Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Na sever

1. Blesk z čistého nebe

Na sever
Vložené: solace - 28.02. 2014 Téma: Na sever
tiberia nám napísal:

Na sever

Autorka: kailin     Překlad: tiberia     Banner: solace

Originál: http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=12945

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

1. kapitola – Blesk z čistého nebe

 

Myslel si, že už viděl všechno.

Od vraždy po nejodpornější druhy temné magie, od nejhlubšího zármutku po dávivý pocit viny; Severus Snape nevěřil, že je na tomto světě ještě něco, co ho překvapí. Alespoň do té chvíle, dokud k jeho molu nepřirazil hydroplán a on se nepřesvědčil, jak hluboce se mýlil.

Přílet Bradyho Lawforda nebyl sám o sobě ničím obzvlášť překvapivým. Brady byl pilotem letadla, vlastníkem srubu, ve kterém Snape žil a jedním z mála jeho kontaktů s civilizací. Lawford se většinou ukázal pět až šestkrát během rybářské sezóny, v zimě skoro nikdy. Snapeovo ubytování v jeho srubu v téhle Bohem opuštěné části kanadské divočiny byla čirá náhoda a Severus si pořád nebyl jistý, jestli to bylo dobře.

Patnáct dlouhých, klidných let uplynulo od Voldemortovy porážky. Patnáct let od té chvíle, kdy ho předvolali před Starostolec a soudili za zločiny proti lidskosti. To bylo nečekané; Snape vždycky předpokládal, že se v určitém okamžiku kouzelnické války ocitne na špatném konci Avada kedavry a když bylo po všem, byl, mírně řečeno, překvapen zjištěním, že nějakým způsobem přežil. Dokonce ani vyhlídka na Azkaban s čerstvými a hojnými posilami mozkomorů v řadách strážných ho nijak zvlášť nevyděsila. Severus nepochyboval, že ta duše vysávající verbež nedokáže najít v jeho mozku byť i jen kousíček šťastné myšlenky, takže každý mozkomor, který bude mít tu smůlu a bude přidělen k němu, bude nejspíš trpět hladem.

A pak Minerva McGonagallová, ta zatracená ženská, napochodovala do soudní síně a předložila důkaz, že vražda Albuse Brumbála nebyla tím, čím se zdála být. Měla tu drzost přijít s magickou smlouvou, která od Snapea požadovala, aby Brumbála zabil na jeho vlastní žádost – jako součást širšího plánu na poražení Voldemorta – a předložila ji u soudu. Severus si vybavoval, jak seděl na lavici obžalovaných a jak směšné mu připadalo, že ta žena skutečně věří, že mu svým svědectvím v jeho prospěch dělá laskavost. Kdyby mohl promluvit, řekl by McGonagallové, aby zavřela tu svou zatracenou hubu, vypadla ze soudní síně a nechala mozkomory dělat jejich práci.

Starostolec uznal polehčující okolnosti a neodsoudil ho ani k mozkomorovu polibku a dokonce ani k životu ve vězení. Místo toho Severuse Snapea vyhostili z Velké Británie a řekli mu, aby se už nikdy nevracel.

Bystrozorové mu poskytli ozbrojený doprovod na kontinent, důrazně mu naznačili, ať se kouká přesunout, co nejdál může a pak ho opustili.

To rozhodnutí ho zastihlo natolik nepřipraveného, že slova „co teď?“ zuřila v jeho mozku po většinu roku. Nechtěl být svobodný, nepočítal s tím a zproštění viny vysloveně všechno zkomplikovalo.

A tak se Severus jako bezdomovec potloukal Evropou, jen tu a tam se nechával najímat na příležitostnou práci v lékárnách, aby měl nějaký příjem. Jednomu zaměstnavateli ve Španělsku se zalíbil natolik, že mu nabídl trvalé místo, ale Snape rovnou odmítl. Španělsko bylo na jeho vkus příliš horké a lidé příliš... pestří. Kromě toho mu připadalo, že strávil celý svůj život zavřený v Bradavicích a neměl v úmyslu kdekoliv na delší dobu zapustit kořeny. S trochou štěstí by mohl potkat svůj konec pod některým z těch páchnoucích mudlovských vozidel.

Ale štěstí se ho tvrdohlavě a neúmorně drželo. Když o prvním výročí svého vyhoštění byl stále ještě naživu, koupil si Severus koště a rozhodl se pokoušet osud letem přes Atlantik. Nepochybně bude jednou natolik vyčerpaný, že spadne a zemře, ztracen ve vodním hrobě. Bylo to docela příjemné pomyšlení, nenajde se žádné tělo, nebude žádný hrob. Jako kdyby po něm vůbec někdo truchlil.

A přesto, když se z mlhy vynořilo kanadské pobřeží (vzal to severní cestou, doufal, že během ní zmrzne), nemohl si Snape pomoci, ale byl sám sebou ohromen. Ať už pro něj osud chystal cokoliv, zdálo že, má v úmyslu nechat ho naživu. Netušil proč.

Po cestě Kanadou pracoval, stejně jako to dělal před rokem v Evropě. Kanada byla jiná, než starý kontinent: novější, svobodnější, prostornější, tolerantnější. Kdyby měl chuť se usadit, mohl se o to pokusit, ale když se druhý rok překulil, v myšlenkách se stále víc zaobíral sebevraždou. Neviděl absolutně žádný důvod věřit, že mu život dá druhou šanci a nezraní ho. Skutečnost, že byl ještě pořád tady, byla pouhá a ryzí náhoda. A tak se Severus jedné zimní noci v Thunder Bay v Ontariu vydatně posilnil štědrou dávkou alkoholu a přemístil se do bodu, o kterém předpokládal, že je tím nejopuštěnějším místem severní divočiny a uložil se do sněhu. Probuzení pro něj už nebude existovat. Mráz ho rychle přemůže a jeho bezvládné tělo do rána roztrhají vlci. Jeho poslední vědomou myšlenkou bylo, že vlkodlak Lupin by se nakonec smál poslední...

Ani v nejmenším netušil, že se mu podařilo přemístit se na soukromý pozemek. Probudil se druhý den ráno a shledal, že je zachumlaný v dekách, zírá na dřevěné trámy na stropě něčí ložnice a vdechuje povzbuzující vůni kávy. Jako vždycky mám pech, pomyslel si trpce.

To je snad špatný vtip, ne? Přemístil jsem se doprostřed ničeho jen proto, aby mě zachránil nějaký pomýlený milosrdný Samaritán?

„Dobré ráno,“ řekl hlas a Snape přesunul pohled ze stropu ke svému zdánlivému zachránci.

„Co tady sakra dělám?“ vyštěkl a nenechal nikoho pochybovat o své nelibosti.

„Našel jsem vás v lese,“ řekl starší muž v kostkované flanelové sportovní košili, s hustými, vlnitými bílými vlasy. „Vždycky se chodíte projít, když je třicet pod nulou?“

„Neprosil jsem se, abyste mě našel,“ odsekl Snape, aby od sebe muže odehnal.

„Snažil jste se zabít?“ zeptal se muž.

„Dalo by se to tak říct.“

„Jak se jmenujete?“

Snape se odmlčel. „Snow. Sebastian Snow.“ To bylo jméno, které používal od chvíle, kdy přistál v Kanadě.

„Mimochodem, jak jste se dokázal dostat až sem?“

„Do toho vám, zatraceně, nic není,“ odsekl Severus, ale jízlivost v jeho hlase postrádala svou obvyklou kousavost. Ten muž měl v rukou kouřící hrnek a představa horké, voňavé kávy byla najednou odpovědí na všechno.

Muž si konečně všiml. „Chcete?“

„Ano,“ přinutil se Snape říct vyschlými rty. Slovo „prosím“ se v jeho slovníku nenacházelo. Neviděl žádný důvod, aby ho tam přidal právě teď.

Ten muž byl Brady Lawford, bývalý pilot, který se rozhodl odejít předčasně na odpočinek, aby si ještě mohl užívat života. Viděl příliš mnoho lidí, kteří odložili potěšení na dobu, kdy už nebudou muset pracovat a pak je pár měsíců před důchodem skolila mrtvice nebo infarkt. Jeho vlastní manželka, Bůh žehnej její duši, zemřela v šeredně mladém věku šestatřiceti let. Lawford věděl až příliš dobře, jak kruté může být plánování typu „jednoho dne“, který však nikdy nepřijde.

Koupil hydroplán a začal s charterovými lety; létal s dobře platícími zákazníky na vzdálená jezera, rozesetá na severu. Podnikal ze svého prázdninového srubu u takřka neznámého jezera a byl přesvědčený, že mu tohle uspořádání pěkných pár let vydrží. Žil na severu, léta trávil rybolovem a létáním, a když přišla zima, přesunul se víc na jih. Dokud nepotkal Maritu a slepě se do ní nezamiloval, ani ho nenapadlo, že by se mohl znovu oženit. No a pak už byl život v kanadské divočině tou poslední věcí, na kterou myslel. Ještě stále podnikal charterové lety s rybáři, stále si držel srub, ale zůstával v něm jen příležitostně tu a tam na víkend. V důsledku toho byl srub převážně nevyužívaný. Marita byla městská žena a nechtěla opouštět pohodlí jejich pěkného, teplého domova v Thunder Bay.

Když našel sto metrů od srubu polomrtvého Snapea, byl Lawford právě na jednom z těchto víkendových výletů. Nedokázal si představit, jak se někdo dokázal plahočit z Traper's Bay - přes patnáct kilometrů a ve sněhu hlubokém po kyčle – aby zkolaboval na jeho prahu a zaujalo ho to natolik, že nechal cizince, aby zůstal ve srubu, dokud se zcela nezotaví.

Snape byl, pochopitelně, skoupý na slovo, pokud šlo o detaily jeho života. Neřekl nic o magii, pověděl Lawfordovi pouze, že byl profesorem chemie v Británii, byl soudně zproštěn obvinění ze zabití přítele a následně požádán, aby opustil zemi. Lawford přijal zprávu s klidem, pokrčil rameny ve smyslu „co bylo, to bylo“ a zeptal se Snapea, jestli má rád ryby.

Tou dobou, kdy Brady odlétal zpět do Thunder Bay už byl natolik přesvědčený o Snapeově charakteru, že mu dovolil zůstat ve srubu, na pár dní nebo pár týdnů, dokud nebude připraven jít dál. Dny a týdny se proměnily v měsíce, pak v roky. Severus zjistil, že mu přestalo vadit, že je naživu, liboval si v samotě severu a doopravdy si oblíbil Bradyho Lawforda. Mužova filozofie „žít a nechat žít“ dokonale ladila se Snapeovou neochotou prozradit jakýkoliv střípek ze své minulosti.

V důsledku toho o třináct let později Severus Snape stále žil ve srubu Bradyho Lawforda. Někde cestou si pořídil sovu, znovu začal předplácet kouzelnické lektvarové časopisy a v maličkém sklípku ve srubu si založil laboratoř. Severus zkrátka znovu získal vůli k životu. Brady byl zpočátku vůči Severusově „chemické laboratoři“ podezřívavý, lámal si hlavu, jestli tam nelegálně nevyrábí drogy na kšeft. Je to čistě výzkum, ujistil ho Severus, výzkum, kterým se dlouho toužil zabývat a nikdy k tomu neměl příležitost. Kromě toho, poukázal, jak by mohl takhle daleko od civilizace dodávat nelegální látky zákazníkům? Nakonec Brady usoudil, že ať už má Snape za lubem cokoliv, nejen že je to neškodné, ale je to výhodná výměna, když na oplátku získal na plný úvazek správce pro svoje útočiště.

Brady si nemohl nevšimnout, že na to, že srub stojí přes patnáct kilometrů od městečka, Snape – nebo Sebastian Snow, jak věřil – udržoval tohle místo dobře zásobené. Každý rok se Brady Lawford Severuse ptal, jak se dokáže dostat do Trapper's Bay pro zásoby. Severus se jenom záhadně usmál a řekl, že je to příjemná procházka. Po čase se otázka a její nezodpovězení stalo tradicí.

Jednou na začátku Lawford poznamenal, že Odžibwejové věděli, co dělají, když jezero nazvali Nahmeeookta. To znamená „ten, který uzdravuje“, prozradil Severusovi; Odžibwejové věřili, že jezero má kouzelné léčivé schopnosti. Snape se na něj ostře podíval a přemýšlel, jestli jeho krytí vybouchlo, ale Lawford měl jednoduchou odpověď.

„Když jsi sem přišel, byl jsi zraněný,“ řekl Brady jednoduše. Použití slova „kouzelný“ neznamenalo nic víc, než nevinnou metaforu. „Příroda uzdravuje, časem. Podívej, jak daleko už ses dostal, Sebastiane.“

Bylo jezero Nahmeeookta uzdravujícím místem? Snape shledal, že tomu věří. Během těch třinácti let nějak nechal nešťastný život za sebou a našel mír. Odpoutání se od hrůz své minulosti nebylo něco, na čem by záměrně pracoval. Bylo to skoro jako kdyby ty záležitosti vyplouvaly jedna po druhé na povrch jeho vědomí, kde se s nimi vypořádal a pak je odložil; nakonec už pro něj nebyly takovou zátěží.

Jednou pozdě večer seděl Severus na verandě srubu, pozoroval na obloze pás severní polární záře, popíjel sklenku kvalitního Merlotu a hloubal, jestli takhle vypadá skutečná spokojenost. Jistěže nebyl doopravdy šťastný; štěstí bylo nepolapitelné cosi, co nacházeli pouze ostatní lidé. Ale být spokojený bylo dostatečně příjemné. Pravda, jeho jednoduchý život byl úžasný hlavně díky věcem, s kterými se nemusel potýkat: nikdo si nedělal nárok na jeho čas, nebyl pěšákem ve válce mezi světlem a temnem a nemusel vyučovat žádné ukňourané, neužitečné studenty. To byly dobré věci.

Jeho život byl tichý, poklidný a příjemný – až do téhle chvíle, kdy hydroplán zakotvil u mola, cestující vystoupili a Severus Snape zjistil, že poprvé po patnácti letech hledí do tváře Hermiony Grangerové.

 

 

PP: Odžibwejové jsou jedním z kanadských indiánských kmenů. http://www.nahkohe.estranky.cz/clanky/severovychodni-kmeny-2/odzibwejove/odzibwejove---cipewove.html

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 15.04. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: toni - 27.08. 2014
Vypadá to skvele, moc se těším na další kapitoly!

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: mami - 14.05. 2014
Je fajn po čase čitat poviedku, kde Severus nie je kopka nešťastia, depresivneho a zlomeného chlapa, ktorého je potrebne drzat nad vodou. Dnes mu proste je čo zavidiet...pokoj, miesto kde duša može žit. I já by som potrebovala také miesto, kde by som sa aspoň na chvilu mohla odputat od práce, děti, ktoré si myslia, že majú všetky práva, ale žiadne povinnosti od polovičky, ktorá je viac mimo ako přítomna...ale to je ina...rozpravka.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 19.05. 2014
Taky jsem byla ráda, že tady nemá Severus zmrzačený a zlomený charakter....takto ho mám radši. Díky za komentík mami.

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: elbi - 16.03. 2014
Originalita je synonymum téhle povídky. Nespravedlivě vyhoštěný z vlasti má po letech trápení konečně léta klidu. Musím však říct, že jeho pokusy a nápady na sebevraždy, které tomu předcházely, byly vtipné. Dokázala bych si představit tam žít. Ale potřebovala bych půjčit magii. Věděla jsem, že si to budu užívat. Reálie jsou popsané tak čtivě, že lákají vydat se na výlet. Jenže den má jen 24 hodin a život je tak krátký... Díky 
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 23.04. 2014
Až teď jsem si všimla, že mám u téhle kapitolky další komentář... reálie vypadají dobře, že? Kanadská divočina a Severus po patnácti letech, taky mě to zaujalo, když jsem na ni narazila. Díky za komentík, Elbi.

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: gleti - 01.03. 2014
začíná to dobře, Snamionky jsou moje nejoblíbenější het povídky.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 06.03. 2014
Tak snad to bude i dobře pokračovat.... taky mám snamionky nejradši. Díky za komentík, gleti

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Zuzana - 01.03. 2014
:D chudák Severus. Asi sa veľmi nepotešil, keď uvidel Hermionu:D svoju takmer nočnú moru:D Som zvedavá na čo tam prišla. Či to bola náhoda... Ďakujem za preklad:)
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Nepotěšil? Slabé slovo. Nejspíš by mu ale způsobil šok kdokoliv z jeho minulosti, kdo by mu přistál na prahu, když věřil, že to všecko už nechal za sebou... Díky za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Jacomo - 01.03. 2014
Páni, tohle je nádhera! Netradiční prostředí, ne tak moc obvyklý Severus - pardon Sebastian - a kdopak nám to na konci vystoupí z hydroplánu? Netradiční Hermiona Grangerová Moment - Grangerová? Po 15 letech od bitvy stále Grangerová? Copak nám autorka provedla s Ronem tentokrát? Ha? Příběh pana S.S. už známe, ale na ten Hermionin se těším. Jak se stalo, že se ocitla ze všech míst na světě zrovna v jeho samotě? Moc moc otazníků. Přidám ještě jeden - co to znamená? Že jsem straaašně zvědavá, jak to bude dál. Těším se. Děkuji za tenhle kousek a předem i za všechny další.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Severus uviděl osobu a přiřadil k ní jméno, pod kterým ji znal před patnácti lety, takže možná je Grangerová, možná není.... to Severus v tuhle chvíli ještě nemůže tušit... A Hermionin příběh tu bude také, není to samo sebou, že se ocitla na druhé straně Atlantiku, to tušíš správně. Díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: MIRA - 28.02. 2014
Veľmi pekne to začína. Je to úplne niečo nové. A ten banner sa k tomu nádherne hodí. Krásny preklad, ďakujem.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Doufám, že tě stejně zaujmou i další kapitoly, moc díky za komentář :-) A ten banner je vážně skvělý...

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: JSark - 28.02. 2014
Chudák Severus, zalezie do zapadákova, kde líšky dávajú dobrú noc a aj tak ho tam nájdu... :D Díky za preklad. :)
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Osudu člověk neuteče... ale Hermiona je v tom nevinně, ten šok bude oboustranný. Díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: scully - 28.02. 2014
Krásný začátek povídky,která se odehrává v netradičním prostředí kanadské přírody.Ten klid jsem Severusovi přála,po všem co si prožil. Severusovi pokusy o sebevraždu byly opravdu netradiční,holt osud s ním má ještě určité plány,ve kterých se vyskytuje jedna slečna všechno vím.Jsem moc zvědavá co tam Hermiona bude dělat.Moc děkuji za překlad
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Neboj, dozvíš se, něco z toho hned v příští páteční kapitole. Netradiční pokusy o sebevraždu to opravdu byly, koupit si koště a přeletět Atlantik.... Díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Sebelka - 28.02. 2014
Děkuji za bezva kapitolu. Je to zajmaví začátek a už se těším na pokračování. Jiťa
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Jsem ráda, že se ti povídka líbí a díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: TaraFaith - 28.02. 2014
Úvod mě velmi velmi moc zaujal. Podobný příběh jsem myslím ještě nečetla a jsem moc zvědavá co proboha dělá Hermiona na tak vzdáleném místě od domova?! A vážně vážně chi vědět, jak proběhne první setkání. Moc díky za překlad. Těším se na pokračování.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Hermionina přítomnost v Kanadě má logické vysvětlení, všeho se dočkáme. První setkání si vychutnáš už v další kapitole... Díky za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: arabeska - 28.02. 2014
Diky za pripomenuti toho, proc miluju Snamione! A taky proc miluju povidky z budoucnosti a ne bezprostredne po valce. Trochu me prekvapil ten trinactilety skok, cekala jsem tak deset let, ale zni to skvele. Krasne napsane, genialne prelozene. Hydroplan, vzpominka na minulost, jakysi kanadsky pritel, ktery je schopny zit se Severusem v symbioze... uplne jsem videla Minervu u soudu a jeho vyraz po tom, co ho pustili. A ze byl bezdomovec a prilezitostne lekarnik taky dava smysl. Chtela bych ho krucinal potkat v lekarne, asi bych se neudrzela! Neco mi rika, ze jezero sehraje svoji ulohu...? DIKY!!!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Jak tě to jezero napadlo? Jsi přímo věštec.... Také miluji povídky "x-let po válce" nejvíc ze všeho. Jednak chci vědět, jak si jednotlivé postavy žily v dalším životě a v případě snamione a snarry taky proto, že Hermionu a Harryho jako dospělé osoby si dokážu vedle Severuse představit daleko lépe, než školní děti. Díky za komentář, arabesko :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Marti - 28.02. 2014
Severus v kanadské divočině? To čtu myslím poprvé a je to příjemná změna. Sedí mi to k jeho rozpoložení, hledání klidu a vyrovnávání se s minulostí. Myslím, že v nejskrytější hloubi duše umřít nechtěl - to by si obstaral nějakej šikovnej lektvárek a my bysme četli jednokapitolovou povídku... Jsem zvědavá, jak s jeho poklidným životem zamává vpád Hermiony, a hlavně - proč ho vyhledala, jak ho našla a co po něm chce??? Těším se na další kapitolu!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Máš pravdu, doopravdy umřít nechtěl, spíš jen nevěděl, co dál se životem a doufal, že to za něj vyřeší nějaká nešťastná náhoda.... A všechny odpovědi na tvoje otázky tě čekají v páteční kapitole ;-) Díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: denice - 28.02. 2014
Přiznám se, že vždycky když končí nějaká top povídka, začnu mít pocit úzkosti, co bude dál, ale tentokrát si vrním blahem - sešly se tu tři bezvadné Snamionky, Severusů na výběr po libosti, jeden charakter lepší, než druhý. Obávám se, že budu vypadat jako zvrhlík, ale popis trampot toho utýraného vyhořelého mužského bez špetky naděje mě místy hodně pobavily: špatný konec Avady, duše vysávající verbež trpící hladem, investice do koštěte v naději, že se utopí nebo zmrzne, přemístění k obydlenému srubu - on má opravdu pech. Ale to asi není nic proti objevení se nesnesitelné šprtky z Bradavic. Tichý, poklidný a příjemný život - jenže když si tohle člověk jako Severus myslí, osud se zlomyslně zachechtá a pošle mu tam ze všech lidí na světě právě tuhle :-D A jako na potvoru příští pátek odjíždím, takže co má Hermiona za lubem se dozvím nejdřív to další pondělí... Díky, kapitola jako víno!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Já teda teď zažívám spíš pocit úzkosti, kdy to všechno přečtu!!! O tom zlomyslném osudu a bradavické šprtce -  v tomto případě to bude laskavý osud, který ho popostrčí v životě zase o kousek dál... a o tom je celý ten příběh. Díky za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: MagicLady - 28.02. 2014
Moc pěkné na úvod, líbí se mi drsná, ale zároveň svým způsobem poklidná krajina Kanady - rozhodně netradiční prostředí pro Severuse. Jen ta Hermiona mohla přijít dýl, ale snad ji autorka zaplate do příběhu pozvolna Vůbec není znát, že je to překlad, díky   PS: Mimochodem nádherný baner
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Prostředí se mi taky neuvěřitelně líbí a Severus do něj docela pěkně zapadl....osud ho nakonec vyklopil na docela dobrém místě, ne? Co se mě týče, Hermiona do příběhu vplula tak nějak přirozeně... ale uvídíš, jak to na tebe bude působit. Děkuji za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Eily - 28.02. 2014
Heh, Severusovy pokusy o sebevraždu byly zábavné. A pak pohoda v Kanadě, klid a mír a najednou Hermiona! To skoro beru jako zásah i do mého klidu a pokoje a rozhodně bych se bez přítomnosti té vševědky obešla. Ještě tak na kapitolu nebo dvě... Vypadá to zatím mile, díky za překlad.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Nee, klid ti nebude dopřán! Hermiona se dostala na scénu a už z ní nesleze! Klid a mír měl ve srubu třináct let, osud usoudil, že je na čase pohnout se dál... Díky za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Lupina - 28.02. 2014
Úžasný začátek. Severusova nechuť k životu realisticky popsaná. Pokusy o zabití, které mu ta mrcha osud překazil. Poklidná atmosféra u jezera a postupné léčení. A to, jak si přiznal, že je spokojený... Hmm, hádám, že ke štěstí mu chybí už jen ta Hermiona. I když momentálně je mi Severuse trochu líto. Spokojeně, v poklidu si žije sám, a najednou taková změna! Děkuji moc za krásný překlad, četlo se to samo
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Osud je fakt potvora, vždycky člověku podstrčí to, co nechce... vsadím se, že kdyby se úpěnlivě snažil zůstat naživu, tak umře už v tom Španělsku.... Teď si žije poklidně a smířeně, ale kolik to má ještě před sebou? Sto let, při té kouzelnické dlouhověkosti? To už chce společnost...:-) Děkuji za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: teriisek - 28.02. 2014
Začátek se mi líbí, dokonce i ta Hermiona se mi tam líbí (:D), mě nějak drsné příběhy z divočiny neberou tak, aby mě bavilo delší dobu číst jen o tom, jak Severus žije ve srubu. Zajímalo by mě, jestli se tam Hermiona dostala čistě náhodou, nebo alespoň trochu tuší, že tam Severus žije. A tak vůbec, jak to setkání bude probíhat. Díky za překlad, těším se na další kapitolu!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Tys mě potěšila, zatím převládal názor, že radši Severuse v divočině bez Hermiony.... Setkání bude v příští kapitole a šok pro oba dva... Díky za komentář:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: soraki - 28.02. 2014
Ahoj, toulám se tady vcelku pravidelně, ale nekomentuju (popel na hlavě ), nicméně, tahle povídka se zdá být jiná než ostatní a hůavně se mi moc zalíbil překlad - uhlazený, tak nějak jakoby klouže, jestli mi rozumíte... takže prostě chci poděkovat za zajímavě se rozbíhající povídku a taky za kvalitu překladu (vrátila jsem se teď ke starším věcem, co jsem četla někdy před 5-6 lety a je to děs... ale ani jedno dílo není z této stránky, ta si svou laťku drží) ještě jednou díky a budu se moc těšit na další kousek
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Díky za pochvalu, ta teda pohladila! Snad tě povídka nezklame ani v dalších kapitolách...  Děkuju za komentář, soraki:-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: solace - 28.02. 2014
Zdá sa, že Severus Snape má v živote z pekla šťastie, a proti niečomu takému sa rozhodne nedá bojovať:-) Pätnásť pokojných rokov v kanadskej divočine a potom sa zjaví ona. Som veľmi zvedavá, ako to s nimi oboma zamáva? Ďakujem za preklad, tiberie:-) Páči sa mi, že je príbeh zakomponovaný do takého netradičného prostredia.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
To je taková zlomyslnost života - když se člověk spolehne na to, že všechno bude na levačku a dá tomu volný průběh, tak ono just ne. Prostředí kanadské divočiny si ještě v povídce užijeme, dokonce tam sehraje svou vlastní roli. Děkuji za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: arkama - 28.02. 2014
Super! Najviac som potešená, že Severus nie je zranený, dotýraný a podobné opisy, pretože mi to už asi začína vadiť. Táto autorka nech týra inú postavu. Kľudne Hermionu. Bol trochu, celkom milo na hlavu, chudák, toľké šťastie že ani zabiť sa nedalo. Normálne som sa zabavila. Napriek krátkej kapitole tam bolo celkom dosť takých silnejších momentov, krásne si to preložila. Inak, ja mať za "suseda" niekoho, evidentne bez auta, tak mi nedá spávať, kým ho nevystopujem,  ako sa v tej divočine pohybuje. Preto sa mi páči popísaný charakter Bradyho. Dobrý mudla neotravuje a je kamoš.  Sála z toho Severusov pokojný život v štýle "mám v péčku"  Hlavný pár sa stretol, no a čo, veď je to snamione. či na stanici, alebo v lese )  Bavia ma tie indiánske podtexty, to sú veci, ktoré mňa zaujímajú, páči sa mi to. Dík tiberia
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Dobrý mudla neotravuje a je kámoš? Moc pěkná věta. A ano, tohle bude spíš o klidném životě, rozervanost jsme nechali za sebou. Indiánské motivy se budou povídkou plynule prolínat, strašně je tam miluju... připadá mi, že k těm Odžibwejům má Severus blíž, než kdy měl ke kouzelnické společnosti. Holt zakotvil na správném místě. Díky za komentář!

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Neprihlásený - 28.02. 2014
Ha,začíná to dobře! Miluju Severuse mezi mudly. A obrázek je skvělý. Díky a těším se!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Tak zase v pátek...taky se těším :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: marci - 28.02. 2014
Příběh mě strhl. A vzpomněla jsem si, proč tak miluju ff Mistr lektvarů. Tam není žádná ženská, žádný násilně našroubovaný milostný příběh - a přesto je to uchvacující čtení. Tady bych si to představovala také tak. kanadská divočina, chlapské přátelství "Sebastiana" a Bradyho (který je mi nesmírně sympatický), motivů pro silný příběh by bylo jistě dost... příchod hemiony mi trochu narušil moje uchvácení... no, co se dá dělat. JE to snamione, měla jsem jí tam čekat. Doufám, že jí autorka zaparacuje do příběhu citlivě, aby mi mé snění o kanadské divočině moc nenarušila, vševědka jedna vlezlá Nádherný překlad, tiberio (nebo tiberie? - jak Tě mám skloňovat?? Vypadá to, že budu vytrvalý a nadšený komentátor Tvého překladu, tak abych Ti neprznila nick) Díky moc - strašně se těším na pokračování!
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Ta první kapitola to vysloveně rozehrála směrem k typu příběhu, který popisuješ - divočina, Brady, nový život a žádná postava, která by se vynořila z kouzelnické minulosti. Chtělo by to, aby takový příběh někdy někdo napsal...tenhle to nebude. Začíná až po těch třinácti letech, během kterých se Severus dal dohromady, a k lidskému životu patří i bližší vztahy, než jen kamarádství. Hermiona mě osobně tady neštve, ona ta vševědka po patnácti letech už taky nemá takový smrtelný říz, jako ve škole Díky za komentář:-) Ten nick - skloňování tohoto typu jmen kolísá mezi dvěma vzory, obojí je správně.

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: Delta - 28.02. 2014
Zabloudim si sem, chvili po pulnoci, spis ze uvyku nez z ocekavani a ceka tu na me tahle nadherna kapitola. Opravdu uzasny překlad, plynuly a prijemny. Musim rict, ze se mi hrozne libi ten napad. Je to originalni a zarazilo me (ovsem prijemne) jak ma autorka propracovane podrobnosti. Napriklad veci kolem hydroplanu.  Prave se nam začala rozvíjet jeden urcite ohromujici pribeh. Dekuju.
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Prostředí povídky mě taky ohromně zaujalo a Severus do něj docela přirozeně zapadnul...  snad se ti bude povídka stejně líbit i v dalších kapitolách. Díky za komentář :-)

Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: MajaB - 28.02. 2014
Nedalo mi to a počkala jsem si na půlnoc, jestli se tu ta kapitolka opravdu objeví a objevila! Perfektní Severus, vyrovnaný s minulostí, to se mi líbí. Jen ta Hermi mi to kazí... nějak by se mi líbilo, kdyby to pokračovalo zcela bez vazby na minulost. Prostě nějak jinak...čekala jsem asi zcela nový přístup a on asi nebude...ale i tak se těším a díky za překlad! Nedávno jsem četla nějaké překlady někde jinde a teprve tehdy jsem si uvědomila, jak skvělé jsou tu překladatelky! Vlastně vůbec nevnímám, že to není původně napsané v češtině. SUPER!  
Re: 1. Blesk z čistého nebe Od: tiberia - 01.03. 2014
Ano, úplně chápu, jak to myslíš, a tady už k tomu typu příběhu bylo solidně nakročeno - kanadská pustina a patnáctiletý odstup.... popravdě, začala jsem si lámat hlavu, jestli už jsem nějakou takovou fikci vůbec četla. Možná jednorázovky, na kapitolovku si minimálně nevzpomínám. A taky bych si takový typ příběhu moc ráda přečetla. Díky za komentář :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

kailin: ( tiberia )04.07. 201419. Jít dál
kailin: ( tiberia )27.06. 201418. Jedenáct
kailin: ( tiberia )20.06. 201417. Vypořádat se s realitou
kailin: ( tiberia )13.06. 201416. Poslední rozloučení
kailin: ( tiberia )06.06. 201415. Odchod
kailin: ( tiberia )30.05. 201414. Všední život
kailin: ( tiberia )23.05. 201413. Volba
kailin: ( tiberia )16.05. 201412. Podpis smlouvy
kailin: ( tiberia )09.05. 201411. V zaběhaných kolejích
kailin: ( tiberia )02.05. 201410. Dopisy
kailin: ( tiberia )25.04. 20149. Do města
kailin: ( tiberia )18.04. 20148. Potřeba vrátit se
kailin: ( tiberia )11.04. 20147. Windigo
kailin: ( tiberia )04.04. 20146. Smutky
kailin: ( tiberia )28.03. 20145. Curriculum vitae
kailin: ( tiberia )21.03. 20144. Zachráněna
kailin: ( tiberia )14.03. 20143. Znovu proti sobě
kailin: ( tiberia )07.03. 20142. Nevítaný návštěvník
kailin: ( tiberia )28.02. 20141. Blesk z čistého nebe
. Úvod k poviedkam: ( tiberia )25.02. 2014Úvod