Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Of Kings and Queens

Prológ

Of Kings and Queens
Vložené: Jimmi - 25.02. 2014 Téma: Of Kings and Queens
Baska92 nám napísal:

Of Kings and Queens

Autor: galfoy

Originál: http://www.fanfiction.net/s/8227894/1/

Preklad: Baska92

Zhrnutie: Hermiona má nepekný zlozvyk. Draco má veľký problém. Vesmír má sakramentský plán.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní  galfoy, ktorá napísala túto fanfiction.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

PP: Tak a máme tu prológ, dúfam že sa Vám poviedka bude páčiť :)

Prológ

Muselo to začať niekedy po Finálnej bitke. Áno, samozrejme. Keď všetko začalo alebo skončilo, záležalo na tom, z akého uhľa ste sa na to pozerali.

Dávalo to zmysel?

Hermiona zažmurkala. Podlaha sa krútila. To nebolo normálne, všakže? Znamenalo to, že sa hýbala ona alebo to znamenalo, že sa hýbala podlaha? A prečo by sa hociktorá z tých vecí diala?

Frustrovaná, že strácala prúd myšlienok, silno zavrela oči a snažila sa sústrediť svoju myseľ.

Muselo to začať niekedy po Finálnej bitke. Áno. Potom čo pochovala všetkých tých ľudí. Potom čo zverejnili mená nezvestných. Toľko mien. Tonksová. Moody. Ginny. Snape. Neville. Matne si spomínala na ten prechod zo šoku späť do reality, ten ťažký mrak, ktorý sa zdvihol len, aby jej ukázal devastáciu po búrke.

Realita bola náhle oveľa drsnejšia ako si pamätala. Či sa jej to páčilo alebo nie, zmenila sa. Všetci sa zmenili. Po Vojne sa nič nevrátilo do normálu. Niečo v jej vnútri chýbalo a ako sa snažila vyplniť to miesto, stratila kontrolu. Začínala mať pocit, že sa to nikdy nevráti.

Harry s Ronom tiež stratili kontrolu. Z Harryho sa stal pustovník, odsťahoval sa ďaleko a držal sa v úzadí. Ron upadol do víru sebadeštrukcie, príliš veľa pil, pokašľal okolo seba príliš veľa vecí, plný zožierajúceho sebapohŕdania, ktoré ho stravovalo rok za rokom. Vedela viac ako dala najavo a ostávala s ním aj napriek tomu všetkému, ale v tú chvíľu Hermiona si ani za svet nevedela spomenúť prečo. Možno preto, že to mala spraviť. Pretože sa to od nej očakávalo. Jej osud bol pre ňu napísaný: vezme si Rona, bude mať s ním deti, zomrie ako spoľahlivá vojnová hrdinka, chodiaca knižnica a večná dobrodinka.

Vždy robila to, čo sa od nej očakávalo, aspoň teda navonok. Spoľahlivá stará Hermiona.

Avšak vo vnútri sa všetko rozpadalo na kusy. Jej sila slabla. Jej viera zomierala. To miesto, to prekliate miesto vnútri nej, čierna diera prázdnoty, ktorú ako sa zdalo nebola schopná naplniť, vysávala ju dosucha. Začala hľadať spôsoby ako si s tým poradiť.

Začalo to po trošku, kúsok tu, kúsok tam, len aby to pomohlo utlmiť bolesť. Ovládnuť paniku. Vysporiadať sa so smútkom. Preniesť sa cez sklamanie, ktoré prišlo s dospelosťou. Nájsť ten chýbajúci kúsok. Nakoniec ona bola Hermiona Grangerová. Nič ju nemohlo vyviesť z konceptu.

Alebo aspoň taká bola predstava. Maják sily. Člen zlatého tria, ktorý ho mal držať pokope. Niekto so svetlou budúcnosťou.

Hermiona žmurkla v tlmenom svetle svojej kúpeľne, sedela na kachličkách na podlahe.

Má stále svetlú budúcnosť? Ťažko povedať. Dnes sa snažila, dokonca pre niekoho ako ona. Niekto s kým ju mala mať. Niekto s kým ju mala mať. Vidíte to? Takmer uverila svojej vlastnej lži. Nemôžete ju mať, keď ste zlomený. Všetci to vedeli.

Usmiala sa pre seba, na tvári mala zasnený výraz. Kachličky vyzerali tak vtipne, keď sa hýbali. Ako kaleidoskop, alebo mozaika ale na gramofóne.

Dávalo to zmysel? Isteže hej.

Zdalo sa, že z nej stres už opadol. Už viac nebola schopná jednoducho sa s tým vysporiadať, tak ako by to spravila v škole. Teraz bol stres spúšťač pre všetko ostatné. Čím viac stresu, tým viac sa snažila vysporiadať sa s tým. Čím viac sa s tým snažila vysporiadať, tým menej bola schopná zvládať stres. Nanešťastie, jej metódy riešenia začínali byť problém. Dokonca zvyk. A ako jej zvyk rástol, spolu s ním rástol aj priestor vnútri nej. Chýbajúci kúsok. Takýmto tempom ho nikdy nenájde. Pravdepodobne skôr zomrie.

Hermiona si uvedomila v mlhe neusporiadaných myšlienok, že teraz by bol dobrý čas zavolať o pomoc. Škoda, že nemohla pohnúť jazykom. Zdal sa opuchnutý alebo ako keby ho niekto vymenil za vankúš.

Aká zvláštna myšlienka.

Nuž, pomoc nepríde, ale to je v poriadku. Ona bola Hermiona Grangerová. Má to pod kontrolou. Nič ju nevyvedie z konceptu.

Až na tento malý problém na ktorý prišla. Muselo to začať niekedy po finálnej bitke.

Potom čo pochovala všetkých tých ľudí.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 10.11. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Prológ Od: martian - 26.05. 2015
Hermiona poznamenaná minulostí se mi moc líbí. A věřím jí. Asi to nebude snadné, ale ona si s tím nakonec poradí…

Re: Prológ Od: Julie - 17.01. 2015
Dobrý začátek, drsný, ale dobrý.

Re: Prológ Od: mami - 12.05. 2014
Hermiona má problém a to riadny. Život sa moc nevydaril a nějak si s ním nevie rady. Pokial si to nepřizná, nebude to moct vyriesit.

Re: Prológ Od: teriisek - 26.02. 2014
Tohle je trošku víc než jen nepěkný zlozvyk. Nevím, co za problém by musel mít Draco, aby to bylo ještě horší, ale jsem zvědavá. Díky za překlad!

Re: Prológ Od: Lupina - 26.02. 2014
Tak tohle je rozjezd! TOlik mrtvých, nedivím se, že Hermiona do něčeho spadla. A kapitola je napsaná a přeložená velmi sugestivně. Až mě mrazí. Doufám, že se na scéně brzy objeví Draco. Děkuji, už se těším na pokračování :-)

Re: Prológ Od: Zuzana - 25.02. 2014
To vyzerá viac ako len alkohol. Prepracovala sa k závislosti na nejaký lektvar? Som zvedavá ako príde na to, že je načase s tým niečo urobiť:( Vyzerá to tak, že to bude depresívna poviedka. Už sa teším na kapitolu. Ten banner je strašne krásny:)
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
uvidíš príde na to dosť nepekne. a nie je až tak depresívna len ten začiatok nei je moc príjemný, ale ako galfoy povedala, drogy nie sú hra a toto má byť niečo ako výstraha.... hej, aj mne sa páči arabeska má šikovného brášku

Re: Prológ Od: Sally - 25.02. 2014
Ó, nie, takže Hermiona má veľký problém. Toto vyzerá sľubne! Díki za preklad, už sa teším na 1. kapču   Najmä som zvedavá, akú rolu bude zastávať Draco. 
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
Hej, Hermiona ma obrovský problém Ďakujem aj ja za komentár

Re: Prológ Od: Delta - 25.02. 2014
Ajajaj. To nam to zacina temne. Ale to mam na pribezich Galfoy rada. Dekuju za krasny preklad :)
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
ja ďakujem za komentár a hej, Galfoy je skvelá

Re: Prológ Od: lucky - 25.02. 2014
Tak tohle mě téměř vyděsilo. moc se těším, co bude dál.
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
máš sa na čo tešiť

Re: Prológ Od: JSark - 25.02. 2014
Tak som neodolala a mrkla aspoň na prológ. :) Vydarený preklad, tak držím palce, nech sa darí.
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
vďaka :)

Re: Prológ Od: Marti - 25.02. 2014
Tak se mi zdá, že tohle nebude ani jednoduché, ani veselé čtení. Začíná to zajímavě, těším se na pokračování. Bude to změna po té silné a odvážné Hermioně, o které jsem četla v poslední době. Tyhle temnější povídky jsou potřeba, aby si člověk uvědomil, jaký má štěstí, že neprošel (a doufejme, že neprojde) žádnou válkou...
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
Neboj, nebude to až tak zlé, a čo ty vieš možno nás ešte všetkých Hermiona prekvapí :)

Re: Prológ Od: TaraFaith - 25.02. 2014
Tohle vypadá na hodně depresivní povídku. Normálně mi z prologu běhal mráz po zádech. Každopádně se moc těším na pokračování. Díky za překlad.
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
Neboj, nebude to až tak depresívne ale tento prológ dostal aj mňa aj ja ďakujem

Re: Prológ Od: MIRA - 25.02. 2014
Hermiona má teda riadny problém.   Ďakujem za pekný preklad, Baska.
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
Ďakujem aj ja :)

Re: Prológ Od: denice - 25.02. 2014
Ubohá Hermiona. Pokud je tohle jen nepěkný zlozvyk, jsem strašně zvědavá na Dracův velký problém. (Je mi líto, že nemáme Severuse naživu - ale užiju si ho dost i jinde). Začátek se mi opravdu hodně líbí, tak doufám, že galfoy udrží linii až do konce. Díky.
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
mne osobne Dracov problém nepríde až tak veľký v porovnaní s Hermioniným. Galfoy je dobrá autorka, máme sa ešte na čo tešiť

Re: Prológ Od: arabeska - 25.02. 2014
Hmm, kdybys mi nepsala do mailu, že je závislá Hermiona byla bych teď docela v šoku. Stejně to vypadá zajímavě. Pěkně napsané. Asi to bude docela drama, že? Díky, za překlad, moc se těším na další ) 
Re: Prológ Od: baska92 - 26.02. 2014
Nooo... nechaj sa prekvapiť Ďakujem aj ja

Prehľad článkov k tejto téme:

galfoy: ( Jacomo )25.04. 201525. kapitola - závěr
galfoy: ( Jacomo )18.04. 201524. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.04. 201523. kapitola
galfoy: ( Jacomo )04.04. 201522. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.03. 201521. kapitola
galfoy: ( Jacomo )21.03. 201520. kapitola
galfoy: ( Jacomo )14.03. 201519. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.03. 201518. kapitola
galfoy: ( Jacomo )28.02. 201517. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.02. 201516. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.02. 201515. kapitola
galfoy: ( Jacomo )07.02. 201514. kapitola
galfoy: ( Jacomo )31.01. 201513. kapitola
galfoy: ( Jacomo )24.01. 201512. kapitola
galfoy: ( Jacomo )17.01. 201511. kapitola
galfoy: ( Jacomo )11.01. 201510. kapitola
galfoy: ( Jacomo )29.11. 20149. kapitola
galfoy: ( Jacomo )22.11. 20148. kapitola
galfoy: ( Jacomo )15.11. 20147. kapitola
galfoy: ( Jacomo )08.11. 20146. kapitola
galfoy: ( Jacomo )01.11. 20145. kapitola
galfoy: ( Baska92 )17.07. 20144. kapitola
galfoy: ( Baska92 )16.07. 20143. kapitola
galfoy: ( Baska92 )14.03. 20142. kapitola
galfoy: ( Baska92 )04.03. 20141. kapitola
galfoy: ( Baska92 )25.02. 2014Prológ
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )23.02. 2014Of Kings and Queens