Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stronger

Kapitola čtrnáctá

Stronger
Vložené: tigy - 01.09. 2012 Téma: Stronger
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AUTOR: provocative envy

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2473780/1/Stronger

PŘEKLAD: Florence

BETA-READ: Twilly

 

STRONGER

Kapitola čtrnáctá


Poznámka překladatelky
: Tahle kapitola navazuje hned na tu minulou, takže vám doporučuji, abyste si ji připomněly. Pro ty, kterým se ji nechce znovu číst, to v krátkosti můžu připomenout já. Draco a Hermiona se pohádali v knihovně, a hádka vyvrcholila tím, že Hermiona prohlásila, že Draco je horší než si myslela. A mimochodem, nečekaně děkuji Twilly…

OOO

V tom zlomku vteřiny, kdy se otočila, jsem trpěl. To sdělení bylo tak bolestně věcný, bolestně odmítavé, bolestně důležité. Z nevysvětlitelného důvodu pro mě bylo důležité, že mi to řekla ona sama. Nebyla to zvědavost, bylo to něco hlubšího, než potřeba, delší silnější, než touha.

Chtěl jsem vědět vše, co ví ona. Chtěl jsem vidět vše, co ona. Chtěl jsem, abych se mohl vidět bez podívání se do zrcadla, a chtěl jsem, aby ona byla mým zrcadlem. Chtěl jsem proniknout do její složité mysli, a pomoct jí pochopit, že nejsem takový, jaký si myslí, že jsem. Chtěl jsem, aby si uvědomila, že za mým ošuntěným zevnějškem je možná skutečná osoba.

„Grangerová,“ zavolal jsem na ni chraptivě.

Zastavila se, ale neohlédla se za mnou.

„Grangerová,“ řekl jsem znovu, tentokrát už jistější sám sebou.

„Co pak už to nestačilo, Malfoyi?“ zeptala se povýšeně. Otočila se a vyzařovala odpor.

„Já…“ náhle jsem si uvědomil, že vůbec nevím, co bych měl říct. Vlastně jsem se nechtěl omlouvat. Chtěl jsem, aby to za mě vyřešila, aby mě, přede mnou samým, zachránila.

„Nejsem takový, jaký si myslíš, že jsem,“ řekl jsem tiše, a doufal, že jsem si zanechal alespoň trochu důstojnosti.

„Já vím,“ řekla pomalu, jako kdyby mluvila k blbci. „Jsi horší. Řešili jsme to asi před minutou. Pokud si dobře vzpomínám, vypadal jsi, jako kdyby si chtěl utéct, aby ses mohl někde vyplakat. Smutné, ale podivně uspokojující.“

„Ne, to ne… Chci říct, to není to, co jsem tím myslel.“

Následoval hluk ticha, a pak:„Nechtěl bys vysvětlit tenhle děsivě tajemný komentář?“ zeptala se sladce, z pusy se jí spolu se slovy valila netrpělivost jako pára z hrnce.

Chvíli jsem nereagoval. Založila si ruce v bok, a já nechal své oči, aby ji volně prohledávaly. Všiml jsem si slabého třesu, který se silně snažila skrýt za fasádu lhostejnosti a hněvu; došlo mi, že je nervózní.

Ale ona v tomhle rozhovoru neměla být nervózní. Ona byla ta, kdo odsuzoval, ne? Ta, která byla sebejistá, chytrá a úplně jistá tím, kam její život směřoval. Nedávalo smysl, že by se o něco bála.

Nedávalo smysl, že by se starala.

„Někdy,“ řekl jsem jemně, „lidé slyší, to co slyšet chtějí. Záměrně si špatně vykládají věci, protože je to lehčí, než čelit pravdě.“

„A někdy lidé posuzují špatně sami sebe, protože je to lehčí, než čelit sám sobě,“ odsekla prudce.

Nechápu tě, Grangerová!“ vybuchl jsem. Chytil jsem se za hlavu, a pak jsem s klením spustil ruku dolů.

„Nechápeš co, Malfoyi?“ zeptala se chladně, a zatímco se na mě dívala, svraštila obočí.

„Mluvíš v hádankách. Nic není tak jednoduché, jak to vypadá, že? V jednu chvíli sám sebe nesprávně odsuzuji, a za další okamžik si zasloužím zemřít. Už se rozhodni!“ vykřikl jsem.

Chvíli nic neříkala, zamyšleně zírala na zeď za mými zády.

„Nemůžu,“ řekla nakonec prostě. Její oči se setkaly s těma mýma, značilo to jakýsi druh intimity.

„Co- co tím myslíš?“ dostal jsem ze sebe, šokovaný tím blízkým tichem.

„Vždy jsem si užívala svá emocionální zhroucení,“ vysvětlila zasněně, zdánlivě bez důvodu. „Ležím ve své posteli, počítám, kolikrát se nadechnu, a cítím se jako člověk. Cítím, jak mě realita zatlačuje, a já netoužím po osvobození. Probouzím se s očima zalepenýma od slz, která jsem nevyplakala, a vím, že jsem v té celé nedokonalosti krásná.“

Náhle mrkla, jako kdyby se vrátila do reality.

„To je důvod, proč se nemůžu rozhodnout. Někdy jsi otřesný, někdy tě nechápu, ale vždy, vždy to není všechno.“

A pak pokrčila rameny, jako kdyby její slova měla jen malý význam. Ale ona nemohla vidět, jak se můj celý svět roztočil.

Zatímco se vše měnilo, nepromluvil jsem ani jsem se nepohnul.

„Proč, Grangerová,“ zasmál jsem se mrzutě, „mi říkáš, že jsem krásný?“

To napětí, to prosycení, srdceryvné pronikavé napětí, které mezi námi bylo tak dlouho, jak si pamatuji, zmizelo. Aby potlačila zachichotání, kousla se do rtu. A v té sekundě, jsem uviděl všechno, jako kdybych byl daleko, tak daleko, jako kdybych ztělesňoval objektivitu a ona a já, jsme byli jenom vzorky na zkoumání.

Stál jsem tam, v celé své nejistotě jsem se topil, jako ve vodě; ve srovnání se mnou vypadla skoro královsky. Byli jsme obklopeni regály knih a tlustými knihami plnými kouzly tisíckrát silnějšími, něž my. Zíral jsem na ni, čekal jsem na ni. Poněkud tajnůstkářsky se usmívala, její tváře zrudly, její vlasy padaly v kaštanových kudrlinkách na záda.

Chtěl jsem si myslet, že ten úsměv věnovala mně.

„Já…“ předtím než pokračovala, si odkašlala. „já ti říkám, že jsem vadná.“

„A v čem je rozdíl?“ zavtipkoval jsem, můj slabý pokus o humor se rozprostřel ve vzduchu mezi námi.

„Rozdíl je, že… ten rozdíl je, že…“ zatímco se potýkala s odpovědí, přistoupil jsem k ní o jeden krok blíž. S tím jedním krokem jsem se přiblížil jí a také svému osudu.

„I ve své nedokonalosti jsi krásná, Grangerová. Copak jsem ti to nikdy neřekl?“ přistoupil jsem k ní blíž ještě o jeden krok, i když se snažila couvnout, i když se snažila sama sebe přesvědčit k útěku.

„Neřekl,“ pokračoval jsem. Dech se mi zaseknul v plících, a prsty se mi třásly. „Přemýšlela jsi někdy nad tím?“

„Přemýšlela nad čím?“ Zalapala po dechu. Její řasy se dotkly jemné pokožky, co měla pod obočím, její oči se díky mé blízkosti rozšířily.

„Přemýšlela jsi někdy nad tím, co by se stalo…“

„Ano?“

„…kdybych se tě dotknul?“

Natáhl jsem se, bříško mého palce se dotklo jejího spodního rtu, cítil jsem, jak se zachvěla a to díky mému tělu. Moje vlastní kontrola klesala, brala sebou můj selský rozum, vědomí mých překážek i pud sebezáchovy. Sám jsem se chytil do pasti zmatků, ale na tom nezáleželo. Staral jsem se jenom o to, abych se ujistil, že cítí to samé rozčarování jako já.

A pak se moje ústa setkala s těma jejíma, a já se nestaral o nic jiného.

OOO

Poznámka překladatelky: K. O. N. E. Č. N. Ě. Konečně. Čtrnáct kapitol, ale dočkali jsme se. Mimochodem čeká mě ještě 6225 slov k překladu.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 09.12. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola čtrnáctá Od: Lachim - 07.09. 2012
Konečně se to trochu pohnulo. Konečně se Draco odhodlal udělat něco po svém. Nádhera.
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 07.09. 2012
Ano, KONEČNĚ! Taky jsem ráda, že se to pohlo :). Děkuji ti!

Re: Kapitola čtrnáctá Od: zelaaa001 - 02.09. 2012
krása... konečne! Len dúfam, že sa už nič do konca poviedky nepokašle. Bola by to škoda. To, že niekto je krásny v svojej nedokonalosti- svätá pravda, tvrdím to už dlho. Bolo to presne podľa môjho gusta. Teším sa na ďalšiu kapitolu. Veľmi ďakujem!
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 02.09. 2012
Ře už se nic do konce povídky nepokašle? Tohle je trágédie, takže myslím, že se něco určitě pokašle. Ale škoda to nebude, ten konec mi k tomu dokonale pasuje. No, uvidíš sama... Děkuji ti za komentář!

Re: Kapitola čtrnáctá Od: tigy - 02.09. 2012
Nuž, ja sa priznávam, že som sa tentoraz v tom filozofovaní úplne stratila, takže vôbec netuším, čo tým chcel básnik povedať  Ale posledných 12 riadkov mi to bohate vynahradilo  Som zvedavá, ako zareaguje Hermiona... (ja viem, že keby som chcela, tak si tie ďalšie preložené kapitoly môžem prečítať aj hneď, ale viac ma to baví takto ) Vďaka, Flo.
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 02.09. 2012
Myslím, že občas se v tom fylozofování neztratí jenom autorka ("potrfená huse se vždycky ozve" - aneb vina padá i na mojí hlavu. Ale co má chudák překladatelka dělat, když fylozofický řeči nikdy nechápala ani v češtině?). Ale konec měla zarušeně působivý . Děkuji za komentář a za to, žes mi opravila chybky

Re: Kapitola čtrnáctá Od: Tez - 01.09. 2012
Krásné! Tak nekonečně krásné! A ano...konečně jsme se toho dočkali =) Moc díky za překlad =)
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 02.09. 2012
Sice nevím, co příjni ti přide "nekonečně krásné" (což je nádherný slovní obrat mimchodem), ale určitě byschom se na tom shodli :) Moc ti děkuji za komentář, Tez
Re: Kapitola čtrnáctá Od: Tez - 02.09. 2012
Celá povídka je skvělá, takový pomalý zvrat...Jako realita...žiješ v něčem, věříš tomu a potom se to všechno změní...mám ji ráda, takže si dle mě status nekonečně krásná zaslouží =). Navíc, první polibek, ach ta romantika =D

Re: Kapitola čtrnáctá Od: teriisek - 01.09. 2012
No, tak to bylo teda trochu nečekané. A pro mě i trochu nelogické... z logiky toho, jak se dosud chovali, bych čekala, že mu teď Hermiona vlepí facku, řekne mu, že se zbláznil, a naštvaně odkráčí. Ale to se asi nestane:D No nic... A jestli dáš na radu Gift (snad se nepletu) a budeš(te) to znovu procházet, zaměř se i na čárky;) Díky za překlad, jsem zvědavá, co bude dál!
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Na čárky? Začínám pochybovat jestli jsem sem vůbec dala tu obetovanou verzi, ale asi ano. Chyby, na které mě upozornila Gift (nespletla ses :D), budou opraveny, ale na čárky už fakt nemám, promiň... Další kapitola na tuhle navazuje, takže se možná ještě trochu logiky dočkáš (schválně jsem se podívala, co nás čeká - už si to nepamatuju - a /následuje spoiler :D/ "logiky" se dočkáš, jen nevím jestli si ji představuješ zrovna takhle...).

Re: Kapitola čtrnáctá Od: Nade - 01.09. 2012
Skoro se divím, že se k tomu vůbec rozhoupal.  Strašně mu to trvalo, to teda jo. Uvidíme, jaké to bude mít následky. Díky za překlad, těším se na pokračování. PS: U nás se říká džuzna - teda aspoň takhle to zní, ale nikdy jsem to neviděla napsané.
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Džuzna? To jsem ještě neslyšela. Ale my doma máme celkem takové divné nářečí - kombinace několika cizích jazyků, nářečí z Vysočiny a mých prvních dětských slov. A k povídce - ano, Draco se KONEČNĚ rozhoupal (je už ji posedlej docela dlouhou dobu, co?)

Re: Kapitola čtrnáctá Od: Gift - 01.09. 2012
Tak tohle tedy znamena „konecne“!:-) souhlasim, jen do toho, deti!!!:-) musim si trosku rypnout do autorky, bylo tam na muj vkus az moc… metafor,filozofickych obratu. Ale tim koncem smazala jakekoli me protesty, hezke. Jen jestli muzu poradit, Florence, jeste bych si kapitolu jednou procetla, zvlast pak prvni tretinu- narazila jsem asi na tri preklepy, plus ke konci jednu gramatickou chybu, kterou ovsem radeji nezminuju, v cestine mam sve mezery:-). Diky za preklad.
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
A nemůžeš je zmínit? Třeba v soukromé zprávě? Protože jestli si toho nevšimla Twilly, tak já nemám šanci... Ty máš možná v češtine mezery, ale já mám v gramatice ďuzny (ten výraz se používá u nás doma, ale nevím jestli ti je vůbec slovo ). V té kapitole bylo překvapivě víc přímých řečí, takže já si na fylozofování výjiměčně nijak nestěžuji... Děkuji ti za komentář

Re: Kapitola čtrnáctá Od: iway - 01.09. 2012
tak je pravda, že jsme se dočkali, ale je to takové .. noo.. tesim se že to další kapitola poodhalí
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Další kapitola bude v pondělí a prozradím, že na tuhle navazuje. Tak snad budeš spokojená, díky:D

Re: Kapitola čtrnáctá Od: Morgana - 01.09. 2012
jupí, jupí, jé, jé.... to bolo krásne prečo tuším nejaké vyrušenie? dúfam, že sa mýlim
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Proč to tušíš? Myslím, že vyrušení při polibku je klasická zápletka skoro pro každou tuctovou Dramione. Otázka teda spíš je, jestli se dá Stronger považovat za tuctovou... Děkuji ti za komentář :)
Re: Kapitola čtrnáctá Od: Morgana - 01.09. 2012
avizovala si, že sa to pre niekoho dobre neskončí a toto sa rozvinulo až príliš romanticky... uf, takže vyrušenie nebude? hurá! :)
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Nezkončí to dobře, konec je vlastně trochu překvapivý. Ale pořád máme ještě pět kapitol a deset dní...

Re: Kapitola čtrnáctá Od: Isabell - 01.09. 2012
Ano ano... KONEČNĚ!! Bože... Ten závěr:  „Přemýšlela jsi někdy nad tím, co by se stalo…“ „Ano?“ „…kdybych se tě dotknul?“ Ten mě dostal!! Úžasné úžasné úžasné ) Děkuji  S láskou Isabell
Re: Kapitola čtrnáctá Od: FlorenceMabel - 01.09. 2012
Ahoj Isabell, jsem ráda, že ses ozvala :) Konec byl skvělý, jak já se na to těšila a vůbec mě nezklamal.  Každopádně už zbývá jenom pět kapitol tak uvidíme, co nás ještě čeká... Děkuji ti :D

Prehľad článkov k tejto téme:

provocative envy: ( Florence )10.09. 2012Kapitola devatenáctá - závěr
provocative envy: ( Florence )09.09. 2012Kapitola osmnáctá
provocative envy: ( Florence )07.09. 2012Kapitola sedmnáctá
provocative envy: ( Florence )05.09. 2012Kapitola šestnáctá
provocative envy: ( Florence )03.09. 2012Kapitola patnáctá
provocative envy: ( Florence )01.09. 2012Kapitola čtrnáctá
provocative envy: ( Florence )30.08. 2012Kapitola třináctá
provocative envy: ( Florence )28.08. 2012Kapitola dvanáctá
provocative envy: ( Florence )26.08. 2012Kapitola jedenáctá
provocative envy: ( Florence )24.08. 2012Kapitola desátá
provocative envy: ( Florence )22.08. 2012Kapitola devátá
provocative envy: ( Florence )20.08. 2012Kapitola osmá
provocative envy: ( Florence )18.08. 2012Kapitola sedmá
provocative envy: ( Florence )16.08. 2012Kapitola šestá
provocative envy: ( Florence )14.08. 2012Kapitola pátá
provocative envy: ( Florence )12.08. 2012Kapitola čtvrtá
provocative envy: ( Florence )10.08. 2012Kapitola třetí
provocative envy: ( Florence )08.08. 2012Kapitola druhá
provocative envy: ( Florence )06.08. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Florence )19.07. 2012Úvod k povídce