Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

9. Skaza

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 30.05. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/9/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

 

Five people – Piati ľudia

Kapitola 9: Skaza

Draco ležal na chrbte a pozoroval purpurové a zelené svetielka, ktoré sa nad ním vznášali, poskakovali a tancovali, predtým ako zmizli, niektoré potichu, iné so slabým 'puk'. “Toto bolo pekné.”

Hermiona sa usmiala. “Veď mi aj dalo zabrať.”

Boli späť v Astronomickej veži, keďže bolo po vyučovaní, mali hotové všetky úlohy a nudili sa. Draco si nebol celkom istý, čo ho prinútilo vyjsť s týmto dievčaťom sem nahor, ale teraz bol tu a vlastne sa celkom dobre bavil. Netušil, že je Hermiona taký skvelý spoločník. Bola múdra a - odváži sa to povedať - celkom zábavná. Vlastne sa v toto popoludnie už aj raz či dvakrát zasmial.

“Napadlo ťa niekedy,” spýtal sa Draco váhavo, “odkedy sme sa prvýkrát stretli, že raz skončíme tu hore? Spolu? A budeme viesť obyčajnú, zdvorilú konverzáciu?”

“To sotva,” odfrkla si Hermiona. “Bez urážky, ale nikdy som nemala potrebu sa s tebou zhovárať.”

“Isteže. Povedal by som, že to bolo vzájomné. Nemyslíš si preto, že je toto čudné?”

Zahryzla si do spodnej pery a zahľadela sa na tmavnúcu oblohu. “Hádam, že svojím spôsobom aj áno, ale bolo by hlúpe myslieť si, že budeme voči sebe prechovávať zášť naveky. Koniec koncov, keď niekomu zachrániš život, alebo niekto zachráni život tebe, veci to zmení. A okrem toho, dospeli sme.”

“Pravda.” Draco nad tým príliš nepremýšľal, ale medzičasom asi… tak nejako naozaj dospel. Odkedy odviedli otca, staral sa o mamu. S najväčšou pravdepodobnosťou sa bude starať aj o rodinné obchody, keď raz odtiaľto odíde. A už dlhšie nevidel v Hermione to muklorodené dievča, ale jemu rovnú, mocnú čarodejnicu.

“Môžem sa ťa niečo opýtať?” spýtala sa zrazu Hermiona, kým sa v dlani pohrávala s prútikom.

“Len do toho,” povzbudil ju.

Pretočila sa nabok, aby naňho videla. “Čo si tým vtedy myslel? Keď si povedal, že nie je pravda, že si ma nenávidel?”

Draco chvíľu mlčal, potom sa náhle posadil. “Prepáč, ale zabudol som, že mám stretnutie s Willowovou. Uvidíme sa neskôr, Hermiona.”

S tým vyskočil na nohy a zbehol dole schodmi. Samozrejme, nemal žiadnu schôdzku s Willowovou a bolo mu jasné, že to vie aj Hermiona. Pravdou je, že netušil, ako by odpovedal na jej otázku.

Prinajmenšom nie nahlas…

Hermiona,

predstavovala si všetko to, čo som nenávidel, alebo aspoň čo som 'mal' nenávidieť.

Bola si chrabromilčanka, priateľka Harryho Pottera a muklorodená. Mala si byť nižšie ako ja, v každom smere, spôsobe a forme.

Napriek tomu si bola so sebou vždy tak prekliato spokojná! Zakaždým, keď som ťa videl, si vyzerala šťastne. Vyčkával som na ten okamih, tú chvíľu, keď uvidím prasklinu v brnení, čo ťa obklopovalo. Urážal som ťa, intrigoval, bol som hrubý... a aj tak si tomu nevenovala pozornosť. Dokonca aj vtedy, keď Skeeterová uverejnila ten svoj článok a prakticky ťa nazvala pobehlicou, iba si sa na tom smiala.

To, že si bola schopná smiať sa, aj keď veci okolo teba očividne šli dole vodou, ma strašne vytáčalo. Ja, hoci som mal všetko, som šťastný nebol.

Mala si všetko, čo som chcel, všetko, čo som nemohol mať.

Nebolo fér a ani to nedávalo zmysel - keďže som vedel, odkiaľ pochádzaš - že si mala oveľa viac, ako som ja kedy mal alebo mohol mať.

Žiarlil som na teba tak isto ako na Pottera, ak nie ešte viac…

Ale nemohol som ťa nenávidieť. Ani v najmenšom. Bol som žiarlivý a nahnevaný aj preto, že si dostávala oveľa lepšie známky ako ja. Ale nedokázal som ťa nenávidieť.

Prekvapenie! Parádny šok, no nie?

Možno budeš jedinou osobou, ktorú nechám, aby si prečítala môj list. Je to síce veľké 'možno', ale tá šanca tu stále je.

S pozdravom,

Draco

Draco sa s úľakom zobudil. Rozhliadol sa po spálni, ale videl iba siluety ostatných chlapcov.

Na čo to len zabudol?

Vyšiel hore po schodoch, unavený a vyčerpaný, potom ako dopísal list Hermione…

 Listy.

Vymotal z prikrývok a vyskočil z postele. Ako mohol byť taký hlúpy? Čo ak ich niekto našiel?

Rýchlo zbehol po schodoch dole do spoločenskej miestnosti. Oheň v kozube pomaly dohorieval, ale stále vydával dosť svetla na to, aby Hermiona dokázala čítať.

“Čo do pekla si myslíš, že robíš?” zasyčal Draco.

Hermiona od ľaku až nadskočila. Otočila sa k nemu, listy si tisla k hrudi. “Draco. Ja… ty… ja… našla som ich na stole a… nechcela som, aby ich našiel niekto iný…”

Draco k nej priskočil a vytrhol jej listy z rúk. “Sú súkromné! Keď si ich našla, mala si mi ich hneď vrátiť!”

“Nemala som v úmysle ich čítať!” zvolala Hermiona. “Je mi to ľúto!”

“Veril som ti!”

“Draco, prosím… ja…”

 Draco hodil pergameny do ohňa, ktorý sa trochu viac rozhorel. Otočil sa späť k Hermione a z očí mu sršal hnev. “Nechcem už s tebou hovoriť. Nechcem ťa už nikdy viac vidieť.”

“Ja…”

“Sklapni!” Hermiona sa až prikrčila pri tom tvrdom tóne jeho hlasu, šokovaná a vystrašená zároveň. “Nechcem počúvať tvoje výhovorky! Myslel som si, že si sa zmenila, ale ty si stále tá istá do-všetkého-nos-strkajúca humusáčka, akou si aj vždy bola!”

Po tom hroznom slove zavládlo v klubovni ticho. Keď v srdci pocítil bodnutie viny, uvedomil si, že to nechcel povedať, ale bolo príliš neskoro ľutovať. Naďalej zazeral na Hermionu, až kým sa jej oči nezaliali slzami. Potom sa otočil a vybehol z miestnosti nahor do spálne.

Až keď bol späť vo svojej posteli, uvedomil si plný dopad svojho konania. Nielenže zničil jedinú vec, ktorá mu umožňovala dať voľný priechod svojim pocitom, ale taktiež zničil priateľstvo, ktoré možno začalo vyrastať z nevyhnutnosti, ale pomaly sa stávalo čímsi oveľa väčším.

Po prvýkrát po dlhej dobe... Draco plakal.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 9. Skaza Od: kolous - 13.01. 2015
No začalo to hezky , ten rozhovor se mi vážně líbil. Nu a ten dopis byl jednoduše sentimentální. Nic však netrvá věčně že? Tohle půjde jen těžko spravit.

Re: 9. Skaza Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Jo, jo... tá výbušnosť mu rozhodne ostala...hu, moje najväčiš tipy boli správne! Len šoda, že spáli listy...(Dúfam, že rečítala všetky a bola na tom  pre otca...

Re: 9. Skaza Od: teriisek - 03.06. 2012
Ne, ona to vůbec nechtěla číst, jenom na to náhodou koukala, že... chápu, že byla zvědavá, obzvlášť po tom, jak jí Draco nechtěl odpovědět a utekl před ní, ale tohle omluvu nemá. A chápu, že Draco v afektu sklouzl k chování, které mu tolik let bylo vlastní. Moc doufám, že si to navzájem vyjasní, protože by byla škoda, kdyby se to opravdu všechno zničilo! Díky za překlad, budu se těšit na další kapitolu!
Re: 9. Skaza Od: tigy - 03.06. 2012
Tak tak, úplnou náhodou...  Ale trocha napätia pred happy-endom predsa nezaškodí, no nie? Aby to miláčkovia nemali až také jednoduché... Vďaka za komentár

Re: 9. Skaza Od: Pet002 - 01.06. 2012
Tak to bylo od Hermiony opravdu ošklivé. Díky za překlad
Re: 9. Skaza Od: tigy - 03.06. 2012
Áno, to bolo a preto si to bude musieť chvíľu u Draca žehliť  Vďaka za komentík.

Re: 9. Skaza Od: Zuzana - 31.05. 2012
Och... keď som čítala ten krásny list pre Hermionu, dúfala som, že si ho bude mať šancu prečítať, ale nechcela som aby to dopadlo takto. Trochu sa na ňu hnevám, že neodolala a prečítala to, ale kto by odolala, keď to bolo vlastne pre ňu... Je mi smutno z Dracovej reakcie, ale je to Draco... keby reagoval inak, už by to nebol on... asi. Snáď nebude trvať veľmi dlho, kým si to budú schopní vysvetliť a porozprávať sa o tom a hlavne odpustiť si. Smutno-krásna kapitola - ďakujem za jej preklad.
Re: 9. Skaza Od: tigy - 01.06. 2012
Veru, keď Draco v liste pripustil možnosť, že ho dá Hermione prečítať, tiež určite nepredpokladal, ako to dopadne. Sú však už dospelí a mylím si, že ani jeden z nich nechce stratiť to, čo sa im podarilo doteraz vybudovať, takže si určite ešte dajú šancu  Ďakujem za komentík

Re: 9. Skaza Od: Jacomo - 31.05. 2012
Tady tedy Hermiona pěkně ujela, ale ruku na srdce, dámy, vy byste si to nepřečetly? Dracův hněv a zklamání je samozřejmě na místě, ale já pevně věřím jim oběma a především autorce, že je zase usmíří ) Díky!
Re: 9. Skaza Od: tigy - 31.05. 2012
Toť otázka na zamyslenie... ak sa mám priznať, neviem, či by som odolala, ale určite by som sa posnažila, aby ma pri tom nenačapali...  A vedz, že autorka si tvoju dôveru plne zaslúži  Vďaka za komentár

Re: 9. Skaza Od: Goddy - 30.05. 2012
Tohle ještě bude zamotané..
Re: 9. Skaza Od: tigy - 31.05. 2012
No, tak trošku bude, ale neboj, oni to zvládnu  Vďaka za komentár 

Re: 9. Skaza Od: jerry - 30.05. 2012
tak myslim ze tentokrat to na konci obaja poriadne pokaslali, hoci myslim ze draco ovela viac. ale mia vzhladom na to cim si presli by mala vediet co to je chranit si pred okolim sukromie., skoda a to uz tak pekne zacali spolu vychadza. diky za preklad
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
No, na Dracovu obranu sa aspoň dá povedať, že reagoval v afekte a tak povedal, čo mu slina ako prvé priniesla na jazyk... uvidíme, aké ospravedlnenie pre svoje správanie bude mať Hermiona... Ďakujem za komentár 

Re: 9. Skaza Od: Nade - 30.05. 2012
Takhle to nemělo být, sakra. Harmiona ho zaskočila a on reagoval v afektu. No, jako pitomec. Je mi ho líto, ale věřím, že mu Hermiona ještě dá šanci. Díky, těším se na pokračování.
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
No, skôr by som sa obávala, či dá Draco šancu Hermione a nie naopak... určite si je vedomá toho, že to, čo povedal vyprovokovala ona sama svojím chovaním. Ale šance sú tu na to, aby sa dávali, no nie?  Ďakujem za koment.
Re: 9. Skaza Od: Nade - 31.05. 2012
Máš pravdu. Provinili se oba. 

Re: 9. Skaza Od: adina - 30.05. 2012
Ale no do kotla co to stvaraju ? A tak pekne to zacalo...uf no to bude teda tazke dat do poriadku..ale aj tak skvela kapca dakujem :)
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Všakže, ja sa v duchu tiež pýtam to isté  Dať to do poriadku bude ťažké, našťastie nie nemožné  Vďaka za komentár.

Re: 9. Skaza Od: dinca - 30.05. 2012
Pro merlinovy gatě (četla jsem to v jakési povídce a nějak se mi to zalíbilo ) vypadalo to už tak nadějně a ona to tak zpackala! No...Draco to sice taky přehnal s tou šmejdkou(humusačkou), ale musím říct, že ho plně chápu. Vážně skvělý překlad a hrozně moc jsem napjatá, jak to bude pokračovat. Doufám, že se spolu v nejbližší době usmíří. Děkuju PS. Jep, vyšel mi i poslední tip
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Veru spackala a určite viac, ako Draco  Čo považuješ za najbližšiu dobu?   Som rada, že tip vyšiel, ale ako výhru môžem sľúbiť maximálne ďalšiu kapitolku  Ďakujem za komentárik.

Re: 9. Skaza Od: marci - 30.05. 2012
Nebyl to jen Draco, kdo něco zničil. Jeho reakce byla diktovaná vztekem, ale  - proboha - kdo by nezuřil?? nechtěla je číst?? No ale četla, ne?? Upřímně doufám, že to bude Hermiona, kdo si první nasype imaginární popel na imaginární hlavu! A díky moc za úžasný překlad naprosto skvělé povídky
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Úplne s tebou súhlasím a keďže je Hermiona chrabromilčanka a v podstate veľmi dobrý človek, pocit viny kvôli tomu, ako sa zachovala ju určite donúti ten imaginárny popol si na hlavu nasypať  Ďakujem za pochvalu aj komentík.

Re: 9. Skaza Od: solace - 30.05. 2012
Hermiona, Hermiona, vari ťa nenaučili, že sa cudziu korešpodenciu nepatrí čítať?! Dracova reakcia je pochopiteľná. Možno mohol voliť miernejšie slová, ale keď je človek naštvaný, príliš sa nekontroluje. Takže po tomto zvrate bude čo urovnávať. V podstate som to aj predpokladala, veď na idylku až do konca by bolo ešte priskoro. Vďaka za preklad.
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Asi vtedy chýbala na hodine  Predpokladala si dobre, do konca nám zostáva ešte 6 kapitol, takže ešte je čas na trochu zmätku  Vďaka za komentár.

Re: 9. Skaza Od: gama - 30.05. 2012
Teda, zase se to ukončilo v té nejnapínavější chvíli a já jsem taaak nedočkavá
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Tak to už je asi údel kapitoloviek, kapitolky väčšinou skončia v tom najlepšom, alebo, ako v tomto prípade, v tom najhoršom. Neboj, ďalšia kapitola pribudne čo nevidieť  Ďakujem za komentár

Re: 9. Skaza Od: Patolozka - 30.05. 2012
Ale ne! Ale ne... Ale NE!!! Tak tohle bylo to "pokašlání". Achich. Ta proklatá nebelvírská všetečnost a ten šílený zmijozelský smysl pro okamžité závěry... Ovšem někdo mi našeptal, že to bude jen na chvilku, ale tak doufám, že měl pravdu:-) Díky!
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Áno, to bolo ono  A ten niekto mal pravdu,  tá chvíľka bude trvať len cca dve kapitoly, mohlo byť aj horšie, no nie?  Ďakujem za komentík.

Re: 9. Skaza Od: Koki - 30.05. 2012
Vau. Tak tady bude co napravovat. Z obou stran.
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Veru bude, aj keď myslím, že najmä z Hermioninej strany, myslím, že ona chápe, že Draco ju tak nazval v afekte a že si to asi aj zaslúžila... Vďaka za koment. 

Re: 9. Skaza Od: iway - 30.05. 2012
tak to byl smutná konec.. ale věřim že to pěkně urovná
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Neboj, urovná, je to predsa romanca so šťastným koncom... ale nemôžu to mať všetko až také ľahké, no nie?  Ďakujem za komentík

Re: 9. Skaza Od: soraki - 30.05. 2012
bože, bože, bože, co ho to jen popadlo... mno, rozumím mu, ale stejně... uf, no, snad se to brzy nějak vyjasní a zlepší díky
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
No, konal zbrklo a ani sa mu nečudujem, teraz bude záležať najmä na Hermione, či sa to pokúsi nejako urovnať... Ďakujem za komentár 

Re: 9. Skaza Od: soraki - 30.05. 2012
bože, bože, bože, co ho to jen popadlo... mno, rozumím mu, ale stejně... uf, no, snad se to brzy nějak vyjasní a zlepší díky

Re: 9. Skaza Od: NanaHanamoto - 30.05. 2012
krásna časť, ďakujem za preklad, ale bolo to celkovo dosť smutné, pretože takto obaja zničili svoju dôveru a prieteľstvo, je to škoda, bude sa to ťažko napravovať, ale je to chybou oboch, Herm je moc zvedavá a Draco zasa výbušný, ale verím že to urovnajú, znova si budú veriť a možno aj viac, teším sa na ďalší diel, dúfam že bude čoskoro, inak prajem veľa sťastia s prekladaním :)
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Ďakujem za pochvalu aj komentár  Myslím, že obaja už natoľko pokročili vo vzájomnej dôvere, že sa im aj toto podarí urovnať a dajú si navzájom druhú šancu, tentoraz najmä Draco Hermione  Ďalší diel bude... čoskoro 
Re: 9. Skaza Od: NanaHanamoto - 31.05. 2012
nemáš za čo, zbožňujem tento tvoj preklad, teším sa na pokračovanie, a myslím, že máš pravdu, obaja sú dosť vyzrelí na to, aby to urovnali, stali sa priateľmi a aj čosi viac

Re: 9. Skaza Od: Morgana - 30.05. 2012
niéé! toto sa len tak nespraví... už to začínalo vyzerať ako-tak dobre a ona to takto zničila. oh, my... kedy sa poučí?! veľmi pekný (a rýchly) preklad :)
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
No, snáď ešte bude možné niečo zachrániť, uvidíme  Vďaka za komentík a pochvalu 

Re: 9. Skaza Od: denice - 30.05. 2012
Hermiona nechtěla číst Dracovy dopisy? A proč je tedy četla, zvlášť po tom rozhovoru na Astronomické věži, kdy Draco téměř připustil, že mezi nimi vzniká důvěra? Osobně se divím, že ji v afektu nezfackoval. A teď  Draco ještě pláče, protože ON to všecko zničil. Tak nevím. Hermiona by opravdu měla přestat strkat nos do soukromí druhých, je to dost závažná vada charakteru. Jsem zvědavá, jestli si z toho vezme poučení. Díky.
Re: 9. Skaza Od: lucky - 30.05. 2012
Taky si myslím,že ten, kdo udělal chybu je Hermiona. To ona by se měla omlouvat a napravovat. Ale třeba se to všechno vysvětlí a ukáže z jejího pohledu.
Re: 9. Skaza Od: lucky - 30.05. 2012Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Pokušenie asi bolo priveľké, ale to ju neospravedlňuje. Myslím, že v tomto prípade sa Hermiona dopustila väčšieho previnenia a Draco len reagoval v afekte... a myslím, že aj ona si to uvedomuje. Ďakujem za komentár 

Re: 9. Skaza Od: anonym - 30.05. 2012
toto nebude také ľahké napraviť.
Re: 9. Skaza Od: tigy - 30.05. 2012
Veru nebude, ale za pokus to stojí  Ďakujem za koment.

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke