Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Florence

Drahý Percy

Preklady jednorazoviek od Florence
Vložené: tigy - 28.11. 2012 Téma: Preklady jednorazoviek od Florence
Florence nám napísal:

Drahý Percy

Arielx

Originál: http://www.fanfiction.net/s/1409052/1/Dear-Percy

Překlad: Florence

Beta: Kaitlin

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Tohle je Ronova odpověď na Percyho dopis z Fénixova řádu. Stačí říct, že Ron nebyl moc potěšený.

Poznámka překladatelky: Ahoj všem, máte tady další krátkou povídku. Líbila se mi, protože jsem si vždy představovala, že Ron Percymu na jeho dopis něco odepíše a pak jsem našla tohle :)

Prohlášení: Postavy v tomto příběhu jsou majetkem JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševní vlastnictví překladu různých jmen, názvu a míst patří pánům Medkům, kteří ji přeložili do češtiny. Autorská práva k této povídce vlastní Arielx, která napsala tuto fanfiction.

ooo

Drahý Percy,

               říkáš si můj bratr. Ale pokud bys mi ve škole věnoval alespoň polovinu času, co jsi věnoval svým odznakům, věděl bys, že já a Harry a Hermiona jsme nejlepší přátelé. A také bys věděl, že nezáleží na tom, kdy mi pošleš sovu, jestli to bude o půlnoci nebo při svítání, oni tady budou a uvidí všechno, co jsi mi napsal.

Rád bych ti dal vědět, že bych raději strčil svůj nový odznak prefekta do tvého obrovského zadku, než abych „zpřetrhal vazby“ s Harrym. Jsem překvapený, že jsi nezmínil také něco o Hermioně. Jsou pro tebe dobří teď jenom čistokrevní? Měl bych se teď kamarádit s Dracem Malfoyem? Nebo si nezapomněl, že je chytrá? Je totiž také prefektem, jsem si jistý, že ministerstvo na takový detail zapomnělo. Kdo se zajímá, že je mudlorozená prefektkou? Určitě ne ten tvůj „jsem tak čistokrevný“ Kornélius Popletal. Nevím, z koho si tady střílíš, ale mně to rozhodně nepřipadá vtipný. Patříš do Zmijozelu, Percy, Moudrý klobouk udělal chybu.

               A ohledně Harryho – věřím mu. Jsi takový pitomec. Nemůžu uvěřit, že tě Brumbál udělal primusem! Kdyby ses někdy obtěžoval Harryho poznat, věděl bys, že rozhodně není nějaký vyšinutý, pozornost hledající chytač. Je to hrdina. Zachránil přece tvoji vlastní sestru od baziliška, který byl starý jako samy Bradavice, nebo jsi na to už taky zapomněl? Zachránil ji, když mu bylo dvanáct. Nemusel, ale udělal to. A co jsi dělal ty, když naše sestra pomalu umírala v rukách Toma Raddla? Asi ses někde muckal se svojí přítelkyní nebo sis leštil odznak. Zapomněl jsi už taky na kámen mudrců? Jak jsme se já, Harry a Hermiona spojili, abychom vymámili ten kámen z rukou šílence?

               Měl by ses stydět. Obrátil ses zády ke své rodině a ke svým přátelům jenom proto, abys získal vyšší pozici v tom zkorumpovaném gangu, co mu někteří říkají vláda. No, to byla kravina, Percy. Kdybych měl na výběr, prohodil bych svůj odznak oknem, nechtěl jsem ho.

               A ta fanatická Umbridgeová je to nejhorší, co kdy Bradavice potkalo. Raději bych bral zpátky Lockharta. Nic jsme se od ní nenaučili, dokonce ani Hermiona ne. Tu pitomou knihu už umí nazpaměť, ale Umbridgeová nás nenechá naše vědomosti využít. Je hrozná učitelka a měla by být vyměněna, co nejdřív to půjde. Ministerstvo na této škole nemá místo, vůbec žádné. Čtyři zakladatelé založili Bradavice ještě předtím, než nějaké ministerstvo bylo a škola bez něj dobře fungovala až do teď. Umbridgeová se snaží do naší školy zasít mor, co je teď už na ministerstvu, a něco ti řeknu, nikomu se to nelíbí. Moji nejlepší přátelé jsou v mém životě tou nejlepší věcí. Harry je statečný a hodný a Hermiona pobrala MNOHEM víc rozumu, než ty kdy budeš mít. Možná to je důvod té nenávisti, nemůžeš vystát myšlenku, že tě na plné čáře poráží holka, která nemá v kouzelnické společnosti tak dobré postavení jako ty. Dostává lepší známky než ty, dokonce i v lektvarech. Ani Snape totiž nemůže přijít na důvod, proč jí snížit známku. Je zkrátka PERFEKTNÍ. Je perfektní a hodná a tucetkrát lepším člověkem, než ty kdy budeš – a to je mudlorozená.

               Fred a George o tobě měli vždycky pravdu, jsi zmetek s velkou hlavou.

Doufám, že se máš dobře.

Ron

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre


Re: Drahý Percy Od: kakostka - 16.11. 2020
To je luxusní psaní, sice jsem trochu pochybovala, že by byl Ron schopný sepsat tak pěkné psaní, ale budiž. Perfektně vystiženo a sepsáno, klobouk dolů. Děkuju za překlad a kochám se i po letech, objevila jsem až teď.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Drahý Percy Od: Hypogriff - 24.01. 2015
Jujky! Tohle se mi moc líbilo. Ron byl naprosto mega! Taky jsem si vždycky představovala, co by mu odpověděl. Je fakt, že mi to v knize celke mchybí, ale takle povídka mi to dokonale dokázala nahradit :) Děkuji za krásný překlad! :)

Re: Drahý Percy Od: Elza - 15.01. 2013
Nemá chybu! Tedy až na to, jak se Ron zázračně zlepšil ve stylistice... *;-) Díky!
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 17.01. 2013
Jsem moc ráda, že se líbí. Děkuji ti za komentář!

Re: Drahý Percy Od: MIRA - 29.11. 2012
Krásny dopis, taký výstižný. Keď je Ron naštvaný produkuje veľmi dobré veci. Všimla som si ten koniec. Ron je síce totálne vytočený, ale aspoň ironicky nakoniec napíše  Doufám, že se máš dobře. Ron  I keď je naštvaný, slušnosť mu káže pekne ukončiť list. Krásny preklad, ďakujem.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Jo jo, afekt dělá s lidma divi :). I já ti moc děkuji!

Re: Drahý Percy Od: Zuzana - 28.11. 2012
Tak toto je presne odpoveď akoby to napísal sám Ron. Aspoň ja si list od neho takto predstavujem. Píše krásne narovinu čo si myslí a krásne bráni svojich priateľov a aj keď to vyznieva tak detsky ako aj Ron vždy pôsobí, je v tom veľa múdrosti. Rada by som vedela, čo sa tie riadky aspoň trochu Percyho dotkli. ďakujem za netypický kúsok sveta HP.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Jo, jo, taky myslím, že takhle nějak by to vypadalo :). Děkuji ti za komentář!

Re: Drahý Percy Od: kakostka - 28.11. 2012
Tak to je FAMOZNÍ DOPIS. SKVOST!!! Jen mne mrzí, že si přesně nepamatuji z kánonu dopis, který ten blb poslal Weaslyeům. Ron má pravdu, ve všem, pěkně to shrnul, od umírající Ginny, po leštění odznaků, včetně pochybností o Brumbálově zdravém úsudku:-) Navíc miluju dopisové povídky. Třeba ještě nějakou objevíš.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Jestli ano, tak jí přeložím :). Taky je mám ráda (navíc se většinou překládaj dost dobře). Děkuji ti a to moc!

Re: Drahý Percy Od: Jimmi - 28.11. 2012
Skvelé, vynikajúci výber, netradičné. Tŕpla som či to blbo neskončí, ale potom som sa odhodlala, však je to len dopis. Preklad nesklamal, díky
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
:D. Ne všechen můj výběr končí špatně, i když přiznávám, že pochmurné povídky mám raději :). Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: marci - 28.11. 2012
paráda!! Pravda - Ron percymu určitě odpověděl a dokážu si představit, že přesně v tomhle duchu. Včetně toho, kam by nejraději strčil svůj odznak :) Parádně vystižené. Díky moc :)
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Mě se taky zdá, že mu určitě musel odpovědět. To by nebyl Ron, aby nenapsal nějaký vzteklý dopis, ne? Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: Triana - 28.11. 2012
Páči sa mi tento list...lebo v originály, by Precy zapredal aj svoj zadok, aby si vylepšil svoje postavenie. Bol taký....brr...ani neviem ako ho nazvať. Proste som ho nemala rada. Otočil sa rodine chrbtom a kašlal na nich ked ho potrebovali....Tento list mal byť aj v originály. :-) dakujem za preklad
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Kašlal na svou rodinu a rozhodl se jim pomoc v nejposlednější vteřině (v tom jsem vždycky viděla prospěchářství). V kánonu jeho postavu moc ráda nemám, ale některé ff příběhy s ním jsou moc hezké :). Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: michelle13 - 28.11. 2012
Ten dopis je boží! :-) Nemám rada Rona, ale konečne použil to čo sa nazýva mozog :D. Užasný preklad. :-)
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Děkuji ti moc pochvalu!!! PS. Já Rona taky moc nemusím...

Re: Drahý Percy Od: teriisek - 28.11. 2012
Díky za překlad!
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
A já tobě za komentář!

Re: Drahý Percy Od: soraki - 28.11. 2012
ech, velmi křehké vztahy - nebo rodinná pouta není nad ně díky, mně se to moc líbilo
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
To jsem ráda :). Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: JSark - 28.11. 2012
Pekné, Ron občas používa aj rozum. :D Díky za preklad. :) Aj keď som vždy mala pocit, že Rowla Percymu trochu krivdila, keď ho vykreslila takto negatívne. 8o
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Mě spíš zarazilo, že Percy byl takový nemastný/neslaný. Kdyby jim nepomohl v závěrečný bitvě, bylo by to pro jeho postavu opravdovější. Jenže takhle vypadal jen jako blbec. Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: denice - 28.11. 2012
Tak tohle byl moc dobrý dopis, takhle nějak by to Ron mohl skutečně napsat, zní to úplně jako on. Ještě by autorka mohla dopsat Percyho bezprostřední reakci. Díky.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Zní, že jo? To se mi na tom líbilo. Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: Gift - 28.11. 2012
Taky mam podobne veci moc rada. Veci, o kterych by se klidne dalo rict, ze je nekdo Rowle ukradl z supliku:-). Hezke. Navic klobouk dolu, jak pravidelne nas vsechny zasobujes povidkami, jeste ze te, Flo, mame:-).
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 28.11. 2012
Flo se doma nudí, tak dělá něco užitečného a překládá :). Navíc jsem teď sekla s titulkařením, takže mám najednou víc chuti překládat tohle. Moc ti děkuji!

Re: Drahý Percy Od: Liz - 28.11. 2012
Tak to je spuer dopis. Předpokládám, že asi skončil stejně jako ten, na který Ron odpovídal.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 28.11. 2012
Možná ještě hůř :). Děkuji ti!

Re: Drahý Percy Od: Jacomo - 28.11. 2012
Merline, tohle je bomba! Miluji věci, které PATŘÍ do kánonu, jen je JKR jaksi zapomněla napsat. Ještěže jsou tu jiní! A pak ještě další, kteří ty perly přeloží. Moc moc děkuju, tohle jsem si opravdu hodně užila.
Re: Drahý Percy Od: FlorenceMabel - 28.11. 2012
Jo, jo, mě v kánonu taky některé věci chybí (jako třeba TOHLE). Miluju svět Fanfiction! Děkuji ti :)

Prehľad článkov k tejto téme:

StephanieGranger: ( Florence )03.09. 2013AŤ JSEM PYŠNÝ
MiHnn: ( Florence )11.08. 2013Private & Confidential
Dayflow: ( Florence )02.05. 2013Na památku červené
Dayflow: ( Florence )26.04. 2013Nikdy neříkej nikdy
Dayflow: ( Florence )15.04. 2013VLASTNICTVÍ
embl: ( Florence )26.01. 2013Paměti na manželství bez lásky
Smile life awy: ( Florence )25.01. 2013Neber si ho
Imagined-experiences: ( Florence )24.01. 2013Škádlení
NikkoleNikky: ( Florence )14.01. 2013ZAŘAZENÍ BELLATRIX
Arielx: ( Florence )28.11. 2012Drahý Percy
SomethingBlue42: ( Florence )26.11. 2012Naděje
Kyra4: ( Florence )24.11. 2012Slabá útěcha
Arielx: ( Florence )28.10. 2012Předsudky
Marmalade Fever: ( Florence )19.10. 2012Za co ti děkuji
Arielx: ( Florence )17.10. 2012Pomalá sebevražda
Umber and Toadstools: ( Florence )08.10. 2012Rezavohnědá a jedovaté houby
Marmalade Fever: ( Florence )05.10. 2012Konjunktiv