Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Preklady jednorazoviek od Florence

Předsudky

Preklady jednorazoviek od Florence
Vložené: tigy - 28.10. 2012 Téma: Preklady jednorazoviek od Florence
Florence nám napísal:

Hermiona není vítaná na Mudlovských studiích.

Předsudky

Arielx

Překlad: Florence

Originál: http://www.fanfiction.net/s/1943317/1/Prejudice

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Poznámka autorky: Nevím, odkud se tenhle nápad vzal, ale ráno se mi objevil v hlavě a já ho během deseti minut napsala. Vsadím se, že je těžké být mudlorozeným a vsadím, že by se něco takovéhle klidně stát mohlo.

Poznámka překladatelky: Tahle povídka je bez páru, je jenom o Hermioně a i z jejího pohledu. Užijte si jí!

ooOoo


Hermiona nebyla vítaná na svých hodinách Mudlovských studií.

Samozřejmě si to třináctiletá Hermiona mohla jenom představovat, její fantasie občas překonala logickou část mozku, ale ty úsečné pohledy, co jí profesorka čas od času věnovala, stačily, aby se jí do hlavy zasely pochybnosti.

Moc nepomáhalo, že vždycky v jejích hodinách našla nějakou chybu, nic velkého, ale dost vážného na to, aby si toho mudlorozená Hermiona všimla. Když k tomu došlo, zvedla ruku, aby upoutala profesorčinu pozornost. V tu chvíli jí věnovala ten pohled.

Všichni studenti s kouzelnickým zázemím měli ještě před sedmým rokem na Bradavicích Mudlovská studia. Ona si je vzala, aby zjistila, jak se na její původ dívá kouzelnická společnost. Jako jediná mudlorozená ve třídě často pomáhala svým spolužákům s technickými věcmi: počítači, auty, různými stroji a vůbec nemagickým životem mudlů ze střední vrstvy. Stala se třídním expertem.

Ale vždy tu byly skryté úšklebky. Někdy se cítila jako ve třídě plné Malfoyů. Draco by za ní pravděpodobně nešel, dokud by nemusel, ale její spolužáci se očividně rozhodli to mít už za sebou. Hermiona zjistila hned první den v Bradavicích, že její přílišná vášeň pro učení jí od ostatních odliší a možná i zaručí rozzlobené pohledy, ale nikdy si nemyslela, že by i její rodiče mohli být považováni za jiné.

Kdyby řekla, že její třída je mírně zkreslená, říkala by to ze zkresleného hlediska. Mudlové byli pro kouzelníky úplně jiným druhem. Ani ne přímo druhem, spíš kříženci. Hermiona vypadala jako kříženec.

Hermiona mohla říci, že profesorka nevyučovala hodiny tak, jak byla zvyklá, když měla teď ve třídě Hermionu. Hermiona si všimla, že často používala slova jako „pomalý“ a „špinavý“ a ještě častěji „blbci“.

Profesorka to mluvila o jejích rodičích.

Samozřejmě Hermiona nikdy neslyšela, že by profesorka vysloveně říkala: „Doktor a doktorka Grangerovi jsou špinaví mudlovští blbci, kteří nemají kouzelnické schopnosti a tak musí dělat vše pomaleji.“ Ale bolelo to stejně.

Její učebnice byla plná obrázků a popisů chlupatých mudlů, kteří pomalu pracovali a na druhou stranu tam byly obrázky kouzelníků podobných Zlatoslavu Lockhartovi, kteří s úsměvem mávali svojí hůlkou. Vysmívali se jí. Posmívali se jí.

A občas, když vzhlédla od knihy, viděla ten samý úsměv na obličejích svých spolužáků a cítila se hrozně.

A tak zvedla ruku a vysvětlila učitelce, že mudlové nestaví své domy jenom svýma rukama a nakloněnou plošinou, ale že používají stroje a technologii a elektřinu a její sílu. Profesorka se jí zeptá, jestli mudlové někdy používali metodu, o které mluvila, a Hermiona jí odpoví, že před velmi ale velmi dlouhou dobou, kdy byly pyramidy ještě v módě. Profesorka jí škodolibě odpoví, že mudlové jsou stejně pomalí, s technologií nebo bez nich.

A tak Hermiona poraženě spustí ruku dolů a dál se bude dívat na posmívající se obrázky.
Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Předsudky Od: teriisek - 01.11. 2012
Nejdřív jsem si říkala, že tu učitelku asi chápu, že to Hermiona s tím opravováním možná přehání, ale tohle byla opravdu síla. Nějak jsem si vždycky myslela, že studia mudlů učí někdo kompetentní, ale po takových hodinách není divu, že mají kouzelníci takové názory, že... Díky za překlad!
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
No jo, je to síla, ale ne moc hezká :(. Děkuji ti!

Re: Předsudky Od: larkinh - 30.10. 2012
Tak to je smutné... Já být Hermionou, tak bych si stěžovala na neschopnou učitelku (neví nic o současném mudlovském světě) a na to, že je to rasistka. Sice by to asi nepomohlo, ale na co Hermiona potřebuje mudlovská studia - nemusela by do těch hodin chodit.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.11. 2012
Nemusela, ale ona chce poznat, jak kouzelníci vnímají mudly a není to moc hezká podívaná :(. Děkuji ti!

Re: Předsudky Od: kopapaka - 29.10. 2012
Překlad dobrý, ale taky mi mi to k Hermióně nesedí... Možná, kdyby to měla být noční můra - to by nejspíš sedlo dokonale. Mimochodem, podle banneru jsem tipoval snamione, proto čtu a komentuju tak pozdě....
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.10. 2012
Já si zase myslím, že to na tom obrázku vedle Snapea je Lily, ale nějak podivně mladá... No, každopádně banner není můj, je ke všem povídkám, které nemají pár. A děkuji ti za komentář

Re: Předsudky Od: Liz - 29.10. 2012
Jako příběh je to pěkné, mohlo by být reálné, akorát mi trošku vadilo, že to je trošku mimo realitu. Nepředpokládám, že taková Burbageová, co byla v šestce zabita, by učila, že mudlové jsou pomalí a špinaví. Ale jinak se mi to líbilo, nádherné uvažování.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.10. 2012
Tahle povídka byla nápsaná před semičkou takže o Burbageové autorka ještě nevěděla (myslím, že nikde před svou smrtí není, že?). Ale asi by k tomu jiný mudlorozený padl líp, pravda.

Re: Předsudky Od: Neprihlásený - 29.10. 2012
No, ani já jsem nechtěla komentovat. Přeložené to je pěkné, ale povídka je divná. je to z období války a nebo po válce? Jestli po válce, tak je to divný, fakt divný, takovo učitelku by přece vedení školy nenechalo učit a že si to Hermiona vztahuje na sebe, to je hlavně její problém.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.10. 2012
Ahoj, nepřihlášený :), Hermioně je 13, takže by to mělo být v Harryho třetím ročníku, takže je to před válkou. Jinak samozřejmě chápu, že se nemůžu trefit do chuti každému. Děkuji ti za komentář :)

Re: Předsudky Od: solace - 29.10. 2012
Všeličo sa stáva, takže je to dosť pravdepodobné. I keď staršia Hermiona by asi reagovala inak. Je fakt smutné, ak učiteľ učí nejaký predmet a pritom je naplnený takými predsudkami. Vďaka za pekný preklad, Flo.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.10. 2012
No jo, ale bohužel se stává i to, že na školách učí zakoplexovaní učitelé (já bych mohla povídat). Děkuji ti :)

Re: Předsudky Od: Rapidez - 29.10. 2012
Mám ráda genfic povídky, a Hermiona je v tomhle fandomu jednou z těch nejlepších postav k nim. (Už dávno jsem chtěla kategorii pro genfic, ale nakonec jsem zjistila, že těch dobrých povídek není zase tolik, aby to potřebovalo extra kategorii.) Takhle povídka se mi velmi líbila, parádní výběr, skvěle pojato i vysvětleno. Ale musím říct, že jsem čekala trochu svědomitější překlad - a já vím, jak vypadají povdíky bez bety, ale tady se toho naskládalo poněkud více. zasely se pochybnosti Stala se třídním expertem. pyramidy byly v módě A ještě k překladu - z tvé povídky vyplývá, že Draco Malfoy studuje Mudlovská studia a že by si nechal od Hermiony poradit jen kdyby nebylo vyhnutí. Originál říká, že Malfoy by si ten předmět vybral, jen pokud by nebylo žádného vyhnutí. Anebo v té větě s tím, že její lačnost po vědění jí přinese problémy - tam jsi to přeložila taky zvláštně... mně ta věta říká, že Hermiona věděla, že její knihomolství/šprtství jí přinese posměšky, ale netušila, že si posměšky vykoleduje tím, kdo jsou její rodiče... Každopádně držím palečky na další překlady a těším se, jaký kousek zase vybereš!
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 29.10. 2012
No, neměla bych tvé komentáře číst před písemkou z angličtiny, umíš člověka dobře zdeptat... Ne, dělám si legraci (s tím zdeptáním moc ne), jsem za jiný náhled ráda. Přece jenom jsem stále náctilety prcek na gymplu, který má rád angličtinu, ale uznávám, že na světě (a i na téhle stránce) jsou lidé s většími zkušenostmi a znalostmi než mám já... Napíšu tigy, aby mi chyby opravila. A díky

Re: Předsudky Od: GwenLoguir - 28.10. 2012
Sú veci, ktoré som rada, že som si neprežila...toť jedna z nich. Chudák Herm. Človek by čakal, že vyberú učiteľku ala Artur Weasley...
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
S učitelkou Arturou by se toho chudáci moc nenaučili :D... ale asi by v hlavě neměli tolik předsudků. Děkuji ti!

Re: Předsudky Od: Zuzana - 28.10. 2012
Takže diskriminácia. Bolo mi Hermiony ľúto, je to ako boj s veternými mlynmi. Mala by pre kúzelníkov vybaviť exkurziu do výrobných podnikov, že ako pomaly sa pracuje Ďakujem za preklad.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
Nebo na dálnici, tam by se kouzelníci taky naučili, jak "pomalý" mudlové jsou :). Děkuji ti!

Re: Předsudky Od: marci - 28.10. 2012
Tak tohle byla, dá-li se to říct, nádherně depresivní povídka. Jo, Hermiona z kánonu by pravděpodobně práskla dveřmi a z předmětu se odhlásila, jako to udělala Trelawneyové, ale tato povídka vyzněla hodně realisticky. Hermiona práskla dveřmi v nevím už kterém ročníku. Udělala by to v prváku? V době, kdy se snažila ze všech sil zapadnout do kouzelnického světa a nebyla si jistá vlastními schopnostmi? Myslím, že ne. A dovedu si popisovaníou výuku i vyučujícího představit. Bohužel. Krásná, zajímavá povídka. Díky moc - mám nad čím přemýšlet
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
Já si taky myslím, že by nepráskla dveřmi. Ona, která má takový respekt z učitelů. Trelawneyové to přeci udělala hlavně proto, že byla v té době hodně ve stresu (Ron se choval zase jednou jako idiot, Haagridův hapogrif, celé ta aféra s obracečem času... no neměla to holka lehké). Každopádně ti moc děkuji za komentář, marci :)

Re: Předsudky Od: Aiden - 28.10. 2012
Hermi je tu pojatá docela netradičně, ale stejně zajímavě. Díky za překlad
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
No, každý autor má trochu jiný náhled, moc děkuji za komentář :)

Re: Předsudky Od: Jimmi - 28.10. 2012
Zvláštne, ale krásny preklad. Veľmi povedomé, síce mi to na Hermionu nesedí, ale zaujímavé. Díky
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
Děkuji za pochvalu mého překladu :) Taky mě zaujala, ale je pravda, že k jinému mudlorozenému by to možná sedělo líp (ale jaký jiný by se dobrovolně přihlásil na nepovinný předmět?).

Re: Předsudky Od: denice - 28.10. 2012
Při čtení jsem si vzpomněla na Charity Burbageovou, kterou Voldemort mučil a zabil, protože učila Mudlovské studie a kouzelnickým dětem říkala, že mudlové nejsou pomalí špinaví blbci a kouzelníkům se vyrovnají. A pak, jak Hermiona vždycky zarputile bojovala proti tomu, co považovala za bezpráví, tak si nějak nedovedu představit, že by se nechala porazit, ani ve třinácti ne. Musím říci, že kanonická verze se mi zamlouvá mnohem víc.
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
Myslím, že tahle povídka byla napsána ještě před tím, než vyšla poslední kniha, kde se Charity objevila. Ale na to, že se Hermiona vzdala nemám žádnou omluvu (mě se to taky moc nezdálo). Děkuji ti za komentář, denice :)

Re: Předsudky Od: JSark - 28.10. 2012
Tiež si viem takú situáciu živo predstaviť. V podstate vlastne ani neučila študentov tolerancii tým, že by poznali objekt svojho strachu, naopak, ešte posilňovala ich predsudky. A že Dumbledore vie o všetkom, čo sa na jeho škole šustne. Cha. Ale ten hnusný pohľad učiteľky na vŕtavú Hermionu poznám, tak sa na mňa vždy pozerala naša dejepisárka na strednej, keď som jej skákala do reči a dopĺňala, čo chcela povedať. )
Re: Předsudky Od: FlorenceMabel - 28.10. 2012
Ááá, někdo se nade mnou slitoval. 50x přečtené a ani jeden komentář (to člověka moc nepovzbudí), takže ti moc děkuji Tak ty si překřikovala učitelku? Já jsem na tohle nikdy nesebrala odvahu, i když jsem věděla, že učitelka jen tak do vzduchu plácá něco, co bylo aktuální před... kdy mohla být na vejšce? V Pravěku? ) 

Prehľad článkov k tejto téme:

StephanieGranger: ( Florence )03.09. 2013AŤ JSEM PYŠNÝ
MiHnn: ( Florence )11.08. 2013Private & Confidential
Dayflow: ( Florence )02.05. 2013Na památku červené
Dayflow: ( Florence )26.04. 2013Nikdy neříkej nikdy
Dayflow: ( Florence )15.04. 2013VLASTNICTVÍ
embl: ( Florence )26.01. 2013Paměti na manželství bez lásky
Smile life awy: ( Florence )25.01. 2013Neber si ho
Imagined-experiences: ( Florence )24.01. 2013Škádlení
NikkoleNikky: ( Florence )14.01. 2013ZAŘAZENÍ BELLATRIX
Arielx: ( Florence )28.11. 2012Drahý Percy
SomethingBlue42: ( Florence )26.11. 2012Naděje
Kyra4: ( Florence )24.11. 2012Slabá útěcha
Arielx: ( Florence )28.10. 2012Předsudky
Marmalade Fever: ( Florence )19.10. 2012Za co ti děkuji
Arielx: ( Florence )17.10. 2012Pomalá sebevražda
Umber and Toadstools: ( Florence )08.10. 2012Rezavohnědá a jedovaté houby
Marmalade Fever: ( Florence )05.10. 2012Konjunktiv