Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

3. Porovnávání reality s jejími alternativami

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 10.04. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/1/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 Porovnávání reality s jejími alternativami

"Na tohle nemám čas."


"Dobrý bože," řekl barman s pohledem upřeným na Harryho, "je tohle- mohl by to být-?"

Harry se natáhl blíž k barové desce Děravého kotlíku. Co nejvýše dokázal, i když to znamenalo jen, že se deska ocitla na úrovni jeho obočí. Takováhle otázka si zasloužila jeho nejlepší.

"Jsem – mohl bych být- možná- nikdy nevíte- pokud to je- ale otázka zůstává- proč?"

"Požehnané moje oči," zašeptal starý výčepní. "Harry Potter... jaká čest."

Harry zamrkal, ale pak se vzchopil. "No, ano, jste velmi vnímavý; většina lidí si to neuvědomí takhle rychle-"

"To stačí," řekla profesorka McGonagallová. Její ruka stiskla Harryho rameno. "Netrap toho chlapce, Tome, je v tomhle všem nový."

"Ale je to on?" zatrylkovala stará žena. "Je to Harry Potter?" Se skřípavým zvukem se zvedla ze své židle.

"Doris-" řekla McGonagallová varovně. Pohled, který střelila po místnosti by zastrašil kohokoli.

"Chci mu jen potřást rukou," zašeptala žena. Sklonila se a vystrčila svraštělou ruku, kterou Harry, zmatený a cítící se nepohodlněji, než za celý svůj předchozí život, opatrně potřásl. Slzy spadly z ženiných očí na jejich sevřené ruce. "Můj vnuk byl bystrozor," zašeptala mu. "Zemřel v sedmdesátém devátém. Děkuji vám, Harry Pottere. Děkuji za vás nebesům."

"Nemáte zač," řekl Harry naprosto automaticky, potom se otočil a adresoval McGonagallové zděšený, prosebný pohled.

McGonagallová dupla nohou právě v okamžiku, když se chaos začínal rozpoutávat. Ten zvuk Harrymu do budoucna poskytl novou referenci k frázi Prásknutí Zkázy, a všichni ztuhli na místě.

"Máme na spěch," řekla McGonagallová hlasem, který zněl naprosto, perfektně normálně.

"Profesorko McGonagallová?" řekl Harry, jakmile byli na dvoře. Chtěl se zeptat, co se to tam stalo, ale místo toho zjistil, že z něj vypadla úplně jiná otázka. "Kdo byl ten bledý muž? Ten u baru, s tím cukajícím okem?"

"Hm?" řekla McGonagallová, zněla lehce překvapeně; možná také očekávala jinou otázku. "To byl profesor Quirrell. Tento rok bude učit obranu proti černé magii v Bradavicích."

"Měl jsem ten nejpodivnější pocit, že ho znám..." Harry si zamnul čelo. "A že bych mu vážně neměl potřásat rukou." Jako by potkal někoho, kdo mu byl kdysi přítelem, kdysi, předtím, než se všechno příšerně pokazilo... ne, to vůbec nebylo ono, ale Harry pro to nedokázal najít lepší slova. "A ten zbytek?"

McGonagall mu věnovala divný pohled. "Pane Pottere... víte... kolik vám toho řekli o... o tom, jak zemřeli vaši rodiče?"

Harry jí vrátil pevný pohled. "Moji rodiče jsou živí a zdraví a vždycky mi odmítali říct cokoli o tom, jak moji genetičtí rodiče zemřeli. Z toho jsem vydedukoval, že to nebylo hezké."

"Obdivuhodná loajalita," řekla McGonagallová. Výrazně ztišila hlas. "I když mě trochu bolí, že od vás tohle slyším. Lily a James byli moji přátelé."

Harry odvrátil pohled, náhle zahanben. "Je mi to líto," vypravil ze sebe potichu. "Ale já mám mámu a tátu. A vím, že bych byl jen nešťastný, kdybych měl porovnávat realitu s něčím... s něčím perfektním, co bych si vytvořil ve své fantazii."

"To je od vás neuvěřitelně moudré," řekla McGonagallová tiše. "Ale vaši genetičtí rodiče zemřeli právě při vaší ochraně."

Při mé ochraně?

V Harryho srdci se něco sevřelo. "Co... co se stalo?"

McGonagallová si povzdechla. Její hůlka ťukla na Harryho čelo a jeho vidění se na okamžik zamlžilo. "To je cosi na způsob zamaskování," řekla McGonagallová, "aby se to nestalo znovu, dokud nebudete připraven." Pak se její hůlka znovu pohla a třikrát zaťukala na cihlovou zeď...

...ve které se udělala díra, která se začala roztahovat a rozšiřovat a chvět, dokud se neuspořádala v klenutý průchod, odhalující dlouhou řadu obchodů s nápisy inzerující kotlíky a dračí játra.

Harry nezamrkal. Nebylo to, jako by se před ním někdo proměnil v kočku.

A oni, bok po boku, vstoupili do kouzelnického světa.

Byli tu obchodníci nabízející Odrážecí boty ("Vyrobené z pravých Flubberů!") a "Nože+3! Vidličky+2! Lžíce s bonusem +4!" Byli tu brýle, které proměnili do zelena všechno, na co jste se podívali, a řada pohodlných lenošek s poduškami, které vás v případě nebezpečí mohli odkatapultovat pryč.

Harryho hlava se bez ustanutí otáčela, pořád a pořád, jako by se chtěla odšroubovat z krku. Bylo to jako procházet skrze sekci magických předmětů v knize pravidel pro pokročilé pro Dungeons and Dragons (hru nikdy nehrál, ale bavilo ho číst ty knihy). Harry se zoufale snažil, aby mu neušla jediná věc, pro případ, že by to byl jeden ze tří předmětů, které potřebujete k doplnění sady nekonečných kouzel přání.

V tom Harry spatřil něco, co ho přinutilo se naprosto bez přemýšlení odpojit od McGonagallové a zamířit rovnou k obchodu s průčelím z modrých cihel vyplňovanými bronzovým kovem. Vzpamatoval se teprve v okamžiku, kdy mu McGonagallová vstoupila do cesty.

"Pane Pottere?" řekla.

Harry zamrkal, potom si uvědomil, co právě udělal. "Omlouvám se! Na chvilku jsem zapomněl, že jsem s vámi a ne se svojí rodinou." Harry ukázal na výlohu obchodu, na které se skvěla ohnivá písmena, která bolestivě jasně a zároveň odtažitě tvořila nápis Kinghamovy Kuriózní Knihy. "Když jdete kolem knihkupectví, které jste nikdy předtím neviděl, musíte vejít a prozkoumat ho. Rodinné pravidlo."

"To je ta nejhavraspárovitější věc, co jsem kdy slyšela."

"Cože?"

"Nic. Pane Pottere, naším prvním krokem bude navštívit Gringottovi, kouzelnickou banku. Je v ní trezor vaší genetické rodiny, s dědictvím, které vám zanechali vaši genetičtí rodiče, a které budete potřebovat k nákupu školních pomůcek." Povzdechla si. "A předpokládám, že určitá suma na nákup knih by také mohla být omluvitelná. I když bych vám radila zrovna s tímhle posečkat. Bradavice mají poměrně velkou knihovnu pokrývající kouzelnická témata. A kolej, ve které, jak silně očekávám, budete umístěn, má sama také více než slušně zařízenou knihovnu. Pro kteroukoli knihu, kterou si koupíte, tam pravděpodobně najdete kopii."

Harry přikývl a pokračovali v chůzi.

"Nechápejte mě špatně, je to skvělé odvedení pozornosti," řekl Harry a jeho hlava se přitom nepřestávala otáčet, "pravděpodobně ten nejlepší pokus o odvedení pozornosti, jaký na mě kdy kdo zkusil, ale nemyslete si, že jsem zapomněl na náš nedořešený hovor."

McGonagallová si povzdechla. "Vaši rodiče – nebo vaše matka, v každém případě – byli velmi moudří, když se vám rozhodli o ničem neříct."

"Takže byste si přála, abych v této šťastné ignoranci setrval? Ten plán je trošku nedomyšlený, profesorko McGonagallová."

"Předpokládám, že to by bylo předem marné," řekla čarodějnice ztěžka, "když vám kdokoli z ulice ten příběh může povědět. Dobrá tedy."

A pověděla mu o Tom-Jenž-Nesmí-Být-Jmenován, Pánu zla, Voldemortovi.

"Voldemort?" zašeptal Harry. Mělo to být vtipné, ale nebylo. To jméno v sobě neslo smrtelný chlad, nelítostnost ve své křišťálové jasnosti, kladivo z čistého titanu dopadající na kovadlinu z poddajného masa. Přes Harryho se přehnal chlad, když to slovo vyslovil a rozhodl se raději uchýlit se k bezpečnějším jménům jako bylo třeba Vy-Víte-Kdo.

Pán zla řádil nad kouzelnickou Británií jako zuřivý vlk, trhal a rval na kusy řád jejich každodenního života. Ostatní země jen spráskly rukama, zasáhnout se neodvážily, ať už z apatické sobeckosti nebo z jednoduchého strachu, že kdokoli kdo by se Pánu zla odvážil odporovat, se stane dalším cílem jeho teroru.

(Efekt nezúčastněného diváka, pomyslel si Harry se vzpomínkou na Latanův a Draleyho experiment který ukázal, že pokud dostanete epileptický záchvat, je mnohem pravděpodobnější, že se vám dostane pomoci, pokud se to stane před jednou osobou, než před třemi. Rozdělení odpovědnosti, doufání, že někdo zareaguje jako první.)

Smrtijedi následovali Pána zla v jeho předním voji spolu s mrchožroutskými supy trhajícími obětí, které už hadi Pána zla stihli otrávit a oslabit. Smrtijedi nebyli tak hrozní jako Pán zla, ale přesto byli strašliví a početní. A Smrtijedi se chránili nejen hůlkami; v jejich zamaskovaných řadách se ukrývalo bohatství, politická moc, tajemství využitelná k vydírání, k paralyzování společnosti, která se zoufale snažila ochránit se.

Starý a vážený novinář, Yermy Wibble, zvolal po zvýšení daní a povolání do zbraní. Tvrdil, že je absurdní, aby se většina třásla ve strachu z menšiny. Jeho kůže, jenom jeho kůže, byla dalšího rána nalezená přibitá na stěně redakce, hned vedle kůží jeho ženy a dvou dcer. Všichni si přáli, aby se dalo udělat něco víc, ale nikdo se neodvážil být tím, kdo to navrhne. Ze všech, kdo si troufli vyčnívat, se stávali další výstražné případy.

Dokud se v čele seznamu neobjevila jména Jamese a Lily Potterových.

Oni by nelitovali riskovat smrt s hůlkami v rukou, protože oni byli hrdinové; měli však novorozené dítě, syna, Harryho Pottera.

V Harryho očích se hromadily slzy. Vztekle, nebo možná zoufale je setřel, neznal jsem ty lidi, ne doopravdy, nejsou mými nynějšími rodiči, bylo by zbytečné být pro ně smutný-

Když Harry přestal plakat McGonagallové do hábitu, zvedl oči a udělalo se mu o trošičku lépe, když spatřil, že v jejích očích jsou slzy také.

"Tak co se stalo?" zeptal se Harry třesoucím se hlasem.

"Pán zla přišel do Godricova dolu," zašeptala McGonagallová. "Měli jste být ukryti, ale někdo vás zradil. Pán zla zabil Jamese a zabil Lily a šel dál, ke tvé kolíbce. Poslal na tebe smrtící kletbu. A v tu chvíli to všechno skončilo. Smrtící kletba je zformovaná z čisté nenávisti a zasahuje přímo duši, odděluje ji od těla. Nedá se zablokovat. Jediná obrana je nestát ji v cestě. Ale ty jsi přežil. Jsi jediným člověkem, který ji kdy přežil. Smrtící kletba se odrazila a zasáhla Pána zla, nechala za sebou jen spálenou hroudu na místě jeho těla a jizvu na tvém čele. To byl konec té hrůzy, byli jsme volní. Proto, Harry Pottere, lidé chtějí vidět vaši jizvu, proto vám chtějí potřást rukou."

Bouře pláče, která se přes Harryho přehnala, spotřebovala všechny jeho slzy; už nemohl plakat, už nic nezbývalo.

(A někde hluboko v koutku jeho mysli se vytvořila malá, nepatrná nejistota, pocit, že s tím příběhem je něco v nepořádku; a mělo být součástí Harryho schopností to podezření zaregistrovat, ale jeho pozornost byla odvedená jiným směrem. Protože je smutnou pravdou, že ve chvíli, kdy byste měli svého racionalistického umění nejvíce zapotřebí, jste také nejvíce nakloněni tomu, na něj zapomenout.)

Harry se odpojil McGonagallové od boku. "Musím- se nad tím zamyslet," řekl se snahou udržet svůj hlas pod kontrolou. Zadíval se na své boty. "Uhm. Klidně jim můžete říkat mí rodiče, pokud chcete, nemusíte říkat ,genetičtí rodiče´ nebo tak něco. Hádám, že není žádný důvod, proč bych nemohl mít dvě matky a dva otce."

Od McGonagallové se neozvala žádná odpověď.

A tak spolu kráčeli v tichosti, dokud nepřišli před obrovskou bílou budovu s mohutnými bronzovými dveřmi.

"Gringottovi," řekla McGonagallová.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Zaskočeny Harry jedná rozumne. Páči sa mi jeho pohlad na věc.

Zajímalo by mne, co na tom příběhu by Harrymu nemělo sedět. Protože ani zdaleka nejsem tak geniální jako on, nic moc mne nenapadá ... snad jen toto: „smrtící kletba ... nedá se zablokovat ... smrtící kletba se odrazila...“ Vzhledem k tomu, že zde nikde není zmínka o lásce Lily jako účinném ochranném štítu, tak mmě na Harryho místě by asi vrtalo hlavou - od čeho se teda ta kletba odrazila?

Reakce malého Harryho byly velice moudré.. Chápu jeho pocity, soucítil jsem s ním.. nuže bez váhání pokračuji dále. :)

Zajímavé, že Harry se jména tady bojí (takže nebelvír už asi úplně kompletně padá:)), že pochopil, co za tím cším stojí. To jsem moc zvědavá, jak to bude dál.

Potty nevyslovujúci Voldyho jméno - to začína byť buď odbré,a lebo totálne šialené. Ešte neviem

S tím rozdělení odpovědnosti má pravdu. V této kapitole se nám Harry ukázal jako normální dítě, a že i přes jeho vysokou inteligenci a aroganci je schopen i nějakých těch citů.

Vypadá to zajímavě, jsem zvědavá jaký bude Harryho alternativní život v Bradavicích.

Fakt je zvlastne mat tam premudreleho Harryho Pottera :) no som zvedava, co bude dalej :)

Racionální a rozumně citliví Harry. To je vcelku neznámá kombinace. Dobrá kombinace.

pekné rodinné pravidlo.

Potešilo ma, že je Harry napriek tomu ako sa zachoval na začiatku racionálne, predsa len citlivý. Ale som zvedavá, čo mu v tom príbehu nesedelo. Teším sa, na ďalšiu.

Veľmi zaujímavá poviedka (aspoň zatiaľ). Prečítala som už hocičo, ale toto je nový namet. Ďakujem za kvalitný preklad

Další kapitola tak rychle, skvělé:) Musím říct, že zatím se mi povídka opravdu moc líbí. Je to příjemné čtení. Už se těším na Bradavice, setkání s Hermionou a Ronem a hlavně na hodiny se Snapem:) Moc ti děkuji za překlad.

Snad smysluplnější komentář jsem zanechala u minulé kapitoly, tady se vzmůžu jen na uřehtané DÍKY! :-D :-)

Hm, hodně zajímavá kapitola (a já na ni včera večer zapomněla, mohla jsem ji mít už půl dne přečtenou, chjo)... u té pasáže ohledně genetických rodičů mi bylo docela úzko - je fajn, že se na to Harry dívá tak racionálně, ale pro tu "starou gardu" to musí být hrozné poslouchat:( No, jsem hodně zvědavá, jak se s ním popasují ostatní... předpokládám, že Hermiona bude taky dost chytrá (a pro jednou by nemusela být za šprtku ona:D), a doufám, že ani Draco nebude hlupák... Harryho pocity ohledně Quirrella jsou dost zajímavé a fakt jsem zvědavá, co na tom příběhu o Harryho rodičích vlastně nesedí... Díky moc za překlad, hodně se těším na pokračování! Ps. připojuju se k názoru nade mnou - občas máš chyby ve shodě (má být byly tu brýle, zrovna tak lenošky mohly) a také chybí nebo přebývá pár čárek;)

Skvělé  Je zajímavé, jak se dá spousta věcí změnit, ale v podstatě zůstavají stejné... (alespoň já mám takový pocit z této povídky) . Je to příjemné čtení   A jsem zvědavá, jestli Hermiona bude v tomto příběhu stejná (pokud tam teda vůbec bude), protože tohle by byla extra dvojka   Že by ze zlatého tria, bylo zlaté duo?   Těším se na pokračování... díky za překlad

opravdu pěkná povídka, moc se těším na reakce ostatních na tak přemoudřelé dítě.

Harryho reakce na Toma v Děravém kotli mě úplně smetla z povrchu zemského. Merline, to je poděs! McGonagalová musí být neobyčejně otrlá, když zvládne naprosto klidně komunikovat s takovým přemodřelým mudrlantem, aniž by pocítila touhu mu zakroutit krkem. Díky, těším se na další kousek.
I McGonagallová je jen člověk, jak uvidíme v dalších kapitolách...

Musím se přiznat, že během líčení řádění Smrtijedů jsem se trochu pochechtávala, ale když došlo na brečícího Harryho, už jsem se vyloženě řezala smíchy. Nevím, jsem divná? 
Velmi Což vůbec není špatná věc

Ospalé pondělí a do toho nová kapitola! Máš jedničku s hvězdičkou za rychlost přidávání. U této kapitoly jsem se neválela smíchem, ale moc mě bavilo sledovat, jak se v Harrym pere jedenáctileté dítě se způsobem myšlení vypěstovaným otcem - vědcem a kouzelník s hrdinskými rodiči. Ale vzal to dobře. Pravidlo o knihkupectví mám také, rozšířené o antikvariáty. Ovšem pro McGonagallovou je tohle teprve začátek, že? Nesmírně se těším na tohoto Harryho v bance a obchodech! Něco mi říká, že profesorka si pořádně oddychne, až Harryho zase odevzdá rodičům... Díky!
Je to úžasné sledovať Harryho, ktorý je inteligentnejší než celý učiteľský zbor dokopy. Myslím, že tohto Brumbál neprechytračí... Na to sa teším najviac, nejako začínam mať v obľube poviedky, kde Brumbál dostane na frak. A je skvelé baviť sa konečne o niekoho iného poviedke. Há! A nemôcť nič prezradiť, pretože nič neviem :D
Máš pravdu, Brumbála si taky vychutnám, a SNAPE! Těším se na něj jako na Ježíška! A strašně doufám, že se Harry potká brzy s Dracem a že z Draca neudělá autorka hlupáka.
Jimmi, to jsi ještě nepotkala zdejší učitelský sbor Jak plyne z úvodu, autor tak trochu zvýšil inteligenci plošně - a tím i plošně zvýšil úroveň zábavy Je to tak trochu Harry Potter, verze pro dospělé. Postavy přirozeně inteligentní v Rowle (a tady myslím hlavně Brumbála a Snapea, Voldemort je k nim příjemná změna ) budou mít i tady nad Harrym navrch (nebojte, nikdy to nevzdá bez boje ) A Denice... První setkání Harryho s Dracem je pravděpodobně ta nejepičtější scéna v celé historii fanfiction a možná literatury vůbec

No, Harry se vyplakal a jedeme dál. :-) Sem fakt zvědavá na Rona a Hermionu. 

Nemohla som sa dockat dalsieho dielu tak som cakala ci nieco este dneska bude, a hla vyplatilo sa ist neskor spat.. :D kraasa neviem sa dockat dalsieho..a som strasne zvedava ako to dopadne vo vlaku... :)

Harry Potter génius! To je tak osvěžující po tom, co z něj JKR udělala blbce! A to jeho příjmení - Potter-Evans-Verres Bude potřebovat extra řádek v domácích úkolech, jen aby se podepsal

Chudák Harry... ale popasoval se s tím celkem statečně. A Quirrell se mu nezdál, jo? Jsem zvědavá, co na něj bude říkat, až se potkají v Bradavicích. A jak ustojí Snapa Procházka v Příčné ulici s McGonagallkou byla fajn, ale Hagrid je holt Hagrid Ovšem nejlepší byl slogan toho knihkupectví - moje slova! Díky moc za překlad a pozor na shodu přísudku s podmětem, občas v tom máš chybu

Efekt nezúčastněného diváka - ja to znam jako apatický svěděk :D ( jinak dost děsivé, pravdivé zjištění o společnosti ) .. jde vidět, že tato kapitola je nutná k dalšímu ději, na který se určitě všichni těšime

Super. Jen doufám, že se časem objeví i Hagrid. Děkuji moc za rychlý a skvělý překlad!
Bohužel, bez Hagrida Snad to bohatě vyhradí jiné postavy

Myslím, že McGonagalka ešte nestretla také premudrované decko. Ale niektoré tie jeho vnútorné poznámky, o exiperimentoch (v tomto prípade o rozdelení zodpovednosti) by stáli za zapísanie. Brú noc.

Babo, za chvíľu ti dôjdu kapitoly - ale nie poznám, tá úžasná spätná väzba teší a človek im chce dať viac a viac a viac... Uvidíme, či to ocenia a odmenia sa ti rovnako. Ten príbeh bude varianta na prvý ročník? To tu fakt ešte nebolo. Raz tu ale ktosi nechával odkaz na podobne ladenú poviedku, ale nedokázala som to čítať, pretože mi nesedela čeština. Tu musím konštatovať (ale ty to už vieš vlastne z Roku), že mi tvoja čeština sedí a poviedku poctivo čítam! Je pravda, že niektoré vety viackrát, ale to je zložitosťou viet a snahou o overenie - fakt vidím to čo vidím. Preklad geniálny! Pri požehnané moje oči som musela otvoriť originál! A veľmi rýchlo zatvorila, pretože som si to chcela vychutnať v preklade. ĎAKUJEM! ĎAKUJEM! ĎAKUJEM! Mám obavy, že toto bude moja každodenná vyžadovaná dávka spolu s raňajšou kávou... Ale pozor, kávu mávam aj poobede a občas aj večer. Takže ešte raz díky! PS. Neviem, čo znamenajú tie čísla +2 atď, takže sa vopred pýtam. 
Nedá mi to se nezeptat na tu povídku - mluvíš o Nočních můrách?
Najprv som si nevedela spomenúť, čo sú Nočné múry, ale našla som to v Odkazoch (Od JSark) a potom že to prekladá Moody. Nie, to som prestala čítať, pretože bol Draco na zlej strane a v origináli som si skontrolovala ako skončí. Toto bola poviedka, ktorú propagovala soraki - viem, že to bol podobný štýl ako toto. Bohužiaľ si nespomeniem na názov, ale bola to originál tvorba, nie preklad.
Díky Jo, mám takový dojem, že z prvního ročníku se jen tak nedostaneme (první Harryho TÝDEN ve škole jestejně dlouhý jako celý první DÍL HP ). Ale rozhodně to nebude nic podobného jako v originále, to vůbec, děj se bude rozvíjet naprosto jiným směrem. A autor do toho zakomponuje dost věcí z dalších dílů (první zmíňka o viteálech bude v 14.kapitole ) A ty čísla... To je takový meta vtip, odkaz na RPG hry. Tam máš taky obyčejné dýky/meče/brnění, a pak zvláštní, které ti přidává ještě +/,2/3... do útoku/obrany/kouzlení... Takhle

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce