Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Někdo mi dnes v noci zachránil život

Kapitola osmá, část druhá

Někdo mi dnes v noci zachránil život
Vložené: tigy - 08.03. 2013 Téma: Někdo mi dnes v noci zachránil život
Florence nám napísal:

Someone Saved My Life Tonight

AUTOR: Jadeddragon4

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4840223/1/Someone_Saved_My_Life_Tonight

Někdo mi dnes v noci zachránil život

PŘEKLADATEL: Florence

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola osmá, část druhá:

DOPRAVA NEBO DOLEVA?

 

Kolem něj bylo jen ticho – takové ticho.

Jsem mrtvý, pomyslel si. Unikl jsem z toho.

Zaplavila ho vlna úlevy.

Cítil se, jako by se vznášel – jemně zahalený v moři samoty. Ochráněný… v bezpečí.

Nebe… se zavřenýma očima naslouchal tichu, na tváři se mu objevil úsměv. To musí být nebe.

Chtěl otevřít oči… stát se přímým svědkem té nádhery, ale byl na to ještě pořád unavený. Mírně se zavrtěl, aby získal víc pohodlí - pokusil se znovu usnout.

Neočekávané bodnutí mu projelo nohou a donutilo ho zakňučet – obočí se mu zmateně stáhlo.

Něco bylo špatně… v nebi přece nebylo žádné utrpení.

Znovu se opatrně pohnul, a když mu tělem projela bolest, hlasitě vykřikl.

Celou jeho bytost zachvátila ta neukojitelná bolest. Jeho mysl převrátila nová myšlenka hrůzy:

Jsem mrtvý… a jsem v pekle.

Zachvěl se. Chvíli mu trvalo, než mu došlo, že je mu zima… nechvěl se strachem. Na čele se mu objevila vráska.

V pekle není zima…

Draco prudce rozevřel oči.

Lapal po dechu, hlava mu plavala v bolesti a on rychle mrkal, aby přinutil své oči k soustředěnosti. Svět kolem něj se pomalu objevoval.

Krátce poté si s hrůzou uvědomil, že není mrtvý… ale že je v pekle.

Pod jeho třesoucím se tělem s vyschlými ústy cítil tvrdou, chladnou zem- pořád byl zatracen v puklině v zemi.

Ale něco bylo jinak…

Nebyl si jistý, jak by to vysvětlil, ale když zíral a nechával své oči se pomalu přizpůsobit, tma se mu zdála téměř světlejší… nějak.

Mžoural do temnoty, před očima se mu vznášely tmavé tvary. Ale věděl, že to nemůže být pravda – bylo to naprosto nemožné.

Se zasténáním se vytáhl do sedu. Promnul si čelo, snažil se tím zklidnit bolest, která se mu usadila mezi spánky. Pak si spustil ruce do klína.

Zastavil se a rozevřel oči.

Pomalu si dal ruku před obličej a pohnul prsty. Mlhavě viděl jejich obrysy. V temnotě se pohybovaly sem a tam – to předtím nebyl schopný vidět.

Temnota zesvětlala, ale… nemohl říct jak to.

Cítil, jak mu srdce v hrudi prudce bilo, když opatrně otočil hlavu do svého okolí. Krápníky visící ze stropu na koncích tlumeně zářily. Velké balvany umístěné na zemi tvořily jejich černé pozadí.

Panenky se mu posunuly v očích. Zdálo se, že díky perifernímu vidění mohl zahlédnout bledý paprsek světla.

Ztuhl; byl příliš vyděšený na to, aby se pohnul, na to, aby mrknul… na to, aby dýchal.

Věděl, že je to lež – krutá mysl si s ním hrála. Přitiskl si dlaně k očím.

Ztrácím svůj zatracený rozum.

S vyrovnaným dechem napočítal do desíti a připravoval se na ošklivou pravdu – pravdu, že neviděl žádné světlo… že uvízl v temnotě.

Nakonec si sundal ruce z obličeje a otevřel oči. Tlak, který vyvíjel na svou sítnici, způsobil, že se opět ocitl ponořený v inkoustové tmě. Musel počkat, než se tomu jeho oči opět přizpůsobí.

Pomalu a pečlivě se jeho okolí znovu objevovalo. Brzy znovu uviděl obrovské kameny na zemi, krápníky visící ze stropu… a světlo usazené v rohu – nadpřirozeně se vznášelo.

Dech se mu zadrhl v hrdle.

Srdce mu tlačilo na žebra.

Díky třesoucím se pažím se převrátil na kolena a ruce a začal se zběsile plazit přímo k tomu světlu – škrábal se po zemi, jako by to světlo mohlo náhle zmizet – jako by na tom záležel jeho život…

Jeho život na tom ale záležel. A nejenom jeho… i ten Hermionin.

Kamínky se mu zadíraly pod nehty, jak se škrábal po skále, díky čemuž měl nervy v jednom ohni a z prstů se mu řinula krev.

Veškerou bolest nechal bez povšimnutí, soustředil se jen na to světlo před sebou – vyděšen myšlenkou, že by náhle mohlo zmizet.

Pomalu ale rostlo – jeho tělo se postupně koupalo v slabé záři. Ucítil jemný dotek prstů denního světla – jemně se rozprostírajících – jak se pokoušely ohřát jeho tělo.

Lapal po dechu. Položil se na bok a sledoval světlo. Země se mu nad hlavou rozevírala – malá díra, která pouštěla světlo a větřík do prázdné jeskyně. Hornina směřující k otvoru se mírně svažovala. Nebyla tak strmá, že by se jí nedalo dosáhnout.

Draco uviděl vrcholky zelených, svěžích stromů vlnících se ve větru a najednou se smál.

Ten zvuk se zdál jeho uším zvláštní – zvuk jeho smíchu – když se odrážel od stěn. Bylo to zvláštní… cizí. Ale brzy se smál jako blázen. Vyčerpání převzalo jeho reakce a on se nemohl zastavit.

Bylo to tady.

Bylo to tady celou dobu… jen to nechtělo být nalezené.

Neuvědomoval si, kdy začal plakat – jen věděl, že s tváří obrácenou nahoru se světlo najednou rozmazalo a jemu se na tvářích objevily slané cestičky.

Zavřel oči a vzlykl. Slzy zaplavily jeho unavené a bolavé tělo. Objal se pevně kolem hrudi.

Našel to. Našel to a nehodlal to jen tak nechat jít.

Od svobody ho dělilo jen pár metrů – centimetry od ukončení jeho bolesti.

Ale něco ho zastavilo.

Otřel si oči, popotáhl a otočil hlavu zpět do směsi světla, které mu osvětlovalo tvář, a temnoty – náhle rozpolcený.

Mělo by to být jednoduché rozhodnutí.

V denním světle se cítil povznesený – jako by mu byla odňata všechna váha z jeho zničeného těla.

Ale když se podíval zpět do tmy…

Otřásl se, když se v jeho těle opět objevil strach a bolest.

V hlavě se mu znovu ozvala jeho slova: Vrátím se pro tebe. Máš mé slovo.

V mysli se mu objevil Hermionin obraz – malá a křehká se třásla – byla na něm závislá.

Musel zpátky za ní. Slíbil jí to.

Ale co když ji nenajde? Co když se sám ztratí? Teď mohl být svobodný.

Mohl odejít. Vypadnout a zamířit zpátky do hradu… přivést pomoc. Řekla mu, aby to udělal – aby odešel, když se mu naskytne příležitost… aby ji opustil… aby získal pomoc. Byla by v pořádku. Řekla to sama.

Ale co když nenajde hrad? Byl by volný, ale v lese je stejná zima. A jsou tam strašidelné potvory a jiné příšery…

Nebo co když najde hrad, ale ne cestu zpět k Hermioně?

Zemřela by. O tom neměl žádné pochyby.

Nevěděl, co dělat. Mysl mu běžela na plné obrátky, převracela jeho možnosti, zatímco on se soustředil na rozdíl mezi světlem a temnotou.

Zvládnul by to vůbec zpátky k Hermioně? A kdyby ano, pamatoval by si, jak se dostat k východu?

Podíval se na světlo.

Mohl by vůbec zvládnout dojít do hradu? Sám?

Podíval se do temnoty.

Ale ona to mohla zvládnout, kdyby se vrátil. Nebylo by ale pro něj nejlepší volbou ujistit se, že jeden z nich to přežije? Ani si totiž nebyl jistý, že by to zvládla… stálo to za to, aby stejně ohrozil svůj život?

Už dokonce mohla umřít…

Jak mu ta slova přišla na mysl, bodla ho čerstvá realita: Už mohla umřít…

Ale on ještě nezemřel. Nezemřel a stál před svobodou.

Ale mohl odejít? Bez toho, aby to věděl jistě?

Slunce se dostalo vysoko na oblohu a on si uvědomil, že tam už dlouho nebude. Musel se rozhodnout, a to rychle, pokud měl nějak využít zbývající denní světlo.

Ale nevěděl, co by měl dělat.

S vyschlými ústy se rozhlédl ještě jednou – světlo… tma… světlo… tma…

S tichou prosbou o to, aby jeho rozhodnutí bylo to správné, se zvedl na nohy a pomalu se kulhavě pohnul znovu dopředu.

 

Poznámka překladatelky: Uf… tak nejtěžší kapitola je za námi. Možná jste si všimli, že tady nebyla ani jedna přímá řeč. Příště už naštěstí bude :)

Děkuji Kaitlin!

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Reader14 - 25.02. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola osmá, část druhá Od: MichelleF - 14.07. 2016
Z téhle povídky mě úplně mrazí jak je realistická, jako bych tam byla s nimi

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: tigy - 11.03. 2013
Flo, len aby si si nemyslela, že nekomentujem, lebo sa mi poviedka alebo nebodaj tvoj preklad nepáči, to vôbec nie. Ibaže som ju už čítala a teda viem, ako to všetko dopadne, takže si chcem počkať, kým ju preložíš celú a potom si ju prečítam na jeden šup  
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
tigy, já jsem si to myslela. Upřímně já teď moc nestíhám číst, takže ti rozhodně nemůžu noc vyčítat :). Ale konec už se neodvratně blíží...

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Julie - 10.03. 2013
Díky za kapitolku, přestože Draco našel východ, zůstává situace, zdá se, poměrně bezvýchodná. Mám dojem jako by autorka chtěl hrdiny a nás s nimi ještě potrápit.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Jo, autorka je určitě ještě trápit chce a taky bude... :D. Děkuji ti!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Zuzana - 09.03. 2013
Dracovi nezávidím. Neviem čo by bolo správne rozhodnutie. A neviem si predstaviť ako chce trafiť späť k Hermione. Je to hrozne napínavé. Zase mi nezostáva nič iné, len netrpezlivo čakať. Ďakujem za preklad:)
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Tobě nezbývá nic jiného než netrpělivě čekat a mě nezbývá nic jiného, než pilně překládat, aby vaše netrpělivost zmizela :D. Děkuji ti!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: TaraFaith - 09.03. 2013
Páni.... Nevím, jak bych se na jeho místě rozhodla. Když se vrátí do tunelů, může se stratit. Když najde cestu zpět k Hermioně, nemusí zase najít cestu ven. Když půjde do lesa může se taky stratit. Nenajde cestu do hradu a se zlomeným kotníkem daleko nedojde. Anebo najde hrad, ale nedokáže najít to místo, kde je Mia. Anebo ho napadne nějaké zvíře ještě dřív, než stačí na hrad dojít. Navíc Mia na tom je zatraceně špatně a asi už moc dlouho nevydrží. Jsem úplně napnutá. Nemůžu se dočkat dalšího pátku. Moc děkuji za překlad. Povídka je pořádný napínák.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Myslím, že slovo "páni" to docela vystihuje. Chudák Draco to nemá vůbec jednoduchý, ale chudák Hermi taky ne. Pro ně oba to musí být prostě už jenom peklo, co? Pátek už se blíží, neboj. Další půlkapitola se mi vrátila už od Kaitlin, takže bude v přesném čase 16.00. Moc ti děkuji za komentář, Taro!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Lupina - 09.03. 2013
Tak to bylo velice poutavé. Draco nezažívá lehké chvilky. Jeho rozhodování rozhodně nebylo lehké, vůbec mu nezávidím. NEvím, která volba by byla lepší, když odejde hledat hrad, nemusí už znovu Hermionu najít, popřípadě ji mohou najít pozdě. Vrátí-li se pro ni, nemusí znovu najít východ. Nu, skvělá kapitola i překlad, těším se na další kousek. Děkuji Ti, Florence.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Taky bych něchtěla být na jeho místě... být odpovědná za život někoho jiného... to je děsivé. A Draco to vůbec nemá lahké, je unavený, hladový... už mu to asi taky nemyslí čistě. Moc ti děkuji, Lupi, i za tu pochvalu, i za ten komentář!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Melanie - 09.03. 2013
:'OO Dokonalá kapitola, úplně mě to vtáhlo do děje. Jsem ráda, že už tam nebylo tolik bolesti...  Jestli jsem to pochopila správně, nakonec se rozhodl vrátit pro Hermionu, ne? Být na jeho místě tak vážně nevím, co bych dělala.. Asi bych se tam dramaticky složila a počkala až ke mně někdo přiběhne, jako pravá holka. Děkuju za překlad a doufám, že teď ti to půjde rychleji, když už tam bude alespoň nějaká přímá řeč. (Ááno, jsem napnutá jak kšandy. ) 
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
No, my nevíme, jak se rozhodl. Autorka nám to nechala jenom jako tajmenství... tak jsem to alespoň pochopila já. Já se bojím, že kdybych byla na jeho místě, tak bych se zbaběle vydala pryč z té noční můry, ale doufám, že Draco měl víc odvahy, než já . Rychleji? No, musím přiznat, že jsem v poslední době docela zlenivěla a mě i Cam docela vyhovujou ty půlkapitoly, takže na nich asi zůstaneme.... Ale dobrá zpráva na tom je, že nám takhle povídky alespoň vydrží dýl, ne? I když... já už mám vybráno, co budu překládat jako další a docela se na to těším Jsme se nějak rozepsala, co? Hlavně jsem ti chtěla poděkovat, Mel!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: iway - 09.03. 2013
hehe moc pekny.. konečně našel východ.. a ted napětí jestli se vydal správně
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Spíš je otázka, která ta cesta je pro něj správná, ne? Děkuji ti!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Aiden - 08.03. 2013
Hm, tak musím říct, že z týhle kapitoly mám dost rozporuplný pocity. Na jednu stranu by bylo fajn, kdyby Draco vypadl a dovedl pomoc, ale zase na tu druhou by to bez něj Hermiona asi nepřežila. Váhám, co je lepší Každopádně díky za výbornej překlad a těším se na pokračování
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Upřímně, já teda vůbec netuším, jak bych se na jeho místě rozhodla. Musí to být těžký... Moc ti děkuji za pochvalu, jsem z ní hrozně nadšená :D

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: teriisek - 08.03. 2013
Tak teď jsem teda zmatená, kam vlastně vyrazil. Ale nějak si myslím, že se vrací pro Hermionu... jen nevím, jestli dělá dobře. Díky za překlad, jsem zvědavá na další kapitolu!
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
Ona nám autorka v témhle kapitole neprozradila, kam šel, takže zmatení je na místě :D. Ale jednou se to vysvětlí, neboj. Děkuji ti!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: MIRA - 08.03. 2013
Tak som rada, že konečne našiel východ. Pre Hermionu by sa rozhodne nemal vracať, ale radšej by mal ísť pre pomoc. Určite by sa v tých tuneloch stratil a okrem toho je zranený, čo bolí aj mňa keď o tom čítam. Dúfam že už sa zachránia. Krásny preklad. je to veľmi pútavo preložené. Ďakujem Florence.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
No jo, ale co kdyby pak už netrfil zpět? Nebo došel vyčerpaný do hradu a upadl do bezvědomí, aniž by někomu řekl, kde je? Těcj otazníků je hodně, na jeho místě bych zkrátka být nechtěla... Moc ti děkuji za pochvalu, vážím se jí

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: Eily - 08.03. 2013
Tyhle popisné kapitoly jsou neuvěřitelné. Věřila bych, že se to tak děje, že Draco se nepříčetně směje, jakmile uvidí vé vytoužené svěrélko naděje. Řekla bych, že se pro Hermionu vrátí - takové pouto, jaké se mezi nimi vytvořilo, se jen tak neztratí. Nikdy by si to neodpustil, kdyby tam umřela sama, i kdyby se mu povedlo najít pomoc. Má pravdu, i v lese by mohl umřít. Začínám se trochu děsit pokračování. Ale říkám si, kdyby je našli a dali je do kupy, Hermiona bude obklopená přáteli a Draco svými, ale vrhnou na sebe ten pohled, který bude říkat: "Já vím." Kéž by to tak bylo. Zatím to tak nevypadá. Těším se na další díl.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
No, máš pravdu, teď to nevypadá dvakrát optimisticky, co? Ale ono se to zlepší... alespoň trochu . Ano, autorčiny popisky jsou vážně skvělé, taky se do toho u překladu dust vžívám. Proto jsem si tohle vůbec vybrala, i když je to na překlad někdy šílený, to mi věř . Děkuji ti!

Re: Kapitola osmá, část druhá Od: denice - 08.03. 2013
Přečetla jsem jedním dechem, tak mě to vtáhlo. Moc doufám, že se vrací pro Hermionu. Díky.
Re: Kapitola osmá, část druhá Od: FlorenceMabel - 13.03. 2013
No, to se teprve uvidí :D. Já ti děkuji za komentář!

Prehľad článkov k tejto téme:

Jadeddragon4: ( Florence )13.04. 2013Kapitola dvanáctá
Jadeddragon4: ( Florence )05.04. 2013Kapitola jedenáctá
Jadeddragon4: ( Florence )29.03. 2013Kapitola desátá
Jadeddragon4: ( Florence )22.03. 2013Kapitola devátá, část druhá
Jadeddragon4: ( Florence )15.03. 2013Kapitola devátá, část první
Jadeddragon4: ( Florence )08.03. 2013Kapitola osmá, část druhá
Jadeddragon4: ( Florence )01.03. 2013Kapitola osmá, část první
Jadeddragon4: ( Florence )22.02. 2013Kapitola sedmá
Jadeddragon4: ( Florence )15.02. 2013Kapitola šestá, část druhá
Jadeddragon4: ( Florence )08.02. 2013Kapitola šestá, část první
Jadeddragon4: ( Florence )01.02. 2013Kapitola pátá
Jadeddragon4: ( Florence )25.01. 2013Kapitola čtvrtá
Jadeddragon4: ( Florence )18.01. 2013Kapitola třetí
Jadeddragon4: ( Florence )11.01. 2013Kapitola druhá
Jadeddragon4: ( Florence )04.01. 2013Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Florence )29.12. 2012Někdo mi dnes v noci zachránil život - úvod