Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady krátkych poviedok od solace I.

Proti svojej vôli

Preklady krátkych poviedok od solace I.
Vložené: solace - 17.08. 2013 Téma: Preklady krátkych poviedok od solace I.
solace nám napísal:

Proti svojej vôli

Autor: sophierom

Preklad: solace

Beta: arkama

Originál: http://www.ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=6914

 

Táto kratučká poviedka je taktiež venovaná arkame;-)

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

A/N: Bohužiaľ, žiadna z týchto prekrásnych postáv nie je moja. Vďaka, JKR! Okrem toho som v posledných mesiacoch čítala dosť veľa HG/SS príbehov, takže som si istá, že som bola pri písaní ovplyvnená mnohými skvelými autormi naokolo. Ak vám bude čokoľvek povedomé, prosím, prepáčte mi, nemala som v úmysle čokoľvek prebrať. Naozaj oceňujem všetky skvelé príbehy, ktoré som mala možnosť čítať!

 

 

Vážený pán profesor,

v čase, kedy dostanete tento list, budem preč.

Nepíšem ho ako posledný pokus pred odchodom, no azda by bolo ľahšie, keby to tak bolo. Radšej by som zachovala mlčanie, ale moja chrabromilská odvaha, či hlúposť (ako uznáte za vhodné), mi nedovolí nechať si svoj názor pre seba.

Buďte bez obáv, pane. Teraz počujem váš typický tón: Už to konečne vyklopte!

Mám vás rada.

Nie som taká hlúpa, aby som hovorila o láske, lebo aj keď viem o vás oveľa viac než priemerný študent, viem viac než možno predpokladať, viem dosť aby som mohla vyjadriť svoju nehynúcu oddanosť.

Neodfrknite si, pán profesor, je to nedôstojné.

Som si celkom istá, že to celé odpíšete ako bláznivú školácku zaľúbenosť. Ale mali by ste vedieť, že aspoň jeden študent oceňuje a váži si prácu, ktorú ste vykonali...

A jednej žene úprimne záleží na vašom šťastí. 

Hermiona Grangerová

 

Bol to ten posledný riadok, ktorý ma dostal.

Bol som neovplyvnený jej melodramatickým úvodom, nedotknutý úbohými pokusmi o humor, absolútne nezasiahnutý vyznaním, že ma obdivuje. Bola osemnásťročnou chrabromilčankou, ktorá stála vedľa mňa na bojovom poli. Samozrejme, že si splietla ten prchavý okamih kamarátstva s úctou, možno aj niečím viac.

Jednako som nebol taký pochabý, aby som veril, že to, čo sa stalo v ten deň v uliciach Rokvillu, bolo niečím viac, než uvoľnením dlhodobého stresu. Jej telo na mojom, dotyk prstov na zátylku, chuť jej pier, pochopiteľne, neznamenali nič.

V ten deň bolo v uliciach množstvo objímajúcich sa ľudí, ľudí, ktorým nikdy predtým jeden na druhom nezáležalo. Boli sme len dvomi unavenými bojovníkmi nemysliacimi v záplave úľavy. Vonkoncom nemysliacimi.

„Všetko v poriadku, profesor?“

Pozrel som sa prekvapene na Hagrida, ktorého dunivý hlas bol trochu utlmený odfukovaním Rokfortského expresu. So zvyškom učiteľského zboru sme stáli na nástupišti v Rokville. Ísť vyprevádzať študentov bol hlúpy a absurdný nápad, avšak zbor odhlasoval (štrnásť k jednému), aby sme túto novú tradíciu zaviedli na počesť súdržnosti rokfortskej komunity vytvorenej po Voldemortovom zničení.

Albus by nepochybne kričal a mával oboma rukami na rozlúčku a pripomínal skôr bláznivého vtáka než najmocnejšieho čarodejníka dvadsiateho storočia. Flitwick by poskakoval hore dole, Hagrid reval ako malé dieťa a Minerva by si utierala oči snehobielou vreckovkou. Sú to blázni, všetci, ktorí si myslia, že tejto bande nevďačných deciek záležalo...

Jednej žene úprimne záleží na tvojom šťastí.

„Vyzeráš trochu poblednuto, Severus,“ podotkol Albus.

„Ako to môže povedať?“ počul som zamrmlať Hoochovú Sproutovej a obe ženy sa zachichotali úplne nevhodným spôsobom pre čarodejnice ich veku.

Ignoroval som ich a hľadel na vlak. Samozrejme, že mi bolo jedno, či nastúpila, nepremýšľal som, kam ju po skončení Rokfortu zaveje život. V priebehu roka a pol, kedy bola mojou asistentkou (miesto určené výhradne pre ňu, lebo Albus naliehal, že by som mohol využiť ďalší pár rúk, keďže zúrila vojna), sme niekoľkokrát hovorili o jej možnostiach. Niektoré dni bola zabraná do liečiteľstva, ostatné dni do výskumu. Mala niekoľko rokov na to, aby sa rozhodla, že ju Cambridgský inštitút magických vied dobre pripraví pre obe dráhy. Osobne mi bolo fuk, čo so sebou urobí, ale myslel som si, že vzhľadom na jej panovačný, bifľošský postoj, by z nej jedného dňa mohla byť výborná učiteľka.

„Kam ideš, Severus?“ volala za mnou Minerva, keď som zamieril k jedným z dverí vlaku. Otvor bol preplnený nedočkavými študentmi a ich osobnými vecami, ale ako rokfortský netopier som nemal problém prekliesniť si cestu. Stačilo príkre: Uhnite! a mašíroval som po chodbičke.

„Snape! Čo robí vo vlaku?“

Weasleyho ufňukaný hlas som počul skôr, ako som ho videl. Zbadal som ho v jednom z kupé, roztvoril som dvere a spýtal sa: „Kde je slečna Grangerová?“

Len som jej chcel povedať, že bolo úplne nevhodné, aby mi poslala taký list. To bolo všetko.

„Pane?“ opatrne sa za mnou ozval hlas.

Otočil som sa. To búšenie v hrudi bolo len výsledkom hnevu na drzosť dievčiny. Rozhodne to nemalo nič spoločné s jej teplými hnedými očami či ružovými, jemne pootvorenými perami.

V dlani som zovrel list. Mal som v úmysle dožadovať sa vysvetlenia, ale namiesto toho som sa pristihol, že siaham po jej ruke a ťahám ju chodbičkou, dokiaľ sme sa nedostali k prázdnemu kupé.

Zavrel som dvere, oprel som sa o ne a zodvihol list. Namiesto: Čo to má znamenať?! zo mňa vyšlo: „Myslíte to vážne?“

„Isteže,“ povedala jednoducho.

„Ty bláznivé dievča,“ zamrmlal som a naklonil sa k nej.

„Bláznivá žena,“ opravila ma so závanom dychu na perách.

A hoci som po tom naozaj netúžil, pritiahol som si ju bližšie a bozkával do bezvedomia. Bola to tá najlepšia vec, ktorú som nikdy nechcel urobiť.

 

A/N: Samotný list napísala Dryad, autorka tejto skvelej výzvy. Jej podmienky sú na WIKTT. Vďaka za prečítanie.


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 03.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Proti svojej vôli Od: mami - 07.05. 2014
Krásná cesta od uvedomenia, cez priznanie k realizacii.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 07.05. 2014
Ani to nakoniec nebolelo. Díky:-)

Re: Proti svojej vôli Od: marci - 11.09. 2013
Ach ano - opravdu po tom vůbec netoužil :) Milá povídka, hezky mi projasnila ráno. Díky, holky :)

Re: Proti svojej vôli Od: Keiko - 25.08. 2013
Taková milá povídka, člověka potěší a trochu i rozesměje. 

Re: Proti svojej vôli Od: Keiko - 25.08. 2013
Taková milá povídka, člověka potěší a trochu i rozesměje. 
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 26.08. 2013
Vďaka za odozvu. S tvojím názorom súhlasím:-)

Re: Proti svojej vôli Od: Julie - 23.08. 2013
Romatika, vtip... díky moc za příjemnou jednohubku.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 24.08. 2013
Aj ja ďakujem za odozvu. Teším sa, že sa páčilo:-)

Re: Proti svojej vôli Od: teriisek - 21.08. 2013
Hlavně že Severus naprosto přesně ví, co chtěl a nechtěl udělat. Díky, pěkná jednorázovka!
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Áno, od začiatku bolo jasné, že toto urobiť nikdy nechcel. Za všetko môže tá posledná veta!;-) Díky, teriisku.

Re: Proti svojej vôli Od: denice - 19.08. 2013
Severus je naprosto neskutečný. Až bude mistrovství světa ve lhaní si do vlastní kapsy, má zaručené vynikající umístění.Díky za osvěžující, netradičně napsanou jednohubku.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Myslím, že už je v tom taký dobrý, že by na majstrovstvá sveta mohol pomýšľať. Ďakujem, denice. Teším sa, že sa poviedočka páčila.

Re: Proti svojej vôli Od: Emma - 19.08. 2013
jéj to je krása hneď mám úsmev na tvári. To je pravá poviedka: krátka, vtipná, romantická. Vďaka za vylepšenie dňa
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Teším sa, že poviedka mala na teba taký pozitívny vplyv. Dúfam, že sa trafím do tvojho vkusu aj nabudúce. Ďakujem, Emma.

Re: Proti svojej vôli Od: Jacomo - 19.08. 2013
Zbožňuju Snapea, který koná proti své vůli A zbožňuju autorky a překladatelky, které jednají po vůli svých nadšených čtenářek a zásobují nás takovými perlami! Díky.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Súhlasím, Snape konajúci proti svojej vôli je na zožratie. Dúfam, že autorky takýchto príbehov bude vždy kopať múza a nikdy im nevyschne brko:-) Veľmi pekne ďakujem, Jacomo. P.S. Ehm, ako sa to mohlo stať? Veď som to vôbec nechcela preložiť:-)

Re: Proti svojej vôli Od: Lupina - 19.08. 2013
Moc pěkná povídka, co vykouzlí úsměv na tváři. A jak nic z toho nechtěl, že? Díky za překlad
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Podľa mňa neprizná ani dodatočne, že niekedy niečo z toho chcel. Skrátka sa to udialo proti jeho vôli:-) Vďaka, Lupino.

Re: Proti svojej vôli Od: Zuzana - 18.08. 2013
Bože:) to je úžasná poviedka. Je taká kratučká, ale v hlave sa mi odohralo akoby celé divadelné predstavenie a bolo to napínavé až do poslednej chvíle. Neverila som, že keď je to písané takým zvláštnym strohým štýlom, akoby to fakt hovoril Severus, pôjde za ňou a nedovolí jej odísť. Hneď na začiatku som bola zmierená s tým, že ju nechá tak a on si predsa len odfrkne, že veď ju aj tak nechcel a jej bude lepšie bez neho:) Som rada, že sa moje vízie nesplnili. Ďakujem za preklad a určite aj za skvelý výber.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Fakt si si myslela, že to nedopadne dobre? To by som arkame nemohla urobiť:-) Takže šťastný koniec ťa potešil dvojnásobne. To ma teší:-) Mne sa táto poviedočka páčila práve kvôli tomu zvláštnemu štýlu, akým bola napísaná. Mám rada dielka z pera sophierom. Ďakujem, Zuzka.

Re: Proti svojej vôli Od: Radka - 18.08. 2013
to bylo tak romantické.Díky za překlad.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Ďakujem, Radko. Teším sa, že sa páčilo.

Re: Proti svojej vôli Od: scully - 17.08. 2013
Moc milá jednorázovka o Severusově silné vůli a přesvědčení. Děkuji za překlad
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Severusova pevná vôľa je naozaj nezdolateľná. Za každých okolností. Aj ja ďakujem, scully.

Re: Proti svojej vôli Od: Nade - 17.08. 2013
To bylo tak super! Snape se vyložené máchá v popření a evidentně mu to absolutně nepřekáží, aby udělal to, co chce... Teda vlastně nechce. Díky, těším se na další povídečku.
Re: Proti svojej vôli Od: arkama - 17.08. 2013
Úplne perfektne by sa tento tvoj komentár hodil na presný popis tejto poviedky :)Aj my ďakujeme, super, že sa páčilo.
Re: Proti svojej vôli Od: arkama - 17.08. 2013Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Nemôže mu to prekážať, keď sa nakoniec proti svojej vôli dopracoval k takej sladkej odmene. Na jeho mieste by som v tom pokračovala po zvyšok života:-D Ďakujem, Nade. Som rada, že sa páčilo:-)

Re: Proti svojej vôli Od: baska92 - 17.08. 2013
to bolo nesmierne milé :) Severus je neuveriteľný :)
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Vďaka, baska. Teším sa, že pobavilo:-)

Re: Proti svojej vôli Od: Koki - 17.08. 2013
Severus je výborný lhář. Obzvlášť když lže sám sobě.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Ak Severus Snape niečo robí, je v tom dokonalý;-) To je jasné. Ďakujem, Koki.

Re: Proti svojej vôli Od: nicco - 17.08. 2013
Sem na stránky chodím primárně kvůli občasnému výskytu slash povídek. No, ale dnes tu na mě jako první "vykouklo" Proti svojej vôli, tak si říkám "jednorázovka, to bys mohla zkusit". A jsem ráda, že jsem to udělala, moc pěkná jednohubka (Hermiona nepůsobila všeznale otravně, jak mi to často připadá). Děkuji ti za přeložení.
Re: Proti svojej vôli Od: arkama - 17.08. 2013
Sme veľmi potešené, že sa páčilo. Ja slash čítam, solace nie. Takže samozrejme vždy poteší, ak sa poviedka páči aj čitateľovi, ktorý má iné preferencie ako ponúkaný pairing :)Špecálne v tomto prípade, pretože sa často stretávam v komentároch s dosť ortodoxnými slashistkami, ako keby už iný pairing ako chlap-chlap ani nebol :D A ako píšem, ja slash môžem, dokonca mám obdobia, keď čítam len slash.Ďakujeme :)
Re: Proti svojej vôli Od: arkama - 17.08. 2013Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Teším sa, že táto jednohubka v tvojich očiach obstála. Dúfam, že sa odvážiš kliknúť aj nabudúce;-) Ďakujem, nicco. P.S. Idem trošku poopraviť arkamino vyhlásenie. Slash občas čítam, napr. Drarry;-)

Re: Proti svojej vôli Od: xClea - 17.08. 2013
Skoro bych Severuse litovala Ačkoliv tam o Hermioně moc nebilo, tak se mi líbilo, jak se zdála být dospělejší, sedělo mi to k ní No ale Severus bodoval Název povídky je naprosto přesný   Děkuji za překlad
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Ľutovať ho netreba. Síce sa bránil zubami nechtami, ale neskôr určite nenadával:-) Ďakujem, xCleo.

Re: Proti svojej vôli Od: gleti - 17.08. 2013
Severus se tak nádherně klame.   Díky autorce a překladatlce za jednu z těch maličkostí, které vám vykouzlí úsměv na tváři.
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
Ide mu to fakt dobre. Ďakujem za komentár, gleti. Som rada, že sa páčilo.

Re: Proti svojej vôli Od: arkama - 17.08. 2013
Jééj, teším sa ako malé deckóóó !  :))) A to len tak ? :) Ďakujem ! Ďakujem ! Ďakujem solace ! Pre mňa je spolupráca s tebou jednožnačne obohacujúca a robím to rada :)Prekvapanie na sobotné ráno pre (teraz už ) čistokrvnú slizolinčanku. :D Včera som sa totiž pohrala s Pottermore a som teda naozaj v Slizoline. Nedala mi pokoja tá tvoja poznámka v shoutboxe, že na pottermore je to zaraďovanie do fakúlt menej dopredu prekuknuteľné. :D Som síce absolútne neschopná uvariť  nejaký lektvar (už mi buchli tri kotlíky) a normálne som sa bála, či tam na mňa niekde nevyskočí aplikácia s rozzúreným Snapom !!  fúú :DPoviedka je krásna, teraz s odstupom týždňa by som to možno vybrala inak...;) Posledná veta je úplná paraáda :"Bola to tá najlepšia vec, ktorú som nikdy nechcel urobiť."
Re: Proti svojej vôli Od: solace - 21.08. 2013
No jasné, niet za čo, veď obe sú tvoje;-) Dúfam, že to na Pottermore roztočíš a vylepšíš nám skóre, nech nie sme na chvoste. Elixírov sa neboj. Myslím, že tu niekde vo fóre boli aj preložené návody, ako na to. Držím palce;-) Priznám sa, že mne sa táto jednohubka páčila viac. Preto som ti ju aj poslala ako prvú. Poviedky od sophierom sú moje srdcovky, veď vieš:-) Vďaka.

Prehľad článkov k tejto téme:

Arevik: ( solace )09.01. 2018„Raz za sto rokov“ a elixír lásky
Your Worshipfulness: ( solace )11.09. 2017Trichofília
cathedral carver: ( solace )01.08. 2017Keď je spánok podobný smrti
cathedral carver: ( solace )03.07. 2017Nie som zlatá rybka
Arevik: ( solace )28.02. 2017Ako ideálne skúšať
wardedportal: ( solace )14.02. 2017Mesačný svit
Arevik: ( solace )06.02. 2017Severus Snape a zlaté jablko
StormySkize: ( solace )29.01. 2017Horúca láska
Fatinah: ( solace )23.01. 2017Skriňa
Hannoie: ( solace )15.01. 2017Neočakávané oznámenie
Цыца: ( solace )09.01. 2017Septembrový človek
georgesgurl117: ( solace )14.02. 2016Trochu očividne
cathedral carver: ( solace )09.01. 2016Kto potrebuje objať?
georgesgurl117: ( solace )05.05. 2015Smola pri špehovaní
wallyflower: ( solace )09.01. 2015Peklo
Astreya: ( solace )11.08. 2014Čím sa hnoja kaktusy?
grangerous: ( solace )09.01. 2014Tlkot srdca
Scattered Logic: ( solace )21.08. 2013Fénixovský charakter
sophierom: ( solace )17.08. 2013Proti svojej vôli
Scattered Logic: ( solace )11.08. 2013Čarodejnícky valčík
zanthia122 : ( solace )14.02. 2013Koľkými spôsobmi možno zbaliť babu?
Černoknižnica: ( solace )09.01. 2013Európa môže počkať
Shy Violet: ( solace )31.10. 2012Ako sa zdá
JenMK1216: ( solace )26.09. 2012Vážne zdravotné problémy
JenMK1216: ( solace )22.09. 2012(Nie tak) dlho očakávané pokračovanie Špongiového kúpeľa
JenMK1216: ( solace )17.09. 2012Špongiový kúpeľ
Deeble: ( solace )08.06. 2012Je nepochybne jasné, že sa to môže stať
vanity fair: ( solace )10.05. 2012Tajný ctiteľ 2/2
vanity fair: ( solace )05.05. 2012Tajný ctiteľ 1/2
Astreya: ( solace )02.05. 2012Medzi nebom a zemou
Astreya: ( solace )01.04. 2012Spýtal som sa jaseňa...
Astreya: ( solace )14.02. 2012Kto hľadá...
Astreya: ( solace )09.01. 2012Zažínam sviecu
. Úvod k poviedkam: ( solace )08.01. 2012Úvod