Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

4. Zmätok

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 22.04. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/4/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Five people – Piati ľudia

Kapitola 4: Zmätok


Uprene na ňu hľadel.

Willowová mu pohľad rovnako zaryto oplácala.

Iba Dracove náramkové hodinky v tom tichu pomaly odmeriavali čas.

Okrem prehodenia zopár zdvorilostných fráz takto strávili zhruba posledných desať minút jeho 'sedenia'. Nemal jej čo povedať. Možno bol smutný a trápil sa, to pripúšťal, ale ona to nepotrebovala vedieť. Celkom iste s ňou nebude rozoberať svoje problémy!

“Tak toto je tá zmena, o ktorej som počula,” usmiala sa Willowová.

“Čože? Aká zmena?” spýtal sa zmätene Draco.

“Že ste teraz taký málovravný a samotársky,” vysvetlila. “Vaši učitelia tvrdia, že kedysi ste boli mimoriadne zhovorčivý a pomerne vznetlivý.”

“Urobili ste si o mne prieskum?”

“Iba som zhromažďovala užitočné informácie. Vraj táto zmena nastala vo vašom šiestom ročníku. Nechcete mi povedať, prečo?”

Dozaista veľmi dobre vedela 'prečo'. Draco cítil, ako mu zašklbalo kútikom oka, napriek tomu sa mu podarilo udržať si prázdny výraz tváre. “Ani nie.”

Willowová zahmkala a niečo si poznamenala.  “Povedali by ste, že to malo niečo spoločné s vojnou?”

Čo bolo toto za otázku?

“Je to možné.”

“S čím konkrétne?”

S bolesťou.

So strachom.

So smrťou všade navôkol…

“Neviem.”

Ďalšie 'hmm' a ďalšia poznámka.

“Čo keby sme pre dnešok skončili o čosi skôr? Na tomto sedení som vás chcela iba trochu lepšie spoznať. Uvidíme sa večer na hodine.”

Draco prikývol, zozbieral si svoje veci a zamieril ku dverám. Vyprevádzalo ho ďalšie tiché 'hmm'.

* * * * *

“Takže, trieda, dnes sa zahráme ďalšiu hru 'spoznajme sa navzájom',” oznámila vzrušeným hlasom profesorka Willowová. Draco pokrútil hlavou. Tá ženská je na tieto hry vážne vysadená!

“Budete mať za úlohu obísť celú triedu a klásť otázky, ktoré máte pred sebou na papieri. Každý, kto bude vedieť otázku zodpovedať, sa vám pod ňu podpíše.”

Draco zízal na zadanie úlohy. Jej názov znel dosť otrepane: 'Nájdi ma!'

Prvá otázka bola prostá: 'Kto z nás už bol niekedy mimo Anglicka?'

Nezačul kedysi Grangerovú hovoriť niečo o tom, že plánuje ísť do Paríža? Pozrel sa na ňu, vyzeralo to, akoby sa vôbec nechystala pohnúť, či nebodaj vstať zo stoličky.

“Grangerová…, “ zarazil sa, keď k nemu zrazu posunula svoj papier a vzala si ten jeho.

“Môžeme to spraviť o čosi znesiteľnejšie, ak si vyjdeme navzájom v ústrety, nemyslíš?” navrhla a rýchlo sa podpísala pod prvú otázku.

Dracove oči sa rozšírili od prekvapenia, ale potom sa na jej papieri tiež podpísal a to pod: 'Kto z nás už bol mimo Anglicka?', 'Kto má rád metlobal?', 'Kto z nás nikdy nebol v muklovskom Londýne?', 'Kto z nás má narodeniny na jar?' a 'Kto z nás vie hrať šach?'.

Predtým, ako si s Grangerovou znovu vymenili papiere, pre istotu ešte raz skontroloval, či tam nie je žiadna ďalšia otázka, pod ktorú by sa mohol podpísať. Ona sa okrem prvej otázky podpísala ešte pod jednu o mačkách, o tom, že neznáša lietanie, o strachu z hadov a o muklovskom Londýne.

“Tak, teraz nám obom zostalo už len po päť otázok,” povedala Grangerová a chystala sa vstať zo stoličky. “Ďakujem.”

“É…” Toto bol zaujímavý zvrat okolností. “Nemáš za čo.”

Postavila sa a prešla k Longbottomovi. Draco preletel pohľadom po triede a zbadal Grega, ktorý sa tváril neuveriteľne znudene. Vstal a prešiel k nemu. Druhý chlapec sa usmial. “Máš tam niečo, čo by som mohol vyplniť?”

“Ty mi povedz,” odpovedal Draco a podal mu pergamen.

Nemohol si však pomôcť, aby sa nepozrel na Grangerovú, ktorá sa práve rozprávala s Longbottomom, aj keď zväčša hovoril on.

O čo tu dopekla vlastne ide? Čo ju tak trápilo?

Ale najdôležitejšia otázka znie: Prečo ho to vôbec zaujíma? Pred vojnou sa predsa nestaral…

Hoci, vojna zmenila mnohých…

Uvažoval, či niekedy myslela na tú noc, keď boli ona, Potter a Weasley na manore… On na to v skutočnosti myslieval dosť často. Myslel na to, ako vtedy spoznal Pottera. Bolo mu bolo jasné, že to musí byť on, keď sú tam aj Weasley s Grangerovou, ale napriek tomu cítil, že musí klamať. Myslel na to, ako Bellatrix mučila Grangerovú a on sa na to nemohol pozerať, ako ho prebodávali jej výkriky…

Grangerová sa na neho zrazu pozrela a on sa rýchlo otočil späť ku Gregorymu, ktorý ešte stále čosi hovoril. Vôbec si neuvedomil, že na ňu zízal.

Zazvonilo na koniec hodiny, ôsmaci odovzdali svoje papiere a vyhrnuli sa z učebne, Grangerová ďaleko vpredu pred ostatnými a Draco s Gregorym ako obvykle poslední.

A hoci Draco si predtým neuvedomil, že sa pri pohľade na Grangerovú stratil vo svojich myšlienkach, profesorka Willowová si to všimla. Všimla si to, poznamenala si to a mala v úmysle vyťažiť z toho čo najviac.

* * * * *

Dumbledore

Stavím sa, že ste prekvapený, že druhou osobou, ktorej píšem, ste Vy.

Okej, dobre, ja tiež.

Vždy som Vás považoval za bláznivého, muklov-milujúceho starého hlupáka. Boli ste symbolom všetkého, čo som mal nenávidieť. Do tváre som sa Vám usmieval a za chrbtom som Vás zosmiešňoval.

Koniec koncov, veď ste aj boli na smiech, vkladajúc toľko viery v Pottera, vždy taký usmiaty, taký pokojný a vždy taký prekliato nevypočítateľný…

A predsa ste vždy mali pravdu.

Potter porazil Voldemorta presne tak, ako ste očakávali, takže ste nakoniec neboli až taký blázon…

Keď sa obzriem späť na tú noc, keď ste mi ponúkli, že ukryjete mňa aj moju rodinu, prajem si, aby som bol prijal Vašu ponuku.

Spravilo by to zo mňa zbabelca? Keby som utiekol a schovával sa? Alebo by to bol prejav odvahy, pokus zmeniť svoj život? Môj otec by nikdy neprijal Vašu pomoc. Všetci sme mohli aj skapať, len aby sme zachránili jeho hrdosť!

Všetko je také zmätené!

Cítim sa stratený! Už nie som tá istá osoba ako kedysi! Dopekla, už ani sám neviem, kto vlastne som!

Draco sa zhlboka nadýchol, keď zistil, že píše rovnako zúrivo, ako zbesilo mu bije srdce. Nepredpokladal, že toho toľko zo seba dostane pri písaní tohto listu. S ďalším hlbokým nádychom sa znova pustil do písania.

Myslím, že týmto všetkým chcem povedať, že mi je to ľúto. Prial by som si, aby existoval spôsob, ako to všetko vrátiť späť, vrátiť späť čas. Teoreticky by to bolo možné, veď viete, keby som mal prístup k Časovratu, to sa však nikdy nestane.

Ospravedlňujem sa, že som Vám neveril tak, ako ste chceli.

Kiežby som bol prijal Vašu pomocnú ruku.

Draco

Zhasol svetlo, zaľahol do postele a zatiahol závesy.

Naozaj nevedel, kto vlastne je?

Nie, naozaj nevedel, kto vlastne je.

Toto zistenie nebolo príliš povzbudivé. Čo dopekla má teraz robiť, keď ani sám nevie, kto vlastne je?

A ako to má zistiť?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 4. Zmätok Od: kolous - 13.01. 2015
Zajímavá poznávací hra, připomíná mi to jednu mou bývalou spolužačku, která na začátku prváku pobíhala po třídě a zjištovala co má s kým nejvíc společné , pak se sice rozhodla že se jí nikdo nelíbíme a odešla, ale to sem nepatří. Draco, mě je také líto že jsi nepřijal nabídku od Brumbála, ale to bych já na tvém místě také neudělala. A přesto chápu, že sis jej vybral jako druhého komu napsat. 

Re: 4. Zmätok Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Fakt krátke, ešte že som čakala do dokončenia, inak by to bolo fakt na nervy... No jonono..že mal Dumby občas aj pravdu prekvapuje i mňa samú...

Re: 4. kapitola Od: Pet002 - 08.05. 2012
Zajímavá povídka, opravdu mě zajímá co se vlastně děje s Hermionou. Velké díky za překlad

Re: 4. kapitola Od: teriisek - 03.05. 2012
Tak dopis Brumbálovi mě překvapil, i když je vlastně dokonale logický. A vzhledem k těm pochybnostem, které Draco má, je i logické, že to všechno vypsal zrovna Brumbálovi. Děkuju moc za překlad, je to vážně hodně zajímavá povídka. Občas mě mrzí, že se nemůžeme na věci podívat z pohledu Willowové nebo Hermiony, ale Dracův pohled stojí za to. Díky!

Re: 4. kapitola Od: tigy - 25.04. 2012
Pozn. prekladateľky (až tu na konci, lebo som bola zvedavá, či to niekto spomenie v komentári ): Keď som prekladala začiatok tejto kapitoly, veľmi ma prekvapila jedna vec - že Draco má náramkové hodinky  Najprv som si myslela, že to autorka akosi nedomyslela, veď Draco a muklovské hodinky - nemožné! Ale potom mi napadlo, že Draco nemôže čarovať inde ako na hodinách, čiže si nemôže hocikedy vykúzliť Tempus a asi by bolo blbé každú chvíľu sa niekoho vypytovať, koľko je hodín... takže je asi logické, že to musel vyriešiť nejako inak, aj keď to znamenalo zmieriť sa s muklovským výmyslom   Alebo sa pletiem a nosili aj čarodejníci náramkové hodinky?  

Re: 4. kapitola Od: vesperita - 24.04. 2012
waw, tak tato poviedka sa mi paci som dost zvedava na to, ako je to s hermionou, ci ju tak zmenilo to mucenie na manore - ved to by len tak niekto nevydrzal, ale mozno sa stalo este nieco ine, ved ano harry ani ron sa do skoly nevratili...
Re: 4. kapitola Od: tigy - 24.04. 2012
Som rada, že sa páči  Hmm, no, ešte nás autorka chvíľu ponapína, kým nám prezradí, čo trápi Hermionu, takže neostáva iné, ako to vydržať, alebo si prečítať originál  Vďaka za komentík.

Re: 4. kapitola Od: jerry - 23.04. 2012
hmm, dalsi list uz nstihol napisat, no ta hra bola zaujimava. nie len draca ale aj mna zaujima co sa stalo mii ze je takato zvlastna. no v kazdom pripade sa tesim na pokracovanie. diky za preklad.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 24.04. 2012
Snáď môžem prezradiť, že v ďalšej kapitole si prečítame ďalší... Draco to jednoducho vzal hupkom, ale ani sa mu nečudujem, asi cíti, že to naozaj pomáha...  Ďakujem za komentár

Re: 4. kapitola Od: crazyiiii - 23.04. 2012
Teda že bude psát zrovna Brumbálovi mě nenapadlo.. Zajímalo by mě, komu píše Hermiona..:) Díky za překlad, čte se moc pěkně!:-) Akorát je kapitolka hned přečtená, ale tak za to ty nemůžeš a na začítek je to určitě lepší než 40-stranná strašidla překladatelů:D :-)
Re: 4. kapitola Od: tigy - 24.04. 2012
Presne kvôli tomu som si hladala najprv niečo kratšie  Niekedy má človek na začiatku naozaj úprimné predsavzatia a aj tak to nemusí nakoniec dobre dopadnúť... ale verím, že to nebude môj prípad  Komu píše Hermiona sa tiež dozvieme, neboj... Vďaka za komentár.

Re: 4. kapitola Od: Liz - 23.04. 2012
Tahle povídka mě baví. Sice je z pohledu Draca, ale já jsem stejně jako on zvědavá na motivy ostatních.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Tak to som rada. A dúfam, že bude baviť aj naďalej  Ďakujem za komentár.

Re: 4. kapitola Od: solace - 23.04. 2012
Krásna kapitola, zatiaľ asi najvydarenejšia. Páči sa mi, že je poviedka písaná z Dracovho pohľadu, ten chlapský pohľad na veci je pre mňa oveľa príťažlivejší. Som zvedavá na ďalšie listy - v liste Dumbledorovi Draco odhalil zo svojich pocitov oveľa viac, než tomu bolo v predošlom liste. Snáď sa do konca poviedky zorientuje kým vlastne je a nájde aj ďalší zmysel života. Ďakujem za preklad, tigy.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Tiež mu držím palce, aby sa zorientoval a našiel zmysel života, minimálne ale nájde niekoho, kto mu s tým určite pomôže  Ja ďakujem za komentár 

Re: 4. kapitola Od: denice - 22.04. 2012
Willowová je pěkně mazaná ženská, líbí se mi její profesionální triky. Představuji si, jak zarytě zírá na Draca... Je smutný a trápí se, to si už připouští, spolupracují s Hermionou, i když jen proto, aby vyhověli profesorčiným požadavkům a zbavili se jí co nejrychleji. Jsem zvědavá, jaký další kalibr milá psycholožka (psychiatrička?) nasadí. Stále mě překvapuje, že Draco píše ty dopisy. Bylo by přece snadné Willowové zalhat, když ona je nebude chtít číst. Povídka je skvělá, moc dobře jsi ji vybrala. Díky.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Možno si myslím zle, ale mám pocit, že psychológ lieči bez pomoci liekov a psychiater predpisuje aj lieky... takže by som povedala, že Willowová je skôr psychologička... Podľa mňa píše Draco tie listy práve preto, že ich nemusí dať nikomu prečítať, inak neviem, či by ho k tomu nejako prinútili, alebo by napísal len nejaké "žvásty", len aby si splnil úlohu... Ďakujem za komentík.

Re: 4. kapitola Od: marci - 22.04. 2012
Moc pěkné. Netipovala jsem si, komu bude Draco psát další dopisy, ale Brumbál se čekat dal... Kdo bude další?  jen zvědavá otázka - těším se na přečtení Profesorka willowová u mne zatím balancuje na hraně mezi sympatiemi a antipatiemi. Jsem zvědavá, na kterou stranu se mi zhoupne Shrnuto a podtrženo - zajímavá povídka, skvělý překlad. Těším se na pokračování, díky.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
No, ja by som si minimálne jedného človeka, ktorému napíše, určite netipla  U Willowovej, no, myslím, že snáď vyhrá tá sympatia  Ďakujem za komentár

Re: 4. kapitola Od: Jacomo - 22.04. 2012
Ten dopis Brumbálovi je nádherný. A materiálu je v něm na celou povídku. Díky moc za překlad, budu se těšit na každý další kousek.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Ďakujem za komentár a ďalší kúsok pridám, dúfam, čo najskôr 

Re: 4. kapitola Od: Zuzana - 22.04. 2012
Som zvedavá, či aspoň Hermiona vie, že tieto hodiny sú muklovské Psychologické sedenia ktoré majú zrejme vyliečiť a dať do poriadku tie decká - obete vojny. Veľmi sa mi páči ako Draco spolupracuje. Od každého iného sa to dalo očakávať, ale on ten starý Draco by sa aspoň občas prejavil svojou namyslenou povahou. Zrejme už našiel pokoru. Jeho list Albusovi bol nádherným ospravedlnením.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Podľa mňa vie a aj preto z nich nie je dvakrát nadšená  Draco sa prejaví aj svojou starou stránkou, ale musím mu uznať, že bude mať poľahčujúce okolnosti   Ďakujem za komentár.

Re: 4. kapitola Od: Lucka - 22.04. 2012
Ďalšia úžasná kapitola Škoda len, že nie je trolinku dlhšia, ale to ty, ako prekladateľka samozrejme nevieš ovlyvniť   Ďakujem za preklad, dúfam, že príde i kapitola, v ktorej bude rozprávačom Hermiona. Veľmi ma zaujíma, čo sa odohráva v jej hlave..
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Ďakujem  No, mohla by som skúsiť prekladať opisnejším spôsobom, potom by to bolo možno o niečo dlhšie  Ak si dobre spomínam, tak to, čo sa odohráva v Hermioninej hlave nám sprostredkujú iba jej listy a tiež rozhovory s Dracom, ale neboj, určite sa dozvieme, čo jej behá po rozume  Vďaka za komentár

Re: 4. kapitola Od: Morgana - 22.04. 2012
stavím sa, že jeden z dopisov Draco venuje Hermione a práve tej hroznej noci na manore. prekvapil a dojal ma jeho list Dumbledorovi, toľko smútku a ľútosti...
Re: 4. kapitola Od: tigy - 23.04. 2012
Nemala by som dopredu vyzrádzať dej a tak ti nepoviem, či si sa trafila  Áno, bolo v ňom veľa ľútosti, myslím, že Draco veľmi ľutuje najmä to, že nemal dosť odvahy postaviť sa otvorene svojmu otcovi... Dumbledore by mu bol určite pomohol. Ďakujem za komentár.

Re: 4. kapitola Od: anonym - 22.04. 2012
nemyslím, že bolo až tak veľkým prekvapením, že Draco napísal druhý list Dumbledorovi.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Asi nie, keďže už keď im zadala profesorka úlohu, tak podvedome napísal na papier hneď po Severusovi jeho meno... Ďakujem za koment.

Re: 4. kapitola Od: iway - 22.04. 2012
no teda.. strašně se mi líbí nápad s těmi dopisy! díky
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Aj mne... ale či by som ich aj písala, byť na ich mieste, neviem  Ďakujem za komentár

Re: 4. kapitola Od: Nade - 22.04. 2012
Oni jsou všichni tak uzavření, tak sami a přitom jsou si blíž, než kdykoli jindy. Rozhovor Draca s profesorkou byl přesnou ukázkou toho, jak se všichni schovávají ve své ulitě a nechtějí ven. Řekla bych, že nejvíc se to týká právě Draca a Hermiony. Ostatní spíš působí, jakoby se jim konečně ulevilo, jako třeba Gregory nebo Neville. Díky, těším se na pokračování.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Určite záleží na tom, ako sa koho vojna bezprostredne dotkla a bez diskusie asi najviac Draca a Hermiony... s ďalšími študentmi asi nemá profesorka Willowovái až toľko práce  Vďaka za komentár.

Re: 4. kapitola Od: Patolozka - 22.04. 2012
Ta povídka je čím dál lepší. Mám ráda ten Dracův pohled a stále víc mě zajímá, co je to, do pekla (jak by řeklo Ron) s tou Grangerovou? (To byla řečnická otázka.) Dracův druhý dopis byl zajímavý i rozhovor s učitelkou. Zajímavá osůbka, mimochodem. Děkuji za další kapitolu!
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Teším sa, že poviedka zaujala   Viem, že to nie je nič akčné a ide skôr o pocity a niekomu sa preto môže zdať nudná, ale verím, aspoň podľa vašich komentov, že viacerým sa páči, tak ako aj mne...  Ďakujem za komentár.

Re: 4. kapitola Od: soraki - 22.04. 2012
z těch her by mi asi brzy hráblo myslím si, že Hermionina mini změna je možná také o tom, že někomu napsala dopis - možná. Protože to fakt pomáhá a navíc - papír snese hodně . Děkuji za překlad budu se těšit na další
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Áno, je možné, že Hermiona už niekomu napísala dopis a časť z toho, čo ju ťažilo, už zo seba dostala... keďže je poviedka písaná z Dracovho pohľadu, dozvieme sa to, len ak mu to povie... tak sa nechajme prekvapiť  Ďakujem za komentár.

Re: 4. kapitola Od: Osiris - 22.04. 2012
Perfektní! Ten dopis pro Brumbála se opravdu povedl. Všichni zažívají vnitřní boj, snad ho i vyhrají :) Díky za další kapitolku.
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Budeme im držať palce, ale som si istá, že vyhrajú  Ďakujem za komentár

Re: 4. kapitola Od: Gift - 22.04. 2012
Uuu ano,ponocuju:-). Musim se priznat,ze povidka me zaujala,pak me nadseni ochablo a ted opet vzrostlo:-). Zajimavy napad,zajimavy pohled na vec ze strany Draca, moc prijemna slovenstina-vytvorila jsem si na ten jazyk asi urcitou slabost:-). Tudiz…moc dekuji za preklad a tesim se na dalsi;-)
Re: 4. kapitola Od: tigy - 22.04. 2012
Ďakujem za komentár a dúfam, že aj ďalšie kapitoly si tvoj záujem udržia 

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke