Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Stronger

Kapitola šestá

Stronger
Vložené: tigy - 16.08. 2012 Téma: Stronger
Florence nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

AUTOR: provocative envy

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2473780/1/Stronger

PŘEKLAD: Florence

BETA-READ: Twilly

 

STRONGER

Kapitola šestá

 

Poznámka autorky: Omlouvám se, za krátkost následující kapitoly, přestože je neomluvitelné napsat jenom 750 slov. Ale nemůžu napsat nic jiného o téhle části jeho života. Tahle kapitola je důvod, proč pohrdám fanfiction. Upřímně mám pocit, že nemám právo brát svobodu v situacích, které jsem nevytvořila a nemám o nich žádné vědomosti. Udělala jsem to jednoduše, a tak nedůležitě, jak jen to bylo možné. Vážně jsem se snažila zaměřit spíš na pocity a myšlenky, než na děj. Dále bych ráda vysvětlila absenci Luciuse Malfoye – jako spisovatelka musím říct, že mě jeho postava děsí. Považuju za nemožné vykreslit někoho, kdo miluje svého syna tak, že nemá žádnou morálku. Takže jsem obrátila pozornost z přijmutí Znamení na jednu z těch Voldemordovských věcí. Tuhle kapitolu jsem záměrně udělala bez dialogu a složila jsem ji z uvažování. Už nemůžu udělat nic jiného, než doufat, že jsem to hrozně nezkazila.


Poznámka překladatelky: Kapitola bez přímých řečí! No prostě skvělý! Kapitola plná přemýšlení a pocitů… to se bude tak suprově překládat! Už bych měla začít, protože na těch 750 slov mi zbývají už jenom tři hodiny… asi to nestihnu…


OOO

Bylo to mnohem pomalejší a nesnesitelnější, než jsem si představoval.

Vešel jsem do sešlého starého pokoje, dlaně se mi zpotily, a hrdlo vyschlo. Myslel jsem, že s výbuchem světla a se sekundou agonie to skončí. Sám Pán Zla neudělal nic, čím by ulehčil mému znepokojení, vlastně na mě vůbec nepromluvil. Pokynul mi, tlumené světlo potlačovalo jeho rysy.
S chvěním jsem zvedl rukáv svého hábitu, ochotně jsem odhalil bledou kůži svého předloktí, a přesvědčoval jsem sám sebe, abych zůstal klidu. Polkl jsem nahlas, jeho studené prsty putovaly po mé kůži. Okamžitě změnil pozici. Cítil jsem, jak se jeho oči zabodávají do těch mých.

V té prázdnotě, jsem cítil jeho pobavení; můj obličej zalila hanba, když jsem si uvědomil, že dusí svůj smích.  Narovnal jsem záda, a přestal kňourat, víčka jsem pevně stiskl k sobě. Slyšel jsem, že si něco mumlá.

O chvíli později zaplavilo celé mé tělo chvění, rozptylovalo mě to tak, že jsem si sotva všiml píchnutí pronikavé bolesti na zápěstí. To pokračovalo několik následujících minut, ta jednotvárnost mě ukolébala do falešného pocitu bezpečí.  Začal jsem si myslet, že ten zastrašovací prvek byl zbytečný úvod, který nakonec vedl ke konci. Možná jsem v naší krátké výměně, plné napětí, projevil pokoru.

Dokonce jsem si začal gratulovat ke své bezdůvodné a nemístné paranoie; dokud mi celé předloktí nehořelo pod neočekávanou silou. Když jsem si myslel, že ten oheň bude pryč tak rychle, jak se objevil, mýlil jsem se.

Chtěl jsem křičet, ale nemohl jsem najít svůj hlas. Chtěl jsem něco sevřít, cokoli, jen proto, abych zůstal na zemi, ale nemohl jsem ovládat své tělo. Byl jsem si nejasně vědom toho, jak se mi svaly znovu a znovu smršťují. Moje nohy zůstaly v hrůzostrašném tanci kontroly a anarchie.

Stoupnout si  byl jen pokus o obrovskou změnu; byla to revoluce, ne závazek.

Neviditelné provazy mě k něčemu poutaly, to, jak se kolem mě vázali ty uzle beze spěchu a jemně, bylo vědomé mučení. Zaťal jsem zuby tak silně, že jsem si odřel zubní sklovinu. Kyslík byl pro mě najednou jen výsadou, už jsem na něj neměl právo.

Proklínal jsem sám sebe za tu slabost, která mi přivodila touhu utéct z té šíleně geniální nabídky náležité moci. Náraz elektřiny projel mým tělem, rozechvěl nervy, o kterých jsem vůbec netušil, že mám.

Na celou věčnost se všechno zastavilo.

Lehkovážně jsem otevřel oči a zadíval se na svou ruku, která už nikdy nebude taková, jako předtím.
Černá lebka a had, který trčel z jejích úst, byli vtištěni do mé kůže. Zdálo se to tak neskutečné, tak špatné, že jsem předpokládal, že tohle je můj osud.

Byl jsem si beznadějně jistý, že po tomhle, ucítím nějakou změnu. Tak jistý tím, že až budu označen, budu moc začít znovu.

Tak jistý tím, že tohle naplní všechno, co jsem kdy chtěl.

A jak jsem si tak prohlížel svoji poslední a trvalou ozdobu, nechtěl jsem nic jiného, než padnout na kolena, a poprosit ho, aby si to vzal zpátky.

Osud nemůže být tak krutý, chtělo se mi křičet. Osud by nemohl udělat komukoli takový žert. Ironie opustila moji osobnost pro zrnko moci, jen abych zjistil, že jsem ten samý patetický zbabělec, jakým jsem byl před tím, to bylo tak nesnesitelné. Nestydatě jsem se bál vlastních rozhodnutí, drze jsem zpochybňoval svou dospělost, a urážel jsem vlastní úsudek.

Beze slova jsem odkráčel z místnosti, a utekl jsem z nezavřených dveří. V opuštěné, špinavé prádelně jsem se konečně zhroutil. Jen jsem tak zíral na špinavé, prasklé zrcadlo. Byl jsem šokovaný tím, co jsem viděl.

Viděl jsem někoho, kdo se mnou neměl žádnou podobnost; malého vystrašeného chlapce s příliš dlouhými blonďatými vlasy, a úplným vyjádřením smutku zarytým do každého póru jeho obličeje. Viděl jsem sobeckého, rozmazleného tyrana se špičatým obličejem, aristokratické rty se zkroutily nad černě inkoustovým obrazem na jeho předloktí. Viděl jsem někoho, kdo by nikdy nebyl dost dobrý pro popularitu, ale spokojil se s tím, že urážel ty, kteří ji měli.

Statečně jsem se usmál do opotřebovaného povrchu zrcadla.

Může to být jenom lepší, řekl jsem si tiše se zoufalostí. Protože se to už rozhodně nemůže zhoršit.
Když jsem se vracel zpátky do domu, předstíral jsem, že nezadržuju slzy.


Poznámka překladatelky: Tak jsem to nakonec zvládla, ale až tohle bude procházet beta, asi z toho taky bude šílet. Jinak se omlouvám za ty litanie, které občas píšu k překladům. Ale alespoň budete vědět, jaký typ příběhů už NIKDY nebudu překládat.

Děkuji Twilly.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 09.12. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Kapitola šestá Od: teriisek - 26.08. 2012
Nojo, když si někdo myslí, že zásah zvenčí kompletně změní jeho osobnost a udělá z něho něco, na co nemá, tak se pak nemůže divit, že rychle vystřízliví. Je to prostě jen malý kluk, podle mě prostě ve Voldemortových službách nemá naději na dlouhý život, ale možná jsem k němu až moc příkrá. Díky za překlad!
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 27.08. 2012
No, počkej si na konec (devatenáctku), tam se toho dost dozvíš :). Děkuji ti.

Re: Kapitola šestá Od: Kaitlin - 16.08. 2012
No, tak nějak nevím, co na tuhle kapitolu říct. Celá tahle povídka je naprosto odlišná od toho, co jsem kdy četla a pořád čekám na to, co z toho bude dál. Ale každopádně je to zajímavý. :) Těším se na další překlad.
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Ta odlišnost se mi právě hrozně líbila, je to takové napínavý, když člověk netuší, co se bude dít dál. Děkuji ti za komentář :)

Re: Kapitola šestá Od: Morgana - 16.08. 2012
chudák Draco, teraz mi ho bolo nauzaj stráááášne ľúto :( malý a bojazlivý chlapček odsúdený k večnému zatrateniu, smútku a nakoniec hrozivej smrti. zhostila si sa toho veľmi dobre, Flo ;)
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Jsi sis jistá, že Draco umře? Děkuji za pochvalu, Morgano (nezkacuješ si taky nějak jméno? Třeba na Mor?)
Re: Kapitola šestá Od: Morgana - 16.08. 2012
no nakoniec určite umrie (niekedy po skončení poviedky...aj keď naozaj neumrie...ooch, filozofické litánie, už vás mám dosť pre dnes )  no, Mor radšej nie pár ľudí si tu už skracuje môj nick na Morgan, ale môžeš ma oslovoval Fay (Morgana le Fay z Artuša) ak by sa ti to páčilo viac... keď som už vystupovala dlhšie ako Morgana, napadlo ma krajšie meno (podľa mňa) - Moira - to sa dlho nepíše a má to veľa možností na skracovanie preboha, zastav ma už!!!
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Fay (to zní dobře, takhle tě budu oslovovat, jestli si to budu pamatovat ), když už se pouštíme do těch filozofických sfér, tak Draco je fiktivní postava z knihy, ty nezemřou tak dlouho dokud má kniha čtenáře (alespoň něco v tom smyslu řekl Tolkien). Tááákže Draco nás přece jenom asi všechny přežije...
Re: Kapitola šestá Od: Morgana - 16.08. 2012
oh lordy, dnes radšej filozofia bytia bokom, aj keď presne to, čo si napísala som chcela vyjadriť v komentári predtým :D ťažký deň v práci. byť či nebyť, to je otázka! ale  zbiť (šéfa) či nezbiť - skôr to sa mi teraz preháňa hlavou :D
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Zbít je mnohdy velmi relaxační řešení. Jde o to, jak by se ti líbilo ve věznici... U nás ve městě je ženská věznice, kdyby ses tam pak nechala převést, tak já bych tě chodila navštěvovat 

Re: Kapitola šestá Od: Nade - 16.08. 2012
Vlastně nevím, co k tomu říct. Nějak to ve mě kvasí a nemůžu se vyžvejknout. V každém případě děkuji za krásnou kapitolku. 
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Ten pocit znám :) Děkuji ti za komentář

Re: Kapitola šestá Od: Lachim - 16.08. 2012
Krásná kapitola. Pozdě bycha honiti, řekl bych.
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Myslím, že jsi to dobře vystihl :) Děkuji za komentář

Re: Kapitola šestá Od: zelaaa001 - 16.08. 2012
:D krása, prešla som si dnes všetky preložené kapitoly a páči sa mi to. Len nech je tam už viac tej Hermiony... ale aj tej sa dočkáme, len nech to je tak presvedčivé a reálne ako doteraz, a čakanie sa isto vyplatí. Ďakujem za krásny preklad. 
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Děkuji za pochvalu, jsem ráda, že jsem se ti trefila "do noty". Hermiony bude víc, ale nebude jí tolik. Přece jenom je to z pohledu toho mladého Smrtijeda

Re: Kapitola šestá Od: iway - 16.08. 2012
no po tom úvodu.. bylo to náhodou moc pekné.. vystihující co by asi mohl cítit..
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Jsem ráda, že se mi to podařilo přeložit tak, že jsi to ohodnotila jako pěkné. Bála jsem se, že to nevyznělo jako v originále, ale teď když se na to koukám se skoro třítýdenním odstupem, tak to není zas tak hrozné... Děkuji za komentář

Re: Kapitola šestá Od: tigy - 16.08. 2012
Nuž, vyzerá to tak, že Draco bohužiaľ až príliš neskoro zistil, že sa zaviazal k niečomu, na čo vonkoncom nebol pripravený, ako sa mylne nazdával... akurát, že už niet cesty von... až mi ho skoro (s dôrazom na "skoro") bolo ľúto... Vďaka za ďalšiu kapitolku, Flo  
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Uvidíme, jestli ti ho bude "skoro" líto i v následujících kapitolách... Děkuji za komentář, tigy 

Re: Kapitola šestá Od: Gift - 16.08. 2012
Jak ja ti rozumim, take me oblibene preklady, proto jsem se jeste nepustila do zadne kapitolovky- muzu se tomu vyhnout aniz bych musela pulku pribehu vypustit:-). Je sice fakt, ze Draco je jen idealisticky pubertak, ktery si prave hodnoty musi jeste utvorit (nekdo k tomu nedospeje ani ke konci zivota), ale… nevim, pro me se to podoba blesku z nebe. Simsala bim, mam znameni a to me donutilo otevrit oci. Ale uvidime, jak se s tim autorka popere, treba me jeste prekvapi. Tobe kazdopadne dekuji za hezky preklad!;-)
Re: Kapitola šestá Od: FlorenceMabel - 16.08. 2012
Jé je, obávala jsem se, že to bude zaměněno za blesk z nebe. Ehmmm není to tak přesně ten klasický blesk z nebe, nevím, jestli se to tak dá počítat. Nechtěla bych prozradit moc děje, tak jen řeknu, abys nečekala, že v další kapitole Draco poběží za Brumbálem a hned v té následující si uvědomí, že Hermionu celou dobu miloval a pak zabije Voldemorta z lásky ke všemu živému... Moc děkuji za pochvalu a komentář!

Prehľad článkov k tejto téme:

provocative envy: ( Florence )10.09. 2012Kapitola devatenáctá - závěr
provocative envy: ( Florence )09.09. 2012Kapitola osmnáctá
provocative envy: ( Florence )07.09. 2012Kapitola sedmnáctá
provocative envy: ( Florence )05.09. 2012Kapitola šestnáctá
provocative envy: ( Florence )03.09. 2012Kapitola patnáctá
provocative envy: ( Florence )01.09. 2012Kapitola čtrnáctá
provocative envy: ( Florence )30.08. 2012Kapitola třináctá
provocative envy: ( Florence )28.08. 2012Kapitola dvanáctá
provocative envy: ( Florence )26.08. 2012Kapitola jedenáctá
provocative envy: ( Florence )24.08. 2012Kapitola desátá
provocative envy: ( Florence )22.08. 2012Kapitola devátá
provocative envy: ( Florence )20.08. 2012Kapitola osmá
provocative envy: ( Florence )18.08. 2012Kapitola sedmá
provocative envy: ( Florence )16.08. 2012Kapitola šestá
provocative envy: ( Florence )14.08. 2012Kapitola pátá
provocative envy: ( Florence )12.08. 2012Kapitola čtvrtá
provocative envy: ( Florence )10.08. 2012Kapitola třetí
provocative envy: ( Florence )08.08. 2012Kapitola druhá
provocative envy: ( Florence )06.08. 2012Kapitola první
. Úvod k poviedkam: ( Florence )19.07. 2012Úvod k povídce