Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

16. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 20.10. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/16/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 



 

Kocouři nebyli nikde k vidění, což se mi hodilo. Vyskočil jsem na místo vedle Střapěnky a věnoval jí svůj nejprosebnější pohled, ten který říkal „Vím, že jsem jedinečný, ale že jsi to ty, dovolím ti zbožňovat mě.“ Ale ona nic. Tak jsem se přetočil na záda a tichounce mňoukal, dokud se na mě nepodívala. Řekla: „Hmmrr,“ malinko se pousmála a natáhla se dolů, aby mě polechtala na bříšku, a já jsem poznal, že chce být znovu mou kamarádkou.

Skočil jsem jí do klína a pěkně se stočil. Nepokusil jsem se pronásledovat hrot jejího brku ani útočit na tkaničky. Jen jsem ležel a příležitostně ji vybízel, když mě zapomněla pohladit.

Pak vstoupil Nával. Sdílel pokoj s Vážněronaldem, Hárym, Šajnusem a Dýmem. Předpokládám, že bych vám měl o něm něco povědět, když už je tak důležitý pro další část příběhu.

Tehdy byl docela jako lidská verze Tesáka. Nebylo na něm nic špatného, opravdu, jen jste si byli vždy vědomi, kde v místnosti se nachází, jelikož když se rozhodl pohnout, nechtěli jste být poblíž. Měl schopnost upustit věci, které neměly být upuštěny, a vrážet do věcí, do kterých nemělo být vráženo.

Poměrně znepokojivě byl taktéž služebníkem. Naštěstí byla jeho nadřízeným ropucha, takže čím méně toho Nával pro Bleska dělal (obojživelníci mají odlišný náhled na svět), tím lépe. Pravděpodobně by se snažil krmit ho vosami.

Žuchl na místo, na kterém jsem nedávno pobýval – a já byl rád, že jsem se přesunul, jelikož nebyla žádná záruka, že by si mě všiml, kdybych tam stále byl.

Jak je, Her-mňau-mňau?“ řekl a zněl trochu sklíčeně.

To jsi byl celou dobu v knihovně?“ zeptala se. „Vrátil ses opravdu pozdě.“

Ne,“ odpověděl. „Zapomněl jsem heslo... zase. Musel jsem čekat na někoho, kdo půjde kolem a pustí mě dovnitř. Nenávidím tyhle hesla. Proč je musí pořád měnit?“

Božínku,“ řekla soucitně. „Pamatováček ti nepomůže?“

Nastala odmlka. „Zapomněl jsem, kam jsem ho dal.“ Z nějakého důvodu Střapěnku náhle přemohl záchvat kýchání a musela si utřít nos.

Víš co?“ prohlásil. „Napíšu si hesla na kousek pergamenu, pak je nezapomenu.“

Ach, tím si nejsem tak jistá, Návale. Co kdyby, a tím nechci říct, že by se ti to mělo stát, ale co kdybys ho ztratil?“

Na to jsem myslel,“ řekl a zněl tak, jako by na sebe byl velmi pyšný. „Nazvu to „Divná slova, která neznamenají nic důležitého“, a potom, když to někdo najde, bude si myslet, že to není nic zvláštního! Jdu se zeptat Šajnuse, která to jsou.“ A odešel, přičemž srazil dvě křesla a cestou zakopl o malé kotě.

To je tentýž Nával, jenž je nyní považován za hrdinu a velmi významného kocoura. Takže naději máte všichni.

 

*


Když jsem vešel, místnost byla temná a tichá. No, když už říkám tichá, všichni spali. Vážněronalde, Háry a Dým chrápali, Šajnus jim k tomu hrál serenádu v kontrapunktu1 a Nával mluvil ze spaní. Nikdy by mě nenapadlo, že takhle přemýšlí o profesorce McGon-kník. Ale to nevadí, protože vedle jeho postele byl kousek pergamenu, se kterým jsem ho předtím viděl.

Připlížil jsem se tiše jako myška, abych zjistil, co na něm stálo. Mým plánem bylo říct všechno Sirimu a dostat ho tak do Nebelvírské věže, ale byl jsem zklamán. Rozhodně to nebyla hesla; jen hromada klikyháků, stejných jako dělala Střapěnka. Hlupák. Nevěděl jsem, co dál.

Rozhodl jsem se ten kousek pergamenu tak jako tak vzít a ukázat ho Sirimu, možná s tím bude moci něco udělat. Zvedl jsem ho, odnesl k sobě do ložnice a schoval pod polštář, dokud se následující večer neuvidím se Sirim.

 

 *

 

Jako obvykle jsme se setkali v křoví u lesa. Ušetřilo mi to cestu do jeho domu. Upustil jsem před něj kousek pergamenu a vysvětlil, co se událo. Přeměnil se zpět do lidské podoby, zvedl ho a jeho oči se čím dál víc zvětšovaly.

Kocourku, tohle je perfektní! Přesně to, co jsem potřeboval.“

Vážně? Myslím, samozřejmě že ano; proto jsem to vzal. Takže co to je?“ Zmateně se na mě podíval, poté se přeměnil zpátky a já zopakoval svou otázku.

Hesla do Nebelvírské věže, na celý týden!“ Omotal kolem mě packy v objetí, což bylo kromě toho zápachu vcelku pěkné. „Ty génius.“

Já vím. Tak co uděláme teď?“

Zítra noci jít do školy...“

Jak se dostaneš dovnitř?“

Tajemství, pak Pettigrew.“ Vcelku divoce zavrčel. Byl jsem rád, že jsem na jeho straně.

Dobrý plán. A moje úloha v něm je...?“

Dívat jestli tam krysa je, pak říct mi... pak jít.“

Takže... Ty ode mě nechceš pomoc?“ Cítil jsem se trochu... ošizeně.

Pomáhat dost. Zůstat v bezpečí, kocourku.“

No, připouštím. V tom případě se ubezpečím, jestli někde kolem není Norrisová... urk!“

Znovu mě velká tlapa přitiskla k zemi. „Ticho!“ zašeptal. „Lidé.“

Vykroutil jsem se mu a vydal se to prošetřit, načež jsem se připlížil zpět. Naprosto tiše, samozřejmě.

Žádný strach,“ zašeptal jsem. „Jsou to jen ti dva kocouři. Jeden z nich hledá krysu a je s Hárym.“

Siriho oči v měsíčním světle jasně zazářily a vyloudil zakňučení, které znělo téměř bolestivě. Zapomněl jsem, co cítil ohledně Háryho.

Podívej, vím, že jsi uctíval jeho otce, ale nemyslím, že by tě měl vidět. Zůstaň tady a buď zticha.“ Vzdálil jsem se, ale zastavil, když jsem ho zaslechl znovu zaskučet, takže jsem se otočil zpět.

Je to tak nejlepší. Zítra na tebe počkám. Znáš výklenek u Nebelvírské věže?“ přikývl. „Uvidíme se tam těsně před půlnocí.“

Kocouři se přibližovali, tudíž jsem si musel pospíšit a rozptýlit je. Začal jsem šmátrat kolem haldy spadlého listí, dokud jsem je nezaslechl zastavit se, a poté jsem vystoupil, aby mě mohli vidět. Věnoval jsem Vážněronaldovi svůj nejpohrdavější úšklebek, ten, který říkal „Vlastně byla docela vynikající“.

Ohnul se, aby sebral kámen. Jo, jako by měl vůbec šanci! Přesto jsem utekl – pryč od Siriho – pro případ, že by měl štěstí. Za zády jsem slyšel jeho pokřikování.

...určitě spláchnul Prašivku párem ptáků...“

Když jsem potkal Molly poprvé, docela na mě zapůsobila, ale nyní jsem měl pochybnosti. Prostě svoje koťata nechala růst jako dříví v lese bez jakéhokoliv učení? Červené maso před drůbeží?

Vidíte, říkal jsem, že není pro Střapěnku dost dobrý; ona je daleko víc bien-pensente.2

 

 

Lidé! Nemůžete se na ně spolehnout. Obyčejně se v rozumnou hodinu odvlečou do postelí a kolem půlnoci už všichni tvrdě spí. Ale ZROVNA TEN den, kdy jsem potřeboval, aby...

Společenské hřiště v Nebelvírské věži bylo stále plné koťat, která mňoukala všechna naráz a jedla a pila. Ten hluk byl neuvěřitelný.

Jen Střapěnka byla zticha, seděla sama v rohu a předstírala, že mluví s knihou, jenže nemluvila. Stále pokukovala po Vážněronaldovi, který ji ignoroval. Chtěl jsem jí říct, ať přestane plýtvat časem, že on za to nestojí... ale věděl jsem, že mi nemůže rozumět.

Potom ten idiot – jako na důkaz mé domněnky – prohodil nějaký stupidní komentář o své kryse a Střapěnka s mmrrnčením odběhla. Když to konečně vyšlo najevo, rozhodl jsem se dokázat, že jsem krysu nesnědl, tím, že před něj posunu jeho... že mu to ukážu.

Nyní jsem řešil dilema. Na jednu stranu, vždy pečuj o svůj personál. Na druhou... potřeboval jsem vědět, kdy se koťata odeberou do postelí, aby mohl Siri vstoupit.

Siri! Souhlasili jsme, že se sejdeme těsně před půlnocí, tudíž musím jít ven varovat ho, aby zůstal schovaný. Následně se musím ujistit, že Norrisová je něčím zabavená, protože jsem měl pocit, že kdyby náhodou vběhla před obrovského neznámého psa, nemusel bych dostat šanci to vysvětlit před tím, než by vyvolala poplach.

To bylo vše, co jsem potřeboval; být na třech místech najednou. Vypadá to na menší výzvu.

 

1 v orginále trumpet voluntary - anglická hudební barokní díla. Nic jiného z barokní hudby než kontrapunkt mě nenapadlo, asi mám mezery ve vzdělání :))

2 dobře smýšlející, konvenční, konzervativec, ortodoxní osoba

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 16. kapitola Od: Marti - 22.10. 2014
Na začátku kapitoly by mělo být varování, že se nesmí číst s plnými ústy. Po "To je tentýž Nával, jenž je nyní považován za hrdinu a velmi významného kocoura. Takže naději máte všichni." jsem málem seškrabovala oběd z monitoru. Úžasná kapitola, úžasné překladatelské chuťovky - díky moc!

Re: 16. kapitola Od: TaraFaith - 21.10. 2014
Takhle se dámy a pánové komplikuje situace. :D Jsem zvěv, jak to náš Nídherný zvládne. :DD Díky

Re: 16. kapitola Od: zuzule - 21.10. 2014
Šajnus s Dýmem a popis Návala... hotovo, to mě dostalo. :D Klaním se před překladem, díky!
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 21.10. 2014
Šajnus se taky docela povedl, ovšem Nával se vážně hvězda :) Děkuji, zuzule!

Re: 16. kapitola Od: Jacomo - 20.10. 2014
Lupinka to spolu s ostatními vypíchla skvěle - Nádherný mě opět dostal na kolena. Jsem natolik unešená, že to tady předčítám nahlas manželovi a společně se chechtáme chudákovi Návalovi. Nádherný je prostě jednička! Veliké díky, úžasně se bavím )
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 21.10. 2014
To mě ale ohromně těší, že se Nádherný líbí i tvému manželovi ) Vážně, na Nádherného nikdo nemá! Děkuji, Jacomo  

Re: 16. kapitola Od: Lupina - 20.10. 2014
Merlinku, dostalo mě, že šanci máme všichni. Popis Návala a hlavně ta chrápací scéna s kontrapunktem A červené maso před drůbeží Nádherný je miláček!!! Děkuji, přiznám se, že číst v originále by mě ani nenapadlo, na tohle bych si  netroufla. A navíc, ve Tvé češtině to tak krásně zní Děkuji
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 21.10. 2014
Nával se vážně povedl, z téhle kapitoly mám radost Originál není složitý, jenom je masakr převést ten kočičí namyšlený styl do češtiny. Díky, Lupinko!  

Re: 16. kapitola Od: Zuzana - 20.10. 2014
Tak takto to teda bolo:) Sirius dostal tie heslá od Pana Nádherného:) Hermiony mi je ľúto. Rona by som tak rada vykmásala za tú jeho ryšavú šticu:/ Dnes nebolo žiadne rande s Norissovou? Nádherný dal prednosť svojmu cieľu - zbaviť sa krysy:) Ďakujem za preklad. Teším sa na pokračovanie:)
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 21.10. 2014
Nojo, bez přičinění Nádherného by se řada věcí z kánonu vůbec nestala Krysa přijde, Nádherný se přeci nevzdává! Děkuji za komentář  

Re: 16. kapitola Od: gleti - 20.10. 2014
Obdivuji Nádherného a jeho nekonečnou trpělivost s koťaty. Ještě, že našel Střapěnku, která má aspoň trochu úroveň narozdíl od Vážněronalda. Jeho popis Návala mě naprosto dostal.   Mimochodem. klobouk dolů před uměním překladatelky. Nakoukla jsem do originálu a byla ztracená.
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 20.10. 2014
Achich, kdyby byl Vážněronalde služebníkem Nádherného, nevím, který z nich by trpěl víc. Nával se povedl. A děkuji za pochvalu, neskonale si jí vážím :)

Re: 16. kapitola Od: JSark - 20.10. 2014
Plne ho chápem, tiež potrebujem byť na troch miestach naraz. Pcha. Aspoň na štyroch. :) Díky moc.
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 20.10. 2014
Takový domácí přenosný klonovač by se hodil, což? Díky za komentář! 

Re: 16. kapitola Od: denice - 20.10. 2014
Má závislost na panu Nádherném se povážlivě prohlubuje - Nával byl taktéž služebníkem, naštěstí byla jeho nadřízeným ropucha - divná slova, která neznamenají nic důležitého - způsob Návalova přemýšlení o McKník - červené maso před drůbeží - prostě jsem beznadějně zamilovaná. Díky.
Re: 16. kapitola Od: arabeska - 20.10. 2014
Je až překvapivě jednoduché propadnout jeho kouzlu a zamilovat se. A přesložit je se potom odmilovat. Nádherný navždy zůstane v mém srdci též... Děkuji, denice!  

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod