Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Čo Komnata najviac potrebuje

21. kapitola 1/3

Čo Komnata najviac potrebuje
Vložené: Jimmi - 05.09. 2011 Téma: Čo Komnata najviac potrebuje
Jimmi nám napísal:

Čo Komnata najviac potrebuje

Autor: Alydia Rackham 

 ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/6532581/21/What_the_Room_Requires

Čo Komnata najviac potrebuje

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 „Len potrebujem trochu viacej času...“ V tejto poviedke je Hermiona tou, ktorá nachádza Draca plakať v kúpeľni. Utečie od nej. Naháňa ho do Komnaty najvyššej potreby, kde čas nič neznamená – a Komnata ich prinúti spoločne čeliť ich najväčším obavám, aby našli dvere von.

 Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Alydia Rackham, ktorá napísala túto fanfiction.

Upozornenie: Kapitola obsahuje zvukovú nahrávku.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

 

Dům za mnou

Svět přede mnou

Mnohé cesty po něm jdou

Než tma padne do tváří

Než se hvězdy rozzáří

Mlha a soumrak

Oblak a stín

Vše padne do hlubin

Vše padne...

do hlubin

Pán prsteňov

 

21. kapitola

VVVV
HERMIONA

Po tomto prešlo niekoľko dní ľahšie  - pochyby a žiarlivosť sú hrozné, škodlivé veci a človek si nikdy neuvedomí, ako ho sťahujú k zemi, až kým trochu nepovolia. Zapísala som si do denníka pasáže, ktoré Draco podčiarkol, takže každú noc, keď som šla do postele, som ich čítala a preháňali sa mojou mysľou, až kým som nezaspala. Pokiaľ som ich mala, vedela som, že dokážem prekonať niekoľko týždňov bez toho, aby som počula jeho hlas.

Kiežby som tých pár týždňov mala.

Začalo to ako typické popoludnie v poslednej dobe. Ja, Padma, Parvati a Ginny sme sedeli v malej zadnej miestnosti knižnice s madam Pinceovou, pretože sme sa rozprávali o štvrtej kapitole Pýchy a predsudku a o etikete devätnásteho storočia. Ako som tam sedela medzi hromadami kníh a nízkych stolov, na čalúnenej stoličke, so svojím požičaným výtlačkom P&P držanom oboma rukami, potlačila som úsmev. Madam Pinceová uprene počúvala, keď Ginny s rozžiarenými očami diskutovala o povahe pána Darcyho, prerušovaná otázkami Parvati a Padmy o triednych rozdieloch. Madam Pinceová si dala záležať na tom, aby diskusiu skôr viedla než diktovala odpovede a sama vyzerala menej poblednuto, menej tvrdo než zvyčajne - a uvedomila som si, že si prajem, aby sme mávali hodiny literatúry a aby ich ona učila.

"Dostaneme sa do ďalšieho stretnutia až po kapitolu desať?" navrhla madam Pinceová, keď sme sa všetky postavili a zastrčili naše stoličky späť na miesta. Všetky sme prikývli a povedali áno, a na to ostatné tri dievčence opustili miestnosť, bľabotajúc o tom, ako sú už zamilované do pána Darcyho, len pretože bol zadumaný a vysoký a pokojný, a vôbec nie ako ostatní muži v tom príbehu. Na tvári madam Pinceovej som zachytila niečo, čo vyzeralo ako úsmev, ale ako zvyčajne som si tým nemohla byť istá.

"Ďakujem vám, madam," povedala som, keď som sa pohla ku dverám. "Bolo to....veľmi poučné."

"Som rada, že si to myslíte, slečna Grangerová," stroho odpovedala Pinceová, vyrovnávajúc už dokonalú kopu kníh. "Uvidíme sa na budúci týždeň."

"Dovidenia," odvetila som a pohla sa von. Ale len som prešla okolo sekcie História veľkých divotvorcov, keď ma dobehla.

"Slečna Grangerová? Slečna Grangerová, odpustite mi."

Zastala som a otočila som sa, aby som uvidela madam Pinceovú náhliť sa smerom ku mne po tvrdej podlahe. Jej dlhý habit zašuštil, keď sa načiahla, aby mi podala čiernu knihu. Zamračila som sa.

"Áno?"

"Mala som vám dnes doručiť túto knihu - dnes a nie neskôr - a takmer som zabudla," odfukovala. "Odpustite mi. Rezervoval vám ju profesor Snape."

Ťažko som prehltla, cítila, ako mi schladla tvár, ale prikývla som a vzala si ju od nej.

"Veľmi pekne vám ďakujem."

"Niet za čo," odpovedala, otočila sa a prefrnkla k svojmu stolu. Okamžite som sa schovala do potemnenej časti medzi policami, blízko opustenej časti Sekcie s obmedzeným prístupom. Oprela som sa o konštrukciu a s trasúcimi rukami som odložila P&P a vytiahla svoj prútik.

Toto bola nová správa - zo strachu z objavenia som na poslednú Dracovu správu neodpovedala - ale toto nebola Pýcha a přemlouvání. Bola to iná kniha - ale nedokázala som vydržať, až kým ju odnesiem do svojej izby. Poťapkala som po obálke svojim prútikom.

"Aparecium."

Potom som zastrčila prútik do vrecka a otvorila obal. Moje čelo sa naplo, keď mi oči dopadli na titulnú stránku.

Listy z vojny: Zbierka stratených listov z Veľkých bojísk.

Bola to oveľa novšia kniha, takže som nemusela byť taká opatrná ako predtým, ale stále som si dala načas, keď som listovala stránkami, s nádejou, že mi neujde nevyhnuteľné podčiarknutie.

Moja ruka spomalila, keď som sa dostala na stránku tridsať. Vydýchla som a už som sa znova nenadýchla.

Nič nebolo podčiarknuté. Namiesto toho jasne zelená zátvorka naznačovala, že by som si mala prečítať celý list. A tak, s dychom zamknutým vo svojej hrudi a s rukami, ktoré sa mi začínali triasť, som začala.

"List, ktorý poslal svojej manželke Sillivan Ballou, vojak v Americkej občianskej vojne, dňa 14. júla 1861:

Moja najdrahšia Sarah,

Všetko veľmi presvedčivo nasvedčuje tomu, že sa o pár dní pohneme - možno zajtra. Strach, že ti už možno znova nebudem môcť napísať, ma ženie k tomu, aby som ti napísal zopár riadkov, na ktorých snáď spočinú tvoje oči, keď ma už viacej nebude..."
Zakryla som si rukou ústa a - keď sa mi podlomili kolená - klesla som k zemi. Ale nedokázala som sa od tých slov odtrhnúť - držali ma ako zajatca a každé jedno vháňalo do mňa súčasne sladkú aj trpkú bolesť.

"Nemám žiadne obavy či nedostatok viery vo vec, do ktorej som sa zapojil a moja odvaha nezaváha ani nezoslabne. Viem, ako veľmi americká civilizácia spočíva v tejto chvíli na víťazstve Vlády a ako veľa dlhujeme tým, čo sa pred nami brodili krvou a strasťami Revolúcie. A som ochotný - dokonale ochotný - obetovať všetky radosti tohto života, aby som pomohol udržať túto Vládu a splatiť ten dlh...

Sarah, moja láska k tebe je nesmrteľná. Zdá sa, že ma zviazala mocnými reťazami, ktoré nič okrem Všemohúceho nedokáže zlomiť; a predsa moja láska k Vlasti sa ma zmocňuje ako silný vietor a nesie ma bez odporu všetkých týchto reťazí na bojové pole.

Zaplavujú ma spomienky na blažené okamihy, ktoré som strávil s tebou a som maximálne vďačný Bohu a tebe za to, že som si ich tak dlho vychutnával. A je pre mňa ťažké sa ich vzdať a spáliť na popol nádeje na roky budúce, keď, ak Boh dovolí, stále možno budeme spoločne žiť a milovať sa, a vidieť okolo seba našich synov dorastať na ctihodných mužov. Viem, že si môžem len málo nárokovať z božskej prozreteľnosti, ale niečo mi šepoce - možno to vietor prináša modlitbu môjho malého Edgara, že sa nezranený vrátim k svojim milovaným.

Ak sa nevrátim, drahá Sarah, nikdy nezabudni, ako veľmi som ťa miloval a keď naposledy vydýchnem na bojovom poli, budem v tom výdychu šepkať tvoje meno. Odpusť mi mnohé moje chyby a to množstvo bolesti, ktoré som ti spôsobil. Aký bezohľadný a hlúpy som občas býval! Ako rád by som svojimi slzami umyl každučké miestečko za tvoje šťastie a bojoval so všetkým nešťastím tohto sveta, aby som ochránil teba a svoje deti pred ujmou. Ale nemôžem. Budem ťa musieť sledovať z krajiny duchov a vznášať sa pri tebe, keď sa budeš zmietať v búrkach so svojím drahocenným malým nákladom a so smutnou trpezlivosťou čakať, až kým sa nestretneme tam, kde nás už nič nerozdelí.

Ale, ó Sarah! Ak sa mŕtvi dokážu vrátiť na túto zem a poletovať neviditeľní okolo tých, ktorých milovali, potom vždy budem v tvojej blízkosti; v tie najchladnejšie dni a tie najtmavšie noci- uprostred tvojich najšťastnejších dní a najskľučujúcejších hodín - vždy, vždy; a ak sa tvojho líca dotkne jemný vánok, bude to môj dych, keď chladný vzduch oveje tvoje pulzujúce spánky, prejde okolo teba môj duch. Sarah, neoplakávaj moju smrť; mysli si, že som odišiel a čakám na teba, pretože my sa znova stretneme."

Sedela som na tom istom mieste po zvyšok dňa. Nepohla som sa, nevydala som jediný zvuk. Okolo mňa prechádzali študenti, za mnou sa miešali hlasy, kroky búchali a klopali a odrážali sa. Zízala som na protiľahlú stenu, kniha ochabnuto držaná v mojom lone. Ale hoci cez blízke okno svietilo slnko a sviečky ožarovali chodby, jediné, čo som videla, bola temnota.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 21. kapitola 1/3 Od: bbarka - 30.10. 2011
Našla som originál toho listu, ten muž naozaj existoval a umrel o týždeň neskôr ako ten list napísal... bože, mne je tak smutno... jedna vec je, že HP je vymyslený svet, aj keď ho absolútne zbožňujem, ale druhá vec je, že tie slová naozaj písal niekto, kto naozaj žil a mal ženu, a umrel kvôli takej zbytočnosti ako je vojna... a v našom príbehu je to rovnaké, aj keď Draco nezomrie (nepredpokladám, že by toto malo mať zlý koniec) Bolo to nádherné, ďakujem, Jimmi...

Re: 21. kapitola 1/3 Od: ulli - 30.10. 2011
Začátek mě vůbec nepřipravil na pokračování. Už si nejsem jistá, jestli zprávy pomocí knih byl dobrý nápad. Protože tak rychlý konec je na mě moc. Už jen ten název nahání husí kůži. Při čtení mi bylo smutněji a smutněji. V druhé polovině se mluví o smrti a mě se začaly do očí hrnout slzy. Snad jsem ještě nikdy nečetla tak smutný dopis. Je to nádherná povídka, skvěle propracovaná, ale citově vyčerpávající. Děkuju za kapitolu a zkusím dnes ještě část.

Re: 21. kapitola 1/3 Od: adelina - 08.09. 2011
Mám slzy v očích, takže musím chvíli počkat, než se začtu do pokračování. Tahle povídka je naprosto nádherná a úžasná. Hudba ke kapitole je také nádherná. Děkuji za překlad, Jimmi.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 08.09. 2011
Aj ja ďakujem. Za výber hudby môže autorka, pomáha jej pri písaní. A ja som tiež slzila, pre mňa najemotívnejšia časť, pretože som to nečakala

Re: 21. kapitola 1/3 Od: Zuzana - 06.09. 2011
Nuž, toto som vlastne čakala... Nádherný dopis a ani nezáleží na tom, že ho nepísal Draco osobne, bolo v ňom všetko. Ďalšia kapitola ktorá ma dostala do kolien. Je mi smutno... A ešte k tomu aj táto nádherná hudba. Musím chvíľu počkať, kým prestanem slziť a idem na ďalšiu kapitolu.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Chýbali mi tvoje komentáre... Díky

Re: 21. kapitola 1/3 Od: larkinh - 06.09. 2011
To je úžasný nápad, jak si povídají prostřednictvím knih! Je to mnohem lepší (a napínavější), než kdyby spolu mluvili přímo. Doufám, že oba přežijí.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 07.09. 2011
Tiež ma to zaujalo, myslím, že som to ešte nikde nevidela. Díky

Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jacomo - 06.09. 2011
Jimmi, já... já k tomuhle prostě nedokážu napsat nic jiného, jenom to jediné - DĚKUJU. Strašně moc.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
To stačí, som rada, že to oceníš. Díky

Re: 21. kapitola 1/3 Od: doda357 - 06.09. 2011
Tie hodiny literatúry sú fakt dobrý nápad, mne by sa to páčilo Milujem knihy, skoro ako Herm Ešteže nakoniec Pinceová na tú knihu pre Hermionu nezabudla... Už len ten jej názov bol strašidelný. Možno by bolo lepšie, keby jej o tom ani nedali vedieť, viem si predstaviť, aký musela mať strach. Muselo to byť pre ňu hrozné. Ten list bol taký sladko-smutný. Chúďa Hermi  Ďakujem 
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Mne sa pri ňom zakaždým tisli slzy do očí... Ďakujem za všetko a chystám 22 :D

Re: 21. kapitola 1/3 Od: 3lucky - 06.09. 2011
to bylo nádherné... Je mi jich obou moc líto... Neodvažuju se ani přemýšlet, jak by to mohlo dopadnout, protože další kapitola určitě předčí mé očekávání... Díky moc...
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Zatiaľ kánonovo... ale už to dlho nepotrvá. Díky

Re: 21. kapitola 1/3 Od: marci - 06.09. 2011
Nádherné... Velice působivé a brilantně přeložené.. Víc slov teď nemám... Díky
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Aj ja ďakujem

Re: 21. kapitola 1/3 Od: myska111 - 05.09. 2011
Nádherné, ten dopis, byl velmi dojemný, i když nebyl věnovaný přímo Hermioně. Draco je v této povídce velmi citový. Jsem zvědavá jestli mu Hermiona pošle nějakou odpověď a doufám, že jejich trápení už brzy skončí. Moc se mi líbí, jak je v této povídce kladen důraz na city a pocity. Těším se na pokračování.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 06.09. 2011
Snáď ťa nesklame. Ďakujem

Re: 21. kapitola 1/3 Od: denice - 05.09. 2011
Brilantní, Draco v této povídce je úžasný muž a Hermiona má obrovské štěstí, že ho poznala a pochopila. I kdyby už následovalo jen odloučení a smrt, přesto je šťastná, protože mohla prožít dny s ním. Každému se myslím nepodaří něco takového. (Ale neznamená to, že nevěřím ve šťastný konec). Děkuji.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: denice - 05.09. 2011
Vím, že jsem strašný slaboch, ale bylo to tak sugestivní, že jsem nutně potřebovala druhou kapitolu Potkaníka, abych vůbec mohla jít spát.
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 05.09. 2011
Kvôli tebe by som ti dala hneď ďalšiu časť, ale asi by ti to nepomohlo. 22 je ešte horšia, práve to prekladám. Myslím, že zvyšok ide zajtra ráno o ôsmej a potom o dvanástej? Som na služobke, snáď sa dostanem k netu. Ale ten potkaník je dobrý nápad... ale asi si vezmem do postele sedmičku HP... vôbec na ten preklad nenachádzam vhodné slová. Díky moc za všetko.

Re: 21. kapitola 1/3 Od: teriisek - 05.09. 2011
Můj bože, to bylo... nenacházím slova, která by to přesně vystihovala, mám slzy v očích a je mi tak strašně smutno, ale přitom nádherně, protože ta povídka je prostě nádherná a tak strašně reálná a plná emocí! Nevím, co víc říct, nevím, jak poděkovat, protože mám pocit, že na tohle slova nestačí a nebýt tvého překladu, nikdy bych se k tak kouzelnému textu nedostala, takže... prostě DÍKY! Bojím se toho, co bude, ale nemůžu se dočkat!
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 05.09. 2011
Ja pri tom slzím zakaždým... v angličtine to bolo také neosobné, len slová, ale pri preklade... a keby som dala celú kapitolu, to nerozdýchate. Aj ja som to musela prekladať na tri časti. Výhovorkou je rôzna hudba, ale ono je to fakt výhovorka. Ďakujem moc. PS. Mám dojem, že 22 je posledná kapitola, ktorá sa drží kánonu, ale nechcem to zakríknuť. Ja už rátam na prstoch jednej ruky!

Re: 21. kapitola 1/3 Od: wanilka - 05.09. 2011
wow, tahle povídka mě nepřestává přesvědčovat o tom, že má víc do sebe, než jsem si myslela... :) Děkuju za krásný překlad!
Re: 21. kapitola 1/3 Od: Jimmi - 05.09. 2011
Ďakujem, nie je dokonalý, ale robila som čo som mohla. Zajtra ide zvyšok.

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.10. 2011Poďakovanie
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.10. 201126. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )14.10. 201125. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.09. 201124. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )19.09. 201123. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.09. 201122. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 3/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )06.09. 201121. kapitola 2/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201121. kapitola 1/3
Alydia Rackham: ( Jimmi )05.09. 201120. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.08. 201119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.08. 201118. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.08. 201118. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )20.08. 201117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )09.08. 201116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.07. 201115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )18.07. 201114. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )11.07. 201113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )07.07. 201112. kapitola 2/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )29.06. 201112. kapitola 1/2
Alydia Rackham: ( Jimmi )25.06. 201111. kapitola
. Video k poviedke: ( Mel )12.06. 2011Trailer k poviedke
Alydia Rackham: ( Jimmi )30.05. 201110. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )28.05. 20119. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )26.05. 20118. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.05. 20117. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.05. 20116. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )10.04. 20115. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )24.03. 20114. kapitola - II. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )22.03. 20114. kapitola - I. časť
Alydia Rackham: ( Jimmi )16.03. 20113. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20112. kapitola
Alydia Rackham: ( Jimmi )12.03. 20111. kapitola
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )12.03. 2011Úvod k poviedke + trailer
. Video k poviedke: ( Jimmi )08.03. 2011Dramione video