Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

35. kapitola (Záver)

Priesečník
Vložené: Eggy - 30.10. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

A máme tu poslednú kapitolu... zajtra deň voľna nebude...

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Snape pil kávu a cez veľké okno sa pozeral na vychádzajúce slnko. Hermiona sedela oproti a zväzovala si vlasy do copu. Počas tých niekoľko dní, ktoré prešli od Koncoročného bálu sa sotva badateľne zmenila. Niečo ich začalo zbližovať – pravdepodobne rovnaká, nepreniknuteľná spokojnosť v očiach... Niečo ich začalo ešte viac rozdeľovať – napríklad jahodový rumenec horiaci na jej lícach v kontraste s jeho večnou snežnou belosťou. Hermiona sa nebadane stala inou. Nie tou emotívnou dievčinou, ktorá nad ním plakala v nemocničnom krídle. Nie tou študentkou, ktorá zúfalo hľadala jeho priazeň. Zhodila perie vtáčaťa a zrazu sa premenila na dospelého vtáka. Hrdého. Krásneho. Múdreho. Včera v noci sa s ním nevrhla len do víru vášne, ale mu tiež dokázala položiť otázky, ktoré ju znepokojovali. Ba dokonca viac, zdalo sa, že dokázala prijať jeho odpovede. Prijať a zmieriť sa, a to znamenalo, že zajtra, pozajtra a aj o celú večnosť sa nebude musieť ospravedlňovať za minulosť, alebo vysvetľovať logiku toho či onoho svojho činu. Všetko bude chápať. A nebolo dôležité práve to?

Áno, jednoznačne sa stala vtákom pre spoločný let. Takého len tak nepohladíš – bez okolkov ti zobákom odštipne pol prsta... Ten si bude stáť za svojím a znesie dokonca aj Cruciatus. Naisto sa k nej dostala temnota a prekvapivo pohodlne sa usadila v susedstve svetla, čo viedlo k preňho takému príjemnému zmiešaniu farieb. Zdalo sa, že aj oči – veľké, vážne, sladké – získali novú farbu. Len čo jej slnečné lúče začali tancovať v mihalniciach, prejavil sa sivý odtieň dúhoviek. Už to viac nebol nugát, nie.

„Severus, prečo vaše oddelenie pracuje bez jediného dňa voľna?“ spýtala sa, keď konečne skončila s vlasmi. Ruky si zložila na stôl, položila na ne hlavu a vzhliadla naňho. Ospalosť ani v jednom oku, a pritom spali len niekoľko hodín. Ani jediné slovíčko sťažnosti v štýle: „zostaň so mnou, prečo musíš ísť tak skoro do práce?“ Nie, odovzdane mu išla uvariť kávu, len čo budík narušil meravý pokoj spálne.

„Dievča, čo vás to len učia? Vari temné sily mávajú dovolenku? Nie. Takže ju nemajú ani tí, ktorí proti nim bojujú. Ničíme zlo, napriek tomu nám vždy nanucuje svoje podmienky,“ odvetil a odpil si z kávy. Ako vždy bez cukru. Druhá šálka počas rána. Obstojný kompliment pre jej sporné schopnosti zaobchádzania s kávovarom. „I keď, Potter by ti to vysvetlil...“ pokrčil plecami a nevšimol si, že použil tón, ako by bola jeho hlúpou študentkou. Otvor oči, Severus, tento hrdý vták so zloženými krídlami už nie viac tým dievčaťom, ktoré ti počas metlobalového zápasu podpálilo habit. A ty už viac nie si tým chladným mužom, ktorý sa tváril, že na hodinách nevidí jej vystretú ruku a stŕhal jej body za správne odpovede len kvôli negatívnemu postoju k jej najlepšiemu priateľovi. Stali ste sa inými ľuďmi. Kulisy sa zmenili spolu s rolami. Scenár by sa mal tiež kompletne zmeniť, nielen v častiach, ktoré sa ti obzvlášť páčia. Bude chcieť, aby si sa k nej správal inak, a ak toho nebudeš schopný, zmení sa opäť na to dieťa – plačúce, lebo v jeho prítomnosti niekomu spôsobili bolesť. „No, vidím, že sa nebudeš nudiť. Tiež sa niekam chystáš?“ Severus nakoniec zameral svoj pohľad na jej krásne šaty s vodorovnými, malinovo-bielymi pásikmi. „Opäť k mame?“

„Nie,“ usmiala sa Hermiona a ponad gumičku na cope si uväzovala neveľkú mašľu so svetločervenej stuhy. „Popoludní pôjdem do Brlohu, dnes sa tam uskutočnia zásnuby Rona a Lavender. To si nemôžem nechať ujsť,“ sklopila už jemne namaľované oči. „Severus, a ty by si nemohol...“ Typické, Hermiona sa mu nebála klásť vážne otázky, iba keď bol bez košele. Stačilo si ju obliecť a už sa strácala, začala byť neistá. Nepociťovala nad ním moc vo chvíľach, kedy necítila pri uchu jeho vzrušený dych, a preto sa ostýchala a bola zmätená.

„Ísť s tebou?“ Severus to za ňu stručne sformuloval a uškrnul sa. Pozrime sa, nepožaduje, nedupe nôžkami, nemraučí, neprikazuje, neprelieva slzy, ale sa nesmelo snaží poprosiť, aby kategorickou formuláciou nezničila útulnosť ich nedávno urovnaného vzťahu. Hrdé vtáky vedia byť opatrné. Tie, ktoré sa príliš strmhlav vrhajú na svoje obete, narážajú veľmi rýchlo na skaly.

„Áno.“

„Nie.“

Hermiona mlčala. Prikývla a potom si naliala kávu aj do svojej šálky.

„Mám prácu,“ povedal Snape ešte chladnejšie a sústredene ju pozoroval. Provokoval ju, experimentoval, staval model ich budúceho spôsobu života, v ktorom bude preňho práca vždy na druhom mieste za ňou, a on u nej – za priateľmi. Ako sa z toho dostanú? Budú zakaždým rozbíjať šálky, keď ich Potter pozve na návštevu?

„Áno, pamätám sa... Temné sily nemajú dovolenku,“ prikývla Hermiona.

„Ale mohol by som... sa tam ukázať po práci.“ Takže, Severus, opatrne robíš krok späť. Ustupuješ. Ona sa snaží o pochopenie a ty si povinný jej odvetiť ústupkom. Netreba rozbíjať šálky, nech len sú... budú sa ešte hodiť. Môžete to vyriešiť pokojne, ak budete rozumní.

„To by bolo fajn!“ rozžiarila sa dievčina. „Zatiaľ zájdem za Dracom... určite sa nudí...“

„Zober ho so sebou,“ zažartoval Severus a sotva badateľne sa zachmúril, lebo Narcissin prízrak zostal opäť visieť niekde za Hermioniným chrbtom.

„Už ho pozvali,“ odvetila so všetkou vážnosťou. „Severus, už sa začala iná éra a nielen my dvaja sme toho dôkazom. Ron Weasley pozývajúci Draca Malfoya na zásnuby... a Draco Malfoy súhlasiaci, že príde na zásnuby Rona Weasleyho – to už vôbec nie je divné, je to prirodzené. Vojna všetkých naučila odpúšťať malicherné, staré krivdy. Uvidíš, raz Draco Malfoy tiež pozve Rona Weasleyho... keď sa rozhodne...“

„Z toho vyplýva, že ich budeme musieť pozvať všetkých,“ zamyslene zatiahol Severus, „do jedného. Vďaka i za to. Dobre, zdá sa, že to bude zábavná spoločnosť a bude treba prísť už len zo samotnej zvedavosti. A ja prídem. A ty sa nechystáš vyriešiť svoje záležitosti s Willom?“ pripomenul jej Snape. Zaujímavé, naplánovali spoločné zásnuby a Delan-Gri ju zrejme stále považuje za svoju.

„Všetko sme už vyriešili. Na rozdiel od teba, William vie, kde sa nachádza dom mojich rodičov... Hľadal ma tam... a... všetko som mu vysvetlila. A jeho reakcia bola: vedel som... videl ... a pochopil, že sa nedá nič robiť. Ani za mak nie je slizolinčan, Severus, ani za mak,“ podotkla s ľútosťou a vychutnávala si nielen chladné slnko snažiace sa jej zohriať chrbát, ale i to, že tak pokojne diskutujú o veciach, sediac za jedným stolom. V tom okamihu nebolo nič iné, okrem banálnosti, ale pre ňu bol čarovný.

„A ty, Hermiona?“

„Nepatrím ani chrabromilským tradíciám, ani slizolinským zásadám. Patrím len tebe a tvojím ideálom.“

 

*****

 

Dodržal slovo. Keď sa oficiálna časť skončila a hostia sa rozdelili na malé skupinky, prišiel a u nikoho tým nevyvolal údiv. Akoby ho čakali, hoci pravda bola zatiaľ známa len Ronovi, Harrymu a Dracovi. Napriek tomu mali radosť. Členovia Fénixovho rádu sa s tým vedeli vyrovnať. Čo na tom, že sa kedysi hádali, potom nenávideli a neskôr bojovali... dnes mohli pokojne piť ohnivú whisky a snažiť sa pochopiť skutočnosť, že tento človek je teraz s Hermionou, ktorá skrátka žiarila, aj keď sedela na druhom konci miestnosti. Klebetila s Ginny, Lavender a Fleur. Ony – tri nevesty – sa mali čo učiť od vydatej polovíly. Určite ich zasväcovala do akýchsi ženských tajomstiev.

„Cítim, že sa to neskončí dobre,“ Harry zazrel na chichotajúce sa dievčatá. „Dám na to svoj krk.“

„Potter, ty si mal vždy nanič intuíciu,“ lenivo namietol Snape, ktorý sa už ako tak zmieril so spoločnosťou Chlapca-ktorý-prežil. „Ktovie, aké rady im dáva... možno sa nebudú týkať len toho, ako správne upiecť čremchový koláč,“ uškrnul sa a opustil zmäteného Harryho. Pobral sa za svojím chovancom, ktorý nepúšťal Astóriinu ruku a niečo nadšene vykladal Lune Lovegoodovej. Nie, svet sa celkom určite zmenil. A zároveň všetko v ňom. V tom spočívalo čaro dnešných dní. Snape sa chcel s Dracom porozprávať o Narcisse... ale načo? Už zajtra mu porozpráva všetko sama...

„Možno by sme už mali ísť?“

„Myslím, že sa večierok ešte neskončil,“ podotkol Snape, keď sa otočil.

„Nikto sa neurazí,“ prisľúbila Hermiona. Čo už, zvláštnosť spoločnosti je tiež potrebné prijať. Nemožno si všetkých obľúbiť odrazu, len tak v záchvate dobrej nálady. Ešte prejdú roky... naplnené mnohými udalosťami, ktoré ich zblížia.

 

*****

 

„Hermiona...“

„Hmmm?“

„Spíš?“

„Už nie...“

„Myslím... možno... nebudeme čakať do konca roka.“

 

*****

 

O päť mesiacov.

„Hermiona Snapová.“

Dievčina sa s ľahkosťou oddelila od davu študentov a pobrala za svojím diplomom. Dospela. Stala sa suverénnejšou. Nezamotávala sa do šiat. Neupadla do rozpakov pod cudzími pohľadmi. Pozerala sa na svet s JEHO pokojom.

Vyrástla. Zmenila sa. A nebolo to len novým účesom.

„Prešli štyri mesiace a stále si na to nemôžem zvyknúť,“ zamrmlal Ron Harrymu do ucha. „A už vôbec im neodpustím, že nás predbehli...“

Dievčina dostala diplom a pripojila sa k druhej skupine. Sledovala, ako si jej priatelia preberajú diplomy z rúk profesorky McGonagallovej.

„Tak sa mi páči tvoje nové priezvisko,“ šepol jej do ucha Draco.

„Som doňho skrátka zaľúbená,“ odvetila Hermiona neotočiac hlavu a sotva pohnúc perami.

„A čo ďalej, Hermiona? Aké máš plány?“

„Budem obhajovať prácu na získanie titulu Majstra elixírov.“

„Vari to máte v rodine?“

 

*****

 

O dva roky neskôr.

„Severus... Severus, prečo sa tak mračíš?“ Hermiona si prisadla na opierku kresla. Objala ho okolo krku. „Ak nechceš byť krstným otcom Jamesa Síriusa – jednoducho odmietni. Nikto ťa k ničomu nezaväzuje.“

„Nič nevieš... Keď Lily zomrela... bola tehotná a krstným otcom ich druhého dieťaťa som sa mal stať ja.“

Tajomstvá... Tak jednoducho vyrieknuté tajomstvá...

„Nuž, život ti dáva druhú šancu, Severus,“ sťažka si povzdychla. Koľko rokov ešte prejde, kým ich opustia tajomstvá minulosti? Koľko tajomstiev spojených s Harrym Potterom sa ešte dozvie? Harry mohol mať brata... alebo sestru... Nie, nie je nutné, aby o tom vedel. Tiež má teraz druhú šancu... Všetci majú druhú šancu...

 

*****

 

„Severus, som ti strašne vďačný!“

„Harry, ovládaj sa,“ uškrnul sa Snape a pre istotu odstúpil od šťastného otca. Ktovie, čo sa mu preháňa hlavou. Čo ak sa naňho vrhne a začne ho objímať?

„Dobre, dobre, ale ďakujem. Tak veľmi sme ťa s Ginny chceli vidieť v úlohe krstného otca!“

„Ešte viac by sme ťa chceli vidieť v úlohe otca,“ ticho dodala ryšavá čarodejnica, pohojdávajúca na rukách tretiu generáciu ich príbehu. „Vy sa nesnažíte...“

Snape sa tajomne uškrnul a premiestnil. Má múdru žienku. Naučila sa neprezrádzať tajomstvá.

 

*****

 

„Čo povieš?“ znelo to, akoby sa Hermiona cítila previnilo.

„Ehm... no... naše plány sa rušia... Podľa všetkého to nie je Harry, ani Ron a dokonca ani Remus.“

„Eileen?“

„Čo si povedala?“

„Eileen. Áno, Severus, Eileen. Mali by sme si vážiť minulosť... len vtedy sa jej prestaneme báť.“

„Eileen,“ zamyslene sa pozrel do rovnakých čiernych očí, ako boli tie jeho, ktoré svietili na drobučkej tváričke. „Len príbeh sa nemusí nutne opakovať...“

„Nie, istotne nie. U nich,“ zrejme mala na mysli celú tretiu generáciu, „bude všetko inak.“

 

KONIEC

 

 

Pozn. prekl.: Tak, a máme tu koniec! K tejto poviedke sa akosi nehodí písať obligátne: „dúfam, že ste si jej čítanie užili“, napriek tomu verím, že ste si našli, podobne ako ja, scény, ktoré vás oslovili, možno aj chytili za srdce (ja ich mám niekoľko) a radi sa k nim opäť vrátite. Ďakujem vám za všetky komentáre, ktoré ma povzbudzovali pri prekladaní ďalších kapitol a teším sa na stretnutie pri ďalších prekladoch.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Wendigo - 08.06. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre


Re: 35. kapitola (Záver) Od: Iva12 - 26.08. 2022
Som unesena.. tato poviedka mi neskutočne sadla, zaradila sa medzi moje najobľúbenejšie. Obsahuje krásne myšlienky a preklad je veľmi kvalitný. Miestami to bolo drsne, ale o to to pôsobilo uveritelnejsie. Veľké DAKUJEM za preklad a existenciu tejto stránky!

Re: 35. kapitola (Záver) Od: MasterFlu - 04.03. 2021
Mnohokrát děkuji za skvělý překlad krásné povídky!

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 35. kapitola (Záver) Od: margareta - 02.08. 2015
Moc hezká povídka! Jen ten konec mi zní trochu jako ,,...ať padouch či hrdina, my jsme jedna rodina"!

Re: 35. kapitola (Záver) Od: mami - 06.05. 2014
Bol to zvlastny pribeh. Vobec nie klasický.. " a láska všetko vyriesi"... Každý máme demonov, s ktorými musíme bojovat, ale stojí to za to. Dakujem za preklad
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 06.05. 2014
Určite to nie je klasika, práve tým ma tá poviedka zaujala. Som rada, že aj teba a ďakujem za odozvu, mami:-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: dracicev - 23.06. 2013
♥♥♥♥

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Radka - 01.04. 2013
Moc pěkná povídka.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 04.04. 2013
Som rada, že sa páčila. Ďakujem za odozvu :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Eily - 01.04. 2013
Číst tuhle povídku na aprílové velikonoční pondělí mi přijde pomalu neuctivé. Hermiona, Severus, Draco. Není černá a bílá, jen odstíny šedé. Splétání intrik na ty, které milujeme, abychom mohli přijmout trest místo díků, ale stejně odpustit, protože milujeme. Tohle je láska? Tak strašně bolavá, nejistá, zraňující... A stejně se najde chvíle, kdy přestaneme toužit po princi a chceme bastarda. Nu, kdo tvrdí, že mu knihy nemohou nic dát, je hloupý. A kdo opovrhuje fanfikcí kvůli "znesvěcení" modly, se připravuje o zážitky a zkušenosti. Někdy je potřeba mít otevřenou mysl... Nedokážu si představit, jak těžké to muselo být na překlad, se všemi myšlenkami a opisy, mohu jen smeknout klobouk a upřímně poděkovat.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 04.04. 2013
Som rada, že si si našla čas na prečítanie tejto poviedky, ktorá je pre mňa osobne zmesou čokolády s chilli;-) Láska má rôzne tváre a podoby a v príbehu je krásne vykreslené, ako sa v priebehu času môže meniť a pretvárať a častokrát aj zraňovať. Dôležitá je hlavná myšlienka, aby si ľudia, ktorí sa milujú dokázali aj napriek svojim chybám a činom navzájom odpustiť a snažiť sa toho druhého prijať takého, aký je. Ty si to krásne zhrnula v svojom komentári. Veľmi pekne ti zaň ďakujem, Eily.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: arkama - 05.01. 2013
Práve som toto DIELO dočítala 2x. Prvý krát som nekomentovala, nebola som este ani prihlásená na túto úžasnú stránku. (ja sa totiž priznávam, že HP som prečítala a potom pozerala až v 2.polovicu 2012...) A komentovať by som asi ani nestíhala v tom zápale čítania, kedže poviedka už bola dokončená. Teraz to už musím okomentovať, pretože je to jedna z mojich TOP. Možno aj preto, že tam vidím určité moje životné asociácie Dík že prekladáš takáto skvosty, mám radšej Severusa "zlého bastarda" ako cukríka. Je to moje obľúbené čítanie, ako aj Valentine´s Day, od teba v kratších poviedkach... to sú jednoducho bomby
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 04.04. 2013
Až teraz som si všimla, že tu mám od teba komentár ešte z januára. Prepáč;-) Veľmi ma potešilo, že sa táto poviedka zaradila medzi tvoje TOP. Je tak netradičná a natoľko sa vymyká z klasických Snamione príbehov, že chápem ľudí, ktorých neoslovila. Ale ak niekomu sadla, zrejme si ju vie vychutnať rovnako ako ja:-) Keďže sa ti páči aj Valentine´s Day, predpokladám, že sme naladené na rovnakú vlnovú dĺžku;-) Takže, aj keď s riadnym oneskorením, ale o to srdečnejšie ti ďakujem za odozvu, arkama:-)
Re: 35. kapitola (Záver) Od: arkama - 04.04. 2013
Veď sa nič nedeje ) S tvojím výberom sa dokážem veľmi stotožniť Jasné, že medzi poviedky čo čítam dokola patrí ešte " Spýtal som sa jaseňa" to som sa skoro počúrala, keď som to čítala 1x a Adventné -Dve slová... tak to je šupa! Možnože by si mohla skúsiť pozrieť tiež niečo takéto netradičné ,( ja som to síce dala len cez translator, ale bohovsky sa mi ten nápad v tej poviedke páči.) možno to poznáš, malo by to byť na ashwinders Snamione - The price of madness
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 04.04. 2013
"The price of madness" poznám, ale nečítala som. Priebežne si dopĺňam dva zoznamy dokončených Snamione poviedok: prvý je zoznam poviedok, ktoré by stálo za to prečítať a druhý - zoznam poviedok, ktoré by (ak sa mi zapáčia) stálo za to preložiť. Prvý zoznam je siahodlhý, lebo času na čítanie mám málo a druhý sa už tiež pekne rozrastá;-) Snažím sa vždy vybrať príbeh, ktorý je buď netradičný, alebo zaujímavým spôsobom napísaný. Myslím, že aj "Meadowlark" je veľmi osobitý. A už sa priebežne obzerám a rozhodujem, do čoho sa pustiť po jeho dokončení. Vďaka za tip, pozriem sa na to:-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Neprihlásený - 21.11. 2012
Wixie, mě nasměrovala na tvé stránky, konkrétně na tuhle povídečku. Přečetla jsem ji jedním dechem. Jsou tam momenty, kdy jsem se vážně nasmála, momenty kdy jsem zadržela dech i momenty, které mi vykouzlily ten zvláštně blažený úsměv na tváři. Děkuji ti za ně. Jsem ráda, že ses rozhodla pro překlad, rozhodně stál za to a to, že měla povídka pro mě své kouzlo je určitě právě proto, že jsi odvedla velmi kvalitní práci a dala si do ní i kus sebe. Určitě přečtu někdy znovu.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: Chavelierka - 21.11. 2012
Pardon, zapomněla jsem se podepsat
Re: 35. kapitola (Záver) Od: Chavelierka - 21.11. 2012Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 25.11. 2012
Ak si pri čítaní poviedky strávila príjemné chvíle, veľmi ma to teší. Ďakujem za pochvalu a tvoj milý komentár :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: teriisek - 01.11. 2012
Ten konec byl překvapivě jednoduchý, když vezmu celkový styl příběhu, ale jsem moc ráda, že jsme se nakonec k tomu šťastnému konci dostali. V těch útržcích budoucnosti bylo všechno, co k němu patří, a přitom nepřeslazené. Děkuju moc za překlad, nejen téhle kapitoly, ale celé povídky, bylo to místy hodně zvláštní čtení, ale rozhodně krásné!
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 02.11. 2012
Áno, súhlasím s tvojím pocitom zo záveru. Asi to bolo tou útržkovitou formou - čriepky z budúcnosti. Ale bolo to milé. Aspoň vieme, akým smerom sa ich životy ďalej uberali. Je dobré, že autorka neskĺzla do nejakých presladených scén. Ďakujem za komentík, teriisku, a budem sa tešiť na budúce.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: tigy - 31.10. 2012
Vďaka, solace, za preklad tejto poviedky. Toľko krásnych metafor pokope sa len tak ľahko nevidí a všetko dokonale preložené  Happyendový koniec ma veľmi potešil a tých zopár viet o veciach budúcich bolo čerešničkou na torte. Ešte raz díky.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 01.11. 2012
S radosťou, tigy. Preklad bol síce náročný, ale zároveň aj pekný. Užila som si ho. Mám radosť, že sa ti príbeh i jeho zavŕšenie páčili. Vďaka za komentík.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: wixie - 31.10. 2012
solace, moc moc děkuji za překlad povídky. Přiznám se, povídku jsem dosud nečetla (vyjma prvních pár kapitol), poslední dobou toho mám tolik, že jsem "líná" pamatovat si ještě děje všech rozepsaných Snamionek (žel, i když jich je tak málo) a počkala jsem si na dokončení. Teď už mám postahováno, připraveno ve čtečce a brzy si čtením zpříjemním nějakou nudnou přednášku :-) Ještě jednou děkuji za to, že překládáš snamione a ještě ke všemu takové lahůdky!
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 01.11. 2012
S radosťou ;-) Dúfam, že sa ti príbeh bude páčiť a čítanie si užiješ. Preložených Snamione poviedok je neveľa, ale na druhej strane si stále máme z čoho vyberať. Takže, snáď sa pri nejakom ďalšom preklade opäť stretneme. Ďakujem ti za komentár, wixie.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Reni38 - 30.10. 2012
pěkná povídka a krásný překlad. Myslím že si ji zanedlouho přečtu ještě jednou a naráz
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Ďakujem, Reni. Ak si dáš čitateľské repete, bude to veľká pocta pre autorku za skvelý príbeh a pre mňa za výber a preklad. :-) Naozaj vďaka.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Zuzana - 30.10. 2012
Tak krásny koniec som ani nedúfala. Totálny ukážkovo sladký happy end. Akoby ani nepatril k tej poviedke. Ona bola celá tak kruto tvrdá a zrazu akoby sa autorka rozhodla pohladiť všetky rany, ktoré porozdávala v tejto poviedke. Ďakujem za preklad.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Sladký happy end? Ja viem, v porovnaní s niektorými temnými a krutými pasážami tak pôsobí. Autorka má svoje postavy rada a dopraje im šťastný koniec. Dúfam, že si so záverom spokojná. Ďakujem za priazeň a všetky tvoje komentáre, Zuzka. Teším sa na budúce.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Aiden - 30.10. 2012
Na jednu stranu je mi líto, že povídka končí, ale zase na druhou, je to dobře. Průstřihy událostí v pár větách tomu dodávaj správnej šmrnc. Tím se taky otvírá prostor pro naši představivost Díky za překlad. Nejen poslední kapitoly, ale vůbec celý povídky. Je mi jasný, že to je náročný, takže si zasloužíš obrovskej dík
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Príbeh síce končí, ale záver veľa naznačil a ostatné je, ako si napísala, na našej fantázii. Teším sa, že sa ti poviedka páčila, veľmi pekne ďakujem za komentík a pochvalu, Aiden :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: petty002 - 30.10. 2012
Moc pěkná povídka s nádherným závěrem, tenhle překlad jsem si vážně užila. BRAVO
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Veľmi ma teší, že sa ti príbeh páčil a ďakujem za komentík :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: zuzule - 30.10. 2012
Mockrát děkuji za překlad, byla to skvělá povídka a určitě se k ní zase ráda vrátím. :)
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Tak to je pocta pre autorku aj pre mňa. Veľmi pekne ďakujem.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Jacomo - 30.10. 2012
Veliké, veliké díky za překlad, solace! Jak moc mi povídka připadala zvláštní, jsem se už zmiňovala v dřívějších komentářích (když jsi vzpomenu, že jsem ji ze začátku označila za naivní!), takže teď už jen uvedu to hlavní - je to výjimečně napsaný příběh. Rozhodně ne černobílý, prvoplánovaný a jednoduchý. Skrývá hodně mezi řádky a odkrývá hodně z psychologie postav. Logické psychologie. A hodně se těším na to, že si ho přečtu ještě jednou vcelku a pokusím se pochopit víc než poprvé. Pokud jde o tuhle ukončovací kapitolu, přestože výslovně nemiluji konce typu "další generace přichází", tady se mi to líbilo. A zejména mě dostala Eileen. Ještě jednou děkuju. Průsečík mi protnul čtenářskou dušičku.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Naivná určite nie. Ja viem, že to zo začiatku vyzeralo všelijak... Mňa najmä zaujal zvláštny štýl, ktorým bol príbeh napísaný a potom niektoré skvelé pasáže. Je to autorkina prvotina v rámci FF, ak ju naozaj napísala za cca 35 dní, je logické, že sa našli slabé miesta. Keby mala dosť času ich vychytať, bolo by to naozaj dokonalé dielko. Záver sa páčil aj mne, bol taký odľahčený, optimistický, plný nádeje. Scéna s Eileen bola nádherná, žiadne klišé. Veľmi pekne ďakujem za tvoju priazeň a všetky komentíky, Jacomo :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: kia - 30.10. 2012
Tak a mame tu konec, konec jedne nadherne povidky a jeste nadhernejsiho prekladu:) Diky za oboje, at uz za moznost precist si zase kousek z jineho, dle meho temnejsiho, zanru a za moznost se nad nim zamyslet ci za vyborny a perfektni preklad..:) Diky:)
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Ak sa ti páčil aj takýto temnejší príbeh, veľmi ma to teší. Ďakujem za komentík a pochvalu, kia. Teším sa na budúce.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: denice - 30.10. 2012
Tak, a je tu konec. Závěrečná kapitola mnoho vysvětlila. Teď je mi líto, že příběh nepokračuje, i když jsem měla dost výhrad k charakteru a konání hlavních postav a pořád jsem přesvědčena, že by takovýto Severus jako špeh dlouho nepřežil. Ale když myslím na jednotlivé kapitoly, těší mě připomínat si různé epizody a po čase k nim vrátím. Rozhodně tě obdivuji, že jsi dokázala přeložit takhle dlouhou povídku s tolika nejednoduchými vnitřními monology. Těším se na tvůj další překlad. Díky.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Myslíš, že by taký temný Severus neprežil ako špión? Špióni predsa musia byť tvrdí chlapi, schopní všetkého. Ak ti bolo ľúto, že poviedka končí, je to dobré znamenie. Budem teda dúfať, že sa ti páčila :-) Bola to autorkina prvotina v rámci FF, takže je jasné, že trpí niektorými "detskými" chorobami. Škoda, že k nej zatiaľ nepribudlo nič nové, i keď autorka sľúbila, že bude v tvorbe pokračovať. Určite by to bolo zaujímavé čítanie. Veľmi pekne ti ďakujem za komentík, denice a teším sa na budúce :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Gift - 30.10. 2012
Priznam se, ne vsechny kapitoly jsem cetla a rozhodne ne vsechny okomentovala. Vlastne to asi vystihuje ta krasna metafora hned na zacatku. Hermiona coby male ptace nebyla zrovna prototypem pro sympatickou hrdinku, navic co si budem povidat- 35 kapitol! Solace, 35!! Hluboky respekt za vsechnu tu praci, kterou jsi si s krasnym prekladem dala. Opravdu, byly tu krasne chvilky, srdcovky, na ktere se nezapomina. Prekrasny konec, dekuji za nej.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 30.10. 2012
Viem, že nešlo o ľahkú, romantickú poviedku, ale dúfam, že napriek tomu zaujala. Preklad bol dosť náročný, no postupne som sa ním prehrýzla až k záveru. S ním prichádza príležitosť poobzerať sa po niečom ďalšom ;-) Ďakujem za pochvalu a komentík, Gift. Ak si si našla srdcovkové pasáže, mám z toho dvojnásobnú radosť.

Re: 35. kapitola (Záver) Od: marci - 30.10. 2012
Ach, ale já jsem si čtení opravdu užila! A že moje zaujetí pro povídku procházelo od výhrad a brblání až po nadšené přijetí. Ty závěrečné střípky byly okouzlující a úsměvné. A krásně to celé završily. Přesně tohle u většiny povídek potřebuji. Jen náznak - ano, jsou spolu, a ano, zůstanou spolu i když svět se změní. Nádhera.  A stejně mě z dnešní kapitoly nejvíc zaujala ta myšlenka o ptácích. "...Hrdé vtáky vedia byť opatrné. Tie, ktoré sa príliš strmhlav vrhajú na svoje obete, narážajú veľmi rýchlo na skaly." Geniální. Já mám strašně ráda slovenské veľmi pekne ďakujem.   Takže, Solace, veľmi pekne ďakujem za úžasný překlad a zprostředkování téhle nevšední povídky.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 30.10. 2012
Ak si si čítanie užila, potom som dvojnásobne rada. Viem, že sa v príbehu vyskytli dosť temné a aj kontroverzné momenty. Záver bol prekvapivo ľahučký. Naozaj svetlá budúcnosť. Ale tak je to fajn. Myslím, že si všetci dosť vytrpeli, kým sa k nej dopracovali. A zaslúžia si, aby si to ťažko vybojovaný mier a šťastie mohli užiť. Aj ja ti veľmi pekne ďakujem za priazeň a krásne komentíky, marci. Teším sa na stretnutie pri ďalších prekladoch, či už tvojich alebo mojich :-)

Re: 35. kapitola (Záver) Od: Triana - 30.10. 2012
Tak a je koniec. Veľmi ti dakujem za preklad.....veru, stál zato.  Tie úryvky boli síce pár riadkove, ale obsahovali presne to, čo som chcela v ich budúcnosti vidieť. Boli to útržky, ktoré vedeli rozprúdiť fantáziu a podporiť príbeh ktorý sa odohral za napísaními riadkami.  V celej poviedke boli momenty plne hrôzy a momenty krásne, ktoré mi utkveli v pamäti. Temného,neprístupneho severusa, ktorý sa v láske zmenil a predsa ostal sebou. Hermionu,ktorá rýchlo dospela a z dievčenského snenia, prešla do jeho života,kde bolo utrpenie a bolesť, ale aj láska a oddanosť.  Moc sa mi páčili záblesky budúcnosti a naplnili ma ich vierou v lepšiu budúcnosť Ešte raz ti patrí moje veľké ĎAKUJEM 
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 30.10. 2012
A ja ti ďakujem za toto krásne zhrnutie. Ak bola posledná kapitola dôstojnou bodkou za celým príbehom a naznačená spoločná budúcnosť ústrednej dvojice sa ti páčila, môže ma to len tešiť. Vďaka za komentík, Triana.
Re: 35. kapitola (Záver) Od: Triana - 30.10. 2012
To ja ďakujem za preklad V originály by som si nato netrúfla. A tým,že si sa do poviedky pustila aj ked si vedela,že to nieje to "prave-orechove" pre všetkých. niekto môže mať výhrady k temnejšej stránke severusa...ale ked si to tak vezmeme, čo my môžeme vedieť ako vie vojna zmeniť človeka. Nechcem ani pomyslieť nato,žeby v našom realnom živote prišla dalšia vojna,ktorá by nas prinútila kopu veci prehodnotiť. 
Re: 35. kapitola (Záver) Od: solace - 31.10. 2012
Vedela som, že výhrady budú (tiež som ich k niektorým pasážam mala), ale riskla som to ;-) A mám radosť, že sa našli čitatelia, ktorých príbeh oslovil, páčil sa im a vychutnali si ho. Ešte raz díky :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník