Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

21. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 30.07. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/4359182/21/Where_Theres_a_Will

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermionu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 21

Draco bol kvôli tomu, že mal čeliť Grangerovej, nervózny. Theova včerajšia konfrontácia ho neskutočne vynervovala a stále si v duchu znova a znova prehrával tú chvíľu s ňou v komnate s portrétmi. To ráno mala dohodnuté stretnutie na ministerstve, takže ju neuvidí skôr ako po obede, čo znamenalo ďalší čas, aby sa stresoval. Nevedel, ako sa v jej blízkosti správať - spoľahnúť sa na šarm? Zosilnieť sarkazmus? Brať ten takmer bozk na vedomie alebo sa správať, ako keby sa nič nestalo? Ako sa bude správať ona? Povie niečo grangerovské a otravné? Bude...

"Dobré ráno, Draco," prerušila Uršula jeho myšlienky. Podala mu šálku s kávou a posadila sa do kresla pred jeho stolom. "V sobotu večer som sa skvele bavila. Malfoy Manor určite zostal verný svojej povesti."

"Vďaka. Matku poteší, keď sa to dopočuje."

"Dúfala som, že si pre mňa rezervuješ tanec," mrzela sa Uršula. "Chcela som mať možnosť obzrieť si tie stíhačské reflexy zblízka."

"Ja tiež," pripojila sa k rozhovoru Sarah, za ktorou sa vliekla Louella Parsonsová. "Nevidela som ťa tancovať s nikým okrem Robin a Hermiony. To bolo fakt trochu nefér, Draco. Čo mám povedať všetkým svojim priateľkám v Štátoch? Vravela som im, že pracujem s najsexy čarodejníkmi v Anglicku. Ako to bude vyzerať, keď im budem musieť povedať, že si si so mnou ani nezatancoval?"

Kde ste boli pred šiestimi mesiacmi? zavrčal v duchu Draco. Teraz sa baby kvôli nemu stavajú do radu?

"Nuž, dámy, nabudúce tú istú chybu neurobím," žmurkol na ne s predstieraným úsmevom. "Okrem toho, nemali ste obe partnerov?"

"Samozrejme, že sme mali," odvetila Uršula, ako keby naznačovať opak by bolo šialenstvom. "Ale to neznamená, že si si s nami nemohol zatancovať. Takže určite nabudúce."

"Draco, máš tú správu z oddelenia pre spoluprácu s raráškami?" spýtala sa Sarah, keď prepla späť k práci. "Musím ju dnes poobede odsovovať aj s ostatnými."

"Je plne pripravená na odoslanie," odvetil Draco.

"Dokonalé," odpovedala. "Nemôžem uveriť tomu, koľko sa nám toho za posledný mesiac podarilo dosiahnuť. Zdá sa mi, že som začala len včera, ale ten čas vážne letí."

"Garantujem ti, že len čo odbije deviata, začnú nás bombardovať," oznámila Veronika, ktorá sa k nim práve pripojila. "Ľudia boli skutočne sobotňajším večerom ohromení a budú sa chcieť zapojiť. Draco, táto sova ti práve prišla."

 

Malfoy,

s Robin budeme dva týždne mimo. Prepáč, za krátky odkaz, ale pošlem ti detaily neskôr. Máš všetko na starosť.

Hermiona.

 

Hermiona, há? Tipujem, že sama seba nemohla nazvať Grangerovou. Jednako...

Dracovi bolo jasné, že by mal byť nadšený, že mu všetko nechala na starosť, čím oficiálne priznala, že je schopný a dôveryhodný. Ale skutočne - dva týždne? Nezašlo to vyhýbanie sa trochu priďaleko?

A ako mohla odísť v pondelok po najdôležitejšom večere pre sopľoš? Veronika mala pravdu... zasypú ich. Pre ňu či Robin nebolo typické takto náhle odísť. Muselo to byť mimoriadne dôležité, čo ho tiež dráždilo, pretože mu mala povedať dopredu, čo sa deje. Vedel, že bude musieť byť takmer dokonalý, kým je preč, inak ho po návrate roznesie v zuboch. A došlo mu, že ju veľmi preveľmi chce ohromiť.

"V poriadku, podriadení, menšia zmena plánov," oznámil. "Šéfica a generálka Westinghouse vzali roha a dali mi to tu na povel. Začína vláda Malfoya Skvelého."

V tom okamihu vošli do miestnosti Felix, Simon, Cassio, Briony a Ginger. Ich nedočkavé široké úsmevy bolo jediné, čo potreboval. Povzbudený oslovil Elliota, ktorý sa za nimi vliekol so sestrou a Rupertom. "Ellie, dnes nemáte s Jasmínou nič na programe, však?"

"Jasan, jasan, direktóre," odsúhlasil.

"Skvelé, potom chcem, aby ste dnes vy dvaja pomohli Briony. Bude mať vážne plné ruky práce s prijímaním sov a letaxových volaní. Viem, že je to kancelárska práca, ale je to pre vás dobrý tréning, len sa uistite, že vynecháš ten blbý prízvuk. Zvyšok vás sa drží svojich programov. Skutočne by som ocenil, keby sme si mohli obed objednať a dnes večer pracovali nadčas. Viem, že je pondelok a že sa všetci zotavujeme zo sobotňajšieho zápasu a večierka, ale ak nechceme, aby sa po nás zvozili Grangerová s Robin, keď sa vrátia, musíme sa parádne predviesť. Ariadne, Florea, milé, že ste sa k nám pripojili."

"Ušetri ma, Draco, ešte nie je ani deväť," pripomenula Ariadna. "Ani Melody s Hughom tu ešte nie sú."

"Hugh a Melody sú na ministerstve," oznámil Draco. "Myslíš, že neviem, kde majú všetci byť? Vedela si, že Robin chce ísť preč?"

"Nie, a ani ty si to nevedel, takže kto vie čo?" provokovala ho Ariadna. Jej rande s Oliverom Woodom šlo zatiaľ príliš dobre, aby sa dnes ráno dala šikanovať. Prekrížila si ruky a nadvihla na Draca obočie. Nakoniec sa poddal a venoval jej úškrn.

"V poriadku, v tom si ma dostala. S Ginger sa postaráš, aby ste odpovedali na všetky sovy a letaxové volania spojené s fondami z bálu, dobre? Môžete si požičať Cassia alebo Louellu, ak ich vážne budete potrebovať, ale myslím, že to dokážete zvládnuť."

"My dokážeme zvládnuť čokoľvek," povedala Ginger, ktorej vlastné rande bolo tiež senzačné. Nemohla sa dočkať, až porozpráva Ariadne detaily o rande s Viktorom Krumom.

"Fajn, esá. Ale pamätajte, dnes ma oslovujete ako Malfoy Skvelý alebo Draco Veľký. Jedno či druhé."

XXXX

Hermiona hľadela na spiacu osobu pred ňou. Okolo kútikov úst jej poihrával úsmev a hoci bola vyčerpaná, zistila, že nemôže jednoducho nechať odkaz ako plánovala. S Robin boli pozvané na konferenciu v Amerike, ktorá by mohla poskytnúť veľkú podporu a pomoc pre jej plány s vlkolakmi, ale museli odísť okamžite a nemali čas na prípravy. Hoci ju trochu znepokojovalo, že nechala všetko Malfoyovi na starosť (skôr prejav jej vlastných problémov s ním než obavy o jeho schopnosti), Robin ju presvedčila, že všetko bude v poriadku. Po tých mätúcich udalostiach na Malfoy Manor Hermione nie tak celkom vadilo dostať sa od neho na chvíľu preč.

Cesta bola skvelá. Dozvedeli sa nové informácie, ktoré značne zlepšia ich šance na úspech, vrátane spôsobu ako vo veľkom vyrábať doteraz veľmi komplikovaný protivlkolačí elixír. Keď nastal čas návratu do Anglicka, Hermiona sa rozhodla zastaviť najskôr v kancelárii, než pôjde domov. Od sobotnej noci priamo s Malfoyom nehovorila a ich korešpondencia prostredníctvom sov bola krátka. Od Ginger a Veroniky vedela, že všetko ide hladko, ale stále sa chcela presvedčiť, že za jej neprítomnosti nezmenil jej kanceláriu na bordel alebo prasačí chlievik.

Pohľad na toho muža samotného, ako spí za svojím stolom, bol určite prekvapením. Koľkokrát ona sama takto zaspala po zvlášť vyčerpávajúcom týždni? Bola jedna hodina v sobotu ráno a po celom Malfoyovom stole boli rozťahané pergameny, brká a prázdne šálky. Hermiona musela priznať, že vyzeral tak dajako roztomilo, keď spal - všetka tá uškŕňavosť zjavne z jeho tváre zmizla a vďaka tomu vyzeral mlado a pomerne nežne, určite nie ako jej sparring partner. Takmer nerada ho budila, ale čím viac tam stála a sledovala ho, tím nepohodlnejšie sa cítila.

"Malfoy," zašepkala. Nič. Skúsila hlasnejšie. "Hej, Malfoy!"

"Grangerová?" spýtal sa ospalo, keď nadvihol hlavu a automaticky si utrel ústa pre prípad, že by slintal. "Sníva sa mi?"

"To je milo povedané," sucho oznámila. "Ak som v tvojich snoch zapletená ja, nie sú to obvyklé nočné mory?"

"Nie vždy," riekol, jeho obrany oslabené vyčerpaním. "Občas máš na sebe tie pekné..." Ale v tom sa úplne prebral. "Koľko je hodín?"

"Jedna," odpovedala s rozpálenou tvárou. Je normálne mať sny o ľuďoch, dokonca aj keď ich nemáte radi. Ty si sama jeden mala – umlčala samu seba.

"Prečo tak neskoro pracuješ?"

"Dostala si moje sovy, správne? Vážne sme mali plné ruky práce. Prečo si tu? Prečo si nešla rovno domov, keď si sa vrátila?" Zrazu ju rafinovane študoval. "Chcela si sa presvedčiť, že som všetko nepokašľal, kým si bola preč, však?"

"No, vzhľadom na tvoju minulosť..."

"Moja minulosť v sopľoši je bez poškvrny a ty to vieš," povedal, dotklo sa ho to napriek jeho vôli. "Možno žijem, aby som ťa mučil, ale tiež som v tejto práci dobrý."

"Máš pravdu, a prepáč mi. Staré zvyky vymierajú ťažko, dobre? Nenechala by som ti to tu na starosť, keby som si nemyslela, že si schopný."

"Nevešaj mi bulíky na nos," oznámil stále podráždený Draco. "Obaja vieme, že ťa to pravdepodobne prinútila urobiť Generálka. Podávali ti Ginger a Ariadne na mňa hlásenia?"

"Nie, Malfoy," zaklamala s vážnou tvárou. Bola to Ginger a Veronika. "Pozri, chceš počuť o mojim týždni alebo nie?"

"Vlastne chcem," odpovedal. Zrazu si uvedomil, že je dajako príliš šťastný, že ju vidí. Chlape, točí sa ti z nej hlava. Jednu minútu bol nahnevaný a ďalšiu tu dychtivo sedí ako šteniatko. "Prečo nám nepripravím čaj a potom ma môžeš zahltiť."

"Ja ho pripravím." Hermiona sa zamestnala prípravou podnosu, kým sa pokúšala vytriasť z hlavy obraz spiaceho Malfoya. Skutočne vyzeral takmer rozkošne.

"Vďaka," povedal, keď mu podala pariacu sa šálku. "Hej, môžem ti položiť úprimnú otázku? Bez toho, aby si si z toho robila srandu?"

"Myslím, že áno."

"Vyzerám kvôli tomu, že pijem ružový čaj príliš dievčensky? Otec si to večne myslel a teraz mi kvôli tomu dávajú poriadne zabrať aj Ellie s Rupertom a Hughom. Ale vždy býval mojím obľúbeným."

Hermiona sa nad tou otázkou zachichotala. "Aj ja ho mám rada, Malfoy. A akýkoľvek muž, ktorý používa toľko produktov na vlasy ako Elliot Blackwell, by nemal iných mužov nazývať 'dievčenskými'. Keď už sme pri tejto téme, videla som Ruperta počúvať Celestínu Warbeckovú a tvojho otca nosiť dlhšie vlasy než sú moje. Myslím, že si v bezpečí. Samozrejme, tráviš viac času nad svojím výzorom než priemerná žena, ale títo chalani ti nemajú čo vyčítať."

Zasmial sa nad jej odpoveďou. "Ja takto dobre vyzerám od prírody, Grangerová, ale pripusťme, že chápem, že ty si myslíš, že mi zaberie hodiny, aby som vyzeral takto fešácky. Ale keď o tom teraz uvažujem, asi by som mal byť urazený."

"Myslím, že pre nás je fakt najlepším riešením okamžite sa uraziť na čokoľvek, čo ten druhý povie," doberala si ho Hermiona. "To nám v minulosti tak veľmi dobre riešilo problémy." Hoci bola úplne uťahaná, keď prišla, uvedomila si, že jej žartovanie s Malfoyom dodalo energiu. Možno ju tie večné hádky s ním udržiavali v strehu. "Tak či tak, s Robin sme mali skvelý týždeň. Nepovedal si nikomu, kvôli čomu sme tam šli, že nie?"

"Nie, udržujem tvoje vlčie tajomstvá. Poslal ťa minister Shacklebolt, však?"

"Poslal. Dopočul sa o tej konferencii od amerického čarodejníckeho vodcu, profesora Rosenberga a niečo vedel o mojich plánoch. Keď sme tam boli, požiadali mi, aby som predstavila svoje predbežné opatrenia. Bolo to veľmi vzrušujúce. A veľa z nich poznalo Sarah. Zasvätila som ju do plánov, pretože som vedela, že tam má kontakty. Prišli s nápadom, ako ľahko uvariť protivlkolačí elixír a tak ho urobiť širšie dostupnejším. Vždy bývala hlavným problémom bezpečnosť. Tiež ten elixír vylepšili, takže ak vlkolak, ktorý ho berie, niekoho pohryzie, tá osoba sa sama vlkolakom nestane."

"To je úžasné."

"Viem," žiarila Hermiona. "Dúfala som, že ľudia pochopia, že vlkolaci si zaslúžia rovnaké práva ako ostatní ľudia. Je mi jasné, že tento elixír odvedie tú prácu za mňa, keďže už viacej od nich nebude hroziť skutočné nebezpečenstvo. Ale dúfam, že základ mojej veci bude stále zjavný. Dôvodom, prečo tak veľa vlkolakov bolo ochotných nasledovať Greybacka, bolo to, že ich utláčali. Väčšina z nich skutočne nechcela ubližovať ľuďom. Teraz bude existovať malé riziko."

"Stále budú existovať kritici, Grangerová. Povedal by som, že nemôžeš očakávať všeobecnú podporu."

"No, myslím, že zástancovia prevážia," odpovedala Hermiona. "Hlavne pri tej dôvere, ktorú sme získali v poslednej dobe. Vedel si, že sa mi dostalo väčšej podpory od čistokrvných rodín, odkedy si tu?"

"To si mi ale nepovedala!" vykríkol Draco. "Myslel som, že mňa a moju rodinu všetci nenávidia."

"Nie, teraz len môžu byť ohľadne svojej oddanosti znova otvorení," tipovala Hermiona. "Vieš, že ma tieto slová bolí povedať, Malfoy, ale som v skutočnosti rada, že si tu."

Draco ju dlho študoval bez toho, aby prehovoril. Kým bola preč, chýbala mu viacej, než bol ochotný premýšľať. Pravda, nevyzerala tak pekne ako v ten večer na Manore. Ale líca mala červené od horúceho čaju a jej bláznivé vlasy ho priťahovali viac a viac. To, čo Theo povedal, bola pravda... po celý čas premýšľal jedine o nej, bez ohľadu na to, či tie myšlienky boli podlé alebo nie. Zistil, že chce jej ocenenie, že je sopľoš pre neho dôležitý a rovnako je pre neho dôležitý aj jej dobrý názor. Zmena jeho pocitov za posledných pár mesiacov bola spočiatku nenápadná, minimálne pre neho. Theo ako majster postrehu to samozrejme po celý čas vedel. Otázka bola: čo sa s tým chystal urobiť? Stále ho privádzala do šialenstva a čo horšie, stále ho nenávidela alebo v najlepšom, stále ho nemala rada.

"Rovnako ako ja," nakoniec povedal. Potom tam sedeli mlčky, odpíjali si z čaju a vymieňali si kradmé pohľady na toho druhého. Hoci to ani jeden z nich nevyslovil nahlas, počas toho času sa niečo zmenilo. Hermiona mala pocit, že možno, konečne, po všetkom, čo sa medzi nimi za posledných trinásť rokov stalo, by sa mohli prepracovať k priateľstvu. Ale Dracovi bolo jasné, že tu ide o niečo viac.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola Od: Zuzana - 11.08. 2012
Úplne dokonalé zvítanie sa po Hermioninom návrate. Veľmi sa mi páči ako sa obaja snažia :) Draca tá práca naozaj chytila a Hermionina dôvera v neho bola nečakaná. Veľmi pekná kapitola. Je to čím ďalej tým krajšie.

Re: 21. kapitola Od: marci - 03.08. 2012
Malfoy Skvělý, Draco Veliký   Nádhera Super čtení. No vida - čistokrevní najednou mohou veřejně vyjádřit své sympatie... no, nevím, spíš se otočila korouhvička a...  ale nevadí. Spolupráce Draca s Hermionou a jejich vzájemné pošťuchování je super. A ještě víc super je, že si přiznali posun ve vztahu. Konečně, chtělo by se dodat Díky za skvělý překlad

Re: 21. kapitola Od: denice - 03.08. 2012
To se nám to pěkně rozvíjí, ten noční rozhovor byl parádní. A poslední odstavec moc pěkně shrnul stav věcí. Díky.

Re: 21. kapitola Od: Jacomo - 31.07. 2012
S vědomí, že je tu další kapitola budu jenom stručná: nádhera. Ti dva jsou prostě úžasní. A ty taky! Díky.

Re: 21. kapitola Od: jerry - 31.07. 2012
no tak to teda pekne rozlamuju to co bolo v minulosti medzi nimi a vyzerato do buducnosti nadejne. som zvedava na pokracovanie. diky za preklad
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Naozaj to len nádejne vyzerá, veď uvidíš... ja ďakujem

Re: 21. kapitola Od: MIRA - 31.07. 2012
Jednoducho boli zlatí, ako si úprimne pokecali. Ďakujem za preklad.
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Niet za čo, takýchto rozhovorov ich ešte čaká... Díky

Re: 21. kapitola Od: iway - 30.07. 2012
ruzovy caj.. skvele :D

Re: 21. kapitola Od: tigy - 30.07. 2012
Malfoy Skvelý alebo Draco Veľký ...paráda  Super kapitola, páčila sa mi tá ich priateľská konverzácia a Hermione sa Draco zdal roztomilý, ccc, takéto čosi  Tuším nám poviedka začína naberať ten žiadaný smer. Vďaka za preklad, Jimmi
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Až do poslednej chvíle nie... ale asi hej, ja neviem, veď uvidíš, podľa toho, čo je žiadaný smer. Díky

Re: 21. kapitola Od: Nade - 30.07. 2012
Krásně se nám to posouvá. Napadá mě, jestli i Dracův otec viděl to, co Theo. Což nabízí spoustu různých teorií, takže to radši nechám spát. Díky za parádní překlad, těším se na pokračování.
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Niet za čo, aj mňa potešilo... Díky

Re: 21. kapitola Od: Claire - 30.07. 2012
Skvělé, jak se nám zahoupaly vztahy. Aneb co dokáže  dočasné zvětšení vzdálenosti. Přinese odstup, ten následně umožní nadhled, s ním je možno přehodnotit názory i zažité vzorce chování a jednání. Jak prosté. Šéfica dospívá k metě přátelství, asistent Draco Veliký je zase o něco napřed, ale moudře mlčí. Kdo si počká, ten se dočká. Čehože? No, jak to tak vypadá, tak to dědictví už by mohlo být v suchu. A bude bonus? Uvidíme. Jestli budou tvé zbávající pracovní dny probíhat stejně jako ten tebou popsaný dnešek, tak možná uvidíme brzy. Jimmi, díky za kapitolku. Jsi úžasná, skutečně dokážeš překládat i za hodně mimořádných podmínek. Smekám.
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Preklady sú jediný spôsob ako sa tu nezblázniť. Vtedy vypínam a na to všetko nemyslím. A eee, dedičstvo sa ešte veľmi skomplikuje :D Ďakujem

Re: 21. kapitola Od: siriana - 30.07. 2012
je to čím dál užasnějšejší!

Re: 21. kapitola Od: steiiiny - 30.07. 2012
MILUJI TO....A DOUFÁM, ŽE BUDE BRZO DALŠÍ :D ŠIKULKA ,)
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Díky, snáď ďalšia kapitola tiež nesklame...

Re: 21. kapitola Od: teriisek - 30.07. 2012
Ale, že by se to mezi nimi začínalo skutečně lámat? Líbí se mi, že ty svoje slovní přestřelky už vnímají spíš jako žertování, to je rozhodně pokrok. A Draco už si to přiznal, no to jsem zvědavá, co s tím teď bude dělat! Díky moc za překlad, budu se těšit na další! Btw. v tom dopise Hermiona píše, že budou pryč dva týdny, ale v rozhovoru s Dracem pak mluví jen o týdnu..?
Re: 21. kapitola Od: Jimmi - 31.07. 2012
Jo, vedela som, že sa to seká tak po tretinách, teraz prichádza tretina uvedomení a happy-endov. To s tými týždňami som si všimla, ale potom mi to vypadlo... 

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke