Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Priesečník

30. kapitola

Priesečník
Vložené: Eggy - 05.10. 2012 Téma: Priesečník
Solace nám napísal:

Priesečník

Autor: DianaR; Preklad a banner: solace

Originál: http://severushermione.clan.su/forum/22-6706

PG-15; Snamione; Romanca

 

Vojna sa skončila. Hermiona je zaľúbená. Snape sa chystá dať výpoveď a začať nový život.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Hermiona sa nervózne prechádzala po veľkej, ponurej miestnosti, zariadenej v gotickom štýle a nedokázala si predstaviť, na aký účel táto miestnosť slúži. Jedáleň, hala, spálňa? Nevidela nič, okrem velebenia kultu Malfoyovcov. Bodka. Tučná a niekoľkokrát podčiarknutá.

Tých Malfoyovcov, ktorí zabíjali. Tých, ktorí trestali. Toho istého Malfoya, po ktorom pred dvadsiatimi minútami túžila, zaslepená krivdou, hnevom a trpkosťou. Striaslo ju. Trápila sa pocitom hnusu za to, že sebou nedokázala opovrhovať za zjavnú chybu. Akosi jej bolo všetko jedno. Draco ju pobozkal... ona mu bozk opätovala... tragédia sa zjavne nestala, takže nebolo potrebné nariekať bez príčiny.

Podráždene si zotrela slzu pomaly stekajúcu po líci a potiahla nosom. Trápila ju vlastná zmätenosť. Nedokázala sa pozerať na svet s Malfoyovým vyrovnaným sebaovládaním, keď sa domnieval, že dostal to, čo si zaslúžil. Predstava, ako Sírius zosiela na Harryho Cruciatus... bez ohľadu na motiváciu, svietila ako obrovský výkričník už len kvôli faktu použitia neodpustiteľnej kliatby na milovaného človeka. Áno, mohla sa dusiť v objatiach slizolinčanov, ale nedarilo sa jej myslieť ako oni. Mali iné kategórie. Možno Temné znamenie naozaj menilo psychiku a to, čo sa javilo ružovým sa stávalo modrým a čierna sa menila na zlatú.

„Hermiona,“ dvere sa zabuchli a dievčina podskočila od prekvapenia, „vyliečil som Draca. Zmierili sme sa, ak je to pre teba dôležité. Hrozne ma bolí hlava a nebolo by od veci, keby si si vymenila Delan-Griho košeľu, ktorá sa mi už riadne sprotivila, za iný odev. Čiže, mali by sme ísť domov. Nebudeme využívať Dracovu pohostinnosť dlhšie, než sa patrí.“ Zastavil sa od nej vo vzdialenosti päť krokov plus jej krivda. Natiahol ruku. Pokojný, vyrovnaný, najmilší.

Hermiona, ktorá sa celý deň ovládala, nedokázala zadržať slzy, skryť ich v tej nekonečnej priepasti, kde sa uchovávajú všetky krivdy. Sypali sa jej z očí ako suché listy odtrhnuté samopašným vetrom. Čo to s ňou ten prekliaty Snape robí? Prečo prišiel a vrazil jej do srdca dýku, keď si ešte nevytiahla nôž trčiaci spomedzi lopatiek? Stál s hrdo vztýčenou hlavou a hovoril jej „mali by sme ísť domov“. Kam domov? Akí my? Veď okrem tých desiatich minút šialenstva na parapete my nikdy neexistovalo, a preto sa nemali kam spoločne vrátiť. Pri Merlinovi, jestvuje vôbec hranica jeho krutosti? A kde je to miesto, kde sa zastaví? Prečo teraz zvieral jej srdce ešte silnejšie? Vari mu ho bez rozmýšľania venovala práve pre takéto momenty?

Stála pred ním slabá a sklesnutá a preklínala sa za to, že nedokáže zadržať slzy, nevie utíšiť vzlyky a nie je schopná uhasiť svit lásky v očiach. Veľmi chcela ísť domov, avšak nevedela, aké to je... vracať sa tam s ním.

„Ty si taký bastard, Severus!“ zasyčala a v prázdnote jeho očí videla, že to preňho zďaleka nebola novinka. „Ako sa opovažuješ hovoriť mi o dome, keď si ho sám zničil? Kto ti dal právo tak ľahko rozprávať o tom, čoho niet? Zmieril si sa s Dracom? Odpustil ti? Aké šľachetné! Mučil si ho a potom vyliečil. Tlieskam tvojej veľkodušnosti.“ Hermiona nervózne tleskla dlaňami. „Pri Merlinovi, prečo si taký bastard? Veď my s Dracom sme pripravení odovzdať ti všetko a práve ty nás obraciaš na popol častejšie než iní... Za aké hriechy, Severus? Za čo? Ale ja nie som Draco, nebudem sa usmievať, keď znovu v zmenenej nálade vyjdeš z tmy. On je hlúpy... áno, hlúpy... a ja by som si radšej vymazala pamäť... jedno kúzlo – a nebude viac bolesti... nič nebude, vôbec nič.“

„Vymaž!“ vyštekol zrazu nahnevane. Hermiona nikdy nepočula, že by mal v hlase toľko hnevu. Potiahol ju za ruku a násilne jej vložil prútik do neohybných prstov. „Poďme, Hermiona, na čo čakáš? Prilož si k sluche prútik, zašepkaj zaklínadlo a začni z čistého listu. Zamrzla si? Vyčkávaš? Och, koľko pátosu, koľko drámy!“ zvraštil tvár. Nemal rád slzy. Nenávidel hystériu. Hneval sa, keď sa ľudia opakovali, konštatujúc pred ním svoju diagnózu „bastard“. Pokrytci nehľadiaci na seba.

Pred polhodinou dovolila Dracovi, aby sa dotýkal jej obnažených nervov, no aj tak to v konečnom dôsledku bledlo v porovnaní s tým, že si on, bastard, dovolil zoslať na svojho chovanca Cruciatus, ktorý si zaslúžil dobre že nie od narodenia. Mohla sa hrať s jeho citmi, prekračujúc ich kvôli krivde a on sa ocitol v úlohe bastarda. Jeho skutok sa Hermiony nijako priamo nedotýkal. Bola to záležitosť len medzi ním a Dracom. Jeho čin ho zasiahol priamo do srdca, ale ona kričí, že nemá právo sa ani zmieniť o domove. Čo už, dal jej šancu pokojne a dospelo sa preniesť cez spoločnú krivdu. Severus Snape nebýva veľkodušným dvakrát za deň.

„Potom budem musieť zabudnúť aj na Harryho a Rona...“ Hermiona zostala akási zmätená. Neočakávala otvorený útok. Nie dnes, nie teraz.

„V tom prípade sa predo mnou neodvažuj používať takéto výrazy. Nemám rád prázdne slová.“

„Pri Merlinovi, čo pri tebe vlastne možno robiť, aby človek neschytal neodpustiteľnú?“ rozčúlila sa dievčina a slzy jej od zlosti postupne vysychali. „Povedz mi, Severus, urobíš so mnou to isté, ak šliapnem vedľa? Urobíš, však?“

Jej oči, pery, srdce, dokonca aj končeky jej vlasov ho prosili, aby povedal nie.

Severus pokrčil plecami: „A o čo si lepšia než iní? Všetci platíme za hlúposť.“ Nepoužíval prázdne slová. Hermiona to vedela. Jednu dlaň si priložila k ešte vlhkému lícu.

„Ty sa ani nemieniš kajať...“

„Prečo by som sa mal kajať práve pred tebou?“ Na rozdiel od jej podráždených, ohnivých výpadov zostával naďalej zimnou nocou. Tmavou, so stabilnou teplotou mínus tridsať. „Lebo som zničil akési tvoje ideály, ktorými vás kŕmia od prvého ročníka? Lebo si si vykreslila obraz, do rámu ktorého som sa nezmestil? Lebo nechcem predstierať, že som fajn chlapík, pretože som taký nikdy nebol? Lebo nechcem byť pokrytec? Za čo presne chceš počuť modlitbu pokánia? Povedz mi to a zahráme to tak, ako po tom prahne šľachetná chrabromilská duša. S dramatickým šepotom, slzami, kľačaním na kolenách a miliónmi prepáč. Za čo by som ťa mal prosiť o odpustenie? Za životné okolnosti? Za seba? Alebo... možno za teba, za tvoju lásku, ktorú neprijímam tak, ako by si chcela? Bez nadšenia a rozochvenia. Bez tínedžerských budem ťa ľúbiť navždy. Už som raz ľúbil navždy a viem, že z toho nevzíde ani za mačný mak dobrého.“ Zdalo sa, že dosiahla cieľ. Podarilo sa jej rozbiť masku chladnej ľahostajnosti ku všetkému. Nazlostil sa. Emócie dokonca podpálili aj noc v jeho očiach. Nervózne sa prechádzal po veľkej miestnosti s rukami za chrbtom.

„Prečo mlčíš? Tak veľmi si chcela, aby som sa pred tebou kajal. Som pripravený. Počúvaj.“ Zastavil sa. Zaútočil pohľadom. Prebodol dušu skrz-naskrz. Nemohla dýchať. „Chceš, aby som bol šľachetný. Ale, pri Merlinovej brade, ja nie som rytier, aj keď si prekrásna a nadpozemská. Očakávaš šľachetnosť od človeka, ktorý sa s tebou miloval bez záväzkov a dokonca ani predtým nezavrel dvere, nebral ohľad ani na teba, ani na tvoj zdanlivý vzťah. Vyspal som sa s tebou, ešte keď si bola mojou študentkou. Jednoducho len tak, kvôli úteche a potom ťa opustil. A ešte stále odo mňa čakáš prejavy šľachetnosti? Hermiona, klopeš na nesprávne dvere. Tu ti šľachetnosť neotvorí. Tu panujú iné pravidlá. A ty ich buď prijmeš, alebo si pozbieraš všetku svoju ružovú lásku a zmizneš z môjho života, pretože...“

„Teba nesmie nikto poúčať?“ ticho sa spýtala hľadiac si na nohy.

„Nie! Možno ma poúčať. No treba ma aj chápať a nesnažiť sa ma prispôsobiť chrabromilským normám, jasné? Obostieraš ma akousi aureolou neomylnosti a potom sa čuduješ, keď sa ukáže, že to všetko bola len tvoja ilúzia.“

„Prečo na mňa kričíš? Áno, zmýlila som sa, ale len preto, že neviem, ako sa mám k tebe priblížiť – neprestajne vrčíš a si sarkastický! Vybíjaš si na mne zlosť za to, že ti kedysi čosi nevyšlo s Lily. Neustále nás porovnávaš a len čakáš, kedy odídem za novým Potterom. Nie je ti práve preto jedno, že ma tvoj chovanec zatiahol do postele? Ak by sa na mňa Harry opovážil čo i len usmiať, od zlosti by si zničil hoc aj dom... pretože je to Potter – déja vu. A Draca si len znosil, aby nerobil chyby ako ty... Ej, ej, ej! Ja nie som Lily Potterová. Som Hermiona... A už by si mal v mojich gaštanových vlasoch prestať hľadať ryšavé odtiene! Ak si sa odrazu sklamal, asi by som ti nemala zmiznúť zo života, ale mal by si sa ma zbaviť, lebo... lebo som už unavená z tvojej neznesiteľnosti. A teraz mi povedz, Severus, ľúbiš ma? Áno, nie... Pátos, dráma, tragédia. Povedz mi to a...“

„Áno. Pravdepodobne áno,“ nečakane pokojne ju prerušil a kývol hlavou, čím slnečnému svetlu spôsobil nával nevýslovného potešenia. „Áno. Ľúbim ťa.“ Z úst rozhnevaného muža, ktorý bol ešte pred chvíľou rozhodnutý sa premiestniť a viac sa nevracať, to znelo tak prekvapivo skutočne. Menilo to celý svet v jej očiach, ohlušovalo a umožňovalo ešte ľahšie dýchať. „Aj keď nemáš ryšavé vlasy... Je to tak dokonca lepšie. Niet asociácií. Neporovnávam vás. Už viac nechcem ľúbiť navždy. Chcem ľúbiť naozaj – v okamihu, ale nekonečnom. Avšak ty si ešte stále dieťa, ktoré ma kvôli svojej naivite nedokáže pochopiť. Zlostím sa a ty sa len krčíš od strachu. Neprešla si tým, čo Draco, nevieš ma ešte pochopiť. Možno by stálo za to podrásť? Jedno dieťa som už vychoval. Na druhé už nemám síl. Ak sa chceš pomstiť za Draca, môj prútik je v tvojich rukách. Slovo Crucio je ti známe. Ak nie – som naozaj unavený. Potrebujem oddych a ty – čas.

Hermiona pokrútila hlavou. Tesne k nemu podišla a zahľadela sa mu do očí. Prútik mu vložila do ruky rovnako, ako to pred chvíľou urobil on.

„Veľmi by som ho chcela priložiť k tvojmu srdcu a povedať Crucio, ale... aj tak ťa to nebude bolieť,“ šepkala takmer hynúc.

„Bolelo ma to. Vieš sa pohrávať s tou kliatbou. V ten večer, keď si ma zasiahla ľahostajným pulzom. Aký to bol šikovný podvod, ako dobre si sa naučila kontrolovať svoje emócie. Malá luhárka! Môžeš byť na seba hrdá. Áno,“ zamyslene sa usmial, „vtedy si mi ublížila.“ Švihol prútikom a zmizol s radom bodiek v ich zložitej dráme.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 14.04. 2024
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 30. kapitola Od: Triana - 27.10. 2012
Ten záver bol proste úžasny. Čakala som že severus pôjde nejakou obklukou a on to krásne povedal narovinu bez zaobalenia, povedal  holú skutočnosť a fatky, ktoré naivná hermiona niekedy nevidí.  Tiež som bola zaskočená že tak surovo potrestal Draca, ked to bolo pre JEHO prospech a bez neho by sa k Hermione už znova nepriblížil (ja jeho tvdohlavosť, a pocit,že nikoho nepotrebuje) už sa teším na dalšie,idem čítať....len rozmýšlam ale koľko ma častí poviedka, kedže ešte nieje dokončena.  
Re: 30. kapitola Od: solace - 28.10. 2012
Boli to dôležité fakty a nemalo by zmysel ich podávať nejako zaobalene. Hermiona lepšie prijme úprimnú pravdu a Severus je priamy človek. Takže taká liečba šokom, povedala by som. Ďakujem ti za komentík, Triana.

Re: 30. kapitola Od: zuzule - 07.10. 2012
Mno tak být Hermionou, tak bych odešla už na začátku, ale to bych přišla o ten konec a ten mě dostal. Jsem zvědavá, co Hermi udělá.
Re: 30. kapitola Od: solace - 08.10. 2012
Keby odišla na začiatku, nedozvedela by sa podstatu. Niekedy je lepšie ostať. Ďalšia kapitola v stredu. Ďakujem za komentík, zuzule.

Re: 30. kapitola Od: denice - 06.10. 2012
Tak nevím. Být Hermionou, otočím se a prchám, co mi síly stačí. Severus je v téhle povídce chorý a ji stahuje k sobě. Za několik let jí takhle může vysvětlovat, proč seslal Cruciatus na jejich dítě a ona bude už tak daleko, že to bude bez odporu akceptovat. Díky.
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Myslím, že by k tomu nedošlo. Neublížil by ani Hermione, ani dieťaťu. Veď Dracovi tiež nikdy predtým neublížil. Stalo sa to len raz a urobil to preto, aby ho potrestal za manipuláciu s ním, ale najmä s Hermionou. Určite mu to nie je jedno. Veď to dal Dracovi jasne najavo. V hneve sa vysloví všeličo, hoci sa to často nemyslí vážne. Ďakujem za komentík, denice.

Re: 30. kapitola Od: Zuzana - 05.10. 2012
„prišiel a vrazil jej do srdca dýku, keď si ešte nevytiahla nôž trčiaci spomedzi lopatiek“ presne takýto pocit mám v tejto poviedke zo Severusa. Ale napriek tomu aká som naňho naštvaná, v tejto kapitole som mu uverila. A som rada aj za to jeho vyznanie. Bolo krásne. Ani som nečakala, že to niekedy dokáže povedať takto správne. ďakujem za preklad.
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Je dobré, že si veci vysvetlili. Je dobré, že Hermiona vie, že ju ľúbi. Severus to vie už dávno. Ak chcú byť spolu a záleží im na sebe navzájom, budú sa snažiť k tomu dopracovať. A minulosť bude treba hodiť za hlavu, resp. najskôr ju pochopiť (aby opäť nevznikli mylné dohady) a potom ju hodiť za hlavu. Vďaka za komentár, Zuzka.

Re: 30. kapitola Od: Nade - 05.10. 2012
Jedno je jisté. Na Severuse nebudou působit patetické výhružky a gesta. Jeho způsob života je syrový a velmi obnažený, i když na své působí naprosto nečitelně. Tak jak je pro Nebelvíry život černý nebo bílý, u Zmijozelů existuje jenom ano nebo ne. Přijmi to nebo jdi. Díky za krásnou kapitolu, těším se na pokračování.
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Nie, Severus koná priamočiaro. Hermiona v podstate tiež. Hrať divadlo jeden pred druhým nemá význam. Treba byť jeden k druhému úprimný. Skvele si to vystihla. Díky za komentík, Nade.

Re: 30. kapitola Od: larkinh - 05.10. 2012
No, tak se zdá, že se konečně někam dostávají. Začínají spolu mluvit - co kdo chce, co si představujen nebo nepředstavuje, co si myslí, že chce nebo nechce ten druhý - z toho se dá už vycházet.
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Hovoriť spolu je základ. Myslím, že budú musieť pochopiť, že nemôžu jeden od druhého žiadať zmenu. Buď sa majú radi takí, akí sú... alebo si dajú zbohom. Dôležité je pochopenie a tolerancia. Ďakujem za komentík, larkinh.

Re: 30. kapitola Od: marci - 05.10. 2012
Skvělé! Trochu se nám mezi nimi vyjasnilo, ale mnoho ještě zbývá říct. Upřímně si myslím, že severus dává co může. Je zralý, s životními zkušenostmi nemnohých a ví, že se nezmění. I tak už se posunul dost. Kdo musí dozrát je Hermiona, i když ta postupuje mílovými kroky... Myslím, že by jí neškodilo ještě pár lekcí zmijozelštiny od Draca Nádherný překlad, Solace. Díky
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Máš pravdu, Severus sa už ťažko zmení, aj keď určitá rezerva tam predsa ešte je. Hermiona sa k jeho predstave ideálnej partnerky blíži naozaj míľovými krokmi. Možno už nebude treba až tak veľa času... Mal by si uvedomiť, že ju ľúbi takú aká je teraz. Bude ju mať rovnako rád aj vtedy, keď sa zmení podľa jeho predstavy? Vďaka za komentík, marci.

Re: 30. kapitola Od: Jacomo - 05.10. 2012
Ach, konečně jsem to aspoň trochu pochopila a zřejmě i jim něco došlo - dokázali si říct během pár okamžiků víc než za celou dobu jejich "vztahu". Přesto pořád nedokážu přijít na to, jak se to mezi nimi urovná. Severus si myslí, že Hermiona potřebuje dospět, ale dá se vůbec dospět k takovéhle temnotě? Ona přece zažila válku, bolest, umírání blízkých, ona si taky sáhla na temnou stránku života, ale obávám se, že kdyby se přizpůsobila jeho myšlení, zničilo by ji to... Blábolím, ale to já po kapitole téhle povídky vždycky. Mám ji zavrtanou pod kůží i do mozku. Díky za nádherný překlad.
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Tak vidíš, ale je to všetko len preto, že spolu predtým nehovorili. Je ťažké chápať druhého bez slov. Do budúcnosti možno postačí, ak v sebe nájdu snahu a záujem navzájom sa zladiť a porozumieť si.  A hlavne sa nesnažiť prerobiť toho druhého na svoj obraz. Ďakujem za komentík, Jacomo.

Re: 30. kapitola Od: teriisek - 05.10. 2012
Konečně si alespoň něco vyjasnili! Jsem moc ráda, že Severus konečně vybuchl a řekl pravdu - tu pěknou i tu, kterou slyšet nechtěla. A těší mě, že i Hermiona našla odvahu a řekla to, co tak dlouho potřebovalo být řečeno. Teď jsem jen hrozně zvědavá, co udělá dál - půjde za ním? Nebo odejde úplně jinam? Díky moc za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 30. kapitola Od: solace - 06.10. 2012
Nejako treba začať... Doteraz vlastne ani nemali príležitosť na poriadny rozhovor. Nepoznajú sa navzájom, takže sa nemožno čudovať, že nerozumejú konaniu toho druhého. Ak bude vôľa, nájde sa aj cesta. Ďakujem za komentík, teriisku.

Prehľad článkov k tejto téme:

DianaR: ( Solace )30.10. 201235. kapitola (Záver)
DianaR: ( Solace )25.10. 201234. kapitola
DianaR: ( solace )20.10. 201233. kapitola
DianaR: ( Solace )15.10. 201232. kapitola
DianaR: ( Solace )10.10. 201231. kapitola
DianaR: ( Solace )05.10. 201230. kapitola
DianaR: ( Solace )30.09. 201229. kapitola
DianaR: ( Solace )25.09. 201228. kapitola
DianaR: ( Solace )20.09. 201227.kapitola
DianaR: ( Solace )15.09. 201226. kapitola
DianaR: ( Solace )10.09. 201225. kapitola
DianaR: ( Solace )05.09. 201224. kapitola
DianaR: ( Solace )31.08. 201223. kapitola
DianaR: ( Solace )25.08. 201222. kapitola
DianaR: ( Solace )21.08. 201221. kapitola
DianaR: ( Solace )15.08. 201220. kapitola
DianaR: ( Solace )10.08. 201219. kapitola
DianaR: ( Solace )05.08. 201218. kapitola
DianaR: ( Solace )30.07. 201217. kapitola
DianaR: ( Solace )25.07. 201216. kapitola
DianaR: ( Solace )20.07. 201215. kapitola
DianaR: ( Solace )16.07. 201214. kapitola
DianaR: ( Solace )10.07. 201213. kapitola
DianaR: ( Solace )05.07. 201212. kapitola
DianaR: ( Solace )30.06. 201211. kapitola
DianaR: ( Solace )26.06. 201210. kapitola
DianaR: ( Solace )21.06. 20129. kapitola
DianaR: ( Solace )15.06. 20128. kapitola
DianaR: ( Solace )09.06. 20127. kapitola
DianaR: ( Solace )05.06. 20126. kapitola
DianaR: ( Solace )02.06. 20125. kapitola
DianaR: ( Solace )29.05. 20124. kapitola
DianaR: ( Solace )24.05. 20123. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20122. kapitola
DianaR: ( Solace )21.05. 20121. kapitola
DianaR: ( Solace )16.05. 2012Úvod - Priesečník