Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

45. kapitola - Záchrana a útek

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 14.02. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:
Ďalšia kapitola :D Ako poďakovanie kajinek za úplne prvý komentár. A keď je dnes toho Valentína.
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/45/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

 VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

 

Kapitola štyridsiata piata - Záchrana a útek

Vo Veľkej sieni bol zase rozruch. Draco si začínal myslieť, že Weasleyovcov ten rozruch prenasledoval.

Posadil sa a zahryzol do zlatého jablka, keď sa skupina začala dohadovať. Výmena väzňov sa uskutoční na Trafalgarskom námestí v Londýne. Samozrejme, že chceli ísť všetci Weasleyovci.

Okamžite zo zoznamu vyškrtli tú ryšavú tyčku, čo sprevádzalo jačavé, dupotajúce rozhorčenie. Draco si prisľúbil, že dá Potterovi na narodeniny štuple do uší. Ak sa toho všetci dožijú.

Hermiona sa posadila vedľa Draca a načiahla sa po hrozne. Jej bok sa opieral o jeho a ich ramená sa prekrývali. Pokúsil sa spomenúť si, či si niekedy predtým k nemu sadla takto blízko. Bol z toho trochu napätý.

Draca rozptýlilo, keď sa k hádke pripojil Ron. Podľa všetkého pani Weasleyová zakázala maličkému Roníkovi zúčastniť sa, hoci bol plnoletý. Krik ešte zosilnel, keď Potter oznámil, že on ide. Letaxovou sieťou prišiel Rufus Scrimgeour a začal vydávať príkazy. Dospelí jednohlasne odsúhlasili, že Chlapec, Ktorý Prežil bude Chlapcom, Čo Zostane Na Rokforte. Scrimgeour podporil Molly a prikázal Ronovi zostať tiež. Dracovi došlo, že hlavne preto, aby naštval Pottera. Minister Harryho zjavne nemal rád. Trojica rozzúrených chrabromilčanov sa zvalila vedľa Draca a Hermiony.

"Nemysli si, že som na teba zabudol, Malfoy," varoval Scrimgeour Draca. "Len čo sa vrátim, budeme viesť úplné vyšetrovanie smrti Titusa Mulcibera a Albusa Dumbledora."

"Dumbledora zabil Severus Snape!" vybuchla Hermiona, keď povstala na Dracovu obranu ako nahnevaná levica. "A Mulciber nás skoro zabil! Draco jednal v sebaobrane!"

"Uvidíme," odsekol Scrimgeour. "Priveďte toho vlkolaka!"

Vošiel Lupin, vyzeral popolavo a zarazene. Za sebou vliekol Fenrira v reťaziach. Vlkolak sa zdal byť veselý a uvoľnený. Po tom, čo v skupinkách odišli na Ministerstvo mágie sa miestnosť vyprázdnila. Z ministerstva sa premiestnia do Londýna.

"Prečo si nešla, Hermiona?" spýtal sa Ron, keď sa priestor takmer vyčistil. Z rokfortského personálu zostali len McGonagallová a Pomfreyová. Draco predpokladal, že Hagrid bol niekde na okolí, pretože sa hromadného odchodu nezúčastnil. Možno tu bol ešte Filch. A samozrejme ten kentaur.

"Myslím, že väčšina Rádu a polovica ministerstva je dosť ľudí, aby Percyho zachránili," povedala. "Okrem toho musíme lokalizovať tú tretku."

Ron zastonal. "Zase do knižnice?"

"Uhádol si."

"Prejdeme každú prekliatu knihu, ktorá obsahuje čo i len letmú zmienku o Godricovi Chrabromilovi," ponuro prehovoril Harry. "Musíme ten posledný viteál nájsť."

Neville vošiel práve vtedy, keď odchádzali, takže ho zobrali so sebou po tom, čo si nabral za tanier jedla. Luna sa k nim pripojila. Draco mal v pláne vrátiť sa do postele, ale keď sa najedol, cítil sa oveľa bdelejší.

Draco sa posadil za dlhým stolom oproti Hermione. Ak sa čudovala, prečo si nesadol vedľa nej, nespýtala sa. Nedokázal jasne premýšľať, keď sa o neho opierala. Ako práve teraz Luna. To bystrohlavé dievčisko sa túlilo k Dracovi ako šťastné mačiatko, držalo sa ho za ľavú ruku, kým druhou listovala stránkami knihy. Hlavu mala pritisnutú o jeho plece.

"Prečo myslíte, že chce Temný pán vymeniť Weasleyho za Greybacka?" náhle sa spýtal Draco. Niekoľko očí bolo zrazu upretých na neho. "Nezdá sa vám to čudné?"

"Musí mať s Fenrirom nejaké plány," navrhol Harry.

"Som si istý, že má. Problém je, že všetci smrťožrúti sú nahraditeľní. Na rovinu, myslím, že by radšej jednoducho Weasleyho zabil, než prešiel tými problémami s výmenou väzňov. Na tom musí byť niečo viac."

Ron vstal a prevzal Harryho obvyklé prechádzanie sa. Pretože nikto nemal čo k tej diskusii dodať, vrátili sa k svojim knihám. Harry s Ginny sa uchýlili do okenného výklenku a skôr romanticky zízali tomu druhému do očí, než čítali. Týmto tempom im bude trvať šesť týždňov, kým nájdu nejakú užitočnú informáciu.

Luna zdvihla hlavu a sladko pobozkala Draca na čeľusť. Všimol si, ako sa Hermiona cynicky usmiala a nadvihla na neho obočie.

"Hm... Luna?"

"Áno, Draco?"

"Vieš, že sme s Grangerovou... akosi... spolu?" podarilo sa mu. Obe Hermionine obočia vyleteli pri tom vyhlásení dohora. Draco sa zamračil. Nemusela sa tváriť tak prekliato prekvapene.

"Ach, áno," odvetila Luna. "Je očividné, že vy dvaja ste do seba vášnivo zamilovaní."

Nad tou poznámkou Hermionine líca očerveneli zaujímavým odtieňom červenej a Draco zbledol.

"Potom prečo ma stále bozkávaš?" spýtal sa Draco so zaťatými zubami. Načiahol sa a zotrel si palcom šmuhu od rúžu.

"Pretože tak dobre voniaš. A vždy si bol ku mne dobrý, teraz. Predtým nie. Bol si hrozný. Ale teraz si sladký. A ja sa vážne rada bozkávam."

"Možno by si mala chvíľu skúsiť bozkávať niekoho iného," navrhol Draco. Luna sa vystrela a rozhliadla sa. Blízko sedel Neville a jeho tvár sa zmenila na červenú repu, keď jej oči dopadli na neho.

"Možno by som mala," súhlasila. Prešuchla sa po lavici a prakticky skočila po Nevillovi skôr, než mohol uniknúť. Venovala mu energický bozk. Longbottomove oči boli veľké ako podšálky a zostali takými aj po tom, čo ho pustila. Luna zatsskala.

"Si strnulý ako doska, Neville. Mal by si sa naučiť uvoľniť."

Hermiona sa začala chichotať. Draco ju začul, hoci sa to pokúsila potlačiť a uškrnul sa na ňu. S Lunou aspoň nikdy nie je nuda. Bystrohlavské dievča vstalo na nohy. Kým urobila dva kroky, bolo jasné, že ide po Ronovi, ktorý začal v panike cúvať.

"No tak, Luna, som si istý, že Malfoy o tom bozkávaní len žartoval," rýchlo povedal.

"Nehanbi sa. Stokrát som ťa videla bozkávať Lavender Brownovú."

Ron zacúval do stola a potom Luna skočila. Výkrik jeho protestu umlčal jej bozk. Ostatní v úžase sledovali, ako Luna odmietla Weasleyho pustiť a ruky mu ovinula okolo krku ako pytón, ktorý sa chystá zabíjať.

Po dlhom, predlhom okamihu sa Weasley uvoľnil a rukami postupne prekĺzol okolo Luninho pása. Draco sa zmätene pozrel na Hermionu, ktorá si oboma rukami zakrývala ústa, aby sa nerozosmiala. Weasley a Lovegoodová zjavne na ostatných zabudli.

"Aspoň už viacej nebozkáva mňa," zamrmlal Draco. Pokúšali sa ignorovať bozkávajúci sa pár a vrátiť sa k zväzkom, ale Draco stále pozeral na to pekné začervenanie na Hermioniných lícach. Musel bojovať s nutkaním vstať a zatiahnuť ju medzi police, aby sa mu dostalo vlastnej dávky bozkávania.

Zrazu sa vo dverách zjavila McGonagallová. Luna pustila Rona s výkrikom prekvapenia. Weasley sa tváril dosť zmätene.

"Musíte ísť všetci so mnou," vážne prehovorila McGonagallová. "Žiadne otázky. Len sa ponáhľajte."

Hermiona sa znepokojene pozrela na Draca, ale postavila sa a nasledovala riaditeľku von. Všetci zaplnili schodisko do McGonagallovej pracovne. Keď sa schodisková šachta za nimi bezpečne uzavrela, povedala: "Fenrir Greyback a tí ostatní smrťožrúti utiekli."

"Čo myslíte tým, že Fenrir utiekol?" dožadoval sa Harry. "Rádu? A čo Percy?"

McGonagallová prudko pokrútila hlavou. "Greyback vôbec nešiel s Rádom. Po celý čas bol dole v podzemí. Nymphadora Tonksová šla s ostatnými a predstierala, že je Fenrir."

Hermiona zalapala po dychu. Dracovi to nešlo do hlavy. Niet divu, že sa Lupin tváril, že bude zvracať."

"Takže, keď hovoríte, že Fenrir utiekol..." postrčila ju Hermiona.

"Áno, z bifľomorského žalára. Hagrid ich šiel skontrolovať a cely boli otvorené."

"Červochvost?" spýtal sa Draco.

"Tiež preč."

"Kto ich do pekla pustil?" zakričal Draco. "Sami ujsť nemohli!"

"To je menšia obava než určiť, kde sú teraz," rozvážne povedala McGonagallová. "Vy deti zostanete tu. Ja s ostatnými prehľadáme priestory." Jej pohľad sa zaostril, keď sa pozrela na Harryho. "Myslím to vážne, Potter."

Harry nevinne prikývol a dokonca Draco skoro uveril, že sa ani nepohne z miesta. Potter sa vážne dokázal zmeniť na neviniatko, keď chcel.

Riaditeľka vyšla von. V okamžiku, čo odišla, celé Potterove správanie sa zmenilo.

"Idem po Záškodnícku mapu. Nemôžem uveriť, že som ju zabudol skontrolovať!" povedal.

"Idem s tebou," ozvala sa Ginny.

"Nie! Je to príliš nebezpečné! Ja -"

"Neskúšaj na mňa tie blbosti, Harry!" vykríkla tá tyčka. "Takže buď môžeme zostať tu a celý deň sa hádať alebo skrátka po tú prekliatu vec pôjdeme!"

Potter sa frustrovane potiahol za vlasy. Raz. Dva. Tri. Štyri. Draco smutne pokrútil hlavou. Harry bude plešatý skôr, než bude mať dvadsať, ak zostane s Ginny Weasleyovou.

"Fajn! Vy tu zostaňte. Hneď sa vrátime."

Hermiona sa pozerala na spomienky z mysľomisy. Draco sa rozvalil v kresle. Neville stál vedľa Félixa a začal sa s tým fénixom maznať. Draco premýšľal, kedy znova postavili to bidielko. Luna vmanévrovala Rona na miesto pri okne a vrátili sa k ich vášnivému bozkávaniu. Dumbledorov portrét bol prázdny. Riaditeľ si asi niekde dával čajíček s nejakým iným portrétom. Oči mu zaleteli k Triediacemu klobúku. Úbohá, škaredá vecička. Aspoň bol dosť múdry, aby zaradil Draca do Slizolinu skôr, než si tú hnusnú vec vôbec nasadil na hlavu...

"Grangerová?" Draco sa rozpačito pozeral na meč Godrika Chrabromila. Otočila k nemu svoje hnedé oči. Ukázal na meč. "Kde má pošvu?"

Hermiona sa pozrela na holý meč a potom zalapala po dychu. Bez slova sa otočila a vypálila po schodoch. Draco užasnuto sledoval, ako mizne.

"Už nie," zamrmlal Ron, keď ho s Lunou jej únik prekvapil a vytrhol z ich rozpáleného zovretia.

"Nemal by som ísť za ňou?" spýtal sa Draco.

"Aj tak ti nič nepovie. Pochybujem,, že sa Greyback ukáže v knižnici, kam s najväčšou pravdepodobnosťou ide. Lepšie počkať na Harryho. Potom ju môžeme vysledovať."

Hermiona nemierila do knižnice. Uháňala dole na štvrté poschodie, v pozore aj pred učiteľmi aj pred smrťožrútmi na úteku. V Galérii brnenia zastavila celá zadýchaná pred vitrínkou s pošvami, kde sa s Dracom tak vášnivo objímali. Začervenala sa, keď si spomenula na svoj posledný pokus prečítať tú tabuľku, keď ju Draco schmatol... S povzdychom striasla tú spomienku. Malfoy ju dokázal znervózniť, aj keď nebol nablízku.

Sklonila sa, aby si prečítala ten nápis.

Pošvy na slávne meče. Meč Gifforda Ollertona, Fódius, zauzlil obor Hoot-uk krátko po tom, čo Ollertona zabil... Hermiona to preskočila. Glenmore Peakes... morskí hadi... Jej oči vybrali slová, ktoré hľadala. Godric Chrabromil... meč sa nachádza v riaditeľovej pracovni, ale pošva je nádherná, vyzdobená tými najjemnejšími rubínmi a...

Hermiona kúzlom rozbila skrinku a siahla dnu, aby vybrala rubínmi pokrytú pošvu. Pokrútila hlavou nad tým, aké to bolo jednoduché. Godric Chrabromil zanechal len dve relikvie. Klobúk a meč. Všetci zabudli na pošvu na meč. Posledný viteál. Tom Riddle k nej mal ľahký prístup, tu v Galérii brnenia, kde zapadala prachom.

Obtrela rukou o tvrdú kožu a zlatý lem. Bol naozaj nádherný. Blbé, že čoskoro bude skrútenou hmotou kovu, kože a šperkov. Ponáhľala sa preč.

ooOoo

Harry vpadol do izby, nasledovaný Ginny. Zvieral kúsok pergamenu a zväzok plátna.

"Snape je tu!" vykríkol Potter. Tón jeho hlasu naznačoval, že to bola Dracova chyba.

"O čom to hovoríš?" spýtal sa pokojne Draco. Potter hodil pergamen na stôl a rozostrel ho.

"Pozri!"

Bola to mapa školy, na ktorej sa pohybovali malé menovky. Draco tie mená v úžase sledoval.

"Kde si to zohnal? Ty bastard, niet divu, že bolo pre teba také ľahké po celý čas sa vykrádať. Neviditeľný plášť a toto? Krucinál, to je sotva fér." Dracove oči sa prižmúrili, keď premýšľal nad tým množstvom krát, kedy mohol Potter tú mapu použiť... Keď teraz o tom uvažoval, Potter úplne premárnil takú cennú vec. Mohol Dracovi narobiť dosť vážne škody, vkradnúť sa do slizolinskej spoločenskej miestnosti, alebo...

"Teraz na to zabudni! Pozeraj!" Potter ďobol prstom do mapy. Bola tam menovka Severus Snape a s ním Peter Pettigrew, Fenrir Greyback a Gerald Goyle.

"Snape ich vypustil?" Draco bol zmätený. "Ale on pomáha nám."

"Vyzerá to, že zase zmenil strany," vyprskol Harry. "Je niekto prekvapený?"

Draco bol, ale Potter sa v tejto chvíli zdal byť príliš rozrušený na rozumný rozhovor.

"Kde sú?" Malfoyovi dalo zabrať zorientovať sa v mape. Naklonil hlavu, aby sa na ňu pozrel.

"Mieria do Tajomnej komnaty. Sú v kúpeľni Umrnčanej Myrty."

"Prečo idú do Tajomnej komnaty?" spýtal sa Ron.

"Neviem, ale zastavíme ich. Kde je Hermiona?"

"Chceli sme sa na to spýtať teba," povedal Ron. "Pozri na mapu."

Rýchle prehľadanie knižnice ukázalo, že je prázdna, ale zbadali Hermionu opúšťať Galériu brnenia a mieriť nahor schodmi. Draco rýchlo vydýchol úľavou, keď nevidel v jej blízkosti žiadne mená.

"Ron, Malfoy, so mnou. Ideme po Snapovi. Ginny, Luna, Neville, zostanete tu a počkáte na Hermionu. Povedzte jej, kam sme šli."

"Čože?" vykríkla Ginny. "Nie! Ideme s tebou!"

"GINNY, PRESTANEŠ SA ASPOŇ RAZ HÁDAŤ?" zajačal Harry. Založila si ruky a zazerala na neho. Draca napadlo, že si mal Potter ušetriť dych - a vlasy - a jednoducho tú malú príšeru prekliať.

"Počkáme na Hermionu," zaškrípala zubami Ginny. "A potom pôjdeme za vami."

"Fajn," vyšplechol Harry. "Poďme!"

Harry zbehol po schodoch. Weasley a Malfoy za ním. Vchod do Tajomnej komnaty bol na druhej strane hradu, takže museli ísť po opačných schodiskách ako Hermiona. Draco dúfal, že sa jej bez nehody podarí vrátiť do McGonagallovej pracovne. Potom si spomenul na mincu na svojom krku.

Bolo ju ťažké použiť počas behu. Zovrel okolo nej päsť a vyslal myšlienku Hermione.

Si v poriadku?

Som fajn. Mám tú pošvu. Myslím, že je to viteál.

Draco sa zhlboka nadýchol. Ron sa na neho zvedavo pozrel, ale Harry pokračoval krkolomnou rýchlosťou dole schodmi. Chrabromilčania - vždy sa ženú v ústrety smrti. Čím skôr sa dostali do nebezpečenstva, tým boli šťastnejší.

Snape oslobodil smrťožrútov. Chceme ich nájsť.

Čože? Kde sú? Idem s vami!

Draco zažmurkal nad podobnosťou so slovami Ginny Weasleyovej. Grangerová by sa nikdy nezmenila na škriekajúca fúriu ako tá ryšavá tyčka, že nie? S úškrnom striasol tú myšlienku. Keby sa to niekedy stalo, dokázal by jednoducho umlčať bozkávaním.

Nie. Mala by si zničiť tú pošvu. Ginny, Luna a Longbottom sú stále v McGonagallovej pracovni. Môžu pomôcť.

Nastala krátka pauza, počas ktorej ich Harry viedol po schodoch samovražedným chrabromilským štýlom. Draco zastal na medziposchodí, aby si prečítal jej odkaz.

Dávaj si pozor.

Draco sa samoľúbo uškrnul. Žiadne dohadovanie sa. Naozaj bola Slečinka Dokonalá.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 24.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 19.08. 2023
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: soraki - 24.02. 2011
Tak teď už by jim mohlo dojít, že Tajemná komnata není až tak tajemná, jak by se zdálo jsem moc zvědavá, jak to bude pokračovat. jdu hned na další...

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Lupi - 16.02. 2011
Luna do ministerského kresla! Je to kráľovná situácie.  Skvelý, skvelý preklad, veľmi ti zaňho ďakujem, poviedku som zhltla naraz (aspoň na niečo je choroba dobrá, človek síce smrká a kašle, ale stihne si prečítať 45 kapitol naraz:)) Teším sa na ďalšiu kapitolu, páči sa mi, že je v tej poviedke všetko, dobrodružstvo, romantika, záhady... Dobrá práca!
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Prajem skoré uzdravenie a nech tu nájdeš kopec poviedok, čo ti nudu zaženú. Ďakujem. Odmena snáď potešila.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: kukuriciarka - 16.02. 2011
situácia sa vyostruje, napätie graduje... ešteže tu nie je ďalšia kapitola, lebo ani tej by som neodolala. čo to má byť so Snapom? v tejto poviedke ho akosi neviem zaradiť... je s Rádom? je s Voldym? je sám za seba? a čo do čerta robí s tými smrťožrútmi - hľadá obed? ja ho ozaj nechápem, ale úpenlivo čakám na rozuzlenie... som si istá, že to všetko máme pod nosom, len to nevidíme. podľa spomienok z mysľomisy a podľa "rečičiek národa" o jeho láske k Narcisse si dovolím tipnúť, že on je vlastne na Narcissinej strane. chráni ju, čičíka, a preto musí chrániť aj Draca. a prečo bol za jedno s Dumbledorom? priateľská výpomoc to nebola... skôr si myslím, že nech mal akékoľvek ciele, jeho pohnútky sú skôr pozitívne... ale o Hemrionu som sa riadne bála, či n nich nenarazí... sama by ich nezvládla. nebála sa ona dotyku s viteálom, keď dotyku s tými ostatnými viteálmi sa vyhýbala ako čert krížu? zaujímavé... tie pomenovania Harryho nemajú chybu! mrem z týchto slovných zvratov veľmi, veľmi, veľmi ti ďakujem, že si sa dala do prekladania práve tejto poviedky )) je naozaj skvelá majstrovská, výnimočná, jedinečná, okúzľujúca, opantávajúca... a pre mňa je to možné len vďaka prekladu takže - ĎAKUJEM
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Ták, konečne si ma dobehla. Poctivo som sledovala ako komentuješ každú kapitolu a usmievala sa nad tvojimi postrehmi či otázkami do pléna. Zdalo sa mi zbytočné odpovedať, ale som si istá, že vieš, ako si to cením a fakt obdivujem, že niekto dokáže okomentovať každú kapitolu. Na väčšinu otázok si dostala odpoveď v nasledujúcich kapitolách a k tej z 44 - ohľadne divákov - bolo to dôležité, nemôžu sa spoliehať len na Veľkú štvorku, takže sa dozvieš neskôr. A Snape - dozvieš sa neskôr. Napätie do poslednej kapitoly (epilóg nerátam, ale aj ten má svoje pozitíva). Ohľadne nickov pre Harryho, v Potkaníkovi si ich užiješ, máš sa na čo tešiť (teda aj ja pri preklade). Predpokladám, že neodoláš originálu, takže NAOZAJ je to dokonalá poviedka. Ďakujem za prečítanie a komentovanie.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: marci - 15.02. 2011
Ach jo - už jenom 7 kapitol, jestli dobře počítám..... Teď jsem tedy opravdu zvědavá, co vězí za Snapeovým jednáním.... A zjistila jsem, že dřív mi lezl na nervy Ron, teď převzala štafetový kolík Ginny ještě že další mladší weasly není M

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: teriisek - 15.02. 2011
Tak tohle nevydržím! Jaktože je Severus pustil? Co to zase dělá? A proč je Draco tak překvapený? Ví snad něco, co my ne? Nemůžu se ubránit představě, že to možná není tak, jak se zdá... co když jim opravdu nějak pomáhá? Kapitola byla výborná, doufám, že opravdu mají a zničí poslední viteál, jen si nějak nedokážu představit, co bude teď... každopádně se toho nemůžu dočkat! Díky moc za skvělý překlad!

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Zuzana - 15.02. 2011
Páči sa mi ako volá Draco Ginny aj ten nápad s darčekom pre Pottera, aj keď ma trochu zamrazilo to „keď to prežijeme“. Ja dúfam, že áno, bola by som strašne nešťastná keby nie. Luna jegeniálna Neville bude Dracovi ďakovať, alebo možno ani nie? Takže Ron? nuž prečo nie. Prekvapilo ma, že Draco priznal vzťah s Hermionou verejne. Viem, že sa s tým nejako extra netajil, ale toto už zaváňa niečím vážnejším. Nádhera asi sa rozplyniem kým toto skončí. Aha, takže som si myslela správne, že ten hnusák ujde a aj krysa. Do kelu!!! Muchľovanie sa asi odkladá na neurčito. Och tak tá pošva z Godrikovho meča je geniálny nápad. Ale Severus pustil Fenrira??? Och mne klesla sánka. Nie, to odmietam. Ignorujem. Určite sa to musí vysvetliť. No a teraz čakám na pokračovanie. Strašne som zvedavá a bojím sa ako to dopadne. Ďakujem za preklad. Trpíííím.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: BeaX - 14.02. 2011
Úžasné. Konečne som sa po dlhej dobe dostala k tejto poviedke a prečítala som ju na jeden záťah.Perfektná.Veľmi dobre sa číta a napätie sa stupňuje. Teším sa na další diel.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: larkinh - 14.02. 2011
No ale fuj, to musí skončit, zrovna když je to tak napínavé? Už se nemůžu dočkat pokračování.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: anonym - 14.02. 2011
už zostal len posledný viteál.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Lucka - 14.02. 2011
Znovu ukončené v tom najnevhodnejšom okamihu Už som spomínala, že sa s názorom Draca ohľadne "tyčky" úplne stotžňujem ? Byť tak Harrym, už ju dávno niekam pošlem.. Predstava Luny a Rona ma dosť pobavila, už viem, o čom sa mi dnes bude snívať Jimmi, díki moc za preklad, si poklad.
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Ja s ním tiež súhlasím. Harry (v niektorých poviedkach je síce truľo) si v tejto zaslúži niekoho - čo ja viem - je múdry, dobre vyzerá, hm, hm, ale možno je s typom takejto baby šťastný. Alebo je skôr vďačný za akúkoľvek babu. Láska je slepá, ak ju miluje, tak nech si má aj xantipu. Ani ho asi nedesí predstava budúcej Molly, vytrpel si dosť na to, aby to uvítal. Ale fakt, aké má iné možnosti? Hermiona musí skončiť s niekým iným (s kým asi), Pansy tu nemáme, Luna je až príliš trafená. Je dosť možné, že keď porazí Voldyho, tak Ginny vezme skrátka. Pretože ak to neurobí čoskoro, vážne bude do konca života pod papučou. Díky moc za komentár.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: bbarka - 14.02. 2011
Dobre, toto už take pohodove nebolo. treba byť vždy v strehu...dosť ma vyľakalo to, že ten Fenrir bola Tonksová...fuj...a ešte k tomu tí smrťožrúti ušli...a Severus je s nimi??? prečo?  Ale Luna bola zase raz dokonalá A dokonca zajala Rona...no skvelé  A je tá pošva naozaj viteál? Dúfam, že je...ale vážne im to ide nejako ľahko...len nech im to vydrží...ďakujem za preklad!!!
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
A ja za komentár. Blížime sa k finále, takže niet čo dodať. ĎAKUJEM!

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: kajinek - 14.02. 2011
děkujem moc za věnovanie...už se nemožem dočkat pokračovanie,sice som ho přelůskala v aj,ale to není ono :-)
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Fakt nemáš predstavu, čo nový nick dokáže urobiť s motiváciou. Ja si vážim aj všetky už známe a tak, ale pri novom - no neviem - niečo také, hej, zase to stálo niekomu za to, aby sa podpísal. Zdvihne to náladu a keďže ja strašne rada robím ľuďom radosť, ak môžem, stačí mi len vhodná zámienka. Výhoda prelúskania v AJ je, že nebudeš infarktovať pri istých častiach. Ďakujem.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Hanna - 14.02. 2011
Vau, nejako sa nám to rozbehlo, len dúfam, že smrťožrúti neprídu už teraz tou chodbou na Rokfort, ale asi nemôžeme mať večne ako-taký mier. Ďakujem
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Myslím, že večný mier skončil. Toto je akčná poviedka, takže to musí autorka dohnať. Díky moc.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: doda357 - 14.02. 2011
Ja toho ministra nemôžem vystáť. Strašne mi lezie na nervy... Hermiona ako levica- občas veľmi trefné prirovnanie Ach tá Luna Najskôr Draco, potom Neville a nakoniec Ron? Ide od desiatich k piatim Konečne Draco nahlas povedal, že sú s Hermionou tak akosi spolu. Mohol to povedať aj krajšie, ale aj toto je niečo. Som zvedavá, čo to ten Snape stvára, prečo ich pustil.... Keby Draco nerozptyľoval Hermionu, tak už mohol byť ďalší viteál zničený Myslím, že keby mala možnosť prečítať si to, tak na to príde už vtedy... Dávaj si pozor, Slečinka Dokonalá Krásne. Ďakujem, teším sa na ďalšiu Pošlem ti ju asi až zajtra, dobre? Prepáč....
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Tak slečinka dokonalá sa ti páčilo? Niekedy také maličkosti rozhodujú o množstve vecí - stačilo aby ju nepobozkal a mohli ho už mať. Ale kde by bolo to napätie? Díky moc za všetko. Nejdem sa rozpisovať, ty už si tiež riadne vpredu.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: myska111 - 14.02. 2011
Jak se tak dívám, tak už nám moc kapitol nezbývá. To asi budou pěkně napínavé. Jsem zvědavá, jak to všechno dopadne. Nemůžu uvěřit, že Snape pomohl smrtižroutům utéct, pořád neví co si o něm myslet. Do Luny bych neřekla, že bude tak zábavná, že by se dala dohromady s Ronem nebo snad s Nevilem?
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 15.02. 2011
Už zostáva len pár. Mne doslova dva a pol. :D Autorka sa vďaka Lune elegantne zbavila Rona. Díky moc

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Leannka - 14.02. 2011
Tak teda takto. Milujem ospanlivého/ unaveného Draca Väčšinou mám Ginny, ale v tejto poviedke je možno pírliš uvrešťaná. Čo nechápe, že ju ochraňuje len pre jej dobro. Ach, tí Chrabromilčania... Dve kapitoly naraz? Toto je najlepší darček, aký som dnes dostala( a jediný -achjo..) ďakujem
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Leannka - 14.02. 2011
OPRAVA: Väčšinou  mám Ginny RADA

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: denice - 14.02. 2011
Voldemort chytře vylákal dospělé kouzelníky pryč z Bradavic, myslím, že osvobození smrtijedů je jen začátek. Po předchozí klidné kapitole zas takový nervák, jak to mám vydržet? A to se ještě dopředu děsím té čokolády potřebné 47. Lenka to tedy vzala pořádně - všechny vyzkoušela a co se jí zalíbilo, si nechala. Tento přístup mnohé zjednodušuje, že? Nesmírně se mi líbí tempo přidávání (a stýská se mi po Potkánkovi). Díky.
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Luna je skvelá. Ale myslím, že autorka len nechcela Rona nechať samého, keď už mu vzala Hermionu. Potkaník je u Dody. Potom sa s ním ešte asi vyhrám, ale už som nad ním nekontrolovateľne vybuchla. Potom napíšem na ktorom mieste. Aj pri opakovanom čítaní, zakaždým. Už mi chýba strašne málo z Fénixa, snáď ho tento týždeň dorazíme. Ďakujem za všetko.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Aha_Lucia - 14.02. 2011
Luna je tak..divná divnejšia ako originálne nemám rada takých ľudí, čo sú tak prekliato priami ugh, Ginny preplieskať, hysterku a potom že Potter je zbrklý   vďaka za preklad! je výborný
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Ďakujem za pochvalu :D Som rada, že to čítaš.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: muuufi - 14.02. 2011
no môže byť luna taká bohyňa?:D ďakujem za preklad je to úplne super super.  
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 16.02. 2011
Díky, pochybujem, že sa mi ešte podarí naraziť na takýto poklad. Tak si to treba vychutnať.

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: JSark - 14.02. 2011
Luna je úžasná, človek nikdy nevie, čo vymyslí. Plešatý Harry, no to by bol gól. Som zvedavá, čo má zase Snape v pláne. Preklad perfektný, díky.
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 15.02. 2011
No, možno plešatý Harry nie je až taký nereálny. Uvidíme ako časom dopadne jeho herec, aby sme mali predstavu :D Díky

Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Kaitlin - 14.02. 2011
tahle i ta oředchozí kapitola byly nídherný!!! je tam dost akce, furt se něco děje, Draco a Mia se mi líbí, Ron konečně dostal rozum... :-D Prostě skvělý. :) A tady mě teda nejvíc překvapila Luna, ta holka je fakt dokonalá :) Takže já jsem naprosto spokojená a hrozně se těším na další kapitoly! ;)
Re: 45. kapitola - Záchrana a útek Od: Jimmi - 14.02. 2011
Ďakujem slniečko. Neviem prečo, ale tvoj nick vo mne fakt vždy vyvoláva predstavu usmiateho slniečka. Díky.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke