Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

4. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 05.06. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/4/

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

 

Po klidné noci jsem se napůl probudil. Napůl probudil – to znamená na jedno oko a ucho. Všechno bylo tiché až na Rozmarýnu, která chrápala jako dřevorubec. Výborně. Kocouři jsou noční tvorové; je to naše doba. Mohu začít brát své pátrání vážně.

Sklouzl jsem z postele a vydal se ze svého pokoje. Věž byla vylidněná, přesně jak jsem doufal, ale nikde žádné známky po kryse. Ve všech pokojích, do kterých jsem nahlédl, ležela koťata dívky, tak kde byla koťata chlapci? Následoval jsem svůj čich a docela snadno je nalezl. Vážněronalde a Háry byli také v ložnici nahoře ve věži, avšak na druhé straně a s jinými schody. Jak nepohodlné. Museli překonávat všechna ta schodiště pokaždé, když zatoužili po troše lásky. Zdálo se to téměř kruté.

Po rychlém prošmejdění se ukázalo, že krysa chybí. Byl jsem velmi rád, že průzkum mohl proběhnout tak rychle, protože jejich místnost musela být napůl toxická. Usoudil jsem, že nakonec bylo správné vybrat si ženskou služebnou. Ve srovnání s mužskou trávící soustavou bylo ženské ječení cenou, kterou stálo za to zaplatit.

Jestliže tady krysa není, musí se potloukat někde po hradě. Sama. Vydal jsem se k východu. Ten byl střežen docela hrůzu nahánějící ženou, která vypadala, že spí. Neměl jsem chuť pokoušet se ji vzbudit.

No tak, Nádherný; jsi kočka. Kočky se nenechají odradit nějakými dveřmi. Sjel jsem pohledem odshora dolů, ale všechno bylo pevně zamčeno. Nedá se nic dělat; budu muset probudit portrét.

Nicméně jakmile jsem se přiblížil, jeden z kamenů ve zdi se rozplynul do nicoty a já za ním spatřil chodbu. Opatrně jsem do ní vstoupil. Kámen se vrátil zpátky. Byl jsem v pasti! Přiblížil jsem se k němu, jestli s ním pohnu, když se do něj opřu packami. Jakmile jsem se dostal až na dosah, znovu zmizel.

Samozřejmě! Hrad mě rozpoznal jako dobře známého a věděl, že se potřebuji podle libosti pohybovat. Chytrý hrad!

Hmmrr, dobrá i špatná zpráva. Pokud to dovolil mně, pak kryse také. Nebudu schopný ji jen tak dopadnout. Budu muset být lstivý, neviditelný a mazaný. Nebo možná upustit na ni něco z velké výšky.

Nejdřív ji ale budu muset najít, a tudíž jsem vyrazil chodbou dál.

V hloubi noci na starých budovách něco je. Je v tom ozvěna a pocit něčeho téměř živoucího. Cítil jsem, jak se mi chvěje srst. Tiše jsem klouzal ze stínu do stínu a vyhýbal se paprskům měsíčního světla pronikajícím dovnitř okny. Moje chůze nepohnula ani smítkem prachu na podlaze. V tu chvíli jsem věděl, že toto je můj osud. Už jsem nebyl jen kočka. Dosáhnu něčeho úchvatného, něčeho, co budou po celá léta matky vyprávět svým koťatům, a jméno Nádherný nebude zapomenuto.

Do té doby bych mohl pokročit s přivlastňováním zbytku budovy.

Tady to je moje, a tamto taky. Ne, tohle ne; to se mi nelíbí. Tohle je... čich, čich.

Poznal jsem tu vůni. Ne krysí, ale takovou, nad kterou mi poskočilo srdce. Nebyl jsem jediný kocour v této škole. A ještě lépe, tohle byla vůně kočky.

Bim bam.1

Provedl jsem rychlou očistu pro případ, že bych do ní „náhodou“ vrazil, a zahájil jsem tvrdé pronásledování. A když říkám tvrdé, myslím tím tvrdé.

Spěchal jsem chodbami za její vůní. Stále sílila, takže jsem se rozběhl. Byla přímo za rohem; můj sen, má spřízněná duše... Na kočičí svědomí.

Byla trochu... vychrtlejší než jsem doufal. Trochu... mourovatější. Uvědomuji si, že čistokrevná perská je pro každého jen fantazií, ale tahle byla asi tak tajemná a exotická jako... kaki churma.2 Rozhodl jsem, že bych se nad tím možná měl zamyslet, a pokusil jsem se zastavit včas tak, abych mohl proklouznout, aniž bych byl spatřen.

Problém s drápky je v tom, že se na kameni špatně kontrolují, ať se snažíte sebevíc. Skončili jsme v něčem, co by se dalo popsat jako chumel. Nabyl jsem rovnováhy s takovou důstojností, jakou jsem dokázal shromáždit. A protože se jednalo o mě, měl jsem jí stále dostatek. První dojmy jsou tak důležité a koneckonců lepší jedna kočka v hrsti, nežli dvanáct v kalendáři.

Pardonnez moi, mademoiselle.“ Noblesa.3

Podívala se na mě, jako bych byl – zde si vypůjčím jeden z těch urážlivých lidských výrazů – něco, co vyvrhla kočka.

Vy jste příslušníkem?“

Má služebná je v tomto ubytovacím zařízení čarodějkou,“ potvrdil jsem. Věnoval jsem jí svůj nejlepší planoucí pohled. „Mé jméno je Nádherný, ale ty mi můžeš říkat... Grr.“

Použila jeden z drápků, aby si ze zubů odstranila kousek masa. „Příslušníkům není dovoleno být v noci venku. Vraťte se zpět do ložnice.“

Tak co děláte venku vy?“

Nahrbila záda. „Já nejsem, opakuji, nejsem příslušnice.“

Och. Jak trapné.“ Napůl jsem se otočil a předstíral odchod.

Co myslíte tím trapné?“

Zastavil jsem se, stále otočen zády k ní. „No, pokud nejste příslušnicí, vás služebník musí být...“ dovolil jsem si menší zachvění, „moták.“

Zasyčela. „Není to moták; jen se rozhodl dělat věci tak, jak se patří. Je to důležitý muž; strážce celého hradu. Bez něj by se toto místo ocitlo v krysím... trusu. Takže se kolem mě přestaňte plížit se vším tím afektovaným chováním a shovívavostí jen proto, že váš služebník měl štěstí, Nádherný.“

Tak jak se jmenujete? Pokud začneme pracovat s urážkami, měli bychom začít za stejných podmínek.“

Mé jméno je... Nic, o co byste se měl zajímat.“

To je vcelku jazykolam.“ Všiml jsem si, že se koutek jejích úst lehce povytáhl nahoru, ještě než to stihla zastavit. „Mohu vám říkat jen Tygřice? Jste stejně tak bojovná.“ Ha... padla mi přímo do pacek.

Chvíli uvažovala. „Můžete mi říkat paní Norrisová.“

Skvěle, paní Norrisová.“ Převalil jsem se na záda, abych ji přímo zabijácky uzemnil. „Řekneš to mým nejbližším, že ano?“

Ostražitě si mě prohlédla. „Řeknu jim co?“

Hravě jsem ji polechtal na bradě. „Že jsem právě zemřel a dostal se do nebe.“

TO BOLELO! TO VÁŽNĚ BOLELO! VŠECH PĚT DRÁPKŮ PŘÍMO DO UCHA! Už jsem se blížil skoro ke stropu, než jsem se něčeho zachytil.

Příslušníkům není dovoleno být v noci venku,“ řekla, když odcházela.

Zřejmě to chce jinou taktiku. Něco mi říká, že s touhle to nebude zrovna jednoduché. Budu na to muset jí velmi opatrně, jen špetku dvoření, žádný spěch. Budu muset hrát dlouhou hru, vážit každý krok, než ho udělám.

To bylo v pořádku; měl jsem v rozvrhu volnou čtvrthodinku.

Mimochodem, líbí se mi, když si hrají na nedosažitelné. Kokety.

 


1 http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ding%20dong

... as mysterious East as... East End.

Nevěděla jsem, co s tím, takže nakonec zůstalo u exotického ovoce. East je podřád koček z blízkého východu (zakže i perská) East End je městské ghetto. Kakikurma

3 "Promiňte, slečno." Nepředpokládám, že je nutné psát překlad, ale jen pro úplnost.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. kapitola Od: sisi - 24.07. 2016
Nádherný je prostě kulišák, jde sbalit nejvyšší kočičí vládkyni Bradavic, maminko, ty to vidíš! Co má dělat slušně vychovaná kočičí slečinka, no možná nezaškodí být jednoduše šelmičkou... ? :-)

Re: 4. kapitola Od: Julie - 20.09. 2014
Rozmarýna to jak Křivonožka komolí jména se mi fakt líbí. A troufl si na paní Norisovou...  to je odvaha, jsem zvědavá, jak se mu v milostném životě povede.

Re: 4. kapitola Od: ladyF - 19.09. 2014
Koťata dívky a koťata chlapci. Pan Nádherný by to asi nerad slyšel, ale je roztomiloučký. Chichichi. (Pištivým hlasem.) Ve srovnání s mužskou trávící soustavou bylo ženské ječení cenou, kterou stálo za to zaplatit. (A to jsou ty poznatky s chlapeckého spolubydlení, které nám Rowlingová zatajila.) Hrad mě rozpoznal jako dobře známého a věděl, že se potřebuji podle libosti pohybovat. Chytrý hrad! (Aby nepoznal, když teď celý patří Nádhernému! ) Ach, paní Norrisová, ta tygřice, koketa! Překlad je úžasný. Mám podezření, že v originálu by se mi to nelíbilo ani zdaleka tak jako v tvém podání.

Re: 4. kapitola Od: solace - 19.06. 2014
Pán Nádherný je aj poriadne sebavedomý. Hádam mu to časom u pani Norrisovej vyjde. Nič kocúra (a chlapa) nepovzbudí viac, než očividne prejavený nezáujem. Ďakujem za preklad.

Re: 4. kapitola Od: denice - 08.06. 2014
Vážněronalde a Háry musí překonávat všechna ta schodiště, když zatouží po troše lásky - to bylo vážně smutné. A pak setkání s vládkyní hradu - mohlo by se zdát, že pan Nádherný narazil na své Vaterloo, ale já mu věřím. Tygřice (nebo paní Norrisová) je další hvězdou povídky, i když je moc vychtlá a mourovatá. Díky.

Re: 4. kapitola Od: Densi - 06.06. 2014
Bohovská táto poviedka vždy sa tak nasmejem ... Nádherný je skvelý Najväčšia bomba je ale Vážnerolande, alebo teda Ochron, myslím, že mu už inak ani nepoviem

Re: 4. kapitola Od: TaraFaith - 06.06. 2014
Jak to tak vypadá, náš pan Nádherný patří k těm co si myslí, že dostanou každou! Uvidíme jestli mu to vyjde i s paní Norissovou. Moc díky za překlad.

Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 05.06. 2014
Som teda zvedavá či sa pani Norrisová nechá zbaliť.  Pán Nádherný je podarená mačka:D Ďakujem za preklad:)

Re: 4. kapitola Od: JSark - 05.06. 2014
Ha, Nádherný Junior: http://worol.gulas.sme.sk/67526/no-kup-si-macku-po-tomto.html

Re: 4. kapitola Od: mami - 05.06. 2014
Ha vraj koketa a ona ho proste poslala do ..., ale ona snaha sa tiež počíta.

Re: 4. kapitola Od: Marti - 05.06. 2014
Já tu Norrisku nechápu - odolávat TAKOVÉMU šarmu? :-D :-D :-D Co by za to jiné kočky daly, že? :-D Krásná kapitolka, díky za ni!

Re: 4. kapitola Od: JSark - 05.06. 2014
Snaha bola, ale pani Norrisová predsa nie je nejaká radodajka. :D Keď už sme pri mačkách, mám jednu príhodu s nimi a s ich párením. Pred pár rokmi sa nám do pivnice nanosila polodivoká túlavá mačka aj s mačatami, tak sme ju tam ako správni ľudia s dobrým srdcom nechali s tým, že ju chytíme aj s mačatami a odvezieme do štvrtej susednej dediny na farmu, tam majú mačaciu kolóniu. Len sme nerátali s tým, že za a) sa nenechá chytiť a bude bojovať do krvi (doslova) za b) nám za ten čas do celého baráku a priľahlého okolia navláči blchy. :) Keďže bolo riziko, že blšky naskáču aj na kocúra starej mamy a k nim domov a keďže kocúrik (pekný čierny s bielym prúžkom na hrudi) už bol tiež taký zdivený, povedali sme si - chytíme mačatá aj kocúra a šup ho do kolónie. Tak sme ho nalákali na šunčičku do klietky, išiel prekvapivo ochotne a kľudne, odviezli, blchavá tuláčka medzitým zmizla, blchy zlikvidované, fajn sláva. Lenže - na druhý deň pozeráme a blchavá tuláčka si to uprostred ulice rozdáva s naším kocúrom. :) Čo teraz? Otec aj s autom bol na služobke, tak sme s problémami kocúra chytili, otec prišiel (to bol telefonát: Ten kocúr je späť! A pári sa na ulici s tou blchavou mačkou!! Musíš okamžite prísť!) a znovu ho odviezol. A o týždeň sa sused pýtal: "Nevideli sme náhodou nášho kocúra? Taký pekný čierny, s bielym prúžkom na hrudi..." :§

Re: 4. kapitola Od: marci - 05.06. 2014
...ve srovnání s mužskou trávicí soustavou je ženské ječení přijatelná cena... ...lepší jedna kočka v hrsti, než dvanáct v kalendáři... ...skončili v něčem, co by se dalo popsat jako chumel (zatracené drápky na kameni) paráda - bavila jsem se od začátku do konce. Díky arabesko

Re: 4. kapitola Od: Lupina - 05.06. 2014
No, jestli se Nádhernému podaří sbalit Norrisku, tak to bude pan Kocour. Na tomto poli zatím nebodoval, ale já mu věřím. Koneckonců, času má dost, že? Dokonalé, děvčata. Děkuji

Re: 4. kapitola Od: gleti - 05.06. 2014
na každý díl o panu Nádherném se neskutečně těším, zasloužil by si někoho lepšího než protivnou Norrisku.

Re: 4. kapitola Od: zuzule - 05.06. 2014
Hodne si fandi, jestli si mysli, ze sbali pani Norrisovou. Ja bych tomu moc neverila, ale snazil se hezky. :D

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod