Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

44. Lidství II.

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 06.12. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Gramatická kontrola: Kometa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

"Fawkesi," řekl Albus Brumbál selhávajícím hlasem, "pomoz mu, prosím -"

Překrásné červeno-zlaté stvoření vstoupilo do jeho zorného pole, tázavě na něj shlédlo a začalo zpívat.

Nesmyslné cvrlikání sklouzlo po prázdnotě, nebylo v ní nic, čeho by se mohlo zachytit.

"Jsi hlučný," řekl hlas, "měl bys zemřít."

"Čokoládu," řekl Albus Brumbál, "potřebuješ čokoládu a své přátele – ale neodvažuji se tě vzít zpátky -"

V tom přiletěl zářivý havran a promluvil hlasem profesora Kratiknota; načež Albus Brumbál zalapal po dechu v náhlém pochopení a proklel se za vlastní hloupost.

Ta prázdná věc se zasmála, protože si udržela schopnost být pobavena.

A o chvilku později všichni zmizeli v dalším záblesku ohně.


Zdálo se, že uplynula jen chvilka mezi dobou, kdy Kratiknotův havran odletěl do neznáma, a kdy se Albus Brumbál, s Harrym v náručí, vrátil v dalším prásknutí červeného a zlatého ohně; ale v tom čase Hermiona nějak zvládla popadnout plné ruce čokolády.

Ještě než se Hermiona vůbec dostala k tomu místu, čokoládla vystřelila ze stolu rovnou do Harryho pusy, o čemž si malá část její mysli pomyslela, že to není fér, on dostal šanci udělat to pro ni -

Harry čokoládu zase vyplivl.

"Jdi pryč," řekl hlas tak prázdný, že ani nebyl chladný.

...

Zdálo se, že všechno ztuhlo, všichni, kdo se pohybovali k Harrymu se zarazili, všechny pohyby byly přerušeny šokem z těch dvou mrtvých slov.

Potom: "Ne," řekl Albus Brumbál, "To nepůjdu," a čas se znovu rozběhl, další kus čokolády vyletěl ze stolu do Harryho pusy.

Hermiona už byla dost blízko, aby viděla, že Harryho výraz se stal nenávistnějším, když jeho pusa žvýkala v mechanickém, nepřirozeném rytmu.

Ředitelův hlas byl těžký a pochmurný. "Filiusi, zavolejte Minervu, řekněte jí, že musí urychleně přijít."

Profesor Kratiknot něco zašeptal svému stříbrnému havranovi, ten vyletěl do vzduchu a zmizel.

Další kus čokolády vletěl do Harryho pusy, a mechanické žvýkání pokračovalo.

Okolo místa, kde ředitel pochmurně sledoval Harryho, se shromáždilo více studentů: Neville, Seamus, Dean, Lavandule, Ernie, Terry, Anthony. Nikdo z nich se neodvážil přijít blíž než Hermiona.

"Co můžeme udělat?" řekl Dean třesoucím se hlasem.

"Ustupte a dejte mu víc prostoru - " řekl suchý hlas profesora Quirrella.

"Ne!" přerušil ho ředitel. "Ať je obklopený svými přáteli."

Harry polkl čokoládu a tím prázdným hlasem řekl, "Jsou hloupí. Měli by zemříhmmmff" když mu další kousek čokolády vletěl do pusy.

Hermiona spatřila výrazy šoku, které se jim objevily na tvářích.

"To nemyslí vážně, že jo?" řekl Seamus, jako by o to prosil.

"Nerozumíte tomu," řekl Hermiona lámajícím se hlasem, "tohle není Harry -" a pak zmlkla než stačila říct ještě víc, ale tohle řekla.

Z výrazu jeho tváře viděla, že Neville pochopil, a z tváří ostatních, že oni ne. Pokud si Harry nic takového nikdy nepomyslel, pak vystavení mozkomorovi na méně než půl minuty ho to nemohlo donutit říct. To si pravděpodobně mysleli.

Méně než minuta v mozkomorově přítomnosti ve vás nemůže zcela z ničeho stvořit novou zlou osobnost.

Ale pokud tam ona osobnost už byla -

Ví o tom pan ředitel?

Hermiona pohlédla na ředitele, a zjistila, že Albus Brumbál hledí na ni a jeho modré oči se náhle staly pronikavějšími -

V její mysli se vynořila slova.

Nemluv o tom, řekla jí Brumbálova vůle.

Vy o tom víte, pomyslela si Hermiona. O jeho temné stránce.

Vím. Ale tohle jde ještě dál. Fawkesova píseň ho na místě, kde je ztracen, ani nemůže najít.

Co můžeme -

Mám plán, řekl ředitel. Trpělivost.

Něco v tónu té myšlenky Hermionu znervóznilo. Jaký plán?

Bude lepší, když o tom nebudeš vědět, poslal ředitel.

Teď Hermiona začala být skutečně nervózní. Nevěděla, kolik toho ředitel ví o Harryho temné stránce -

Dobrá připomínka, poslal ředitel. Řeknu ti to; obrň se, abys nijak nezareagovala. Připravena? Dobře. Budu předstírat, že sešlu smrtící kletbu na profesorku McGonagallovou – NEREAGUJ, Hermiono!

To dalo práci. Pan ředitel opravdu byl šílený! To Harryho z jeho temné stránky nevytáhne, Harry bude naprosto nepříčetný, pana ředitele zabije -

Ale to není skutečná temnota, poslal Albus Brumbál. To je ochranářství, to je láska. Fawkes ho pak bude schopen ovlivnit. A až Harry spatří, že Minerva je přeci jen naživu, vrátí ho to plně.

Hermionu napadlo -

Pochybuji, že to bude fungovat, poslal ředitel, a nemusí se ti líbit, jak zareaguje, pokud to zkusíš. Ale zkusit to můžeš, pokud si přeješ.

Ani to doopravdy nemyslela vážně! Bylo to moc -

Pak se jí pohnuly oči, přerušily pohled do ředitelových a zamířily k chlapci rozhlížejícím se kolem sebe prázdným, pohrdlivým pohledem, zatímco jeho ústa dál žvýkala a polykala tabulku čokolády za tabulkou, bez účinku. Její srdce sebou škublo a na hodně věcech náhle nezáleželo, jen na tom, že tu je šance.


Existovalo nutkání žvýkat a polykat čokoládu. Odpovědí na nucení bylo zabíjení.

Lidé se shromáždili kolem a zírali. To bylo rozčilující. Odpovědí na rozčílení bylo zabíjení.

Jiní lidé žvanili v pozadí. To bylo drzé. Odpovědí na drzost bylo způsobení bolesti, ale vzhledem k tomu, že nikdo z nich nebyl užitečný, zabít je bude jednodušší.

Zabít všechny ty lidi bude obtížné. Ale hodně z nich nevěřilo Quirrellovi, který byl silný. Nalezení přesně té pravé spouště by mohlo způsobit, aby se všichni zabili navzájem.

Pak se osoba naklonila do jeho zorného pole a udělala něco naprosto zvláštního, něco, co patřilo do jiného modelu přemýšlení, pro co existovala jen jediná odpověď kdesi uložená -


Slyšela lapání po dechu kolem sebe, ale na tom nezáleželo, udržovala polibek na těch čokoládou upatlaných rtech, zatímco se jí oči plnily slzami.

A Harryho ruce vyletěly vzhůru a odstrčily ji a jeho rty zakřičely, "Říkal jsem ti, žádný líbání!"


"Myslím, že teď už bude v pořádku," řekl ředitel s pohledem upřeným na místo, kde Harry mohutnými vzlyky brečel, zatímco mu Fawkes zpíval. "Výborně provedeno, slečno Grangerová. Víte, že dokonce ani já bych nečekal, že to skutečně zafunguje?"

Fénixova píseň nebyla určena pro ni, to Hermiona věděla, ale přesto jí mohla být utěšena, což potřebovala, protože její život oficiálně skončil.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 44. Lidství II. Od: Samarka - 07.12. 2011
jééé já to uhodla...co se chystá Hermiona udělat...krásný dílek...opravdu hodně mě vyděsilo v jakém stavu Harry byl

Re: 44. Lidství II. Od: Jimmi - 06.12. 2011
Áááá´, zase useknuté! Ďakujem a nemôžem sa dočkať zvyšku.

Re: 44. Lidství II. Od: Elza - 06.12. 2011
*:DD Jsem ráda, že je tu pokračování, tu minulou kapitolu jsem nebyla schopná ani okomentovat, jak jsem se ji snažila bezvýsledně ignorovat.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce