Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

All I Want For Christmas

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 18.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read:Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/18/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Táto pieseň, rovnako ako párovanie boli želaním čitateľov, a tak dúfam, že som obom učinila zadosť.

Nevlastním Harryho Pottera, ani túto pieseň, ktorá patrí Mariah Carey.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=yXQViqx6GMY

 

All I Want For Christmas  (Všetko, čo chcem na Vianoce)

 

Smrť Severusa Snapa zasiahla Draca ťažšie, než by si myslel.

Celé mesiace bol otupený, nezaujímal sa o svoje pocity, nemyslel na to. Nakoniec išiel do knižnice pátrať po nových kúzlach. Keď náhodou naďabil na zaklínadlo Muffiato a prečítal si, že ho vytvoril Severus Snape, konečne si dovolil rozplakať sa. Nebol to len plač, vrhol tíšiace kúzlo a začal nariekať rozmýšľajúc, prečo Severus Snape zomrel v nemilosti namiesto neho, Draca Malfoya.

Ako Draco plakal, pocítil na svojom ramene ruku. Utrel si oči, vzhliadol hore a zavrčal na človeka, ktorý sa mu odvážil ponúknuť útechu. Jeho vrčanie však utíchlo, keď zbadal v jej očiach bolesť a zadržiavané slzy. Mohla by Hermiona Grangerová pochopiť, ako sa cíti?

„Tiež mi chýba,“ šepla Hermiona.

„Ty si ho nepoznala,“ odsekol Draco.

„Viem, že si nezaslúžil zomrieť,“ povedala. „A rovnako viem, že ani ty by si si nezaslúžil zomrieť.“

Draco prikývol.

„Ďakujem,“ riekol, keď pocítil, ako ním prebehol pocit pokoja. Položil jej ruku na rameno a venoval drobný úsmev.

Týmto vyhlásením sa začal ich vzťah. Spojení spoločným smútkom za Severusom Snapom, začali zdieľať aj iné veci. Hermiona mu porozprávala príbehy zo svojho muklovského života, o dobrodružstvách prežitých na úteku pred lapačmi. Draco s ňou prediskutoval svoj život medzi čistokrvnými a taktiež svoju tajnú lásku k elixírom. Po určitom čase ju začal považovať za priateľku.

A po roku ju začal považovať aj za čosi viac.

Nieže by jej to Draco niekedy povedal. Nie, ona sa držala toho tupca Rona aj napriek skutočnosti, že mal mozog veľkosti orieška. Draco sa snažil ignorovať svoje city k nej, ale ony silneli zakaždým, keď spolu hovorili. Niečo bolo potrebné urobiť, a to rýchlo.

*****

„Odviedli škriatkovia dobrú prácu pri zdobení vianočného stromčeka?“ spýtala sa Narcissa.

Draco prikývol navzdory skutočnosti, že jeho myšlienky boli u istej hnedovlasej čarodejnice. Uprene sa díval na ozdoby, ale dokonca ani krása stromčeka nemohla odviesť jeho pozornosť od skutočnosti, že Hermiona trávila Vianoce s Weasleym a nie s ním.

„Čo sa deje?“ spýtal sa Lucius, keď si všimol neprítomný pohľad svojho syna.

Draco sa oslobodil od myšlienok.

„Nič, otec,“ odvetil.

Lucius zdvihol obočie, ale nepovedal k danej téme nič viac. Namiesto toho sa spýtal: „Koho by si rád pozval na náš vianočný ples?“

„Vianočný ples?“ vyhŕkol Draco.

Lucius prevrátil očami.

„Áno, vianočný ples. Vieš, ten, ktorý plánujeme už štyri mesiace.“

„Ach, áno, ten ples,“ Draco odpovedal a očervenel v rozpakoch.

„Draco, miláčik, nevyzeráš dobre,“ prerušila ho Narcissa. „Nepotrebuješ si trochu oddýchnuť?“

„Nie,“ odvetil a v hlave mu skrsla myšlienka. „Mám sa celkom dobre. Myslím, že by som chcel pozvať Hermionu Grangerovú.“

„Čože?“ Lucius a Narcissa jednohlasne skríkli.

„To nemyslíš vážne,“ pokračoval Lucius.

„Rozmýšľajte,“ povedal Draco s úškrnom, „je muklorodeným členom Zlatého tria. Keď príde, bude to vyzerať, akoby sme prekonali všetky staré predsudky.“

Lucius sa začal usmievať.

„To je pravda. Rozhodne by sme mali využiť PR.“ (pozn. prekl.: public relation – styk s verejnosťou)

„A čo jej priateľ?“ spýtala sa Narcissa.

„Čo je s ním?“ zareagoval Draco.

Narcisa sa uškrnula.

„Aha,“ povedala a chápavo prikývla.

„Tak ich pozvime všetkých!“ pokračoval Lucius, nevnímajúc Narcissu a Draca.

„Nie,“ ozval sa Draco. „Len Hermionu Grangerovú. Weasley nemá dobré spôsoby potrebné pre účasť na tomto večierku a Potter bude so svojou priateľkou mimo mesta hľadať to, či ono stvorenie.“

„Ako vieš, že bude Potter mimo mesta?“ sondovala Narcissa.

Pokrčil plecami.

„Klebetí sa o tom, keď teraz chodí s Lunou Lovegoodovou. Každý rok na Štedrý deň hľadá Luna vianočných škriatkov. Prečo by to malo byť tento rok inak?“

„Dobrý postreh,“ poznamenal Lucius. „Takže pozveme len Grangerovú.“

„Ďakujem,“ odvetil Draco.

*****

Hermiona stála v rohu a pozorovala, ako ostatné páry tancujú. Obliekla si purpurové šaty s hlbokým výstrihom, ale necítila sa v nich krásna. Všetci okolo nej vyzerali tak šťastne. Možno by mala odísť skôr, než im pokazí náladu. Nemohlo byť zábavné byť počas vianočnej oslavy v rovnakej miestnosti s depresívnym človekom.

„Hermiona!“

Jej tvár sa rozžiarila, keď sa otočila za hlasom.

„Ahoj Draco!“ odvetila. „Krásny večierok.“

„Vďaka, ale nedalo mi, keď som si všimol, že netancuješ,“ pokračoval.

Hermiona si povzdychla.

„Viem. Skrátka nemám dnes večer dobrú náladu.“

„Naozaj? Prečo?“ spýtal sa Draco.

„Ron bol rozčúlený, že som bola pozvaná na váš večierok. Povedala som mu, že sa ťa spýtam, či by mohol prísť, ale nechcel o tom ani počuť. Začal mi rozprávať, aký si bol hnusný, a že si len odporný slizolinčan. Nemohla som to nechať tak a povedala som mu, aby prestal urážať mojich priateľov. A to viedlo k ešte väčšej hádke.“

„To ma mrzí,“ povedal Draco, keď sa snažil skryť svoju rastúcu radosť.

„A tak,“ pokračovala, „aby som to skrátila, rozišli sme sa.“

„Och,“ vzdychol, zasiahnutý tým, že sa kvôli nemu rozišla s Ronom. „No, zrejme by som sa mal teraz spýtať, prečo si aj tak prišla?“

Jej pery sa zvlnili v úsmeve.

„Len som ťa chcela podporiť. Si môj priateľ.“

Draco prikývol a kapela dohrala pieseň. Potom sa uklonil a spýtal sa: „Zatancuješ si so mnou?“

„Rada,“ odvetila a vzala ho za ruku.

Draco ju viedol na tanečný parket, nedbajúc na výraz čistej hrôzy na tvári svojho otca. Narcissa sa pyšne usmiala, keď Draco zatočil Hermionu.

„Vie, ako dostať, čo chce,“ pošepkala Luciusovi.

Lucius sa na ňu zamračil, ale skôr, ako sa mohol dostať k slovu, ho vzala za ruku a viedla  na tanečný parket. Chcel sa ohradiť, ale keď pocítil dotyk tela svojej ženy na sebe, zmenil názor a rozhodol sa užiť si tento okamih.

Mladá dvojica si nevšimla roztržku medzi Malfoyovcami. Hermiona bola príliš sústredená na Dracovo nežné objatie, zatiaľ čo Draco sa zameriaval na vôňu Hermioninho parfumu. Keď hudba skončila, jeden druhého nepustili.

Muzikanti začali hrať ďalšiu pieseň. Ostatné páry pokračovali v tanci, ale Hermiona s Dracom zostali na tanečnom parkete stáť bez pohnutia, a ani nechceli prerušiť objatie. Nakoniec sa Hermiona odtiahla a spýtala sa: „Draco?“

Než stihla povedať ďalšie slovo, Draco sa zmocnil jej pier. Prehĺbila bozk a pritiahla si ho bližšie.

„Narcissa,“ zasyčal Lucius cez celú miestnosť.

„Psst!“ sykla späť. „Už je dospelý muž.“

Lucius sa zamračil. Toto nebolo to, čo chcel vidieť.

Draco zostal ľahostajný k nevraživému pohľadu svojho otca. Dostal presne to, čo na Vianoce chcel.

 

Pozn. prekl.: All I Want For Christmas Is You" je pieseň americkej speváčky a textárky Mariah Carey. Bola vydaná 1. novembra 1994, ako hlavný singel štvrtého štúdiové albumu Merry Christmas. Pieseň bola napísaná Careyovou a Walterom Afanasieffom. Text piesne hovorí o tom, že protagonistka sa nestará o vianočné darčeky alebo svetielka; všetko, čo chce na Vianoce, je byť počas sviatkov so svojím milencom.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: All I Want For Christmas Od: martian - 24.05. 2014
Připojuji se k řadám těch, které Snapeova smrt v „Relikviích“ docela rozladila. Tedy ani ne tak samotný fakt, ža JKR nechla tuto postavu zemřít, (nechala umřít kde koho), jako spíš to, že nikdo z přeživších pořádně nedocenil velikost, obtížnost a obětavost toho, co pro ostatní vykonal... To mi od autorky přišlo maximálně podlé. Když zemřel Brumbál, lámala se na jeho pohřbu v slazách téměř celá škola. Když zemřel Snape... ještě, že tu máme fan fiction povídky, díky Merlinovi za ně. 

Re: All I Want For Christmas Od: NessC - 12.02. 2012
Super. :) Malfoyovi byli skvělí... :D

Re: All I Want For Christmas Od: myska111 - 19.12. 2011
Velmi pěkná vánoční povídka, i když nezačala zrovna šťastně. Ten konec byl krásně romantický. Těším se na další povídky.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 19.12. 2011
Priznám sa, že so sebazaprením, ale preložila som aj Severusovu smrť. :-P No, ale viackrát už radšej nie. Ďakujem za komentár, mysko.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Tesska - 19.12. 2011
Krásna kapitolka, Draco je tu ozaj tak kúzelne normálny a očarujúci a jeho rodičia, no, Lucius sa správa ako obvykle. Muklorodená? Brrrr :D Ďakujem za krásny preklad nádhernej poviedočky :)
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 19.12. 2011
Ďakujem, Tesska. Myslím, že máš pravdu, charaktery postáv boli OK. Som rada, že sa ti príbeh páčil.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Patolozka - 18.12. 2011
Moc hezké a jak si pěkné obhájil to pozvání na ten ples, však je to Malfoy a ti jdou za tím, co chtějí, že? Děkuji.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Draco je rovnako vynachádzavý, ako jeho otec. Presne tak, Malfoyovci sa v živote nestratia. Díky.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Reni38 - 18.12. 2011
Pěkná povídka. Jen bych ji asi zařadila mezi Dramione a ne mezi Snamione.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Je to len taký malý odskok. V  autorskej poznámke bolo upozornenie, že je to na želanie čitateľov. Ďakujem. ;-)

Re: All I Want For Christmas Od: marci - 18.12. 2011
Musím přiznat, že jsem kus povídky čekala, kdy Severus vstane z mrtvých :-) Přeci jen - "snamione" advent, že? Ale byla to moc hezká povídka. Malfoyovi mi přišli mile kánoničtí :-) Super překlad, děkuji moc.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Je to Snamione advent, to veru je! A zhodou okolností zrazu Dramione poviedka! No, čo už? Autorka si s nami trošku zažartovala. Budeme predýchavať... ;-) Ďakujem, marci.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: teriisek - 18.12. 2011
Tak to bylo docela překvapivé... doufám, že se autorka ještě nějak vrátí k tomu, jak celá ta situace dopadla - Hermiona přece nakonec s Dracem skončit nemohla..? Děkuju moc za překlad, těším se na další!
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Nie, nevráti. Bol to len taký jednorazový odskok k Dramione na želanie čitateliek. A vraciame sa späť! Ďakujem, teriisku.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: zuzule - 18.12. 2011
Šikovně to provedl, chlapec. :)
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Otcove gény sa nezaprú! Dík, zuzule.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: larkinh - 18.12. 2011
Lucius převracející oči - to bych chtěla vidět :) Moc hezká povídka.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Lucius vie očami prevracať rovnako dobre, ako Severus. A vidieť to chcem tiež. :-) Díky.

Re: All I Want For Christmas Od: denice - 18.12. 2011
Smrt Severuse Snapea? Protestuji, to je nečestné a nesportovní. Ale pak už to šlo dobře, co Malfoy chce, to taky dostane. Nejlepší byla Narcissa, pěkně to s Luciusem umí. Ten může nevraživě koukat, jak chce, takový polibek na plese se přece rovná zasnoubení. Ona už mu to Narcisska někde v soukromí vysvětlí. Díky.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Bola som zvedavá, koľko rozhorčených komentárov si tu nájdem. Ja som v tom nevinne, to autorka sa nechala ukecať na Dramione. Narcissa má svoje metódy, ktoré na Luciusa platia. Takže Draco nemusí mať obavy a myslím, že ich ani nemá. Dík, denice.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Samarka - 18.12. 2011
Narcissa jako správná máma přesně věděla po čem její dítě touží a otce už nějak společně zpracují :D
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Narcissa určite milovaného syna podporí a Lucius zmäkne. Ďakujem, Samarko.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Claire - 18.12. 2011
Ach nééé.., to je tak smutné, když chybí má nejoblíbenější postava, fňuk! Jinak je to ale moc pěkně napsané, nemohu si pomoci, ale scéna na plese mi silně připomíná plesovou scénu ze Tří oříšků pro Popelku - Lucius reaguje dost podobně jako pan král a Narcissa to urovnává se stejným pochopením jako paní královna. I když neznám národnost autorky, dost pochybuji, že tento český vánoční "klenot" zná, aby mohla opisovat. Díky za překlad další pěkné povídky - i když nechat umřít Severuse je fakt trestuhodné, uděluji v zastoupení trest do konce školního roku.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Autorka je Američanka takže skôr pozná Cinderellu, než vašu Popelku. Ale máš pravdu, je to celkom ako v tej rozprávke (mimochodom mojej najobľúbenejšej). Aj mňa toto malé odbočenie k Dramione zaskočilo. Ale predýchala som.:-) Keďže sme na Dramione stránkach, budeme to brať ako malé poďakovanie Jimmi, že nás tu "trpí". Ďakujem, Claire.

Re: All I Want For Christmas Od: GwenLoguir - 18.12. 2011
Tss! Čo to je za snamionku? Či som klikla zle? Ach.. No ale aj tak celkom podarené. Konečne niekto, kto sa so mnou zhodne na tom, že je Ron tupý ako poleno (až na ten šach - a to podľa mňa urobila Rowla nejakú nehodu - preklep - a už sa to nedalo opraviť, tak....)
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Autorku asi premohli davy fanúšičiek Dramione a trochu si odskočila. Ale už sa aj vraciame späť! S Ronom máš pravdu a v týchto príbehoch pôsobí naozaj ako poleno. Vďaka, Gwen.;-)

Re: All I Want For Christmas Od: kometa - 18.12. 2011
Moc pěkné, děkuju :-)
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Aj ja ďakujem, kometo.:-)

Re: All I Want For Christmas Od: Zuzana - 18.12. 2011
Krásne Je mi Severusa vždy neskutočne ľúto, keď sa spomenie jeho smrť Mám rada, keď sú Lucius s Narcissou normálni rodičia A teším sa, že mu zrejme schválili aj Hermionu, aspoň matka áno a Luciusa už nejako spracuje Veľmi pekné, ďakujem za preklad.
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Aj mne je ho ľúto. A som rada, že autorka zdôraznila (cez Hermionu), že si nezaslúžil zomrieť. To mala JKR pochopiť skôr, než ho predhodila Nagini.:-( Myslím, že to nakoniec dopadne dobre a Lucius nebude brániť šťastiu svojho jediného syna. Ďakujem, Zuzi.

Re: All I Want For Christmas Od: bbarka - 18.12. 2011
Narcissa teda zabodovala :D Bola vážne skvelá... a Draco manipulátor zmanipuloval aj svojho otca...a naozaj z toho vyšiel ako víťaz :D Ďakujem za preklad :D
Re: All I Want For Christmas Od: solace - 18.12. 2011
Verím, že to Lucius pochopí a nebude stáť v ceste šťastiu svojho syna. Ďakujem :-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel