Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

Blue Christmas

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 20.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read:Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/20/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera. Táto pieseň patrí len a len Elvisovi Presleymu!

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=1ODuAwR1-pE&feature=results_video&playnext=1&list=PL0C0A8F33E4DA4382

 

Blue Christmas  (Smutné Vianoce)

 

Lucius nazeral cez záclony a sledoval, ako vločky klesajú na zem. Predtým sa na chodníku roztápali, lenže teraz teplota prudko klesla a okolie sa začalo belieť. Povzdychol si a takmer si zaželal, aby radšej pršalo.

Zatiahol závesy a pokrútil hlavou. Deň pred Štedrým večerom vznikla medzi čarodejníckymi svetmi USA a Veľkej Británie vážna kríza. Chvosty jednorožcov boli na britských ostrovoch nedostatkovým tovarom a americkí dodávatelia si dopriali trochu cenového vydierania. Kríza dosiahla vrchol, keď Kingsley predniesol prejav odsudzujúci Čarodejnícky senát pre jeho nečinnosť v tejto veci. Vzhľadom na to, že si Lucius udržal medzi Američanmi určitý stupeň popularity, ho povolali, aby sa postaral o uvoľnenie napätia a zistil, či bude možné dosiahnuť kompromis.

Samozrejme, Luciusov šarm zachránil situáciu, ale trvalo to až do Štedrého večera, kým záležitosť vyriešili. Teraz musel podpísať dokumenty, hneď ako ich sova doručí a obratom ich poslať predsedovi Snemovne. Hoci to nebolo nič, čo by sa nedalo úradne potvrdiť až po Novom roku, pocítil trochu úľavy, že jeho ego bolo uspokojené.

Uvažoval, že sa premiestni domov, ale hotel z pochopiteľných dôvodov zamedzil premiestňovať sa priamo z budovy. Mohol ísť k premiestňovaciemu bodu, bohužiaľ sa začal dvíhať vietor. Sedem palcov snehu, ktoré mali podľa predpovede do rána napadnúť spolu s prudkým vetrom vytvoria podmienky bielej smrti.[1] Prečo si zo všetkých miest pre uskutočnenie vládneho obchodu vybrali americkí čarodejníci práve Omahu v Nebraske?

Lucius si povzdychol. Nemal teraz dôvod sťažovať sa na svoj osud. Skrátka si dopraje poriadny kúpeľ vo vlastnom vyhrievanom bazéne a bude čakať, až sneh zmizne. Možno by sa dokázal premiestniť domov ráno, hoci v Británii už bude takmer po Vianociach. Ešte raz vzdychol a znovu sa pozrel z okna.

Kde trčí tá sova?

Jeho myšlienky sa preniesli k predchádzajúcim sviatkom stráveným s rodinou. Narcissa by robila posledné úpravy pred vianočným večierkom, než by škriatkovia dokončili upratovanie sídla. Draco by čoskoro prišiel so svojou ženou Ginevrou. Aj keď tú ryšavku neznášal, musel pripustiť, že si z času na čas užíval ich vzájomné slovné prestrelky.

O niečo neskôr by prišli na skok aj Severus s Hermionou. Pravdepodobne by sa držali za ruky, aspoň pokým by sa nedostali k hlavnému vchodu, hoci by Severus popieral všetky obvinenia, že by bol schopný prejavovať akúkoľvek náklonnosť. Tváril by sa, ako ho veľmi obťažuje, že musel prísť na tento žúr, ale záblesk v jeho očiach by prezradil jeho skutočné emócie. Hermiona by si všimla domáceho škriatka a spýtala sa, ako s ním zaobchádzajú. On by sa jej snažil vyhnúť za každú cenu. Lucius sa pri tej predstave potichu zasmial.

Všetci by sa zhromaždili v obývacej izbe a rozprávali sa. Vianočný stromček by žiaril v pozadí, kompletne ozdobený elegantnými reťazami zo zlatých korálikov a farebnými guľami. Potom by domáci škriatok zazvonil a oznámil začiatok večere. Všetci by si sadli k jedálenskému stolu a pochutnávali si na rozbife, pudingu a výbere ďalších jedál. Už len pri tej predstave sa v Luciusových ústach začali zbiehať slinky.

Po večeri by sa vrátili do obývacej izby, čo Lucius sebecky pokladal za svoju obľúbenú časť večera. Zhromaždili by sa okolo stromčeka a otvárali darčeky. Už takmer videl Narcissin výraz, keď by otvorila darček s diamantovou brošňou, ktorú jej kúpil. Povedal jej, že nemá v úmysle kupovať takéto čačky, ale možno prekukla jeho lesť...

V očiach sa mu objavila slza, kým sa táto scéna odohrávala v jeho hlave. Bolo mu jedno, ako nízko klesla ortuť v teplomere, alebo ako veľmi mu bude sneh brániť vo výhľade. Hoci by sa mal aj rozštiepiť a prísť tak o nohu, musí stihnúť Štedrý večer.

Klopanie na dvere prerušilo jeho myšlienky. Povzdychol si, ako tam stál a prešiel cez miestnosť, aby ich otvoril. Zalapal po dychu, keď zbadal, kto sa nachádza na druhej strane.

„Veselé Vianoce, Lucius!“ zvolali unisono Narcissa, Draco, Ginny, Hermiona a Severus.

„Čo... čo tu, robíte?“ prekvapene sa spýtal.

„Hermiona našla na internete muklovskú stránku, kde sa písalo o tunajšom hroznom počasí. Domysleli sme si, že asi neskončíš skôr, než sa začne snehová víchrica, a tak sme sa za tebou premiestnili,“ odvetila Narcissa.

„To... to ste nemuseli,“ povedal Lucius.

„Ja viem, ale bez teba by to neboli Vianoce,“ dodala jeho žena.

Lucius ju objal.

„Ďakujem,“ povedal, predtým, ako zosmutnel „Obávam sa, že táto izba nie je pre túto príležitosť vhodne vyzdobená, hoci...“

Severus pokrčil plecami a pozrel na Hermionu.

„V každom prípade som nikdy nebol za výstrednú vianočnú výzdobu.“

„Ale, buď ticho! Máš rád moju výzdobu a ty to vieš!“ doberala si ho.

„Dobre, poďte všetci dnu!“ prerušil ju Lucius a cítil, ako sa mu dvíha nálada.

Možno nakoniec bude mať krásne Vianoce.

 

Pozn. prekl.:  [1] Biela smrť (whiteout) je počasie, v ktorom sú viditeľnosť a kontrast znížené snehom alebo pieskom. Obzor zmizne a nie sú k dispozícii žiadne vzťažné body, takže orientácia je skreslená. Biela smrť je definovaná, ako stav difúzneho svetla, kedy predmety nevrhajú žiadne tiene; zdá sa, akoby vrstva bielych mrakov splývala s bielym snehom a neexistuje žiadny viditeľný obzor. (zdroj wikipédia)

"Blue Christmas" je vianočná pieseň, ktorú napísali Billy Hayes a Jay W. Johnson. Zdrvujúci príbeh nenaplnenej lásky odohrávajúcej sa počas sviatkov bol dlho považovaný za základnú vianočnú skladbu country štýlu. Ako prvý ju naspieval Doye O'Dell v roku 1948 a nasledujúci rok spopularizoval Ernest Tubb. Elvis Presley vytvoril z piesne "Blue Christmas" v roku 1957 stálu rock-and-rollovú klasiku.

Ďalšie cover verzie tejto piesne naspievali: The Partridge Family, Céline Dion, Bright Eyes, Nerina Pallot, Low and Billy Idol a Andrea Bocelli.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Blue Christmas Od: martian - 24.05. 2014
Povídka mne přivedla k následující úvaze: čistě teoreticky - kdyby ten ryze kanonický Lucius měl před sebou pouze dvě varianty své možné budoucí snachy (a opravdu žádnou únikovou cestu, jak se z toho vykroutit), komu by on sám za sebe, (bez ohledu na preference ostatních členů rodiny), dal přednost: Hermioně Grangerové nebo Ginny Weasleyové? Výjimečně schopné a inteligentní mudlovské šmejdce  nebo mnohem průměrnější a charakterově plošší čistokrevné z rodiny, která je podle jeho mínění „všem kouzelníkům pro ostudu“ ? A komu by asi dala přednost JKR, jsouc vehnána do stejně prekérní situace?...

Re: Blue Christmas Od: NessC - 12.02. 2012
Pěkné. :) Děkuji za překlad.

Re: Blue Christmas Od: Goddy - 22.12. 2011
I Lucius může mít rád Vánoce..

Re: Blue Christmas Od: myska111 - 21.12. 2011
To byla velmi dojemná povídka, takový sentimentální Lucius milující svou rodinu a přátele se mi líbí. Moc pěkná vánoční povídečka. Dneska nám taky napadl sníh, ale už stihl zase skoro roztát.
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Lucius je určite vo svojej podstate sentimentálny a na svoju rodinu si potrpel vždy. Som rada, že sa ti príbeh páčil. Ďakujem, mysko.:-)  (na tvoju poviedku som nezabudla, len mám toho momentálne veľa. ozvem sa)

Re: Blue Christmas Od: Zuzana - 20.12. 2011
Jééj, aj keď je to zaradené v snamione, aj tak sa teším z Luciusa a som rada, že ho tak krásne prekvapili. Bolo mi ho ľúto, že zostane sám a potom to jeho rozhodnutie ma vyplašilo, nechcela by som aby sa rozštiepil, bola by takej dokonalosti škoda :)
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Chudák Lucius, sám v takej diere počas Vianoc. Ešte keby to tak bol New York! Nakoniec všetko dobre dopadlo. ;-) Ďakujem, Zuzka.

Re: Blue Christmas Od: zuzule - 20.12. 2011
No sice to asi nebude takl luxusní, ale určitě budou mít skvělý vánoce, bo jsou všichni pohromadě. :)
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Luxus je u Malfoyovcov dôležitý, ale raz za čas postačí aj hotelová izba. Majú predsa prútiky.;-) Dôležité je, že sú spolu. Ďakujem.:-)

Re: Blue Christmas Od: larkinh - 20.12. 2011
Další příběh, kde jsou Malfoyovi vykresleni jako lidé To vzpomínání bylo úžasné. A taky ti musím poděkovat za ty vysvětlivky k jednotlivým koledám. 
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Aj ja mám rada príbehy, kde sú Malfoyovci poňatí z tej ľudskejšej stránky. Ďakujem za komentár.:-)

Re: Blue Christmas Od: Tesska - 20.12. 2011
Že slza a u Luciusa! Páni, veď to je hotový Vianočný zázrak :D Krásny preklad. Je ozaj fajn vidieť Luciusa aj z tej ľudskejšej stránky, ako obyčajného človeka, ktorý sa teší na Vianoce. Veľmi milá poviedočka, ďakujem za preklad :)
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Taká egoistická slza sa objaví občas aj v oku Malfoya staršieho. Jeho rodina si užíva Vianoce a on je sám ako prst niekde uprostred Nebrasky. Celkom sa to dá pochopiť. :-)) Ďakujem.

Re: Blue Christmas Od: Claire - 20.12. 2011
Tak tato kapitolka se mi líbila o dost víc, než včerejší. Luciuse s lidskými slabostmi nepotkáváme denně, že? Zbývají už jen čtyři čokoládky - kdopak a čím nás ještě překvapí? Díky za překlad
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Som rada, že sa ti príbeh páčil. Myslím, že aj Lucius má svoje slabosti... ako každý. Ďakujem, Claire.:-)

Re: Blue Christmas Od: Patolozka - 20.12. 2011
Úžasné, krásné a neobvyklé z pohledu Luciuse. Ještě že jeho rodina měla dost drzosti za ním přijet! Moc děkuji.
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Ďakujem. Narcissa zrejme vedela, že si jej muž potrpí na Vianoce strávené v kruhu rodiny. A potom tá diamantová brošňa... :-D

Re: Blue Christmas Od: denice - 20.12. 2011
Zvláštní a krásné, líbí se mi vážený Lucius, který plní důležité diplomatické úkoly a teď teskní po své rodině a přátelích. A Severus s Hermionou, Draco s Ginny, lépe to nemohlo dopadnout. Milý příběh, který zahřeje u srdce. Díky.
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Lucius, je rodený diplomat a intrigán! :-D Myslím, že si v čarodejníckej Británii nemohli lepšie vybrať. Ďakujem, denice. ;-)

Re: Blue Christmas Od: marci - 20.12. 2011
Hezké... Mám ráda "lidské" Malfoyovi. Ačkoli Draca s Ginny bych nikdy nespárovala :-)  Díky moc.
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Tiež mám rada ľudských Malfoyovcov. Mne Draco s Ginny neprídu ako zvláštny zjav. Čítala som niekoľko SS/HG fanfiction, kde boli spárovaní. Vďaka za komentár, marci.:-)

Re: Blue Christmas Od: kometa - 20.12. 2011
Jé, tak tahle byla moc pěkná! Mám moc ráda povídky, kde má Lucius možnost projevit se i jako člověk, ne jen jako šílený magor a smrtijed. Opět díky moc za krásný překlad, solace, užila jsem si dnešní čokoládičku :-)
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Aj ja mám rada také poviedky. Myslím, že po všetkom čo prežil, vrátane Azkabanu, sa z neho mohol stať celkom normálny človek - na malfoyovské pomery. Ďakujem, kometo. :-)

Re: Blue Christmas Od: teriisek - 20.12. 2011
Tak tohle se mi líbilo víc než to včerejší, ale k mým oblíbeným to patřit nebude, i když to mělo zvláštně dojemnou atmosféru. Děkuju moc za překlad a jsem zvědavá na zítřejší kapitolu!
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Som rada, že sa aspoň trochu páčilo. Ďakujem za komentár.:-)

Re: Blue Christmas Od: Samarka - 20.12. 2011
Pěkný kousek, byly lepší, ale tento má také něco do sebe...tak nějak tajně si přeji, aby nikdo letos nemusel zažít blue christmas-nesplnitelné, jako většina mých přání, ale nevzdávám to...ono na druhou stranu občas i ty smutné věci pomohou k radosti z těch šťastných ;)
Re: Blue Christmas Od: solace - 22.12. 2011
Nuž, v živote je to tak - raz hore, raz dole. Ale Luciusovi to tentoraz vyšlo. Ďakujem za komentár, Samarko. :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel