Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Hra tieňov

Úvod k poviedke

Hra tieňov
Vložené: Jimmi - 29.08. 2012 Téma: Hra tieňov
Morgana nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Hra tieňov

Silhouettes

Autor: Bex-chan

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/8212278/1/Silhouettes

Stav: autorka súhlasila s prekladom

Preklad: Morgana

 Prístupnosť: M

Pairing: Dramione

 Žáner: Dráma

Banner: Morgana (alternatívny obrázok nájdete tu: http://fc05.deviantart.net/fs70/f/2012/242/1/2/silhouettes_by_morganaeli-d5c6bkd.jpg)


 „Jej postavu by spoznal aj v miestnosti plnej tmavých tieňov.“

Príbeh o duchoch, ktorý nemá s duchmi nič spoločného.


   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí: pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto konkrétnej poviedke vlastní Bex-chan.


Slová prekladateľa:

Po menšej pauze sa vraciam do sveta živých s novou poviedkou. V momente, ako som ju začala čítať, sa mi zapáčila a dúfam, že v tomto nezostanem sama. Pripomenula mi knihu od jednej anglickej autorky, ktorú som pred rokmi dostala na Vianoce od kamarátky. Myslím, že keď mi ju kupovala, určite jej ani nenapadlo, ako sa mi bude páčiť. Pre zaujímavosť, kniha má názov Trinásty príbeh a napísala ju Diane Setterfield. Dosť však o nej.

Pred vami je príbeh o láske, zúfalstve,  tieňoch a duchoch, ktorí tak celkom duchmi nie sú.

Kde sa schovať pred bolesťou- v prítomnosti, spomienkach na minulosť alebo vykročiť vpred k vidine lepšej budúcnosti...?

Čo by ste si vybrali vy?

Draco svoje rozhodnutie učinil.


Názov poviedky mi dal zabrať... a poriadne. Najradšej by som zostala u vševypovedajúceho anglického, ale sme na Slovensku, takže zo Silhouettes sa stala Hra tieňov.

Robím to veľmi nerada, ale tým, ktorým by poviedka prišla veľmi pochmúrna, až depresívna, odkazujem...

SPOILER

...skončí sa to dobre.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 30.08. 2012
za nový názov vďačím len a len kopapakovi. v prvej kapitole ťa primerane okreditujem :)
Re: Úvod k poviedke Od: kopapaka - 30.08. 2012
No, jsem rád, že ten můj nápad k něčemu byl.

Re: Úvod k poviedke Od: Zuzana - 30.08. 2012
Milujem pochmúrne a depresívne veci ak sa končia dobre. Takže obrovská vďaka za spojler a určite so mnou ako s čitateľkou rátaj.

Re: Úvod k poviedke Od: zelaaa001 - 30.08. 2012
dobre že si tam ten spoiler dala... vyzerá to zaujímavo. Teším sa na prvú kapitolu.

Re: Úvod k poviedke Od: tigy - 30.08. 2012
Vyzerá aj znie to dobre  Teším sa.

Re: Úvod k poviedke Od: kopapaka - 29.08. 2012
Nová povídka a zas nic pro mě... Ale možná nakouknu. Banner se opravdu povedl...

Re: Úvod k poviedke Od: Koki - 29.08. 2012
Vypadá to velice dobře.

Re: Úvod k poviedke Od: denice - 29.08. 2012
Moc děkuji za spoiler, tohle si ráda přečtu.

Re: Úvod k poviedke Od: larkinh - 29.08. 2012
To je dobře, že se to dobře skončí... kdyby tam bylo napsáno jen "depresivní, temné, drama" tak bych to asi nečetla. Ale i takhle si počkám, až bude víc kapitol - pomalu dávkované "temno" mě deprimuje mnohem víc než jedna velká deprese najednou.

Re: Úvod k poviedke Od: Nade - 29.08. 2012
Další zajímavý příběh na obzoru. Jsem vlastně ráda, že jsi trochu spoilerovala. Přečetla bych si tu povídku stejně, ale teď do toho půjde s ještě větší chutí. Jsem typický milovník happyendů. :D

Re: Úvod k poviedke Od: Twilly - 29.08. 2012
ááááááááááááááááááááááááááá, pardón za mieru hystérie, ale keď niekde vidím nick Bex-chan, tak som v siedmom nebi. Tá baba ma celkom dostala. Čokoľvek od nej sa číta tak, že sa kvôli nej jeden aj anglicky naučí. Túto poviedku som mala v pláne "dať" v originále. Som veľmi rada, že si ju vychutnám s prekladom. Veľmi sa teším. Takmer tu oblizujem od radosti monitor, ale Bex je jednoducho moja srdcovka.
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012
tak dúfam, že nesklamem :)
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 29.08. 2012
Ja sa zbláznim! Baby!!!!! Okej, postupne. Pôvodne som chcela hneď odpísať, že aj moja a že preto ma to "predbehnutie" s Isolation tak hnevá. Ale potom si hovorím, že to pre istotu skontrolujem, či si to nepletiem, kuknem na jej poviedky... a už som vedela koľká bije! Dva mesiace hľadám ten originál, je to Hunted! Tá poviedka, čo si pletiem s tou od Jacomo!
Re: Úvod k poviedke Od: Twilly - 29.08. 2012
Inak, Isolation... hmmm, predbehnutie. Hnevá to aj mňa. Slečna prekladateľka si dáva načas a tak som sa na to dala v originále. Som z Bexinho štýlu totálne mimo (v dobrom slova zmysle!). Je to pekná, čistá angličtina, ktorej rozumiem aj ja (väčšinou, inak si domyslím). Je škoda, že sa nezadarilo, aby tu bola inak než len s odkazom na preklad. Ale aj to je niečo. Ak by som nenašla odkaz, nevedela by som, že takýto autorský poklad vôbec existuje. Ak by som bola na tom s anglinou lepšie, asi by som sa pokúsila aj sama. Stojí za to, zatiaľ všetko, čo som od nej čítala.

Re: Úvod k poviedke Od: teriisek - 29.08. 2012
Moc pěkné, budu se těšit!

Re: Úvod k poviedke Od: Gift - 29.08. 2012
Ja se naopak na neco pochmurneho velmi tesim;-). Do vanoc, kolikpak to ma kapitol? Budu drzet palce pri prekladu a netrpelive vyhlizet prvni kapitolu. PS: moc povedeny banner!
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012
to je taký kraťas :D ale priama reč je tam ohrozeným druhom. začala som s tým dnes (lebo som doteraz bola príliš lenivá). nebudem stanovovať dátum zverejnenie prvej kapitoly, lebo by som to aj tak nestihla alebo by sa mi porúchal počítač... sľuby už naozaj nedávam. Ďakujem za pochvalu, pozri aj ten druhý ;)

Re: Úvod k poviedke Od: JSark - 29.08. 2012
Jedna kapitolka? Skúsim sa utrhnúť... :D
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012
čo? :D nebude to v jednej kapitole, asi to rozdelím na tri
Re: Úvod k poviedke Od: JSark - 29.08. 2012
Á, hm, tak sa skúsim utrhnúť po dokončení. :) 

Re: Úvod k poviedke Od: GwenLoguir - 29.08. 2012
:D Spoiler je dosti viditeľný... a pekný banner ;-)

Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 29.08. 2012
Teším sa na preklad a díky za ten spoiler na záver. Je to skvelá autorka. 
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012
Len maličká poznámka; pri článok poslal je uvedená Kirsten dík
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 29.08. 2012
Opravené, ospravedlňujem sa. 

Re: Úvod k poviedke Od: FlorenceMabel - 29.08. 2012
Vždycky jsem měla ráda pochmurné a depresivní příběhy, takže tohle zní jako ideální povídka pro mě. Zní to jako skělí výběr, Fay. Těším se. Budeš rozdělovat na části nebo ti to vyjde v celku?
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 29.08. 2012
po zvážení všetkých pre a proti som sa rozhodla sekať. je to úžasná poviedka a keby ste ju schrúmali v celku, dojmy by sa pomiešali - takto budete mať možnosť komentovať postupne. ďakujem :)
Re: Úvod k poviedke Od: FlorenceMabel - 29.08. 2012
Mé komentáře uvidíš :). Mimochodem zapomněla jsem ti pochválit banner. Je vážně skvělý!
Re: Úvod k poviedke Od: Morgana - 30.08. 2012
Ďakujem :D Ozaj, prednedávnom ma napadlo, že keď si sa ma pýtala na to kratšie meno, mala som ti namiesto Fay povedať Eli- lebo to je moje celé meno na ff.net : Morgana Eli. Ale je na tebe, čo sa ti zapáči viac. taká faktická poznámočka

Prehľad článkov k tejto téme:

Bex-chan: ( Morgana )18.11. 20126. kapitola
Bex-chan: ( Morgana )09.10. 20125. kapitola
Bex-chan: ( Morgana )26.09. 20124. kapitola
Bex-chan: ( Morgana )16.09. 20123. kapitola
Bex-chan: ( Morgana )08.09. 20122. kapitola
Bex-chan: ( Morgana )31.08. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Morgana )29.08. 2012Úvod k poviedke