Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď sa chce, všetko sa dá

Úvod k poviedke

Keď sa chce, všetko sa dá
Vložené: Jimmi - 31.03. 2012 Téma: Keď sa chce, všetko sa dá
Jimmi nám napísal:
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Where There's a Will

Autor: grangerinvestigations

ORIGINÁL:  http://www.fanfiction.net/s/4359182/1/Where_Theres_a_Will

Tak nad prekladom tejto poviedky som premýšľala hrozne dlho. Potrebovala som poštuchnutie, pretože ešte stále som si nie istá, či to zvládnem a aký bude výsledok. Má všetko, čo od poviedky očakávam, to vám zatiaľ musí stačiť.  A názov je časťou „Where is the will there is a way” alebo ako sa u nás hovorí: „Keď sa chce, všetko sa dá.”

 Keď sa chce

Preklad:
 Jimmi

Banner: Jimmi (aby sa nepovedalo)

Stav: súhlas s prekladom

 Dĺžka:  necelých 80 tisíc slov

Počet kapitol: 30

Prístupnosť: M (od 16.rokov)

Pairing: Dramione

 Žáner: Humor/Romance

Zhrnutie: Lucius Malfoy zanechal dosť podivnú poslednú vôľu: ak bude Draco pracovať pre Hermioniu jeden rok, aj on, aj jej SOPLOŠ zdedia tridsať miliónov galeónov. Samozrejme, možno sa skôr obaja vzájomne zabijú... Ignoruje Epilóg. Prístupnosť M kvôli slovníku.


   Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní grangerinvestigations, ktorá napísala túto fanfiction.


Poznámka na záver:  Uvidím podľa toho, ako mi pôjde prvá kapitola, ale zatiaľ mám v pláne preklad z rýchlika, t.j. bez bety. Takže očakávajte čechizmy, novotvary, skrátka, čo mi slina na jazyk prinesie. To neznamená, že neuvítam pomoc - pokojne upozornite na chyby, skrátka klasika :D

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Úvod k poviedke Od: frankie89 - 02.07. 2012
Ho ho ho... originální nápad, jdu na to. Už vidím hrdého Draca, jak se snaží být slušný na skřítky, no snad už jenom proto, si to musím přečíst...

Re: Úvod k poviedke Od: Jacomo - 01.04. 2012
Jimmi, ty šílenče, ty začínáš další překlad?! Promerlina, ženská, jak to zvládáš?! Já už zase o měsíc odložila spuštění velkého překladatelského projektu, protože jsem prostě neustále ve skluzu, a ty jedeš jako lokomotiva. Fakt klobouk dolů! Banner je d-o-k-o-n-a-l-ý )) Zejména ta část s červenou opravou ))
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 01.04. 2012
Šialenec je asi správny výraz. Práve som vzala ďalšie betovanie. Ale táto poviedka je len náplasť na UL, niečo čím sa odreagujem, aby som sa k tomu mohla vrátiť. Zresetovať mozog. Chápeš, že?

Re: Úvod k poviedke Od: denice - 31.03. 2012
Banner je boží! Šíleně se těším na pořádně praštěnou povídku. Lucius byl pod Imperiem, když psal závěť? Vidím Draca, jak ho vyhrabává z hrobu, aby ho mohl znovu zabít... Jak já se těším!

Re: Úvod k poviedke Od: Zuzana - 31.03. 2012
Mám rada preklady z rýchlika. Pretože keď sa Ty do niečoho pustíš tak sa to sem nádherne sype a nemám čas na absťáky. A obsah sľubuje, že to bude naozaj zážitok. A okrem toho si to sľúbila aj Ty, tak to bude tak. Ešte si nevybrala poviedku, ktorá by sa mi nepáčila. Teším sa.

Re: Úvod k poviedke Od: janulikD - 31.03. 2012
Jenom jsem přečetla těch pár vět a musela jsme se usmát při té představě... Lucius byl vtipný? 

Re: Úvod k poviedke Od: Osiris - 31.03. 2012
Wow, tak to bude sranda

Re: Úvod k poviedke Od: Rapidez - 31.03. 2012
Vzpomínám si, že jsem o tu povídku kdysi dávno zakopla; bude to parádní, myslím, že jsi už dlouho potřebovala nějakou střelenou Dramione! Přeji hodně času a chuti k překladu. A ten banner mě pobavil!

Re: Úvod k poviedke Od: JSark - 31.03. 2012
Prečítam, ale asi až po dokončení (netuším čoho - či poviedky alebo dizertačky). Ozaj, nehovorí sa skôr "Všetko ide keď sa chce"?
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
Aj táto verzia mi je povedomá, ale tú hore vypluli všetky moje slovníky. Je pravda, že s ide by sa to "rýmovalo". Há, google. Používa sa aj to aj to, dokonca, keď sa chce, tak sa dá všetko. A otočené z každej strany. Tak to nejdem komplikovať a nechávam ako mám. Ale dobrý postreh.

Re: Úvod k poviedke Od: tigy - 31.03. 2012
Absolútne úžasný banner  A poviedka tiež vyzerá lákavo, idem hneď na prvú kapitolku 

Re: Úvod k poviedke Od: Liz - 31.03. 2012
No, ještě před čtením povídky jsem zvědavá, co Luciusovi přelétlo přes nos.

Re: Úvod k poviedke Od: Claire - 31.03. 2012
Jimmi, banner je nejen pěkný, ale i vtipný. Značně vtipná mi připadá i Luciusova podmínka ke získání zmíněných pár drobných. Takže zvědavost zvedla hlavu a jede na plné obrátky. Stále zůstávám skalní fanynkou nevrlého netopýra, ale uznávám, že tvůj výběr Dramione je bezchybný a povídky nepatří k běžnému klišoidnímu průměru. Navíc, když k tomu přihodím všechny tvé  "výhružky", závěr se nabízí sám... Pokud se nanabídl, doplňuji, že přecházím na čtenářsko-komentátorský mód a první kapitolu.
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
Narážaš na kúzlo? Zatiaľ som ho nepoužila.  Potrebujem sa odreagovať od UL, to je celé. A bbarku som vyťažila Staticom a má k tomu vlastný preklad. Ty si tu nezažila moje preklady z rychlíka, že nie? Ešte kým som nemala bety? No uvidíme.

Re: Úvod k poviedke Od: Kellieta - 31.03. 2012
Tak na toto se těším, zvláště na Dráčka :)

Re: Úvod k poviedke Od: Nade - 31.03. 2012
Sice nechápu, proč zrovna Lucius Malfoy si vymyslel tuto podmínku, ale vypadá to slibně. A navíc Humor/Romance  a ještě spousta vylgárních výrazů? Neuvěřitelně lákavá kombinace. Už se těším.
Re: Úvod k poviedke Od: Nade - 31.03. 2012
Jejda! Teď jsem si pořádně (opravdu pořádně) prohlédla banner a ta oprava na Asistent!!! mě úplně odrovnala. 
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
Ty, neuveríš, ale to bol taký náhly nápad, vôbec som to neplánovala, ale sama som sa pri tom bavila. A keď som si predstavila, ako to zúrivo prečiarkuje, tie výkričníky tam skrátka museli byť. Díky

Re: Úvod k poviedke Od: kometa - 31.03. 2012
Ááá, Jimmi, to vypadá skvostně! A ten banner je naprosto úžasnej! Moc a moc se těším Držím palce, ať ti překlad jde a sem s čechismama a novotvarama a čímkoliv, co ti slina na jazyk přinese, my to berem všechno - známe ty tvoje řeči o překladu z rychlíku :-D
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
Všimli mí rádcové, všimli? Mala som skôr preklad prvej kapitoly ako banner, dokonca v úvode som mala, že zatiaľ bez banneru. A nakoniec to bola záležitosť asi 10 minút a správneho nápadu. Smiala som sa tomu sama, to mi ver. Živo som si to vedala predstaviť :D Díky PS. Preklad z rýchlika - len pre istotu, aby ma zase niekto "nesprdol" za nespisovnú slovenčinu (myslím to v dobrom, len ma nenapadlo vhodnejšie slovo)
Re: Úvod k poviedke Od: kometa - 31.03. 2012
Jsi prostě génius - já úplně vidím Draca s brkem namočeným do červeného inkoustu, jak s nepříčetně zuřivým výrazem škrtá Secretary a píše Asistent se třemi vykřičníky :-D Prostě banner bez chybičky - takhle to vypadá, když člověka políbí můza :-D A kombinace humor/romance je přesně to, co teď potřebuju. Takže se fakt nemůžu dočkat a tenhle kousek budu určitě číst průběžně :-)

Re: Úvod k poviedke Od: lulka4565 - 31.03. 2012
wuuuu, ta to bude zabava, uz sa tesim..... :D
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
S tým až tak naisto nepočítaj, má to veľmi vážne miesta, ale občas som vybuchla smiechom, to je pravda .Díky

Re: Úvod k poviedke Od: Lucka - 31.03. 2012
Draco pracuje pre Soploš? Tak to si nenechám ujsť! Už sa veľmi teším, konečne nejaké to Dramione po všetkých Snamione a Drarry. Nesťažujem si, ale dramione je dramione   Teším sa na preklad! 
Re: Úvod k poviedke Od: Jimmi - 31.03. 2012
Hermiona by ťa opravila. S.O.P.L.O.Š. (len pokus o vtip). Ja som si až pri tejto poviedke uvedomila, že stále používam SPOŽÚS. Aspoň to konečne dostanem do krvi. No, Dramione snáď jednoznačne vedie,. stačí sa pozrieť na menu. Ups, ja som tam určite nejaké Snamione zabudla pridať. Snáď preklad nesklame. 

Prehľad článkov k tejto téme:

grangerinvestigation: ( Jimmi )21.08. 201230. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.08. 201229. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.08. 201228. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.08. 201227. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )15.08. 201226. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )13.08. 201225. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.08. 201224. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )01.08. 201223. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.07. 201222. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.07. 201221. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )29.07. 201220. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.07. 201219. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )03.07. 201218. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )27.06. 201217. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.06. 201216. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )25.06. 201215. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )22.06. 201214. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )14.06. 201213. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )30.05. 201212. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )28.05. 201211. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )19.05. 201210. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )17.05. 20129. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )16.05. 20128. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )05.05. 20127. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )26.04. 20126. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )18.04. 20125. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )09.04. 20124. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )04.04. 20123. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )02.04. 20122. kapitola
grangerinvestigation: ( Jimmi )31.03. 20121. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )31.03. 2012Úvod k poviedke