Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí

Lexikon - různá kouzla z fanfiction

Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí
Vložené: marci - 12.05. 2012 Téma: Lexikon kouzel, zaklínadel a formulí
marci nám napísal:

Lexikon – kouzla, kletby a zaklínadla

s neznámými inkantacemi

z fanfiction


 

V různých fanfiction se vyskytuje nepřeberné množství kouzel, k nimž autor neuvedl znění inkantace. Některá z nich jsou ovšem tak nápaditá a originální, že stojí za zaznamenání v Lexikonu kouzel.

 
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Captus charm (viz Kúzlo nevoĺníctva)


Curse of the Flame (viz Prekliatie ohňa)
 
Impenetrable Charm (viz Kúzlo nepreniknutia)
 
Kúzlo nevoľníctva (orig. Captus charm)
Starověké kouzlo. Draco Malfoy ke kouzlu hovoří: „Kedysi v dávnych dobách, keď boli čarodejníci mocnejší a bolo nás viac - dokázali sme vytvoriť celý svet lapený v malej guli a zajať v jej vnútri skutočných ľudí. Vstúpiť dnu sami a mať ten svet ako naše kráľovstvo a ľudí ako našich otrokov“. Kouzelník tedy může do takto stvořené koule buď vstoupit, nebo v ní uvězněné lidi sledovat zvenčí. Zajatci se nemohou osvobodit sami, pomoc pro ně musí přijít zvenčí. Pak stačí kouli prostě rozbít, ačkoli pro uvězněné je to značně nepříjemný zážitek. Captus je latinský výraz pro „uchopení“, capto, -are pak znamená chytat, lapat. Captare (chytám), nebo Captivare (zajímám) by mohly být možné znění inkantace. 
(Svetlo pod vodou; http://hp.kizi.sk/modules.php?name=Preklady&new_topic=108 )  
 

 

Kúzlo poslušnosti (orig. Obedience Charm)
Kouzelník, který chce vrhnout Kouzlo poslušnosti, se nejprve musí vzdát části své kouzelné síly. Pak sešle kouzlo a vysloví rozkaz. Jeho oběť má možnost volby. Pokud odmítně rozkaz vykonat, zemře a kouzelná síla se vrací zpět ke kouzelníkovi. Pokud souhlasí s vykonáním rozkazu, kouzelník již část kouzelné síly zpět nedostane. Člověk pod vlivem Kouzla poslušnosti nemůže žádným způsobem ublížit tomu, kdo kouzlo seslal. Pokud oběť nemůže splnit rozkaz z objektivních příčin, např. dostane za úkol zabít někoho, kdo již je mrtvý, k žádnému účinku nedochází. (Okultný had; http://www.okultnihad.webgarden.cz/ )
 
Kúzlo nepreniknutia (orig. Impenetrable Charm)
Uzamčení nebo zablokování dveří. Impenetrable je anglicky „neprostupný, nepřekonatelný“.
(A muggle-Born Magic; http://hp.kizi.sk/modules.php?name=News&new_topic=119) 
 

Obedience Charm (viz Kúzlo poslušnosti)
 

Prekliatie ohňa  (orig. Curse of the Flame)
Nezpůsobuje viditelné popáleniny, ale oběť má pocit, jako by hořela a tento pocit zakouší tak dlouho, dokud bolestí nezemře. Léčba není jednoduchá, protože kletba dříme v těle jako virus a vrací se. Je proto nutné jí po kouscích vytáhnout z těla, přičemž kletba má vizuální podobu černých vláken. Odstranit následky Prekliatia ohňa zvládají jen výjimečně schopní léčitelé, ve většině případů končí zásah touto kletbou dlouhou a velmi bolestivou smrtí. (Static; http://hp.kizi.sk/modules.php?name=Preklady&new_topic=134 )
 

 

Pokud vám v uvedeném soupisu nějaká kletba, kouzlo, či zaklínadlo chybí, nebo na nějaké vhodné při četbě fanfiction narazíte, dejte mi, prosím, vědět.

Fantazie je bez hranic a magie také.

Díky

 

 

 

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Lexikon - různá kouzla z fanfiction Od: teriisek - 14.05. 2012
Další! A dokonce jsem se i povětšinou chytala:) Díky za další mravenčí práci, stejně je ta fantazie úžasná a promakaná věcička! :)
Máš pravdu. před některými autory klobouk dolů Díky moc za komentář

Autori ff majú výnimočnú fantáziu. Vďaka za ďalšie kúsky kúzelnej skladačky, marci:-)
Mají, mají A já spoléhám na čtenáře, že mi občas nějaký dobrý kousek předhodí Díky moc a moc za komentář

Kouzlo nevolnictví opravdu připomíná jeden díl ze staré pohádky o princezně Fantaghiro. Díky za další připomenutí, jen Okultního hada jsem nedočetla, nějak jsem nedokázala se začíst, budu to muset zkusin napodruhé, třeba se podaří. Díky.
No jo!! Fantaghiro!! To mě nenapadlo Já Okultního hada také nečetla, to máme stejný zážitek. Na toto kouzlo mi poslala typ Jimmi a mně přišlo tak promakané, že jsem ho sem zařadila Já děkuji za komentář

to prekliate ohňa by som zaradila medzi mučiace kúzla.
Že ano? Kouzelnický svět v tomto směru nebyl nijak vlídné místo a stará dobrá Avada byla ještě celkem humánní. Díky moc za komentář.

Svetlo pod vodou som ešte nečítala. Ľudia sú neuveriteľne vynaliezaví, aj keď toto konkrétne kúzlo nevoľníctva mi niečo pripomína - mám pocit, že v nejakej talianskej rozprávke bolo niečo podobné, o magicky zmenšených zámkoch aj s ľuďmi a kráľmi, niečo tak podobné.  Myslím, že autori fanfic neuvádzajú inkantácie, pretože buď nevedia, alebo sa im nechce ich vymyslieť. Ďakujem, keby som si na niečo spomenula alebo niečo budem čítať, ozvem sa.
Jimmi se rozhodla se Světlem pod vodou pokračovat, víš to?? Takže pak si určitě počteme Ono vůbec nejkrásnější fanfiction jsou takové, jejichž autoři se tak nějak inspirovali starými legendami... (viz starý dobrý Tolkien, který to všechno začal) A inkantace hledají ti dobří, u dlouhých příběhů, kteří nad dějovou linkou přemýšlejí a mají to dokonale vystavěné. V jednorázovkách se na dokonalé kouzlo narazí málokdy... Budu rozhodně ráda, pokud na něco narazíš a ozveš se. A děkuji velice za komentář!

Re: Lexikon - různá kouzla z fanfiction Od: Patolozka - 12.05. 2012
Zajímavé, omlouvám se, že většinou nečtu, ale dnes jsem neodolala:-) Děkuji moc, že tohle všechno tvoříš!
Nemlouvej se, lexikon není čtivá povídka - já to chápu   a jsem moc ráda, že jsi neodolala..Možná by se Ti asi nejvíc líbila předchozí část - poslední z kánonu Děkuji moc a moc za komentář!
Re: Lexikon - různá kouzla z fanfiction Od: Patolozka - 12.05. 2012
Jo, já vím, taky jsem chtěla, ale pak jsem potřebovala něco dodělat. Nemám ještě přečtené ani asi 3 kapitoly povídek, co tu čtu, ty volné dny mi byla Morgana dlužná, no vážně:-) Ale myslím, že teď by se chvilka našla...
Také nestíhám Někdy stačí být jeden den off-line a člověk je v ....  prostě nestíhá

Prehľad článkov k tejto téme:

.Lexikon: ( marci )26.12. 2015Lexikon - Keď som prekliala učiteľa
.Lexikon: ( marci )12.11. 2015Lexikon - Krev
.Lexikon: ( marci )14.01. 2014Lexikon kouzel - Red Hills
.Lexikon: ( marci )26.02. 2013Lexikon - Rodina jako žádná jiná a Skrze zdi
.Lexikon: ( marci )18.01. 2013Lexikon - Cloak of Courage
.Lexikon: ( marci )14.11. 2012Lexikon - Happy Days in Hell
.Lexikon: ( marci )28.10. 2012Lexikon - Casiopea, Kopapaka a další
.Lexikon: ( marci )30.07. 2012Lexikon - Sedmimagie
.Lexikon: ( marci )16.07. 2012Lexikon - Učednica a Nekromanter
.Lexikon: ( marci )11.06. 2012Lexikon - POPO
.Lexikon: ( marci )26.05. 2012Lexikon
.Lexikon: ( marci )12.05. 2012Lexikon - různá kouzla z fanfiction
.Lexikon: ( marci )11.05. 2012Lexikon - různá kouzla z knih HP
.Lexikon: ( marci )18.04. 2012Lexikon - Rok jako žádný jiný
.Lexikon: ( marci )11.04. 2012Lexikon - Rok jako žádný jiný
.Lexikon: ( marci )12.03. 2012Lexikon - Ich miestnosť
.Lexikon: ( marci )02.02. 2012Lexikon - Draco In Darkness
.Lexikon: ( marci )16.01. 2012Lexikon - We Learned the Sea
.Lexikon: ( marci )29.11. 2011Lexikon - Zachraňte Draca Malfoye
.Lexikon: ( marci )16.11. 2011Lexikon - Odkazy a poděkování
.Lexikon: ( marci )13.11. 2011Lexikon - Citáty
.Lexikon: ( marci )12.11. 2011Lexikon - Z
.Lexikon: ( marci )11.11. 2011Lexikon - Y
.Lexikon: ( marci )10.11. 2011Lexikon - X
.Lexikon: ( marci )08.11. 2011Lexikon - W
.Lexikon: ( marci )06.11. 2011Lexikon - V
.Lexikon: ( marci )04.11. 2011Lexikon - U
.Lexikon: ( marci )02.11. 2011Lexikon - T
.Lexikon: ( marci )27.10. 2011Lexikon - S
.Lexikon: ( marci )24.10. 2011Lexikon - R
.Lexikon: ( marci )23.10. 2011Lexikon - Q
.Lexikon: ( marci )21.10. 2011Lexikon - P
.Lexikon: ( marci )18.10. 2011Lexikon - O
.Lexikon: ( marci )16.10. 2011Lexikon - N
.Lexikon: ( marci )14.10. 2011Lexikon - M
.Lexikon: ( marci )12.10. 2011Lexikon - L
.Lexikon: ( marci )11.10. 2011Lexikon - K
.Lexikon: ( marci )10.10. 2011Lexikon - J
.Lexikon: ( marci )07.10. 2011Lexikon - I
.Lexikon: ( marci )06.10. 2011Lexikon - H
.Lexikon: ( marci )05.10. 2011Lexikon - G
.Lexikon: ( marci )03.10. 2011Lexikon - F
.Lexikon: ( marci )01.10. 2011Lexikon - E
.Lexikon: ( marci )29.09. 2011Lexikon - D
.Lexikon: ( marci )28.09. 2011Lexikon - C
.Lexikon: ( marci )25.09. 2011Lexikon - B
.Lexikon: ( marci )23.09. 2011Lexikon - A
.Lexikon: ( marci )23.09. 2011Lexikon