Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

10. kapitola

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 19.05. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:
Tak nech dnes vyhrá ten lepší :D Hokej, samozrejme. 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL:  http://www.fanfiction.net/s/4359182/10/Where_Theres_a_Will

  Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermioniu jeden rok, aj on, aj jej S.O.P.L.O.Š zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne prizabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku. 

 

 

Kapitola desiata

 

Hermiona strávila nasledujúcu hodinu zašitá v kancelárii, kde sa preberala hromadou pergamenov, ktoré kvôli "pracovnému stretnutiu" odsunula. Jedovali ju Dracove slová, samozrejme, prečo mu stále dovolí, aby ju vytáčal? Popravde, Hermiona nemala potuchy, prečo zostala na obede s Theodorom Nottom tak dlho. Keď obed začal, mala voči nemu poriadne veľa výhrad, ale čím viacej času s týmto driečnym slizolinčanom strávila, tým sa jej väčšmi páčil. Určite bol okúzľujúci, čo bola vlastnosť, ktorá jednoznačne chýbala väčšine mužov, s ktorými prišla do kontaktu. Z pracovného hľadiska, hoci odhadla, že jeho záujem o S.O.P.Ľ.O.Š. bude menší než tvrdil, by bol pre ňu dobrým kontaktom. Ale musela priznať, že sa jej páčil. Síce sa jeho blízky vzťah s Malfoyom nedal ignorovať, ale tí dvaja boli spolužiaci, takže sa domnievala, že Malfoy bol asi celkom fajnk tým, ktorých považoval za "rovných". Theova pozornosť jej lichotila a predpokladala, že jej absolútny nedostatok akýchkoľvek romantických vzťahov v poslednej dobe spôsobil, že reagovala na jeho flirtovanie. Nepožiadal ju, aby šli na skutočné rande, ale myslela si, že k tomu čoskoro dôjde a už sa rozhodla, že bude súhlasiť. Komu to ublíži?

Samozrejme, bolo jej jasné, že je absurdné myslieť si, že sa do veci nezainteresuje Malfoy - bol to napokon Theov najlepší priateľ a spolubývajúci a ona bola jeho úhlavným nepriateľom. Len skrátka nevedela, čo si naozaj myslel - bol otrávený alebo pobavený tým, že sa jeho priateľ zaujímal o ňu?

Nuž, komu aj tak záleží na tom, čo si on myslí? dumala tvrdohlavo. Alebo čo si myslia Harry s Ronom. Som dospelá žena. Môžem si robiť, čo chcem.

Ty chceš mať niečo so slizolinčanom? prenasledoval ju prízrak Malfoyovho hlasu. Okamžite mu povedala, aby sklapol a vrátila sa k práci pred sebou.

Zajtra pôjde Malfoy na inšpekciu k Zabiniovcom. Kvôli tej návšteve bola dosť znepokojená. Keď navrhla Malfoyovi, aby sprevádzal Jasmínu a Elliota, úplne prehliadla fakt, že Parkinsonová dala Malfoyovi kopačky, aby uprednostnila Zabiniho. To od nej skutočne nebolo veľmi bystré. Výraz na jeho tvári naznačoval, že ani on ešte zďaleka neprekonal tú zradu. Jednako vedela, že dvojčatá dokážu zvládnuť čokoľvek a predpokladala, že Malfoyova túžba po peniazoch ho udrží pod kontrolou. Možno objaví niečo, čo Jasmína s Elliotom prehliadli; napokon, Malfoy Zabiniovcov poznal a vedel, čoho boli schopní, viac než ktokoľvek iný. Len mu musela (blé) veriť.

Na dôvažok k inšpekcii u Zabiniovcov mala dopoludnia schôdzku s ministrom. Po prvý raz bola Hermiona kvôli rozhovoru s Kingsleym skutočne nervózna. Chcela mu povedať o svojich nápadoch pre rozšírenie pomoci magickým stvoreniam a vedela, že sa môže spoľahnúť na jeho rozvážnosť v otázke vlkolakov. Aj on napokon miloval Lupina. Jednako, stále to bude ošemetná téma. Kingsley ju nebude odrádzať od rozšírenia činnosti, ale bola to jediná pomoc, ktorú jej mohol ponúknuť. Zmeniť verejnú mienku bude na nej.

"Hermiona, vybudovala si túto organizáciu takmer bez pomoci," povedala si nahlas. "Ak ty nedokážeš, aby čarodejnícka spoločnosť prijala vlkolakov, tak to nedokáže nikto."

"Takže už sa rozprávaš sama so sebou?" zatiahol Draco za jej chrbtom, čím spôsobil, že nadskočila. "Majú pre teba u Svätého Munga neustále pripravenú posteľ?"

"Ty budeš tým, kto ma tam dostane," odsekla vyvedená z miery. "Nezdrhol si už v hneve z mojej kancelárie? Myslela som, že si šiel domov."

"Potom som prekvapený, že som ťa nenašiel tancovať víťazný tanec," odvetil. "Hoci môj predchádzajúci odchod bol dosť dramatický a impozantný, došlo mi, že dnes musíme pracovať až do večera, pretože si sa s Theom hrala na schovaj met..."

"Tú vetu nedokonči," varovala Hermiona. "Už som svoju mienku ohľadne tejto záležitosti dala jasne najavo a nebudem to opakovať. Vážne, Malfoy, prestaň s tým."

Zaškeril sa. "Ako si želáš. Aj tak mi je jedno, aké špinavosti stváraš. Je pod moju úroveň špekulovať o tvojich úbohých aférkach."

"Takže sme si to vyjasnili," uzavrela Hermiona a neobťažovala sa mu znova povedať, že neexistujú žiadne aférky, o ktorých by sa dalo špekulovať. Určite aspoň zatiaľ nie.

Draco tleskol rukami v štýle 'fajn, s touto témou som skončil' a zvalil sa do kresla pred jej stolom. "Takže akú zbytočnú robotu máš pre mňa tentoraz, šéfica?"

"Ja musím dlhšie pracovať, ale ty môžeš ísť domov, ak chceš. Vážne som si myslela, že si už preč, keď si odišiel taký nahnevaný. Mohol by si Teddymu dávať lekcie vo výbuchoch hnevu. Čo si dokelu doteraz robil? Skrýval si sa pod stolom? Všetci ostatní sú už preč."

"Presne," vyhlásil, ignoroval urážku jeho predchádzajúceho sa správania. "Nie je to najvhodnejší čas na dokončenie vecí?"

"Ja si to určite myslím," pripustila. "Ale to by znamenalo, že aj ty musíš byť preč."

"Fajn," vyštekol Draco, zdvihol sa z kresla a pohol sa k dverám. "Uvidíme, či ešte niekedy znova prejavím záujem o túto sprostú prácu."

Hermionu to prekvapilo a chcela sa ospravedlniť, ale zastavila sa. Nedovolí mu, aby na ňu skúšal tieto ublížené kecy. V žiadnom prípade by nechcel skutočne pracovať. Jednoducho ju chcel vyrušovať, keď boli všetci preč.

"Ach, Malfoy, stavím sa, že mám pre teba zajtra hromadu otrockej práce, keď sa vrátiš z inšpekcie. Musí tu byť niečo, čo treba usporiadať podľa abecedy a skrátka viem, že existuje hromada nudnej korešpondencie, ktorá je označená tvojím menom."

Otočil sa od dverí a nadvihol na ňu obočie. "To bude zábava. Určite sa na to parádne vyobliekam."

"No to potom budeš fakt vyzerať náramne," odtušila s kamennou tvárou. "Ale vážne, choď domov. Nechceš tu zostať dlhšie. Určite si nájdeš iné využitie pre dnešný večer. Nepotrebuješ spáliť môj obraz alebo niečo také?"

"Ako keby som premrhal premýšľaním o tebe čo i len minútu mimo tejto prekliatej diery," protirečil. Samozrejme, strávil množstvo času tým, že o nej mimo práce premýšľal. Určite za posledných pár týždňov zatienila Pottera ako jeho obľúbené mentálne boxovacie vrece. Zvlášť mal rád tú predstavu, kde ju zmenšil a zosobášil s jedným z tých sprostých domových škriatkov, ktorých tak zbožňovala. Asi potreboval niečo iné, čím by zamestnal svoju myseľ. "Vlastne naozaj musím odísť. Musím si odpočinúť do krásy."

"Ako keby na to nebolo dosť hodín v noci."

"To hovoríš ty," odvetil Draco, ktorého jej malicherné poznámky nerozhodili. "Je mi jasné, že ide o odraz dokonalosti zakaždým, keď sa pozriem do zrkadla, ale jednako potrebujem aspoň trochu spánku. Nechcem vyzerať, ako keby som ťa skutočne nechal upracovať ma k smrti, aj keď je to pravda. Zajtra ráno musím vyzerať čerstvo. Pansy musí vedieť, o čo prichádza."

"Dobrý bože, Malfoy, človek by si myslel, že budeš rád, že si sa tej kravy zbavil," odpovedala. "Je strašná."

"Si zaujatá. A ak si myslíš, že je taká odporná, potom ma prekvapuje, že si nemyslíš, že sme jeden pre druhého dokonalí."

"Nerada to hovorím, ale máš na viac než na Pansy Parkinsonovú," povedala mu Hermiona. "Vždy ma prekvapovalo, že ste vy dvaja boli na Rokforte spolu. Vtedy som si myslela, že si si mohol zo zúfalých slizolinčaniek vyberať. Prečo sa uspokojiť s tou mrchou? Minimálne Dafné Greengrassová a Jezebel Whipleyová nevyzerali ako potomkovia ježibáb, čím asi boli. Prečo si nešiel po niektorej z nich?"

"Jéminé, Grangerová, nikdy by mi nenapadlo, že si starala," pretočil očami. "A to som si myslel, že ťa odpudzujem, ale podľa všetkého si ma považovala za rovnako neodolateľného ako zvyšok. Keď už si prezrádzame tajomstvá, vždy som si myslel, že aj ty si pridobrá na Weasleyho, aj keď on je čistokrvný a ty si len muklorodená. Takže sme vyrovnaní. Nemali by si ísť teraz zaplietať vrkôčiky?"

Hermiona sa trochu začervenala, ale stále ju mrzela poznámka o jej pôvode. "Myslím, že proti gustu žiaden dišputát, správne? Rozhodne ukáž Parkinsonovej, o čo prichádza. Alebo ešte lepšie, ukáž Zabinimu, o čo prichádza on tým, že je ženatý s najhoršou fúriou aká po Umbridgeovej existuje."

"Sranda, to som vždy vravieval o tebe, Grangerová." Prakticky vybehol z miestnosti, než mohla dostať posledné slovo. Napriek tomu, že sa ponúkol dobrovoľne, stretnutia s Blaisom a Pansy sa desil. Ale teraz si myslel, že to bude dajako... uspokojujúce. Mala Grangerová pravdu? Bola Pansy vážne taká zlá? Možno mal nakoniec šťastie, že sa jej zbavil.

Tí dvaja trolovia si zaslúžia jeden druhého, povedal si. A zajtra sa ty budeš smiať naposledy.

XXXX

Buď pokojný, Draco. Toto zvládneš. Je to len Pansy a Blaise. Si lepší než oni. Si v poriadku. Si Draco Malfoy. Si...

"Si okej, Draco?" spýtala sa ho znepokojene Jasmína, čím prerušila jeho nemý povzbudzujúci prejav. "Vyzeráš bledo."

"Jas, on je vždy bledý," protirečil jej Elliot. "Hoci vyzeráš trochu spotený, kamoš. Máš po opici? Alebo si len strhaný, há? Ty a Ginger..."

"Elliot, to nie je tvoja vec!" zapišťala Jasmína. "Je pre teba absolútne nevhodné, aby si naznačoval, že je Draco spotený a nervózny, pretože s Ginger včera v noci boli spolu. Avšak keď sa to spýtam ja, je to vhodné. Takže boli ste?"

Draco len z námahou potlačil zavrčanie. Vážne mal tieto Blackwelovie dvojčatá rád - ich osobitnému druhu sympatickosti bolo ťažké odolať - ale už začínal byť nervóznou troskou bez toho, aby sa musel zaoberať takýmito blbými nezmyslami. Akýkoľvek pokoj, ktorý cítil včera, bol preč. Mal sa stretnúť s dvoma ľuďmi, ktorí ho zradili horšie než ktokoľvek iný a naozaj nemal dvojičkovské "sme-takí-očarujúci-že-môžeme-byť-takí-otravní-ako-chceme-byť" drísty práve teraz čas. Nerád by prizabil jediného chalana okrem Thea, ktorého dokázal ako-tak vystáť.

"Práve si zavrčal?" pobavene sa spýtal Elliot. "Nie je to od teba priveľmi levovské? Očakával by som zasyčanie. Hoci bolo to dosť hrozivé, kamoš. Niet divu, že ťa chvíľu považovali za Veľké zlo. Keby som ťa nepoznal lepšie, v tejto chvíli by si ma vydesil."

"Ty ma nepoznáš," precedil Draco pomedzi zuby, keď znova uvažoval, že by ich vážne rád zahlušil, "čo je presne ten dôvod, prečo nie si vydesený. Keby ti to myslelo, bol by si. Dnes sa so mnou nezahrávaj."

"Óóóó," zasmiala sa Jasmína. "Ospravedlňujeme sa, pán Malfoy, pane! Už sa budeme dobre správať. Takže zaklopete alebo budeme zízať na Zabiniovského snobskú kľučku v podobe hada celý prekliaty deň?"

"Dajte mi sekundu," odpovedal Draco.

"Niečo mi hovorí, že nie ste takí dôverní kamoši, ako ste kedysi bývali," postrehol Elliot.

"Skvelý postreh, profesor."

"Ona bývala tvojou frajerkou, správne?" nedal sa odbiť Elliot.

Draco prikývol so zaťatými zubami.

"A on býval jedným z tvojich najlepších priateľov, stále mám pravdu?"

Draco znova prikývol, premýšľal, prečo sa prepánabeka delí so svojimi záležitosťami s tými drzými malými vrtákmi."

"No, do paroma, kamarát," vyhlásil Elliot s očividnou úprimnosťou. "Myslím, že je od teba veľmi statočné, že si sa na to vykašľal. Vďaka tomu skutočne vyzeráš, že máš gule."

Draco si len vzdychol, stále nedokázal zaklopať na dvere.

"Hoci by to mohlo byť trochu nepríjemné," vyhlásil Elliot. "Mohla by to byť sranda, ale nechcem sa smiať, ak fakt nebudeš v pohode."

"Len potrebujem sekundu," zopakoval Draco. "Je mi fajn."

"Si na tom takto lepšie," povedala Jasmína. "Zakaždým, keď sem prídeme, ona sa chová odporne. Mal by si vidieť, ako sa lepí na Elliota. Dobré, že tu bude pán Zabini, aby ju držal na uzde, inak by si hodil tyčku kamkoľvek sa pozrieš."

"Ach, zveličuješ," pokrčil plecami Elliot. "Pani Zet nie je taká zlá. Teda rozhodne nie ku mne."

"Pani Zet?" neveriacky zopakoval Draco. "Vážne ti dovolila takto jej hovoriť?"

"Nie," uškrnula sa Jasmína. "Elliot ju môže volať Pansy. Pre všetkých ostatných je to pani Zabiniová, madam. A ukloň sa, keď to hovoríš."

"To si viem predstaviť."

"Človek by si myslel, že som konečne prestaneme chodiť," povedal Elliot. "Ale stále sa šíria reči o zneužívaní škriatkov. Nikdy sme nič nenašli, ale chýry pretrvávajú. Hermiona nám nedovolí ignorovať ich. Pani Zabiniová je vždy trochu príliš nápomocná."

"Myslím, že ich začína sama, aby mohla flirtovať s Elliotom," naznačila Jasmína. "Je to vážne nechutné. Tak či tak, zaklop už, Draco. Nemáme celý deň."

Draco sa vystrel a prikývol - neprospelo by im, keby si mysleli, že je vydesený - zhlboka sa nadýchol a buchol hadím klepadlom na dvere. Do sekundy sa malý, vráskavý škriatok otvoril dvere.

"Pani a pán vás očakávajú," oznámil škriatok prekvapujúco hlbokým hlasom. Draco a Blackwelovie dvojčatá ho nasledovali do haly domu Pansy a Blaisa. Výzdoba bola okázalá a drahá, ale očividne tomu chýbal vkus. Draco si pomyslel na Theov nenápadný dobrý vkus a uškrnul sa na honosné okolie. Už sa začínal trochu upokojovať. Zrejme sa Pansy za posledných šesť rokov veľmi nezmenila. Možno toto nebude také zlé.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 28.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 10. kapitola Od: GwenLoguir - 05.08. 2012
držím chudákovi palce za to, že dal mii dve dobré rady...

Re: 10. kapitola Od: JSark - 29.05. 2012
Tak na túto kontrolu sa nesmierne teším. :D Ďakujem za preklad, veľmi sa ti vydaril. :)

Re: 10. kapitola Od: soraki - 23.05. 2012
Až je mi líto, že tam bude Blaise... chtěla bych vidět Draca, jak háže tyčku ani si to představit neumím a další kapitolka, která by mi málem unikla... jak je to možné??? soraki sama nad sebou kroutí hlavou, ale nediví se

Re: 10. kapitola Od: Jacomo - 21.05. 2012
Uf, ty kapitoly S.P.E.W. mě vždycky dostanou - ať už vtipem nebo děním. Takže jsem si to náramně užila a moc moc se těším na příští kousek. Díky za překlad.

Re: 10. kapitola Od: denice - 21.05. 2012
Pobavilo mě, jak Hermiona vidí do Thea, ale myslím si, že kdyby to nebylo ff, tak přesně takovému typu naletí a pořádně se spálí. Pak přišlo to jejich pravidelné dohadování a najednou jsem si uvědomila, že čtu něco úžasného - ty věty o Ronovi a Pansy byly něco tak kvalitativně odlišného, tak upřímného, prostě jako pramen čisté vody. Tady jsem autorce odpustila ten záchranně dobročinný humbuk.  A Draco s dvojčaty před dveřmi Zabiniů - vždyť oni ho už mají rádi!  Vážně se těším na Pansy a Blaise, věřím Dracovi, že na tuhle návštěvu dlouho nezapomenou. Díky.
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Ako vieš, že nenaletí aj tu? Možno ťa Theo prekvapí a jeho inteligencia a dôvtip prevýši všetko ostatné. Dvojčatá? Snáď okrem Ruperta a Hermiony ho zbožňujú všetci... a to počkaj na metlobalovú ligu. Ach, keď ešte toľko častí pred nami. Sme len v tretine. A určite to bude nezabudnuteľná návšteva. Ďakujem

Re: 10. kapitola Od: larkinh - 20.05. 2012
Ach, doufám, že příští kapitola bude popisovat návštěvu u Zabiniových a ne návštěvu u Kingleyho. Zdá se, že Draco se trošku snaží změnit přístup, i když kolem toho mívá spoustu svých řečí. A Hermiona zase, překvapivě, lpí na starém nepřátelství. Vážně by se měla pokusit to nějak překonat. U Draca to jde těžko, ale o ostatních Zmijozelech by mohla být ochotná přemýšlet jinak. Ještě že má toho Draca, aby ji to naučil
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Jednoznačne Zabiniovci od začiatku do konca :D To už viem. Mám dojem, že Draco pochopil, že to na tom obede prehnal a chcel to tým svojím spôsobom odčiniť - odpracovať :D - ale Hermiona mu na to neskočila. Ešte pár kapitol im to potrvá :D Díky

Re: 10. kapitola Od: kali - 20.05. 2012
No tak teď sem vážně zvědavá,jak ta prohlídka dopadne,jestli má někdo šanci něco najít,tak jedině Draco.Výměna názoru ohledně ex,mě pobavila,jestlipak to Draco myslel vážně:D.No,když se tak zamyslím,tak asi ano,když se jedná o Rona .Děkuji za další kapitolu
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Kto iný? Až sa desím toho pingpongu medzi tými ex-s. Draco je podľa mňa už teraz v popretí. Díky

Re: 10. kapitola Od: Zuzana - 20.05. 2012
Hermiona teda Thea odhadla správne, len škoda, že aj tak plánuje rande. Chúďa osamelé Myslím, že Draco im to len tak nedopraje Veľmi sa mi páčil Malfoyov rozhovor s Hermionou. Bol takmer normálny aj keď okorenený sarkazmom, ale akoby sa toľko neurážali. Alebo som si už zvykla. Musím si to prečítať ešte raz Tiež nechápem prečo Rowla dala dokopy Hermionu s Ronom. Ich spoločný život by bol asi peklom. Blackwelovci sú podarení. Páčia sa mi. Dvojičky sú fascinujúce stvorenia. Rada by som si to vyskúšala, to zvláštne prepojenie, ktoré medzi sebou majú. Pekná kapitola, som zvedavá ako sa bude Dracovi dariť na inšpekcii. Možno zachráni nejakého škriatka? Ďakujem za preklad... nechcem sa opakovať, že je úžasný, že Tvoje preklady sa čítajú krásne a tak..., ale občas to asi nezaškodí spomenúť však
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 20.05. 2012
Nezaškodí, príjemne to zahreje na duši. Vieš, najprv ma to slovo peklo zarazilo, predstavila som si neustále hádky, zvady, tak by to nebolo. Skôr by to bol odutý Ron, kde by sa Hermiona trápila, čo sa deje a čo zase urobila zle. Ja totiž dokážem pochopiť, prečo Hermiona skončila s Ronom. Zamilovala sa, vtedy je láska slepá, nevidí chyby, nech bola naj čarodejníčkou svojej doby, jej sebaistota v tejto oblasti bola veľmi nízka, naivne verila, že sa cení vnútorná krása. Naozaj mohla byť vtedy šťastná. A ich ďalší život? Robiť všetko preto, aby si Ron nepripadal ako druhý, aby mu nevadilo, že ona je tá múdrejšia, šikovnejšia... Čo určite dopadlo tak, že si zvykol, že má vo všetkom pravdu a na všetko právo. Už som niekde písala, H plus R je realitou môjho života. Nesťažujem si, mohlo to byť horšie, hlavne sa veľa zlepšilo, odkedy mi FF otvorila oči. Kým nie je treba niečo riešiť, je to fakt dobrý život. Najväčším sklamaním je pre mňa ale to, že môj syn je rovnaký ako jeho otec, pritom po mne zdedil hlavu, vyzerá dobre, športový typ. Vzácna kombinácia, ale už viem, že to nevyužije, v prípade ťažkostí sa vzdáva, vždy volí ľahšiu cestu.   

Re: 10. kapitola Od: Dollxynka - 20.05. 2012
Draco a nervozní :D to mi nák nejde dohromady no jsem zvědavá jak to nakonec dopadne :D
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Musíš zabudnúť na tých super Dracov z iných poviedok. S týmto sa život 6 rokov po vojne nemaznal. A zrada tých dvoch z neho vtedy urobila emočnú trosku - niečo také naznačoval Theo. Díky

Re: 10. kapitola Od: jerry - 20.05. 2012
dobre, hlavne to ako vecer mia pracovala a draco tam este bol a ponukol sa pracovat. blbe ze to mia nevyuzila. asom zvedava ako bude reagovat pansy a blaise ked uvidia draca ako ich vysetruje. dik za skvely preklad
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Niet za čo, ďalšia kapitola bude zabiják. Díky

Re: 10. kapitola Od: tigy - 20.05. 2012
Tfuj, tfuj, tfuj, držím Dracovi palce, nech mu to dobre dopadne, aby ho Hermiona musela pochváliť :) Ale musím uznať, Hermiona mala určite pravdu v tom, že Draco môže byť rád, že sa Pansy zbavil... Jedna drobnosť, vetu "Ako keby na to nebolo dosť hodín v noci" nemyslela Hermiona skôr ironicky, niečo ako "Na to nie je v noci dosť hodín?" Vďaka za prekladík, teším sa na ďalšiu kapitolku a na to, ako to u Zabiniovcov dopadne :)
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Na tej vete som musela improvizovať. Je to v origináli:  "There aren't enough hours in the night for that." Oznamovacia veta, až teraz na napadlo, že to mohla aby chyba, slovosled je prehodený. Ale rozdiel medzi tvojím a mojím prekladom predsa takmer nie je, práve som sa snažila tú iróniu zdôrazniť. Možno sa to dá pochopiť inak, ale fakt netuším, čo na tej vete nesedí. Dík.
Re: 10. kapitola Od: tigy - 21.05. 2012
Jémine, vidíš, teraz som ťa ja doplietla tým, že som ten svoj otáznik dala pred úvodzovky  Vtedy tam naozaj nie je rozdiel... Myslela som to takto: "Na to nie je v noci dosť hodín." 

Re: 10. kapitola Od: NikkyD - 20.05. 2012
Uvidime ako skonci navsteva u Pani a Pana Zet:D ako to Draco zvladne! diki:)
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 21.05. 2012
Všimla si ti to Zet? Zdalo sa mi to sympatickejšie než obyčajné "Z". A návšteva skončí veľmi zaujímavo. Aj ja ďakujem
Re: 10. kapitola Od: NikkyD - 27.05. 2012
To Zet sa tam uplne super hodilo!:)

Re: 10. kapitola Od: Twilly - 19.05. 2012
Krásny preklad. Tlieskam. Le sem-tam ti zdrhne čechizmus. A slovíčko "levovské" mi trochu ťahá chlpy na riti :-D... Myslím, že si chcela napísať " levie"
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Nechcela, používam tieto slová úmyselne. Kto v hovorovej reči používa spisovnú slovenčinu? Okrem toho spisovné výrazy sú leví, levský, levový, takže levovský nemá k tomu tak ďaleko. Okrem toho, keby to mal byť leví, tak je v originále lion, ale tam bolo slovo lion-esque, preto som sa rozhodla pre slovo levovské. To nie je čechizmus, len pokus o dodržanie charakteru originálu, keď si autorka vymýšľa slová, prečo by som nemohla ja? Ale díky za postreh. 
Re: 10. kapitola Od: Twilly - 19.05. 2012
Tiež píšem, takže viem, že nájsť tie správe slová je niekedy o "hubu", najmä ak nechcem, aby to znelo vyšperkovane, alebo pritiahnuté za vlasy. Práve preto som ocenila tvoj preklad. Páči sa mi a veľmi. Tých zopár čechizmov, o ktorých som hovorila, sa netýkalo práve toho "levovského" a ja by som ich vedela nahradiť aj slovami, ktoré by tú našu nepružnú slovenčinu, obišli. Preto som sa o nich zmienila. Nie kriticky, poradne. I keď... Nie, s tvojim prekladom som nadmieru spokojná a ozaj, klobúk dolu...
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
V pohode, aspoň som si osviežila prečo som to tam dala. Tento preklad ide bez bety, čechizmy mi normálne doda vyhadzuje, minimálne na ne upozorní, ale to, že v preklade budú, som upozorňovala už v úvode. V našom jazyku sa bežne používajú, tak nevidím dôvod, prečo ich nepoužiť v preklade. Autorka (a nielen táto) určite nie vždy  používa spisovnú angličtinu. Keď na nejaký narazíš, pokojne upozorni. Väčšinou si to viem obhájiť, ale niekedy dám za pravdu aj "poradnému" hlasu. Nemám s tým problém, milujem takéto diskusie (samozrejme, hlavne keď mám pravdu :D) Ešte raz díky

Re: 10. kapitola Od: teriisek - 19.05. 2012
Tak to jsem teda zvědavá, jak to dopadne. Ten rozhovor byl překvapivě normální, pokud si člověk odmyslí ty "nenávidím tě" žvásty, které už podle mě trochu začínají ztrácet na ostrosti. Držím Dracovi palce, aby tu návštěvu ustál a dočkal se své pomsty. Jsem zvědavá, co bude dál, děkuju moc za překlad!
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Všimla si si? Sme v tretine, takže by už konečne mali prejsť na normálnejšiu úroveň, kým sa budú môcť prepracovať k ďalšej... :D Díky moc

Re: 10. kapitola Od: Morgana - 19.05. 2012
vyhrávame! zatiaľ to len na okraj... Draca vážne obdivujem za jeho statočnosť, na toto by sa hocikto neodhodlal. stále som dúfala, že sa k nim pridá aj Herm ako jeho sort of morálna podpora. možno sa ale ešte dočkám, či? pekné. ďakujem za preklad
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Keď som si to prečítala, bola to remíza, takže som nemala ani chuť odpovedať. Práve je to 3:1, takže DÍKY!

Re: 10. kapitola Od: Claire - 19.05. 2012
Mentálne boxovacie vrece? Absolutně dokonalé. Největší fúrie po Umbridgeové ? Taky bych hlasovala pro Hermionu. Mně přišla Pansy spíš hloupá a manipulující, takovým tím slepičím stylem, ale s chováním na úrovni. Tolik k hláškám - tyto dvě jsou dnešní vítězové, ale je mezi nimi hodně velký odstup. Na vrece nemá nic. Budu velmi zvědavá na průběh inspekce u Zabiniů, velký potenciál pro kopu nepříjemností, ironických poznámek i případného odhaleného zneužívání skřítků, což by každému jinému kromě Draca vyneslo minimálně pochvalu před nastoupenou jednotkou. A Hermi se rozhodla, že půjde na rande s Theem. Nedělá trochu účet bez hostinského? No nic, uvidíme příště, řekl slepý a šel do kina. Nechám se překvapit. Díky za kapitolu. Jimmi, máš můj hluboký obdiv, že i v mimořádném pískoprachovém stresu zvládáš překlad. Mám za sebou cosi podobného, před mnoha lety a vzpomínka je dosud živá. Tenkrát jsem byla ráda, že jsem si umyla oči, abych něco viděla, ne že bych se sápala po překladu. Přežij dozvuky přestavby i věci související s koncem příštího týdne a pak už bude hej (jakože dobře, super, free - není myšleno ve významu ano).
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Kolabujem, obidvaja sme chorí, už teraz viem, že sa nič nestihne... zdá sa, že jedinú oslavu budem mať tu. Díky moc, máš skvelé postrehy ako vždy, ale v tejto chvíli si fakt neviem spomenúť, či nejaké to rande bolo alebo nebolo. Mám na preklad viac poviedok, takže to striedam podľa vyťaženia biet a Will ide len vtedy, keď mám netičky plne vyťažené. Som rada, že sa páči aj bez betovania. Díky

Re: 10. kapitola Od: Peggykaja - 19.05. 2012
Přečetla jsem povídku jedním dechem celou, je fakt dost dobrá :-)))) úžasný nápad a ještě lepší zpracování..... a na "návštěvu" se fakt těším :D
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Neviem, akosi dávam prednosť poviedkam, kde sa Draco zaľúbi do Hermiony ako škaredého káčatka. Keď sa z nej stane dokonalá bohyňa, je to príliš ľahké. A v tejto ani Draco nie je miláčikom refrektorov. Som rada, že som výberom trafila. Díky 

Re: 10. kapitola Od: Nade - 19.05. 2012
I když se Draco převážně chová jako pitomec, přeju mu, aby tahle návštěva dopadla dobře. Víc, než dobře. Malá pomstička bývalým zrádným přátelům by se šikla, no ne? Díky za další kapitolku a těším se na další pokračování.
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Minimálne mu budú hlavou vŕtať Hermionine slová... Tak uvidíme. Díky

Re: 10. kapitola Od: dinca - 19.05. 2012
Moc pěkné... Vážně mě dostala ta scéna, kdy si Hermiona s Dracem říkají, že oba dva měli nedostačující partnery....  Je to ale vážně pravda... Hrozně mě zklamalo, když Rowlingová dala Hermionu dokupy s Ronem... Už se nemůžu dočkat, co se objeví v příští kapitolce a jak Draco zareaguje a Pansy a Blaise... Děkuju
Re: 10. kapitola Od: Jimmi - 19.05. 2012
Tak reakcia Draca bude stáť za to. To mi ver. Už to len správne preložiť. Díky

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke