Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2012 Ostatné

Rose

Advent 2012 Ostatné
Vložené: Jimmi - 18.12. 2012 Téma: Advent 2012 Ostatné
Morgana nám napísal:

 


18. december 2012

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Rose

Autor: balletlover

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/6562268/1/Rose

Stav: autorka súhlasila s prekladom

Preklad: Morgana

*********************************************

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní balletlover.

****************************************************************************

„Mami?“ zvolala Rose Weasleyová a nakukla do pracovne svojej mamy.

„Áno, Rose?“ odvetila Hermiona.

„Môžem sa ťa na niečo spýtať?“

„Čo ťa trápi?“ opýtala sa Hermiona.

„No, všetci traja, Lily, Al aj James, majú mená po najdôležitejších ľuďoch v živote strýka Harryho a tety Ginny...“ začala Rose.

„Áno, to je pravda. Čo by si sa teda chcela spýtať?“

„Viem, že Huga pomenoval ocko, no teta Ginny spomínala, že moje meno si vybrala ty. Len by ma zaujímalo, prečo si sa rozhodla práve pre Rose,“ povedala napokon.

„Och... raz to hádam muselo prísť...“ zašepkala si sama pre seba Hermiona.

„Takže...?“ nabádala ju Rose.

„Poď sem ku mne a sadni si; je to vcelku dlhý príbeh,“ riekla jej Hermiona.

Rose sa posadila na stoličku oproti svojej mame a zvedavo na ňu pohliadla. Celá Hermiona, vskutku.

„Ako už vieš, ocko tvojho kamaráta Scorpiusa chodil so mnou a tvojím ockom do toho istého ročníka...“ začala svoje rozprávanie Hermiona.

„Áno, no nebol k vám dvom zlý?“

„Z času na čas, ale práve toto je začiatok príbehu, ktorý vyústil až k tvojmu menu, Rose. Každopádne, stalo sa to vo štvrtom ročníku môjho štúdia na Rokforte, keď sa strýko Harry stal šampiónom Trojčarodejníckeho turnaja. Niekedy okolo Vianoc sa konal ples a ja som tam išla s Viktorom Krumom, to už vieš. Tvoj ocko sa na mňa nahneval a poriadne sme sa kvôli tomu pohádali,“ pokračovala Hermiona.

„Jasné, teta Ginny mi tú historku porozprávala už snáď miliónkrát,“ odvetila Rose.

„Som si istá, že ti ju rozprávala, ale je tu niečo, čo mi prisľúbila, že nikomu nepovie. A stalo sa to práve po mojej hádke s Ronom.“

„Stále nechápem, ako do tvojho príbehu zapadá Scorpiusov ocko...“

„Po tom, ako som sa otočila chrbtom k tvojmu ockovi a strýkovi Harrymu, ešte som niekam zašla. Na miesto, kde ma čírou náhodou našiel práve Draco Malfoy...“

***

Hermiona sa zúrivo prihnala do dievčenských spální po tom, ako mala s Ronom v spoločenskej miestnosti vášnivú hádku ohľadom Viktora Kruma. Už-už sa jej tlačili do očí slzy, no ako tak videla Lavender a Parvati, ako sa na niečom v posteli chichocú, rozhodla sa, že pôjde niekde inde.

Vyšla z chrabromilskej spoločenskej miestnosti a prechádzala sa teraz úplne prázdnymi chodbami. Nevedela, kam presne mieri, prakticky len nasledovala svoj vnútorný hlas. Zastavila sa až pod schodmi na Astronomickú vežu. Bez rozmyslu po nich vyliezla.

Keď vyšla na vrchol, mala slzy na krajíčku. Nedokázala ich udržať už ani sekundu, v momente sa rozplakala. S uslzenými očami a so slanými cestičkami na lícach pohliadla na hviezdy.

„Grangerová, si to ty?“ spýtal sa známy hlas spoza nej.

Bez toho, aby si utrela vlhké oči, sa otočila. „Choď preč, Malfoy!“ povedala.

„A prečo by som mal odísť práve ja? Táto veža ti nepatrí,“ pohŕdavo odvetil Draco.

Hermiona naňho zagánila, no jeho slová ignorovala. Draco pozrel na hviezdy, a potom späť na ňu.

„Prečo si vlastne tu?“ spýtal sa znudeným hlasom.

Hermiona si povedala, že ho bude ignorovať aj naďalej. Namiesto odpovede len hľadela na nebo.

„Stavím sa, že za to opäť môže Weaslík alebo Potty,“ povedal Draco a samoľúbo sa uškrnul.

„Pozri, je mi jedno, či tu zostaneš, len ma nechaj na pokoji!“ oborila sa naňho Hermiona.

„Takže mám pravdu. Podľa Weaslíkoho výrazu tváre na plese usudzujem, že ste sa pohádali,“ pokračoval, akoby naňho len pred chvíľou nevyletela.

Hermiona bola dostatočne znechutená aj bez jeho pričinenia. Vytasila prútik a už-už ho chcela prekliať, keď povedal: „V poriadku, vzdávam sa! Prímerie? Ale len pre dnes.“

„Fajn.“

Obaja upadli do tichého rozjímania, snáď okrem občasného vzlyku z Hermioninej strany.

„Aké je tvoje najobľúbenejšie súhvezdie?“ opýtal sa Draco v pokuse o zdvorilý rozhovor.

„Mmm... škorpión,“ potichu odvetila.

„Prečo práve to?“ zaujímal sa.

„Ani neviem... páči sa mi, ako sú v ňom rozložené hviezdy,“ povedala trocha neistým hlasom Hermiona.

Znovu sa medzi nimi rozhostilo ticho. Hermionine myšlienky prechádzali z Draca na Rona, potom na ples, na Viktora, a nakoniec späť na Draca.

„Malfoy?“ ozvala sa Hermiona, čím prerušila ich vytrvalé mlčanie.

„Prosím?“ podráždene sa spýtal.

„Som až taká hrozná, že by ma niekto ako Ron vnímal ako posledné východisko?“ opýtala sa.

Spýtavo na ňu zdvihol obočie. „Weaslík je idiot.“ To bolo všetko, čo povedal.    

Zamračila sa. To nebola odpoveď, ktorú chcela. Zaujímalo ju, či to bolo ten najväčší kompliment, aký sa dá od Malfoya dostať.

„Zbytočne si nenamýšľaj, Grangerová, len som konštatoval všeobecne známy fakt,“ odvetil, akoby jej čítal myšlienky.

„Prečo si tu, Malfoy?“ spýtala sa náhle Hermiona, akoby si až v tejto chvíli uvedomila, že ani len netuší, prečo tu vôbec je.

„Nudil som sa a potreboval som sa dostať z Parkinsonovej dosahu,“ zamrmlal Draco vskutku znudeným hlasom .

„Nie som zdrojom zábavy,“ povedala mu vážnym hlasom.

„Nevedel som, že tu budeš,“ odpovedal jej na svoju obranu.

„Tiež som tu nikoho neočakávala,“ zašomrala.

„Vieš, Grangerová, nie si až taká zlá, keď sa nesprávaš ako vševediaci profesorský maznáčik,“ odvetil Draco a pristúpil k nej bližšie.

Teraz bol rad na nej, aby naňho spýtavo zdvihla obočie. Naozaj jej práve zalichotil? Znenazdajky sa natiahol a zastrčil jej za ucho zatúlaný prameň vlasov.

„Mal by som ísť... je po večierke,“ zamrmlal a otočil sa. Pri schodoch sa zarazil. „Táto noc nič nemení, Grangerová. Zajtra už naše prímerie viac neplatí,“ povedal predtým, než odišiel.

Hermiona sa dotkla miesta, kde sa jeho pokožka stretla s  tou jej, a ucítila, že má za uchom zastrčený kvet. Červenú ružu bez akýchkoľvek tŕňov.

Bola dokonalým zosobnením tejto noci. Červená, zelená a neobvyklá. Chrabromilčanka a slizolinčan, jeden vedľa druhého počas jedinej noci a v mieri takom nezvyčajnom... presne ako tá ruža.

***

„To mi chceš povedať, že ty a Scorpiusov ocko ste mali medzi sebou niečo, o čom sa nikto iný nikdy nedozvedel?“ spýtala sa Rose mamy, keď dokončila svoj príbeh.

„Rose, my sme sa nenávideli! Nič sa tej noci nezmenilo. Dôvodom, prečo som ťa nazvala tak, ako som ťa nazvala, bolo, že tá ruža zosobňovala nezlučiteľnosť nás dvoch, nemožnosť nášho priateľstva – napriek tomu sa stalo skutočnosťou, aj keď len na jednu noc. To, čo som tým chcela povedať, bolo, že dokonca aj po vojne bola medzifakultná súdržnosť stále akousi utópiou. Dúfala som, že kým nastúpiš na Rokfort, časy sa zmenia,“ vysvetlila jej Hermiona.

„Tak prečo si nazvala svoje prvorodené dieťa Rose a pán Malfoy svojho jediného syna Scorpius?“ tvrdošijne si stála za svojím Rose. Znela skoro tak isto ako jej mama, keď sa s niekým háda o pravdu.

„Je to komplikovanejšie, než sa na prvý pohľad zdá, Rose. Ak si prezrieš rodokmeň rodiny Blackovcov, uvidíš, že väčšina, ak nie všetky, ich mená sú spojené s hviezdami. Draco sa len pravdepodobne riadil tradíciou,“ povedala Hermiona.

„Na nebi sú milióny iných hviezd, tak prečo práve Scorpius? Prečo nie Cepheus – koniec koncov, nachádza sa hneď pri Dracovi,“ zdôraznila Rose.

„Netuším. Prečo sa nespýtaš priamo Scorpiusa? No nehovor mu príbeh, ktorý som ti rozprávala. Jeho otcovi by sa to nemuselo zdať vhodné,“ navrhla Hermiona.

„V poriadku, spýtam sa ho,“ odhodlane odvetila Rose a utekala nájsť brko a pár čistých pergamenov.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 21.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Rose Od: Zuzana - 19.12. 2012
To bolo nádherné. A evidentne to nebolo na jedinú noc, keď dala meno svojej dcére práve podľa toho. A teda zrejme to nebolo iba na jednu noc ani pre Draca... Škoda, že si to vtedy nepripustili. Ďakujem za preklad.

Re: Rose Od: Gift - 19.12. 2012
Souhlasim se zbytkem komentaru, opravdu hezke vysvetleni. Sice souhlasim i s Rose, ze to tak lehce zavani milostnou zapletkou, ale...:-) Proc vlastne ne!;-) Diky za preklad

Re: Rose Od: kamci - 18.12. 2012
krásný příběh, děkuji

Re: Rose Od: Eggy - 18.12. 2012
mne sa Rose pacilo aj bez tohto mileho pribehu :) dakujem za preklad :P

Re: Rose Od: Koki - 18.12. 2012
To mi vykouzlilo úsměv. Moc hezké. 

Re: Rose Od: larkinh - 18.12. 2012
To bylo krásné :) Víc slov nějak nenacházím, ale moc děkuju za překlad, jinak by mě tahle povídka naprosto minula, a to by byla škoda.

Re: Rose Od: denice - 18.12. 2012
Nádherné vysvětlení, Harry hodně recykloval, Hermiona mi přišla mnohem kreativnější. Přiznávám, že mi hlavou vrtal spíš Hugo, říkala jsem si, že k potterovské lilii se weasleyovská růže docela hodí, ale tohle je vážně úžasné. Díky.

Re: Rose Od: doda357 - 18.12. 2012
Očividne na nich jedna noc riadne zapôsobila, keď v súvislosti s ňou pomenovali svoje deti tak, ako ich pomenovali  Je mi ľúto, že v knihe, ale aj tu Hermiona skončila s Ronom....viac sa mi páči s Dracom.... Ale čo už  Bolo to strašne super  Ďakujem   Už len malé chybičky krásy:  Podľa Weaslíkoho výrazu tváre na plese usudzujem, že ste sa pohádali,“ pokračoval, akoby naňho len pred chvíľou nevyletela.  Zaujímalo ju, či to bolo ten najväčší kompliment, aký sa dá od Malfoya dostať.  
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
ďakujem :) aj ja som exkluzívne len dramionička, ale toto je apoň čiastočná náplasť :D zažili noc, na ktorú sa nezabúda a takto pekne s ňou naložili

Re: Rose Od: Jacomo - 18.12. 2012
Tahle povídka mi doslova vyrazila dech. Ne až tak zpracováním jako tím, že podobný námět na původ jména Rose se už nějakou dobu rodil v mé hlavě! Takže já mám po povídce, ale zároveň mě nemrzí, že jsem bez práce, protože tohle bylo moc krásné. Navíc s tím souhvězdím... Mňam.
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
tak to sa len tak ľahko nestane :D ďakujem a teš sa na 19. a 20.teho ;)

Re: Rose Od: teriisek - 18.12. 2012
Myslím, že Rose měla alespoň částečně pravdu, muselo to pro ně pro oba hodně znamenat, když se pak rozhodli pojmenovat takhle své děti. A věřím, že taková noc je nezapomenutelná, vlastně se nic nestalo, ale něco tam bylo, i když to Hermiona přiznat nechce a možná si to ani neuvědomuje. Moc pěkné, díky za překlad!
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
áno, na také noci sa nezabúda :) uvidíš, čo na to Draco

Re: Rose Od: soraki - 18.12. 2012
toto dává dokonale smysl! děkuji
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
kiežby to napísala sama JKR, ach... :D dík

Re: Rose Od: arkama - 18.12. 2012
Veľmi dobréé! 
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
ďakujem, v tom prípade sa teš na nasledujúce dva dni :)

Re: Rose Od: Patolozka - 18.12. 2012
zajimave, jak je v tom urcity pokoj a pritom i melancholie:) Krasne. Dekuji!
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
keby bolo takéto niečo v knihe v epilógu, uspokojilo by to moje  dramionovské tiky :D aj keď by s Dracom nakoniec nič nemala. a presne viem, čo myslíš :) vďaka

Re: Rose Od: Neprihlásený - 18.12. 2012
Krásný příběh. Takto to určitě muselo být :-) Jsem přesvědčená, že Draco svého syna pojmenoval z velmi podobného důvodu jako Hermi. Děkuji za tuto povídku, zahřála u srdce.
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
veď uvidíš ;)

Re: Rose Od: Jimmi - 18.12. 2012
Ďakujem. Rose je krásne meno a po tomto vysvetlení sa mi bude páčiť ešte viac.
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
tak to som rada, ďakujem :)

Re: Rose Od: marci - 18.12. 2012
To ale byla moc hezká povídka :) Skoro, jen skoro by mohla patřit do dramione. Moc se mi líbila, díky (A zajímalo by mě, podle čeho vybral Ron Huga. :D )
Re: Rose Od: Jimmi - 18.12. 2012
Ona tam žánrovo takmer patrí (pôvodne bola v Dramione advente), ale keď sme toho mali veľa, tak sme zopár dramioniek šupli aj sem. Určite nie je posledná :D
Re: Rose Od: Jimmi - 18.12. 2012Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
ako povedala Jimmi, nie je to posledná poviedka odo mňa v mixe :D ale o Hugovi sa bohužiaľ nedozvieme :(

Re: Rose Od: FlorenceMabel - 18.12. 2012
Mě taky vždycky zajímalo, proč Hermi podle Rowli vybrala zrovna Rose... tohle je moc hezký vysvětlení :). Děkuji ti za překlad, Fay!
Re: Rose Od: Morgana - 18.12. 2012
súhlasím :) je to podľa kánonu a je to aj dramionovské. ďakujem

Prehľad článkov k tejto téme:

Nitsrek: ( larkinh )23.12. 2012Vánoční přání se plní
fudgemonkey878: ( Florence )22.12. 2012Veselé Vánoce, Freddie
balletlover: ( Morgana )20.12. 2012Odlišné cesty, rovnaký osud
balletlover: ( Morgana )19.12. 2012Scorpius
balletlover: ( Morgana )18.12. 2012Rose
little turtle: ( Florence )17.12. 2012Vánoce
Alisanne: ( gleti )16.12. 2012Nejlepší dárek
PJ XD: ( kopapaka )15.12. 2012Čas vánočních návštěv
Barkeeper: ( kopapaka )10.12. 2012Trest
Faerie Princess Of D: ( tiberia )09.12. 2012Vánoční blues
Sita Z: ( tiberia )06.12. 2012Baby in a box 2/2
Sita Z: ( tiberia )05.12. 2012Baby in a box 1/2
inell: ( Gift )01.12. 2012Jsem taková, jakou mě vidíš