Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Päť ľudí

3. Prvý list

Päť ľudí
Vložené: Jimmi - 15.04. 2012 Téma: Päť ľudí
tigy nám napísal:

FIVE PEOPLE  

Autor: Suni-Dlight

Originál: http://www.fanfiction.net/s/5454814/3/Five_People

Preklad: tigy

Beta-read: Jimmi

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Angst/General

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.


Five people – Piati ľudia

Kapitola 3: Prvý list

Ôsmacká klubovňa bola zariadená prekvapivo útulne, v kombinácii farieb všetkých štyroch fakúlt. Pred veľkým krbom, z ktorého navôkol sálalo príjemné teplo, bolo rozostavených najmenej pol tucta pohoviek a kresiel. Po oboch stranách krbu boli schody, z ktorých jedny viedli do chlapčenských a druhé do dievčenských spální. V rohoch izby stáli pracovné stoly, vzdialené od seba tak, aby poskytovali pokoj a súkromie.

V jednom z týchto odľahlých kútov spoločenskej miestnosti sedel Draco a pred sebou mal položený kus pergamenu.

Severus

“Už si s tou úlohou začal?”

Draco zakryl meno rukou a vzhliadol ku Gregorymu. “Vlastne ešte ani neviem, či ju vôbec budem robiť.”

“Ach.” Gregory si sadol oproti nemu. “Ja už som začal. List… Vincentovi.”

Draco prikývol. Bolo to pochopiteľné, tí dvaja si boli dosť blízki. “Dobrá voľba.”

“A čo ty?” spýtal sa Gregory.

Draco nemohol uveriť, že spolu vedú túto konverzáciu. Chalani sa predsa nerozprávajú o takýchto veciach, zvlášť nie oni dvaja!

Pokrčil ramenami. “Naozaj ešte sám neviem.”

“Počúvaj, čo myslíš, čo sa deje s Grangerovou?” nadhodil Gregory, keďže bolo očividné, že Draco sa na tému listov nehodlá ďalej baviť.

Draco znovu iba pokrčil plecami. Chrabromilčanka vyzerala v poslednej dobe nezvyčajne utrápene. Nehlásila sa na hodinách a sotva prehovorila aj k svojim spolubývajúcim, snáď s výnimkou Longbottoma. Prekvapivo ho to štvalo. Bol zvyknutý počúvať jej hlas. Keby bola znovu tou Vševedkou, vnieslo by to aspoň akési zdanie normálnosti do tohto nezvyčajného ôsmeho roku.

Draco pozrel na Gregoryho, ktorý už znovu pracoval na svojom liste. Potom pozrel na svoj vlastný list. “Myslím, že už pôjdem do postele.”

Gregory sa pousmial. “Brú noc.”

Draco si zozbieral veci a ponáhľal sa po schodoch do spálne. Finnigan a Thomas na neho zazerali, keď vošiel, avšak Draco ich ignoroval, prešiel k svojej posteli v najvzdialenejšom kúte izby a zatiahol závesy.

V izbe bolo ešte dosť svetla na to, aby mohol pracovať.

Severus

Zamyslene si pošúchal brkom čelo a začal písať svoj prvý list.

Severus

Nemôžem sa ubrániť pocitu, že som ťa sklamal.

Do dnešného dňa som si nie istý tým, čo si vlastne odo mňa chcel, alebo čo si odo mňa očakával, ale som si celkom istý, že toho bolo viac, ako som doteraz dokázal.

Stále nemôžem uveriť tomu, že ťa už viac niet. Viem, že keď som ťa videl naposledy, hádali sme sa. Bol som vydesený a ty si sa mi pokúšal pomôcť, ale ja som ťa nepočúval.

Vždy si tu bol pre mňa a ja som ťa vždy len odstrkoval.

Je mi to ľúto.

Naozaj sa cítim, akoby som ťa zradil a dúfam, že mi to všetko odpustíš.

Severus, je mi to tak, tak strašne ľúto! 

Tvoj krstný syn,

Draco

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 12.09. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 3. Prvý list Od: kolous - 13.01. 2015
Gregory, Gregory, Gregory, hmmm zkouším to zas a zniva ale stále je to zvláštní. Však víte, člověk si zvykne na Creba a Goyla že téměř zapomene, že to nejsou jména ale přímení. A Drakovo vyznání Sneipovi je smutné ale očividně uřímné. Díky moc

Re: 3. Prvý list Od: GwenLoguir - 20.07. 2012
Uf, ledva som sa ubránila slzám... Inak príšerne krátke kapitoly..

Re: 3. Prvý list Od: iway - 19.04. 2012
tak ktaé by mě zajímalo co se stalo hermione... teda.. takove napeti

Re: 3. Prvý list Od: Zuzana - 16.04. 2012
To bol smutný dopis a najhoršie na tom je, že sa nikdy nebude môcť ospravedlniť naozaj. Som zvedavá komu bude písať Hermiona Toto bola smutná kapitola a asi budú smutné všetky listy. Ďakujem za preklad.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Väčšina bude skôr odprosujúcich, nejaké vyjasňujúce a nájde sa aj obviňujúci, ale všetky sú zaujímavé  Ďakujem za komentár 

Re: 3. Prvý list Od: Nade - 16.04. 2012
To bylo hrozně smutné, ale je vidět, že Severus Snape zanechal po sobě citelnou stopu. Tipla bych si, že Draco nebude jediný, kdo by mu mohl napsat. Gregory se mi tady jeví jako ne úplný idiot, za což jsem opravdu ráda. Každý si všimne, že Hermiona je "divná", ale on to vysloví nahlas. Zajímalo by mě, co ji trápí. Komu bude psát ona? Díky, těším se na pokračování.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Severusovi...no, možno okrem Draca by mu mohol napísať aj Gregory... možno Neville? Či Hermiona - aby mu poďakovala, že ich toľké roky chránil? Obávam sa, že toto ostane ponechané už len na našej fantázii  Ďakujem za komentár.

Re: 3. Prvý list Od: Patolozka - 16.04. 2012
*slzička* Vzhledem k tomu, že zbožňuji povídky se Severusem, tak si mi vážně nelíbí, když je mrtvý, ale tak to JKR napsala a já to musím respektovat... Tohle bylo velmi smutné, ale svým způsobem i uklidňující. Jen by mě vážně zajímalo, co je to s tou Hermionou:-) Moc děkuji, překlad byl nádherný!
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Ďakujem  Mne sa tiež nepáči, že je Severus mŕtvy... vlastne, priznám sa, že keď som si prvýkrát prečítala knižku, nejako mi to nedošlo, že zomrel... myslela som, že to prežil a bol ďalej riaditeľom Rokfortu, keďže to hovoril Harry malému Albusovi v epilógu... tuším až keď som videla film, tak mi došlo, že zomrel a že Harry sa odvolával len na tú krátku dobu jeho riaditeľovania počas ich siedmeho ročníka  

Re: 3. Prvý list Od: jerry - 16.04. 2012
hmm gregory sa zaujima o svoje okolie dokonca o miu. ake nezvycajne. a vsetci chalani maju spolocnu izbu to je mozno dost krute. skoda ze su kapitolky take kratke aj ked co sa tyka prekladu su asi dlhe dost.  preklad je ale super dik moc.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Tak, snáď sa nám chlapci nepozabíjajú do konca školského roku... ale nie, veď od čoho tam máme profesorku Willowovú  Gregorymu toto intímnejšie prostredie iba desiatich ľudí akoby pomáhalo prejaviť sa trochu výraznejšie, sú si v podstate seberovní, už sa nedelia na tých "lepších" a ich poskokov... Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: 3lucky - 16.04. 2012
krásný dopis... stručný a přece je v něm všechno... Taky jsem zvědavá, co je s Hermionou. Těším se na pokračování... díky za překlad :-)
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Dracovi sa podarilo do pár slov vtesnať asi to najdôležitejšie, čo chcel Severusovi povedať... a mne je veľmi ľúto, že mu to nemôže povedať priamo do očí   Ja ďakujem za komentár 

Re: 3. Prvý list Od: dinca - 16.04. 2012
moc pěkné...abych pravdu řekla, tak ten Dracův první dopis mě trochu dojal...Jsem zvědavá, kamu napíše příště. Osobně mám pár tipů, ale nemyslím si, že budou správné.... Doufám, že budeš psát stejně skvěle jako doteď a moc ti děkuju
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Som si istá, že minimálne jeden-dva tipy by si mala určite správne  Ďakujem a budem sa snažiť nesklamať ani naďalej... 

Re: 3. Prvý list Od: solace - 16.04. 2012
Keď sa v predošlej kapitole spomínal Dracov úmysel napísať Severusovi list, dúfala som, že si ho budeme mať možnosť prečítať. A tak sa aj stalo. Bolo to smutné, ale aj krásne. Vďaka za preklad, tigy.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Vďakabohu (teda, vlastne vďaka autorke) dostaneme možnosť prečítať si všetky Dracove listy, ale aj zopár Hermioniných...  Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: Kellieta - 16.04. 2012
Krásné, ale smutné. Při čtení jsem v očích cítila podivné vlhko. Díky za překlad :)
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Neboj, myslím, že toto bol asi najviac emocionálny list, už bude snáď len lepšie  Ďakujem za komentík

Re: 3. Prvý list Od: Neprihlásený - 16.04. 2012
To je tak smutné ten dopis. Na druhou stranu je vidět, že má Drao v sobě spoustu citu.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
A snáď si to konečne aj niekto všimne  Ďakujem za koment

Re: 3. Prvý list Od: Jacomo - 16.04. 2012
Krásně vystižená atmosféra trochu podivného osmého ročníku... a zajímavý dopis. Jaký vlastně byl vztah těch dvou - Draca a Snapea? Srdečný těžko. Takže ze strany studentka respekt, jen v závěru překrytý strachem a špetkou mladické odbojnosti? A snaha chránit ze strany učitele? Nebo tam bylo víc z rodinného prostředí - touha být téměř otcem a synem? Fakt k zamyšlení. Díky za překlad!
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Myslím, že kanonicky to bol len vzťah študenta a vedúceho fakulty, aj keď bystrého študenta, čo určite Snape oceňoval... a či v ňom Snape videl akúsi náhradu za syna? Ťažko povedať, podľa mňa po toľkých rokoch nebezpečného a vyčerpávajúceho špiónskeho života Snape na rodinný život dávno rezignoval... možno keby prežil... ach, prečo nám to len JKR urobila?  Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: soraki - 16.04. 2012
to jsou docela uvěřitelné pocity, co myslíte? Věřím, že přesně takhle by se mohl Draco cítit... Děkuji za překlad
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Áno, tiež si myslím, že Draco si v období po vojne asi dosť spytoval svedomie... a snáď sa zmenil k lepšiemu, myslím aj v kánone, nielen vo fanfiction, tá v tom má väčšinou jasno  Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: tiberia - 16.04. 2012
Jsem zvědavá, co řeší Hermiona. A Drakův dopis byl krásný.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Ďakujem, všetko sa dozvieme 

Re: 3. Prvý list Od: anonym - 15.04. 2012
trošku smutné.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Neboj, bude aj veselšie, ale nie hneď  Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: denice - 15.04. 2012
Krátké, ale krásné. Upřímně mě překvapilo, že Draco vůbec začal psát nějaký dopis. Tolik bolesti, tolik citu, co v něm je.  Dobře, že Draco má Grega, aby si měl s kým promluvit. Jsem zvědavá, co se děje s Hermionou. Díky.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Áno, toto bola krátka kapitolka, aj som zvažovala zverejniť ju až spolu s nasledujúcou kapitolou, ale keď už bola hotová...  Bez Gregoryho by bol Draco, minimálne spočiatku, asi dosť stratený, takže je super, že ho tam má... Ďakujem za komentár  

Re: 3. Prvý list Od: gleti - 15.04. 2012
velmi silný příběh, dobře napsaný. to jak autorka přesně vystihla emoce traumatizovaných hrdinů je úžasné
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
A ja dúfam, že sa mi tú silu podarí zachovať aj v preklade, tak držte palce  Ďakujem za komentár

Re: 3. Prvý list Od: marci - 15.04. 2012
Moc krásné. Gregory je mi tu nad očekávání sympatický... Smutný dopis. Jsem zvědavá, komu budou adresovány další. Komu bude psát Hermiona. A vlastně bych si moc ráda přečetla ten Gregův. Díky moc. skvělý překlad, jsem namlsaná na pokračování.
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Ďakujem, snažila som sa  Nejaké z Hermioniných listov si určite prečítame...    

Re: 3. Prvý list Od: salviq-25 - 15.04. 2012
Troškú smutný začiatok a mám vo všetkom viac menej zmätok takže dúfam že ďalšie kapitoly mi trochu "upravia" moje cvoknutú myšlienky lebo ja si už robím vlastný príbeh :D 
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
Fíha, a aký vlastný príbeh?  Postupne sa všetko dozvieme, chce to trpezlivosť  Ďakujem za koment

Re: 3. Prvý list Od: teriisek - 15.04. 2012
Tak to byl trochu smutný dopis na začátek. Ale vzhledem k tomu, komu píše Gregory... předpokládám, že všechny ty dopisy budou svým způsobem smutné. Jsem zvědavá, co se děje s Hermionou a co bude dál, díky moc za překlad!
Re: 3. Prvý list Od: tigy - 16.04. 2012
No, niektoré možno menej smutné, neboj  Ďakujem za komentár.

Prehľad článkov k tejto téme:

Suni-Dlight: ( tigy )17.07. 201215. Budúcnosť (záver)
Suni-Dlight: ( tigy )02.07. 201214. Koncoročný ples
Suni-Dlight: ( tigy )28.06. 201213. Novoty
Suni-Dlight: ( tigy )16.06. 201212. Odvaha
Suni-Dlight: ( tigy )13.06. 201211. Chýbaš mi
Suni-Dlight: ( tigy )05.06. 201210. Otvorenosť
Suni-Dlight: ( tigy )30.05. 20129. Skaza
Suni-Dlight: ( tigy )27.05. 20128. Miesta
Suni-Dlight: ( tigy )18.05. 20127. Dôvera
Suni-Dlight: ( tigy )10.05. 20126. Pády
Suni-Dlight: ( tigy )03.05. 20125. Pocity
Suni-Dlight: ( tigy )22.04. 20124. Zmätok
Suni-Dlight: ( tigy )15.04. 20123. Prvý list
Suni-Dlight: ( tigy )11.04. 20122. Zármutok, zmierenie a medzifakultná spolupráca
Suni-Dlight: ( tigy )05.04. 20121. Študenti ôsmeho ročníka
. Úvod k poviedkam: ( tigy )03.04. 2012Úvod k poviedke