Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Její rozhodnutí (Her decision)

Kapitola 13. Panika a kúzelné znamenia

Její rozhodnutí (Her decision)
Vložené: Jimmi - 18.09. 2008 Téma: Její rozhodnutí (Her decision)
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu Her Decision : Majikat

Nie je to celkom ono, ale robila som, čo som mohla.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Kapitola 13. Panika a kúzelné znamenia (Panic and Magical Marks)

Do konca nasledujúceho týždňa sa Dracove zranenia úplne zahojili.  Hermiona sa vrátila do práce niekoľko dní potom, ako mu dala televíziu a len čo bolo jasné, že sa môže pohybovať bez pomoci a nespôsobí sám sebe ďalšie zranenia. Každý večer sa vracala na Manor a Draco bol veľmi prekvapený, ako veľmi mu chýbala jej prítomnosť, keď počas dňa odišla. Posledných pár rokov býval vo svojom skvostnom dome naozaj osamelý. Len to, že mohol počuť ju pohybovať sa vo vedľajšej izbe alebo počuť zvuk jej smiechu alebo jednoducho to, že vedel, že tam prosto je, bolo potešujúce.

Potom, čo Hermiona v jedno ráno odišla do práce, sa Draco rozhodol. Bol čas ísť von. Ešte stále nepoďakoval Harrymu a Ronovi za to, že mu zachránili život, a nech bolo akokoľvek ťažké povedať ďakujem Potríkovi a Weslíkovi, vedel, že to musí urobiť. Bude to dobrý čas na to, aby zo seba dostal tie zvyšné ospravedlnenia.

Keď sa Draco rýchlo postavil, potlačil slabý ston bolesti. Od tej noci v bezpečnom dome, mu jeho ľavá ruka, najmä jeho ľavé predlaktie, robilo starosti. Mal pocit akoby sa pod kožou plazil nejaký hmyz a niekedy musel bojovať s túžbou odškrabať si mäso z kostí pri snahe zbaviť sa toho pocitu. Najprv si myslel, že je to následkom nejakej kliatby alebo prekliatia, ale po dvoch týždňoch vedel, čo to je. Znamenie sa začalo znova objavovať.

Zo strachu, čo by to mohlo znamenať, to Draco tajil pred Hermionou. Nebolo ľahké to urobiť; prakticky žila v jeho dome, spala každú noc v jeho posteli. Ukrývanie magicky poznačeného predlaktia bola ťažká úloha, ale zatiaľ bol úspešný. Zvieral čeľuste od bolesti, ktorá hrozila, že ho každú noc pohltí, aby sám sebe zabránil vykríknuť a neprebudil spiacu ženu vedľa seba. Nič, čo urobil, žiadne kúzla, ktoré na seba použil, to nezastavili.  Temné znamenie sa znovu pomaly a zreteľne ukazovalo.

Zatiaľ Draco vytlačil zo svojej hlavy všetky myšlienky na znamenie, smrťožrútov a Temného pána, vyčistil si hlavu predtým, než sa premiestnil k Harrymu a Ginny. V žiadnom prípade by nezabudol, kde bol po tej noci, takže sa nebál, že by sa splietol.

Harry sedel s Ronom na zadnej verande, keď prišiel. Ani jeden z nich sa ešte od tej bitky so smrťožrútmi nevrátil na ministerstvo; obaja si zaslúžili poctivo odrobenú prestávku. Harry zdvihol zrak, keď Draco vkročil na malú verandu, venoval mu rýchly úsmev a prikývol. Ron sa len na neho pozeral bez toho, že by vyzeral, že ho chce zabiť. Pre Draco to bolo dosť dobré a keď sa posadil, poobzeral sa.

Z verandy bol výhľad na malé jazierko ohraničené vysokými stromami. Poludňajšie slnko sa odrážalo od vody a vysielalo trblietavé kosoštvorce svetla do vzduchu. Mierny vánok ho pošteklil vzadu na krku a Draco si vďačne vzdychol, keď si pomyslel, aké príjemné by možno bolo kúpiť si dom na vidieku.

"Niečo sa deje, Malfoy?" spýtal sa Harry, posunul Dracovi pitie. Zdvihol ho, ovoňal a Harry sa zasmial, "nie je to otrávené, ty veľký darebák."

Draco len pokrčil plecami a hodil do seba nápoj naraz, ohnivá whisky mu stiekla dole hrdlom a usadila sa v jeho žalúdku s dôverne známym pálením. Ukázal smerom na jazero. "Je tu príjemne, Potter," povedal potichu. "Mohol by som tu žiť."

Ron sa zachichúňal. "Čože? A vzdal by si sa prepychového a vznešeného Malfoy Manor?"

Dracov úsmev zmizol. "Áno. Okamžite. To miesto, ten dom je naplnený len duchmi a zlými spomienkami. Nemyslím si, že ho vôbec chcem. Je príliš veľký na začiatok - mohol by si tam umiestniť päť rodín ako je tvoja, Weasley, a stále by bolo izieb nazvyš. V skutočnosti je to dosť smiešne. Nemám predstavu, čo si moji rodičia mysleli, asi nič iné len mať najväčší a najrozsiahlejší dom v čarodejníckom svete."

"Akosi si nemyslím, že si sem prišiel, aby sme sa rozprávali o nehnuteľnostiach, Malfoy," povedal Harry po chvíli. Draco si vzdychol a prešiel si rukou cez vlasy.

"Vlastne, Potter... čo je?"

Harry na neho uprene pozeral, jeho hnedé obočie spojené dokopy. Ron sa tváril rozpačito nad náhlou zmenou nálady. Harry sa naklonil k Dracovi a ten sa odtiahol, zmätený.

"Chceš ma pobozkať, Potter? Som polichotený, ale nie som takto zameraný," odpovedal so smiechom. Vo vnútri jeho srdce bilo miliónkrát za minútu. Vedel, čo Harry zbadal. Draco zdvihol svoju ľavú ruku, aby si uhladil svoje blonďavé vlasy z očí a uvedomil si z výrazu na Harryho tvári, že sa mu rukáv hábitu skĺzol nadol.

"Chcem vidieť tvoju ruku, Malfoy," priamo povedal Harry. Draco si pritiahol ruku bližšie v ochrannom geste a kradmo sa pozrel na Rona. Ryšavec stále vyzeral zmätený, ale sedel a opatrne sledoval vzájomnú výmenu.

"Prečo Potter; je to len ruka," zatiahol Draco, keď sa snažil znieť ľahostajne. Harry sa zrazu naklonil dopredu a zovrel Draca za zápästie, pritiahol si ho k sebe s prekvapujúcou silou. Draco sa inštinktívne bránil, ale bol stále unavený a slabý. S porazeneckým povzdychom to vzdal, nechal Harryho natiahnuť jeho ruku na malý stolík medzi nimi a vytiahnuť rukáv jeho hábit až po lakeť.

Nikto neprehovoril, všetci traja hľadeli na Dracove bledé predlaktie, temné znamenie viditeľné viac než predtým. Ron si znova sadol so zasyčaním šoku a Harry vzhliadol, v jeho očiach planuli otázky.

"Neviem, čo to znamená," povedal prosto Draco. "Neviem prečo je tam, len viem, že to bolí ako čert."

"Ale Voldemort je preč," povedal potichu Ron.

Draco prevrátil oči, stiahol od Harryho ruku späť a zhrnul si rukáv hábitu dole, aby zakryl tú diabolskú čiernu značku. "Viem o tom, Weasley," vyprskol, skôr než sa otočil k Harrymu. "Čo si myslíš?"

Harry sa zamračil, zatváriac sa trocha znepokojene. "Ešte ti to nikto nepovedal?"

"Nepovedal mi čo? Ako vieš, v týchto dňoch som sa nedostal priveľmi von," vtipkoval sarkasticky, skôr než začul slová, ktoré mu vysali dno jeho žalúdka.

"Zabini utiekol z Azbakanu."

Draco sa posunul dopredu a vložil si hlavu do dlaní, jeho srdce divoko bilo. Na okamih si pomyslel, že bude vracať; chvíľu si myslel, že je konečne v bezpečí, že je jeho život slobodný. Zhlboka sa nadýchol.

"Kedy?"

Ron sa pohniezdil na mieste skôr než odpovedal. "Pred týždňom. Bez dementorov... Nikto nevie, kde je; asi si so stiahnutým chvostom líže svoje rany."

"Čo do pekla je vám dvom? Líže si svoje rany! Preboha, Weasley, ty si ale idiot! Smrťožrúti nejdú a 'nelížu si svoje rany'! Som v nebezpečenstve. Pre Merlinovi, Hermiona je v nebezpečenstve. Zostávala v mojom dome! To miesto už viac nie je chránené," vyšplechol Draco, keď prenikavo hľadel na Harryho a Rona.

"Malfoy... mysleli sme si..." začal Harry.

Draco sa náhle postavil. "Kedy ste sa vy dvaja chystali oznámiť mi toto malé tajomstvo?" vykríkol a treskol rukou po stole. "Nedochádza vám to do riti? Chcú moju smrť!"

"A kedy si sa ty chystal nám povedať tvoje malé tajomstvo, Malfoy?" vykríkol nazad Harry a tiež sa postavil. "Ako dlho to tam je? Koľko je odvtedy, čo sa to začalo vracať?"

"Dva týždne, odkedy sme bojovali so Zabinim," zajačal Draco, pocit márnosti v každom kúsku jeho tela. "Myslíte, že som to chcel? Naozaj si myslíte, že som chcel tú hroznú vec na mojej koži? V prvom rade som to nikdy nechcel, vy idioti! Môj otec ma prinútil slúžiť Voldemortovi! Zakaždým, keď sa na to pozriem, spomeniem si na to, čo som býval!"

"Takže si teda bol smrťožrút?" spýtal sa chladne Ron.

Draco sa otočil k Ronovi, zúrivosť sa prehnala cez neho. "To by sa ti páčilo, že Weasley? Páčilo by sa ti, keby sa ti potvrdili tvoje malé podozrenia. 'Vždy som to vedel', budeš môcť povedať, keď konečne prídu a odvlečú môj s prepáčením zadok do Azbakanu. Nuž nikdy som nebol smrťožrútom. Áno, môj otec bol, a áno, celý život ma viedol k tomu, aby som bol ako on, ale nikdy som sa nedostal do tejto fázy, vďaka Merlinovi. Nikdy som nechcel byť prekliatym smrťožrútom. Všetko to bolo len divadlo; všetko, čo som robil v škole, všetko bolo len divadlo! Máš tušenie, čo by mi môj otec urobil, keby ma podozrieval, že oddane nepodporujem Temného pána? Máš? Bol by som neskonale šťastný, keby ma zabil, ale na druhej strane Lucius Malfoy nikdy nebol známy svojím súcitom a milosrdnosťou! Bol si tam Potter," jačal Draco a zvrtol svoj hnev na Harryho, ktorý sedel nevšímavo a nechal Dracove besnenie prejsť popri sebe. "Bol si tam v tej chvíli, keď som ho sklamal. Ale to bol tiež moment, keď som vedel kto a čo som. Len si prajem, aby ste to vy dvaja do riti mohli pochopiť."

Draco sa po svojej ohnivej reči cítil vyčerpaný. Ani Harry ani Ron nepovedali ani slova, a on skĺzol do kresla, unavený, zlomený a s maximálnymi obavami. Harry sa načiahol a chcel mu položiť ruku na plece, ale Draco ho dôrazne odstrčil.

"Nedotýkaj sa ma, Potter!" zavrčal. Draco bol už napnutý, mal pocit, že gumička sa napla priďaleko, keď sa ho Harry dotkol, a vybuchol. Postavil sa, vytiahol rýchlo prútik, namieril ho na Harryho, ktorý mal svoj vlastný prútik vytiahnutý. Mieril na Dracovo srdce. Draco bol ohromený. Ani nevidel, kedy sa Harry pohol. Ron stál tiež, prútik držal vysoko, namierený na ten istý cieľ ako Harryho prútik. Draco začul sám seba sa zasmiať.

"Nuž, chlapci, teraz to vyzerá, že máte to, čo ste vždy chceli - Draco Malfoy v menšine. Viete, že ani jeden z vás by na mňa nemal v čestnom boji?" zaškeril sa a potom pokrútil hlavou. Nemal tušenia, prečo hovorí tieto veci mužom, ktorí mu zachránili život. Jediné, čo vedel, že je niečo hrozne zle a že nemá predstavu, čo s tým urobiť. Ron len zovrel silnejšie prútik, tvár sa mu pokrivila rozhnevaným zamračením a Harry vydýchol.

"Malfoy..." začal, ale prerušili ho.

"Čo sa tu do pekla deje!" za Dracom zajačal Ginnin hlas. O kúsok otočil hlavu a uvidel Hermionu, ktorá stále vedľa nej, ústa v šoku dokorán. Pohľad na jej tvár zničil jeho svet, spôsobil, že sa okolo neho rozpadal a s hlbokým povzdychom sa Draco otočil k Harrymu a Ronovi a spustil svoj prútik. Ale druhí dvaja muži nie.

"Nenúťte ma pýtať sa znova! Harry! Ron! Niekto nám to vysvetlite," povedala nahlas Ginny, keď prišla na verandu.

Draco zacítil na pleci ruku Hermiony a otočil sa, aby sa pozrel na jej zničenú tvár.

"Choď nabok, Hermiona," povedal Ron ostro, "má temné znamenie."

Hermiona si vzdychla a venovala ryšavcovi podráždený pohľad. "Viem, Ron."

"Vieš?"

"Áno. Teraz prosím, vysvetlíte to niekto? Draco?" žiadala s rukami v bok.

Namiesto odpovede sa Draco otočil a vyhrnul si rukáv svojho hábitu. Začul ako Ginny vzadu zalapala po dychu. Hermiona sa na neho rozpačito pozrela.

"Prečo?" spýtala sa a on pokrčil plecami. V tom istom okamihu si pomyslel ako je úžasná. Neskočila k žiadnym uzáverom o ňom, nesplašila sa, ale to prijala a pokúsila sa pochopiť situáciu.

"Myslím, že by sme ho mali otestovať," vyhŕkol Ron, oči vôbec nespustil z Dracovej tváre.

Hermiona sa zamračila. "Je to absolútne nevyhnutné, Ron?"

Odpovedal Harry. "Je mi to ľúto, Hermiona, ale myslím, že má pravdu." Otočil svoje zelené oči na Draca. "Chceš to dobrovoľne alebo chceš, aby sme ťa prinútili?"

Draco sa len zasmial. Vošiel do vnútra, zobral stoličku od jedálenského stola a posadil sa náhodne so stredu izby, zohol svoje dlhé nohy a ruky spojil za svojou hlavou. "No tak, Potter, na čo čakáš? Nie je to pre mňa nič nezvyčajné. Viem ako tvoje oddelenie pracuje," vyšplechol.

Ostatní vošli do miestnosti, každý s iným výrazom na tvári; Ron vyzeral pripravený zavraždiť Draca na mieste; Harry sa tváril súcitne; Ginny zmätene a trochu vystrašene; a Hermiona úplne rozzúrene. Prešla naprieč izbou, schmatla Harryho za ruku a zlostne do neho hučala.

"To je v poriadku, zlatko. Neboj sa. Nemyslím si, že Potter dovolí, aby som zomrel," zavolal Draco na Hermionu, ktorá prosto civela na Harryho, Rona a následne na Draca ako keby boli totálni idioti. Harry prešiel k Dracovi, držiac fľaštičku s priezračnou tekutinou. Draco sa zachvel a posadil sa vzpriamene.

"Nenávidím tú vec, Potter; je to odporné," povedal potichu. Harry sa na neho pozorne zahľadel.

"Ako často?" spýtal sa.

"Raz, niekedy dvakrát, do týždňa," odpovedal Draco, vedel, že sa pýtal presne na to. Začul obe ženy zalapať po dychu. "Zakaždým len pár kvapiek. Hoci si nemyslím, že by ich zaujímalo, či na konci zomriem alebo prežijem, alebo že im budem pomáhať dostať do rúk smrťožrútov na úteku len pokiaľ budem fungovať sám."

Harry urobil bližšie niekoľko váhavých krokov, prútik vytiahnutý. Draco sa na neho uškrnul, trochu zaklonil hlavu a otvoril ústa. Cítil ako mu Harry kvapol Veritasérum na jazyk a prehltol. Hlava mu spadla dopredu a zatvoril oči, kým čakal na to, kým začne elixír pôsobiť. Prišlo to rýchlo; bola to len chvíľa odkedy dostal dávku. Pomaly Draco zdvihol hlavu, jeho oči spočinuli na Harrym.

"Ako sa voláš?"

"Draco Lucius Malfoy."

"Kto som ja?"

"Harry Potter, Zázračný chlapec," uškrnul sa Draco, neschopný zabrániť, aby sa v ňom nezdvihol dávny odpor.

"Kde si práve teraz?" spýtal sa Harry, keď ignoroval urážku.

"Som v tvojom dome ty ohromný veľký blbec," zavrčal Draco.

"Si smrťožrút?"

Draco si vzdychol. "Myslím, že cez toto sme si už prešli, Potter. Nie, nie som smrťožrút."

"Prečo sa znova objavilo temné znamenie?"

"Neviem," povedal Draco neisto. Bolo mu zle a mal závrat a začal sa potiť. Nenávidel Veritasérum!

"Kde je Blaise Zabini?" Otázku položil Ron a Draco sa otočil k nemu, aby sa na neho pozrel so skleným pohľadom.

"Akoby som to do pekla mal vedieť, Weasley?" zavrčal Draco. "Myslel som si, že je v Azbakane až kým ste ma vy chlapci neinformovali o niečom inom." Cítil ako mu hlava spadla znova dopredu, krv mu búšila v spánkoch, telo mal v plameňoch. Pomaly zdvihol hlavu. Pramienok krvi mu stekal z nosa a on si ho utrel preč. Začul ako Hermiona a Ginny prudko vydýchli; nejasne videl ako Ginny vstala z pohovky a kráčala jeho smerom. Uvidel ako sa Ronove pery pohli. Nepočul nič iné okrem búšenia v ušiach. Dracove oči našli Harryho.

"Čo si mi to do pekla dal, Potter?" dokázal sa spýtať predtým, než spadol zo stoličky a celý svet sčernel.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: hana - 07.03. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Tak to byl tedy kolotoč! Taky mě moc zajímá, co mu to Harry dal...

Re: Kapitola 13. Her decision Od: Sargo - 26.09. 2008
Uáá, to je nelidské... takový konec :-) Pěkně se to zamotává, jsem zvědavá, co bude dál. Technická: máš název kapitoly jako Her decision, to asi omylem, hádám? :-) A vůbec: vynech ty sebeshazovačné poznámky na začátku kapitol. Překládáš velmi pěkně a čtivě, nejsou tam žádné logické kopance... prostě paráda. Je zbytečné se tak podceňovat ;-)
Re: Kapitola 13. Her decision Od: Jimmi - 26.09. 2008
Díky, do nadpisu som dala názov poviedky, aby sa to na úvodnej strane neplietlo. Ale to bolo ešte skôr, než tam boli obrázky, tak to opravím. Mám väčší problém - na www.harrypotterfanfiction.com nie je ani jedna poviedka, neviem, či je to dočasné alebo ten server skončil. Takže zatiaľ som bez originálu. S tým mojím prekladom je problém v tom, že občas prekladám len intuitívne, to znamená, že to nemusí byť správny preklad z angličtiny. A čím viackrát len improvizujem, tým mám z toho horší pocit.
Re: Kapitola 13. Her decision Od: Sargo - 26.09. 2008
Ouha. Neměla by originál uložený třeba původní překladatelka? S tou doslovností - od toho jsou překladače ;-) Vždycky zní mnohem líp překlady, kdy se řídí překladatelka svým citem pro jazyk, než otrocké doslovnosti. Nemyslím, že bys to brala až tak hopem, že by se měnil význam. Často je lepší překládat význam, byť přepisem - ouha, málem jsem začala vypisovat příklady, ale však víš :-D Čtenáři jsou naprosto spokojení a to se počítá. Máš rozhodně nadprůměrně dobré překlady a basta ;-)

Re: Kapitola 13. Her decision Od: Hannellka - 18.09. 2008
Chudák Draco, rozhodně to nemá s Ronem a Harrym jednoduché. Hlavně Ron je jak rozzuřený hypogrif. Jinak pěkný překlad jako vždy, myslím, že se začínám tapně opakovat :D
Re: Kapitola 13. Her decision Od: Jimmi - 18.09. 2008
Vôbec to nevadí, mne to pomáha a dodáva energiu. Bohužiaľ, viem ako som to preložila, zopár vecí som musela naozaj streliť, takže keď sa k tomu dostane Leena, ešte sa k prekladu vrátim a skontrolujem si to. Teda myslím správnosť časov a pochopenia významu, to že každá volíme iné slová, to je normálne. A ďakujem.

Re: Kapitola 13. Her decision Od: Carma - 18.09. 2008
takto to ukončiť!!! teda... som ako gumička... rýchlo prosím ťa jimmi pridaj nejakú novú kapitolu....
Re: Kapitola 13. Her decision Od: Jimmi - 18.09. 2008
Povedala som si maximalne jednu denne, takze zajtra tu bude Unlike Pair. V sobotu mam v plane AFP. Staci?
Re: Kapitola 13. Her decision Od: Carma - 18.09. 2008
jasné! aj tak sa čudujem, ako rýchlo to stíhaš...

Prehľad článkov k tejto téme:

. Pdf na stiahnutie: ( Beruška1 )08.07. 2010Pdf na stiahnutie
Majikat: ( Jimmi )06.01. 2009Epilóg
Majikat: ( Jimmi )06.01. 2009Kapitola 23. Oslobodenie
Majikat: ( Jimmi )05.01. 2009Kapitola 22. Uväznená
Majikat: ( Jimmi )04.01. 2009Kapitola 21. Obžalovaná
Majikat: ( Jimmi )03.01. 2009Kapitola 20. Fiasko
Majikat: ( Jimmi )03.12. 2008Kapitola 19. Stať sa Snapom
Majikat: ( Leena )30.11. 2008Kapitola 18. Vrať se zpátky
Majikat: ( Jimmi )19.10. 2008Kapitola 17. Nemá zmysel plakať...
Majikat: ( Leena )19.10. 2008Kapitola 16. Odhalení a protivná ženská
Majikat: ( Jimmi )12.10. 2008Kapitola 15. Dumbledorova armáda
Majikat: ( Jimmi )04.10. 2008Kapitola 14. Napätie
Majikat: ( Jimmi )18.09. 2008Kapitola 13. Panika a kúzelné znamenia
Majikat: ( Jimmi )15.09. 2008Kapitola 12. Dôsledky
Majikat: ( Jimmi )13.09. 2008Kapitola 11. Sú tu
Majikat: ( Jimmi )11.09. 2008Kapitola 10. Správny čas, nesprávne miesto
Majikat: ( Jimmi )08.09. 2008Kapitola 9. V úkryte
Majikat: ( Jimmi )06.09. 2008Kapitola 8. Odhalený Malfoy
Majikat: ( Jimmi )05.09. 2008Kapitola 7. Pravda
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 6. Zůstaň
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 5. Malfoyovo pobláznění
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 4. Něco vzplanulo
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 3. Nedorozumění, večeře a něco víc?
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 2. Překvapení
Majikat: ( Leena )05.09. 2008Kapitola 1. Vzpomínka
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )04.08. 2008Na úvod