Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

100 dní

Deň prvý

100 dní
Vložené: Eggy - 20.05. 2012 Téma: 100 dní
Morgana nám napísal:

100 dní (100 days)

Autor: HexShadow

Originál:  http://www.fanfiction.net/s/8060446/1/100_Days

Preklad: Morgana

 Prístupnosť: T

Pairing: Dramione

 Žáner: Romance/ Tragedy

Stav: autorka súhlasila s prekladom

Banner: Morgana

Beta read: Eggy
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Odpočítavanie: deň prvý  


pevné zdravie - lebo práve fyzická pohoda je kľúčom k radosti zo života


Hermiona nahnevane hľadela na scénu prebiehajúcu pred ňou. Jej dvaja najlepší priatelia sa veselo naháňali po šírom poli so svojimi polovičkami. Dnešok bol len ďalším z mnohých dní, kedy mali v práci voľno a tak si ako zvyčajne vyšli von na ich každotýždenné „rande“.

Túto dohodu vymysleli, keď dostali svoju prvú prácu. Spočívala v tom, že sa budú pravidelne každý týždeň v piatok stretávať, aby si na svojich starých kamarátov urobili trochu toho novonadobudnutého „dospeláckeho“ času. Cez tento deň robili všetko možné i nemožné; ako bolo kupovanie oblečenia či iné všedné aktivity.

Pre Hermionu Grangerovú však posledných pár týždňov nebolo veľmi vydarených. Jej bývalý priateľ Ron sa začal stretávať s istou dievčinou z bystrohlavu z ich školských čias -  so stále nadmieru svojráznou Lunou Lovegoodovou. Tí dvaja sa pred časom stretli v Šikmej uličke pri nakupovaní v Magickom zverinci; úplnou náhodou vtedy obidvaja zháňali novú mačku, konkrétne siamskú kráľovskú. Naraz položili ruku na posledný exemplár a hodnú chvíľu strávili dohadovaním, kto si ju nakoniec zoberie domov. Obidvaja trvali na tom, aby si ju zobral ten druhý. V tom krátkom okamihu, kedy sa ich ruky spojili, prebehlo medzi nimi niečo magické. Až majiteľ prerušil ich doťahovanie s tým, že im podľa všetkého medzitým do obchodu doručili ďalšie takéto zvieratko. Luna si nakoniec zobrala tú prvú a Ron tú druhú mačku. Predtým, než Luna obchod opustila, Ron sa osmelil a opýtal sa jej, či by si s ním nevyšla von, keďže sa už roky nevideli. Aké zdvorilé od neho, pomyslela si Hermiona.

Na druhú stranu, u jej ďalšieho najlepšieho priateľa sa nič nezmenilo. Harry Potter bol stále po uši zamilovaný do Ronovej najmladšej sestry, Ginny Weasleyovej. Hoci pred dvoma týždňami nastali v raji isté problémy. Táto veľká nezhoda medzi nimi sa týkala otázky ich súčasnej bytovej situácie. Ginny trvala na bývaní u svojich rodičov, až pokým ju Harry nepožiada o ruku, kým on chcel, aby s ním žila v jeho byte v mukelskej časti Londýna. Hádali sa v Harryho kancelárii na oddelení aurorov, a dokonca aj počas ich posledného spoločného stretnutia. Avšak včera to ukončili a uzmierili sa. Prišli s rozhodnutím, ktoré bolo kompromisom pre obe strany tak, ako sa na dospelých ľudí patrí. Dohodli sa, že budú tráviť rovnaké množstvo času na jednom i na druhom mieste. Hermiona mohla bezpečne prehlásiť, že sa vrátili do starých koľají a znovu boli tým odporne sladkým a šťastným párikom, ktorým bývali.

Zamračenie na jej tvári sa prehĺbilo pri obrázku Rona naháňajúceho Lunu. Bežal za ňou, potom ju zozadu chytil okolo pása a donekonečna prihlúplo objímal. Oči sa jej presunuli ďalej. Hermiona musela zagániť ešte viac. Harry s Ginny ležali na tráve a vášnivo sa bozkávali. Jej myseľ útrpne zanariekala.

Ak by sa práve nenachádzala vo fáze popierania, pravdepodobne by priznala, že žiarli. Obaja našli vhodných partnerov v bývalých spolužiakoch. Nemuseli sa dlho obzerať. Ak by prehodnotila svoj predchádzajúci vzťah s Oliverom a rozhodla sa to s ním vtedy ešte raz skúsiť, potom by si možno - možno - toto stretnutie užívala o trošku viac. Vedela však, že Oliver už viac neprichádzal do úvahy. Bol to stratený prípad a nepoučiteľný človek. Predstavoval len priateľa, dôverníka alebo rameno na vyplakanie. Nič viac, nič menej.   

Z prúteného košíka si vzala jablko a začala ho v tichosti chrúmať. Skoro by si ani nevšimla postavy, ktorá odrazu zľahka zoskočila zo stromu, o ktorý sa Hermiona opierala, a potajomky sa k nej zozadu zakrádala.

„Ak si ma chcel nachytať nepripravenú a nastrašiť ma, s tým plížením sa už viac nemusíš obťažovať. Zacítila som tvoju prítomnosť ešte predtým, ako si vôbec zhora zoskočil,“ smutne zamrmlala, potom zanadávala, lebo si zubami zahryzla do jazyka. Otočila sa a uvidela Draca Malfoya bezstarostne sa opierať o kmeň stromu len kúsok od seba. Pery mal skrútené do samoľúbeho úsmevu, plavé vlasy mu viali okolo hlavy a oči šibalsky žiarili v pokuse potlačiť pobavenie, keď ju tam tak uvoľnene pozoroval. „Čo tu vôbec robíš, Malfoy?“

Draco sa vystrel a začal si oprašovať zo svetra neviditeľné smietko, akoby na svete nebolo jedinej veci, ktorá by ho v tejto chvíli zaujímala viac. Vyzeral nesmierne nafúkane, keď sa tam stále iba  uškŕňal a zaujato si prezeral svoje nechty. Malfoy jej bol osinou v zadku po dobu skoro celého jej života a v tomto bode sa nič nezmenilo ani teraz, keď už z nich boli dospelí mladí ľudia. Nebola si však taká istá, či za ten čas vôbec nejako vyspel. Nevideli sa roky rokúce a ona sa nikdy veľmi nezaujímala o jeho život. Dosť sa o ňom však popísalo v Dennom prorokovi a iných známych časopisoch – či už kúzelníckych, alebo mukelských. Podľa všetkého sa z neho stal obletovaný starý mládenec a úspešný obchodník na oboch pomyselných stranách Londýna.

V skutku nemohla poprieť, že Malfoy bol veľmi dobrým úlovkom. Mal štíhlu, no vypracovanú postavu, za ktorú by sa teda nemusel hanbiť žiadny model, oči farby najčistejšej ocele, ktoré sa za každým, keď pociťoval intenzívne emócie, rozžiarili ešte viac než zvyčajne a dokonalé plavé vlasy, o ktorých nepochybovala, že kedysi bývali niťami pravého zlata. Neodolateľným bol však aj jeho postoj; ženy nesmierne priťahuje tento výzor zlého chlapca. Jeho kúzlu mohol podľahnúť ktokoľvek, no to v žiadnom prípade nezmenilo skutky, ktoré vykonal v minulosti. V jej očiach bol stále smrťožrútom. To však neznamenalo, že bola voči jeho šarmu imúnna.

„Mračila si sa na svojich priatelíčkov a ich malých verných psíkov pri nohách, akoby si sa ich celou svojou bytosťou snažila vymazať z povrchu zemského,“ lenivo prehodil ľahostajným tónom, no stále na ňu nepozrel ani len jedným očkom. V skutočnosti sa díval smerom k tým dvom šantiacim párom na poli. „Žiarliš?“

Zasmiala sa.

„No jasné. Pre mňa, za mňa, si tu môžu pobehovať ako dlho len chcú, mne je to úplne jedno. Raz za čas si zaslúžia byť aj šťastní.“

Sama musela uznať, že znela dostatočne úprimne, no bývalému slizolinčanovi stojacemu pri nej, to zdá sa, nestačilo. Konečne sa na ňu pozrel a dlho sa jej zadíval do očí. Potom sa jemne usmial. „To je fakt, zaslúžia si byť šťastní. No nemusíš byť pre to na nich hneď celá nabrúsená. To nie je od teba veľmi pekné.“

„Odkedy sa v tvojom slovníku nachádza spojenie správať sa pekne?“ spýtala sa s úsmevom s príchuťou pohŕdania v hlase.

„Presne odvtedy, ako som sa dal na terapiu. Tebe by sa tiež jedna zišla, vieš ...?!“ povedal tým svojím ledabolým, mne-je celý-svet-ukradnutý tónom hlasu, až mala chuť otočiť k nemu hlavu, či to všetko len nepredstiera. Tak ju teda otočila. Pohľad mal znovu zameraný na jej dvoch kamarátov a ich priateľky, no na perách mu uvidela pohrávať ten najnepatrnejší úsmev.

Nečakane sa na ňu obrátil a riekol: „Nebolo príliš múdre zamilovať sa do dvoch ľudí, z ktorých každý je momentálne šťastne zaviazaný vo vzťahu.“

„Ja do nich nie som zaľúbená,“ hádala sa s ním tlmeným hlasom. Naklonila sa k nemu bližšie a pokračovala zdanlivo hrozivým tónom: „Iba som im závidela ich spoločnosť.“

„Takže žiarliš,“ skonštatoval. Nevydala hláska. Nezmohla sa ani len na uštipačnú poznámku. Po krátkom tichu pokračoval: „Môžem ti pomôcť, ak chceš.“

Keď sa naňho otočila, zas sa díval niekde do diaľky, no keď ucítil jej pohľad, okamžite tvár obrátil a pozrel jej do očí so smrteľne vážnym a ustaraným výrazom.

„P-prečo si myslíš, že potrebujem tvoju pomoc?“

Kľakol si ku nej a kolená si pritiahol ku sebe. „Navrhujem toto; tvárme sa, že spolu chodíme – ty sa nebudeš cítiť osamelo a ja na smrť unudene. Počas sto dní budeme predstierať, že sme pár a snažiť sa cítiť šťastne. Môžeme navzájom bezstarostne flirtovať s tým, že sa nemusíme nijako obmedzovať –jednoducho mať nezáväzný vzťah s možnými intímnosťami, no bez zbytočných sľubov,“ povedal a vzpriamil sa, aby jej poskytol pohľad na svoj rozradostený úsmev, „môžeme byť čím len chceme. V skratke; slobodné, neviazané randenie bez akejkoľvek citovej ujmy.“

„Čo urobíš s tým zástupom ženských so slepačími mozočkami, s ktorými sa tak rád stretávaš?“ spýtala sa, hoci sa jej v mysli stále vynáral obrázok ich dvoch. Ich spojenie by bolo určite veľmi neočakávané, takmer nemožné a nepravdepodobné, no i napriek všetkému podľa nej malo šancu. Vedela, že on je jediným človekom s porovnateľnou inteligenciou, ktorého pozná.

„Ako to myslíš?“ povedal a zvraštil obočie. Skoro si tie dve čiary pomýlila s malými húseničkami, žijúcimi na jeho čele, keď sa len tak nečakane pohli k sebe. Nemohla sa neusmiať.

No úsmev jej mierne opadol, keď zbadala, že poznaním jeho črty mierne zjemneli a vrásky mu z čela v momente zmizli. „No, nebudú sa cítiť – čo ja viem – ublížene?“ opýtala sa a pozrela na svoje ruky položené v lone, akoby to boli v tej chvíli tie najzaujímavejšie veci v celom šírom vesmíre.

Prudko pokrútil hlavou.

„Pre Merlina! No určite! Poznajú pravidlá hry. Aj ja, aj ony si ešte len hľadáme toho pravého človeka, a tým, že sme na chvíľu spolu, si len spríjemňujeme to čakanie. V žiadnom prípade to neznamená, že si môžu žiarliť zakaždým, keď si nájdem niekoho iného.“

Prikývla a vstrebávala všetko, čo povedal. Samozrejme, mal pravdu. Mať pár schôdzok neznamenalo hneď vzťah. Kým sa rozhliadali po partnerovi, s ktorým strávia zvyšok svojich životov, mohli pokračovať v nezáväznom schádzaní sa. Akokoľvek zložito to vyznelo. Vyzeralo to tak, že Malfoy rád nechával veci medzi ním a jeho „priateľkami“ nekomplikované. Pripadal jej ako vzťahový virtuóz - korčuľoval zo vzťahu do vzťahu v jednom kuse, kým ona sa sťažka vôbec k nejakému dopracovala. Snáď by im to aj mohlo vyjsť.

Zrazu si uvedomila, že prikyvuje hlavou.

„To má znamenať, že súhlasíš?“ opýtal sa a pozrel jej do očí. Úspešne sa tomu uprenému pohľadu vyhla, v krátkosti zanadávala a až potom mu odpovedala: „Áno, bol to súhlas. Môžeme sa aspoň pokúsiť...“

„Som istý, že to neoľutuješ... Hermiona,“ prehovoril. Jej meno vyslovil jasne, no s takou jemnosťou v hlase, že si už myslela, že sa na mieste nad tou nekonečnou nežnosťou sama rozplače. Ponúkol jej svoju bledú ľavú ruku a šibalsky sa usmial. „Takže?“

Srdce jej bilo ako o preteky a cítila, ako sa jej do líc nahrnula krvavá červeň. Červenala sa natoľko, že keď mu podávala ruku, musela oči uprieť do zeme. Ruky sa im spojili a pevne nimi navzájom zatriasli. „Dohodnuté... Draco.“

Kútikom oka zachytila, že keď ho oslovila prvým menom, akoby ožil - celá tvár sa mu rozžiarila. Pozrel sa na ňu, pevne jej stisol ruku a potom k ich spojeným rukám pridal na vrch ešte svoju pravú. V diaľave zatrúbili fanfáry a strieľal ohňostroj.

Áno, rozhodne im to spolu bude klapať.   


Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Deň prvý Od: teriisek - 22.05. 2012
Tak mě napadá, co on ten Draco vlastně doopravdy chce. Protože tohle setkání a ta dohoda, to byla náhoda leda tak ve snu... Vypadá to jako lehké letní počtení, ale ten žánr mě trochu děsí. Zase ale je to pro Jimmi, tak by to nemuselo skončit špatně. Uvidíme, jsem zvědavá na další vývoj! Díky za překlad!

Re: Deň prvý Od: buffy11 - 22.05. 2012
Ak by sa moje predpoklady plnili, tak toto by mohla byt celkom sladka poviedocka s trochou napatia na zaver, ale to 'tragedy' v zanri sa mi vobec nepozdava. No napriek tomu to skusim. Vdaka.

Re: Deň prvý Od: Liz - 21.05. 2012
No, začalo to výborně. Ta scéna, jak se Ron a Luna znovupoznali, vypadala jako z nějakého hollywoodského filmu.  Teď už jenom rozehrát hlavní hru s Dracem a Hermionou, na kterou jsem skutečně zvědavá.

Re: Deň prvý Od: Verka - 21.05. 2012
vyzerá to na ďalšiu super poviedku :) som zvedavá, ako sa to ďalej vyvinie... :)

Re: Deň prvý Od: jerry - 21.05. 2012
waw, tak to som zvedava ako dlho im vydrzi to "nezavezne" :-)). tiez som zvedava na reakcie jej priatelov. diky za preklad :)

Re: Deň prvý Od: THEADU - 21.05. 2012
Z nejakého dôvodu mám pocit, že Draco je niečím nadopovaný :D

Re: Deň prvý Od: myska111 - 21.05. 2012
Vypadá to na zajímavou a zábavnou povídku. Těším se na pokračování.

Re: Deň prvý Od: adina - 21.05. 2012
Jeej dalsia zaujimava poviedocka boze ludia sak ja musim aj do prace chodit hehe..ale aj tak dakujem ..rano je hned krajsie :)

Re: Deň prvý Od: anonym - 21.05. 2012
vyzerá to zaujímavo.

Re: Deň prvý Od: MIRA - 21.05. 2012
Znie to zaujímavo. Teším sa na Ďalšiu kapitolu. :)

Re: Deň prvý Od: Patolozka - 21.05. 2012
Co? Chtěla jsem napsat něco pozitivního a při čekání na komentářový formulář jsem si přečetla tvoji odpoveď o kapesníčkách... Co to jako má být? Že by ta tragedy v úvodu? Mimochodem, tohle se mi líbilo:  ty sa nebudeš cítiť osamelo a ja na smrť unudene Dokonalý gentleman... Děkuji za kapitolku:-)
Re: Deň prvý Od: Morgana - 21.05. 2012
popis bohužiaľ neklame :( ale dovtedy sa môžete tešiť z romantického príbehu :) 

Re: Deň prvý Od: Zuzana - 21.05. 2012
Čo robil preboha Draco na tom strome Hermiona má zrejme nervy z ocele, keď to zvládla tak kráľovsky pokojne. Dracov návrh vzala výborne predstavujem si aká je červená. Chúďa až mi jej je ľúto. Teším sa na pokračovanie. Vyzerá to výborne.

Re: Deň prvý Od: Jacomo - 21.05. 2012
Tak já nevím - začíná to tak příjemně odlehčeně, ale jestli je ten žánr napsaný správně... Merlin ví, kam to povede... Ale jsem zaujatá, jdu do toho Díky za překlad.

Re: Deň prvý Od: iway - 21.05. 2012
takové ty dohody, vždy mám pocit, že to Draco plánuje několik let :D

Re: Deň prvý Od: Jimmi - 20.05. 2012
100 dní? Pripomína mi to niečo, ale to vôbec neskončilo dobre. Poviedku, nádhernú, ale na jej preklad, či úplné prečítanie, som nemala žalúdok (len začiatok a záver). Díky moc

Re: Deň prvý Od: dinca - 20.05. 2012
A sakra...Teprve jsem dopsala komantář k úvodu téhle povídky a hned se tu objevila první kapitolka.  Moc se mi to líbilo a těším se, co z toho jejich "vztahu" vyleze...  Teprve teď jsem si všimla, že je to romantická tragédie, ale i tak doufám, že to skončí dobře, protože nesnáším smuné konce a vždycky u nich brečím jak malá.Díky  
Re: Deň prvý Od: Morgana - 21.05. 2012
tak to aby si si nachystala krabicu s vreckovkami.... :D

Prehľad článkov k tejto téme:

HexShadow: ( Morgana )26.05. 2012Deň siedmy
HexShadow: ( Morgana )25.05. 2012Deň šiesty
HexShadow: ( Morgana )24.05. 2012Deň piaty
HexShadow: ( Morgana )23.05. 2012Deň štvrtý
HexShadow: ( Morgana )22.05. 2012Deň tretí
HexShadow: ( Morgana )21.05. 2012Deň druhý
HexShadow: ( Morgana )20.05. 2012Deň prvý
HexShadow: ( Morgana )20.05. 2012Úvod - 100 dní