Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

One out of nine

2. kapitola

One out of nine
Vložené: arabeska - 19.05. 2014 Téma: One out of nine
arabeska nám napísal:

One out of nine

autor: silverbirch;   překlad: arabeska;   beta: elbi

originálhttps://www.fanfiction.net/s/5925865/2/



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 



Tak jak se jmenuješ?“ zeptala se.

Nádherný,“ odpověděl jsem.

Říkáme mu Křivonožka,“ řekl majitel, „protože má rozviklané nohy.“

Oba se rozesmáli. Promiňte, že jsem se nepřidal.

Křivonožka! Ach, jak roztomilé jméno,“ zavrněla Střapěnka. „Kolik stojí?“

No, je to velmi zvláštní kočka; co říkáte na třicet galeonů?“

Střapěnčina tvář povadla. To nebylo dobré. Vyskočil jsem na pult a předvedl těm hloupým krysám svůj vlastní speciální pozdrav.* Ti se jako přehrávající herci začali nejnehoráznějším způsobem válet a dusit.

Ale vám ho dám za dvacet.“

Vylezl jsem nahoru na klec, otevřel dvířka a ohnal se uvnitř packou.

Deset?“

Zrovna se mi podařilo chytit jednu z těch hloupých malých bestií a zamířil jsem s ní ke svým ústům, když v tom mi ji vytrhli.

Pokud slíbíte, že ho nevrátíte zpátky, dám vám ho i s přepravkou.“

Skočil jsem do Střapěnčiny náruče a malinko ji olízl pod bradou. Polechtala mě za uchem. Sice to rozhodně nevyhledávám, ale nebylo zbytí, tak jsem se uhnízdil v jejím náručí a začal příst.

Práce vykonána.

Opustili jsme obchod a brzy dohonili kocoury. Vážněronalde nepůsobil nijak ohromeně.

To jsi tu obludu koupila?“ zeptal se.

Bylo zřejmé, že mluví o přepravce, a musím přiznat, že já sám jsem o ní pochyboval. Proč potřebovala něco tak velkého? Musela mít zřejmě v plánu do toho něco dát. Avšak kvůli tomu jsem necítil potřebu se znepokojovat. Byl jsem připraven na menší oběd a možná šlofíka.

Prošli jsme Příčnou ulicí a vstoupili do Děravého kotle. Už jsem o tom místě slyšel. Každé kotě slyší od své matky, že „Kotel“ je doupě neřesti a hříchu. Den byl stále lepší a lepší! Možná bych si neměl jít schrupnout sám.

Byl jsem představen mnoha lidem, ale jen jedné, která by měla vzbuzovat váš zájem; se samotnou královnou**, zvanou Molly – což je jediné správné a patřičné pojmenováníJak víte, všechny myši by se neměly házet do jednoho pytle, takže jsem se rozhodl, že na ni budu milý. Nikdy neuškodí spříst si menší síť.

Začal jsem se mezi těmito lidmi cítit jako doma, protože měli na hlavách zrzavou srst, nicméně brzy nastal čas odejít a má služebná mě odnesla nahoru do mého pokoje. Tam jsem byl představen ženě se zrzavou srstí, která byla zřejmě další z Mollyiných koťat.

Jak se jmenuje?“ zeptalo se kotě, kterému říkali Ginny.

Nádherný,“ řekl jsem.

Křivonožka,“ řekla Střapěnka. Obě se zachichotaly.

Ano, bylo to trapné. Strávily enormní množství času cukrováním nade mnou a mluvením pisklavými hlasy. Následně Střapěnka zvedla kartáč a začala česat moji srst.

Čas vyjasnit si několik základních pravidel.

Nepoužil jsem všech pět drápků, jen tolik, aby upustila kartáč, který jsem následně uchopil do zubů a odhodil na zem. Poté jsem jí jedním rychlým mňouknutím dal najevo, že v tom není nic hlubšího.

Později toho dne, náležitě osvěžený spánkem, jsem se začal shánět po kryse; jenže bez úspěchu. Sešel jsem dolů a našel Střapěnku spolu s Hárym a celou smečkou zrzků. Krysa byla bezpečně schovaná ve Vážněronaldově kapse a kolem přespříliš lidí. Některý z nich by mohl být schopný mě zastavit a pak bych měl hodně co vysvětlovat. Budu muset vyčkat na správný čas. Ale toho jsem měl dostatek, takže jsem se vydal zpět do postele.

Střapěnka, vzhledem ke svému postoji, byla poměrně odhodlaná odstrčit mě z mého polštáře, když dorazila do pokoje. Skoro jako by se domnívala, že patří jí. Tak jsem se sám uvelebil na jejím oblečení.

Na druhý den ráno jsem se probudil do poněkud chaotického dění. Co se to děje? Téměř to vypadalo, že jsou všichni připraveni odejít. Pro Střapěnčin pocit zadostiučinění jsem se pořádně nasnídal, rozhodně dostatečně, abych vydržel do oběda.

Pak, ach ne, ach ne, se mě pokusila dostat do přepravky. No věřili byste tomu? Brzy se však naučila důležité pravidlo. Kočky mají čtyři nohy a lidé mají jen dvě ruce. Na koberci nad námi nikdo nevyhraje. Uvažoval jsem, za jak dlouho ji to přestane bavit, když... z ničeho nic... jsem byl zvednut za kůži na krku a vhozen do přepravky, načež se dvířka zabouchla.

Otočil jsem se právě včas, abych viděl Molly odcházet a mumlat si: „Tak, to bychom měli zvířata a teď ještě děti.“

Hmmrr. Byla zřejmě jednou z těch, s kterými se musí zacházet s opatrností, možná dokonce se zdráhavým respektem. Nakonec asi nebude dobrý nápad nechávat jí v botách mmrrtvá zvířata.

Vynechám tu fázi, kdy se mnou bylo zacházeno jako s pouhým zavazadlem a byl jsem prostrčen ohromnou stavbou. Absolutně nedůstojné.

Poté jsem najednou zaslechl podivný sípavý zvuk, skoro jako od starého labradora, jenž toho snědl přemíru. Civěl jsem způsobem, který považuji za svůj osobní vrchol úžasu.

Přede mnou stál obrovský červený vlak. Okamžitě jsem poznal, co to je – Bradavický expres. Střapěnka mě s náležitou úctou odnesla dovnitř a našla nám kupé, spolu s Hárym, Ginny, Vážneronaldem – a jeho krysou. Nebojte, ani ve všem tom ohromení jsem na krysu nezapomněl. Její čas přijde.

Jeden cestující tam už seděl. Kolegové mé služebné rozhodně nebyly nejmoudřejší ryby široko daleko – rozhodli se sedět s vlkodlakem!

Rychle jsem si v duchu prošel vše, co jsem o nich kdy slyšel.

Obrovské zlé krvežíznivé bestie, které se živily... lidmi. Povzdechl jsem si a uvolnil se; jsem v naprostém bezpečí. 

Náhoda tomu chtěla, že Háry se rozhodl sedět té bestii nejblíže, takže v případě útoku by má služebná měla větší šanci utéct a já bych si nemusel hledat večeři sám. Mohl jsem se tedy pohodlně usadit a vychutnat si cestu.

Vlastně jsem docela uvítal, když mě nakonec Střapěnka pustila ven. Velmi upřeně jsem se na ni podíval a rozhodl se, že její klín vypadá příjemněji než sedačky. Dlouho mě hladila, což bylo pěkné, a Ginny mě rozveselovala pohupováním kouskem pergamenu přivázaným k provázku.

Ano, vím, jsem sofistikočkovaný, ale stejně tak jsem schopný užívat si každodenní malé radosti.

Všechno šlo dobře, dokud teplota nezačala klesat. Věděl jsem, že Bradavice jsou někde na severu mimo civilizaci, ale tohle jsem nepředpokládal. Přitulil jsem se o něco blíže ke Střapěnce a snažil se vměstnat do jejího svetru, jak jen to šlo, avšak ona celá ztuhla.

Pak se otevřely dveře. Neměl jsem ponětí, co bylo to, co vešlo dovnitř, ale věděl jsem, že se mi to nelíbí. Naježil jsem srst a zaprskal, ale na... tu věc to nemělo valný účinek. Rozhodl jsem se pro opačný přístup, stáhl se do sebe a mohl jsem se tak schovat pod Střapěnčinu paži.

Rozhodně bylo všechno špatně, rozhlédl jsem se tedy po společnících, který z nich by mě mohl ochránit. Žádný. Ginny se změnila v třesoucí se trosku, zatímco Háry se hrdinně skácel na podlahu v náhlých mdlobách.

Vlkodlak mě zachránil tím, že použil větev, aby ta věc odešla. Možná jsem se v něm mýlil. Třeba by stálo za to, abych ho zařadil do kruhu blízkých, zvláště když se po tom všem nepokusil spořádat Střapěnku.

Zbytek cesty byl spíše napjatý. Houpavá provázková pergamenová hra byla zapomenuta a ve snaze vytěžit z toho co nejvíc jsem se natáhl do Střapěnčina klína, abych si odpočinul. Zrovna jsem upadal z dřímoty do skutečně kvalitního schrupnutí, když tu se vlak náhle začal chvět a zastavovat a všichni jsme museli vystoupit.

Vzhlédl jsem a tam, přímo přede mnou, stál hrad! Nebudu vám lhát; ukápla mi slza.

Já, Nádherný, osiřelý kocour této obce, jsem se ocitl v Bradavicích!***

Matka by byla tak pyšná.

 

 



* pokud by nastaly pochybnosti - prdnul si

** V originále molly = samice kočky. Kočičí samice se ale řekne i queen(=královna - pokud je březí)... Ale tomu jsem přece nemohla odolat. Pro zajímavost: tady jsem vyšťourala, že synonymum molly je pulchritudinous, což má být žena nevýslovné krásy, půvabu, inteligence a schopností.

*** v originále: orphan cat of this parish -> Charles Dickens - Oliver Twist s podtitulkem The Parish Boy's Progress



Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. kapitola Od: sisi - 24.07. 2016
moc děkuji za překlad a dodané vysvětlivky / odkazy. Sice jich většinu dokáži zařadit, ale přece jen nikdy nevadí upříst malou síť. XD

Re: 2. kapitola Od: Julie - 20.09. 2014
Chudák pan Nádherný, všichni se snaží podkopat jeho důstojnost, ale on to zvládá s noblesou. Díky.

Re: 2. kapitola Od: ladyF - 18.09. 2014
„To jsi tu obludu koupila?“ zeptal se. Bylo zřejmé, že mluví o přepravce, a musím přiznat, že já sám jsem o ní pochyboval. Proč potřebovala něco tak velkého? Musela mít zřejmě v plánu do toho něco dát. * Střapěnka, vzhledem ke svému postoji, byla poměrně odhodlaná odstrčit mě z mého polštáře, když dorazila do pokoje. Skoro jako by se domnívala, že patří jí. Tak jsem se sám uvelebil na jejím oblečení. * Kočky mají čtyři nohy a lidé mají jen dvě ruce. * Jeden cestující tam už seděl. Kolegové mé služebné rozhodně nebyly nejmoudřejší ryby široko daleko – rozhodli se sedět s vlkodlakem! Rychle jsem si v duchu prošel vše, co jsem o nich kdy slyšel. Obrovské zlé krvežíznivé bestie, které se živily... lidmi. Povzdechl jsem si a uvolnil se; jsem v naprostém bezpečí. * Náhoda tomu chtěla, že Háry se rozhodl sedět té bestii nejblíže, takže v případě útoku by má služebná měla větší šanci utéct a já bych si nemusel hledat večeři sám. * Toto byl tedy velice sofistikočkovaný překlad! A povídka se mi líbí čím dál více. Sice jsem spíše dog person, ale musím uznat jsitý půvab tomu, jakým způsobem Křivonožka uvažuje o světě - a že tedy uvažuje jako typický kocour!

Re: 2. kapitola Od: solace - 27.05. 2014
Sofistikočkovaný pán Nádherný nemá chybu. Toľkému šarmu sa ťažko odoláva, takže je jasné, že by jeho matka mohla byť len pyšná:-)) Ďakujem za preklad, arabesko.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 01.06. 2014
Však je to pan Nádherný; není radno snažit se mu odolávat, podmaní si každého Díky, solace! ) 

Re: 2. kapitola Od: Jacomo - 22.05. 2014
Mňau mňau mňaau mňauau mňau mňauu mňauu. Mňau. Tak to bylo pro pana Nádherného a teď pro tebe, arabesko. Je to bomba. Je to úžasné. Je to skvělé. Myslela jsem, že po Ochronovi mě už nic nepoloží, ale Molly a její koťata to dokázala. Nemluvě o její naprosto dokonalé větě: "Tak, to bychom měli zvířata a teď ještě děti." Podobně zabodoval i prodavač se svým: "Pokud slíbíte, že ho nevrátíte zpátky, dám vám ho i s přepravkou." A kocourův náhled na vlkodlaky tomu dal korunu: Obrovské, zlé, krvežíznivé bestie, které se živily... lidmi. Jsem v naprostém bezpečí. Jak už jsem psala minule a teď to znovu potvrzuji - tuhle povídku prostě zbožňuju. Ta půjde po dokončení rovnou do tisku a už se těším na hlasité předčítání, protože moje dcera Calwen je v takových věcech mistr. Mňam. Totiž mňau.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Jé, to je naprosto boží komentář! ) To jsem hrozně ráda, že se ti Nádherný tak líbí. I když... co se divím, vždyť je to Nádherný! Moc děkuju, Jacomo!

Re: 2. kapitola Od: mami - 22.05. 2014
Je taky spokojny sám so sebou, (macky také sú) jeho predstava dokonalosti jeho bytia v tomto svete a jeho pohlad na realitu je úžasná.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Že je prostě úžasný? Neskutečně napsaný příběh, vážně jako z pera kočky. Díky!  

Re: 2. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2014
Ďalšia parádna kapitola! Preklad je neskutočný, to akože len oči valím. Ďakujem za úsmev na tvári
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Děkuji, Jimmi, těší mě, že tě Nádherný pobavil :))

Re: 2. kapitola Od: Zuzana - 20.05. 2014
Ten pán Nádherný je perfektné zviera:) strašne sa mi jeho rozprávanie páči. Pobavil ma keď ho Hermiona odháňala z vankúša o ktorom si asi myslela, že je jej:D Vlastne som sa smiala celý čas. Je to úžasná poviedka a veľmi pekne ďakujem za skvelý preklad:)
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Nechápu, jak si někdo může dovolit lézt na jeho území. Moc děkuju, jsem ráda, že se ti líbí ) 

Re: 2. kapitola Od: gleti - 20.05. 2014
jako služebnice několika koček dokážu náležitě ocenit všechny komentáře pana Nádherného. Je vidět, že autorka i překladatelka dobře znají kočky, protože přesně popisují situace, které znám z reálu, včetně životnho kréda koček - v první řadě mě nakrm a pak ti možná dovolím tě pohladit.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Jojo, autor má evidentně přehled. Vlastně jsem se ho ani nezeptala, jestli má kočku, pravděpodobně ano. Ono prohlédnout kočky zase tak těžké není. Když to drží ocas zpříma a ukazuje ti to zadek, tak ti jasně dává najevo, kdo je taky pánem A jídlo na prvním místě, samozřejmě! Díky!  

Re: 2. kapitola Od: leporelo - 20.05. 2014
Som si 100% ista ze presne tamto rozmyslaju macky... poviedka je uzasna...tesim sa na dalsi diel... skvelo prelozene, uff mnoho vyrazov musela byt fuska vymysliet, takze klobuk dole...
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Ó ano, kočky - vládci světa Díky za pochvalu, těší mě, že se těšíš  

Re: 2. kapitola Od: zuzule - 20.05. 2014
Tak tohle me dostalo. „To jsi tu obludu koupila?“ zeptal se. Bylo zřejmé, že mluví o přepravce, a musím přiznat, že já sám jsem o ní pochyboval. Stejne jako prohlaseni o tom, ze vlkodlaci ji jen lidi. Super!
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
:D Jo, ta obluda byla perfektní. Však se mu za to Nádherný bude do konce života mstít Moc děkuju za komentář!  

Re: 2. kapitola Od: Marti - 20.05. 2014
Krásná kapitola, pochechtávám se ještě teď. Interakce s Molly byla úžasná, inu i pan Nádherný velmi rychle pochopil, že s čímkoli zrzavým se Molly rozhodně nepáře. Těším se na jeho objevování Bradavic. Díky za překlad!
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Ano, bude pro něj lepší milostivě se s Molly smířit. Jinak by mohl přijít k úhoně Díky za komentář, Marti  

Re: 2. kapitola Od: marci - 20.05. 2014
Sofistikočkovaný pan Nádherný. Nádhera :D Vážně se bavím, paráda. Jen škoda, že nemá nějakou přezdívku také pro Ginny - ta tam trochu vyčuhuje, ale na Vážněronalda a Háryho by stejně neměla :) Luxusní. Moc se těším na další kousek :)
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Taky mě Ginny trochu zklamala, ale ty přezdívky, co ještě přijdou, to vynahradily Díky, marci, těší mě, že se ti pan Nádherný líbí  

Re: 2. kapitola Od: Folwarczna - 20.05. 2014
Pokusil se vměstnat do jejího svetru - tak to přímo vidím. Moje kočka to taky dělá, jen u ní to nebude chladem. Je od něho hezké,že akceptoval Lupina za to, že jeho služebnou nechal na živu:-) Překlad je perfektní, díky za nahlédnutí do něj ve vysvětlivkách, to je bonus navíc.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Těch vysvětliek bude ještě hodně, věř tomu. Přeložit to byla fuška :D Jsem moc ráda, že se ti to líbí, a děkuji za komentář :)

Re: 2. kapitola Od: larkinh - 19.05. 2014
Pan Nádherný je úžasný... takovýho kocoura bych chtěla taky mít Díky za kapitolu! 
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Přemýšlím, za jak dlouho by ses z něj zcvokla Ale kdo by Nádhernému odolal, že...  Díky za komentář!

Re: 2. kapitola Od: Delta - 19.05. 2014
Děkuji za překlad Líbí se mi, jak tam vždy tak hezky okomentuje lidi. Jak už na začátku s VážněRonaldem, tak teď ta hříčka s Molly. Muselo být těžší vymyslet české alternativy, ale moc se mi to líbí! Fakt dobrá práce a děkuji!
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
S těmi českými ekvivalenty je to těžké, ještě že máme hvězdičky a poznámky pod čarou. To s Hárym bylo štěstí, protože Hairy i Háry znamená to samé. Ale třeba Hagrid byl docela problém Moc díky za komentář!  

Re: 2. kapitola Od: JSark - 19.05. 2014
Je zlatý, to sa proste nedá čítať bez širokého priblblého úsmevu na tvári. :D Díky moc, teším sa na ďalšie dobrodružstvá z Krivolabovho pohľadu. :)
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Vskutku okouzlující styl řeči Díky, díky moc!  

Re: 2. kapitola Od: TaraFaith - 19.05. 2014
Pan Nádherný je zkutečně jediný kocour na světě, který zvládne donutit prodavače, aby někoho tak vzácného, jako je on, daroval zadarmo i s bonusem/přepravdkou. Já z téhle povídky vážně nemůžu! Moc díky za překlad. Kéžby tu už bylo pokračování.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
A ještě ho daruje ochotně, protože Nádherný ve zvěřinci... to je peklo na zemi Díky za komentář, Taro, jsem ráda, že se ti líbí A na pokračování se pilně pracuje  

Re: 2. kapitola Od: denice - 19.05. 2014
Pan Nádherný je čím dál lepší. Skvělá práce v obchodě, reakce na kartáč, kterým si služebná dovolila dotknout se jeho srsti, glosování hejna ryšounů - je to vážně sofistikočkovaný tvor a už se moc těším, jak si začne podmaňovat nové území. A taky jednu krysu, samozřejmě. Díky.
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
A taky kočku... a psa... a psa, který není psem... Bude to jízda Díky za komentář, denice!  

Re: 2. kapitola Od: Lupina - 19.05. 2014
Scéna v obchodě - boží: "...když ho nevrátíte, dám vám ho i s přepravkou." Pohled pana Nádherného na Molly a její koťata je úžasný. A její: "Tak to bychom měli zvířata, teď ještě děti," mě opravdu dostalo Mimochodem já nemám problém dostat kočku do přepravky, ale z. U doktora ji doslova z přepravky vytřepávám. Popis vlkodlaků jako bestií živících se lidmi, což je v pořádku - ...Matka by byla tak pyšná Nu, rozhodně se mi Křivonožkův pohled na svět líbí Děvčata díky za překlad, máte mé neskonalé díky!
Re: 2. kapitola Od: arabeska - 22.05. 2014
Vytřepáváš ji z přepravky? Chudák kočka, takhle poškozovat její hrdost Naprosto jsem Nádhernému propadla, jeho pohled na svět je neskutečně... kočičí. Moc díky, Lupino ) 

Prehľad článkov k tejto téme:

silverbirch: ( arabeska )27.11. 201424. kapitola - konec
silverbirch: ( arabeska )25.11. 201423. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.11. 201422. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.11. 201421. kapitola
silverbirch: ( arabeska )09.11. 201420. kapitola
silverbirch: ( arabeska )04.11. 201419. kapitola
silverbirch: ( arabeska )30.10. 201418. kapitola
silverbirch: ( arabeska )25.10. 201417. kapitola
silverbirch: ( arabeska )20.10. 201416. kapitola
silverbirch: ( arabeska )15.10. 201415. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.10. 201414. kapitola
silverbirch: ( arabeska )06.10. 201413. kapitola
silverbirch: ( arabeska )01.10. 201412. kapitola
silverbirch: ( arabeska )26.09. 201411. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.09. 201410. kapitola
silverbirch: ( arabeska )14.09. 20149. kapitola
silverbirch: ( arabeska )07.09. 20148. kapitola
silverbirch: ( arabeska )31.08. 20147. kapitola
silverbirch: ( arabeska )21.06. 20146. kapitola
silverbirch: ( arabeska )13.06. 20145. kapitola
silverbirch: ( arabeska )05.06. 20144. kapitola
silverbirch: ( arabeska )27.05. 20143. kapitola
silverbirch: ( arabeska )19.05. 20142. kapitola
silverbirch: ( arabeska )11.05. 20141. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( arabeska )01.05. 2014Úvod