Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

37. Mezihra: Překročení hranic

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 05.10. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Gramatická kontrola: Kometa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

Byla téměř půlnoc.

Pro Harryho bylo lehké zůstat vzhůru déle. Prostě nepoužil svůj obraceč času. Pokračoval v tradici časování si svého spánkového cyklu, aby mohl být vzhůru, až se Štědrý den promění v Boží hod; protože, i když nikdy nebyl dost mladý, aby věřil v Santa Klause, kdysi byl dost mladý, aby pochyboval.

Bylo by hezké, kdyby existovala nějaká záhadná postava, která v noci vstoupí do vašeho domu a přinese vám dárky...

Na to Harrymu přeběhl mráz po zádech.

Pocit, že se blíží něco strašlivého.

Plíživý terror.

Pocit zkázy.

Harry se ve své posteli prudce posadil.

Pohlédl k oknu.

"Profesore Quirrelle?" velmi tiše zaječel.

Profesor Quirrell učinil lehké pozvedací gesto, a Harryho okno se složilo do svého rámu. Otvorem do místnosti okamžitě zavál studený vítr, spolu s několika rozprášenými sněhovými vločkami z oblohy kropenaté šedými nočními mraky, vznášejícími se mezi temnotou a hvězdami.

"Žádný strach, pane Pottere," promluvil učitel obrany normálním hlasem. "Očaroval jsem vaše rodiče k spánku, neprobudí se, dokud neodejdu."

"Nikdo nemá vědět, kde jsem!" řekl Harry, stále se snažil ječet tiše. "Dokonce i sovy mi poštu mají doručovat do Bradavic a ne sem!" S tím Harry souhlasil dobrovolně, bylo by pěkně hloupé, kdyby mohl jakýkoli Smrtijed vyhrát celou válku tím, že by mu poslal magií se spouštějící granát.

Profesor Quirrell se ze svého místa na dvorku za oknem zašklebil. "Ach, tím bych se netrápil, pane Pottere. Jste dobře chráněn proti vyhledávajícím kouzlům, a je nepravděpodobné, že by se jakýkoli krevní purista kdy podíval do telefonního seznamu." Jeho úsměv se ještě rozšířil. "A vyžádalo si značnou námahu dostat se za ochrany, které ředitel umístil kolem vašeho domu – i když samozřejmě, kdokoli by znal vaši adresu, by mohl jednoduše počkat venku, a zaútočit na vás až z domu vyjdete."

Harry na profesora Quirrella chvilku zíral. "Co tu děláte?" zeptal se Harry konečně.

Úsměv z profesorovy tváře zmizel. "Přišel jsem se omluvit, pane Pottere," řekl učitel obrany tiše. "Neměl jsem s vámi mluvit tak tvrdě-"

"Nedělejte to," řekl Harry. Shlédl dolů na peřinu, kterou si tiskl k pyžamu. "Prostě ne."

"To jsem vás urazil tolik?" zeptal se profesor Quirrell tiše.

"Ne," řekl Harry. "Ale urazíte, pokud se omluvíte."

"Chápu," řekl profesor Quirrell, a jeho hlas v mžiku zvážněl. "Pokud s vámi tedy mám zacházet jako s rovným, pane Pottere, měl byste vědět, že jste se vážně prohřešil proti etiketě panující mezi spřátelenými zmijozely. Pokud momentálně proti nikomu nehrajete, nesmíte se podobným způsobem plést do jejich plánů, aniž byste se jich předtím zeptal. Protože nevíte, jaký může být jejich skutečný cíl, ani co vše je ve hře. Označilo by vás to jako jejich nepřítele, pane Pottere."

"Omlouvám se," řekl Harry, přesně tím tichým tónem, který použil profesor Quirrell.

"Omluva je přijata," řekl profesor Quirrell.

"Ale," řekl Harry, stále tiše, "my dva si vážně někdy v budoucnu musíme důkladněji promluvit o politice."

Profesor Quirrell si povzdechl. "Vím, jak nemáte rád blahosklonost, pane Pottere -"

To bylo velmi mírně řečeno.

"Ale bylo by ještě blahosklonější, "řekl profesor Quirrell, "kdybych to nevyslovil jasně. Schází vám jisté životní zkušenosti, pane Pottere."

"A každý, kdo dostatečné životní zkušenosti má, s vámi souhlasí?" řekl Harry klidně.

"K čemu jsou životní zkušenosti někomu, kdo hraje famfrpál?" řekl profesor Quirrell, a pokrčil rameny. "Myslím, že časem změníte názor, až vás každá vaše důvěra, kterou v něco vložíte, zklame, a vy se stanete cynickým."

Učitel obrany to řekl, jako by to bylo to nejobyčejnější prohlášení na světě, rámovaný temnotou a hvězdami a mraky-zdobenou oblohou, když jedna nebo dvě nepatrné sněhové vločky proletěly kolem něj v štiplavém zimním větru.

"To mi připomíná," řekl Harry. "Veselé Vánoce."

"Pravděpodobně," řekl profesor Quirrell. "Přeci jen, pokud to není omluva, pak to musí být vánoční dar. Úplně první, který jsem kdy dal, po pravdě."

Harry se ještě ani nezačal učit latinu, aby si mohl přečíst experimentální deník Rogera Bacona; a ani se neodvažoval otevřít ústa, aby se zeptal.

"Oblečte si zimní kabát," řekl profesor Quirrell, "nebo si vezměte zahřívací lektvar, pokud ho máte; a pojďte za mnou ven, pod hvězdy. Uvidíme, zda to tentokrát zvládnu udržet déle."

Harrymu chvilku zabralo, než ta slova zpracoval, a pak vylétl ke své skříni.

Profesor Quirrell kouzlo hvězdného světla udržel na déle než hodinu, i když se jeho tvář vypjala, a po chvíli se musel posadit. Harry protestoval jen jednou, a byl odbyt.

Hranici mezi Štědrým večerem a Božím hodem překročili v bezčasovém prázdnu, kde zemské rotace nic neznamenaly, a kde panovala jedna nikdy nekončící Tichá noc.

A přesně jak bylo slíbeno, Harryho rodiče to vše v bezpečí prospali, dokud se Harry nevrátil do svého pokoje, a učitel obrany nezmizel.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Airiny - 07.10. 2011
Moc děkuji. V minulé kapitole byl Harry úžasný.

Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: JSark - 06.10. 2011
Definitívne sa prestávam snažiť chápať, akú intrigu má Quirelmort v rukáve, keď tak usilovne nadväzuje s Harrym, no asi by sa to dalo nazvať priateľstvom, nie? Jedine že by sa snažil zistiť, čím ho Harry vtedy dokázal poraziť. Ale to by už mal vedieť nie? Takže zase nič. Chjo. A to ma nejaký test o zaraďovaní do fakúlt zaradil do Bystrohlavu. 8o Díky moc, aj keď oproti ostatným kapitolám to bolo ozaj krátke, len taká vsuvka.
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Tersa - 06.10. 2011
No, je očividné, že k něčemu bude potřebovat Harryho vědomou spolupráci... Přimět ho zúčastnit se nějakého plánu? Použít ho v nějaké intrice? Pro mnoho účelů - a přitom je jasné, že mu jde o něco složitějšího než ho jednoduše zabít, alespoň tedy ne teď - pro Quirrellmorta bude mnohem lepší, bude-li mu Harry přátelsky nakloněn.

Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: larkinh - 06.10. 2011
To bych tedy chtěla jednou slyšet, jak se dá potichu ječet Tohle byla hezká kapitola. 
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Tersa - 06.10. 2011
Kopla ses někdy do palce ve dvě hodiny ráno? Asi tak...
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: larkinh - 07.10. 2011
Kopla jsem se i ve dne, ale já u toho nikdy neječím - jenom sakruju nebo úpím - a to není nikdy moc nahlas :)

Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Elza - 06.10. 2011
Harry se stále snažil ječet tiše. ...a je nepravděpodobné, že by se jakýkoli krevní purista kdy podíval do telefonního seznamu... Krása. Tichá krása. Děsivé a dojímavé zároveň... jak Voldy nedokáže nebýt připoután k Harrymu. *:)
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Tersa - 06.10. 2011
Bereš mi to z úst Tahle kapitola se velmi špatně komentuje... ale myslím, že tohle ji shrnuje.
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: agriel - 06.10. 2011
vskutku zaujimava medzihra ;) len dost kratka.

Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Jacomo - 06.10. 2011
Mám jen jednu jedinou myšlenku: A toto mělo být co?!
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Tersa - 06.10. 2011
Myslím, že autorův pokus, jak znepokojivou kapitolu dokáže napsat, aniž by ji zbavil kouzla. Ta minulá je pravě vánoční, tahle je... no, jiná.

Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Ledik - 05.10. 2011
Fajné..pan Záporák je záporný jak katoda :) ale dobře intrikuje, to jo
Re: 37. Mezihra: Překročení hranic Od: Tersa - 06.10. 2011
Myslím, že číst tohle s vědomím, že se jedná o člověka, který zabil Harryho rodiče, tomu teprve dodává ten správný rozměr... Děsivé, přinejmenším.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce