Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí

Lexikon - Cloak of Courage

Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí
Vložené: marci - 18.01. 2013 Téma: Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí
marci nám napísal:

Lexikon - Cloak of Courage

 



 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

CoC


autor WendyNat, http://ashwinder.sycophanthex.com/viewstory.php?sid=1574 


překlad Eggy, http://hp.kizi.sk/modules.php?name=Preklady&new_topic=138


Originální inkantace použité ve fanfiction    

Kopulačné kúzlo
Kouzlo, které se ve všech možných variacích vyskytuje ve většině fanfiction, které pracují s tématem „Manželského zákona“. Autoři takovýchto povídek většinou považují „konzumaci svazku“ za jednu z podmínek a pravidelné plnění manželských povinností za další. (Bez toho by nejspíš Manželský zákon pozbýval smyslu, alespoň co se ff týče.) Kouzelníci mají pro tyto případy přichystáno kouzlo, které je součástí svatebního obřadu a které nutí manželské páry naplňovat literu zákona alespoň třikrát za čtyři týdny. (Ve fanfiction „Cloak of Courage“ se opravdu nemuselo řešit, jaké jsou postihy při porušení uvedeného kouzla.) (CoC)  

Krv variaca kletba
Kletba, která nespadá mezi Neopromíjitelné, i když se, jako v mnoha jiných případech, divím proč. Ve ff „Cloak of Courage“ se pracuje s myšlenkou, že pouze tři Nepromíjitelné kletby odtrhnou při každém použití kouzelníkovi kousek duše. Kletba vařící krev zřejmě ne. Podotýkám, že být na opačném konci hůlky, bylo by mi to asi fuk. (CoC)  

Krvný rituál zviazania
Magie krve. Jedná se o velmi starobylé kouzlo, či spíše rituál spojení dvou partnerů. Rituál by původně vytvořen jako ochranné opatření a může fungovat jako jednosměrné, nebo obousměrné svázání. V každém případě kouzelník, který rituál provádí, musí svého partnera kousnout a pozřít trochu jeho krve. Na místě poranění druhého kouzelníka pak zůstane jizva tvořená otiskem zubů a znakem symbolizujícím sesilatele kouzla. Ten pak může přes jizvu svého partnera cítit jeho strach, bolest, nebo jiné silné emoce a může také poznat, jestliže se jizvy dotkne nějaký cizí člověk. Takto jednosměrně vyznívá rituál trochu jako „označení majetku“, ovšem v případě, že i druhý kouzelník v průběhu sesílání inkantace pozře partnerovu krev a označí si ho, spojení je obousměrné.
Je pravděpodobné, že čistokrevný kouzelník účastnící se tohoto rituálu zanechá po sobě značku tvořenou kromě otisku zubů i „erbem“, nebo nějakým pro něj charakteristickým symbolem, nečistokrevný nebo mudlorozený kouzelník nemající žádný vlastní znak po sobě zanechá pouze kruh tvořený otisky zubů.
Inkantace při tomto rituálním svazku zní: Ad sanguinis Vocatum Respond. Sanguis je latinský výraz pro „živou krev v těle“, vocatio znamená „povolání, pozvání“ a respondeo „navzájem slíbit“. Čili volně přeloženo „Živoucí krev povolávám ke vzájemnému slibu“. (CoC)     

Kúzlo spoĺahlivosti
Domnívám se, že se jedná o kouzlo, nebo přísahu věrnosti, která je součástí svatebního obřadu.
Je také možné, že jde o kouzlo, které kryje přísahu věrnosti jako plášť; jakákoli kletba nebo kouzlo seslané za účelem „získání“ osoby pod přísahou toto zakrytí ruší a přísaha věrnosti se odhalí. Není tedy možné například pomocí Imperia přimět čarodějku k nevěře; dotyčná osoba musí buď dobrovolně chtít podvádět, nebo budou známky Imperia či jiných kouzel patrné. Alespoň tak si to vysvětluji, protože ,merlinžel, nevěřím v dobrotu kouzelnického světa a nemyslím si, že by přísaha věrnosti někoho ochránila například před znásilnění.
V originále se kouzlo nazývá Fidelity charm, přičemž fidelis je latinsky „věrný, oddaný“. (CoC)  

Odhaľujúce kúzlo
Kouzlo odhalující, kdo je za dveřmi. V originále Revealing Charm, přičemž reveal je anglicky „odhalit, odkrýt“. (CoC)  

Pútacie kúzlo
Kouzlo které používá Voldemort při dokončování Znamení zla na ruce jemu se poddávajícího kouzelníka. Ve ff „Cloak of Courage“ je podmínkou dokončení kouzla použití některé z Nepromíjitelných kleteb. Bohužel, inkantace není známa. V originále Linking spell, přičemž link znamená v angličtině „spojení, vztah“. (CoC)
 
Rezacie kúzlo
Temné kouzlo používané proti protivníkovi, které nejde příliš do hloubky, ale jehož následky jsou rozhodně nepříjemné. V originále Slicing hex; slice znamená anglicky „krájet, řezat, nebo také líznout (míček)“. (CoC)  
     

Za pomoc a rady při zpracování tohoto dílu Lexikonu velice děkuji Eggy.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: teriisek - 24.01. 2013
Pěkné, tvoje komentáře mě baví:) Díky za další zajímavý dílek mozaiky!
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 01.02. 2013
To mě těší :) některá kouzla si o poznámku přímo říkají :) moc děkuji za komentář, teriisku :)

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: kopapaka - 21.01. 2013
Zajímavá kouzla. maarci, Dopis se už začíná zase hýbat a zanedloho to snad dotáhnu do konce - takže pak projdu kouzla co tu ještě nejsou a pošlu... 
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 01.02. 2013
Budu se těšit a moc děkuji za komentík :)

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: solace - 20.01. 2013
Zaujímavé rozšírenie Lexikónu. Krvný rituál je originálna myšlienka - typická čierna mágia. Vďaka, marci. Perfektne spracované, ako sme si už u teba zvykli.
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 21.01. 2013
Děkuji za pochvalu Což o rozšiřování - ve frontě mi toho čeká dost a dost (vyzobala jsem si zbylá kouzla z Enahminy trilogie, JSark mi poslala seznam kouzel z Rodiny, Maja mi poslala svoje kouzla, ale neprve chci přečíst, co vlastně píše, určitě mi chybí zpracovat starý dobrý Kámen manželství...) Jen ten čas kdyby byl Ano - magie krve je v Cloak of Courage ohromně zajímavě podaná. Ale zpracovat jí celou, to by bylo spíš obsáhlé pojednání. Takhle vyzobnout šlo jen to jedno. Díky ještě jednou za pochvalu a komentář, solace

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: siriana - 20.01. 2013
pěkné btw neměl Severus u rituálu svázání po tom kousnutí Hermioninu vydru? (nechce se mi tím listovat a hledat to, ale tak nějak mi to vytanulo v mysli)
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 20.01. 2013
Hermiona měla toto: "... zanechalo po sebe nerovný kruh lesklých strieborných jazvičiek...V strede kruhu bolo niečo, čo vyzeralo byť krvavo červené tetovanie wyverna obkrúteného okolo dýky... identické so symbolom, ktoré bolo na Severusovej pečati..." A Severus: "... Tu v strede nebol žiaden symbol, ale strieborný kruh jaziev bol jasne viditeľný... " Původně jsem si myslela, že symbol vytvoří magicky "silnější" kouzelník, Eggy mě přivedla na myšlenku čistokrevných a jejich "symbolů".  Jsem ráda, že Tě kouzla a evidentně i povídka zaujala a moc děkuji za komentář  

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: FlorenceMabel - 20.01. 2013
Jako vždy skvělá práce, marci :)
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 20.01. 2013
Děkuji - tentokrát vděčím za pomoc i Eggy, to se to pak vymýšlí :)

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: Eggy - 20.01. 2013
:D vyzera to skvele :) dakujem ti za snahu a zverejnenie :P
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 20.01. 2013
:) A já děkuji za poskytnutí originálu, úžasný překlad a pomoc s Lexikonem :)  

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: anonym - 19.01. 2013
ten krvný rituál je zaujímavý.
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 20.01. 2013
To určitě je. A vůbec celá myšlenka Volání krve. Autor/ka to měl/a promyšlené. Moc děkuji za komentík :)

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: GwenLoguir - 18.01. 2013
Wauky..a ešte nepridáte Krvný rituál... neviem čoho: Krv ponúknutá platba prijatá alebo nejako takto bolo, možno som to poplietla...Sev to urobil Dracovi...Herm sebe... a ešte jedno bolo, Krvná prísaha Vernosti, Sev to na sebe dvakrát urobil, ale podrobnosti neviem na koľko boli napísané, len že mal tie jazy na boku...viem že na konci si ich Voldy všimol a bol prúšvih
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 18.01. 2013
Jo, rituály krve byly pěkné... Akorát jich bylo spousta - nějaké se zřejmě používaly při pomstě (Severus na svém otci, dracovi), jiné asi jako přísaha věrnosti (to byly ty dvoje Severusovy jizvy - přísaha Voldemortovi a následně brumbálovi), jak definovat ten hermionin vlastně nevím - pomsta to nebyla... Rituály krve, volání a vůbec magie krve by byly na samostatnou esej, ale do toho bych se asi nepouštěla   

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: denice - 18.01. 2013
Jsi vážně hodně dobrá (a taky rychlá!), bezvadně jsi to shrnula a na některé tvoje úvahy budu vzpomínat, až si budu povídku číst podruhé a v celku. Díky.
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 18.01. 2013
Děkuji Některá hesla jsem konzultovala s Eggy (sakra - zapomněla jsem tam připsat poděkování, tak to ještě doplním) a výklady jsou poměrně nejednoznačné, možná ta hesla někdo pochopil i jinak. Také se chystám na čtení celého díla vcelku - bude to určitě opět silný zážitek a kdo ví? třeba ještě něco najdu nebo mi něco docvakne.... ona autorka měla magii krve poměrně promyšlenou a do Lexikonu se určitě všechno nevešlo... děkuji moc za komentík, denice

Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: Lupina - 18.01. 2013
Super, kdy to stíháš? Kopulačné kouzlo by se, myslím, líbilo některým manželům, když manželku "bolí hlava" :-) Kouzelníci jsou docela kreativní: Krev vařící kouzlo. Brrr.
Re: Lexikon - Cloak of Courage Od: marci - 18.01. 2013
Já už tohle měla připravené dřív, čekala jsem pouze na uveřejnění poslední kapitoly No, ještě že kopulační kouzlo manželé neznají já se tedy na "bolest hlavy" nevymlouvám, když bolí tak bolí, ale občas se tak dlouho chystám do postele, až drahá polovička usne   děkuji za komentářík

Prehľad článkov k tejto téme:

.Lexikon: ( marci )26.12. 2015Lexikon - Keď som prekliala učiteľa
.Lexikon: ( marci )12.11. 2015Lexikon - Krev
.Lexikon: ( marci )14.01. 2014Lexikon kouzel - Red Hills
.Lexikon: ( marci )26.02. 2013Lexikon - Rodina jako žádná jiná a Skrze zdi
.Lexikon: ( marci )18.01. 2013Lexikon - Cloak of Courage
.Lexikon: ( marci )14.11. 2012Lexikon - Happy Days in Hell
.Lexikon: ( marci )28.10. 2012Lexikon - Casiopea, Kopapaka a další
.Lexikon: ( marci )30.07. 2012Lexikon - Sedmimagie
.Lexikon: ( marci )16.07. 2012Lexikon - Učednica a Nekromanter
.Lexikon: ( marci )11.06. 2012Lexikon - POPO
.Lexikon: ( marci )26.05. 2012Lexikon
.Lexikon: ( marci )12.05. 2012Lexikon - různá kouzla z fanfiction
.Lexikon: ( marci )11.05. 2012Lexikon - různá kouzla z knih HP
.Lexikon: ( marci )18.04. 2012Lexikon - Rok jako žádný jiný
.Lexikon: ( marci )11.04. 2012Lexikon - Rok jako žádný jiný
.Lexikon: ( marci )12.03. 2012Lexikon - Ich miestnosť
.Lexikon: ( marci )02.02. 2012Lexikon - Draco In Darkness
.Lexikon: ( marci )16.01. 2012Lexikon - We Learned the Sea
.Lexikon: ( marci )29.11. 2011Lexikon - Zachraňte Draca Malfoye
.Lexikon: ( marci )16.11. 2011Lexikon - Odkazy a poděkování
.Lexikon: ( marci )13.11. 2011Lexikon - Citáty
.Lexikon: ( marci )12.11. 2011Lexikon - Z
.Lexikon: ( marci )11.11. 2011Lexikon - Y
.Lexikon: ( marci )10.11. 2011Lexikon - X
.Lexikon: ( marci )08.11. 2011Lexikon - W
.Lexikon: ( marci )06.11. 2011Lexikon - V
.Lexikon: ( marci )04.11. 2011Lexikon - U
.Lexikon: ( marci )02.11. 2011Lexikon - T
.Lexikon: ( marci )27.10. 2011Lexikon - S
.Lexikon: ( marci )24.10. 2011Lexikon - R
.Lexikon: ( marci )23.10. 2011Lexikon - Q
.Lexikon: ( marci )21.10. 2011Lexikon - P
.Lexikon: ( marci )18.10. 2011Lexikon - O
.Lexikon: ( marci )16.10. 2011Lexikon - N
.Lexikon: ( marci )14.10. 2011Lexikon - M
.Lexikon: ( marci )12.10. 2011Lexikon - L
.Lexikon: ( marci )11.10. 2011Lexikon - K
.Lexikon: ( marci )10.10. 2011Lexikon - J
.Lexikon: ( marci )07.10. 2011Lexikon - I
.Lexikon: ( marci )06.10. 2011Lexikon - H
.Lexikon: ( marci )05.10. 2011Lexikon - G
.Lexikon: ( marci )03.10. 2011Lexikon - F
.Lexikon: ( marci )01.10. 2011Lexikon - E
.Lexikon: ( marci )29.09. 2011Lexikon - D
.Lexikon: ( marci )28.09. 2011Lexikon - C
.Lexikon: ( marci )25.09. 2011Lexikon - B
.Lexikon: ( marci )23.09. 2011Lexikon - A
.Lexikon: ( marci )23.09. 2011Lexikon