Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Keď nemiluješ život

7. Pri svetle mesiaca

Keď nemiluješ život
Vložené: Jimmi - 30.06. 2008 Téma: Keď nemiluješ život
Jimmi nám napísal:

All Characters belong to JKR . Autor anglického originálu A Life Not Loved: Anne M. Oliver

Komentovala len Emma, takže celú kapitolu venujem len jej.

Túto poviedku čítam prvýkrát pri preklade, takže sa nečudujte, že občas musím preložiť kapitolu aj z nej. Snáď to dopadne ako má.

Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

7. Pri svetle mesiaca

Hermiona Grangerová naprosto a úplne ignorovala Draca Malfoya. Problém bol, že sa nezdalo, že by si to uvedomoval. Vyhýbala sa mu kedykoľvek mohla. Odchádzala z izby, keď vošiel. Prešla tesne vedľa neho bez toho, aby povedala ahoj. On jej ale vždy ahoj povedal. Keď vyšla von z izby, išiel za ňou. Nehľadel na jej očividné opovrhovanie. Ona to mohla vycítiť, prečo on nie? Harry plánoval za dva dni odísť. Lupin odchádzal tiež. Nechajú ju tu samu s Dracom. Nemala veľkú radosť.

Harry cítil to napätie. Tiež sa mu vyhýbala, a zdalo sa, že chápe tento fakt, ale v skutočnosti sa jej nedokázal spýtať na dôvod prečo. V to ráno bola na poschodí; čakala, že jej niekto prinesie raňajky, ale nič sa nedialo. Počas obeda, keď už bola hladná a stále čakala, že k nej hore príde jedlo, bola šokovaná, že jej znovu žiadne jedlo neprišlo. Povedala si, že asi musí byť na vynútenej hladovke, o ktorej jej nikto nepovedal. Keď bol čas na čaj, keď neprišli ani "earl grey" alebo zelený čaj (jej obľúbený), ani žiadne sušienky, či sendviče, povedala si, že čo je dosť, to je dosť.

Už pár dní nepotrebovala chodítko. Liečiteľ jej povedal, že je v poriadku a že môže chodiť tak ako predtým, ak nie lepšie. Ale to nezastavilo mužov z Grimmauldovho námestia 12, aby jej stále nenosili jedlo do jej izby na poschodie, až dodnes. Väčšinou zostávala v izbe, len príležitostne si vyšla do obývacej izby alebo knižnice, pretože naozaj nemala kam ísť, kam by chcela, aspoň nie v tomto hroznom dome. Ale pretože bola teraz hladná, zamierila do kuchyne.

Zvládla cestu nadol dvoma radmi schodov do kuchyne. Zbadala všetkých troch mužov ako sedia za stolom a majú svoj poobedňajší čaj. Nepovedala ahoj, pretože ich stále ignorovala, keď dala zovrieť kanvicu na čaj. Stála chrbtom k nim a Harry prehovoril prvý, "Hermiona, nepotrebuješ s niečím pomôcť?"

Keď sa neotočila a neodpovedala, Draco povedal, "nikto ti neodpovie, Potter. Vyhýba sa nám. Robí to už pár dní. Kde si bol?" Potom sa postavil, oprel sa o pult, hneď vedľa nej, ale stále sa rozprával s Harrym. "Povedal som ti, že sa napokon bude musieť prísť dole najesť. Vidíš, vynechaj trochu jedla a jej rozhodnutia vyletia hore komínom."

Hermiona vzala šálku na čaj, ktorú práve zaliala vriacou vodou a hodila ju na podlahu. Horúca voda vyšplechla na Dracovu nohu a jej nohy. Zjojkol bolesťou, ale ona sa pokúsila zostať pokojná a nedala najavo ako veľmi jej to ublížilo.

Harry a Lupin obaja pribehli na pomoc, ale Draco zdvihol ruku, aby ich zastavil. "Ak sa popálila, tak si to zaslúži." Potom sa otočil k Hermione a povedal, "uprac si po sebe ten bordel. Nie sme tu na to, aby sme ťa obskakovali." Vytiahol svoj prútik, zahojil si vlastné zranenia a potom povedal mužom, aby ju nechali samu. Lupin a Harry obaja vyšli na poschodie. Draco sa tiež otočil k odchodu. Hermiona zobrala svoj prútik, zahojila si zranenie na nohe a potom sa zohla najviac ako dokázala a zdvihla najväčší kúsok rozbitej keramiky a prútikom vyčistila zvyšok. Neuvedomovala si, že Draco je stále vo dverách a sleduje každý jej pohyb. Urobila si ešte jednu šálku čaju a začula ho povedať: "Tam pri výlevke si zabudla ešte jeden veľký kúsok šálky. Máš v úmysle nechať to tam?" Pozrela sa na neho, šokovaná, pretože si myslela, že odišiel, a potom po ňom hodila novú šálku čaju. Rozšplechlo sa to všade, ale našťastie ho to tentoraz nepopálilo.

Prešiel k nej a povedal: "Uprac to!"

Stála pri ňom nos pri nose a povedala, "neuznávam tvoje nároky na mňa (I don't acknowledge your right over me), tak mi nemôžeš hovoriť, čo mám robiť. Nie kým som tu rukojemník. Pusť ma domov!"

Zobral jej ruku do svojej a silno ju stisol a povedal, "počúvaj ty rozmaznané decko, nikto ťa už viac nebude rozmaznávať. Uprac ten svoj bordel, hneď!"

Hermiona položila svoju ruku na jeho, ktorá ju stále pevne držala, a povedala, "nie, ty počúvaj, ty prerastený primitívny opičí zadok, kým tu budem väzeň, nebudem spolupracovať. Ty si uprac ten bordel." Pokúsila okolo neho prejsť, ale schmatol ju za vlasy a veľmi silno mykol.

Zvrtla sa a udrela ho päsťou do hrude. Ani to ho nevyviedlo z konceptu. "Čo to tu hráš?" spýtala sa, "toto je spôsob, ako mi ukázať, ako veľmi ma miluješ.? Toto je spôsob, ktorým chceš zahojiť moju dušu? Robíš si žarty! Pripomeň mi, aby som ti raz kúpila knihu o psychológii." Zatlačila do neho tak silno, ako mohla a znova sa pokúsila odísť preč. Zodvihol ju za pás a posadil na pult.

"Draco, nemôžem kvôli svojej nohe zoskočiť dolu, ty hlúpy idiot. Tak mi pomôž dole," zajačala.

"Zostaneš tu dovtedy, kým neupraceš ten neporiadok, ktorý si narobila. Vieš, Grangerová, myslím, že je čas, aby si sa naučila robiť veci vlastnými silami. Alebo tu môžeš  zostať, kým sa nedokážeš chovať ako ľudská bytosť." Začal upratovať ten nový neporiadok so svojím prútikom. Uprene sa na neho pozrela a obzrela sa dookola po čomkoľvek na pulte, čo by po ňom mohla hodiť. Zdvihla plechovku s cukrom a keď podišiel bližšie k nej, hodila celú tú vec s cukrom na jeho hlavu.

Tie dve ďalšie udalosti sa stali v takom rýchlom slede, že ani jeden nevedel, čo sa presne deje. Draco ju zdvihol z pultu, z ktorého popadla kanvicu na čaj a zasiahla vrchnú časť jeho hlavy. Zajačal bolesťou a pustil ju na zem, čo nemal nikdy v úmysle. Teraz ona zakričala bolesťou, a keď sa na ňu pozrel s nefalšovanou obavou, popadla ho za členok a siahla ho nadol všetkou silou a on treskol hneď vedľa nej na zem. Potom sa pokúsila vytiahnuť svoj prútik, ale on s ňou oň zápasil. Váľali sa po podlahe, voda z kanvice sa zmiešala s cukrom z plechovky a teraz ich oboch obaľovala sladkou, lepkavou kašou.

Dostal ju na chrbát a rozkročil sa nad ňou. Zobral jej prútik, odhodil ho za chrbát a potom sa načiahol po najbližšiu vec, ktorú mohol na pulte dočiahnuť a ktorou bol džbán smotany a vylial jej ho na hlavu. Zobral jej obe ruky, vytočil jej ich nad hlavu a s druhou rukou ju držal za tvár, pod bradou, aby ju udržal nehybnú.

Hermiona bola oblepená vodou, cukrom a smotanou. On bol pokrytý cukrom a vodou. Obaja boli zadychčaní. Hermiona bola na pokraji plaču. Vedel, že ak bude plakať, bude sa cítiť horšie kvôli útoku na ňu, než už sa cítil. Len chcel, aby upratala ten čaj. Nikdy nechcel, aby to zašlo takto ďaleko. Otočila hlavu nabok, maximálne ako mohla, pretože ju stále držal za bradu, aby sa vyhla jeho uprenému pohľadu a povedala, "prosím, zíď zo mňa, naozaj mi ubližuješ." Začala plakať silnejšie.

Pustil jej ruky, ale zostal rozkročený nad jej pásom. Zdvihla ruky k jeho telu a pokúsila sa ho odtlačiť. Znova ju chytil rukami za zápästia a zatlačil ju k studenej podlahe. Predklonil sa a s tvárou pritlačenou k jej tvári povedal: "Nikdy sa ťa nevzdám." Potom sa znova posadil a povedal nahlas, "robím to najlepšie, čo dokážem a jedinú vec, o ktorej viem ako ju urobiť. Ak máš nejaké návrhy ohľadom toho, ako ťa môžem dostať von z tvojho stuhnutého stavu, potom som otvorený a ochotný ťa počúvať."

"Zlez zo mňa," odpovedala, ale bola to vlastne obrana.

Zliezol z nej a ľahol si na chrbát, lepkavý, mokrý a s rozumom v koncoch.

Hermiona sa otočila, aby sa na neho pozrela a povedala, "budeš mi musieť pomôcť. Prosím."

"Pretože si povedala prosím, pomôžem," povedal bez ľútosti za jeho predchádzajúce zaobchádzanie s ňou. Postavil sa a zdvihol ju tiež na nohy. "Naozaj som ti ublížil? Je tvoj bok a noha v poriadku?" spýtal sa. Ignorovala ho a začala ísť hore, stále rovnako hladná ako keď prišla dole, ale teraz ešte aj mokrá a lepkavá.

Prešlo niekoľko hodín. Hermiona neprišla dole a nepridala sa k nim na večeru. Obaja Harry a Lupin jej chceli zobrať hore podnos, keďže celý deň nejedla, ale Draco trval na tom, aby ju nechajú byť. Zíde dole a niečo zje, keď bude pripravená. Po večeri ju Draco našiel sedieť pri svetle mesiaca v tom istom windsordskom kresle, v jeho izbe, pri jeho okne. Prečo sa jej tak veľmi páčila jeho izba, keď predstierala, že už ho viac nemá rada? Zatvoril dvere a pomyslel si, 'je v mojej izbe, bez môjho dovolenia, takže ju budem ignorovať'. Úplne sa vyzliekol a potom vyšiel nahý von z izby, aby si dal sprchu.

Vrátil sa o pár minút neskôr, zabalený v uteráku a kvapkala z neho voda. Zdalo sa, že ona sa už vykúpala. Nevšimol si to, keď vošiel po prvý raz do izby, ale teraz videl, že jej vlasy sú mokré a že bola zabalená do županu. Zdalo sa, že si teraz dáva ďalší kúpeľ, pretože sa teraz kúpala v mesačnom svite. To strieborné svetlo zo splnu mesiaca vytváralo okolo nej éterickú žiaru. Odvrátil sa od nej, zhodil uterák a obliekol si džínsy a jednoduché biele tričko. Sedel na posteli, pozeral von z okna a povedal, "čo je také zaujímavé tam vonku, keď tomu venuješ pozornosť?" Žiadna odpoveď. "Vrátila sa k tomu, že ma budeš ignoruješ, ha?" spýtal sa. "Žiaden problém," ľahol si na svoj vankúš na posteli a civel do stropu.

Hermiona nečakane začala rozprávať, na čo Draco zistil, že zadržal dych, nasávajúc každé jej slovo, "Niekedy zisťujem, že mám problém spomenúť si, ako vyzerali moji rodičia. Môžem sa pozrieť na ich fotografiu, ale oni vyzerajú ako obrázok, oni nevyzerajú ako oni. Niekedy mám strach, že na nich úplne zabudnem. Už si nemôžem spomenúť ako zneli ich hlasy. Nemôžem si spomenúť ako znel ich smiech. Prečo si nemôžem spomenúť?" Otočila sa, aby sa na neho pozrela. Nesnažil sa odpovedať na jej otázku, pretože vedel, že to bola rečnícka otázka.

Otočila sa nazad k oknu a povedala, "tak dlho som sa snažila nemyslieť na to, čím prešli v tú noc, ale teraz je to to jediné, na čo sa zdá, že myslím. Sníva sa mi o nich. Predstavujem si, čo videli a cez čo prešli. Trhá ma to vo vnútri, keď viem, ako na konci museli byť vystrašení. Uvažovali, či som v bezpečí? Boli ich posledné myšlienky o mne?" Plakala.

"Najprv im povedali, že ich jediné dieťa bolo mučené a nechané napospas smrti smrťožrútmi. Potom odišli od jej lôžka, stále chorí starosťami o ňu, iba preto, aby boli zavraždení možno niektorým z tých istých smrťožrútov, keď si mysleli, že sú doma v bezpečí v ich vlastnom dome. To nie je fér, Draco. Nič neurobili. Prečo museli zomrieť?" Prihnal sa k nej a spadol na kolená pred ňou.

"Nikto si nezaslúži takto zomrieť, Grangerová. Ty si si nezaslúžila to, čo sa ti stalo a oni si nezaslúžili to, čo sa stalo im. Toto je podlý, krutý svet a deje sa tu veľa nefér vecí. Zlé veci sa dejú dobrým ľuďom. Nikto nevie prečo, len sa to deje." Hladkal jej mokré vlasy. Spadla do jeho náručia. Možno bola pripravená na útechu, ktorú jej ponúkal alebo možno si ani neuvedomovala, že tam je. Nech bola pravda akákoľvek, jedna pravda zostala. Hermiona potrebovala Draco, pretože nezáležalo na tom, ako veľmi predstierala, ako veľmi klamala, stále potrebovala lásku. Každý potreboval lásku.

Zdvihol ju z kresla a položil jej studené, vlhké a teraz sa chvejúce sa telo vedľa seba na posteľ. Oboch zakryl prikrývkami. Zostala v jeho náručí, zaplavená mesačným svetlom až kým mesačné svetlo neopustilo oblohu a neprišlo ku nim ráno, tentoraz znovu vítané.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: jerry - 08.03. 2024
|
Omlouvám se, že nemám víc času, o to víc si vážím vašeho, který jste tomu věnovali.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 7. Pri svetle mesiaca Od: denice - 22.06. 2012
Myslím, že pár knih o psychologii by si měl přečíst Draco. Do stavu, v němž je, ji dostalo jeho chování a rozhodování. To ji nemohli vzít do Doupěte nebo někam, kde by na ni nedoléhaly děsivé vzpomínky? Ach jo. díky.

Re: 7. Pri svetle mesiaca Od: Emma - 01.07. 2008
Děkuju moc za věnování :) a za skvělý překlad

Re: 7. Pri svetle mesiaca Od: malfoyse - 01.07. 2008
konečne som si našla čas si to prečítala..:)) bolo to super..:D chúďa Herm

Prehľad článkov k tejto téme:

AnneM.Olivier: ( Jimmi )21.07. 200815. KONIEC VŠETKÉHO - ČASŤ II.
AnneM.Olivier: ( Jimmi )21.07. 200814. Koniec všetkého, časť I.
AnneM.Olivier: ( Jimmi )18.07. 200813. Šesť týždňov a jeden deň
AnneM.Olivier: ( Jimmi )17.07. 200812. Pravda či lož?
AnneM.Olivier: ( Jimmi )16.07. 200811. Nemôžem takto ďalej
AnneM.Olivier: ( Jimmi )15.07. 200810. Prázdne sľuby
AnneM.Olivier: ( Jimmi )06.07. 20089. List
AnneM.Olivier: ( Jimmi )01.07. 20088. Potrebujem to
AnneM.Olivier: ( Jimmi )30.06. 20087. Pri svetle mesiaca
AnneM.Olivier: ( Jimmi )27.06. 20086. Bezcenná
AnneM.Olivier: ( Jimmi )14.06. 20085. Veriť, či neveriť
AnneM.Olivier: ( Jimmi )13.06. 20084. Nikto nevie
AnneM.Olivier: ( Jimmi )12.06. 20083. Má toto nejaký účel?
AnneM.Olivier: ( Jimmi )12.06. 20082. Prosím, odpusti mi
AnneM.Olivier: ( Jimmi )11.06. 20081. Zabudnutá
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )11.06. 2008Úvod