Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Na sever

2. Nevítaný návštěvník

Na sever
Vložené: solace - 07.03. 2014 Téma: Na sever
tiberia nám napísal:

Na sever

Autorka: kailin     Překlad: tiberia     Banner: solace

Originál: http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=12945

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

2. kapitola – Nevítaný návštěvník

 

„Grangerová!“ Severus nevěděl, jestli to jméno skutečně řekl nahlas nebo jenom vybuchlo uvnitř jeho hlavy a rezonovalo v ní.

Hermiona Grangerová v šoku vytřeštila oči, když ho poznala. „Profesor Snape?“

Snapeovi se v žilách okamžitě rozlil spalující vztek. Celá léta se mu dařilo dobře, aniž by něco – nebo někdo – z Bradavic narušoval jeho rovnováhu a pohled na Hermionu Grangerovou s sebou přinesl příval nevítaných vzpomínek.

„Nevím, co sakra ode mě chcete, Grangerová, a taky mě to, k čertu, vůbec nezajímá! Odvez ji odsud, Brady,“ zavrčel. „Hned!“

S tím se Severus otočil na patě, vykročil po pěšině zpátky ke srubu a nechal Bradyho Lawforda jen užasle zírat. „Vy znáte Sebastiana?“ zeptal se své pasažerky.

Hermiona se přinutila obrátit pohled zpátky na pilota právě ve chvíli, kdy se prásknutí dveří od srubu ozvěnou odrazilo od jezera a dolehlo zpátky k nim. „Tohle je ten muž, kterému říkáte Sebastian Snow?“

„Ano. Takže on si změnil jméno, nebo tak něco? Nemyslím, že by mě to překvapilo. Vím, že měl za sebou nějaké nepříjemnosti.“ Brady vypadal tímto obratem událostí naprosto zmatený. „Jak jste mu říkala? Profesor Jak?“

„Profesor Snape, Severus Snape. Byl ve škole jedním z mých učitelů.“ Hermiona krátce zauvažovala, jestli změna jména byla součástí podmínek Snapeova vypovězení z Británie, nebo jestli to byl jeho vlastní nápad.

„Řekl, že učíval chemii.“

To byl obvyklý způsob, jak kouzelníci prezentovali mudlům profesi lektvaristy. Samozřejmě, že vždycky ještě byla možnost říct „lékárník,“ nebo „farmaceut,“ ale „lékárník“ byl trošku zastaralý a „farmaceut“ by mohl vyvolat různé dotazy, týkající se mudlovských léků. To také dokazovalo, že Lawford nevěděl nic o Snapeově statusu kouzelníka.

Hermiona se v duchu vrátila k rozhovoru, který s Lawfordem vedli během letu ze Thunder Bay. „Takže tohle je ten muž, kterého jste zachránil? Ten, který se pokusil zabít?“

„Správně.“

Z toho by měli Harry s Ronem svátek. Mastný bastard, který se pokouší sám sebe oddělat! Jako vždycky Hermiona okamžitě vytlačila z hlavy myšlenky na Rona a rozhodla se zabývat pouze Harryho reakcí. Překvapivé odhalení Minervy McGonagallové během Snapeova procesu ani za mák nezměnilo smýšlení Harryho Pottera; pokud šlo o něj, Snape zůstával tím nejodpornějším tvorem na zemi hned po Voldemortovi a závazná smlouva s Albusem Brumbálem ať táhne k čertu. Hermiona se přinutila věnovat znovu pozornost důvodu, proč tu byla.

„Nemělo by to trvat dlouho, pane Lawforde.“

Brady se nevesele zasmál. „V tom máte pravdu. Podle jeho reakce soudím, že budete mít štěstí, když vám Sebastián řekne pět slov. Musím říct, že jsem neviděl celé roky, aby se takhle choval. Obvykle je docela příjemný. Vás musí vážně nesnášet.“

To bylo ještě slabé slovo. A Severus Snape, popisovaný jako příjemný? Nepředstavitelné. Hermiona si uhladila šaty a zvedla aktovku, kterou si odložila na verandu. „Kde má tohle místo dveře? Na opačné straně?“

„Ano. Ty, co vidíte tady pod verandou, vedou jen do sklepa, který Sebastian využívá ke svým chemickým pokusům.“ Lawford mávl rukou směrem k hrubě tesaným dveřím v kamenné zdi přímo proti nim.

Hermiona si přehodila aktovku z jedné ruky do druhé a vydala se okolo srubu, s Bradym v závěsu.

„Co když mě nepustí dovnitř?“ chtěla vědět.

Lawford se pohrdlivě zasmál. „Tohle je můj dům, slečinko. Pustí vás, když řeknu, aby to udělal.“

Když vyšli na malou vstupní verandu, Hermiona zvedla ruku, aby zaklepala, ale Lawford nesouhlasně zabručel a odstrčil ji. Vzal za kliku, otevřel dveře a pak jí pokynul, aby vstoupila.

Ocitli se v kuchyni. Nalevo před nimi byl kuchyňský stůl, zpola zaházený časopisy bez obrázků – lektvarovými časopisy, jak Hermiona okamžitě uhodla a dokola stály opotřebované židle se šprušlovými opěradly. Na druhé straně byl rozlehlý obytný prostor s kamny na dřevo a s prosklenou stěnou, která poskytovala výhled na jezero. Hermiona si pomyslela, že v rukou šikovného bytového architekta by se tohle místo mohlo stát jedním z těch prázdninových srubů, které viděla v mudlovských časopisech. Položila aktovku na stůl a čekala.

„Sebastiane?“ Brady zamířil ke schodům naproti jídelně a mžoural nahoru, zřejmě do podkroví. „Já nevím, s čím máš problém, ale tato dáma s tebou potřebuje mluvit. Úřední záležitost.“

„Táhni k čertu,“ dolehl shora Snapeův hlas.

„Říká, že to bude trvat jen pár minut,“ pokračoval Brady.

„Nemám pár minut.“

„To teda, sakra, máš. Pojď sem a promluv si s ní, ať se můžu dostat zpátky do vzduchu. Přichází studená fronta.“

Bylo ticho. Lawford se zašklebil směrem k Hermioně a pak se znovu zahleděl do podkroví. „Koukni, Snowe nebo Snipe, nebo jak se vlastně jmenuješ, tohle je můj dům. A jestli v něm chceš dál bydlet, tak se okamžitě pohni sem dolů!“

Bylo slyšet zaklení a pak ticho. Nakonec Hermiona uslyšela na schodech Snapeovy kroky a Lawford uhnul z cesty.

„A teď,“ řekl Brady, „si vy dva trochu promluvte a já jdu připravit letadlo.“

„To udělej,“ řekl podrážděný Snape a hleděl na Hermionu s výrazem naprostého opovržení. „Dáma se nezdrží dlouho.“

Lawford po svém nájemníkovi blýsknul nechápavým pohledem a zamířil ven ze srubu. Hermiona ho doprovodila pohledem.

„Děkuji vám, pane Lawforde.“ Obrátila se čelem ke Snapeovi a nepříjemně vnímala, jak ji propaluje svýma téměř černýma očima.

Ten člověk nahání hrůzu na chlup stejně, jako když byl v Bradavicích, pomyslela si Hermiona. Jeho kdysi černé vlasy, teď na spáncích značně prošedivělé, byly svázané do celkem dlouhého ohonu a Severus Snape, který býval vždycky bezchybně oblečený v kouzelnickém hábitu, nyní nosil košili z černé pleteniny a vybledlé modré rifle. Překvapivě na něm vůbec nevypadaly nepatřičně, ačkoliv ze způsobu, jakým na něm visely, Hermiona pojala podezření, že je ještě hubenější, než před patnácti lety.

„Posaďte se, prosím,“ řekla Hermiona a ukázala k jídelnímu stolu.

„Vy mě zvete, abych se posadil ke svému vlastnímu stolu?“ vyštěkl Snape.

„Mohli bychom si promluvit i vestoje, profesore Snape, ale vsedě by to mohlo být příjemnější. Kromě toho si myslím, že je to stůl pana Lawforda, nikoli váš.“

Severus neodpověděl. Vztekle trhnul židlí k sobě, posadil se a ruce vzdorovitě zkřížil na prsou. Hermiona se také posadila a vybavila si, že když naposledy seděla takhle blízko Severuse Snapea, civěl jí přes rameno do eseje z obrany.

Jednou v šestém ročníku, když byl Ron příliš zaměstnaný hraním si na idiota s Levandulí Brownovou, než aby si jí všímal, zaslechla několik čtvrťaček diskutovat o tom, jak jim profesor Snape připadá sexy.  Okamžitě nad tou představou ohrnula nos, ale ta myšlenka jí uvízla v hlavě. Přistihla se, že pozoruje Snapea pozorněji a postřehla, jak učení obrany proti černé magii vynáší na povrch vášeň, která se v něm skrývala. Bylo poznat, že ten předmět miluje a z toho důvodu bylo snazší překousnout jeho sarkastickou, nevlídnou povahu. Zanedlouho si Hermiona hýčkala svou vlastní malou zahleděnost do Severuse Snapea.

A pak jednoho dne těsně předtím, než Ron přišel k rozumu, Snape postával ve třídě za jejími zády. Hermiona si nemohla pomoct, ale představovala si, jak se snaží zachytit závan jejího parfému, zatímco nahlíží do její eseje a hledá chyby. K jejímu velkému zklamání se neobjevily žádné další projevy nějakého zájmu o ni, ani ve zbytku toho týdne ani v těch dalších a tak se Hermiona nakonec rozhodla, že její první reakce na názor, že je Snape sexy, byla správná.  Zakoukat se do tohoto zvláštního muže byl naprosto ztracený případ, navíc pitomý a beznadějný. Nikdy o tom nikomu neřekla, dokonce si na to ani nevzpomněla - až doteď.

Hermiona seděla se Severusem Snapem prakticky koleno na koleni ve srubu v divočině a vzpomínala na to, jak by tenkrát v šestnácti vraždila za takovou možnost. Dokázala si sama sebe představit, jak se vážně dívá do těch černých očí a říká Dokážu ti pomoct, Severusi. Vím, že jsi zraněný a pomohu ti...

Spolkla trpké zasmání nad romantickou stupiditou mládí, zamaskovala ho zakašláním a šmátrala v aktovce, dokud nenašla ty správné papíry.

„V současné době jsem zaměstnána na Kanadském kouzelnickém patentovém úřadě. Podle mých informací, pane profesore...“

Neříkejte mi tak!“

„Tak dobře,“ odsekla. „A jak vám mám říkat? Severus Snape nebo Sebastian Snow?“

„Pro Bradyho Lawforda jsem Sebastian Snow. Podle zákona jsem stále Severus Snape,“ řekl Snape mrazivý tónem, ale dal bych přednost tomu, abyste na mě nemluvila vůbec.“

Hlas byl přesně tak sametový i tak neurvalý, jak si pamatovala a tmavé oči se blýskaly až příliš známou zlobou. Na chvíli jí bylo znovu jedenáct a seděla v bradavické lektvarové učebně a sledovala, jak Snape ponižuje Harryho Pottera a Nevilla Longbottoma a Hermiona si pomyslela, že čas osobnost Severuse Snapea nijak nezměnil. Jestli si Lawford myslel, že se Snape změnil, pak byl stejně střelený jako on.

„Ať to máme za sebou, ano, pane Snape? Podle mých informací byl loňské léto dodáván mezi mudly lektvar, odpuzující hmyz. Začátkem tohoto roku se vzorek jednoho z nich dostal ke kouzelníkovi, který rozpoznal jeho magické vlastnosti. Já jsem ho vysledovala zpět k panu Lawfordovi, který mi sdělil, že jste tento lektvar vytvořil vy.“

Severusovou tváří se rozlil škodolibý úsměv. „Samozřejmě, že jsem ho vytvořil, Grangerová. Pokud tady nahoře strávíte dostatek času, zjistíte, že v létě vás muchničky sežerou zaživa.“

„Kouzelnické lektvary se nesmí prodávat mudlům,“ poukázala Hermiona.

„Já to vím. Myslíte, že jsem přišel o rozum?“

„Tak proč jste prodal...“

„Nic jsem neprodal, vy hloupá ženská. Udělal jsem ho pro sebe. Lawford ho jednou použil a byl tak ohromený jeho účinností, že mě požádal, abych nějaký vyrobil pro něj. Létá s bohatými klienty do různých rybářských středisek v okolí a jednou jeden z nich naléhavě potřeboval něco proti hmyzu. Lawford ho jen poslal dál.“

„A nakonec skončil v rukou kouzelníka, který poznal, co to je,“ řekla Hermiona. „Kouzelnický lektvar nesmí být prodán nebo vydán...“

„... mudlům s úmyslem zanechat zmíněný lektvar v jejich vlastnictví. Neopovažujte se mi citovat zákony, Grangerová!“

„Jedna věc je podělit se o lektvar s panem Lawfordem. Ale nechat ho s ním odejít, aby ho mohl sdílet s ostatními, je nezodpovědné chování, které ohrožuje veškeré obyvatelstvo.“

Severus přimhouřil oči. „Je to repelent, Grangerová. Pro jakéhokoliv mudlu, kterému by se mohl dostat do rukou, je dokonale neškodný. Řekl bych, že neublíží ani mouše, ale to bych si protiřečil, že?“

„Z právního hlediska máte dvě možnosti.“ Hermiona zapátrala ve svých papírech a našla úředně vyhlížející tiskopis. „Můžete požádat o patent na svůj lektvar, který se po schválení vzorce komisí pro experimentální látky bude moci prodávat na volném trhu. Pokud odmítnete, dostanete obsílku s příkazem ukončit výrobu pro jakékoliv jiné použití, kromě výlučně osobní potřeby.“

Nedočkala se žádné bezprostřední reakce, proto Hermiona prostě dodala: “To je zákon, pane prof... Snape.“

„Věřte, že na to vám kašlu,“ zasyčel Snape smrtícím tónem. „Pro vaši informaci, nemám v úmyslu přestat s výrobou toho lektvaru a nezajímá mě, kolika zákony a formuláři mi budete mávat pod nosem. Brady Lawford je můj domácí a příprava lektvaru pro jeho klienty je jen nepatrna splátka za to, že mi tu dovolil zůstat.“

Hermiona na něj zírala, když se jí pomalu rozbřesklo. „Pořád ho vyrábíte pro něj?“

Snape se zvedl ze židle se samolibým úšklebkem ve tváři. “Deset bodů pro nebelvírskou vševědku. Jak brilantní... věděl jsem, že existuje důvod, proč si vás Minerva tak považovala. A teď, jestli vám to nebude vadit, Grangerová, se potřebuji dostat dolů do své laboratoře. Pan Lawford s vámi víc než ochotně odtud odletí. Vyřídíte laskavě mé pozdravy Potterovi a Weasleymu, že ano?“

Hermiona zůstala tvrdohlavě sedět na židli. „Obávám se, že buď budete muset podepsat souhlas, nebo zřeknutí se, dřív, než budu moci...“

Snape do ní očima vypaloval díry. „Tak aby bylo jasno, protože to řeknu jen jednou: nebudu s nikým sdílet svůj vzorec složení, nebudu podepisovat žádné pitomé formuláře a budu i nadále vyrábět svůj hmyz odpuzující lektvar pro Bradyho Lawforda, který ho může použít, jak uzná za vhodné. Vyjádřil jsem se dost jasně?“

„Absolutně,“ pronesla Hermiona chladně. Postavila se, nacpala papíry zpátky do aktovky a s prásknutím ji zavřela. „Zjišťuji, že jako vždy je milým potěšením spolupracovat s vámi, profesore  Snape. Jsem si jistá, že o mých nadřízených ještě uslyšíte.“

Snape sledoval, jak pochoduje ke dveřím a náhle ho něco napadlo.

„Povězte mi, Grangerová,“ pronesl, „je nějaký důvod, proč Minervino zázračné dítě mrhá svými schopnostmi na Kanadském kouzelnickém patentovém úřadě? Neměla jste touhle dobou být ministryní kouzel v Británii? Nebo alespoň být zodpovědná za zavedení nějakého nového systému sociální spravedlnosti v britské kouzelnické společnosti?“

Hermiona se zarazila, pak se obrátila zpátky ke Snapeovi a v očích se jí blýskalo. „Náš rozhovor skončil. A pro vaši informaci, správné oslovení není Grangerová, ale Weasleyová!“

Zamýšlela rozrazit síťové dveře a vypochodovat ze srubu s nosem nahoru, ale na verandě postával Brady Lawford a blokoval jí cestu.

„Odcházíme, pane Lawforde!“ vyštěkla.

„Ano, madam.“ Brady ustoupil z cesty a zároveň přeskakoval pohledem z Hermiony na Snapea a zase zpět. Rozhodně neměl chuť dostat se právě teď do křížku ani z jedním z nich. Té ženě z očí hleděly dýky a Sebastian Snow vypadal naprosto schopný vraždit. Vypadalo to, že zpáteční let do Thunder Bay bude velmi dlouhý.

Hermiona za sebou nechala s prásknutím zapadnout dveře. Severus slyšel křupání kroků, jak scházela s Lawfordem po štěrkové cestě zpět do přístaviště. Rozzuřený na osud, že mu znova postavil do cesty tuhle konkrétní ženskou, se vyřítil schodištěm až do osamělé ložnice srubu a v opožděné reakci za sebou třísknul dveřmi.

Bože. Hermiona Grangerová. Ne, Hermiona Weasleyová.

Kdyby byl srub a jeho vybavení jeho, začal by Severus házet čímkoliv rozbitným, co by mu přišlo pod ruku. Namísto toho padl na postel a tiskl si prsty na oči, dokud z temnoty nevyrašily zářivé barvy.

Byl docela spokojený, když nikdo z minulosti nenarušoval jeho samotu. Proč teď? Proč ona?

Takže si vzala toho idiota Weasleyho? Není divu, pomyslel si Severus. Byl to jen důkaz jejího nevkusu a špatných rozhodnutí. A proč, ve jménu všeho, co bylo svaté, mrhala svým nepředstavitelným talentem v nějakém zkostnatělém, neschopném byrokratickém úřadě? V Bradavicích Snape Hermionu ani jednou nepochválil jinak, než nepřímo. Nepovažoval to za nutné. Bylo tam příliš mnoho učitelů, kteří jí pochlebovali a neměl nejmenší úmysl připojit se k Lize obdivovatelů Grangerové.

Více než jedenkrát si přál, aby byla zařazena do Zmijozelu. Pod jeho vedením a se správnými kontakty by se stala v kouzelnickém světě nezadržitelnou silou.

Je smutné vidět ji klesnout na tuto úroveň.

Mlhavě zapřemýšlel, čím si asi pan Weasley vydělává na živobytí. Hraním famfpálu, bezpochyby. Nedotáhnul to do žádného britského týmu, nebo ho vyrazili kvůli věku? To bylo ono, rozhodl se Severus spokojeně. Jeden z kanadských týmů se zřejmě stal jeho jedinou nadějí, jak hrát i nadále a tak sem přes půlku světa přitáhl Hermionu.

Pokud jde o tu směšnou záležitost s repelentem... řekl Bradymu, aby ho nedával nikomu jinému, ale ten pošetilec to stejně udělal. Ale dopadlo to dobře. Lawfordovi klienti o repelentu básnili a Severus byl víc než ochotný pro něj to vpravdě zanedbatelné množství vyrobit. Poslední věc na světě, o kterou by Snape právě teď stál, byla další kouzelnická vláda, strkající nos do jeho záležitostí. Copak nechat ho prostě na pokoji bylo tak těžké?

Pomalu, zhluboka dýchal a snažil se zbavit hněvu. Už léta nezažil, že by ho jakýkoliv pocit hněvu a hořkosti přemohl tak jako teď a vůbec se mu to nelíbilo. Snape ležel na posteli a pořád cítil bušení krve a nával adrenalinu, které mu bolestivě připomínaly, jak velkou část života v minulosti strávil zbytečně sebedestruktivním chováním.

Když burácení motoru hydroplánu doznělo, byl Snape už skoro klidný. Přinutil se sejít do sklepa a pokračoval v práci.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 15.04. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: mami - 14.05. 2014
Nočna mora Hermiona ako byrokrat a pride ho buzerovat len kvoli repelentu na muchy... Bože ako (v jeho očiach klesla)... Takže ten parfém asi zabral aj keď to nedal najavo...on "tuzil" po tom, aby bola v jeho fakulte... Krasa..
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 19.05. 2014
Spíš myslím, že parfému si ani nevšiml, a toužil, aby byla v jeho fakulte, protože to byla chytrá studentka.... každopádně potkat ji po patnácti letech netoužil určitě.... Díky za komentík, mami.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: elbi - 16.03. 2014
Oba dva ustrnuli v úžasu, jak se to patří, když se potkali docela náhodou. A to, jak po sobě štěkali, to mě pobavilo. Oba jsou tak tvrdohlaví. Bylo to skoro explozivní. Jojo, to jsou ty Severusovy výzkumy. Ty ho přivedou do průšvihu, nebo spíš do spárů byrokracie. Brady je sympaťák od začátku. Díky
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 23.04. 2014
Brady je můj oblíbenec, bude se prolínat celou povídkou a zůstane skvělej až do konce.... arkama ho výstižně popsala - něco jako "správnej mudla je kámoš a do ničeho zbytečně nevrtá," což na Bradyho sedí. Díky za komentík!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: arabeska - 12.03. 2014
Souhlasim se vsemi predchozimi komentari. Hlavne s arkamou ) Vazne, letela bych do Kanady ani bych se nenadala ) Tahle Hermiona neni spatna, docela se mi libi Dekuji!
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 12.03. 2014
Jsem ráda, že jsi ocenila Hermionu, taky ji mám v téhle povídce ráda. Díky za komentář, arabesko.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Sebelka - 10.03. 2014
Děkuji za úúúžasnou kapitolu. Jiťa
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 11.03. 2014
Jsem ráda, že se líbila, Jíťo.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: denice - 10.03. 2014
Vítězem kapitoly se stává Brady Lawford! Moc pěkně setřel Severuse i slečinku. Severuse je mi docela líto, narazil na byrokracii a obávám se, že úřednické tuposti se nedá jen tak uniknout. Docela souhlasím s jeho úvahami - ve škole byla Hermiona taková hvězda a najednou dělá úřednickou práci na konci světa? A obtěžuje ho kvůli repelentu - paráda! Zmínka o Harrym není moc překvapivá, ale o něm asi už moc neuslyšíme? Jsem zvědavá, jestli Hermiona přišla do Kanady s Ronem, nebo tam před ním utekla. Jsem moc zvědavá na další kolo zápasu. Díky.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 11.03. 2014
Bradyho Lawforda já tady taky miluju. Prolíná se celou povídkou a je pořád stejně prima. Díky za komentář.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Zuzana - 09.03. 2014
Takže Hermiona mohla mať nakoniec pravdu, keď si predstavovala ako sa profesor Snape snaží zachytiť jej vôňu? alebo mu vadí, že je Weasleyová len preto, oebo mu je ľúto jej mozgu pre takého paka akým je Ron. Chudák Severus musí to byť na šľak trafenie, že ho otravuhú kvôli repelentu:D Ďakujem za preklad:)  
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 10.03. 2014
Spíš bych řekla, že to bylo jen takové pubertální šestnáctileté fantazírování.... Díky za komentík :-)

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: scully - 07.03. 2014
Teda tahle povídka se mi líbí čím dál více. Hermiona už není malá studentka,ale dospělá ženská a Severus je krásně nabručený sarkastický mizera. Taky mě napadlo proč Hermiona pracuje jako kanadská úřednice? A ještě je Wesleyová! Kruci doufám,že se Rona nějak decentně zbaví. Taková smršt argumentů kvůli repelentu? Tak Hermiona byla do Severuse zakoukaná už na škole? Snad to tentokrát dopadne lépe. Moc děkuji za překlad
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Je tam hodně otázek, že? Ale slibuju, že hodně odpovědí bude v nejbližších kapitolách...tak asi dvou??..tak nějak. Díky za komentář, scully.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: solace - 07.03. 2014
Pekná a navyše aj zábavná kapitola. Hermiona je ostrá ako britva, ale Severus jej neostal nič dlžný. Zdá sa, že sa len tak ľahko nenechá vyviesť z miery, aspoň naoko. Som zvedavá, čo pani úradníčka vymyslí, aby dosiahla, čo chce. Pretože ona sa určite nevzdá. Bradyho Lawforda očividne nič nerozhodí, je to správny kanadský zálesák:-) Ďakujem za preklad, tiberie.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Ano, to je přesně Hermionina povaha - dotáhnout věci do konce. Prostě z principu, když něco začala, tak to taky dokončí. Nepůsobí to vždycky úplně sympaticky, zvlášť v takovém úřednickém případě, ale to je prostě její pohled na věc. Brady je skvělý, mám ho tady ráda až do konce, takový pohodář, kterého nic nepřekvapí ani nerozhází. Přítel k nezaplacení. Díky za komentář, solace.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Ponyska - 07.03. 2014
Nádherná kapitolka. Nemohu se odčkat dalšího dílu. :-)
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Zase za týden v pátek a díky za komentík!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: zuzule - 07.03. 2014
Jak jeden blbej repelent dokáže zničit poklidný život. :D
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
A třeba nakonec nebude úplně zničený ;-) Díky za komentík.

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: MIRA - 07.03. 2014
Kapitola bola úžasná. Aj po pätnástich rokoch sa vie stále Severus naštvať rýchlosťou blesku. a keď sa už tak nešťastne  a nechtiac zvyditeľnil skrz toho repelentu, tak mal spraviť všetko preto, aby mu dali čo najrýchlejšie pokoj aj za cenu, že by ten repelent nemohol nikomu dať. Takto len naštve úradníkov a môže si zasa hladať nové bývanie, pokiaľ nechce, aby ho začali hľadať novinári. Hermiona, bola skôr prekvapená, ale ako sa správal Severus, tak sa správala aj ona. Niečo takéto sa stáva aj mne, našťastie nie často. Som zvedavá, či ho Hermiona bonzne, že tam býva, alebo ho bude zatĺkať. Doma to asi Hermiona nemá moc ružové, pretože inak by nebola taká "zanietená úradníčka". Dík za krásny preklad.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Myslím, že oba byli strašně překvapení, koho to vlastně potkali, takže ani jeden z nich nereagoval normálně. Severus se schoval za svůj sarkasmus, Hermiona za úřednickou aroganci...Ani jeden v tu chvíli neuvažoval moc rozumně.  Bude jim to trochu trvat, než se s takhle nečekaným setkáním srovnají. Díky za komentář, Miro!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: JSark - 07.03. 2014
Kvôli takej prkotine? 8o Ale vyzerá to dobre, takže bude manželský trojuholník. :DD Díky.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Manželský trojúhelník, myslíš? No uvidíme...;-) Díky za komentář!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: TaraFaith - 07.03. 2014
Tak první setkání, i když nedopadlo zrovna dobře, se mi neskutečně líbilo, ale hlavně mě pobavilo! Severus mi tu ze začátku přišel jako pubertální kluk, který odmítá poslechnout kohokoliv a má vážně "úžasné" argumenty! Když konečně sešel dolů, proměnil se zase na nám známého sarkastického protivu. Hermiona je tu dospělá,a le rozhodně jí to asi v životě neklape, jak chtěla. Přiznání, že byla ve škole do Severuse zamilovaná mě překvapilo, ale hlavně zvláštně pobavilo. Jsem vážně zvědavá, jak tohle bude pokračovat a nehorázně se na to těším. Moc díky za překlad.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Ta pubertální zamilovanost mi přišla docela uvěřitelná, proč by Hermiona nemohla tak trochu blbnout jako ostatní holky... Díky za komentář!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Marti - 07.03. 2014
Jáááj, to jsem se pobavila! Mám tu scénu přímo před očima. A doufám, že takováhle výměna názorů nebyla poslední! Tyhle hromy blesky mezi nimi jsou příjemná změna. A jsem zvědavá na Hermionin příběh, proč jakožto Weasleyová nechce myslet na Rona a proč proboha je zrovna v Kanadě? Těším se na další kapitolu!
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Takováhle výměna názorů nebyla poslední a hromy i blesky ještě budou. Díky za komentář, Marti!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: teriisek - 07.03. 2014
No, hádám, že Hermiona asi nebude v Kanadě s Ronem, když na něj tak vytrvale nechce myslet. A Severus je taky vtipálek, jen tak si porušuje zákony a myslí si, že mu do toho nemá nikdo co mluvit? Doufám, že to za něj Hermiona moc neschytá... Jsem zvědavá, jak to bude pokračovat dál, díky moc za překlad!
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
 Hermionina nadřízená není nejpříjemnější osoba na světě, máš dobrý odhad. Díky za komentář, teriisku!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Eily - 07.03. 2014
Jak se tu vrší ty poznámky o Hermioně-úřednici. Co taky chudák holka měla dělat, že jo, když na ni Severus vystartuje sotva vystrčí nožku z letadla. Taky bych se obrnila úřednickou přezíravostí. Takže Hermiona potlačuje veškeré myšlenky na Rona, ale je Weasleyová? Čichám čichám rozvod. Nebo smrt. Ale spíš rozvod. Harry bude zase za nesnášenlivého vola? Že ho to po těch všech fanfikcích ještě neunavuje... Barry je fajn, hlavně že se se Severusem  (sesese ) nepiplá. Jsem zvedavá na další kapitolku, díky za tuhle P.S. Hermi byla v šestnácti do Severuse zabouchnutá? Ale né.
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
 Oba reagovali po svém na ten šok, že vidí někoho, koho nečekali a nechtěli vidět. Severus zkratoval a Hermiona se pak úspěšně bránila úřednickou arogancí. Nějak to první setkání vážně nevzali za správný konec. No, aspoň bude co rozmotávat a o čem číst...:-)) Díky za komentář, Eily. A neprozradím, jestli čicháš dobře nebo špatně ;-))

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: soraki - 07.03. 2014
Tak předně díky za novou kapitolku ;-) tedy, Hermiona mi připadala jako ta klasická úřednice - učebnicový příklad, řekla bych :-D a kvůli repelentu... nicméně se mi líbila Sevova reakce, krásně předvídatelná a přesto nepůsobila jako klišé ;-) a zase ono známé - Weasleyová... och Merline můj, jak jen Rowla mohla... no nic, snad Ron brzy opustí místo činu a odmuchluje se s nějakou další bylinou v dál ;-) díky ještě jednou
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Odmuchluje se s další bylinou v dál? Ta věta se mi strašně líbí. Díky za komentář, soraki!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Lupina - 07.03. 2014
Jak píše arkama, byla to show :-D Parádní. Sarkastický Snape a tvrdohlavá Grangerová, pardon, vlastně Weasleyová. Co všechno nezpůsobí mouchy :-D Tedy kapitola byla přímo třeskutá a neskutečně se těším na pokračování. Skvělý překlad, tiberie, a moc a moc děkuji :-)
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
No, ano, oba byli v pěkném šoku a oba to řešili po svém, Severus sarkasmem a Hermiona úřednickou arogancí. Což je teda fakt dost výbušná směs. Moc díky za komentář, Lupino!

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: Folwarczna - 07.03. 2014
Sákryš, to se vyvíjí zajímavě. Zatím si vůbec nedovedu představit, o co půjde. Jsem napnutá a pokračování je strašně pomalé, kdo to má vydržet:-). Ale díky za to!
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Jsem moc ráda, že se ti povídka líbí. A neboj, pokračování bude každý pátek... a díky za komentář :-)

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: MagicLady - 07.03. 2014
Panečku, to ale byla výměna a to jen kvůli repelentu :) Sarkastickej Severus byl dobrej, takhle přesně ho mám ráda :D Jsem zvědavá na jejich příští střetnutí. Díky 
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Ano, taky mě potěšilo, že Severus Hermioně neustoupil... klidně mohl být ještě kapičku ostřejší. A další střetnutí na sebe nenechá dlouho čekat, úřednice Hermiona přece ten repelent nevzdá.... Díky moc za komentář :-)

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: marci - 07.03. 2014
Nádherná kapitola! hermiona mi, bohužel, připomněla ctihodnou úřednici finančního úřadu, se kterou jsem měla tu čest před nějakou dobou "My jsme orgán! My se ptáme, vy musíte dokazovat!") Obdivuji severuse - ještě se docela držel. A mimochodem - neměl si sedat, když jej k tomu vyzvala (v jím obývaném srubu). Mohla si své paragrafy tahat ve stoje Ach! nesnáším namachrované státní úřednice. Diskutovat se s nimi nedá - to je jako boj s větrnými mlýny... No, jak vidno, kapitola mě strhla. jsem nadšená a neskutečně se těším na pokračování. Povídka je tak jiná, že aspiruje vecpat se mezi mé nejoblíbenější. Díky moc, že jsi jí vyhmátla a skvěle překládáš. těším se na příští pátek!
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Hermiona byla taky v šoku, ani ona nečekala, že tam uvidí někoho ze své minulosti. Skoro bych tipovala, že byla tak nejistá a vykolejená, že tu příšernou úřednickou aroganci měla jako obranný štít. Ale stejně - nevzala to moc za správný konec. Ještě že se Severus nedal. Díky, marci, za komentář.  

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: arkama - 07.03. 2014
Ešte som samozrejme zabudla na tie vlasy v cope. Jooooj, nech vyhrnie rukávy a ukáže pri robote v divočine kerku a valím do Kanady! :-D 

Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: arkama - 07.03. 2014
Čumím ako puk! čakám zlomenú chuderu, ktorá nejakým spôsobom vyňúrala, kde Severus žije a ona príde nažhavená úradnička. Prekvapivé .Rieši ho po rokoch a to kvôli repelentu na muchy. Úžasný nápad, teším sa ďalej, pretože to nevyzerá na jednoduché scuknutie po rokoch. )) Chudák Snape, nočná mora v priamom prenose na druhú. Granger + úrady. chachaaa, myslím, že máme zarobené na zaujímavé situácie. Ten dobrý mudla-kamoš má čierny bodík, ale len taký malinkatý, pretože pre nás, vonkajších pozorovateľov, zabezpečil show. Dík tiberie  
Re: 2. Nevítaný návštěvník Od: tiberia - 07.03. 2014
Jo, Snape s culíkem je neodolatelná představa... zvlášť po třinácti letech v kanadské divočině, v zásadě vyrovnaný s minulostí a v pohodě... no, připouštím, že když viděl Grangerovou, tak to zrovna moc v pohodě nebyl, ale to holt ten šok... Snad tě ani další kapitoly nezklamou. Díky za komentář :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

kailin: ( tiberia )04.07. 201419. Jít dál
kailin: ( tiberia )27.06. 201418. Jedenáct
kailin: ( tiberia )20.06. 201417. Vypořádat se s realitou
kailin: ( tiberia )13.06. 201416. Poslední rozloučení
kailin: ( tiberia )06.06. 201415. Odchod
kailin: ( tiberia )30.05. 201414. Všední život
kailin: ( tiberia )23.05. 201413. Volba
kailin: ( tiberia )16.05. 201412. Podpis smlouvy
kailin: ( tiberia )09.05. 201411. V zaběhaných kolejích
kailin: ( tiberia )02.05. 201410. Dopisy
kailin: ( tiberia )25.04. 20149. Do města
kailin: ( tiberia )18.04. 20148. Potřeba vrátit se
kailin: ( tiberia )11.04. 20147. Windigo
kailin: ( tiberia )04.04. 20146. Smutky
kailin: ( tiberia )28.03. 20145. Curriculum vitae
kailin: ( tiberia )21.03. 20144. Zachráněna
kailin: ( tiberia )14.03. 20143. Znovu proti sobě
kailin: ( tiberia )07.03. 20142. Nevítaný návštěvník
kailin: ( tiberia )28.02. 20141. Blesk z čistého nebe
. Úvod k poviedkam: ( tiberia )25.02. 2014Úvod