Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Veselé Vánoce pane Malfoyi

1. Prológ Povzdych

Veselé Vánoce pane Malfoyi
Vložené: Jimmi - 01.12. 2013 Téma: Veselé Vánoce pane Malfoyi
Jimmi nám napísal:

 


1. december 2013

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Šťastné a veselé, pán Malfoy

Merry Christmas Mr Malfoy

Autor:  Emerald-Kisses 

Preklad: Jimmi  

Beta: Doda357

Originál: http://www.fanfiction.net/s/4676920/1/Merry-Christmas-Mr-Malfoy

Rating: 16+ 

 

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánovi Medkovi, ktorý túto ságu preložil do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Emerald-Kisses, ktorá napísala tuto fanfiction. Tento preklad je vytváraný len pre duševné obohatenie, nie pre obohatenie finančné. Napriek tomu je kopírovanie a prípadné porušovanie autorských práv ilegálne.  

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended. 

 


 

Vyhlásenie. Vážne nevlastním nič okrem zápletky. Som chudák.

Poznámka: Toto nie jej kompatibilné s Epilógom a až na pár zmien sedí s DH. Tiež som urobila miernu zmenu v čase, vysvetlenie nájdete na konci tejto kapitoly.

Pre tých, ktorí ešte stále nečítali Dary smrti, budú tu spoilery, takže prosím, čítate to na svoje vlastné riziko.

Poznámka: Vďaka Hecate 'Diamon za to, že poukázala na jednu moju veľmi hlúpu chybu. Napísala som "Očarovaný les", kým je to v skutočnosti "Zakázaný les." Za to sa ti dostane mojej večnej lásky (alebo, ak chceš, nejako ti môžem dať k budúcim kapitolám citrónový koláč...)

Ďalšia poznámka: Vďaka crayonbird, ktorá poukázala na moju neuveriteľne hlúpu chybu ohľadne dátumov spomenutých v tejto kapitole! Mala som písať 2006 a nie 1997! Ďakujem

 

Poznámka prekladateľky: Keby som si jej chaotické poznámky prečítala ako prvé, poviedke ani nedám šancu. Takže to berte s nadsázkou :)



Prológ

Povzdych

Všetky ľúbostné príbehy začínajú tými najmenšími, najbezvýznamnejšími maličkosťami. Príbeh Cecille a Robbieho v Pokání začal vázou, potýčkou, ktorých svedkom boli nevinné, mladistvé oči mladého dievčaťa. Niektoré príbehy ako ten o Rómeovi a Júlii začali obzretím, jednoduchým pohľadom, ktorý sa stal základom lásky takej mocnej, že dokonca ani smrť nedokázala rozdeliť ich srdcia. Iné príbehy začali tancom, dotykom, piesňou, či dokonca inými bezvýznamnejšími predmetmi ako napríklad papučami či jablkom. Ale kým sa to všetko v tom čase zdalo bezvýznamným, vždy to bol začiatok niečoho tak mocného, že to ani tie najsilnejšie sily nedokázali nalomiť.

Bolo to začiatkom lásky.

Tento príbeh, tak ako mnoho iných, začal niečím malým a bezvýznamným. Začal sa, tak ako všetky ostatné príbehy, za normálneho dňa, a tak ako všetky ostatné, začal medzi dvoma ľuďmi, ktorí sa poznali, ale sotva o sebe niečo vedeli.

Tento príbeh začal povzdychom.


Vonku snežilo. Veľké, silné, biele vločky snehu padali zo sivej oblohy a zľahka dopadali na zem pod ňou. Napriek zime sa rôznorodí ľudia vyhrnuli von, stali sa čiernymi bodkami na lesknúcej sa bielej prikrývke, každučké telo si užívalo chladný pocit jemného snehu na lícach. Ignorovali náhly vetrík a to, ako sneh chladil ich telá; boli lapení v kráse sveta a v tej prostej, detskej láske k hraniu sa v snehu.

Dívala sa na nich, sledovala ich pohyb, snažila sa rozoznať tváre študentov, premýšľala, ktoré patrili priateľom a ktoré nie. Hoci musela pripustiť, že v tieto dni bolo len veľmi málo ľudí, ktorí boli nepriateľskí. Ako tak sedela v renovovanej a znova rekonštruovanej veži, dovolila svojim myšlienkam vrátiť sa späť, a ako si pripomínala, čo sa udialo za posledné dva roky, spomienky sa začali vynárať jedna za druhou.

Vojna si konečne našla čas, aby skončila, záverečná, obrovská bitka sa odohrala presne v tejto stavbe, ktorá bola teraz jej útočišťom. Bola násilná, vzduch zapáchal smrťou a bol takmer vlhký či dusný od krvi a sĺz. V tej monumentálnej bitke Neville v mene Harryho zničil posledný viteál, ktorý bránil smrti tej najväčšej hrozby pre celé ľudstvo.

Počas tejto poslednej patovej situácie, počas posledného boja medzi dobrom a zlom, jeden človek ukázal svoje skutočné farby a zradil ľudí, ktorých kedysi miloval a zbožňoval. A s touto zradou našlo zlo svoju smrť.

Potom, keď zápach zla a strachu už viacej neprestupoval vzduchom, nastal proces dlhého uzdravovania. Trvalo im celý rok, kým zrekonštruovali školu, kým trúchlili nad mŕtvymi a zbavili sa zvyšných hrozieb.

Teraz, keď radosť začínala pomaly zapĺňať vzduch, mal svet stále problémy dať sa do poriadku.

Keď sledovala radosť študentov pod sebou, to, ako sa šťastne hrali v snehu, uvedomovala si,  že za ich úsmevmi je neustále množstvo obáv. Chudoba takmer pohltila krajinu, keď sa množstvo bohatých rodín dostalo do dlhov a žilo v chudobe, zatiaľ čo nápomocné chudobnejšie rodiny vyleteli na spoločensko-ekonomickom rebríčku nahor.

Vedela, prečo k tomu došlo; mnoho z bohatších rodín boli buď smrťožrúti, alebo sa so smrťožrútmi priatelili, čo spôsobilo, že stratili dôveryhodnosť, a tak rodičia prišli o prácu a kontakty, na ktoré sa veľmi spoliehali.

Avšak pre chudobné rodiny nastal opak. Došlo k tomu len vtedy, keď ste pomohli v zničení Voldemorta a jeho prisluhovačov. Myslené v tom význame, že ak jediné, čo urobili bolo: "ideš Harry" alebo ak len preukázali sotva nejakú podporu, taktiež sotva získali nejaké kompenzácie od ministerstva. Avšak tie rodiny, ktoré to urobili, ktoré sa osvedčili ako mimoriadne užitočné počas Druhej veľkej vojny, tie dostali obrovské kompenzácie a najvyššie posty na ministerstve.

Keď sa pozrela dole na knihu pred sebou, krátko si spomenula, ako tieto rodiny stále dostávali kompenzácie za svoje straty; jedine ministerstvo malo tak veľa peňazí a pritom existovali stovky rodín bez otcov, matiek či detí. Stovky za stovkami zomierali vo vojne, buď v boji, alebo ich umučili na smrť. Tie čísla ešte stále neboli konečné a mnohé mená stále zostávali neznáme.

Avšak Rokfort tento rok zaznamenal obrovský nárast študentov, ako si všimla, keď vyzrela z okna. Hlavne tu bolo trikrát toľko prváčikov než kedysi; pretože škola bola dva roky zatvorená, boli teraz prvákmi na Rokforte ročníky, ktoré nimi mali byť v rokoch 2006 a 2007 a jedenásťroční z roku 2008.

Toto však nebol problém, vzhľadom na to, že v Druhej veľkej bitke stratilo životy mnoho študentov alebo sa mnohí jednoducho rozhodli do školy nevrátiť. Požiadali každého študenta z roku 2006, aby sa vrátil na Rokfort a svoj ročník si zopakoval. Teda minimálne každého študenta, čo prežil.

Zľahka zatvorila oči a priala si odohnať z mysle tvár Colina Creeveyho, nútila sa stať emocionálne znecitlivená k vojne a k jej následkom. Zaoberať sa minulosťou jej životu nič dobrého neprinášalo, len ďalšie trápenie a ona si nemohla dovoliť, aby jej myseľ zablúdila k nešťastným, melancholickým myšlienkam.

Hlavne preto, že toto bol prvý decembrový týždeň a Vianoce sa rýchlo blížili.

Toto jediné slovo, pomyslenie na tento jediný deň, úspešne zatlačilo preč všetky tie depresívne myšlienky a nefalšovaná radosť prenikla do jej mysle. Cítila sa rovnako žiarivá ako ten novo napadaný sneh; blížili sa Vianoce a ona odmietala dovoliť nejakej myšlienke na minulosť, aby zničila jej vzrušenie.

Zrazu sa jej myšlienky ponorili do víriacich vianočných svetiel, obrázkov a zvukov Vianoc, do vône koláčikov pečených v peci, zvukov kolied a pohľadu na radosť šíriacu sa po celej zemi. Ak existoval jediný deň v roku, ktorý dokázal všetkých vytiahnuť z kraja depresie, boli to Vianoce.

Úsmev sa poihral s jej perami, oči zostávali zatvorené, keď sa zasnívala o tom nádhernom sviatku a o šťastí, ktoré prinášal svetu.

Milovala Vianoce; milovala ozdobovanie, nakupovanie darčekov a pečenie tých najsladších sladkostí. Rozkvitala za vône jedličia a slabej žiary, ktoré tie svetlá v noci vytvárali. Milovala stráviť Štedrý deň sediac pred kozubom, odhryzkávať cukrovinky s rodinou a milovanými, keď začali snívať o tom, čo prinesie ďalší deň.

Hermiona Grangerová milovala Vianoce.

To vtedy, presne v tomto okamihu, začal ten skutočný príbeh, pretože to bol ten okamih, keď sa slabý povzdych rozhodol uniknúť z jej pier a spôsobil, že sa dala do pohybu séria udalostí.

Ako tak sedela v kresle s očami zatvoreným a nechala snenie, aby pretrvávalo v jej mysli, vydala ten najtichší a najspokojnejší z povzdychov.

"Kvôli čomu znieš tak šťastne, Grangerová?"

Prudko roztvorila oči pri zvuku povedomého mužského hlasu. V inom čase by odpovedala ostro a kruto alebo by si žula spodnú peru v úzkosti, keď by sa snažila nájsť sarkasticky vtipnú odpoveď. Ale teraz, v tento deň a v tomto veku, bola príliš pohltená pokojnými myšlienkami, aby vôbec zvažovala odseknutie.

"Kvôli Vianociam, Malfoy," potichu povedala a otočila kreslo, aby bola tvárou k blonďavému mužovi, ktorý leňošil na gauči. Na hrudi mu ležala odložená kniha, jeho pozornosť samozrejme pritiahla ona, keď zaznel ten povzdych.

Zamračenie zvraštilo jeho svetlé črty, oči mu potemneli a prižmúrili sa, ako keby práve povedala pre neho tú najmaximálnejšie nepredstaviteľnú vec.

"Čo je na Vianociach mimoriadne?"

Hermiona si opäť vzdychla, premýšľala, ako by vložila do slov tú číru radosť, ktorú vďaka tomuto sviatku zažívala. Jej spolužiak a hlavný prefekt (bola to pravda, Hermiona Grangerová bola hlavnou prefektkou a Draco Malfoy bol hlavným prefektom, ako sa očakávalo od ich príchodu do školy) ju sledoval z druhej strany miestnosti a trpezlivo čakal na jej odpoveď.

Opäť, v inom čase a veku, by sa ani neobťažovala sedieť v tej istej miestnosti ako on, v inom čase a veku by boli úhlavnými nepriateľmi a v prvý deň ich súžitia by určite došlo k nejakému úmrtiu. Avšak toto bol nový deň a nový vek, a tak už viacej neboli úhlavnými nepriateľmi. V prvý deň sa dohodli na tichom prímerí, maximálne sa snažili detinsky sa nehádať a stala sa z nich akási forma známych, či, ak je to možné, priateľov. Zatiaľ to bolo v poriadku, s výnimkou niekoľkých hádok ešte nikto neskončil v nemocničnom krídle.

Zatiaľ.

"Všetko, Malfoy," vložila si záložku na stránku a zatvorila učebnicu, "každučká jedna vec na Vianociach je mimoriadna."

Obočie sa samo nadvihlo zvedavosťou, keď sa blondiak posadil, úplne zabudol na knihu na svojej hrudi, keď skĺzla nadol a pristála v jeho lone. Dokonca v sede zaberalo jeho vysoké, štíhle telo celý gauč, nohy mu teraz prevísali z konca, kde predtým ležal.

"Grangerová, vieš, že to nie je poriadna odpoveď." Jeho pery sa sformovali do malého úsmevu, keď tie slová hovoril. "Požadujem, aby všetky odpovede na moje otázky boli dané v jasných a presných detailoch."

"Toto," ukázala jeho smerom brkom, ktoré zdvihla, "je dôvod, prečo si myslím, že napriek tvojím chybám by z teba mohol byť slušný profesor." Slabý rumenec stmavil jej líca pri týchto dôverných slovách a otočila sa späť k svojim študijným materiálom. "Bez ohľadu na to sa domnievam, že som nútená priznať, že si nie som istá, ako na tvoju otázku odpovedať."

Zdvihol knihu, založil roh stránky, keď ju zatvoril a trpezlivo čakal, kým bude pokračovať. Jeho uprený pohľad prezrádzal všetko, čo si myslel, vkladal slová do činov, keď ho sledovala zo svojho miesta. Bolo jej jasné, že skôr či neskôr bude musieť nájsť nejaký spôsob, ako zodpovedať jeho otázku.

"Poď sem," povedala po chvíli zaváhania. Zatiaľ čo sa dôverne poznali, kým boli náchylnejší k priateľskému rozhovoru než bývali predtým, stále ju jeho prítomnosť trochu zastrašovala a znepokojovalo ju, keď bol príliš blízko.

Možno to bolo jednoducho narušením jej osobného priestoru cudzím človekom alebo to možno bolo vďaka niečomu úplne inému, tým si istá nebola.

Keď sa postavil, vystrel svoje 190 cm vysoké telo a prekĺzol k miestu, kde sedela. Áno, Draco Malfoy nedupal či nekráčal ako iní muži, ktorých poznala; mal sklony pohybovať sa pomaly, pohyboval sa kĺzavo spôsobom, ktorý ju nútil myslieť na dravca na love. Jeho kroky boli tiché, jeho dlhé nohy sa pohybovali v presných, hladkých ťahoch, keď kráčal smerom k nej.

Postavil sa pred ňu, nadvihol obočie na jej sediace telo a okamžite sa zamračil, keď naznačila, aby vyzrel z okna.

Uvítal ho pohľad na čerstvo napadaný sneh, ktorý pokrýval Zakázaný les a ligotal sa, keď padal a zakrýval zem pod ním. Sledoval cestu vločiek k zemi, díval sa, ako sa tucty čiernych tiel pohybovali po trávniku, ako rozprašujú a rozlietavajú sneh svojimi detskými a nevyspytateľnými pohybmi.

"Vonku sneží," pokojne vyhlásil. "Čo je mimoriadne na snehu a na tých bláznoch, ktorí si radi nechajú odmŕzať zadok tým, že sa v ňom hrajú?"

Potlačila nutkanie hravo ho plesknúť po ramene a len sa na neho zamračila, keď sa začal pohybovať od okna.

"Malfoy, nevidíš, aké je to nádherné?"

"Ani nie," odpovedal pri ceste nazad na svoje miesto pri ohni, "vidím len nudnú šedú oblohu, studené kraviny a bandu blbov, ktorí sa snažia zistiť, kto si ako prvý dokáže uhnať omrzliny."

Nemohla si pomôcť; cítila, ako jej klesla sánka, keď jeho chladné, necitlivé slová zasiahli jej uši. Nikdy predtým nestretla nikoho, kto by vyzeral takto neoblomne nenávistný voči snehu a radosti, ktorú vytváral. Áno, bola pravda, že už mali devätnásť, možno boli príliš starí, aby sa hrali v snehu, ale Hermiona stále zisťovala, že čerstvo napadnutý sneh vyvolával von detskú stránku, ktorá v nej po zvyšok jej života zostávala skrytá.

"Hovoríš mi, že si sa ako dieťa nikdy nehral v snehu? Nikdy si nestaval pevnosť zo snehu a nezviedol snehovú bitku? Že si nikdy nerobil snehových anjelov či nestaval nejakú úbohú náhražku snehuliaka?"

Keď pomaly prikývol hlavou, cítila, že jej sánka klesá ešte väčšmi. Snažila sa nájsť odpoveď, snažila sa nájsť niečo, čo urobiť či povedať, čo by mu pomohlo vidieť krásu snehu. Sotva dokázala pochopiť, ako mohla nejaká ľudská bytosť dospieť k tomu, aby pohŕdala snehom a jeho krásou.

"Takže... hovoríš mi, že si sa nikdy netešil zo snehu? Vôbec?" Musela si byť istá, musela s istotou vedieť, že jej podozrenia sú správne.

Zastal v kroku, aby sa otočil a pokrútil na ňu záporne hlavou. "Nikdy." Nedbalo vyzrel z okna, v jeho šedých očiach nebola ani stopa po žiarlivosti či radosti. Boli chladné a bez života, takmer otupené či necitlivé.

Krátko zapremýšľala, či niekedy cítil jedinú radostnú emóciu. Jediná emócia, ktorú ho kedy videla zažívať, bol hnev. Akýkoľvek smiech bol odvodený z krutosti, každučký úsmev bol arogantný a povýšený a ani jediný raz nedosiahol niektorý z týchto úsmevov jeho oči a nerozžiaril ich.

"Prečo?"

Nebola si istá, či to bola otázka na jeho odpoveď alebo úplne iná otázka; tá náhla potreba vedieť, prečo sa nikdy neusmial.

Ale táto diskusia, všimla si, keď sa pokúšala roztriediť a zaradiť tému vo svojej mysli, sa vynorí v iný čas, keď bude vedieť viac a chápať menej.

Krátko sa na ňu obzrel, než sa vrátil na svoje miesto na gauči. Keď sa usadil, znova vzal svoju knihu, napravil podušky a vykonal množstvo malých činností, ktoré  by sa za akéhokoľvek iného času zdali typické a bezvýznamné.

Avšak Hermiona vedela, že len získava čas, pretože po prvý raz odkedy stretla chladnokrvného Malfoya, zazrela v jeho šedých očiach niečo iné než aroganciu a sebecký hnev.

Nebola si istá, čo to bolo, ale nakoniec na to príde.

Prekrížila si ruky, vryla si do pamäti svoje intímnejšie a hlbšie myšlienky a sústredila sa na aktuálny problém. "Malfoy, odpovieš mi na otázku?"

Vzhliadol od knihy, na okamih prestal čítať, aby sa díval, ako sa postavila k oknu. Pohľad jej stvrdol podráždenosťou, takmer ako keby jej jeho mlčanie nepochopiteľne liezlo na nervy.

Pokrčil plecami, sklonil pohľad k stránkam, ledva čítal slová, keď zvažoval ako odpovedať na jej otázku. Prečo tie najjednoduchšie z otázok vyžadovali tie najkomplikovanejšie odpovede? Sotva ho poznala; spoločne bývali menej než pol roka a už mu kládla všetky tie osobné otázky. Bola ona takáto alebo to bolo kvôli tomu, že to bol on?

Okrem toho ho jej otázky začínali pomaličky dráždiť. Rozptyľovala ho od knihy a stále sprosto vyvaľovala oči kedykoľvek povedal, že sneh je na prd. Čo vôbec bolo na snehu mimoriadne? Bol studený a mokrý, ťažký a lepkavý, a spôsoboval jedine problémy.

Okrem toho, čo mali dofaka Vianoce spoločné so snehom? Nezačal celý tento rozhovor Vianocami? Ako sa začali dopekla rozprávať na tému sneh?

Pretočil stránku, prial si, aby prestala komplikovať situáciu; už bol dosť zmätený domácou úlohou a jej otázkami, ktorými sa viacej nechcel dať rozčuľovať.

Sťažka si vzdychol, pozrel sa na ňu, postrehol jej takmer panovačný postoj, tú tvrdohlavú žiaru v jej očiach, ktorá mu pripomínala, že ona to nevzdá, až kým jej neposkytne nejaký druh odpovede. On sa už nanešťastie naučil na vlastnej koži, aká bola tvrdohlavá.

Ona samozrejme tiež musela strpieť jeho hnev a následky svojej tvrdohlavosti. Nekonečne ho tešilo, keď sledoval jej škriekanie a krik, nadávanie a kliatie, keď jej predviedol, že dokáže byť rovnako tvrdohlavý ako ona, ak nie dokonca ešte viac.

Ale, vzdychol si znova - dnes sa zjavne bude veľa vzdychať - práve prekonali jednu sprostú hádku - ak sa nemýlil, tak to malo niečo spoločné so sedením na gauči nahý či niečo také - a nemal náladu začať ďalšiu.

"Malfoy..."
"Nezačínaj, Grangerová." Jeho pohľad stvrdol, nechal ju vedieť, že nie je vo veľmi spolupracujúcej nálade. Nemal chuť sa s ňou dohadovať, bude musieť byť trpezlivá, inak ju prinúti trpieť ďalší týždeň. "Chceš vedieť, prečo tak veľmi nenávidím sneh," takmer zavrčal a znova zatvoril svoju knihu. "Je to sneh, čo sa dá na ňom mať rád? Je chladný, je mokrý, je ťažký, vždy sa dostáva na miesta, kam by sa nemal a je zasrane studený. Nechápem, prečo ho má každý tak veľmi rád."

Jej obočie sa pomaly nadvihlo, zuby vystúpili, aby žuvali spodnú peru. Začalo mu zvierať žalúdok v znepokojení.

Hermiona Grangerová si žula peru jedine z troch dôvodov.

Zo stresu, napríklad spôsobeného prácou do školy.

Zo strachu, ako ten zažitý pred dvoma rokmi počas Druhej veľkej vojny.

Keď uvažovala o nejakých tvorivých a desivých myšlienkach.

Draco mal tušenie, čo z tejto trojice práve zažíva a cítil, ako sa všetko podráždenie rozplýva do obáv. Nevedomky sa začínal po kúskoch posúvať preč z gauča a od desivej chrabromilčanky. Nezáležalo na tom, že nemal náladu na diskusiu; na ničom nezáležalo okrem potreby uniknúť.

Existovala jedna konkrétna situácia, kedy neunikol a výsledkom bolo, že jeho telo použili ako figurínu. Znehybnila ho na mieste a použila ako model, aby predviedla šaty, ktoré si túžili kúpiť Parvati s Lavender. Nie je treba vravieť, že mu bolo jasné, že v okamihu, ako mu začali nanášať make-up, tak to bolo viac z pomsty ako z nejakého iného dôvodu.

On, samozrejme, si nedokázal spomenúť, čo urobil, že si to zaslúžilo takýto krutý trest, ale bolo to pravdepodobne niečo kruté.

Avšak zatiaľ si nemohol dovoliť zaoberať sa minulosťou; pred ním stála peru prežúvajúca Hermiona Grangerová a on musel nájsť nejaký spôsob, ako sa jej stratiť z očí na niekoľko ďalších hodín.

Práve keď začal pomaly vstávať, tuho zvierajúc svoju knihu, pripravený použiť ju ako zbraň, ak zostanú veci príliš škaredé, Hermiona otvorila ústa, aby prehovorila.

"Len aby sme si to ujasnili, poslednýkrát, ty absolútne neznášaš sneh, správne?"

Čo dopekla mala táto ženská za problém? Koľkokrát musí chlap niečo povedať, aby jej to preniklo tou hrubou lebkou?

"Krucinál, Grangerová, neviem, koľkokrát to musím povedať, ale áno, nenávidím ten poondiaty sneh! Čo to má hergot s tebou spoločné?"

"Nuž," ešte viac si požula peru, "vždy som sa domnievala, že sneh má každý rád. Považujem za náročné uveriť, že niekto sneh nenávidí, dokonca niekto ako ty."

"Čo dopekla myslíš tým, že 'niekto ako ja'?" vyšplechol, než mal vôbec šancu popremýšľať skôr, než prehovoril.

Rumenec sfarbil jej líca, jej oči sa znova odvrátili smerom k oknu, než vykoktala tých pár ďalších slov. "Ach... nuž... vážne som nemyslela... nechcela som, aby to tak vyznelo. To len... Vieš... Len som si myslela, že ho má každý rád. Dokonca... dokonca ľudia, ktorí zjavne nenávidia všetko. Chápeš? Ja som len..."

"Grangerová, jednoducho zavri ústa, než sa zamotáš ešte väčšmi," vzdychol si Draco, keď sa znova hodil na gauč. Už si viacej nežula peru, čo znamenalo, že sa cítil o kúsok bezpečnejšie než predtým.

Nanešťastie to neznamenalo, že si viedla dobre jeho sebaúcta. 'Ľudia, ktorí zjavne nenávidia všetko... ' tie slová mu rezonovali v hlave, nútili ho premýšľať, či toto bolo to, čo mala na mysli, keď povedala 'ľudia ako ty'.

Nastala medzi nimi chvíľa napätého ticha, ktoré narušilo len Dracovo otvorenie knihy a nalistovanie svojej stránky. To ticho bolo napäté a nepríjemné, ako keď sa človek priznal k dôverným, trápnym myšlienkam a výsledkom bolo nepohodlie pre obe strany.

Draco sa pokúšal sústrediť na text, ignoroval ten otravný pocit v úzadí svojej mysle, ktorý mu vravel, aby unikol, kým má ešte šancu. On ho však úspešne ignoroval a vravel mu, aby odpálil. Už si viacej nežula peru, a tak sa nemal čoho báť. Okrem toho, čo sa asi tak mohlo stať?

"To znamená... to znamená... že nemáš rád ani Vianoce?"

Jej roztrasený hlas narušil to ticho a len zvýšil napätie vo vzduchu. Pozrel na ňu, sledoval, ako si žmolí ruky, to, ako sa vyhýba jeho pohľadu a to, ako si začala opäť žuť svoju spodnú peru.

'Krucinál! Prečo som neodišiel, keď som mal šancu? ' Pretože bol príliš tvrdohlavý, aby načúval niekomu či niečomu inému, priznal si v duchu. Avšak toto nebola jediná myšlienka v jeho mysli. 'Prečo mi Grangerová kladie všetky tieto sprosté otázky? Čo je na snehu také mimoriadne? Čo je krucinál také mimoriadne na Vianociach? '

Keď tieto slová vyslovil, sledoval, ako líca tej ženy potemneli a ako jej obeleli hánky, keď jej zovretie zosilnelo. Cítil, ako sa jej obavy šíria vzduchom a pridávajú sa k jeho vlastným, ktoré pomaly zapĺňali jeho telo.

"Je to len... tým, čo si predtým povedal, 'Čo je také skvelé na Vianociach, ' a, nuž, predpokladala som, že skutočne nemáš rád Vianoce."

Čo to s ňou bolo? Znela ako nejaký bľabotajúci blázon, ktorý žiada niekoho, do koho je rachnutý, o rande. Hermiona nemohla uveriť, že tieto koktavé slová vychádzajú z jej vlastných úst. Normálne bola taká sebaistá, odmietala znieť bojazlivo či znepokojene v Malfoyovej blízkosti, ale práve teraz, keď na ňu zazeral zo svojho miesta na gauči, sa cítila neobyčajne vystrašene.

Bolo to preto, že v tieto dni mali Vianoce sklony byť takou citlivou témou? Mohlo to byť preto, že sa obávala jeho odpovede? Obávala sa, že pohŕdal Vianocami až tak, že by tým možno zničil tie jej? Alebo to bolo kvôli tomu, ako sa na ňu pozrel, keď prehovorila? Ten vzdor v jeho očiach, to podráždenie a hnev, keď na ňu zazeral, ako keby bola len muchou, čo ho otravuje.

Ale... prečo ju jeho oči tak veľmi trápili?

Pokračovala s otázkou číslo dva, keďže predpokladala, že možno nenávidel Vianoce zo svojich vlastných dôvodov.

"Prečo si to povedal?" vyhŕkla. "Čo myslíš tým, že 'čo je také mimoriadne na Vianociach?' Tak veľmi ich nenávidíš?"

Jeho chladné oči na ňu zazerali, jeho dlhé prsty pomaly zatvorili knihu, keď sa pohol na mieste. Inštinktívne vedela, že zasiahla citlivé miesto a jeho postoj dravca jej toľko napovedal. Skôr než mala šancu vycúvať, ospravedlniť sa a utiecť do úkrytu, jeho chladné slová zasiahli jej uši.

"Grangerová, na Vianociach nie je vôbec nič mimoriadne. Je to len čas pre bláznov minúť všetky svoje zasrané prachy na zbytočnosti a mať ospravedlnenie na to, keď sa nažerú ako prasatá. Vianoce sú tým najhlúpejším sviatkom, aký kedy existoval. Nevidím zmysel byť šťastný z toho, že sa blížia. Je to sviatok pre bláznov," vyšplechol, pripravený a dychtiaci po hádke.

Už mal po krk toho, ako v ňom vŕtala, ako mu kládla tieto sprosté otázky, ktoré boli poriadne osobné. Mal po krk toho, ako Grangerová večne pchala nos tam, kam nepatril a už bol otrávený z toho, keď sa na neho takto pozerala. Posledných pár mesiacov mal do činenia s tým, ako vyhŕkla podivné osobné otázky, ako žiadala odpovede, ktoré jej nechcel poskytnúť. Bol trpezlivý, snažil sa správať zdvorilo a poskytoval jej neurčité odpovede, ale už mal toho plné zuby a mal po krk toho, ako na neho hľadela, ako keby bol nejaký neznámy, cudzí tvor, keď otvorene priznal, že nenávidí Vianoce.

Ona však nedokázala postrehnúť žiadnu z týchto myšlienok a pokračovala ďalej, nevedomá si časovanej bomby, ktorá pomaly pred ňou tikala.

"Znamená to, že si nikdy svojej rodine nepriniesol žiadne darčeky? Nikdy ste nemali milú rodinnú večeru? Neotvárali ste darčeky pod vianočným stromčekom, nesmiali sa a netešili? Znamená to..."

"Krucinál, Grangerová!" vykríkol, neschopný zniesť dlhšie jej skúmajúce otázky. "Chceš zasranú pravdu? Nie, nikdy som nedal žiadne darčeky svojim rodičom! Tých pár darčekov, ktoré dali mne, bolo drahých a nie, nikdy som neotváral svoje darčeky pri poondiatej jedličke a vedľa sprostého kozuba! V mojom dome neexistovali rodinné večere, hlavne nie na Vianoce! My nesedávame pri kozube, nesmejeme sa a nerozprávame, nikdy k nám neprišla rodina, nikdy sme nešli ku niekomu domov. Vianoce pre nás neexistujú, takže si daj odchod!"

Vyskočil na nohy, zúrivo odkráčal z klubovne, než schmatol najbližší predmet a praštil s ním. Keď sa dvere zatreskli, roztrasená Hermiona sa pomaly posadila do svojho kresla.

Pozrela sa na ruky a pomaly uvažovala o slovách, ktoré na ňu nakričal. On nikdy nestrávil čas so svojou rodinou, nesmial sa a nevymieňal si darčeky. Nikdy sa neposadil k rodinnej večeri, nerozprával sa priateľsky o svojich dňoch či budúcich nádejach. Nikdy nemal skutočné Vianoce.

V jej vnútri sa vynoril silný, hlboký smútok, vytlačil von pár osamelých sĺz, ktoré dopadli do jej otvorených dlaní. S námahou prehltla a zatvorila oči v snahe vytlačiť jeho rozzúrený hlas z hlavy.

On nikdy nemal skutočné Vianoce, opakovala si v duchu.

"Aké... veľmi smutné."


Tak čo, ako sa vám to páčilo? Zatiaľ je vonku len Prológ, a mám v pláne vydať zvyšok ako celok, keď sa priblížia Vianoce. V závislosti na počte kapitol, ktoré budem mať (a na ktorú pripadne Štedrý deň) prepočítam, kedy začnem vydávať zvyšok.

Jednu kapitolu denne, bez ohľadu na moje pravidlo ohľadne komentárov. V tomto konkrétnom príbehu nezáleží na tom, koľko komentárov dostanem (hoci sú veľmi milé), len ho chcem jednoducho napísať, pretože prenasleduje moju myseľ.

 

Poznámka k časovej zmene: Posúvam dátumy asi o desaťročie. V tejto fikcii je rok 2008 a Hermione je dvadsať. Áno, dámy a páni, Hermiona je skoro o celý rok staršia ako Harry. Narodila sa v septembri, takže šla do školy o rok neskôr (voľný preklad). To znamená, že mala v Daroch smrti asi osemnásť  a toto sa odohráva o dva roky neskôr, takže ona má dvadsať a všetci ostatní devätnásť.

 

Dôvody pre túto zmenu:

A) zjednodušuje mi to veci. Mám sklony spomínať aktuálne udalosti, ako je Obamovo zvolenie či iPody.

B) modernizovať veci a tak ich spraviť pochopiteľnejšími. Nemám chuť spomínať na všetko z 90-tych rokov. Som príliš lenivá.

 

Takže áno, pretože som lenivá, je ľahšie zmeniť dátumy než vynechať či pridať s časom súvisiace veci.


Tak či tak... Konštruktívna kritika je vítaná, plamenná kritika sa použije na opekanie gaštanov a slová lásky a oddanosti sú veľmi cenené.

 

Ak hľadáte informácie ohľadne iných mojich vecí, prosím, pozrite sa na môj profil a bez obáv mi pošlite správu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 25.04. 2023
| |
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 1. Prológ Povzdych Od: eligulko01 - 28.03. 2019
Ano! Krucínal Grangerová!!!!

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Julie - 08.12. 2013
Díky za překlad, začátek vypadá slibně :). Začetla jsem se sice o týden později, ale zase si můžu některý den dopřát více kapitol.

Re: 1. Prológ Povzdych Od: teriisek - 02.12. 2013
Je to pěkné, jsem zvědavá, jak to bude pokračovat... hádám, že Hermiona to nenechá jen tak a bude chtít Dracovi dokázat, že Vánoce jsou bezva. I když se přiznám, že mě tu Hermiona trošku štvala, taky jsem si říkala, kolikrát jí to proboha bude muset zopakovat, než se ho přestane ptát na jednu a tu samou otázku pořád dokola. Díky za překlad!

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Zuzana - 02.12. 2013
Strašne sa mi páči aká je Hermiona odolná, keď sa Draco snaží byť odporný. Ona asi vie, že je to len nejaký druh sebaobrany. Teším sa na to ako mu bude dokazovať, že Vianoce sú krásne a sneh je úžasný aj keď je studený a lezie všade kde ho netreba:) Ďakujem za tento poklad. Strašne sa mi páči už prológ.  

Re: 1. Prológ Povzdych Od: tigy - 02.12. 2013
Keďže som z tejto poviedky poriadne prečítala iba svoju kapitolu a prvé dve len zbežne, aby som vedela, na čo nadväzujem, som zvedavá, ako to bude pokračovať a či Draco okamžite neprekukne, čo má Hermiona za ľubom  Keďže som v poslednej dobe zanedbávala komentáre, beriem tieto adventné kalendáre ako príležitosť na nápravu  P.S. A ja osobne mám sneh rada iba vtedy, ak nemusím ísť niekam autom 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: ladyF - 02.12. 2013
Prvních pár odstavců (dalo by se to nazvat takovým prologem Prologu) se mi strašně líbilo. Se zbytkem už to bylo horší. Přiznám se, že jsem to jen tak zběžně proletěla, jen abyhc viděla, jak sis s tím překladem poradila (a poradila sis pěkně). Budu se snažit aspoň zběžně proletět každou kapitolu, už jen kvůli všem, kteří se zapojili. Ale obávám se, že jakožto člověka, který Vánocům moc nefandí, mě zrovna tahle povídka asi o jejich kráse moc nepřesvědčí.   P.S. Připadá mi strašně divné, aby Malfoyovi doma neslavili Vánoce. Možná ne takové ty rodině-intimní, ale jinak jsem si je vždycky představovala jako ten typ lidí, který na Vánoce uspořádá velkolepou večeři pro spostu vlivných osobností...

Re: 1. Prológ Povzdych Od: JSark - 01.12. 2013
Náhodou, s názorom na sneh s ním celkom súhlasím. Blé. A Vianoce môžu byť pre niektorých ľudí v skutočnosti pekne depresívne, v kombinácii s otravnými muklovskými reklamami už od októbra priam megaotravné. Ale táto poviedka je roztomilá, už sa veľmi teším na pokračovanie. Zasmiala som sa na autorkinej predstave o Dracovej výške. Neviem ako kto, ale ja mám Dráčika proste zafixovaného s Tomom Feltonom, a ten má 175 cm, takže do 190 mu drobátko chýba. D

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Lucka - 01.12. 2013
No, tak sa po milióne rokov ozývam s komentárom aj ja. Pravdupovediac, istý čas som tu ani nebola a ak som si i našla chvíľku, tak som si len prebehla pár kapitol a tým to haslo. Ale akonáhle som dnes otvorila stránku a zhliadla som advetný kalendár, vedela som, že tento rok to bude niečo špeciálne. Dievčatá, všetky, čo ste sa na tomto veľdiele podielali - skláňam sa pred vami. Skutočne krásna práca.  Už teraz sa veľmi teším na všetky advetné poviedky, ktorými nás obšťastníte. A konkrétne na toto Dramione, milujem vianočný čas a Vianoce v každodennnej spoločnosti Draca a Mii budú určite stáť za to.   K deju: Viem, že táto téma je veľmi vďačná: Draco je vianočný antizástanca a Mia jeho rovný protipól. A kto následne nemiluje krásne, šťastné konce? Aj keď sa priznám, že mám radšej poviedky, ktoré neskončia vyslovene happyendom, Vianoce sú čas, kedy by som iný záver ako: they live happily ever after asi neskusla   Taaakže, ďakujem za krásnu prvú kapitolu (prológ). Vlastne, rozmýšľam, že si dnes počkám do polnoci na ďalšiu dávku.  

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Lachim - 01.12. 2013
Začíná to pěkně. Díky.

Re: 1. Prológ Povzdych Od: marci - 01.12. 2013
Já mám sníh ráda. ALE - musí být jiskřivý, pod azurovým nebem a zimním sluníčkem. Musí být mrazivo, nesmí být špinavý a pokaděný od psů a počůraný od ožralů... Takže vlastně většinu času jsem na tom jako draco Dracovy Vánoce musely být velice chladné... Drahé dárky, žádná "rodinná" večeře - dokážu si představit, jak sedí každý na jednom konci dlooouhého stolu... Smutná představa. Weasleyovi byli v tomto určitě šťastnější...  Krásný prolog - moc se těším na pokračování

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Radka - 01.12. 2013
děkuji vám za překlad povídky.Už se těším jak to bude pokračovat a jak donutí Hermiona Draca si zamilovat zimu i když já jí moc nemusím.

Re: 1. Prológ Povzdych Od: soraki - 01.12. 2013
Začíná to báječně Já mám tedy s Dracem na sníh naprosto shodný názor... plus nesnáším plískanice, mrholení a mráz... A moc se těším na zítra na další nášup díky

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Michelle - 01.12. 2013
Začíná to úžasně Přemýšlela jsem, že si povídku zběžně přečtu v aj, ale odolala jsem a jsem strašně ráda! Zdá se, že se Hermiona pokouší s Dracem skamarádit, ale jde na to dost špatně:D Tak můžem jen doufat, že ji brzo nepřizabije... Jinak, já sníh miluju jak za oknem, v teplém pokoji a horkým čajem v ruce, tak když v něm s kamárády blbneme, i když jsem brzo celá promočená a fialoví mi rty Draco si to nebude moct nezamilovaz! Už asi rok nebo dva si, když někdo zmíní advent, vybavuji mezi prvními i tuto stránku... Díky moc, je to nádhera

Re: 1. Prológ Povzdych Od: michelle13 - 01.12. 2013
Prvé 2 týždne milujem sneh a potom mám rovnaký názor ako Draco :D Inak moc sa teším na túto poviedku. Nevedela som sa dočkať polnoci, aby som si to prečítala. Cez mobil sa mi ťažko komentuje, tak teda až teraz. 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: solace - 01.12. 2013
Keď si Hermiona Grangerová vezme niečo do hlavy, treba zbystriť pozornosť a mať sa na pozore. Prípadne utiecť, ale to už Draco prešvihol:-) Takže teraz sa pekne bude musieť naučiť mať rád Vianoce a všetky tie "kraviny" okolo toho, vrátane snehu. Mne osobne neprekážajú, hoci chápem aj ľudí, ktorí sú znechutení z celej tej komercie okolo nich. A sneh zbožňujem - 25.12. vyrážame smer hory, takže ak u nás nebudú biele Vianoce, užijem si ich aspoň v Tatrách. Vďaka za preklad, Jimmi. P.S. Všimla som si chybičku: Rozkvitala za vône jedličia a slabej žiari, ktoré tie svetlá v noci vytvárali.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Ups, tak to je chyba, ktorá zamrzí a určite by tam byť nemala. Len dúfam, že to má byť žiary a nie žiare. Len pre istotu. Hory ti závidím, ja už som lyžovanie zavesila na klinec, A možno Hermiona naučí vychutnať si čaro Vianoc nielen Draca, u mňa sa jej (či vám, čo ste pomáhali) už začalo dariť. Ja ďakujem za všetko, ten banner hore je úžasný, nemôžem sa ho nabažiť.  

Re: 1. Prológ Povzdych Od: elbi - 01.12. 2013
Úžasné. Od první chvíle, kdy jsi zmínila, že Advent bude bomba, se na něj těším. Nejsem vůbec zklamaná a dovedu si představit, že to ani jeden z nich s tím druhým nebude mít snadné. Vzhledem k tomu, odkud pocházejí, chápu oba jejich postoje. No, já se budu těšit na pokračování, vždyť do konce roku ještě fůra času, že. Naplánovala jsem si prodloužené víkendy, čtvrtky a pátky, abych stíhala všechno načíst a konečně komentovat.   Já osobně bych si konečně bílé Vánoce dovedla představit i užít, a nevadilo by mi vstávat brzy a prohazovat cestičky kolem domu. Teď mám před sebou horký nealko punč a svíčka na okně stále hoří... Je to super.  Díky 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
To povedali baby, ja sa toho označenia dosť bojím, pretože som si tou bombou nie istá. Ale asi je to daň za to, že som mala tie kapitoly na preskačku, že sa mi dostali do rúk kapitoly, ktoré som len naplánovala bez prečítania. Asi som nemala začať prekladať tie autorkine poznámky, ale niektoré baby to preložili a boli fakt vtipné, hlavne pri tých vážnych kapitolách slúžia na odľahčenie. Alebo je to celé tým, že keď sa na niečo moc teším, zle to dopadne, takže sa držím pri zemi. Asi sa mi uľaví, asi až keď to všetko skončí a poviete, že to fakt stálo za to. Zatiaľ tomu stále nemôžem uveriť Tento advent som mala v pláne len čítať a komentávať, ale už teraz viem, že mi to nevyjde. Ja ďakujem a ďakujem za všetky budúce komentáre, pretože nebudem mať šancu na všetky odpovedať. ĎAKUJEM 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: elbi - 01.12. 2013
I tak obdivuju, kolik toho stíháš. Mě od včerejška celodenně hraje vánoční hudba. Dneska jsou to Celtic Woman. A pro pořádnou adventní atmosféru chybělo jen přečíst si vaše dárečky. Až to skončí, bude nám ta nadílka chybět, ale než se tak stane, věřím, že si budou všichni užívat počteníčko.  Nečehož nic se neboj, a z nedostatku času na odpovědi se netrap. Já sama bych potřebovala, aby den měl tak 28 hodin a to spím jen čtyři.  Fakt nemůžu dostatečně vyjádřit, jak moc vás ubdivuju.   A fandím vám všem...

Re: 1. Prológ Povzdych Od: arkama - 01.12. 2013
Vyzerá to zaujímavo obaja sú dobre napísaní, Draco je Draco, akého mám rada. Normálne mu verím, že Vianoce neslávili. To, že dostával darčeky bolo asi normálne. Ako milovaný jedináčik bohatých rodičov ich dostávala asi hocikedy.  Len ma zarazilo, že v poviedke Hermiona hovorí, že máme týždeň do Vianoc... fuu, tak to toho poriadne veľa zažijú, keď si predstavím dĺžku tohto diela. Dík za preklad, dúfam, že mi vyjde čas na čítanie každý deň, :-D
Re: 1. Prológ Povzdych Od: elbi - 01.12. 2013
Něco mi uniklo? Říká, že je první prosincový týden... Teď jsem vyděšená a v depresi, ještě jsem nezačala péct ani perníčky . 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Baby, nedeste ma: "Hlavne preto, že toto bol prvý decembrový týždeň a Vianoce sa rýchlo blížili."  Ono by to malo sedieť, len vďaka tomu, že sme začali prológom, tak Štedrý deň nám výjde na 25.12, ale nie som si celkom istá, oni totiž rozbaľujú darčeky až na druhý deň. Neprekladala som (a ani nečítala) záver, takže je to plus mínus. Nakoniec je to jedno, aj tak v tom našom 24.12 nikto nemá poriadne čas. Sama sa nechám prekvapiť. PS. Začni piecť, keď ich začne piecť Hermiona. Od istej kapitoly tam budú recepty a keďže niektoré z nich prekladá skutočná kuchárka, tak budú aj skontrolované a s množstvom linkov.  
Re: 1. Prológ Povzdych Od: arkama - 01.12. 2013
Jaj:D kde som ja zobrala, že povedala, že je týždeň do Vianoc :))) tak sorry
Re: 1. Prológ Povzdych Od: arkama - 01.12. 2013Re: 1. Prológ Povzdych Od: arkama - 01.12. 2013
Jaj:D kde som ja zobrala, že povedala, že je týždeň do Vianoc :))) tak sorry

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Delta - 01.12. 2013
Hej, to sme přeložili celkem identicky :) Ty poznámky jsou dost zmatené, pravda. A nechápu autorčino označení Druhá velká vojna... Nebo chápu, ale přijde mi zbytečné a připomíná mi spíš druhou světovou než ze světa HP. 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
To bude tým, že je Američanka. Ešte raz som to skontrolovala, je tam fakt Second Great War. Tiež ma to prekvapilo, ale nenapadlo ma, aký pojem sa používa. A potom som si uvedomila, že sa mi nechce naprávať jej chyby, hlavne ak ostatní to budú mať tiež. Je to jej poviedka. Priznávam, neviem, čo myslíš tým, že sme to preložili celkem identicky.  Ďakujem za komentár 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Eily - 01.12. 2013
Upřímně, mít Hermionu za spolubydlu, tak ji zaškrtím po dvou týdnech. Tedy hlavně, kdyby mi pokládala neustálé zvídavé otázky a děsně se divila, když nemám něco ráda. Ta ženská neví, kdy se přestat ptát. Jinak navození vánoční atmosféry se daří, úplně jsem se zamilovala do překladu zasněženého okolí hradu. Já si naopak Malfoyovy s velkým stromkem dokážu představit. Navíc mi to ladí  s tím, jak Dracovi výr nosil hromadu dárečků během školního roku. Cissa by jako milující matka svého synáčka o dokonalé Vánoce neokradla. Draco nenávidějící Bánoce je prostě trochu Dramione klišé. Grinch hadra. Ale když ono je to tak vděčné téma, že se tomu ani nedivím Až někde natrefím na povídku, kde Vánoce nenávidí Hermiona a Draco je zbožňuje, bude to na svátek Jimmi, díky za výběr téhle povídky a za překlad ) Adventní kalendář na kizi se stal mým nejoblíbenějším vůbec )
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Ty, ja mám pocit, že som na takú poviedku už narazila, ale nepoznačila som si ju. Ani neviem, ako autorka tu jeho nechuť k Vianociam vysvetlí. Bolo tam, že ich nenávidí? Mala som dojem, že ich len ignoruje. Ja si skôr predstavujem, že mal doma vážneho otca, milujúcu matku, ktorá ho zasypávala darčekmi, klasické magické Vianoce. Tradičné, kedy bolo cieľom stretnuť sa všetci pri stromčeku. No a potom dorazila muklovská (americká) verzia Vianoc, so všetkými tými SantaClausami a CocaColou a to je to, čo neznáša.  Vieš, na čo sa teším ja? Nie si sama, čo tu má premiéru. A keď spoznáš, aké to je dostávať na to komentáre, tak že ťa to pohltí a vyvolá takú eufóriu, že tvoje prvé predsavzatie na Nový rok bude vybrať si úžasnú kapitolovku na preklad. Dramione samozrejme, lebo inak tu naň bude budúci rok veľmi chudobný. PS, recept dorazil, díky

Re: 1. Prológ Povzdych Od: scully - 01.12. 2013
Zajímavý začátek vánoční povídky. Draco nemá rád sníh ani Vánoce. Ale Hermiona mu s tím jistě pomůže. Děkuji za překlad
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
hahaha, som zvedavá, či na konci poviete, že zápletka poviedky bola taká predvídateľná. Áno, dá sa očakávať, čo sa bude diať, ale autorka je dostatočne strelená na to, aby to celé bolo inak. Ďakujem

Re: 1. Prológ Povzdych Od: leporelo - 01.12. 2013
Juuuj tesim sa...to bude skvela jazda...tento prolog to jednoznacne slubuje...pekne krasne naucime (o moj Boze 190cm vysokeho!) Draca milovat snech...milovat Vianoce...milovat hadam i vajecny punc a koledy...naucime ho proste milovat... :-D Dakujem Jimmy
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
A hlavne to celé zmákneme za menej než mesiac. Neviem, či niekde existuje podobný výkon, teda ak nerátam, že si niekto preloží niečo doma do šuflíka a potom to zverejní naraz. Asi najväčším darčekom okrem poviedky je istota, že zajtra bude pokračovanie a nie mesiac čakať na ďalšiu kapitolu. Na to sa teším najviac. Ďakujem

Re: 1. Prológ Povzdych Od: TaraFaith - 01.12. 2013
Tak letos to bude opravdu zajímavé. Moc jsem se na to těšila. Začátek rozhodně zaujal a moc se těším na pokračování. Děkuji za překlad.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Ja ďakujem, ale mám obavy, že cez týždeň nebudem schopná odpovedať na komentáre. Ale poctivo čítam každý. 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Sebelka - 01.12. 2013
Děkuji za úžasnou kapitolu. Vypadá to na velmi zajmavou povídku, va které si Draco ještě s Hermionou pěkně užije. Jiťa
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Dúfam, že si hlavne my budeme užívať Draca :D Ďakujem
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Dúfam, že si hlavne my budeme užívať Draca :D Ďakujem

Re: 1. Prológ Povzdych Od: doda357 - 01.12. 2013
No, dobre to začína  Zatiaľ sa tu toho veľa neudialo, ale určite sa to rozbehne  Predsa len, čítala som pár ďalších kapitol, tak viem  Som rada, že už je po Voldíkovi a že sa všetko vracia do normálu  Takéto poviedky milujem, keď Hermiona niekomu ukazuje krásy Vianoc  Len tak medzi rečou, ja tiež nemám rada sneh Síce Dracov postoj k Vianociam nezdieľam, ale ten sneh máme spoločný  Ďakujem za preklad  Tu nám ušlo zopár vecí : Prudko roztvorila oči pri zvuku povedomého mužského hlasu V inom čase  - tu chýba bodka Avšak Hermiona vedela, že len získava čas, pretože po prvý raz odkedy stretla chladnokrvného Malfoya, zazrela v jeho šedých očiach niečo iné než aroganciu a sebecký hnev. - a tu zase chýba čiarka 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Opravené, len sa obávam, že v budúcnosti toho bude viac. Príliš dlhý text.  Vieš, že si to celé inšpirovala jednou malou poznámkou pri poviedke, čo sme dokončili, že? Čo to bolo? We All Fall Down? Ani neviem. Ja ďakujem za všetko.

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Aiden - 01.12. 2013
Na to, že má Draco Hermionu tak prokouknutou, s útěkem váhal moc dlouho. Dokud nebude mít rád Vánoce, tak ho Hermiona nepustí Díky za překlad a vůbec všechno kolem Adventu. Je to úžasný
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Ja ďakujem, viac som napísala o komentár vyššie, už sa nebudem opakovať, ale som hrozne zmätená ohľadne ďalšieho deja. Som zvedavá, či na konci poviete, že bol predvídateľný alebo nie.

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Koki - 01.12. 2013
Hezký začátek povídky. Však Hermiona ještě Draca donutí si zamilovat sníh a Vánoce.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Normálne si ma zaskočila. Položila som si otázku, či donúti (myslím, vo význame, či si sneh fakt zamiluje alebo nie) a ja neviem! A Vianoce? Skončila som cca pri 20 kapitole, záver  bol v českých rukách a ja fakt neviem! Logicky by som predpokladala, že áno, ale v tejto poviedke je dosť prekvapivých zvratov, takže možno sa zamiluje len do Hermiony a do Vianoc nie... ty brďo, ja fakt neviem. Sama sa nechám prekvapiť. Ďakujem

Re: 1. Prológ Povzdych Od: MIRA - 01.12. 2013
Zaujímavý začiatok. Draco má Hermionu pekne prekuknutú. Môj názor na sneh je asi taký, že je nadherný pokiaľ ja som na druhej strane okna v teplúčku. To odhrabávanie ma už tak nebaví. Vianoce mám ceľkovo rada pre ten pokoj. Ale inak jeme to čo normálne. Žiadne prejedanie sa, neznášam ak ma z jedla bolí brucho niekoľko hodín, vianoce, nevianoce.  Krásny preklad, ďakujem Jimmi.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Myslím, že som toto prekladala v auguste, ak nie skôr. Spomínam si ako beta komentovala, že v tých horúčavách opisovať Vianoce No, z prekladu nie som až taká nadšená, uvidíš tie perly neskôr od báb, toto je normálny priemer. Ja ďakujem za podporu PS. My máme vždy dvojnásobnu večeru, keďže jeme s našimi. Manžel svoje, mama svoje. Úplne iné zvyky a nikto sa nechcel prispôsobiť. Pre mňa výhoda, že nemusím tráviť čas pri šporáku, hoci sú na mne také tie pomocné práce (ošúpať zemiaky a podobne) 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: MIRA - 01.12. 2013
To tvrdohlavé neprispôsobovanie mi je povedomé. My máme tri rodiny rodičou, kedže naši sú rozvedení . Jeden rok si všetci postavili hlavu, že k nim musíme prísť presne na Štedrý deň pozrieť darčeky. Ku všetkým trom rodinám. Tak sme u každých boli asi dve hodiny a domov sme prišli až nejako pred polnocou. Nakoniec im to po dvoch rokoch došlo a už im nevadí ak prídeme aj na druhý deň. :) A áno, museli sme im tento systém spraviť dva krát. :)

Re: 1. Prológ Povzdych Od: martina11 - 01.12. 2013
Taky jsem vydržela do půlnoci a jsem moc ráda. Už slyším, jak Hermioně šrotují v hlavě kolečka a vymýšlí jak ukázat Dráčkovi ty správný Vánoce a naučit ho mít je rád. Jsem zvědavá jak dlouho bude trvat než Draco podlehne a jaký bude mít názor na příští Vánoce. Už aby byla půlnoc. Moc díky za překlad. 
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Ja som vydržala horko-ťažko, aby som videla, či adventy naskočia ako majú ale na viac som už nemala.  Ja ďakujem

Re: 1. Prológ Povzdych Od: tiberia - 01.12. 2013
Vím, samozřejmě, něco z děje příběhu, a o to víc se těším, až si to přečtu krásně celé... Pobavilo mě, jak má Draco Hermionu nenápadně prokouknutou. Tři důvody, proč si hryže dolní ret... Draco to odhadl dobře, nebelvírka něco chystá... instinkty nezklamaly, úprk by byl na místě. Co se týče názoru na sníh, rozhodně se přidávám k praktické zmijozelské straně, sníh je moc studenej a mokrej.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Studený a mokrý sneh by mi nevadil, kebyže mám také oblečenie, cez ktoré mi nie je zima a mokro. Nerealizovateľné, takže tiež sa naň dívam radšej cez okno. Ale keďže chodievam dosť dlho pešo do práce, obávam sa, že si tú zimu a mokro poriadne užijem, keď napadá. Ešteže som dostatočne dlho ochkala na boľavý chrbát a chlapi ma už nenútia odhrabávať. Ja sa tiež teším, až si to prečítam celé, bolo na cvokhaus čítať útržky a ešte na preskačku, nikdy viac. Ja ďakujem, boli ste neskutočné, dúfam, že to všetci ocenia. 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: arabeska - 01.12. 2013
Hehe! Chodák, Hermiona ho s tím svým hryzáním rtu musela pořádně vyděsit. Však on roztaje, ona ho k tomu donutí, já tomu věřím Jsem spíš na její straně, nejradši bych se teď vrhla do sněhu a skončila o pár hodin později s omrzlinami... kdyby tu nějaký sníh byl, v naší kotlině Děkuju ti! Konečně advent! To je taková nááádhera!
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
A už si súčasťou :D Presunula som jedno dramione z mixu, takže sa tam našiel priestor. Nepoviem kedy :D My sme tiež bez snehu, zatiaľ, len voda a blato. Ja ďakujem, to vaše nadšenie je nákazlivé.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: arabeska - 01.12. 2013
Je mi ctí být součástí vás všech, vážně :) Je to tady úplně úžasný :) Nádherný Advent! Jak se to tam chumelí... jupí! :D

Re: 1. Prológ Povzdych Od: Lupina - 01.12. 2013
Ha, tak se mi dnes podařilo zústat vzhůru až do půlnoci. A dobře jsem udělala :-) Strašně jsem se těšila na prolog této povídky. A nejsem zklamaná, ba nopak. Úvod mě strhl. A taky skutečnost, že autorka Draca nechala vyrůst do metru devadesáti. Panečku, v tomto případě mi snad ani nevadí, že je asi o padesát odstínů světlejší, než já ráda :-D A taky rozumím, proč Draco nemá rád sníh :-D Představa toho, jak jej Hermiona navlékla do šatů - no vážně? :-D Chudák malý :-D A to, jak jej znervóznilo Hermionino žmoulání rtu... Myslím, že se mi styl autorky líbí, tuze líbí. Díky za skvělý překlad :-)
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Normálne som zaváhala, pretože tá výška neprekvapila len teba. ale 6'3" je podľa google 190 cm, neprepočítavala som to. Tak snáď je to dobre. To oblečenie do šatov, snáď sa to neskôr vysvetlí, ale to zrovna drobnosti, ktoré mi na dramione nesedia (existuje podobný dôvod, prečo sa nechcem pustiť do prekladu II.dielu, aj ten je inak super, poviem na konci, aby to nebol spoiler). Zdá sa mi nemožné, aby si toto nechal páčiť, myslím, že autorka moc pozerá filmy zo študenstkého prostredia. Fakt dúfam, že to bude vysvetlené, prehratú stávku by som pochopila.  Ale páčilo sa mi ako ju má prečítanú a pritom včas nezdrhol - veľmi povedomé, vieš, máš silnú predtuchu, že sa blíži katastrofa, ale stále zostáva nádej, že sa mýliš a ty zostaneš. 

Re: 1. Prológ Povzdych Od: denice - 01.12. 2013
Tak letošní Dramione Advent bude opravdu velmi, velmi vánoční. Docela ladím s některými Dracovými názory, sníh mám nejraději, když se na něj dívám z okna vyhřáté místnosti a taky se obávám, že pro mnoho lidí je vánoční čas příležitostí nacpat se k prasknutí a zadlužit se na celý příští rok. Jsem moc zvědavá, proč Malfoyovi Vánoce neslaví, když dárky evidentně Draco dostává. A moc se těším, jaké z toho překvapujícího vyhlášení Hermiona vyvodí důsledky Díky.
Re: 1. Prológ Povzdych Od: Jimmi - 01.12. 2013
Mám dojem, že som nikdy nevnímala Vianoce tak ako teraz, keď sa na ne teším už neviem odkedy a to len kvôli týmto kalendárom. Dúfam, že nesklamame, cieľ bola vianočná atmosféra, nie príliš prepracovaný dej. PS. Spomenula som si na tú tvoju cesnakovú pomazánku, neposleš recept? Vopred ďakujem 

Prehľad článkov k tejto téme:

Emerald-Kisses: ( marci )31.12. 201327. Epilóg
Emerald-Kisses: ( Patolozka )26.12. 201326. Veselé Vánoce, pane Malfoyi
Emerald-Kisses: ( Lupina, Marci )25.12. 201325. Oheň puštěný ze řetězu
Emerald-Kisses: ( Eily )24.12. 201324. Slibuji…
Emerald-Kisses: ( michelle )23.12. 201323. Kroky minulosti
Emerald-Kisses: ( Baska92 )22.12. 201322. Kiežby som len mohla vrátiť čas
Emerald-Kisses: ( Jimmi )21.12. 201321. Nechajte ich milovať
Emerald-Kisses: ( Jimmi )20.12. 201320. Rozdrviť a spáliť
Emerald-Kisses: ( Jimmi )19.12. 201319. Pätnásť minút
Emerald-Kisses: ( Jimmi )18.12. 201318. Dočasná strata kontroly
Emerald-Kisses: ( Miauxx )17.12. 201317. Dokonalá skutočnosť
Emerald-Kisses: ( larkinh )16.12. 201316. Malfoyové nejsou nemocní
Emerald-Kisses: ( Patolozka )15.12. 201315. Ve slovech ztraceni
Emerald-Kisses: ( Eily )14.12. 201314. (Ne)starám se
Emerald-Kisses: ( GIft )13.12. 201313. Začalo to modrým ohněm
Emerald-Kisses: ( LadyF )12.12. 201312. Dokonalý pohled
Emerald-Kisses: ( tiberia )11.12. 201311. Mrkve, smyslnost a rozpaky
Emerald-Kisses: ( Lupina )10.12. 201310. Nesnáz jménem jmelí
Emerald-Kisses: ( Jacomo )09.12. 20139. Vánoční barvy a stromky
Emerald-Kisses: ( Florence )08.12. 20138. Pohřbít bolest
Emerald-Kisses: ( larkinh )07.12. 20137. Prostě známí
Emerald-Kisses: ( holloway )06.12. 20136. Výjimečný akt laskavosti
Emerald-Kisses: ( Baska92 )05.12. 20135. Pre lásku k snehu...
Emerald-Kisses: ( Baska92 )04.12. 20134. Nápravy
Emerald-Kisses: ( tigy )03.12. 20133. Absurdné dôvody
Emerald-Kisses: ( JSark )02.12. 20132.Zoznam úloh Hermiony Grangerovej
Emerald-Kisses: ( Jimmi )01.12. 20131. Prológ Povzdych
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )30.11. 2013Úvod k Dramione Adventu