Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Advent 2011 Snamione

Silent Night

Advent 2011 Snamione
Vložené: Jimmi - 10.12. 2011 Téma: Advent 2011 Snamione
solace nám napísal:

Advent Calendar

Author: Sharkeygirl  

 Preklad a banner: solace

Beta-read: Eggy

http://www.fanfiction.net/s/6511718/10/Advent_Calendar

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

A/N: Nevlastním Harryho Pottera, ani „Silent Night“, ktorá patrí Josephovi Mohrovi a Franzovi Xaverovi Gruberovi.

Odkaz: http://www.youtube.com/watch?v=1owsa8v7fb4

 

Silent Night  (Tichá noc)

 

Severus sa zamračil, keď sa vo vedľajšej miestnosti s nárekom prebudil Orion. Hermiona sa ponáhľala do detskej izby upokojiť syna chlácholivým, tlmeným hlasom. Severus hľadel na pergamen a rozmýšľal, prečo sa ešte trápi s touto prácou.

Pretože ma o to Minerva požiadala, pomyslel si s nechuťou.

Po väčšinu rokov písala každoročný vianočný príhovor riaditeľka Minerva. Tento rok sa však vyhovorila na mimoriadnu udalosť v rodine a nechala Severusa, aby napísal prejav a verejne ho predniesol. Uškrnul sa, keď si predstavil reakciu študentov na jeho verziu sviatočného prípitku. Pravdepodobne by odpadli v šoku.

Jeho myšlienky opäť prerušil Orionov plač. Odhodil brko, zanechajúc na čistom papieri fľak od atramentu. Vstal a zamieril do kuchyne. Možno ho plný žalúdok nejako inšpiruje.

Keď kráčal po chodbe, Hermiona naňho zavolala z detskej izby: „Severus?“

Zastavil sa, vzdychol a ozval sa: „Áno?“

„Ako to ide s príhovorom?“ spýtala sa.

„Dobre,“ odvetil popudene.

Chvíľu bolo ticho a potom Hermiona šepla: „Mrzí ma to. Naozaj som sa ho snažila upokojiť. Netuším, prečo je dnes večer taký nepokojný.“

„Som si istý, že nakoniec zaspí,“ povedal Severus a jeho hlas prezrádzal podráždenie.

Orion začal opäť nariekať a vyvolal u Hermiony frustrovaný povzdych. Severus pokračoval do kuchyne, pripomínajúc si, že má pripraviť dávku elixíru proti bolesti hlavy. Merlin vie, že ho on a Hermiona budú potrebovať skôr, ako dnešný večer skončí.

Otvoril chladničku a chystal suroviny na prípravu pomerne výdatného sendviča. S veľkým uspokojením zahryzol do svojho kulinárskeho diela, myšlienky sa  mu vrátili k pripravovanému prejavu. Každý rok by Minerva povedala niečo o duchu Vianoc a o tom, žeby sa jeho najlepšie vlastnosti mali tiahnuť celým rokom. Ak mal byť Severus úprimný, tie reči ho nudili, hoci sa zdalo, že Hermiona visela na každom slove. Snažil sa opísať tok svojich myšlienok, ale jeho snaha dopadla neslávne. Niečo tomu stále chýbalo, a on to nedokázal zachytiť.

Dojedol posledný kúsok sendviča a bol sklamaný, že hľadaná inšpirácia stále chýba. Možno by mu pomohlo trochu čerstvého vzduchu. Rýchlo naškrabal odkaz pre Hermionu a opustil podzemie.

Vonku ucítil chladný vzduch prenikajúci cez jeho ťažký odev. Zhora lenivo poletoval sneh, niekoľko snehových vločiek, ktoré naňho dopadli sa rozpustili. Náhle si uvedomil obrovské ticho... pokoj a hlboký mier. Prvýkrát v ten deň sa mu pery zvlnili v spokojnom úsmeve.

Netrvalo dlho a kombinácia zimy a vlhkosti ho prinútila vyhľadať teplo kozuba, ktorý naňho čakal vo vnútri. Pokrútil hlavou a vliekol sa do kopca, pripravujúc sa na Orionov hlasný záchvat plaču. Po svojom príchode, však našiel len nádherné ticho. Bolo zároveň upokojujúce i skľučujúce a kontrastovalo s rámusom, ktorý za sebou zanechal niekoľko minút predtým.

Severus nakukol do Orionovej izby a uvidel Hermionu sediacu v hojdacom kresle držať v náručí dieťatko v prikrývke. Jej výraz bol v žiare sviečok jemný... pokojný... takmer blažený. Vzhliadla naňho, hnedé oči jej triumfálne žiarili.

„Konečne som ho presvedčila, aby spal,“ zašepkala.

„Ako?“ spýtal sa Severus, keď sa prikradol bližšie.

„Len som ho kolísala,“ odvetila Hermiona. „Usadil sa a v priebehu niekoľkých minút bol ticho ako pena. Kde si bol?“

„Vonku, hľadať inšpiráciu,“ zašepkal, keď sa pozrel na syna.

„Našiel si nejakú?“ spýtala sa Hermiona.

„Trochu,“ odvetil. „Ale myslím, že ostatok som našiel tu.“

„Ako to?“ opýtala sa Hermiona.

Severus ju pobozkal na líce.

„Rodina,“ odvetil. „Rokfort je rodina. To je môj príhovor.“

„Úžasné,“ odvetila.

Orion sa v jej náručí zavrtel a opäť upadol do pokojného spánku. Hermiona a Severus ho sledovali s úžasom a trochou úľavy.

„Milujem ťa,“ zašepkal Severus.

„Tiež ťa milujem,“ šepla mu späť.

Na rozlúčku ju pobozkal a potom sa vykradol z izby, aby dokončil svoj prejav.

 

Pozn. prekl.: „Tichá noc, svätá noc“ je jedna z najznámejších kolied. Po prvýkrát ju uviedli arnsdorfský učiteľ, organista Franz Xaver Gruber a kaplán Joseph Mohr v kostole sv. Mikuláša v Oberndorfe pri Salzburgu 24. decembra 1818.

Text piesne napísal Mohr už roku 1816 vo farnosti Mariapfarr. Gruber skomponoval pred Vianocami 1818 k jeho básni melódiu. Pieseň sa okamžite stala veľmi populárnou, hoci bola prvýkrát predstavená len v sprievode gitary. Dnes je preložená do 300 jazykov a nárečí. Stille-Nacht-Kapelle (Kaplnka Tichej noci) v Oberndorfe je dnes turistickou atrakciou.

Pôvodný text piesne má šesť strof. V súčasnosti sa spieva najmä prvá, šiesta a druhá strofa.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 02.08. 2023
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Silent Night Od: martian - 24.05. 2014
Kdo by to řekl, že Severus jako reakci na neutišitelné dítě nepoužije kouzlo „silencio“, ale nejprve vyluxuje ledničku a potom napíše melodramatický vánoční projev. Tak to dopadá, když si literární postavy začnou žít vlastním (rodinným) životem. 

Re: Silent Night Od: NessC - 12.02. 2012
Skvělé. :) Díky za překlad. :)

Re: Silent Night Od: ulli - 14.01. 2012
Krásná, jemná a něžná povídka. Moc mile se četla a mohla jsem si to jen v duchu představovat. Jen mě zarazilo, že v podzemí u Severuse je lednička a on si z ní vyndá jídlo a připravuje sendvič. Jeho hledání inspirace bylo úspěšné. Moc se mi líbilo, že jeho příhovor se bude vlastně týkat rodiny a Rokfortu. Děkuju za povídku.
Re: Silent Night Od: solace - 27.01. 2012
Severus s Hermionou si zrejme trochu zmodernizovali domácnosť a kúpili chladničku. Aspoň nie sú odkázaní na škriatkov. :-) Ďakujem, ulli.

Re: Silent Night Od: kometa - 15.12. 2011
Krása! Líbilo se mi, jak Severus vyšel ven, zhluboka se nadechl a to ticho, chlad a sníh mu vyvolaly úsměv na tváři - mám to podobně Ať žije houpací křeslo! My jsme holky uspávali v náručí a houpali se přitom na velkém nafukovacím míči - nikdy neodolaly, vždycky usnuly A závěr byl nejkrásnější:  "Vonku, hľadať inšpiráciu,“ zašepkal, keď sa pozrel na syna. „Našiel si nejakú?“ spýtala sa Hermiona. „Trochu,“ odvetil. „Ale myslím, že ostatok som našiel tu.“ „Ako to?“ opýtala sa Hermiona. Severus ju pobozkal na líce. „Rodina,“ odvetil. „Rokfort je rodina. To je môj príhovor.“ „Úžasné,“ odvetila.
Re: Silent Night Od: solace - 15.12. 2011
Áno, niekedy je dobre vyjsť niekam von a vyčistiť si myseľ. Tiež sa mi páčil ten nežný, komorný záver príbehu. Vďaka za postrehy. :-)

Re: Silent Night Od: teriisek - 12.12. 2011
Škoda, že tam nebyl i ten Severusův projev, muselo to být moc pěkné, i když pro studenty asi trochu děsivé... Děkuju moc za překlad, bylo to krásně pokojné!
Re: Silent Night Od: solace - 12.12. 2011
Tiež by ma zaujímalo, aký prejav nakoniec predniesol pred študentmi. Možno by boli všetci v šoku - pozitívnom. Ďakujem, teriisku. :-)

Re: Silent Night Od: myska111 - 11.12. 2011
Velmi dojemná povídečka. Roztomilé. Těším se na další.
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Ďakujem, mysko. Aj ja sa teším na ďalší komentár od teba. :-)

Re: Silent Night Od: denice - 10.12. 2011
Reakci studentů na Severusovu verzi svátečního přípitku bych si taky velmi ráda vyslechla. A nakonec se zdá, že Minerva svěřila úkol tomu správnému člověku. Je moc dobře, že u kapitoly je vždy koleda, krásně mě to naladí. Díky.
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Určite by to bol zaujímavý prejav. Predpokladám, že by nebol dlhý, ale určite by bol výstižný. Minerva vedela, koho má touto úlohou poveriť. Tento poviedkový cyklus sa mi páči najmä kvôli prepojeniu písaného textu s hudbou. Spojenie viacerých zmyslov umožňuje lepšie pochopiť dej a vychutnať si ho. Ďakujem za komentár, denice.

Re: Silent Night Od: Zuzana - 10.12. 2011
To je krásne... niekedy hľadáme vonku to čo je celý čas doma pred našimi očami, len otrebujeme odísť aby sme to našli No ten môj komentár je trochu patetický, ale je to asi tou piesňou, ktorá mi znie v pozadí a ešte určite touto poviedkou. Ďakujem za krásny preklad a nádhernú poviedku.
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Vôbec to nebolo patetické, krásne si to vystihla. Naozaj hlavný motív tohto príbehu. Ďakujem, Zuzka a prajem pokojnú noc. :-)

Re: Silent Night Od: Elza - 10.12. 2011
Toto bylo skutečně půvabné. A osud "Tiché noci" mi připomněl Stopařova průvodce po galaxii - jeho kapitoly také autor původně napsal v úplně jiném pořadí... *:DD
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Ďakujem, som rada, že si mala pri čítaní príjemný pocit. Tie prehádzané kapitoly sú zaujímavá idea - spätne si skladať kúsky obrazu do celku a dávať si veci do súvislostí.

Re: Silent Night Od: Samarka - 10.12. 2011
Tohle tak krásně vykresluje atmosféru té písně...také bych potřebovala obejmout...asi jako občas každý...
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Áno, tá pomalá nežná pieseň sa presne hodí k tomuto príbehu. Objatia sú potrebné a veľmi prospešné. Vďaka, Samarko. :-)

Re: Silent Night Od: zuzule - 10.12. 2011
Občas je potřeba obejmout a pochovat. :) Krásné, díky!
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Mhmm *prikyvuje*. Ďakujem, zuzule. :-)

Re: Silent Night Od: Claire - 10.12. 2011
Júú, já jsem dnes první? Moc hezký dílek, takový poetický, a přesto "ze života". Někdy opravdu tiché láskyplné objetí dělá divy, a nejen s miminky. Copak asi bude na okénkem na další adventní neděli? Už se těším.
Re: Silent Night Od: solace - 11.12. 2011
Ďakujem, Claire. Som rada, že sa páčila aj poetická časť adventného kalendára. Nasleduje romantika. ;-)

Prehľad článkov k tejto téme:

Sharkeygirl: ( solace )24.12. 2011Santa Baby
Sharkeygirl: ( solace )23.12. 2011Hard Candy Christmas
Sharkeygirl: ( solace )22.12. 2011Last Christmas
Sharkeygirl: ( solace )21.12. 2011Jolly Old Saint Nicollas
Sharkeygirl: ( solace )20.12. 2011Blue Christmas
Sharkeygirl: ( solace )19.12. 2011The Christians And The Pagans
Sharkeygirl: ( solace )18.12. 2011All I Want For Christmas
Sharkeygirl: ( solace )17.12. 2011Merry Christmas With Love
Sharkeygirl: ( solace )16.12. 2011Sleigh ride
Sharkeygirl: ( solace )15.12. 2011Celebrate Me Home
Sharkeygirl: ( solace )14.12. 2011Good King Wenceslas
Sharkeygirl: ( solace )13.12. 2011Let It Snow!
Sharkeygirl: ( solace )12.12. 2011I want a Hippopotamus for Christmas
Sharkeygirl: ( solace )11.12. 2011Lo How a Rose E´er Blooming
Sharkeygirl: ( solace )10.12. 2011Silent Night
Sharkeygirl: ( solace )09.12. 2011We Wish You A Merry Christmas
Sharkeygirl: ( solace )08.12. 2011Bring a Torch Jeanette, Isabella
Sharkeygirl: ( solace )07.12. 2011Jingle Bells
Sharkeygirl: ( solace )06.12. 2011I Wonder as I Wander
Sharkeygirl: ( solace )05.12. 2011I Saw Mommy Kissing Santa Claus
Sharkeygirl: ( solace )04.12. 2011The 12 Pains of Christmas
Sharkeygirl: ( solace )03.12. 2011An Angel Came Down
Sharkeygirl: ( solace )02.12. 2011You´re a Mean One Mr. Grinch
Sharkeygirl: ( solace )01.12. 2011Veni Veni Emmanuel