Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Chocolate Drabble

Darček na ospravedlnenie

Chocolate Drabble
Vložené: Jimmi - 11.11. 2011 Téma: Chocolate Drabble
Jimmi nám napísal:

Záver série Sweet Preference. Ďakujem všetkým za komentáre a snáď vyplnenie času čakania na nové kapitoly potešilo a pobavilo.

Mimochodom, ako biely šum sa označuje signál, či zvuk, ktorý obsahuje zmes signálov všetkých frekvencií (podobne ako biele svetlo obsahuje zmes svetla všetkých farieb). Zdroj: wiki.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

Autor: MiHnn

Preklad: Jimmi

Link na originál: http://www.fanfiction.net/s/6568400/14/Drabble_Dabbles_DHr

http://dramione.org/viewstory.php?sid=1115&textsize=0&chapter=6

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Žáner: Rôzny

 Dramione

Rating:  bez obmedzenia

Napísané pre: Easter Chocolate Challenge on Livejournal.

Výzva: "Neexistuje nič lepšie ako dobrý priateľ, okrem dobrého priateľa s čokoládou."
Linda Grayson

  Dĺžka: v origináli 923 slov / preklad 923 slov



Darček na ospravedlnenie

 Vôbec nebývalo takým vzácnym okamihom to, že si Hermiona uvedomila, že stojí s rukami vbok a mieri sklamaným pohľadom na svojich dvoch najlepších priateľov. Hoci musela po pravde priznať, že od istého času sa to začínalo vyskytovať až príliš často.

"Ale no tak, Hermiona..."

"Nezačínaj s tým, Ron. Vieš veľmi dobre, čo si urobil."

"Na našu obhajobu..." začal diplomaticky Harry.

"Vy žiadnu obhajobu nemáte. Napadlo vás dvoch zvážiť dôsledky svojich činov?"

Upreli na seba pohľad, ktorý mohla poľahky interpretovať a ktorý znamenal, že v tom okamihu im to bolo srdečne ukradnuté.

Ron sa na ňu zahanbene pozrel. "Musíš sa na to pozrieť z nášho uhla pohľadu."

Jej oči sa prižmúrili. "A aký je váš uhol pohľadu?"

Ron sa spýtavo pozrel na Harryho, ktorý len pokrčil plecami.

Nemohla si pomôcť, aby neprevrátila očami.

"No tak vážne, vy dvaja. Vďaka čomu ste si pri Merlinovom mene mysleli, že chodím s Dracom Malfoyom?"

"Čo myslíš tým, že ´vďaka čomu´? Ten dôkaz sme našli rovno v tvojom..." Ronov hlas zmĺkol, keď jeho oči dopadli na Harryho, pretože Harry, taký nenápadný ako vždy, venoval svojmu najlepšiemu priateľovi výrečný pohľad a v panike krútil hlavou doprava a doľava. Ale aj on so svojou činnosťou prestal, keď si všimol, že na neho upriamila svoj zrak aj Hermiona.

Niečo skrátka nebolo v poriadku.

"Ron," povedala Hermiona pomaly, priveľmi dobre si uvedomovala, že človek, nad ktorým sa práve teraz hrozivo týči, sa pozerá s nádejou na svojho najlepšieho priateľa. "Vďaka čomu si si myslel, že chodím s Dracom Malfoyom?"

Ronove ústa sa niekoľkokrát otvorili, ale vôbec žiaden zvuk z nich nevyšiel. Nakoniec sa pozrel nešťastne na Harryho, aby mu pomohol.

Hermiona stočila svojho pohľad na čarodejníka s tmavými vlasmi. "Harry?"

Harry sedel na gauči ako prikovaný. "Nemám potuchy."

Hermione bolo jasné, že bude musieť zmeniť taktiku. "Chlapci, sľubujem. Vážne nebudem naštvaná." Jej tón hlasu bol priateľský, dokonca veselý.

Dobrá vec, na ktorú sa vždy mohla u Rona spoľahnúť, bola jeho schopnosť uveriť, že je niečo bezpečné bez toho, aby mal o tom akýkoľvek dôkaz. Na Harryho žiaľ nakoniec prehovoril. "Prečítali sme si to v tvojom denníku. Tak ako by si mohla povedať, že nemáme žiaden dôkaz?"

S každým vysloveným slovom sa Harryho oči rozširovali viac a viac, až kým mu so zastonaním neklesla hlava do rúk.

Ale Hermiona ten posledný kúsok nie celkom počula. Bola príliš zaneprázdnená načúvaním bielemu šumu, ktorý zjavne rástol kúsok po kúsku s jej hnevom. "Vy ste urobili čo?"

Ron na ňu vyvalil oči, vyjavený, kým sa Harry na ňu konečne pozrel pomedzi prsty. Obaja trpezlivo čakali.

"To kvôli tomu ste ho prikvačili v rohu a prekliali ho? To preto ste sa vy dvaja pokúšali zabezpečiť mu na celý týždeň trest? To preto ste vy dvaja..."

"My sme sa ťa len pokúšali chrániť," rýchlo povedal Ron.

"Chrániť pred čím?"

"Pred Malfoyovými baktériami," odpovedal nevinne Ron. Z Harryho sa ozvalo ďalšie zastonanie.

Hermiona sa zhlboka nadýchla, aby ich vlastnoručne neprekliala. "Obťažovali ste sa vy dvaja Sherlockovia ešte raz skontrolovať, či je ten denník skutočne môj?"

Ron sa pomaly priklonil k Harrymu. "Čo to je Sherlo-"

"Pššt," zašepkal Harry. "Vysvetlím ti to neskôr."

"Obaja viete, že sa delím o spoločenskú miestnosť s tým najotravnejším blbcom na planéte, pretože sme obaja hlavnými prefektami. Až na ten mrňavučký fakt, že ak ste si vy dvaja skutočne predpokladali, že je to môj denník, čo ste si mysleli, keď ste si ho dovolili prečítať?"

Po prvý raz obaja vyzerali, že stratili reč. Potom, presne tak rýchlo, ako by ktokoľvek stihol povedať slovo ´História Rokfortu´, obaja zdrhli z gauča a zamierili k východu z jej spoločenskej miestnosti. "Uvidíme ťa na elixíroch!" zavolal na ňu cez plece Harry, skôr než pretlačil Rona cez dvere a so zahanbeným úsmevom ho nasledoval.

Hermiona za nimi pozerala, úplne zaskočená náhlym zvratom udalostí.

"Bolo mi jasné, že to čoskoro zistia, Grangerová."

Hermiona sa otočila, aby zízala na tú jedinú otravu v jej živote, jej myseľ si naraz pospájala všetky súvislosti dohromady.

"Ty si vytvoril falošný denník, napísal vymyslené zápisky a postaral sa, že ho Ron a Harry uvidia?"

Malfoy jednoducho pokrčil plecami, kým sa stále lenivo opieral o stenu. "Tvoj denník bol mimoriadne poučný."

"Ach? Tak spusť."

"Na stránkach a stránkach píšeš o tom, ako som v absolútne dokonalej kondícii." Zdvihol jednu ruku spôsobom, ktorým mohol predviesť svaly, ktoré by sa inak vôbec nedali vidieť pod rokfortským habitom. "Tiež píšeš o tom, aké mám nádherné vlasy." Vyzývavo si prehrabol prstami pramene vlasov. "A to nespomínam ten neodolateľný úsmev, ktorým sa viem usmievať." Usmial sa ako slniečko a jediné, čo chýbalo, bola iskrička na jeho zuboch.

Hermiona robila, čo mohla, aby sa nerozosmiala na jeho šaškovaní. V poslednej dobe všetko, čo robil, aby ju otravoval, vôbec nebolo zlé. Ak to nejaké bolo, tak to hraničilo s rozkošnosťou. "Veľmi vtipné, Malfoy."

"Hej! Mňa neobviňuj. Ja som nebol ten, kto uveril, že ten denník je tvoj!"

Na to nemohla naozaj nič povedať. Namiesto toho na neho podráždene zafrflala, napochodovala rovno do svojej spálne a zatvorila za sebou dvere. Ale najviac zo všetkého ju mimoriadne znepokojovalo to, že ju predstava, že s ním bude chodiť, vôbec nenútila chcieť zmeniť školu. Bola to predstava, ktorá ju - a ona by to nikdy nepriznala nahlas - vzrušovala.

Toho večera Harry a Ron ako ospravedlnenie nechali pred jej izbou bonboniéru. Bonboniéru, o ktorej si Malfoy myslel, že je v jeho najlepšom záujme ukradnúť.

Druhý deň prekliala jeho knihy, aby od neho utekali preč, aby ho potrestala. A Malfoy, na oplátku, jej priniesol presne tú istú napoly zjedenú bonboniéru ako ospravedlnenie. Ako na toto mohol niekto povedať ´nie´?

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 24.11. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: lucky - 29.01. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: Darček na ospravedlnenie Od: silrien - 01.11. 2016
Aaah, tady je Draco vážně sladký. Děkuji

Re: Darček na ospravedlnenie Od: Twilly - 20.09. 2012
Tssss, že kto? No, ja určite :D

Re: Darček na ospravedlnenie Od: Elza - 13.11. 2011
Ha! Za co se Hermioně vlastně omlouvali, když toho Malfoye přimáčkli do kouta zcela oprávněně?! To by jim snad měla Hermiona uznat, ne... *;-) Rozhodně na ni Malfoy ušil boudu a kluci zcela správně chrálili její čest. Být Hermionou, jsem ráda, že mám takové kamarády. (A s dotyčným spolubydlícím hříšníkem si to vybavím pěkně bokem) *;-D
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 13.11. 2011
Chá, úplne a náhodou boli v práve! Dobré, fakt. Díky

Re: Darček na ospravedlnenie Od: Zuzana - 12.11. 2011
Toto bolo úplne najkrajšie. Draco s iskričkou na zuboch DDD Nádherné. Ako by ho mohol niekto nemilovať:)
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Tiež si kladiem tú otázku. Tak potom prečo ho nemilovala Rowly? Stále si myslím, že ju nejaký podobný típek nechal, či sklamal v láske a ona si to takto kompenzovala. Blé. Díky moc
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Zuzana - 12.11. 2011
Raz som videla nejaký dokument s rozhovorom s Rowlou a tam varovala dievčatá (pretože redaktorka jej spomenula obrovský fanklub Severusa) pred síce zaujímavými, ale "zlými" mužmi. A povedala, že má s tým svoje skúsenosti. A tvrdila, že Snape bol zlomyseľný. Tak asi v tom niečo bude. Draca nenechala padnúť úplne a nechala ho žiť, tak jeho asi nenenávidela. Dokonca mu dopriala aj rodinu
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Snape bol zlý? Veď bol na správnej strane a bez neho by nevyhrali. Niekto mi hovoril, že Snapa napísala podľa jedného svojho neobľúbeného učiteľa. Film mi veľmi vylepšil dojem zo sedmičky, ale teraz som k II. z UL prekladala teriisek kúsok o tom, prečo Maya dokáže tak zaujať. Kukni sa na to. Je to zložité, nikto nevie, prečo to napísala tak ako to napísala. Keďže je toľko fandomov, asi by všetci nikdy neboli spokojní, a čím ďalej nad tým premýšľam, tak Hermiona by asi fakt skončila s Ronom. Tie konce, aké by sme chceli, sa dejú len v rozprávkach...
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Zuzana - 12.11. 2011
Áno určite povedala zlý, ale v tom zmysle ako zlomyseľný, arogantný a preto ho nikto nemal rád a na správnej strane vraj bol len preto, že ho sklamal Voldemort a zabil Lily, lebo tú naozaj miloval, ale nikoho okrem nej. Bolo mi dosť ľúto keď to povedala a popritom ho napísala tak krásne. Myslím že som to niekam nahrávala z telky bolo to maďarsky, raz keď budem mať čas prehrabať DVD-čka si to ešte raz pozriem, potom Ti napíšem čo ešte rozprávala. Spomenula aj ostatných, ktorí prežili a žijú v jej hlave svoje životy Ona je asi dosť zaujímavo šialená ženská (II. z UL? neviem čo myslíš. Akosi mi nezapína. Kde to najdem?)
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Druhá kapitola z toho Drarry. Kopírujem: Pokus o preklad: Mayino zaobchádzanie s postavami Slizolinu je príkladom odporujúceho výkladu (či obhajcu Slizolinu). Cez vývoj Draca, Pansy Parkinsonovej (hlavne v LTGA - sprievodná poviedka), Blaisa Zabiniho, Crabba a Goyla UL ukazuje, že knižné vykreslenie slizolinčanov ako tej "zlej" fakulty môže byť čiastočne spôsobené zaujatosťou postavy, z ktorej hľadiska je na príbeh nazerané (Harry).
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Zuzana - 13.11. 2011
Aha, tak toto si myslela, o tomto sme sa tuším už raz dávnejšie bavili pri niektorej poviedke. Mayu zbožňujem aj pre toto, že sa mi zdá spravodlivejšia. Vždy opíše osobnosti rovnocenne, každý môže mať u nej dobré aj zlé vlastnosti. Nie je zaujatá. Snaží sa pozerať na postavy z ich pohľadu, nie je všetko iba biele a čierne. Možno to Rowlingová vnímala a písala ako rozprávku a nie ako román pre dospelých a u detí asi sú veci väčšinou čiernobiele. Ďakujem za polopatistické skopírovanie, a vysvetlenie niekedy som natvrdlá Nedošlo mi, že  Svetlo pod vodou je Underwater Light

Re: Darček na ospravedlnenie Od: marci - 12.11. 2011
Rozkošné A nejúžasnější byl Harry - alespoň, narozdíl od Rona, tuší, kdy má mlčet, ale popis jeho  neverbálního vyjadřování neměl chybu Jsem moc ráda, že jsi tuhle sérii našla a přeložila
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Tiež sa mi to jeho neverbálne vyjadrovanie páčilo najviac - mohla som použiť viacej slov ako pri dialógoch :D Díky moc

Re: Darček na ospravedlnenie Od: Tannie - 12.11. 2011
Jimmi, díky za skvělý překlad. Představa Hermiony při "křížovém výslechu" mi zlepšila den. Draco a čokoláda je úžasná kombinace :)
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Úplne si ju viem predstaviť - ruky vbok a pohľad na zabitie. A tí dvaja ako sa pred ňou krčia... Díky

Re: Darček na ospravedlnenie Od: teriisek - 12.11. 2011
Tak nevím, kdo z nich mě pobavil víc... každopádně krásný závěr krásné a zábavné série, škoda, že už nic dalšího nebude. Děkuju moc za překlad!
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Autorka má ešte kopec drabble, či skôr ficletov (okolo 1200 slov), takže uvidíme. Určite som tam aspoň jednu čokoládku zazrela :D Keď budem unavená z MM (už mám tretinu!) alebo UL. Díky

Re: Darček na ospravedlnenie Od: verinka - 12.11. 2011
Stejně jako ostatní - naprosto kouzelné. Draco, jeho vlasy a čokoláda, úžasná kombinace :) Čekání se více, než zpříjemňuje.
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Tak je UL vonku, konečne sme sa dočkali. Ďakujem

Re: Darček na ospravedlnenie Od: ulli - 12.11. 2011
Skvělá povídečka. Hermionin výslech, Harry a Ron zapírající. A jak Ron uvěřil, že se nebude zlobit, často to zabírá   A toto je skvělá věta: "Obťažovali ste sa vy dvaja Sherlockovia ešte raz skontrolovať, či je ten denník skutočne môj?"   A Draco si to vymyslel. Krásně, nadrzlý, sebejistý a škodolibý. Krása, děkuju za přeložení všech povídeček a zpestření dnů.
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Len som čakala, kým mi niečo Doda pošle a miesto skutočnej čokolády som sa rozhodla pre toto. Díky moc

Re: Darček na ospravedlnenie Od: JSark - 12.11. 2011
Chrabromil, čo čakať. :D
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Chrabromil, čo povedať :D Díky

Re: Darček na ospravedlnenie Od: bbarka - 12.11. 2011
No ale vážne, tomuto sa nedá odolať.... ten opis šaškujúceho Draca hovoril za všetko "A Malfoy, na oplátku, jej priniesol presne tú istú napoly zjedenú bonboniéru" Očividne sa niekedy vyplatí mať bezhraničnú drzosť Ďakujem, Jimmi, nádherné preklady! A podstatne mi napravili náladu
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Také čokoládkové... Díky

Re: Darček na ospravedlnenie Od: denice - 12.11. 2011
Dokonalé. Hermionin výslech Rona a Harryho, její reakce na zjištění, že četli její deník, její reakce na zjištění, že Draco četl její deník, krádež a znovuvěnování bonboniéry, dokonalé. Námět na dlouhou kapitolovku. Díky.
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Draco ten denník napísal, nieže ho čítal :D Díky
Re: Darček na ospravedlnenie Od: denice - 12.11. 2011
Promiň, samozřejmě tam mělo být  psal její deník.

Re: Darček na ospravedlnenie Od: myska111 - 12.11. 2011
Velmi zábavná povídečka. Směšné, že Ron s Harrym uvěřili, že by si zrovna Hermiona psala takový deník.
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Som rada, že celá séria nesklamala. Díky za komentovanie.

Re: Darček na ospravedlnenie Od: MissK - 12.11. 2011
Fíha, krásné. Tyto příběhy jsou doopravdy jako mentální čokoláda. Mají úplně stejné účinky - usmívám se tu jak blázen, uklidňuje nervy až tak, že už nemám sílu se momentálně na kohokoliv zlobit, a nakonec se stávám postupně závislou Děkuju ♥
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
A to som na ne narazila náhodou, len preto, že som kontrolovala, či z tej pôvodnej série niečo nepridala. Ďakujem moc

Re: Darček na ospravedlnenie Od: anonym - 12.11. 2011
Draco je až moc prešibaný pre svoje vlastné dobro.

Re: Darček na ospravedlnenie Od: ansus - 12.11. 2011
Jimmi, nádhera, stejně jako všechny předešlé - díky, díky moc. Představa toho pomalu křížového výslechu Rona a Harryho mě dostala do kolen, Hermiona nemá chybu:-DDD, ten jejich úprk vidím víc než živě. Díky za zpříjemnění pošmourného rána .
Re: Darček na ospravedlnenie Od: Jimmi - 12.11. 2011
Díky, u nás je nádherné slniečko.

Prehľad článkov k tejto téme:

MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Darček na ospravedlnenie
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Povznášajúce vyhliadky
MiHnn: ( Jimmi )11.11. 2011Sladká voľba
MiHnn: ( Jimmi )10.11. 2011Správny druh vzdelania
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Ospravedlnenie prijaté
MiHnn: ( Jimmi )09.11. 2011Všetko je v prezentácii