

PRAVDA NAKONEC PUBLIKOVÁNA?

Překvapivá knižní spolupráce líčí pravdu o válce?

Do tisku se chystá nová kniha, jejímž cílem je povyprávět celý příběh války proti Voldemortovi z pohledu těch, kteří se jí přímo zúčastnili. Ke konečné podobě textu přispělo mnoho členů Fénixova řádu – včetně Harryho Pottera (42) a portrétu Albuse Brumbála – ale knihu samotnou napsala Hermiona Grangerová (43), současná zástupkyně ředitelky a profesorka studia mudlů ve Škole čar a kouzel v Bradavicích, ve spolupráci se Severusem Snapem (63), ředitelem zmijozelské koleje a profesorem lektvarů. Toto nepravděpodobné partnerství jednoho z nejvýše postavených členů Řádu a všeobecně známého bývalého Smrtijeda alespoň slibuje poskytnutí odpovědí na některé ze stovek otázek, které oficiální zprávy o válce nezodpověděly.

Kniha nese název ‚Války Fénixe: Vzestup a pád Voldemorta‘; má vyjít na začátku příštího měsíce a ředitelka Minerva McGonagallová (98) prohlásila, že si ji bude muset povinně přečíst každý bradavický student prvního ročníku.

Profesorka Grangerová nebyla k dispozici, aby poskytla komentář, a zdá se, že žádný z našich reportérů není natolik statečný, aby se pokusil kontaktovat profesora Snapea. Ten se navzdory našim největším snahám stále poněkud zdráhá promluvit s Věštcem a jeví nešťastné tendence vyjadřovat tuto zdráhavost docela důrazně. Profesorka Lenka Láskorádová (40), ředitelka havraspárské koleje a vyučující kouzelných formulí v Bradavicích, členka Fénixova řádu a také editorka časopisu Jinotaj, nám sdělila, že až kniha vyjde, interview od autorů dostane výlučně ona.

Nebyli jsme schopni získat oficiální prohlášení, ale Harry Potter nám poskytl následující výňatek z úvodu, v němž profesoři Snape a Grangerová vysvětlují důvody, které je vedly k sepsání této knihy a nabízí pár lákavých náznaků obsahu:

‚Několik let po válce nebyl publikován žádný oficiální souhrn událostí a ve známost vešlo jen to, co vědělo ministerstvo (což nebylo mnoho) a co bylo pár jednotlivých členů Řádu schopno poskytnout veřejnosti. Mnozí z nás byli poměrně traumatizovaní a zdráhali jsme se promluvit o zážitcích, kterými jsme si prošli a proč. Při zpětném pohledu to byla chyba; když se profesor Snape vrátil učit do Bradavic, zjistili jsme, že mnoho současných studentů znepokojivě nemá ani tušení, co se za jejich života odehrálo.

Toto zjištění vedlo k výraznému přepracování výuky dějin čar a kouzel, do které byly začleněny části o válce od několika ochotných členů Fénixova řádu, a na základě našich svědectví Ministerstvo kouzel vydalo tenkou brožuru. To pomohlo, ale dva z nás se rozhodli, že je zapotřebí sdělení úplného rozsahu, a začali plánovat tuto knihu.

Dát vše dohromady maximálně nezaujatě a co nejpřesněji trvalo několik let. Mnohé z popisovaných událostí jsou znepokojující, byť zcela pravdivé, a cítíme, že je nezbytné je vyjevit. Pravda o válce je ohavná a bolestná a tato kniha to vše ukazuje, aniž by zacházela do brutálních detailů pouze kvůli šokování čtenářů.

První část knihy se zabývá vzestupem Voldemorta, narozeného jako Tom Rojvol Raddle, potomka dědičky Salazara Zmijozela a mudlorozeného. Také zmiňuje proroctví Sibyly Trelawneyové a sedm viteálů, které Voldemort vytvořil, včetně nezamýšleného osmého. Tyto informace pochází převážně od Albuse Brumbála, který strávil několik let zkoumáním Raddleova života a získáváním vzpomínek mnoha lidí. Tyto vzpomínky stále vlastní Harry Potter a autoři knihy měli možnost je osobně prohlédnout.

Druhá část knihy mluví o rozmachu Smrtijedů a o rozvoji jejich organizace a odhaluje, jak Voldemort verboval své následovníky a jednal s nimi. Dále je zde obsažen způsob vytvoření a používání Znamení zla, co přesně se dělo mezi Smrtijedy a vše, co je známo o důvodech těch nejznámějších – nebo nechvalně nejznámějších – kteří se přiklonili k Voldemortovi, a stejně tak i o jejich akcích. Je zde popsán útěk Bartyho Skrka mladšího, který později pronikl do Bradavic, děsivé mučení bystrozorů Franka Longbottoma a jeho ženy Alice provedené Smrtijedy Lestrangeovými, zradu Petra Pettigrewa na Jamesi Potterovi a jeho ženě Lily a jak svůj zločin shodil na Siriuse Blacka, a také příběh rodiny Malfoyů.

Velkou část tohoto materiálu sepsal sám Severus Snape, který také odhalil něco ze svého vlastního příběhu, proč se stal Smrtijedem a proč změnil strany, jak dokázal úspěšně zradit Voldemorta – jediný, který to kdy dokázal – a také to, co snášel jako špion. Doufáme, že toto konečně ukončí veškeré spekulace a očistí jeho jméno.

Třetí část knihy pojednává o vytvoření Fénixova řádu, jak nám povyprávěl portrét Albuse Brumbála, spolu s informacemi od nejstarších členů Řádu včetně Minervy McGonagallové, Filiuse Kratiknota a Artura a Molly Weasleyových. Tato část zahrnuje události první války do Halloweenu 1981 a končí Voldemortovým neúspěšným útokem na Chlapce, který zůstal naživu.

Čtvrtá část knihy mluví o samotném Harry Potterovi, odhaluje jeho raný příběh a události jeho školních dní, včetně jeho prvních setkání s částmi Voldemortovy duše, jakož i příběh Voldemortova návratu. Popisuje události od počátku války po smrt Albuse Brumbála, kterou v závěru plně osvětluje Severus Snape.

Poslední rok války je popsán z několika úhlů pohledu; Hermiona Grangerová vypráví příběh o tom, jak se ona, Harry Potter a Ronald Weasley toulali zemí a vyhledávali a ničili zbývající viteály, než Harry Potter následně vysvětlí události závěrečné bitvy. Severus Snape mluví o čase svého ředitelování, co jej Voldemort přinutil dělat a čeho dosáhl za scénou, aniž by kdokoliv znal jeho skutečnou loajalitu, a končí Voldemortovým zdánlivě úspěšným pokusem jej zabít a jak se mu podařilo přežít. Portrét Albuse Brumbála pak vysvětluje příběh relikvií smrti, Minerva McGonagallová a Kingsley Pastorek zase, co v té době dělal Fénixův řád, včetně podílu George Weasleyho na původu Potterovy hodinky.

Tato kniha odhaluje mnoho tvrdých a nepříjemných pravd a její vytvoření bylo dlouhým a často bolestivým procesem. Oba cítíme, že cena, kterou jsme za odhalení těchto událostí zaplatili, byla nutná, a že je nezbytné, aby se budoucí generace dětí učily z událostí minulých, aby tak možná mohly předejít jejich opakování. Každé slovo této knihy je pravdivé a my vás vítáme na společném putování. Mějte otevřenou mysl a pamatujte, že věci jsou zřídka tím, čím se zdají být. Není to snadná cesta.‘

Denní věštec vyrozuměl, že členové Fénixova řádu společně knihu schválili, než byl k publikování poslán konečný rukopis, a že všichni vlastní výtisky speciální edice, ale z oslovených není nikdo ochotný se vyjádřit před zveřejněním knihy příští měsíc.

(Denní věštec, 2023)

XXX

BRADAVICKÁ ŘEDITELKA UMÍRÁ

Škola čar a kouzel v Bradavicích s lítostí informuje, že ve věku 106 let nás minulou noc ve spánku opustila ředitelka Minerva McGonagallová . Byli jsme vyrozuměni, že se ředitelka těšila dobrému zdraví, ale zdá se, že strasti války proti Voldemortovi její život zkrátily. Její úmrtí bylo léčiteli potvrzeno jako důsledek přirozených příčin. Podrobnosti o pohřbu budou oznámeny příští týden.

Minerva McGonagallová se narodila v roce 1925 a Bradavice navštěvovala od roku 1937 do roku 1944, tedy v době, která zahrnuje mudlovskou druhou světovou válku. Po dokončení studia se připojila k Fénixovu řádu a získala mistrovský titul v přeměňování. Když se v roce 1956 Albus Brumbál stal ředitelem, vrátila se do Bradavic a nahradila jej jako profesorka přeměňování a ředitelka nebelvírské koleje. V šedesátých letech se stala zastupující ředitelkou. Po smrti Albuse Brumbála se postavila do čela Fénixova řádu a v roce 1998 nahradila Severuse Snapea (71) na postu ředitele Bradavic; po skončení války proti Voldemortovi (nyní v obecném povědomí jako Války Fénixe, podle stejnojmenné knihy) se jí dostalo ocenění v podobě Merlinova řádu první třídy a následně i Zlatého fénixe. Všem bude velice chybět.

Její odchod povede k mnoha změnám v bradavickém učitelském sboru. Ještě není nic oficiální a všechny změny musí schválit ministerstvo i školní rada, avšak bylo nám řečeno, že dosavadní zástupkyně ředitelky Hermiona Grangerová (51) nahradí Minervu McGonagallovou jako ředitelka Bradavic. Novou zástupkyní ředitelky se téměř jistě stane profesorka kouzelných formulí Lenka Láskorádová (49), která předá své povinnosti ředitelky havraspárské koleje profesorce astronomie Auroře Sinistrové (87). Postup profesorky Grangerové na post ředitelky pravděpodobně ponechá volné místo na pozici učitel studia mudlů; další detaily budou jistě následovat.

(Denní věštec, 2031)

XXX

Hermiona stála na ochozu a s rukama lehce položenýma na opotřebovaném kameni hradního cimbuří se rozhlížela po bradavických pozemcích. Byla klidná, jasná noc a měsíční svit se zachytával o vydří prsten, který se jí třpytil na prsteníčku; technicky to nebyl snubní prsten, protože se Severusem se neobtěžovali oficiálně sezdat, ale před několika lety si své prsteny přesunuli na prsteníky levé ruky. Stalo se to po nešťastném odhalení jejich vztahu před celým Fénixovým řádem, kdy se zapomněla a při jejich každoročním letním setkání jej přede všemi políbila. Pravda, jejich přátelé to věděli již léta, ale i po tak dlouhé době ji uměl přivést do rozpaků připomínkou onoho incidentu.

Zaslechla za sebou kroky a usmála se; už nějakou chvíli věděla, že přichází. Pomohl jí zvýšit vnímavost přítomných v Bradavicích pomocí nejšílenější hry na schovávanou, jaké se kdy účastnila. Odehrála se během velikonočních prázdnin po Minervině odchodu a na Severuse byla Hermiona naladěná víc, než na kohokoliv v hradu. V této chvíli se k němu dychtivě otočila a sledovala, jak k ní kráčí; pořád nebyl pohledný, byl příliš štíhlý a stále měl lehce mastné vlasy a křivé zuby a velký zahnutý nos a příliš mnoho jizev a pořád lehce napadal na jednu nohu, ale i po celé té době, kdykoliv jej uviděla, srdce jí poskočilo.

Severusovi bylo teď téměř osmdesát, ale zcela jistě na to nevypadal. V zimě kulhal trochu víc a brýle na čtení nenosil jen příležitostně, ale stále, nijak pozoruhodně se však nelišil od muže, do něhož narazila na stanici Waterloo před téměř třiceti lety. V koutcích očí se možná objevily další vrásky a husté černé vlasy se mu pomalu a jistě měnily na elegantní, stříbřitě šedivé, což osobně považovala za báječný vzhled, ale celkově vzato vykazoval jen pár známek stárnutí. Stejně tak i ona, jak tvrdili její přátelé; Hermiona vzala v úvahu skutečnost, že šedesáté narozeniny měla jen před týdnem, a připustila, že i ona stárne pomalu. Na tváři měla pár vrásek a na spáncích jí vlasy bělely, ale to bylo asi tak vše.

Vždy vtipkovala, že to láska je udržuje mladými; Severus se nad tím pokaždé usmál a řekl jí, že je to mnohem pravděpodobněji způsobeno naprostou tvrdohlavostí a zatracenou svobodomyslností. Černé oči měl stejně bystré jako vždy, když při pohledu na ni zjemněly do jeho obvyklého pousmání; s úsměvem se otočila zpět k cimbuří a svému rozjímání o důvodech. Přesunul se za ni se vší svojí starou elegancí, paží jí vklouzl kolem pasu a položil si bradu na její rameno – zvyk, o který nikdy nepřišel – a ona se o něj spokojeně opřela.

Nemuseli se obávat, že je někdo uvidí; jejich vztah byl v Bradavicích nejhůře střeženým tajemstvím – nebo když jste se na to podívali jinak, tím nejlépe střeženým tajemstvím. Všichni studenti je jistojistě znali, ale pokud to někdo řekl rodičům, historka se nešířila dál; kouzelnický svět jako celek i dál zůstával v blažené nevědomosti. Ne že by vadilo, kdyby se ten příběh dostal na veřejnost; v tyto dny byli Hermiona Grangerová a Severus Snape známí jako váleční hrdinové, učitelé a úspěšní autoři a jen pár lidí by hnulo brvou. Utajování teď bylo už hlavně jen zvykem, ničím jiným.

Každý nový student se do konce prvního týdne dozvěděl, že jsou ředitelka a ředitel zmijozelské koleje milenci; to by mohlo způsobit dost problémů, až na to, že se starší studenti postarali, aby si mladší spolužáci byli jistí, že to nic nemění. Neexistovalo žádné protěžování – ke zděšení více než jednoho ambiciózního Zmijozela za ta léta – a zaujatost; oba učitelé byli k dispozici vždy, kdy jich bylo zapotřebí, a oba jednali v nejlepším zájmu studentů, za něž nesli zodpovědnost bez ohledu na to, jestli je to dostalo do vzájemného konfliktu, jak se občas i stávalo. Dost starších žáků schvalovalo, že mohli mezi mladšími spolužáky utlumit jakoukoliv nespokojenost, a zbytek zaměstnanců byl znám tím, že velmi přísně trestal každého, kdo byl přistižen u stěžování si a pomlouvání.

Severus se jí přitiskl ke krku a dechem jí zahříval ucho, když tiše zamumlal: „Paní ředitelko, máte nějaký důvod pobývat zde namísto své postele?“

Hermiona se mu zády opřela o hrudník, usmála se a položila ruce na Severusovy a propletla prsty s jeho. „Jen jsem přemýšlela, to je vše.“

„To je nebezpečný zvyk,“ tiše poznamenal. „O čem přemýšlíš?“

„O všem možném… o tobě, škole a obecně o životě.“

„V tomto pořadí, doufám.“

„Přišel sis pro pohlazení ega?“

„Ne, přišel jsem si tě dotáhnout zpět do mého hnízda,“ zavrčel hravě, usmál se a opřel si tvář o její. „Vlastně jsem přišel, abych ti připomenul, že zítra máš schůzku se školní radou a neměla bys být dlouho vzhůru.“

„To je od tebe trochu pokrytecké, Severusi,“ kárala jej jemně. „To ty obvykle způsobíš, že jsem vzhůru dlouho.“ I v tomto ohledu se věk zdál být nepodstatný – jejich vzájemná vášeň byla silná jako dřív a on byl, pokud měl i jen tu nejmenší příležitost, stále víc než schopný postarat se o to, aby usínali příjemně vyčerpáni milováním.

„A přesto stále neprotestuješ,“ odsekl laskavě a pevněji ji objal.

Aby mu nedopřála uspokojení z její reakce, položila mu hlavu na jeho rameno a očima líně následovala křivku příjezdové cesty dolů skrze stromy ke vzdálené bráně. Život k nim byl vlídný, pomyslela si. Nejnebezpečnější časy nastaly, když v Bradavicích začal studovat Harryho prvorozený, následovaný během několika dalších let svojí sestrou a dětmi dalších jejich přátel; v té době si o Severuse dělala velké starosti, protože věděla, že i přes jeho odhodlání nebude schopný pominout historii, obzvláště když byl James téměř totožný se svým jmenovcem a Lily také tak.

Ve skutečnosti Severus předčil i její nejdivočejší sny tím, jak všechny ty děti téměř absolutně ignoroval. Tak jako tak s nimi ani dřív moc kontaktů nemíval – naprosto neexistovala šance, že by se kdy stal strýčkem Severusem tak, jako se stala ona tetou Hermionou – takže to alespoň žádné z dětí neočekávalo; přizpůsobit se jejím hodinám pro ně byl poněkud šok, dokud si každý z nich neuvědomil, že ve škole jsou jen obyčejnými studenty. U Severuse nic takového nečekali, ale zajistila, aby toho z historie věděli dost a uvědomili si, že jejich Mistr lektvarů k nim přátelský nebude a že si to nemají brát osobně.

Byly to poněkud obtížné roky, ale ne tak nepříjemné, jak mohly být. Je pravda, že se Severusem svedli pár památných hádek – úroveň jeho stresu byla v těch letech téměř tak vysoká, aby soupeřila s tou ve válce, a k vyventilování měl stále jen ji – ale vždy dokázal určit hranici a držet se jí. Prošli náročnými časy, a jakmile poslední z těch dětí absolvovalo a oni měli před sebou alespoň desetiletí, než se budou zabývat další generací, záležitosti se zklidnily a jejich vtah se stal silnějším než kdy dřív.

Nejen jejich, pomyslela si s ironickým úsměvem; nebyli teď jediným párem ve sboru. Lenka s Nevillem všechny překvapili; ani Severus úplně nezachytil přesný okamžik, kdy ve svém přátelství pokročili, i když i tak byl první, kdo na to s velkým předstihem před ostatními přišel. Byl na sebe díky tomu pyšný, jak si vybavila, a radostně pokračoval v přivádění Nevilla do rozpaků více méně neustále po celé týdny, dokud se jí nakonec nepodařilo jej přesvědčit, aby jej nechal na pokoji.

Také nastaly bolestivější časy, samozřejmě, zejména ztráta Křivonožky před několika lety – ani poloviční maguár nežil věčně. I na čistokrevného maguára byl velmi starý, ale zemřel bezbolestně a jeho popel odpočíval v urně v jejich komnatách; nikdy ani neuvažovali o jeho náhradě. Stále jí chyběl, a také Severusovi, ačkoliv on to přiznal jen zřídka – dokonce i teď o svých pocitech moc nemluvil. Vzhledem k tomu, že stejně obvykle věděla, co cítí, nebylo to ani třeba.

A byl před nimi ještě bolestivější čas, protože takový je život. Jejím rodičům se vedlo dobře až do jejich teď již osmdesáti let. Před dlouhou dobou odešli do důchodu a opět žili v Anglii, dole v New Forest; se Severusem je navštěvovali několikrát do roka, ale bylo těžké sledovat, jak rodiče stárnou, a vědět, že je dříve či později ztratí. V koutku mysli se schovávalo i vědomí, že ztratí také Severuse, ale na to myslela jen zřídka – pokud se nestane nějaká nehoda, mají před sebou ještě mnoho desetiletí. Ta myšlenka jí na tváři vykreslila úsměv, když se mu uvolnila v náručí a on se přitiskl k jejímu krku.

„Moc přemýšlíš,“ zamumlal s tím nejslabším náznakem otázky v hlase.

„Hm,“ souhlasila a otočila hlavu, aby se na něj usmála.

„Šťastné myšlenky?“

„Většinou ano.“ V objetí jeho paží se celá otočila a ovinula mu ruce kolem pasu. Položila si hlavu na jeho hruď a naslouchala známému pravidelnému rytmu jeho srdce. „Jen přemýšlím o všem, co jsme přežili.“ Tiše se zasmála. „Nemyslím, že by někdo jiný mimo nás odhadoval, že nám to tak dlouho vydrží. Vím, že já se neodvážila být tak optimistická.“

Smích jeho odpovědi mu zaduněl hrudníkem. „Mě se tak snadno nezbavíš, Hermiono. Nikdy jsem neměl v úmyslu odejít jinam. Neberu věci na lehkou váhu. Když se někomu zavážu, je to navždy. Až na občasné chvíle pitomého vzteku,“ dodal.

„Jakmile přestaneš být natolik tvrdohlavý, aby ses zavázal, ano,“ souhlasila a naklonila hlavu, aby se na něj usmála. „Ale ty víš, co jsem chtěla říct. Jsi starý bručoun, jako vždy.“

„Pravda.“ Usmál se na ni beze stopy omluvy. „Ano, vím, co jsi chtěla říct. Zcela jistě máme za sebou dlouhou cestu.“

„Nikdy jsem si nemyslela, že tady někdy budu stát,“ poznamenala a pokynula k hradu. „Pořád mi to připadá šílené. Já, ředitelka.“

Severus si tiše odfrkl. „Nevím, ale opravdu mám pocit, že to bylo vždy víceméně nevyhnutelné. Myslím, že Minerva a Albus na tebe pohlíželi jako na potenciální učitelský materiál asi od poloviny tvého druhého ročníku. Bezesporu bys byla primuska, kdyby váš poslední ročník byl normální, a vsadím celý školní rozpočet, že jediným důvodem, proč tě do toho Minerva nenavezla hned po zkouškách OVCE, bylo, že ti chtěla umožnit nejdříve se zotavit z války. Vždy jsi vynikala, Hermiono, a ve více než jednom směru.“

„Jako nesnesitelná vševědka?“ dobírala si ho; věděla moc dobře, že to má brát jako kompliment. To byl také dlouhodobý zvyk – Severus si občas dovolil udělat nebo říct něco sladkého a jí bylo dovoleno si toho užívat, dokud k tomu nepřitáhla pozornost.

„Jsou horší věci na vzpomínání,“ poznamenal a ona se usmála při vzpomínce na dobu, kdy tato slova byla podbarvena hořkostí a sebenenávistí. Za celé ty roky se téměř všechny jeho psychické jizvy vyléčily – víceméně, alespoň z větší části.

„Nikdy jsem si ani nemyslela, že tu budu stát s tebou.“

„Musím připustit, že ani mne to nikdy nenapadlo,“ protáhl s jistou ironií v hlase a oči se mu zatřpytily lehkým pobavením, když ji sledoval. „Nejsme zrovna konvenční spřízněné duše.“

„Ani jeden z nás není ani vzdáleně konvenční v čemkoliv,“ podotkla a položila mu ruku na hrudník, aby se naklonila k lehkému polibku.

„Rozhodla jsem se, že nekonvenční spřízněné duše si užijí víc legrace.“

„Přesně tak.“ Vrátil jí polibek, načež ustoupil a rukou jí přejel dolů po paži, aby nakonec propletl své prsty s jejími. „Pojď, připozdívá se. Žádný odpočinek pro hříšníky.“

„To je slib, Severusi?“ zeptala se šibalsky.

Pomalu se usmál. „Ach, Hermiono, tobě jsem slíbil vše už dávno.“ Zvedl si její ruku ke rtům a políbil jí jemně na klouby, načež se otočil k odchodu; naposledy se rozhlédla po bradavických pozemcích a s úsměvem jej následovala dovnitř.

 

Konec

 

 

PP: Tímto končí i naše další dlouhá cesta světem Harryho Pottera. Pokud byste se chtěli dozvědět maličko víc o tom, jak Severus s Hermionou mohli dopadnout, přečtěte si povídku Dokonalý obraz: http://hpkizi.sk/modules.php?name=News&file=article&sid=3817

 

Chci poděkovat vám všem, kteří jste komentovali. I prosté ‚děkuji‘ nám dodávalo chuti do další práce, i sebekratší komentář nám dal vědět, že tato práce není zbytečná a snad přináší dalším lidem radost.

Děkuji Ti čtenáři / čtenářko za každý komentář.

A nejvíc chci poděkovat úžasné betě marci, protože bez ní by nebylo zhola nic. Četla, opravovala a navrhovala neúnavně celý rok a jí patří obrovské díky, že se se mnou na tu dlouhou cestu vydala.

Marci, posílám Ti objetí velikosti a síly Hagridova. Děkuji.

 

PB: Využívám této možnosti a děkuji Ti, Lupinko, nejen za to, jak úžasná jsi překladatelka, ale hlavně jak úžasný jsi člověk. Přátelství a spolupráci s Tebou řadím mezi to nejkrásnější, co mi osud nachystal. Jsi skvělá!

A připojuji se i k poděkování za komentáře – četla jsem jeden každý z nich, ale čest odpovídat jsem přenechávala Lupince, protože na ní ležela největší zátěž s tvorbou překladu. Děkuji tedy touto cestou vám všem a doufám, že se zase brzy setkáme nad dalším středečním překladem.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Wendigo - 10.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: janka. - 02.12. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr (Hodnotenie: 1)
Od: teenwolf - 16.01. 2024
|
Moc děkuji za překlad celé této povídky, byly to příjemně strávené chvíle a velmi mě bavila dynamika postav.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.01. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr (Hodnotenie: 1)
Od: Ajvanka - 07.02. 2024
|
Ďakujem za preklad tejto krásnej poviedky, ku ktorej som sa dostala až v tomto roku!

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hana - 03.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre


Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Kandrovalucie - 16.10. 2022
Někdy mám u povídek pocit že jsou lepší než originál a tohle je jedna z nich
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 17.10. 2022
Rodný jazyk je holt rodný jazyk :) Těší mě, že se líbilo, Kandrovalucie.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Leemony - 07.09. 2022
Zdravím, moc moc moc děkuji za překlad této krásné povídky. Přečetla jsem ji jedním dechem bez vůle se odtrhnout. Nádherně rozvedený děj i s vložením nového pohledu do mnoha situací. Nemluvě o krásném vztahu, který mezi Severusem a Hermionou vznikl. Děkuji, ráda se ke čtení jednou opět vrátím :)
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 17.10. 2022
Moc mě těší, že se líbilo. Děkuji za komentář, Leemony.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Tarceminka - 30.05. 2022
Krásná povídka jsem ráda že jsem na ni narazila. Děkuji za překlad.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 17.10. 2022
Těší mě, že povídku nachází další čtenář. Děkuji za komentář, Tarceminko.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: ester - 17.01. 2019
Nádherné vykreslenySeverus so svojimi traumami a problemami.Hermiona bola úžasná liečitelia jeho duše. Krásna poviedka s pomalym zbližovaním hlavnych hrdinov, očistenie Severovho mena a nájdenie spolocnej lasky.... Totálne uveritelne, ze to tak mohlo byt a bola to priam psychologická analýza Severusa :-) vdaka, ze som si to mohla prečítať.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: silrien - 26.03. 2017
Přečetla jsem celou povídku již po třetí. Ale poprvé i podruhé jsem po dočtení nezvládla okomentovat. Tolik emocí, tolik zážitků, tolik myšlenek ke zpracování. A neurčitý pocit smutku, že je konec. Určitě se k této povídce ještě mnohokrát vrátím. Moc děkuji

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Woodynka - 03.07. 2016
Právě jsem podruhé dočetla tuto úžasnou, báječnou, dechberoucí povídku a znovu to pro mě byl povznášející zážitek a čest. Jak autorka tak překladatelka a stejně tak i beta odevzdaly své práci vše, aby nás ostatní potěšily a vytrhly aspoň na chvíli z životní reality. Díky (znovu) všem zúčastněným!!! W.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: LavenderDM - 16.03. 2016
Mám pocit, že kdyby tam autorka napsala, že Severus jezdil po Bradavicích na ruzovem poníkovi, tak by mi to nepřišlo divné. Bylo to neuveřitelne čtivé i přes docela dlouhé díly a podrobné detaily. Bylo to hodne přesvedcujici, lehce představitelné a snadno se do toho človek vžije :) I ja dekuji za to :)

děkuji za krásnou pohádku - povídku - příběh, moc mě potěšil, pobavil, zaujal. Ostravské mluvení překonalo veškerá očekávání. Přece jen jsem z jihu.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: arkama - 08.11. 2015
ahooj, konečne trochu času, asi po roku :) a mohla som si dočítať PTL. Určite sa k tomu vrátim, je to také pohodové psychologické dielo s výborným prekladom, za čo Vám obom patrí vďaka. Mám v pamäti jednoznačne Severusov príhovor k jeho fakulte pri návrate, ten sa mi páčil, aj keď si myslím, že ich nemusel tak doplašiť a potom bude pre mňa nezabudnuteľná scéna so starou šéfkou, ktorá nechce pustiť Hermioninho frajera na Valentína :) Chudera Minerva tu dostávala. Veľmi pekný bol záver, keď boli obaja starí. Ešte raz ďakujem za preklad :)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: grepik03 - 30.07. 2015
Moc a moc děkuji za překlad teto povidky. Jakmile jsem začala cist,nemohla jsem přestat. Bylo to jako závislost - ráno vstát do prace, odpoledne se věnovat dcerce a večer si zalézt do postele a cist. ..sice si i v práci všimli , že mám kruhy pod očima z nedostatku spánku, ale stalo to za to. Tohle je ten druh překladu, který bych chtěla mit doma v knižní podobě, prostě proto ze je jedinečný a ja miluju knihy a jejich vůni. Nedostává se mi slov, kterými bych popsala svoje nadseni,protoze ani originál nemůže byt tak skvělý jako tento překlad. Lupino a Marci - klobouk dolů za vaši odvahu pouštět se do neuvěřitelných překladů a kdo ví, třeba si jednou koupím knihu a verte mi,nebyla bych překvapena kdybych tam našla Vaše jména ♡

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: zuzule - 06.12. 2014
Na mě občas moc proseverusovské, ale byla to nádhera. Díky za všechnu tu dřinu a čas, který jste tomu věnovaly. Skládám hold. :)
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 03.01. 2015
Loten je vždy proseverusovská a proto ji miluji - ano, jsem snapeofilka Tak mě napadlo, jestli se někdy pustím do povídky, kde není jednou z hlavních postav Severus... Asi ne, Severus je pro mě jednička Děkuji moc za komentář, zuzule

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: teriisek - 25.11. 2014
Škoda, že už je konec, ne vždy jsem zvládala číst ve středu (třeba teď), ale každý týden jsem se těšila moc! Vybraly jste krásnou povídku a ten skvělý překlad byl třešničkou na dortu, bavilo mě se tu s vámi pravidelně virtuálně potkávat. Dobrá práce, děkuju moc za ni a budu se těšit na další projekty! PS. Nějak mě dostala ta Minerva. Já vím, je to život a nebyla tu nijak extra příjemná, ale stejně:(
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 25.11. 2014
Minerva se povedla, jak píšeš, nebyla zrovna příjemná, ale stejně ji člověk nakonec litoval. Jsem moc ráda, že se líbilo. Každý komentář nás potěšil. Snad se Ti bude libit i další náš projekt, i když už ne tak rozsáhlý. Děkuji moc za milý komentář, teriisku

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: zuzmik - 24.11. 2014
Na tenhle okamžik jsem se netěšila, protože jsem se nechtěla rozloučit s tímto příběhem. Děkujeme za krásný překlad, ještě hezčí povídky.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 25.11. 2014
My taky měly rozporuplné pocity. Na jednu stranu úleva, že jsme to zvládly, ale na druhou smutno, že už se s těmi dvěmi nebudeme pravidelně setkávat. Děkuji moc za komentář, Zuzmik :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: GwenLoguir - 24.11. 2014
Pekná poviedka a úžasný preklad, ďakujeme veľmi pekne!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 24.11. 2014
Já taky děkuji - za komentář :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: jerry - 23.11. 2014
Dik moc za preklad. Bola to urcite nezabudnutelna poviedka.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 23.11. 2014
Já děkuji za komentář, jerry :-)

Dakujem za praklad úžasnej poviedky! Užívala som si každú kapitolu a táto poviedka mi bude chýbať. Prajem veľa šťastia pri práci na ďaľších poviedkach.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 23.11. 2014
Moc děkuji za odezvu i přání, ajo :-)

poděkování, Astra Od: Astra - 21.11. 2014
Povídka byla-je-bude krásná, číhala jsem na nové kapitoly vždycky hned o půlnoci.  Chtěla bych vám moc poděkovat....  za tu nepředstavitelnou práci s překladem, dámy, klobouk dolů. My co neumíme anglicky jsme vám ze srdce vděční!!! Jen mi teď budou chybět ty úterky, kdy jsem se nalepila na monitor a četla... takže se prostě musím zeptat - chystáte něco nového? . Aby se bylo na co těšit. Takže ještě jednou, děkuju!!! A všechno dobré, ve světě Harryho Pottera i v tom našem!!!
Re: poděkování, Astra Od: Lupina - 21.11. 2014
Moc mě těší, že se povídka líbila Ano, chystáme. Protože od Loten už budeme mít vše přeloženo a protože to chtělo získat trochu odstupu od Honby a Postu, rozhodly jsme se pro severitus Jen krví spojeni. Úvod už vyšel, najdeš ho vlevo, v aktivních překladech. První kapitola vyjde ve středu 7.1. a opět se budeme držet našich střed každý týden, pokud se tedy nepřihodí nějaká nepředvídaná událost. Snamionku se pokusím vybrat na další rok, ale zatím je to těžké. Nevím která by byla nejlepší Moc Ti děkuji za ohlas, Astro, každý komentář potěší. Díky

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Zuzana - 20.11. 2014
Veľmi pekne ďakujem za preklad tejto poviedky, aj za jej výber. Bola krásne dlhá a strašne dobre sa čítala. Na začiatku mi bolo Severusa strašne ľúto, ale potom sa postupne s Hermioninou pomocou dostával zo svojich rán a mne bolo stále ľahšie a ľahšie. Veľmi sa mi páčila osobnosť Lenky, ju mám rada vždy, ale tu som si ju obľúbila ešte viac:) K tomuto príbehu sa určite rada vrátim. Ešte raz obrovské ďakujem.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 21.11. 2014
Povídka má opravdu výstižný název. Celou dobu nás vedlo to světlo, kterého se nakonec Severus dočkal. Lenka a Neville se tady vyvedli, třeba se dočkáme nějaké bonusovky o tomto páru. Moc mě těší, že se líbilo a děkuji za odezvu, Zuzano :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Leylon - 20.11. 2014
ach.. je zvláštne čítať, že je to koniec. Posledná veta za veľmi dlhýma úžasným príbehom aj prekladom. Veľmi pekne vám za všetko Ďakujem - bol to pôžitok na aký sa nezabúda a väčšina z nás si asi ani nevie predstaviť, koľko je za tým roboty. ešte raz, ĎAKUJEM :)
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
No, práce jak na kostele to bylo :-D Ale rády jsme ji absolvovaly. A odměnou jsou nám takovéto milé komentáře. Díky za odezvu, Leylon :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Snapea - 20.11. 2014
Holky drahé, další obrovské díky, za nádherně a precizně přeloženou povídku! pokud by to bylo možné, tak bych vám poslala nějaký mega dort, na kterém byste si pochutnaly. Moje komentáře se bohužel nyní objevují sporadicky, ale poctivě jsem četla každou kapitolku. Velmi vám děkuji, jste výborné! A věřte mi, že v tomto čase, kdy se mi vskutku nedaří, váš překlad doslova pohladil moji duši, upřimné díky za něj!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Ahoj, Snapeo, už jsem měla strach, co se s Tebou děje. Moc mě těší, že jsme Ti s Loten zvedly náladu, aspoň trošičku. Těší mě, že se líbilo i přes ty opičí tanečky Děkuji moc za odezvu a třeba příští rok u Jen krví spojeni

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: aurora264 - 20.11. 2014
Ďakujem :) to je slovo , ktoré ma napadlo ako som dočítala tento záver :)  a je to príhodné, lebo aj mňa čaká ukončenie jednej kapitoly života a to školy vysokej :) Táto poviedka bola jednou z najlepších, ktorú som s týmto párom čítala a dúfam, že zas niečo zaujímavé objavíte a následne preložíte :) ja žiaľ niesom veľmi dobrá angličtinárka :/ ale vždy si rada niečo krásne prečítam :) Takže ešte raz Ďakujem všetkým, ktorí sa na tejto poviedke nejak podieľali :) len jednej veci mi je ľúto a to že už končí :) ....
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Někdy mi přijde, že nejtěžší na překladu je nalézt dobrý originál. Teď už vše srovnávám s Loten. Proto si dáváme pauzu a příští rok budeme překládat severitus. Potřebuji trochu odstup, než se pustím do další snamionky. Moc mě těší, že se Ti tato líbila. A přeji Ti, ať se Ti daří při státnicích. Děkuji moc za milý komentář, auroro :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: kakostka - 20.11. 2014
DĚKUJU, DĚKUJU za skvostnou povídku i její závěr. Hlavně, že jste ji vyčenichaly a přeložily, navíc přidávaly každý týden. Díky vám byla středeční rána v objetí Severuse, Hermiony, Harryho a Brumbála na zabití:-) Navíc máte krásnou češtinu, je to požitek číst, jak si hrajete se slovy, překložíte složitosti medicínské i kouzelnické. Navíc jemně, citlivě včetně milostnýc scén. Jste dokonalé, děkuji, k téhle povídce se budu s radostí vracet. Jak už jsem napsala předtím. TOHLE JE EPILOG ke kánonu a JKR se může jít zahrabat. Včetně té sladké doušky o Obrazech... Jo, musí to být občas v ředitelně teror, když se spojí Hermiona, Severus, Minerva a k tomu Phineas a Dylissa... Ani se nedivím, že Albus radši zaclání jinde. Navíc Mione, Severus i Křivonožka mohou být i tady spolu. Děkuju moc za všechno a smekám.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Já děkuji za nádherné pohlazení na duši. Moc, moc mě těší, že se líbilo. Máš pravdu, toto je skutečný Epilog. Takto se to stalo. Děkuji moc za milý komentář, kakostko. Bylo mi ctí

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Woodynka - 19.11. 2014
Uctím konec této skvělé povídky poděkováním dvěma úžasným dámám, které nám svojí  obětavou a nezdolnou a hlavně velmi kvalitní prací zpestřovaly celý rok života: DĚKUJI A SMEKÁM!   Woodynka
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Moc děkuji za tak milý komentář. Až budu mít překladatelský blok, vrátím se na tuto stránku a hned mě to přejde. Bylo nám potěšením, Woodynko, a ještě jednou díky za komentování :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Julie - 19.11. 2014
Krásný závěr, úplně mě jímá nostalgie z toho, že už je konec. Každý týden jsme se těšila na další díl a musím napsat, že jsem si tuto povídku skutečně zamilovala. Byla taková poklidná, zdánlivě bez velkých zvratů a dobrodoužství, o to více se však dělo pod povrchem. Děkuji mnohokrát vám oběma Lupino i marci, za to že jste strávily spoustu času, abyste tento krásný kousek přiblížily i nám neagličtinářům. Budu se těšit na další věc z vaší překladatelské dílny a slibuji, že zůstanu vaší věrnou čtenářkou.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Přesně, byl to poklidný příběh bez akcí, ale přesto plný děje. Bylo to pohlazení po duši, stejně jako je i Tvůj komentář. Děkuji Ti za něj, Julie. Budu se těšit u Jen krví spojeni :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: denice - 19.11. 2014
Kam utekl ten čas od ledna, kdy vyšla první kapitola? Připadá mi to jako chvilka, co jsem poprvé s úžasem a nadšením dočetla Honbu. S tou jsem se loučila snáze, protože už začalo Post, ale teď je to dvojnásobný smutek. Připadá mi, že skončila jedna životní etapa - odteď to bude před Loten a po ní. Jsem strašně ráda, že jsem mohla zažít tu báječnou atmosféru, kdy jsem každou středu se zatajeným dechem při polední pauze hltala příběh, který jsem si pak večer - v klidu jako odměnu - užívala znova. A zároveň přeji těm dvěma každý den, kdy byli spolu. Věřím, že jim vzájemná společnost nikdy nezevšedněla, měli příliš zkušeností a vzpomínek, než aby si neocenili štěstí, kterého se jim dostalo. Přiznám se, že jsem si nejen zopakovala Honbu, ale i Post jsem přečetla ještě jednou od začátku do konce. Nenudila jsem se ani minutu. Severus zůstal svůj od začátku do konce, z Hermiony se postupem času stala bezvadná ženská a oba dohromady tvoří dokonalou dvojici. Dovedu si představit jejich spolupráci na knize Války Fénixe a musím se smát, když si představuji, jak asi Severus reagoval na reportéry z Věštce, kteří od něj chtěli rozhovor... Taky mi bylo líto Minervy - vždyť co je to 106 let pro čarodějku - ale prožila v nich to, co jiní ne za pět set let. A její portrét v ředitelně si docela užíval i po smrti, že? Taky jsem moc ráda, že se Řád scházel každé léto (a ministerstvo utřelo nos). Moc se mi líbilo, jak se Severus dokázal vypořádat s novou generací Potterů a Weasleyů v Bradavicích - naprosté ignorování bylo to nejlepší, co mohl udělat. Hermiona by mu nedovolila je nějak pronásledovat, ale i tak jim mohl život hodně znepříjemnit a jsem ráda, že to neudělal, i když ho to zřejmě stálo pár let života. A moc mě potěšilo, že Loten svedla dohromady Nevilla a Lenku. On tu byl k pomilování! To mě hodně smiřuje s tím, že už je dílo u konce. Přečetla jsem si i Dokonalý obraz a hodně mi pomohl srovnat se s tím, že už doopravdy končíme, radost se smísila se smutkem v jakémsi melancholickém smíření. Lupino a Marci, jste jedinečné. Velmi vás obdivuji za to, co jste dokázaly, i za to, jaké jste. Děkuji.  
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 20.11. 2014
Tak. Už jsem se začala smiřovat, že je konec a Tvůj komentář mi vehnal slzy do očí. Každou kapitolu jsem nedočkavě čekala, co na ni napíšeš. Protože jsi vždy vyzdvihla to, co zaujalo mě, dokonce jsi rozebrala chování postav, které jsem nechápala, ale pak mi to došlo, že jo, máš pravdu. Tak to mohlo být. Třeba jak Minerva pořádala Silvestrovskou oslavu. Mně nenapadlo, že to mohla myslet dobře, protože chtěla potěšit ostatní osamělé učitele Bradavic. Mohlo to tak být! A i teď jsi vypíchla to nejzajímavější. I závěr Loten zvládla pojmout tak, že působí věrohodně. Trochu veselý - Severus zaklínající reportéry, Lenka s Nevillem - trochu smutný - smrt Minervy a Křivonožky a rodičů - a trochu faktů z historie Bradavic. Chtěla bych si přečíst tu knihu. Tak a je konec. Já Tobě, denice, chci poděkovat za všechny Tvé komentáře. Všechny byly úžasné. Díky.

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Sebelka - 19.11. 2014
Já, moooooc děkuji za gradiozně-fantastickou závěrečnou kapitolu, ale ikdyž tato povídka končí, tak určitě bude dál co číst. Jste prostě úžsně-fenomenapní překladatelky a bety a za to Vám moc děkuji. Už se teď těším na další Váš počin. Jiťa
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Děkuji, děkuji, děkuji :-) A ještě jednou děkuji. Taky se budem těšit v dalším roce ;-) Díky za milý komentář, Jiťo :-)

Na česť a slávu, hip hip hurá, bola to neskutočná jazda. Ďakujem :-)
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Že to byla jízda? :-) Já děkuji za komentář, mami :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: luisakralickova - 19.11. 2014
Děvčata veliké díky za vaše dílo. Vyvolalo, jak koukám, zasloužený ohlas i u duší v komentech dosud neviděných. Věřím, že vaše spolupráce nám přinese zase nějaké to soustečko ke kávě a už se moc těším, jak ho budu vychutnávat.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Bylo nám potěšením. Jsem moc ráda, když se na závěr ozvou i ti, kteří pravidelně nekomentují. Každá reakce je totiž jako pohlazení na duši. Moc a moc doufám, že se Ti bude líbit severitus na příští rok a že se tady budeme zase pravidelně setkávat, luiso. Děkuji :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Reni38 - 19.11. 2014
Ach a je konec.To bylo tak krásný, až z toho mám v očích slzy.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Ano. Krásný konec. Děkuji za komentář, Reni :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: julka000 - 19.11. 2014
Je to úchvatná povídka. Neumím vyjadřovat pocity slovy, takže nebudu psát dalekosáhlé ódy a prostě jen . . . děkuji
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Velmi mě těší i jen to děkuji. Vím, že se líbilo a to mě nabíjí do další práce. Já Tobě děkuji za komentář, julko :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: anizne - 19.11. 2014
Néé, konec néé...   Truchlím, nádherná povídka, hodně jsem se u ní nasmála i nabrečela, jsem ti nesmírně vděčná, že jsi mi každý týden ve středu zvedla náladu a odvedla myšlenky do tohoto nádherného světa. Děkuji
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Odvést myšlenky do úžasných světů, to Loten umí. Moc mě těší, že se Ti naše zprostředkování líbilo. Děkuji za milý komentář, anizne :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Densi - 19.11. 2014
Ach to je škoda, že je už koniec, veľmi sa mi páčila táto poviedka ten koniec bol veľmi pekný, aj keď som pri oboch správach z Denného Proroka plakala. Chuderka Minerva, ale fakt skvelý nápad Hermiona ako riaditeľka, Rokfort musel veľmi prosperovať. Neviem, čo viac napísať, lebo každá kapitola bola skvelá a skvelo preložená samozrejme, takže moc ďakujem Ešte že mám Honbu na čítanie, takže prázdnota po tejto poviedke nebude trvať až tak dlho. A určite sa pustím aj do čítania niečoho nového. Ďakujem
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Ty zprávy ve Věštci byly smutné, ale na druhou stranu tak reálné, takový je život. Moc děkuji za milý komentář, Densi. Budu se těšit u dalšího našeho počinu

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: miroslava - 19.11. 2014
Lupinko, marci, děkuji. Dámy, jste skvělé, úžasné!! Smekám klobouk až k zemi. Bude se mi po tomto Severusovi stýskat. I po Hermioně. Vlastně po celé povídce mi bude smutno. Ale zase je nad slunce jasné, a já tomu upřímě věřím, že JSOU NESMRTELNÍ a teď si to někde užívají na severu Anglie v obrazovém světě navždy! A Severus se zase baví a děsí nastávající ředitele!!! Lupinko, marci, děkuji za vaši neúnavnou práci s překladem!!!!!!!!!! A šíleně se těším na vaši další spolupráci a na to, co z toho bude... držím palečky!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Och, děkuji, děkuji Samozřejmě jsou nesmrtelní a navěky spolu si užívají vzájemnou lásku a tyranizování nehodných ředitelů My děkujime za tak krásný komentář a určitě se taky těšíme na další setkávání u Jen krví spojeni Děkuji, miroslavo. Je moc příjemné vědět, že si někdo cení našich překladatelských počinů

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: katrin - 19.11. 2014
Co dodat na zaver? Dlha bola cesta za svetlom a som rada, ze so po nej kracala s vami vsetkymi Myslim, ze mi to cele dojde, az ked budem hladat novu kapitolu buducu stredu.. smrk V kazdom pripade je to dielo uzasne.. Nech sa dari aj nadalej.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Děkuji moc za milý komentář, katrin. Těší mě, že se líbilo :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: scully - 19.11. 2014
Nádherný konec úžasné povídky. Poprvé jsem ji přečetla ve 3 v noci v mobilu a ted podruhé dopoledne a pokaždé brečím jak želva. Jsem moc ráda,že jim jejich vztah vydržel a je čím dál pevnější. Minervy mě bylo líto,ikdyž jsem ji v této povídce chvílemi nesnášela. Jsem moc smutná,že je opravdu konec,každou středu byla tato povídka jistotou mojí dobré nálady. Těším se i na další váš překlad,ale snamione byla,je a bude vždy moje číslo jedna. Těším se,že si třeba v budoucnu přečtu další pěknou povídku s vaším skvělým překladem.Děvčata oběma moc a moc děkuju za překlad této nádherné povídky,za všechnu tu práci a trpělivost a hodiny překládání. Jste úžasné!!!!  Kruci už mě zase tečou slzy.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Páni, ve tři v noci? Tomu se říká fanynka! Taky mě přepadl smutek, že je konec. Přeci jen, příběh to byl úžasný. Moc mě těší, že se líbilo a že budeš i nadále číst naše překlady. Potřebovaly jsme si vydechnout, udělat pauzičku od snamionek, ale neboj, nachystáme další Děkuji moc za milý komentář, scully

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: TaraFaith - 19.11. 2014
Tohle byla nádherná tečka úžasného příběhu! A teď trošku podrobně. Nevím, co bych za to dala, kdybych si tu knihu mohla přečíst!!! Já vím, že už vlastně celý příběh známe, ale číst každou část z pohledu toho, kdo u určité události byl a přečíst si jeho názor... I když jsem věděla, že to muselo přijít, smrt Minervy mě zasáhla. Pevně věřím, že Hermiona byla a je skvělá ředitelka, ale stejně mě mrzí, že Minerva odešla (na kouzelníka) tak brzy. Moc se mi líbí, že vztah Hermiony a Severuse zůstal stejně pevný i po tolika letech. A jsem moc ráda, že tu byli zmíněni i James s Lily. Celou dobu mi vrtalo hlavou, jestli tady bude zmíněno, jak se s nimi Severus vypořádal.  A i když se to beze stresu neobešlo, rozhodně to dopadlo líp než jsem čekala. Takže, obrovské DÍKY za úžasnou povídku, chuť a vůli, kterou jste dali do skvělého překladu a zajištění toho, že mi týden vždycky krásně uběhl, protože jsme se každou středu měla na co těšit!!!  Díky, holky!!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Přesné, pohled na válku očima těch, kteří ji zažili. To by stálo za přečtení. Minerva v této povídce se mi líbila. Lezla na nervy, to jo, byla zabejčená. Ale tak strašně realisticky popsaná. A nakonec zemřela docela brzy. Loten hezky v poslední kapitole shrnula to nejdůležitější v jejich životě. A zakončila celý příběh tak krásně, že nezbývá, než těm dvěma jejich lásku tiše závidět - a přát jim ji. Moc děkuji za krásný komentář, Taro Faith

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: lucky - 19.11. 2014
Nádherné a perfektní, jako celá povídka. Bude se mi po ní stýskat a určitě se k ní několikrát vrátím. Děkuji, protože tak super je díky vašemu skvělému překladu.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Moc děkuji za milý komentář, lucky :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: denice - 19.11. 2014
Vžycky, když končí něco takhle úžasného, se smutkem v duši si říkám, co bude teď, tohle už nemůže nic překonat. Naštěstí jsem se už párkrát spletla, ale i tak je mi těžko. Ale přeju jim ten dlouhý, krásný život a utěšuje mě, že se mohu kdykoli vrátit. A teď si jdu po kdovíkolikáté přečíst Dokonalý obraz a budu se těšit na večer, kdy si ještě jednou počtu... Díky, čarodějky! Jste velmi štědré bohyně!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
A přesně pro takovéto komentáře bychom se přetrhly. Ty víš, jak na nás Snad se mi podaří najít něco hodného takového krásného ocenění. Díky, denice

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: bludicka - 19.11. 2014
Tak... a pohádky je konec. Děkuju, že byla. Jste opravdu famózní, Lupi a Marci. Díky..
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Šťastné konce miluji a tento se obzvláště vydařil. Díky za milý komentář, bludičko :-)

Ve skutecnosti mi ano nedoslo ze uz koncime. A najednou byl konec tady. Byla to opravdu uzasna cesta  a cekani na nove kapitolky se stalo tak nejak zvykem. Dekuju moc za povidku, za preklad, za obetovani proste za vsechno co k tomu patrilo. Jste uzasne holky. Uz se tesim na dalsi pribeh protoze si myslim ze kdyby uz zadny nebyl, neco by mi v tech chladnych vecerech chybelo. A ta krasa je prave v tom cekani. Celou povidku naraz umi shltnout kazdy a to kouzlo se pak ztrati o to rychleji.   Jeste jednou diky moc! ))))
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Vystihla jsi to krásně. To čekání má své kouzlo. Je to jako pravidelná dávka emocí. Droga. Díky, barb, za milý komentář. Pohladil :-)

Nadech, vydech, nadech, vydech... Jak to tak byva u veci, co nam prirostou k srdci, tak nejak si stale neuvedomuji, ze je tu konec. Tato povidka se doslova stala soucasti meho zivota a rozhodne patri k tem, na ktere se nezapomina. Byl to... uzasny zazitek a ja do dneska nerozumim tomu tempu, ktere jste nasadily, devcata. Dlouhatanske, slozite napsane kapitoly  presto se objevovaly s zeleznou presnosti. Myslim, ze klobouk nedokazu sklonit  dostatecne hluboko. Proto jen jednoduche- dekuji! Diky za ten cas, ktery jste tomu venovaly. Uzila jsem si kazdickou kapitolu a jsem si jista, ze to neni naposledy, co jsem povidku cetla. Jeste jednou diky :-*!!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
:-) A já moc děkuji za krásný komentář a ocenění. Moc si toho vážím. Musela jsem překládat, protože každá kapitola byla něčím úžasná a to mě hnalo kupředu. A komentáře, samozřejmě :-) A těší mě, že se líbilo i další "kolegyni", čarodějce z řad překladatelek. Díky, Gift :-)

Fňuk..... bude se mi vážně, vážně moc stýskat. Bylo to úžasné. Děkuji!
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Mně taky :-) Díky za komentík, gamo :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: arabeska - 19.11. 2014
Já tak doufala, že nebudu brečet! Samozřejmě že bulím jako želva! Lupino, Marci, vy jste tak neskutečné, neuvěřitelné a úžasné a čarodějky. To musel být vážně osud. Každý týden kapitola a jak dlouhá... A teď to skončilo! Jsem naměkko, spíš už pořádně měkká, přímo až rozpuštěná. Děkuji, děkuji, děkuji! Ten konec je naprosto dokonalý. Třicetiletá dlouhá cesta (kterou jste vy dvě sfoukly za rok!) plná strastí a léčení a oni ji zvládli a ještě to posílilo jejich vztah. Lotenin Severus se mi vážně líbí. I po té době v něm pořád zůstaly jizvy z války, zažil stresy s novou generací Potterových... A Hermionu po boku miluje čím dál víc. To je taková krása! Já se musím vrátit k Adventu, možná bude ten překlad trochu sentimentální ) Už nemám slov, nevím, co napsat, nekonečněkrát DÍKY! 
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Myslím, že nás tu slzelo víc Mně se Lotenini Severusové strašně líbí. Možná je dobře, že si teď dáme Jen krví spojeni, protože mám tendence Severuse ve snamionkách srovnávat s tím Loteniným. A nevycházejí dobře. Na dalšího v romantickém vztahu to bude chtít odstup. Pošilhávám po dalším, samozřejmě Ale nemůžu najít nic tak propracovaného (no, našla jsem, ale má to přes 300tis a já se musím začít víc hýbat, z čehož plyne méně času na překlady). Navíc tato povídka byla tak strašně pozitivní, byla radost překládat každou kapitolu. Děkuji moc za odezvu, arabesko

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Nanya - 19.11. 2014
....až mi prišlo smutno ako som to dočítala, že sa s nimi už musím rozlúčiť. Čakať stále na ďalšiu a ďalšiu kapitolu bolo ťažké pretože každá jedna bola úžasná a držala ma prilepenú na monitore. Ďakujem za preklad. 
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
:-) No, taky mi přišlo, že UŽ konec? Ale byl to dlouhý příběh a krásný a moc mě těší, že se Ti líbil. Děkuji za milý komentář, Nanyo :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Folwarczna - 19.11. 2014
Středa zase dostane zpět svůj původní bezvýznamný význam.  Už jsem dokončila i druhé čtení, co si teď počnu? Kdyby laskavé překladatelky nevěděli nudou coby:-), tak cokoli se sarkastickým Severusem a chytrou Hermionou - pokud ještě něci zbylo:-) Díky, díky, díky.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
:-D Snad středa svůj bezvýznamný vznam ztratí 7.1. a bude se Ti líbit tuze sarkastický Severus v Jen krví spojeni. V hledáčku mám další snamionky, takže jo, snad nějaká zase bude. Jen jsem rozervaná, kterou :-D Moc Ti děkuji za milý komentář, Folwarczno :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: soraki - 19.11. 2014
Teda kočeny, bude se mi po téhle povídce stýskat... k čemu budu pít své startovací kafe/meltu? Děkuju, jste obě úžasné a stojí za Vámi obrovský kus práce. Doufám, že se s Vámi brzy setkám u dalšího překrásného dílka . Tato kapitola byla poklidným zakončením po předchozí explozi . Ještě jednou díky a příště se těším nadočtenou
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Mně se taky bude stýskat. I když už jsem ji měla nějakou dobu přeloženou, stejně jsem každou kapitolu ještě jednou četla před zveřejněním. Čekání na další projekt, snad se Ti bude líbit, nám vyplní advent. A ten bude letos určitě úžasný :-) Děkuji Ti mnohokrát za milý komentář, soraki :-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lejsi - 19.11. 2014
Nádherný závěr super povídky. Každé středě teď bude něco chybět, když už je tato povídka u konce. Moc díky za překlad. Každá kapitolka tak trochu pohladila mou srdci i dušičku.  Jaště jednou díky za těžkou ale úžasnou práci.
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Moc mě těší, že se líbilo, že ses vydala na tu cestu s námi. Děkuji Ti za milý komentář, Lejsi. A snad na čtenou zase v lednu ;-)

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: KatherineE - 19.11. 2014
Děkuji za skvělý překlad krásné povídky. Průběžně jsem nekomentovala, ale četla jsem pravidelně a tahle povídka mě naprosto vtáhla do děje. Jste obě skvělé a těším se na vaše další překlady. 
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Díky za komentář. Každý potěší, protože tak poznáme, že se povídka líbí. A doufám, že se Ti bude líbit i náš další projekt. Nebo třeba ten další, protože už přemýšlím o další snamionce Děkuji Ti, KatherineE

Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Ponyska - 19.11. 2014
Nebudu slzet! Nebudu slzet! nebudu slzet! No, po přečtení potencionální budoucnosti po tomto dojemném ukončení nádherné povídky si to stále opakuji. Mantra zabírá natolik, že smrkám, ale nebrečm. Ale tak dobře, přiznejme si to, jsem úplně naměko... Děkuji nohokrát za veškrou vynaloženou snahu a námahu s překladem. Už se těším na další nádherné povídky a příjemné chviky euforie, když se dočkáme další kapitoly. Hodně štěstí pro další texty a sílu a elán k překladům přeje Andrea .   Děkovala jsem už, že ano?
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Nápodobně:  nebudu slzet! Zůstal za námi kus nádherného příběhu a jsem z toho celá naměkko. Moc, moc jsem ráda, že se překlad líbil. A snad se Ti bude líbit náš další projekt, který odstartuje už 7.1.2015. Moc děkuji za milý komentář, Andreo :-)

Nádherná bodka na záver nádhernej poviedky.  Baby patrí Vám obrovské ďakujem za Vašu super prácu, ktorá nám, čo nemáme v láske čítanie v angličtine či inom jazyku umožnila užiť si v plnej miere túto nádheru Takže ešte raz ĎAKUJEM!!  
Re: Post Tenebras, Lux - 43. - závěr Od: Lupina - 19.11. 2014
Moc děkuji za milý komentář. Velice mě těší, že se líbilo, že jsi se s námi do tohoto úžasného příběhu pustila. Díky, cuc :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Loten: ( Lupina )09.01. 2015Vnímání
Loten: ( Lupina )19.11. 2014Post Tenebras, Lux - 43. - závěr
Loten: ( Lupina )12.11. 2014Post Tenebras, Lux - 42.
Loten: ( Lupina )05.11. 2014Post Tenebras, Lux - 41.
Loten: ( Lupina )29.10. 2014Post Tenebras, Lux - 40.
Loten: ( Lupina )22.10. 2014Post Tenebras, Lux - 39.
Loten: ( Lupina )15.10. 2014Post Tenebras, Lux - 38.
Loten: ( Lupina )08.10. 2014Post Tenebras Lux - 37.
Loten: ( Lupina )01.10. 2014Post Tenebras Lux - 36.
Loten: ( Lupina )24.09. 2014Post Tenebras Lux - 35.
Loten: ( Lupina )17.09. 2014Post Tenebras Lux - 34.
Loten: ( Lupina )10.09. 2014Post Tenebras Lux - 33.
Loten: ( Lupina )03.09. 2014Post Tenebras Lux - 32.
Loten: ( Lupina )27.08. 2014Post Tenebras Lux - 31.
Loten: ( Lupina )20.08. 2014Post Tenebras Lux - 30.
Loten: ( Lupina )13.08. 2014Post Tenebras Lux - 29.
Loten: ( Lupina )06.08. 2014Post Tenebras Lux - 28.
Loten: ( Lupina )30.07. 2014Post Tenebras Lux - 27.
Loten: ( Lupina )23.07. 2014Post Tenebras Lux - 26.
Loten: ( Lupina )16.07. 2014Post Tenebras Lux - 25.
Loten: ( Lupina )09.07. 2014Post Tenebras Lux - 24.
Loten: ( Lupina )02.07. 2014Post Tenebras Lux - 23.
Loten: ( Lupina )25.06. 2014Post Tenebras Lux - 22.
Loten: ( Lupina )18.06. 2014Post Tenebras Lux - 21.
Loten: ( Lupina )11.06. 2014Post Tenebras Lux - 20.
Loten: ( Lupina )04.06. 2014Post Tenebras Lux - 19.
Loten: ( Lupina )28.05. 2014Post Tenebras Lux - 18.
Loten: ( Lupina )21.05. 2014Post Tenebras Lux - 17.
Loten: ( Lupina )14.05. 2014Post Tenebras Lux - 16.
Loten: ( Lupina )07.05. 2014Post Tenebras Lux - 15.
Loten: ( Lupina )30.04. 2014Post Tenebras Lux - 14.
Loten: ( Lupina )23.04. 2014Post Tenebras Lux - 13.
Loten: ( Lupina )16.04. 2014Post Tenebras Lux - 12.
Loten: ( Lupina )09.04. 2014Post Tenebras Lux - 11.
Loten: ( Lupina )02.04. 2014Post Tenebras Lux - 10.
Loten: ( Lupina )26.03. 2014Post Tenebras Lux - 9.
Loten: ( Lupina )19.03. 2014Post Tenebras Lux - 8.
Loten: ( Lupina )12.03. 2014Post Tenebras Lux - 7.
Loten: ( Lupina )05.03. 2014Post Tenebras Lux - 6.
Loten: ( Lupina )26.02. 2014Post Tenebras Lux - 5.
Loten: ( Lupina )19.02. 2014Post Tenebras Lux - 4.
Loten: ( Lupina )11.02. 2014Post Tenebras Lux - 3.
Loten: ( Lupina )04.02. 2014Post Tenebras Lux - 2.
Loten: ( Lupina )28.01. 2014Post Tenebras Lux - 1.
. Úvod k poviedkam: ( Lupina )27.01. 2014Úvod k povídce