Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Harry Potter a metody racionality

2. Vše, v co věřím, je lež

Harry Potter a metody racionality
Vložené: Tersa - 10.04. 2011 Téma: Harry Potter a metody racionality
Tersa nám napísal:

Harry Potter and the Methods of Rationality  (MoR)

(http://www.fanfiction.net/s/5782108/2/Harry_Potter_and_the_Methods_of_Rationality)

Autor: Less Wrong

Autorka použitého fanartu: Dinosaurusgede

Harry Potter a metody racionality

Překlad: Tersa

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 Vše, v co věřím, je lež

 "Samozřejmě, že to byla moje chyba. Nikdo jiný tu nemůže být za nic zodpovědný."

 


 

"Takže, jen aby nám to bylo jasné," řekl Harry, "pokud tě paní profesorka zvedne do vzduchu, tati, když víš, že nejsi připevněný k žádným drátům, bude to dostatečný důkaz. Nezměníš názor a neřekneš, že to byl jen iluzionistický trik. To by nebylo fér. Pokud ti to tak nepřipadá, řekni to teď, a my příjdeme na jiný experiment."

Harryho otec, profesor Michael Verres-Evans obrátil oči v sloup. "Ano, Harry."

"A ty, mami, tvoje teorie říká, že tady paní profesorka to bude schopná udělat, a pokud se to nestane, přiznáš, že jsi se mýlila. Nic o tom, že magie nefunguje, pokud v ní lidé nevěří nebo něco takového."

Zástupkyně ředitele Minerva McGonagallová pozorovala Harryho s pobaveným pohledem. Ve svých černých šatech a se špičatým kloboukem vypadala poměrně čarodějnicky, ale když promluvila, zněla formálně a skotsky, což s jejím zjevem vůbec nešlo dohromady. Na první pohled vypadala jako osoba, které by za stálého chichotání strkala děti do kotlíku, ale celý ten dojem se rozpadl, jakmile otevřela ústa. "Je to dostatečné, pane Pottere?" řekla. "Měla bych se teď pustit do ukázky?"

"Dostatečné? Pravděpodobně ne," řekl Harry. "Ale alespoň to pomůže. Do toho, paní zástupkyně."

"Profesorka bude stačit," řekla a potom, "Wingardium Leviosa."

Harry se podíval na svého otce.

"Huh," řekl Harry.

Jeho otec shlédl dolů na něj. "Huh," zopakoval po něm.

Pak se profesor Verres-Evans podíval zpátky na profesorku McGonagallovou. "Dobrá, můžete mě zase položit."

Jeho otec opatrně přistál na zemi.

Harry si rukou pročísl vlasy. Možná to bylo onou jeho částí, která o tom byla přesvědčená už dříve, ale... "Tohle je tak trochu zklamání," řekl Harry. "Čekali byste nějakou dramatickou myšlenkovou událost spojenou s pozorováním události infinitezimální pravděpodobnosti-" Harry se zarazil. Máma, McGonagallová a dokonce i jeho otec mu zase dávali ten pohled. "Chci říct, zjistit, že všechno v co věříte, je lež."

Vážně, mělo by to být mnohem dramatičtější. Jeho mozek by měl právě likvidovat celý jeho soubor poznatků o vesmíru, ze kterých žádný nedovoloval něco takového. Ale místo toho se mu mozek zasekl na: Dobrá, právě jsem viděl bradavickou profesorku mávnout hůlkou a zvednout tím otce do vzduchu, teď co?

Čarodějka se usmívala, vypadala docela pobaveně. "Chtěl byste další demonstraci, pane Pottere?"

"Nemusíte," řekl Harry. "Provedli jsme jednoznačný experiment. Ale..." Harry zaváhal. Nemohl si pomoct. Po pravdě, za těchto okolností, by si ani neměl pomáhat. Bylo naprosto správné a v pořádku být zvědavý. "Co dalšího dokážete?"

Profesorka McGonagallová se proměnila v kočku.

Harry bezmyšlenkovitě zaklopýtal vzad, tak rychle, že zakopl o sloupec knih a přistál tvrdě na zadku. Jeho ruce se vrhly dolů, aby pád zbrzdily, ale nemohly se pořádně natáhnout a v ramenou mu zapulsovalo bolestí, když na ně dopadla plná váha.

V okamžiku se malá mourovatá kočka proměnila zpátky v oblečenou ženu. "Omlouvám se, pane Pottere," řekla McGonagallová, podle všeho upřímně, i když její rty sebou cukaly směrem k úsměvu. "Měla jsem vás varovat."

Harry přerývavě oddechoval. Hlas z něho vyšel zadušeně. "To NEMŮŽETE dělat!"

"Je to jen přeměňování," řekla Mcgonagallová. "Jeho zvěromágské odvětví, abych byla přesná."

"Proměnila jste se v kočku! V MALOU kočku! Porušila jste zákon zachování energie! To není žádné libovolné pravidlo, je to hlavní předpoklad fungování celého hamiltonského systému kvantové mechaniky! Pokud ho můžete odsunout, zničíte unitaritu a tím umožníte pohyb rychlejší než je světlo! A kočky jsou KOMPLIKOVANÉ! Lidský mozek si nedokáže jen tak představit celou kočičí anatomii a, a celou kočičí biochemii a co s neurologií! Jak můžete myslet, když používáte mozek kočičí velikosti?"

Profesorčiny rty sebou teď cukaly prudčeji. "Magie."

"Magie k tomu nestačí! To byste musela být bohem!"

McGonagallová zamrkala. "To je poprvé, co mě někdo nazval takhle."

Harrymu se zamlžilo vidění, když jeho mozek začínal chápat, co se právě teď zničilo. Celá idea vesmíru svázaného matematicky pravidelnými zákony, byla právě spláchnuta do záchoda; celé chápání fyziky. Tři tisíce let dělení velkých komlikovaných objektů do menších částí, zjištění, že na planety fungují stejná pravidla jako na padající jablko, zjištění, že skutečné zákony přírody jsou univerzální a nikde nemají žádné výjimky a mají podobu jednoduché matematiky ovládající ty nejmenší části, beze zmíňky o tom, že mysl je mozek a mozek se skládá z neuronů a mozek je to samé, co osoba-

A pak se žena promění v kočku, děkujeme pěkně.

Stovky otázek zápasily o vládu nad Harryho rty a vítěz vychrlil: "A, a co je to vůbec za zaklínadlo Wingardium Leviosa? Kdo tyhle kouzla vymýšlí, předškolní děti?"

"To bude stačit, pane Pottere," řekla Mcgonagallová energicky, i když její oči prozrazovaly potlačené pobavení. "Pokud si přejete dozvědět se něco o magii, navrhuji vám, abyste dokončil papírování nutné k přijetí do Bradavic."

"Správně," řekl Harry, tak nějak mimo. Potřeboval se sebrat. Pochod rozumu bude muset začít znovu, to bylo všechno; pořád ještě mají experimentální metodu a to je to, na čem záleží. "Jak se tedy dostanu do Bradavic?"

McGonagallové uniklo trochu zadušeného smíchu.

"Vydrž chvilku, Harry," řekl jeho otec. "Pamatuješ, proč jsi až do teď nechodil do školy? Co s tvým problémem?"

McGonagallová se otočila tváří k Michaelovi. "Jeho problém? O co se jedná?"

"Nespím správně," řekl Harry. Bezmocně mávnul rukama. "Můj spánkový cyklus je dvacet šest hodin dlouhý, pokaždé jdu spát o dvě hodiny později, každý den. Nedokážu usnout dřív a další den jdu spát zase o dvě hodiny později než předchozí den. Deset večer, půlnoc, dvě ráno, čtyři ráno, a tak dále, dokud se to nezopakuje. Dokonce i když se probudím dřív, ničemu to nepomůže, a jen je ze mě na celý den troska. To je důvod, proč jsem až dosud nenavštěvoval normální školu."

"Jeden z důvodů," řekla jeho matka. Harry po ní střelil pohledem.

McGonagallová ze sebe vydala dlouhé hmmmm. "Nevzpomínám si, že bych kdy slyšela o podobném problému..." řekla pomalu. "Poradím se s madam Pomfreyovou a uvidíme, jestli nenavrhne nějaké medikamenty." Potom se jí tvář projasnila. "Ne, jsem si jistá, že to nebude problém. Najdu řešení tak či onak. A teď," její tvář znovu zvážněla, "jaké jsou ty další důvody?"

Harry se zamračil na své rodiče. "Mám mravní námitky proti takovému odvlékání dětí, na základě toho, že cítím, že bych neměl být nucen trpět nepřetržitě se zhoršující, zavrženíhodné selhání školního systému, pokud jde o poskytování učitelů nebo materiálů s minimální přiměřenou kvalitou."

Na to oba dva Harryho rodiče zavyli smíchy, jako by to všechno byl jeden velký vtip. "Ach," řekl Harryho otec s rozzářenýma očima, "tak proto jsi ve třetí třídě kousnul učitelku matematiky."

"Nevěděla, co je to logaritmus!"

"Samozřejmě," přisadila si Harryho matka. "A kousnout ji byla velmi dospělá reakce."

Harryho otec přikývl. "Velmi dobře zvážený postoj vůči všeobecnému problému učitelů, kteří nerozumnějí logaritmům."

"Bylo mi sedm let! Jak dlouho mi to ještě budete připomínat?"

"Já vím," řekla jeho matka s porozumněním, "kousneš jednoho učitele matematiky a slyšíš o tom až do smrti."

Harry se otočil k McGonagallové. "Tady! Vidíte s čím se tu musím potýkat!"

"Omluvte mě," řekla Petunia a utekla přes paravanové dveře na verandu, odkud byly její záchvaty smíchu stále poměrně dobře slyšitelné.

"Takže, ehm, takže." Zdálo se, že profesorka McGonagallová má z nějakého důvodu problém se správnou artikulací. "V Bradavicích netolerujeme žádné kousání profesorů, je to jasné, pane Pottere?"

Harry se na ni zamračil. "Fajn, nekousnu nikoho, kdo mě nekousne jako první."

Profesor Michael Verres-Evans musel nakrátko opustit místnost.

"Dobrá," povzdechla si McGonagallová, jakmile se Harryho rodiče ovládli a vrátili se do místnosti. "Dobrá. Myslím, že s ohledem na okolnosti, bych vás neměla brát na nákup vašich studijních materiálů dříve než den nebo dva před začátkem školy."

"Cože? Proč? Ostatní děti přece už kouzla znají, ne? Musím začít dohánět co nejdříve!"

"Buďte ujištěn, pane Pottere," odvětila profesorka McGonagallová, "že Bradavice jsou schopné naučit vás základům. A já mám takové podezření, pane Pottere, že kdybych vás nechala dva měsíce s vašemi učebnicemi, dokonce i kdybych vám při tom zabavila hůlku, až bych se do tohoto domu vrátila, našla bych tu jen obrovský kráter, ze kterého by se dmul fialový kouř, město všude kolem vylidněné a stáda planoucích zeber by terrorizovala to, co by ještě zbývalo z Británie."

Harryho matka a otec přikývli v perfektním unisonu.

"Mami! Tati!"

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
 0 komentárov
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: mami - 10.06. 2014
Užasne, celý čas som sa uskrnala. Místy Harry sfukne McGonagalku a rodičia sú tiež super. ...vraj nepohryzie nikoho, kto ho neuhryzne prvy....

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: martian - 03.03. 2014
Geniální dítě na zabití! Maximálně si to užívám 

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: RedRaven - 02.02. 2014
"A já mám takové podezření, pane Pottere, že kdybych vás nechala dva měsíce s vašemi učebnicemi, dokonce i kdybych vám při tom zabavila hůlku, až bych se do tohoto domu vrátila, našla bych tu jen obrovský kráter, ze kterého by se dmul fialový kouř, město všude kolem vylidněné a stáda planoucích zeber by terrorizovala to, co by ještě zbývalo z Británie." Tato věta mě docela zabila. :) Mění co vytknout proto jdu dále :)

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: samba - 14.12. 2012
Pane bože,tohle je neskutečně dobré,málem jsem se počůrala smíchy.Jsem opravdu ráda,že jsem se pustila do čtení téhle parádní povídky.Dík

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: Adelaine - 06.10. 2012
OMG, McGonagallová bohem?! Nice... Četla jsem, že chceš upozorňovat na chyby: Tak máš tam zmíňku místo zmínky, a pak je tam "nechala s vašemi učebnicemi" místo vašimi. To jen tak, co jsem v rychlosti zahlédla. Na překlepy mně osobně dost pomáhají opravy ve wordu, aspoň na to nejhorší... Děkuji moc za překlad.

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: GwenLoguir - 07.12. 2011
Kým somsi neprečítala túto kapitolu, bola osm presvedčená, že chcem inteligentné deti. Teraz mám pochybnosti. 

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: vrony - 17.06. 2011
Odpovědí na všechno je jak jinak magie – jak jednoduché. „Fajn, nekousnu nikoho, kdo mě nekousne jako první.“ - nejlepší věta z téhle kapitoly. McGonagallová je v této povídce pro mě jedna z nejmilejších postav.

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: myska111 - 04.05. 2011
Vypadá ta na zábavnou povídku. Představa jak McGonagallová dělá ukázky kouzel, aby Harryho a jeho rodiče přesvědčila o existenci magie a Harryho problémy, super.

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: jerry - 02.05. 2011
Tak toto bolo dobre. Asi najviac historka s harryho matikarkou. Este bol dobty komentar minrrvy na to ked harry protestoval ze snim nejde hned kupit knihy. Tesim sa na dalsie kapitolky. Vdaka za preklad.
Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: Tersa - 02.05. 2011
Díky A přeju hodně zábavy u dalších kapitol 

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: cyrus - 17.04. 2011
Logaritmus??? velmi zaujimavy pribeh zatial :) pre mna bol vzdy Harry len hlupejsi kamarat Hermiony, tak uvidime :)))

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: Vidlicka - 13.04. 2011
Nějaký to stádo planoucích zeber by vůbec nebylo na škodu. Harryho otázka, kdo vymýšlí ta kouzla, mě dostala, hlavně protože má absolutní pravdu.

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: anonym - 11.04. 2011
skvelé

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: Maenea - 11.04. 2011
Moje srdce geeka plesá, ačkoliv mám k nerdům všeho druhu dost daleko. Dokonce bych se označila a celkem normální. Ale vydržet se u tohoto nesmát je nad lidské síly. Obdivuju překlad Terso, předpokládám, že bude z těch těžších. Porušila jste zákon zachování energie! Jak můžete myslet, když používáte mozek kočičí velikosti? Nevěděla, co je to logaritmus! namátkově vybrané věty, u kterých by hrozilo poprskání obrazovky čajem, kdyby nějaký čaj byl ještěže jsme byli včas upozorněni

Re: 2. Vše, v co věřím, je lež Od: silvinka - 11.04. 2011
tak to bylo dokonalý, a s tím kousáním jsem se málem začala smát nahlas(ještě že šéf zrovna telefonoval,tak si toho nevšiml).Hned jdu na pokráčko.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: zuzule - 10.04. 2011
Sem zvědavá, jestli se Harry pokouše se Severusem. 

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: kometa - 10.04. 2011
Nádhera! Těžko vyjádřit nadšení McGonagallka je prostě skvělá Petúnie a Michael urychleně opouštějící místnost a vyjící smíchy Harry nebezpečně útočný prvňáček Nemá chybu a nemůžu se dočkat pokračování! Díky moc moc moc

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: ellenofausten - 10.04. 2011
To bylo úžasné! Těším se na další! :D Super, na zlepšení nálady. :)

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: teriisek - 10.04. 2011
Wow, tak to bylo něco! Začíná se mi to líbit:) v té fyzikální části jsem se lehce ztratila, ale není to tak dávno, co jsem trávila většinu času s takto zaměřenými kamarády, takže jsem zvyklá:D Rozhodně mě to zaujalo ještě víc a fakt jsem hrozně zvědavá, co bude dál! Mimochodem jsem hned od začátku uvažovala, jestli ty hábity jsou omyl nebo ne:P Ehm - a to s tou učitelkou mi připomíná jednoho mého známého - krom toho kousnutí to je přesné (a asi to nebyl logaritmus, o co šlo) Díky moc za překlad, začíná se mi to fakt líbit, tak doufám, že další bude ještě večer:) PS. chybí ti tam pár čárek (např. v nadpisu) a co jsem tak zaregistrovala: příjdeme má být krátce, zmíňka bez háčku, McGonagallovou tam máš párkrát s malým g, rozumnějí se píše bez n a vašemi má být vašimi (fakt neva? jestli va, tak stačí říct;))

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Ivet - 10.04. 2011
Supr kapitola, vtipné :D, už se těším, co bude chytrej Harry vyvádět v Bradavicích.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Nade - 10.04. 2011
Harry je v téhle povídce naprosto neskutečný! Kam se na něj hrabe Hermiona. A pokousat učitele? No hustýýý! Ne, že by si to někteří nezasloužili. Staršně se těšímna Haryho příchod do Bradavic. Díky, bylo to sup er!

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: denice - 10.04. 2011
Svíjela jsem se blahem od začátku do konce. Bradavice, třeste se! Už asi chápu, proč má Harry na banneru modře zdobený hábit. Jestlipak se někdo Harryho pokusí kousnout... Vážně by mě zajímalo, které dvě povídky získaly více komentářů. Naprosto skvělé, díky. Jedna drobnost: Já vím," řekla jeho matka s porozum-n-ěním

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: kukajda - 10.04. 2011
To je prostě perfektní!!! Jestli jsou tohle ty nudné kapitoly, už se opravdu těším na další :-) !! Super povídka.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: iway - 10.04. 2011
pokousal paní učitelku protože nevěděla co je logaritmus :D no to teda .. masakr.. a prý se to rozjede až kolem páté kapitoly.. to chci teda vidět

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: verinka - 10.04. 2011
Už 5 minut na tu stránku tupě zírám a hihňám se jak.... No nic, fail, došla mi slova. Každopádně jsem velice, převelice zvědavá, co se z tohohle vyklube a nepřečtu si to v originále, já počkám, protože Harry rozumějící kvantové fyzice a logaritmům je vskutku nevšední zážitek Díky za seznámení a překlad

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Svetluska - 10.04. 2011
Tohle je vážně super - malý vševěd Harry. Jsem zvědavá, až se na scéně objeví další známé postavy. Profesorka McGonagallová mi zatím přijde taková jako vždy, možná jen o něco víc trpělivá. Už se nemůžu dočkat další kapitoly. Díky moc za skvělý překlad!

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: gleti - 10.04. 2011
Bože to je dokonalé, už dlouho jsem se od srdce nezasmála. Severusi těš se.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: adelina - 10.04. 2011
"Fajn, nekousnu nikoho, kdo mě nekousne jako první." Tak tahle věta mě dorazila. Ale myslím, že Potter bude dost problémové a "trochu" otravné dítě. Uvidíme, jak se to vyvine dál. Určitě musí patřit do Havraspáru, takového přechytralého otravu by nebelvíři asi nepřežili.   Těším se na další kapitolu a moc ti děkuji za překlad.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Zuzana - 10.04. 2011
Nebude ten malý Harry Potter trochu otravné a problémové dieťa. Chechtala som sa asi ako jeho rodičia, keď sfúkol Gonagalku za tie logaritmy. Myslím, že uvažovala správne, že mu nedovolila nakúpiť školské potreby okamžite.  Som zvedavá aký bude Harry študent. A ten jeho spánkový mechanizmus. 26 hodinový tak to je riadny úlet. Veľmi podarená kapitola, chcem ďalšiu.

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Leannka - 10.04. 2011
ach toto je geniálne. Naozaj ssa mi to páči. Geniálne, geniálne. Ďakujem

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: JSark - 10.04. 2011
"Fajn, nekousnu nikoho, kdo mě nekousne jako první." Tak v tom by som videla problém v súvislosti so Snapom. Alebo chceš povedať, že v tejto alternatívnej realite nie je kúsavý? Sedemročný v tretej triede? Nechápem anglosaský školský systém.
Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Tersa - 10.04. 2011
Páni, předvídání ti jde   Snape... ten je pravděpodobně ze všech postav nejvěrnější svému rowlingovskému předobrazu Ve Velké Británii děti začínají chodit do první třídy v pěti místo v šesti a Harry se narodil v červenci, takže to odpovídá

Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Jimmi - 10.04. 2011
Takže uškŕňala som sa počas celého čítania. Tá predstava - malý krpatý Potrík komanduje rodičov a robí prednášku McGonalke. To s tým logaritmom nemalo chybu. A zaslúžila si to, ako môže nevedieť, čo je to logaritmus, no nie? A to že mu nedajú knihy skôr, hahaha. Ale ho odhadli. Inak, ten dvojhodinový problém vyriešia časovratom? Láka ma nakuknúť na tú ukážku, čo si mi poslala, ale nechcem mať príliš výhodu... Ozaj, už som na to myslela pri tom, ako ste spomínali Death Note (myslím) - budeš robiť vysvetlivky pod čiarou, ak nastanú miesta, kde to pochopia len zasvätení, však? Nerada by som si to nechala ujsť. Hm, a vraj sa to rozbehne až od šestky, tak to si fakt neviem predstaviť, ale moc sa teším. ĎAKUJEM!
Re: 2. Vše, v co věřím je lež Od: Tersa - 10.04. 2011
Jj, na komentování pod čarou se taky těším, samozřejmě až na A) místa, kde se taky nechytám (a která s radostí přenechám kolektivnímu hledání narážek ) a místa, kde by se vysvětlování rozběhlo do extrémních délek, takže jen naznačím, o co tam zhruba jde (znovu, pokud to sama tuším)

Prehľad článkov k tejto téme:

. Oznamy: ( Jimmi )29.05. 2021Ukončenie prekladu
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201463.SVE, Později, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )06.05. 201462.SVE, Finále
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201361. SVE, Tajnosti a Otevřenost, jedenáctá část
Less Wrong: ( Tersa )05.11. 201360. Stanfordský vězeňský experiment, desátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.07. 201359. SVE, Zvědavost, devátá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201358. SVE, Omezená optimizace, osmá část
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201357. SVE, Omezená optimizace, sedmá část
Less Wrong: ( Tersa )01.05. 201356. SVE, Omezená optimizace, šestá část
Less Wrong: ( Tersa )24.02. 201355. Stanfordský vězeňský experiment, pátá část
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201354. Stanfordský vězeňský experiment, čtvrtá část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201253. Stanfordský vězeňský experiment, třetí část
Less Wrong: ( Tersa )22.08. 201252. Stanfordský vězeňský experiment, druhá část
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201251. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201250. Sebestřednost
Less Wrong: ( Tersa )16.03. 201249. Priorní informace
Less Wrong: ( Tersa )16.02. 201248. Utilitární priority
Less Wrong: ( Tersa )04.01. 201247. Osobnostní teorie
Less Wrong: ( Tersa )25.12. 201146. Lidství IV.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201145. Lidství III.
Less Wrong: ( Tersa )06.12. 201144. Lidství II.
Less Wrong: ( Tersa )03.12. 201143. Lidství I.
Less Wrong: ( Tersa )07.11. 201142. Odvaha
Less Wrong: ( Tersa )03.11. 201141. Přednost zepředu
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201140. Předstírání moudrosti, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )24.10. 201139. Předstírání moudrosti, část první
Less Wrong: ( Tersa )07.10. 201138. Smrtelný hřích
Less Wrong: ( Tersa )05.10. 201137. Mezihra: Překročení hranic
Less Wrong: ( Tersa )03.10. 201136. Stav se mění
Less Wrong: ( Tersa )18.09. 201135. Problémy s koordinací, část třetí
Less Wrong: ( Tersa )31.08. 201134. Problémy s koordinací, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )07.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201133. Problémy s koordinací, část první, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )05.08. 201132. Mezihra: Osobní bankovnictví
. Fan Art: ( Tersa )23.07. 201129.-31. Fanart
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201131. Skupinová práce, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.07. 201130. Skupinová práce, část první
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201129. Egocentrická předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )03.07. 201128. Redukcionismus
Less Wrong: ( Tersa )27.06. 201127. Empatie
Less Wrong: ( Tersa )21.06. 201126. Zaregistrujte zmatení
Less Wrong: ( Tersa )18.06. 201125. Vyčkejte s předkládáním řešení
Less Wrong: ( Tersa )10.06. 201124. Machiavellská hypotéza inteligence
Less Wrong: ( Tersa )07.06. 201123. Víra ve víru
Less Wrong: ( Tersa )04.06. 201122. Vědecká metoda
. Fan Art: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace - fanart
Less Wrong: ( Tersa )31.05. 201121. Racionalizace
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. kapitola, bonus
Less Wrong: ( Tersa )23.05. 201120. Bayesův teorém
Less Wrong: ( Tersa )21.05. 201119.Odložená satisfakce
Less Wrong: ( Tersa )18.05. 201118. Hierarchie dominance
. Fan Art: ( Tersa )10.05. 201117.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )09.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )07.05. 201117.Lokalizování hypotézy, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )04.05. 201116. Laterální myšlení
Less Wrong: ( Tersa )02.05. 201115. Svědomitost
Less Wrong: ( Tersa )30.04. 201114.Neznámé a nepoznatelné
Less Wrong: ( Tersa )28.04. 201113.Kladení špatných otázek
. Fan Art: ( Tersa )28.04. 201111.kapitola - fanart
Less Wrong: ( Tersa )25.04. 201112. Kontrola impulzů
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201111. První a druhé omake složky
Less Wrong: ( Tersa )24.04. 201110. Sebe-uvědomění, část druhá
Less Wrong: ( Tersa )23.04. 20119. Název zamlčen, část první
Less Wrong: ( Tersa )22.04. 20118. Pozitivní předpojatost
Less Wrong: ( Tersa )21.04. 20117. Reciprocita, 2.polovina
Less Wrong: ( Tersa )18.04. 20117. Reciprocita, 1.polovina
Less Wrong: ( Tersa )16.04. 20116. Mylné plánování
Less Wrong: ( Tersa )13.04. 20115. Základní atribuční chyba
Less Wrong: ( Tersa )11.04. 20114. Hypotéza dobře fungujícího trhu
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20113. Porovnávání reality s jejími alternativami
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20112. Vše, v co věřím, je lež
Less Wrong: ( Tersa )10.04. 20111. Velmi nepravděpodobný den
. Úvod k poviedkam: ( Tersa )09.04. 2011Úvod k povídce