Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Bol raz jeden Rokfort

12. Oni nevedia, že my vieme

Bol raz jeden Rokfort
Vložené: Jimmi - 19.04. 2011 Téma: Bol raz jeden Rokfort
Jimmi nám napísal:

Once Upon a Hogwarts 

Autor : Lily in a Pond

Preklad: Jimmi

Beta: Eli

PAIRING: Dramione

This story is based on characters and situations created and owned by JK Rowling, various publishers including but not limited to Bloomsbury Books, Scholastic Books and Raincoast Books, and Warner Bros., Inc. No money is being made and no copyright or trademark infringement is intended.

Poviedku v originálnom znení nájdete na adrese:

http://www.fanfiction.net/s/2897355/10/Once_Upon_a_Hogwarts

Princ nikdy nevrátil Popoluške črievičku, diabolská nevlastná sestra je nebezpečnejšia než si myslíte a skutočná Popoluška sa stále ešte neprezradila. Bude treba viac než len mágiu, aby dala túto rozprávku do poriadku skôr než hodiny odbijú polnoc...

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

12. Nevedia, že my vieme

"ACHMÔJBOŽE!"

"Nemôžem uveriť, že nám toto robia!" jačala Hermiona.

"Viem ja prečo sa toto musí diať mne?" nariekal Malfoy. "Toto si dobrí ľudia nezaslúžia!"

"PREČO, PREČO, PREČO!" vykríkli jednohlasne.

"Tí mizerní šmejdi, ktorí - "

" - mali vážne tú drzosť, aby - " prerušil Malfoy Hermionu.

" – nás chceli dať dokopy!" vykríkla Hermiona súčasne, keď Malfoy zajačal: " - mi naliali zmrzlinu na nohavice!"

Potom sa na seba pozreli. "ČOŽE?"

Hermiona zúrila a bola veľmi, veľmi netrpezlivá. Kašľať zvysoka na celú tú blbú povedačku, že trpezlivosť ruže prináša! Chcela len, aby si Malfoy uvedomil, že sa ich priatelia snažia dať ich dokopy a nie že mu zmrzlina steká po nohaviciach!

"Malfoy, dám ti dve minúty, aby si to pochopil," zavrčala Hermiona nebezpečne.

Malfoy si ofrkol. "Ja sa ťa nebojím." Potom zrazu dosť dievčensky vykríkol, keď mu prútik ďobol do líca. "Fajn, už sa bojím."

"Fajn. Boj sa, Malfoy. Veľmi sa boj."

Malfoy prehltol a zúrivo sa pokúšal prísť v duchu na to, na čo naráža. Všetko je také mätúce! pomyslel si. Chcem obedovať!

Potom mu na myseľ skočila myšlienka z romantickej časti jeho mozgu.

"ACH!"

Hermiona si ho obozretne prezerala. "Prosím, nehovor mi, že ti znova tečie po nohaviciach zmrzlina."

"Nie, prišiel som na to, čo sa nám ostatní snažia urobiť. Snažia sa, aby sme sa zamilovali!"

"Presne tak," odvetila Hermiona. "Stále pre teba existuje nádej."

"To v každom prípade," trefne sa vložil Malfoy. "Čo urobíme? Nemôžeme tu len postávať a predstierať, že sa nič nestalo."

Hermiona sa zrazu zlovestne uškrnula. "V skutočnosti môžeme. Mám nápad."

- - -

Harry s Ronom strkali do seba tak veľa jedla, ako mohli, keď sa ukázala Ginny.

"Sorry, chalani. Flitwick nás zdržal," povedala a zvalila sa vedľa Harryho. Harry s Ronom kývnutím potvrdili, že ju zobrali na vedomie. "Prečo máte na sebe jedlo? A kde je Hermiona?"

"Súčasť Zabiniho a Mandinej oslavy a myslím, že je stále uviaznutá na Transfigurácii s Malfoyom," odvetil Ron po tom, čo poriadne prehltol. Ginny sa tvárila ohromene a ukázala im vztýčené palce.

"Už by mala byť vonku. Obed sa podáva už - " Harry skontroloval hodinky (konečne nahradil tie staré, ktoré mal v štvrtom ročníku) - sedem minút, štyridsaťštyri sekúnd."

"Vďaka Harry, vážne som potrebovala vedieť presný čas," posmešne odvetila Ginny. "Takže, kde je?"

Ako keby na zavolanie, dverami vošla Hermiona po boku s Malfoyom.

"Čauko," povedala a hodila sa na miesto vedľa Harryho. "Na čo zízate? Habit som si očistila."

"Prečo si vošla dverami s Malfoyom?" spýtal sa Ron s prižmúrenými očami.

"Nuž," Hermiona sa dôverne predklonila. "Už spolu chodíme niekoľko týždňov a chcela som to oznámiť."

Trojica okamžite odskočila. "ČOŽE?"

Každý vo Veľkej sieni sa k nim otočil.

"Prečo chodíš s Malfoyom?" Ron prakticky kričal, keď vyskočil na nohy.

"Prečo by si urobila také rozhodnutie?" vykríkla Ginny a tiež vyskočila na nohy.

"Vy s tým dokonca idete na verejnosť?" zajačal Harry.

Študentom a niektorým členom učiteľského zboru padla sánka.

Profesor Jocular to vystihol najlepšie. "Čo sa, do pekla, deje?"

Hermiona sa zatvárila prekvapene. "Pretože to ešte všetci neviete, S MALFOYOM SPOLU CHODÍME!" zakričala.

Malfoy sa postavil. "To je pravda! Ona je tá, ktorú milujem! Tá, s ktorou sa chcem bozkávať! Tá, ktorú som pretiahol v knižnici po -"

"Draco!" zajačala Dafné Greengrasová. "Musíme sa porozprávať!"

Pansy Parkinsonová sa zachichotala. "Nemusí sa s tebou rozprávať, aby vedel, že má radšej krčorohého chrapogota než teba, ty malá stíhačka s ksichtom šľapky."

"Ooh!" zborovo zaznela Veľká sieň. Dalo sa počuť Blaisa Zabiniho, ako hovorí: "Nalož tej malej mrche, Pansy!"

"Slečna Parkinsonová, to je neuveriteľne hrubý slovník! Slizolinu strhávam dvadsať bodov!" vykríkla profesorka McGonagallová.

Keď Dafné prakticky vystrkala Malfoya z Veľkej siene, zvyšok študentov si začal šeptať.

Nad bystrohlavským stolom sa Mandy Brocklehurstová tvárila mimoriadne nazúrene.

"Blaise!" zašepkala cez plece slizolinčanovi, ktorý sa smial na celé kolo nad niečím, čo povedala Pansy.

Blaise sa otočil. "Čo je?"

"Už nám nikto nevenuje pozornosť! Zjavne sa nikto nestará, že sme práve podpísali mierovú dohodu alebo o fakt, že sme chceli pri obede predviesť ohňostroj."

"Krucinál, máš pravdu! Čo urobíme?"

"Neviem." Mandy si zahryzla do pery.

"Ach! Mám to!" vykríkol Blaise. Vyskočil na slizolinský stôl. "Len rob to, čo robím ja," zašepkal Mandy.

"Incendio!" vykríkol s prútikom namiereným na Mandyine vlasy, ktoré sa okamžite zapálili.

Mandy vykríkla a začala sa zúrivo prehrabávať v taške, aby našla svoj prútik. Padma Patilová, ktorá sedela vedľa nej, prevrátila oči a radšej vyliala na Mandyinu hlavu svoj pomarančový džús.

"Pekne ďakujem, Padma," zlovestne zasyčala Mandy, ktorej z habitu stekal pomarančový džús.

"Oppugno!" zasyčala, čím spôsobila, že do Blaisa narazilo niekoľko pohárov.

"Incarcerous!"

Mandy neverbálne vrhla štítové kúzlo, aby to kúzlo zablokoval a švihla prútikom. "Tarantallegra!"

"Aguamenti!" Spŕška vody vystrelila z Blaisovho prútika a mierila rovno na Mandy, keď sa len tak-tak uhol jej kliatbe. Mandy sa znova prikrčila a zaškrípala zubami. Takže ty chceš hrať náročne, há? pomyslela si. Myslím, že je čas vypustiť pokročilé kúzla.

"Imitari!" Telo Mandy Brocklehurstovej sa okamžite rozštiepilo na dve polovice, jedna rovnaká ako tá druhá. Bol to, ako kúzlo prikazovalo, zrkadlový obraz toho, kto ho vrhol.

Takže ty chceš hrať špinavo? pomyslel si Blaise. "Ja ti ukážem, ako sa skutočne hrá špinavo."

"Specialis Revelio!" Okamžite sa našla skutočná Mandy. "Petrifi -" Zrazu ho prerušila profesorka McGonagallová.

"Dnes ráno vám to prešlo, ale tentoraz vám to neprejde!" vykríkla profesorka McRozhodíMa. "Slizolinu a Bystrohlavu strhávam dvadsať bodov. Vy dvaja so mnou!"

Mandy za jej chrbtom zaksichtila, ale Blaise ukázal McGonagallovej dosť neslušné gesto.

"Videla som to, pán Zabini." McGonagallová sa otočila. "Slizolinu strhávam päť bodov."

- - -

Theo sa krčil v rohu knižnice s Moragom, s ktorým si šeptal.

"Čo urobíme?" šialene syčal. "Myslím, že prišli na náš plán!"

"Neviem," zašepkal Morag. "Nie je to fér. Tí najsuprovejší a najmazanejší ľudia na škole sú práve teraz s McGonagalkou."

"A čo predstierať, že sa nič nestalo?"

"Vysvetli, prosím."

"Nuž, myslím, že Draco a Hermiona nevedia, že vieme, že vedia o našom pláne."

Morag prevrátil oči. "Ak chceš, aby niekto pochopil tvoje hlúpe hlavolamy, choď za Parvati Patilovou. Dokáže ich rozriešiť rýchlejšie než ja najvyššou rýchlosťou uháňať z knižnice.“ Zdrhol Theovi z očí.

Theo si vzdychol. "Zbabelec," zamrmlal. Potom zbadal Parvati, ako si číta v kresle časopis. "Ach, Parvati!"

Parvati vzhliadla? "Áno?"

"Potrebujem s tebou hovoriť," vážne prehovoril Theo. "O Dracovi a Hermione."

"Aááách, zbožňujem sa o nich rozprávať, sú ten najchutnejší pár, ktorý kedy existoval!" zapišťala, keď sa vzpriamila v kresle a uhladila si vlasy. "Myslím tým, že sú predurčení byť spolu. Je to ako totálny osud!"

Theo sa odtiahol. "Po zrelom uvážení musím odísť. V spálni mám zaujímavú knihu, ktorá na mňa práve volá."

"Maj sa, Theo!" veselo zavolala Parvati.

"Ticho!" skríkla madam Pinceová Parvati do ucha. Zdalo sa, že každý, kto sa v týchto dňoch spolčoval Theom, bol u nej na čiernej listine.

Parvati sa postavila, vystrela, čo bol dosť pôsobivý pohyb, pretože bola dosť vysoká a zvrchu sa pozrela na knihovníčku. "Dobre, pretože ste práve na mňa nakričali, musím vás ja požiadať, aby ste boli ticho, madam Pinceová."

Potom za búrlivého potlesku okolitých študentov vypochodovala z knižnice.

- - -

"Draco..." začala nebezpečne Dafné. "O čom sú všetky tie reči, čo počúvam, že chodíš s Grangerovou?"

Malfoy pokrčil plecami a nasadil na tvár nevinný úsmev. "Je to pravda. Vážne ju milujem, naozaj vážne."

Dafné na neho po dlhý čas hľadela. "Si si istý?"

"Áno," rozhodne odvetil Malfoy snažiac sa ovládnuť zlobu. Dosť čudné, tentoraz tu žiadnej nebolo.

Dafné pokrútila hlavou. "Chybná odpoveď," zamrmlala a vytiahla svoj prútik.

Malfoy nadskočil. "Ach, skôr než ma prekľaješ alebo niečo iné, mohla by si okoštovať túto mrkvu?" Vytiahol mrkvu. Dafné nadvihla obočie.

"Iste... prečo nie?" Dafné zatvorila oči a zamyslene prežúvala. "Jablko. Áno, určite je to plánka."

Malfoy vydýchol vzduch, o ktorom ani nevedel, že zadržiaval. "Vďaka, Daf. Mám vďaka tebe skvelý deň."

Keď opustil miestnosť, Dafnine oči sa prižmúrili. "Dávaj si pozor, Grangerová. O mesiac o tomto čase budeš v riadnej kaši!" šialene sa zachichotala.

- - -

Hermiona s Malfoyom boli znova v učebni Transfigurácie, až na to, že tentoraz tam boli dobrovoľne.

"Takže... vďaka, že si mi s pomohol... s týmto, Malfoy," po chvíľke trápneho mlčania povedala potichu Hermiona.

"Niet za čo, Grangerová. Okrem toho sme tým mohli len obaja získať. Ty si získala lepšiu reputáciu, ja som získal výhovorku dať kopačky Dafné a obaja sme sa vážne dobre zasmiali."

Hermiona sa usmiala, matné svetlo zmenšujúceho sa mesiaca osvetlilo jej tvár. "Prečo si sa s ňou chcel rozísť, Malfoy?"

Malfoy vyzrel z okna a smutne sa usmial. "Myslím... nuž, len to nevychádzalo tak, ako som si myslel, že by malo." Pokrútil hlavou a trochu sa uškrnul. "Ani neviem, prečo ti to hovorím. Len sa na nás dvoch pozri. Roky sa nenávidíme a teraz sa ti tu vykecávam. Nemám potuchy, čo ma to napadlo."

"Možno sa začínaš meniť k lepšiemu," navrhla Hermiona.

Malfoy znova pokrútil hlavou. "Tú šancu som stratil už pred rokmi."

Hermiona ťažko prehltla. "No, možno ti niekto dá druhú šancu."

Malfoy otočil hlavu jej smerom. "To by bol zázrak. Myslím, že som v minulosti urobil príliš veľa chýb, vybral si nesprávne cesty a teraz myslím, že za to platím."

Hermiona sa mu pozrela do očí. "Malfoy, musíš sa naučiť, že sa občas zázraky stávajú. Ľudia sa dokážu zmeniť. A -" Hermiona si zahryzla do jazyka, aby starostlivo vybrala svoje slová - "A vždy sa môžeš pozrieť do svojho vnútra a urobiť správne rozhodnutia."

Skôr než pokračovala, zhlboka sa nadýchla. "Viem, že v minulosti si urobil chyby, urobil tie ľahké veci namiesto tých správnych. Ale nemôžeš naveky žiť v minulosti. Čo sa stalo, stalo sa."

Malfoy vzhliadol. "...Máš pravdu Grangerová. Niektoré veci by mali skrátka zostať v minulosti. Veci, ktoré nikdy nechcem znova prežívať." Usmial sa, slabým, ale úprimným úsmevom. "Vďaka, Grangerka. Myslím, že si mi práve pomohla vykonať niečo, na čo som čakal veľmi dlho. Premôcť sám seba."

Hermiona mu opätovala úsmev. "Som rada, že si ten boj vyhral. A som rada, že si bol ochotný desať minút počúvať chrabromilskú muklorodenú, hlavne keď tá chrabromilská muklorodená sa volá Hermiona Grangerová."

"Kam inam by som šiel? Všetci moji kamoši sa buď bozkávajú alebo sa učia."

Hermiona sa postavila a natiahla sa. "Pôjdem už. S Ginny sme mali o ôsmej z Astronomickej veže hádzať kamene na bystrohlavský metlobalový tím." Skontrolovala čas. "A už je štvrť na deväť."

"Héj, vieš čo? Pôjdem s tebou," zrazu povedal Malfoy, čím prekvapil aj seba, aj Hermionu. "Aj tak nemám nič lepšie na robote."

"Uf, potom mi bude potešením hádzať tie kamene s tebou," pomaly odvetila Hermiona.

"Toto bude taký zábavný večer!" vykríkol Malfoy. "Budem môcť ubližovať ľuďom a pekelne vás s Weslíčkou otravovať!"

"Ja by som Ginny príliš nebrnkala na nervy," poznamenala Hermiona. Trochu sa usmievala, keď kráčali hore schodmi. "Už si videl jej matku nahnevanú?"

"Áno, raz v Šikmej uličke sa z nej trochu prikrčil aj môj otec," priznal Malfoy a vyčaroval úsmev. "Bol to asi najzábavnejší deň môjho života."

"Nedokážem si vôbec predstaviť, ako sa Lucius Malfoy krčí," odvetila Hermiona, keď poskakovala po poslednom schodisku k Astronomickej veži.

"Áno? Doplň si k nemu naježenú Molly Weasleyovú a prikrčí sa."

"Dobre, sme tu, Malfoy," oznámila Hermiona s rukou na kľučke. "Ešte pár pravidiel hry."

"Po prvé, musíš sa vždy snažiť mieriť na Michaela Cornera. Po druhé, ak nejakou náhodou zazrieš Lunu Lovegoodovú, mal by si zakričať "Wrampurťáci na dohľad!" A po tretie, NEPOKÚŠAJ sa trafiť lietajúcimi predmetmi mňa alebo Ginny. Inak ťa zabijeme."

"A čo ak vás lietajúcimi predmetmi ešte predtým zabijem ja?" drzo odsekol Malfoy s úškrnom. S Hermionou teraz zaujali ´flirtujúcu tínedžerskú´ pozíciu, ktorá pozostávala z chlapca, ktorý sa opiera o stenu, ruky založené alebo jedna ruka na stene a druhá v bok a z dievčaťa, ktoré prenesie váhu na jednu nohu a krúti si vlasmi, a tak flirtuje tínedžerským spôsobom.

Samozrejme, pretože boli tínedžeri, tieto polohy boli absolútne prípustné. Ale keby ste niekedy videli dospelého, nuž, len povedzme, že to, čo sa stalo 14. augusta 1997, by iste priviedlo Remusa Lupina a Nymphadoru Tonksovú do hrobu.

"Dobre, potom s Ginny povieme Lavender a Parvati, že si gay, ktorý má na kahánku. To ťa kompletne zničí," chichotala sa Hermiona.

BOOM.

Dvere na Astronomickej veži sa rozleteli a odhalili veľmi nahnevanú Ginny Weasleyovú.

"Práve si premrhala celý ten čas tým, že si tu stála a flirtovala s Malfoyom, Hermiona?" pišťala. "Michael Corner už preletel päťkrát a keď si mu nekryla ľavú stranu, kameň, čo som hodila ja, ho minul!"

"Nuž, ja - hm -" Hermiona koktala, keď Ginny schmatla jej a Malfoyovu ruku a začala ich ťahať dnu.

"Niet času na výhovorky! Hermiona, vykrývaš Cornera zľava. Malfoy, ty ho vykrývaš spredu."

Hermiona sa v nejasnom svetle usmiala nad Ginninou rozčúlenou, trochu vyšinutou rečou a všimla si, že jej Malfoy úsmev opätuje... že sa na ňu usmieva...

"Ach, preboha, ak sa chcete pobozkať, tak už sa pobozkajte!" Ginny ich chytila za hlavy a pritlačila k sebe. "Bozk, bozk, bozk!"

- - -

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: Kellieta - 29.04. 2012
Logika některých lidí je vskutku uchvacující :D

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: ulli - 18.11. 2011
Jejich zděšení nad zjištěním, že se mají dát dohromady. A pak ten mistrovský plán, naoko spolu chodit. Nic nebude zábavnější. Kromě Mandy-Blaisa, ti si nenechají ujít pozornost, kterou tak milují. A Hermiona jde házet kameny po metlobalovom týme, já odpadnu. Jak se nechala zkazit A s Dracem. Ginny je prostě neodolatelná. "Ach, preboha, ak sa chcete pobozkať, tak už sa pobozkajte!" Ginny ich chytila za hlavy a pritlačila k sebe. "Bozk, bozk, bozk!" Díky za kapitolu.

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: Zuzana - 01.11. 2011
Flirtovanie a rozhovor - úžasné a predstava prikrčeného Luciusa DD na to nemám slov. A tie iskry, ktoré medzi Dracom a Hermionou preskakujú sú nádherné.

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: myska111 - 27.04. 2011
Koukám, že Ginny se s tím nemazlí .

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: teriisek - 22.04. 2011
Hm, takže Mandy a Blaise nemají rádi nedostatek pozornosti? :P Dobré, dobré, Ginny mě fakt pobavila:D Díky za překlad!

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: anonym - 19.04. 2011
skvelé

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: Svetluska - 19.04. 2011
Ginny není jako její matka, je ještě horší . Díky moc za překlad!

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: larkinh - 19.04. 2011
  Já umřu   Ginny ich chytila za hlavy a pritlačila k sebe. "Bozk, bozk, bozk!" DD

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: cyrus - 19.04. 2011
AAAA preco to teraz skocilo??? uz sa to ubera lepsim smerom :) dakujem :)

Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: denice - 19.04. 2011
Neodolala jsem,přečetla, zjistila, že povídka bude velmi zábavná a plná intrik, takže pěkně začnu číst od zařátku, jak jsem si už jednou slibovala... Díky.
Re: 12. Oni nevedia, že my vieme Od: denice - 20.04. 2011
Skvělé od "Toto si dobří lidé nezaslouží" po krčení se Luciuse Malfoye před Molly Weasleyovou!

Prehľad článkov k tejto téme:

Lily in a Pond: ( zelaaa001 )31.10. 201131. Posledné okamihy
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )28.10. 201130. Oddelenie bláznov
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )27.10. 201129. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )25.10. 201128. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )24.10. 201127. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )23.10. 201126. kapitola
Lily in a Pond: ( Eli )22.10. 201125. Búrka na obzore
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )22.09. 201124. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )20.09. 201123. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )17.09. 201122. kapitola
Lily in a Pond: ( zelaaa001 )14.09. 201121. kapitola
Lily in a Pond: ( Eli )13.09. 201120. kapitola
Lily in a Pond: ( Eli )16.06. 201119. Harry si prisvojuje cudzí plán
Lily in a Pond: ( Eli )08.06. 201118. O bobroch a fretkách
Lily in a Pond: ( Eli )30.05. 201117. Malé špinavé tajomstvá
Lily in a Pond: ( Eli )24.04. 201116. Záverečný súboj komikov
Lily in a Pond: ( Jimmi )23.04. 201115. Prípravy na pohreb a sladké potýčky
Lily in a Pond: ( Jimmi )21.04. 201114. Nikto nie je pripravený
Lily in a Pond: ( Jimmi )20.04. 201113. Vznášajúce sa hlavy a rozopnuté blúzky
Lily in a Pond: ( Jimmi )19.04. 201112. Oni nevedia, že my vieme
Lily in a Pond: ( Jimmi )15.04. 201111. Zašľahačkovaní
Lily in a Pond: ( Eli )14.04. 201110. Rozkokošení diablici
Lily in a Pond: ( Eli )21.09. 20109. Nástup de Vellofidesa
Lily in a Pond: ( Eli )17.09. 20108. Shakespearská kvalita Rokvillu
Lily in a Pond: ( Eli )24.04. 20107. Pocit strachu
Lily in a Pond: ( Eli )18.04. 20106. Nech hry začnú
Lily in a Pond: ( Eli )18.03. 20105. Veľmi podivný sled udalostí
Lily in a Pond: ( Eli )15.02. 20104. Daphne je odstavená
Lily in a Pond: ( Eli )16.12. 20093. Zo zmiznutia Vy-Viete-kam
Lily in a Pond: ( Eli )02.12. 20092. MFP sa blíži
Lily in a Pond: ( Eli )04.11. 20091. Začiatok
. Úvod k poviedkam: ( Eli )29.10. 2009Úvod k poviedke