Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Dramione príručka

Dramione príručka pre pokročilých

Dramione príručka
Vložené: Jimmi - 05.02. 2011 Téma: Dramione príručka
Jimmi nám napísal:

Vysvetlivky na úvod:

Canon HP knihy, Famfrpál v průběhu věků, Kouzelní tvorové a kde je najít a www.jkrowling.com. Jakákoliv informace v nich obsažená je canon.

Fanon informace, která se vyskytuje pouze v povídkách, ale ke které se canon nevyjadřuje. Takovou informací může být to, že se astronomická věž používá k romantickým schůzkám, nebo že má Draco vílí předky. Tyto informace mohou být tak široce rozšířené, že se často matou s informacemi z canonu (viz canon).

alternative universe – povídka, ve které jsou změněna některá důležitá fakta z knižní/filmové předlohy. Harry Potter jako pirát na lodi Hogwarts je AU. AU je legitimní kategorie fanfiction, není dobré zaměňovat ji se špatnou charakterizací postav (viz OOC)

AN – autorova poznámka

Fandom - komunita lidí, kteří jsou fanoušky určité knížky, seriálu, filmu… V našem případě jsme všichni součástí HP fandomu.

POV - point of view, úhel pohledu; naznačuje vypravěče, toho, z jehož pohledu je povídka napsaná; povídka psaná v první osobě (tzv. ich forma) 

Fic - zkrácená verze slova fanfiction

Fanfiction - povídka, která využívá světa vytvořeného někým jiným.

Flashback – spomienka, záblesk minulosti, vybavenie si spomienky z minulosti

Mary Sue - většinou originální ženská nebo dívčí postava, která na sebe nelogicky strhne pozornost celého Harry Potter světa. Bývá nadprůměrně krásná, inteligentní, mívá neobvyklé magické schopnosti, významné předky, tragický osud nebo dětství a je velmi nepřirozeně dokonalá. Mary Sue je diagnóza.

Plot-bunny – tohle spojení se používá jako označení původního návrhu na hlavní děj v povídce 

Zdroj: http://www.sosaci.net/vysv.htm



Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

 

An Intermediate Guide to Dramione Romance

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/2561350/1/

Autor: arctique48

Stav: súhlas s prekladom

ONE-SHOT

Preklad: Jimmi

Beta-read: Bbarka

  VAROVANIE: PARÓDIA. NAPÍSANÉ PRED VÝJDENÍM SIEDMEJ KNIHY.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní arctique48, ktorá napísala túto fanfiction.

 


AN: Odporúčam vám, aby ste si najprv prečítali Príručku pre začiatočníkov, toto je akési pokračovanie. Opakujem, úmyslom nie je uraziť a dúfam, že vám to bude trochu nápomocné.


 

Príručka Dramione ľúbostnými príbehmi pre pokročilých (ktorá privádza párovanie vašich nepriateľov na novú úroveň)

Nastal ten čas; tá dlho očakávaná udalosť sa konečne udiala: Harry Potter a Polovičný princ! V ktorom nás svojou prítomnosťou poctí ohromné zlo, v ktorom sa vzťahy vytvoria, v ktorom sa oddanosť spochybní a Draco Malfoy dostane osobnosť. Myslíme si, že to posledné je niečo, s čím mnohé mladé autorky fandomu bojujú, možno dokonca viac než s realitou Smrti.

Môžete to vziať kamkoľvek! Kamkoľvek v celom svete, Godrikova úžľabina je len začiatok a predsa čo sa stane?

„Zhrnutie: Hermiona a Draco sú primus a primuska. Prosím prečítajte si to, aby ste boli svedkami ich rozpálenej vášne (AU: Not HPB compatible.)“ 

Šesťsto strán vývoja zápletky a je na vás, aby ste si tento čarodejnícky svet sformovali, ale prečo si nezvoliť tú ľahšiu možnosť? Skvelá bezpečnostná poistka: Pre-HBP (pred HP6), šiesta kniha sa neberie do úvahy, Dumbledore je stále nažive a Draco nie je smrťožrút, ale dobrý, nepochopený chlapček so sklonom k sarkazmu.

Zreteľne sa posledné metódy mnohými preferujú a Príručka Dramione pre pokročilých vás navedie správnym smerom vo vašich Post-HPB (po HP6) príbehoch, či tú knihu budete brať do úvahy alebo nie.

Povahy:

Možnosti odhalené vo Veži nemajú hranice!

Draco Malfoy už dlhšie nie je nechápajúci bitkár, ktorého obrovská inteligencia a nuda viedli k tomu, aby sa vozil po miláčikovi učiteľov, pretože jej krv je podradná a jej vlasy sú strapaté. Dalo sa mu pozadie; dalo sa mu svedomie. Už dlhšie nie jej vyložene ľahostajný chalan s ľadovým srdcom. Draco Malfoy sa stal nielen mužom, ale aj ľudskou bytosťou.

Kam zaviesť Draca z Veže zasiahnutej bleskom:

A - Draco sa stane dobrým

B - Draco sa stane zlým

C - Draco zošalie

D - Draco obráti a stane sa svojím otcom

E - Draco zabije Snapa

F- Draco zabije všetkých!

G - Draco nikoho nezabije, pretože nakoniec našiel svoje svedomie

H - Draco sa bude cítiť vinný, ale aj tak všetkých zabije

I -  Draco sa zabije sám, pretože jeho život je taký beznádejný

J - Draco zabije Hermionu, pretože musí

K - Draca zabijú v pomste

L - Draca unesie Rád

Prekvapivo veľa ľudí zjavne považuje predstavu Draca ako smrťožrúta za dosť skľučujúcu a stále viac sa o ňom zdráhajú písať. Bohužiaľ nastal čas, ktorý sme očakávali: Fanon Draco a Canon Draco sú dvaja úplne odlišní ľudia.

Fanon Draco - povahové zvláštnosti:

Má rad kožené nohavice, nosí čierne, uhľovo-čierne alebo zelené talianske hodvábne košele, hrá metlobal a doberá si Hermionu. Telo má ´metlobalovo zdokonalené´ a je veľmi vysoký s ´peknými aristokratickými črtami´. Jeho ´dokonale vypracovaná hruď´ je magnetom na baby a je to školský kurevník. Je sarkastický a brilantný a jeho najlepším priateľom je Blaise Zabini, vysoký, driečny Talian s modrými  očami a tmavými vlasmi (Crabbe a Goyle sú len nohsledi, nášľapné kamene v jeho nevyhnuteľnom stúpaní k veľkosti). Nie je smrťožrút a okrem nenávidenia ´humusákov´ nie je o jeho mieste vo vojne ešte rozhodnuté. Je vydesený zo svojho otca a nikoho iného, hoci máva blízky vzťah so svojou matkou. Vlastní takú statočnosť ako do tohto dňa ešte žiaden slizolinčan nevlastnil, hoci tá je inšpirovaná len Hermionou Grangerovou. Pre Harryho Pottera je nepriateľom väčším než samotný Voldemort, Harry ho nenávidí bezkonkurenčnou vášňou.

Canon Draco - povahové zvláštnosti:

Nosí slizolinský habit, pretože je na škole a o takýchto veciach existujú pravidlá. Rád hrá metlobal, ale obetuje ho v strachu z Temného pána. Mučí Zlaté trio a nenávidí Rona Weasleya a Harryho Pottera (a Hermionu keď si nájde čas). Je vysoký a jediné dievča, ktoré sa na neho samé hádže, je Pansy ´Buldočí ksicht´ Parkinsonová. Jeho jedinými priateľmi sú Vincent Crabbe a Gregory Goyle, synovia otcových spojencov a jeho dlhoročný bodyguardi (Blaise Zabini je vysoký Afričan s nádhernou matkou, ale pre Draca nie je viac než len spolužiak zo Slizolinu). Je smrťožrút, náhrada jeho otca a jeho cesta v tejto vojne bola vytesaná do kameňa odo dňa, kedy sa narodil. Bojí sa o svojich rodičov (o otca rovnako ako o svoju matku) a urobí čokoľvek, o čo ho Temný pán požiada, ak si myslí, že to zachráni jeho život. Je to zbabelec v každom zmysle tohto slova. V živote Harryho Pottera je len poznámkou pod čiarou; má ľútosť toho chlapca a o čosi viac.

Čo vlastne, počujem ako sa pýtate, majú fanon a canon Dracovia spoločné? Na odpoveď zložitá otázka, ale odhaľujeme niektoré ich podobnosti:

Obaja sú blonďaví. Obaja majú obvykle šedé oči (hoci fanon ich občas rád mení na modré). Obaja sú jedinými deťmi Narcissy a Luciusa Malfoya. Obaja sú v Slizoline a obaja nemajú radi Harryho Pottera a všetko, čo predstavuje. Obaja... dobre, to sa zdá byť ono...

Možné Hermionine cesty:

Bohužiaľ, v šiestej knihe sme videli málo vývoja osobnosti z Hermioninej strany, hoci by sa to dalo interpretovať ako dobrá vec, vzhľadom na súčasné zanedbávanie nového canonu. Okrem jej novonájdenej príťažlivosti k Ronovi Weasleymu je Hermiona priveľmi rovnaká ako vždy bývala, strapatá a oddaná knihomoľka. Ale kam ju jej cesta zavedie v ďalšej (a poslednej) knihe?

A - s Harrym a Ronom, odídu, aby zachránili svet

B - s Harrym a Ronom, odídu zo svadby Billa a Fleur

C - s Harrym a Ronom, odídu do Godricovej úžľabiny

D - s Harrym a Ronom, odídu, aby ich uniesli smrťožrúti

F - s Harrym a Ronom, vrátia sa na Rokfort

G - bez Harryho, utečie s Ronom

H - bez Rona, utečie s Harrym

I  - bez Harryho a Rona, utečie s Dracom Malfoyom, do ktorého bola počas šiestej knihy tajne zamilovaná, ale nikto o tom nevedel

J - bez Harryho a Rona, vráti sa k muklovskému životu

K - bez Harryho a Rona, vráti sa na Rokfort.

L - bez nikoho, odíde, aby sa pripojila ku kolónii upírov v Amerike, kde sa stane Temnou kráľovnou všetkých vecí, neskôr sa stretne s Voldemortom a zabije ho, zatiaľ čo si dá hnusnú schôdzku s Dracom Malfoyom.

Prostredie:

Čím sa stane Rokfort bez Dumbledora?

Rokfort môže pokračovať, len aby vstúpil do stavu občianskej vojny. Rokfort sa môže zavrieť a študenti zostanú uprostred vojny ponechaní sami na seba. Rokfort môžu prepadnúť a vypáliť do základov vyvádzajúci smrťožrúti. Rokfort môže pokračovať, ale bez Harryho a spol., ktorí pôjdu zachrániť svet na základe iných plánoch. Zdá sa, že je to úplne na vás...

Čo sa stane Fénixovmu rádu?

Remus a Tonksová sa dajú oficiálne dokopy; nebudú mať čas bojovať so silami zla? Keď už nie je žiaden fénix, musia si zmeniť meno? Kto povedie Rád, keď niet Dumbledora? McGonagallová dostane Rokfort, takže Rád zostane na Moodyho? Rozhodnutia sa musia urobiť...


Avšak, pre tých, ktorí sa rozhodnú proti využitiu tejto novej situácie, stále existuje množstvo obľúbených zápletiek pripravených a čakajúcich na použitie:

Fikcie z budúcnosti - získali značne na popularite, odkazuje sa na chick-flicky (PP: filmy pre baby) skôr než na samotné knihy. Nie je treba spomínať komplikácie ako viteály, všetko je v minulosti a teraz je Hermiona právničkou. Jupí! (NB: Hermiona môže byť tiež novinárkou - kvôli detailom pozri Príručku pre začiatočníkov.)

Život meniace zážitky: Hádajte čo? Počas prázdnin obaja zažili život meniace zážitky! Jupí! Draco je napravený a pokorený (a už viacej nie je slabý či ľudský) a Hermiona má po krk Harryho a Rona (môžu si ísť zachraňovať svet sami!), stretnú sa a iskričky vyletia... Vauuuu....

Draco je v úkryte. Prečo? Pretože skoro zabil Dumbledora. Aké  je najlepšie miesto, kde ho ukryť? Samozrejme v muklovskom Londýne, v dome Grangerovcov! (Kto myslíte, že sa o neho postará?) (NB: muklovský Londýn a nikde inde. V Anglicku je len jedno jediné veľké mesto a nezabúdajte na to!)

Manželský zákon: Čo to je? Absolútny výmysel, to je to, a tak je celý na vás. Každý desiaty Malfoy sa musí oženiť s muklorodenou, inak ľudské pokolenie postihne obrovské zlo. Aby ste dostali prácu v Malfoy Inc. (alebo Co. alebo Ltd., závisí na autorovi) musíte sa vydať za šéfa. Ak vypijete príliš veľa alkoholu, musíte sa vydať za svojho najhoršieho nepriateľa. Možnosti sú nekonečné. Bavte sa.

Spoločné elixíry:  Snape svojej triede určí dvojice, v ktorých budú pracovať. Hermiona dostane Draca. Je zdesená. On je tiež zdesený. Odmietnu spolupracovať a Hermiona robí všetku prácu zatiaľ čo Draco sleduje jej zadok. Počas jedného z mnohých sedení nad domácou úlohou, ktoré musia mať kvôli ich nedostatku práce, sa zamilujú. Koniec. (Alternatívou sú predmety s určenými dvojicami a úlohami vrátane Starostlivosti o magické tvory, Aritmancie a Starovekých Rún.)

Nehoda na elixíroch: Môže to byť riešenie so scvrkávacím roztokom, zväzovacie riešenie, elixír lásky, telo vymieňajúci elixír či elixír, ktorý spôsobí, že vidia minulosť toho druhého, čokoľvek, čo si vyberiete, sa stále dá rozliať  a oni stále trpia dôsledkami spoločne, len aby si uvedomili, že sa vzájomne milujú.

Elixíry na cestovanie v čase: Snape im dá super ťažký elixír (Times Changus alebo Reversus Placius) a pretože sú najlepší v triede, Hermiona s Draco pracujú spoločne. Všetko ide dobre a ich elixír je dokonalý, pretože oni sú dokonalí a autorka miluje chalanov, ktorí sú múdri a  darí sa im v predmete ako sú elixíry, až kým (šok, hrôza) nie je kotlík prevrhnutý (Nevillom alebo Crabom). Ich dokonalý elixír ich celých obleje a pretože je dokonalý, pošle ich do minulosti (do stredoveku, aby sme boli presní), kde sa ich role otočia. Jupí, Hermiona je princezná a Draco je sedliak. Musia spolupracovať, aby sa vrátili do budúcnosti a obaja spoznajú náročnú situáciu v živote toho druhého. Vrátia sa na Rokfort zmenení a tak veľmi zamilovaní.

NB: Obrovské množstvo príbehov, ktoré hovoria o hodinách elixírov a Snapových trestoch,  vyučovaní a všeobecnej zatrpknutosti a hneve, môže naznačovať ohromné množstvo Snapových fanúšikov, ktorí sa ukrývajú  pod zámienkou, že sa im páči Draco, aby mohli písať o Severusových ´chladných, osamelých očiach, takých čiernych ako nočná obloha v tme mesiaca, ktoré v obsahujú sebe všetok smútok zlomeného sveta..." Vskutku, som si istá, že všetci súhlasíte, že obľuba niekoho, koho hrá sedemnásťročné decko je oveľa prijateľnejšia ako obľuba toho umasteného profesora, ktorého hrá niekto v päťdesiatke.

Sexuálna výchova / Vyučovanie rodičovstva: Tak prečo toto nechápeme? Deti odovzdané tínejdžerom, aby sa o ne postarali a mali radi. Nie je to ten najlepší nápad? Nemyslíte, že tie veľké modré detské očičká zvedú nových rodičov, aby sa zamilovali? Že uvidia, aký by mali ako rodina nádherný spoločný život? Že by sa vzájomne nezodrali bez ohľadu na vyložený stres hladného, hlasného, nepohodlného, ufňukaného decka, ktorého prvé slová sú ´mama Hermy a tata  Dwaco´? Alebo ešte lepšie, postarať sa o detskú verziu toho druhého? Deti sú  proste oveľa príťažlivejšie než tínejdžeri vášho veku. Hermiona spozná v Dracovi to dieťa a ukrytú nevinnosť, kým Draco bude svedkom toho, aké je to byť milovaný niekým iným než samým sebou. Začnú spolu randiť a stále sa im podarí mať čas na ich falošné dieťa.

Výmenný program: (vyžadovaný Dumbledorom) Hermiona a Draco sú preložení do inej školy (pravdepodobne Beauxbatons, ale všeobecne muklovskej školy). So šťastím skončia v Amerike a autorka bude môcť zahrať dohadzovačku osobne, kým im predstavuje svoju školu a svojich priateľov a svoju nádhernú krajinu a ich úžasnú módu a obchody a večierky a iné veci... Snaha o ´britskosť´ sa už viacej nevyžaduje a život bude oveľa ľahší.

Otrokyňa Hermiona: Spútaná v reťaziach a bez mágie. Vojnu a Vševedka Grangerka je mu vydaná na milosť. Draco to buď využije tými najodpornejšími spôsobmi, alebo bude úplne milý a odpúšťajúci a oslobodí ju a navrhne manželstvo a poskytne všetko, čo kedy chcela (okrem jej priateľov, ktorých zabil).

Zápletky, v  ktorých si Draco vyvinie fixáciu na vlasy:

Jej vlasy sú tak nádherné,
Celé hnedé a neučesané,
Moje však žiaria príliš jasne,
A tak sa cítim z toho na dne.  

Kiež by bolo možné
Prejsť jej vlasmi
Svojimi prstami
S takou hlbokou láskou,

Že by sa jej podarilo,
Len s maličkým prekvapením,
Zistiť, ako dokonalým
Som vo vnútri stvorením.

Bez ohľadu na hrozné rýmovanie, existuje veľa dôvodov, prečo by mal Draco prechovávať tajnú posadnutosť k Hermione. Jedným sú jej oči. Jej priatelia, jej krv, jej známky... Zoznam pokračuje. Mnohé pochádzajú z TEJ FACKY vtedy v treťom ročníku. Ona je tiež často posadnutá (pretože on je jedinou konštantou v jej hektickom živote a ten posmech a prezývky sú tým, čo udržiava jej svet pevne ukotvený). Vyriešia svoje problémy a nakoniec sa zamilujú.

Draco je víla. Pretože je blond a jeho matka je pekná, veľa ľudí akceptuje myšlienku, že Draco Malfoy je v skutočnosti potomok víl. Zistí to, keď dospeje a keď sa od neho vyžaduje nájsť si partnerku (ktorou, náhodou všetkých náhod, je skrátka náhodou Hermiona Grangerová). Dvorí sa jej svojím vílym šarmom a uvedomí si (keď prechádza dobou párenia), že je do nej zamilovaný.

Draco je taťka. Bohužiaľ, jeho malé dievčatko nemá mamičku a zúfalo potrebuje buď pestúnku, alebo plnú náhradu matky. Zvyčajne nie je nikdy jasne vysvetlené, prečo Hermiona Grangerová je jeho ideálnou voľbou pre opatrovníčku detí, ale ona je, a prostredníctvom malého dievčatka (s peknými blonďavými lokničkami) sa zamilujú a žijú šťastne až do smrti.


Obrazy:

V Príručke pre začiatočníkov... sme odhalili množstvo obľúbených osobností používaných pri písaní Dramione ľúbostných príbehov, v tejto Príručke sa snažíme zájsť o krok ďalej. Načo je osobnosť, keď ju nemôžeme podporiť obrazotvornosť? Tu je niekoľko najčastejšie preferovaných popisov:

Vzťah k anjelom: Nepochybne vidíte tú iróniu, kým Dracov zjav je anjelský, je to Hermionina osobnosť, ktorá obsahuje skutočne anjelské vlastnosti. Ona je skutočne nebrúsený diamant, kým Draco je trošku viacej vlk v ovčom kožuchu. Tiež Lucius znamená anjel svetla, takže dáva zmysel, že Draco zdedí takéto vlastnosti... Blond vlasy a bledé oči sa rovnajú nebeskej bytosti.

Oči sú ďalšia vec, ktorá v sebe skrýva obrovské množstvo poézie, vskutku okná do duše...

Šedé oči a ich prirovnania:

Chladné, odraz fanon Draca, jeho výchovy, jeho  domova z detstva...

Zrkadlá, je dosť narcistický a ako to lepšie zobraziť, než očami ako zrkadlá. Rozbité zrkadlá sú ďalším dosť úzkosť vyvolávajúcim prirovnaním, ktoré hovorí o jeho zničenej duši, a jeho necitlivosť často odráža vaše vlastné rysy späť na vás, teda preto zrkadlo.

Zbrane, čo je ešte šedé? Dýky, meče, ostrie akéhokoľvek druhu. Chladné a neodpúšťajúce, odraz jeho ´ako žiletka ostrého´ dôvtipu a nemilosrdného hnevu. Odkazy na oceľ, železo a množstvo iných kovov nie sú tak neobvyklé.

Roztavené striebro, je aristokratom a akým lepším obrazom to zobraziť, než očami ako drahý kov. Strieborná je tiež farbou Slizolinu a tak je silne spojená s jeho osobnosťou.

Ortuťové, (ach, ľudia, to je dvojitý význam!) nielen že hovorí o farbe jeho očí, ale tiež o nestálosti jeho nálady (a možno jeho oddanosti).

Dážď, je depresívny a vyvoláva úzkosť, a rovnako tak Draco Malfoy.

Kremeň, chladný, kamenný, nepoddajný pokiaľ ide na jeho emočne obmedzenú osobnosť.

Hodváb, jemná látka, drahá a vyhľadávaná. Ukazuje jeho vznešenú výchovu a jeho lásku k pekným veciam v živote.

Ostrý zimný vietor, ďalší prejav poetickej úzkosti.

Mesiac, pokojný divák, ovládajúci prílivy a odlivy z diaľky... Možno nie najlepšie prirovnanie, viac sa hodí Albusovi Dumbledorovi, ale mesiac je strieborný...

Hviezdy, jeho menovcom je súhvezdie.

More, mocné a nepredvídateľné?


Protichodné obrazy, aby vystupňovali priepasť medzi tými dvoma existenciami:

Oheň/Ľad, Zem/Voda, Chrabromil/Slizolin, Chladný/Teplý, Pekný/Hnusný, Anjeli/Démoni, Capuletovci/ Montekovci, Zima/Jar, Kráska/Zviera, Muklovia/Čarodejníci, Láska/Nenávisť.

Kým on je symbolom všetkého, čo zostalo zo starých tradičných spôsobov čarodejníckeho sveta a jeho kastovného systému, ona je v každom ohľade dieťaťom revolúcie. Muklorodená stúpajúca k brilantnosti, jasné svetlo v svete vojny. Dokáže ho vytiahnuť z jeho spiatočníckych postojov alebo sa on bude snažiť zachovať svoj čistokrvný odkaz? To prvé je voľba najviac preferovaná milovníkmi Dramione.


Hnedé oči a ich prirovnania:

Čokoláda, zahrieva a je sladká. Oslobodzuje od účinkov dementorov a skoro každý ju miluje.

Srdečné, útecha a bezpečie, narážka na detstvo, ktoré Draco Malfoy nikdy nemal.

Oheň priateľstva za chladnej zimnej noci, ona je láskavá, vášnivá, odpúšťajúca a vyniká v tom svete vojny. Je plameňom v jeho chladnej, ľahostajnej existencii...

"Mud" (blato, špina), v odkazom na jej údajnú podradnosť krvi. Paralela s termínom ´mudblood´ (humusáčka).


Niektoré užitočné citáty:

"My only love sprung from my only hate!" William Shakespeare's Romeo and Juliet.
CZ preklad: „Jediná moje láska musí být jediná moje nenávist!"  

"…I must love a loathed enemy." William Shakespeare's Romeo and Juliet.
SJ preklad: "... keď nepriateľa musím milovať."  

"Tale as old as time, song as old as rhyme, Beauty and the Beast." Beauty and the Beast.
"Tenhle příběh náš, starší je než čas, starší je než tón..." Kráska a Zviera
Originálny text v angličtine (aj s hudbou):  http://www.stlyrics.com/lyrics/classicdisney/beautyandthebeast.htm
V českej verzii: http://www.youtube.com/watch?v=3DXmAOOB9Ao

"Harry and Ron both made furious moves towards Malfoy, but Hermione got there first – SMACK!
She had slapped Malfoy around the face with all the strength she could muster. Malfoy staggered."
J.K. Rowling –  Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (The Quidditch Final).
CZ preklad:Harry s Ronem se k němu zuřivě vrhli, Hermiona je však předešla – PLESK!Vší silou, kterou v sobě našla, vyťala Malfoyovi políček rovnou do obličeje. Malfoy se zapotácel.
SJ preklad:Harry a Ron sa nazúrene pohli smerom k Malfoyovi, ale Hermiona ich predbehla a - PLESK!
Z celej sily, akú len v sebe našla, strelila Malfoyovi zaucho. Malfoy sa zatackal.

"'Granger, they're after Muggles,' said Malfoy, 'D'you want to be showing off your knickers in mid-air? Because if you do, hang around… they're moving this way, and it would give us all a laugh.'"… "'Keep that big bushy head down, Granger,' sneered Malfoy."J.K. Rowling –  Harry Potter and the Goblet of Fire (The Dark Mark).
CZ preklad: „Tamti jdou po mudlech, Grangerová,“ vysvětlil jí Malfoy. „Chceš nám tu ve vzduchu předvést, jaké máš kalhotky? Jestli ano, tak si tu klidně zůstaň... míří totiž sem, a my se aspoň budeme mít čemu zasmát.“... „Radši tu svou chundelatou hlavu moc nevystrkuj, Grangerová,“ ušklíbl se Malfoy jízlivě.
SJ preklad: "Idú po mukloch, Grangerová," odvetil Malfoy. "Aj ty chceš vo vzduchu ukazovať spodné gate? Lebo ak áno, tak tu dočkaj, nech sa zasmejeme... idú týmto smerom." "Len drž tú svoju strapatú veľkú hlavu čo najnižšie, Grangerová," zaškeril sa Malfoy.

"It was Hermione… Pansy Parkinson gaped at her as she walked past with Malfoy, and even he didn't seem to be able to find an insult to throw at her."J.K. Rowling –  Harry Potter and the Goblet of Fire (The Yule Ball)
CZ preklad: Pansy Parkinsonová na ni jen vytřeštila oči, když ji s Malfoyem míjeli, a Draco se dokonce ani nezmohl na žádnou urážku.
SJ preklad:  Pansy Parkinsonovej išli oči vypadnúť a zdalo sa, že tentoraz ani Malfoy nenachádza urážlivé slová, ktoré mával pre ňu vždy naporúdzi.  

"Come over to the right side Draco… you are not a killer…'
Malfoy stared at Dumbledore.
'But I got this far, didn't I?' he said slowly, ' They thought I'd die in the attempt, but I'm here… and you're at my mercy…'
'No, Draco,' said Dumbledore, quietly. 'It is my mercy, and not yours, that matters now.'
Malfoy did not speak. His mouth was open, his wand hand still trembling. Harry thought he saw it drop a fraction –"

J.K. Rowling –  Harry Potter and the Half Blood Prince (The Lightning-Struck Tower)

CZ preklad:
...přidej se na správnou stranu, Draco… nejsi přece vrah…“
Malfoy na něj upřeně zíral.
„Nakonec jsem už ale u cíle, ne?“ odtušil pak pomalu. „Všichni si mysleli, že přijdu o život, až se o to pokusím, a já jsem zatím tady… A mám vás v hrsti… to já tu stojím s hůlkou, a vy jste mi vydán na milost a nemilost…“

„Ne, Draco,“ namítl tiše Brumbál. „Teď všechno záleží na mém milosrdenství, ne na tvém.“
Malfoy na to nic neřekl. Ústa měl otevřená a hůlka se mu v ruce stále třásla. Harry měl dojem, že vidí, jak nepatrně poklesla…
(Věž v bouři)

SJ preklad:
Prejdi na správnu stranu, Draco … ty nie si vrah…“
Malfoy civel na Dumbledora.
„Ale dostal som sa až potiaľto, nie?“ hovoril pomaly. „Mysleli si, že pri tomto pokuse zomriem, ale ja som tu… a vy ste v mojej moci… ja mám prútik… ste mi vydaný na milosť…“
„Nie, Draco,“ potichu povedal Dumbledore. „Teraz záleží na mojej milosti, nie na tvojej.“
Malfoy nehovoril nič. Ústa mal otvorené, ruka s prútikom sa mu stále triasla. Harrymu sa zdalo, že trochu klesla…
(Veža zasiahnutá bleskom)

 

Niekoľko najčastejších otázok od vydania Šiestej knihy:

Problém: Myšlienka, že Blaise Zabini nie nič iné ako vysoký čierny Talian, vás nikdy nenapadla?
Riešenie: Ignorujte to! Hermiona stále môže byť Zabiniová. Jej preskok do kráľovstva čistokrvných nemusí byť narušený touto maličkou nepríjemnosťou! Draco stále môže mať dovolenkové sídlo v Taliansku spoločne so Zabiniovcami.

Problém: Ron a Hermiona. Je treba povedať viac?
Riešenie:
Žiadne obavy! Tínejdžerské ľúbostné vzťahy nikdy nevydržia! (pokiaľ samozrejme nie sú medzi Draco Malfoyom a Hermionou Grangerovou, v tomto prípade vydržia celú večnosť.) Len venujte prvú kapitolu svojho príbehu tomu, ako ich rozdelíte a Draco môže rovno naskočiť, pokus o zavraždenie Rona sa potom môže vydávať za žiarlivosť a Hermiona sa postará, že všetko dobre dopadne.

Problém: Rokfort možno zatvoria.
Riešenie:
Možno je veľmi kľúčové slovo. Napriek faktu, že bez obmedzenia školského roku sú možnosti nekonečné, pre tých s obmedzenou predstavivosťou platí, že sa nikdy s určitosťou nevyhlásilo, že sa škola zavrie. Nie je príliš neskoro, aby Hermiona opustila Harryho a Rona a vrátila sa do školy (ako primuska) v septembri. (A ak všetko ostatné zlyhá, stále sa je možné uchýliť sa k ´Alternative universe´,)

Problém: Kto vyberie primusa a primusku, keď je Dumbledore šesť stôp pod zemou?
Riešenie:
Pochybujem, že veľa ľudí sa dá odradiť od predstavy dvoch nepriateľov deliacich sa o spálne takým malým problémikom, ako že sa možno škola zavrie a Hermiona (a najskôr aj Draco) sa určite nevrátia. Odpoveď na otázku: Myslím, že to bude profesorka McGonagallová.

Problém: Snape sa už viacej nedá použiť ako dohadzovač
Riešenie:
Vraví kto? J.K.R. nesplnila naše predstavy o Snapovi viac než raz, čo vraví, že sa to nestane znova? (A nezabúdajte: ´Alternative Universe´! (Nechá zmiznúť všetkých zloduchov vo fanfiction jednou ranou) (Aby boli znova ctení a obávaní))

Problém: Ten Draco-V-Mojej-Hlave neplače a ani by sa nikdy nepozrel na Umrnčanú Myrtu bez úškrnu, čo by som mala robiť?
Riešenie:
Nuž, tá najrozumnejšia vec v tejto situácii je zmeniť Draca. Mučivé sedenia s Voldemortom a množstvo vymývania mozgu by malo splniť svoj účel. Do konca augusta bude taký bezcitný ako vždy, žiadna slza na dohľad.

Problém:  Napraviť Draca dá zabrať, teraz keď je smrťožrút, čo by som mala robiť?
Riešenie:
Neznámy život meniaci zážitok by mal splniť ten účel. Bude príliš traumatizovaný, aby povedal Hermione, čo v skutočnosti viedlo k zmene jeho srdca, nechá to na vás s výhovorkou, aby ste si vymysleli dôvod. (Alternatívne ´Alternative Universe´ rovnako dobre zaberie.)

Ďakujem za prečítanie a veľa šťastia s vašími budúcimi Dramione fikciami.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

Re: Dramione príručka pre pokročilých (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 17.01. 2024
|
To bylo maximálně poučné. Děkuji za překlad. Autorka to vystihla do nejmenších detailů. S některými možná nesouhlasím, ale to je asi tak všechno, co s tím mohu udělat.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Libbi - 30.01. 2024
|
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Vzhľadom k tomu, že som uprostred písania jednej Dramione, nemala som toto NIKDY čítať!!! Odteraz sa budem zubiť nad všetkým čo napíšem, lebo sa ,mi budú určite mnohé z týchto "doporučení" objavovať pred očami

Re: Dramione príručka pre pokročilých Od: Do_MuSh - 03.11. 2011
Tohle je naprosto geniální, stejně jako předchozí příručka pro začátečníky! Opravdu jsem se nasmála  Úžasné, jak to vystihuje v podstatě všechny fanfikce, jaké existují. Jsem zvědavá, nakolik teď budu schopná přečíst nějakou Dramione, aniž bych se vzpomněla na tohle a hned si to nezařadila   Mimochodem,´měla jsem příležitost si přečíst jednu povídky ze sekce Sexuálna výchova / Vyučovanie rodičovstva.  Nejprve jsem tomu dávala šance, ale po jakmile došlo k hromadným porodům falešných dětí jsem neměla sílu to dočíst  Je super, že jsi to přeložila, konečně si taky uvědomíme, jaké absurdity to občas čteme 

Prostě super počtení! Opravdu výborně jsem se bavila, díky moc, Jimmi :-)

Draco "taťka" máva veľmi často aj syna, o kotrého treba bojovať s bývalou ženou alebo mu zháňať mamu...Idem teda vymýšľať nové námety (no zrejme čisto iba pre osobné popbavenie:-) a dlhý čas medzi vymýšľaním jednotlivých námetov si budem aj naďaľej krátiť čítaním tých doteraz napísaných a v príručke spomínaných (ako často sa opakujúce) príbehov. Ďakujem za preklady

tata Dwaco je zábavný.

Tak jo . Hned na zaciatku dakujem za preklad, lebo mam toho na srdci vela, aby som nezabudla . Canon a fanon - presne toto som akurat tot nedavno riesila s kamaratkou . S fanonom je jeden problem - idealizuje mam Draco natolko, ze uz si polovicka z nas (ak nie viac) zacala mysliet, ze ho Rowla takeho v skutocnosti aj vytvorila - to jest ako pise autorka krasneho, chrabreho s vernym najlepsim priatelom Blaisom, ktory uz len z principu nemoze byt cierny . Od roku 2005 vzniklo tolko ff a Rowla napisala iba jednu knizku, co je nepomer, takze je viac-menej logicke, ze pokial necitane Pottera kazdy tyzden pravidelne, travite viac casu na fane. Z coho vyplyva problem zmenenej Dracovej osobnosti (alebo Snapovej, v podstate si mozeme dosadit lubovolnu original postavu HP a porovnat ju s fanonom a zistime, ze sa zachovalo minimum so skutocnej povahy a vyzoru) . Poviedky typu Tymian a pod. (to znaci, Hermiona a Draco sa nejako vzdy zazracne ocitnu spolu na plneni trestu, ale hlavne pri spolupraci na nejakom uplne najviac dolezitom elixire, ktory sa nepodari dobre urobit ani samemu magovi Snapovi,a le dve 17-rocne decka ho zvladnu s takou briliantnostou, ze si vymenia tela alebo pocestuju v case) som nikdy necitala, nie kvoli kvalite, ale obsahu . Proste ono uz samotna myslienka je nerealna, takze som sa v pribehu - hoci by bol svetoborny - nikdy nedostala dalej ako po prvu kapitolu . No raz som citala nieco dobre na temu Vynutene manzelstvo (nie Karikatura to nebola, to mi prislo viac ako nedomyslene a ten, kto to pisal sa zjavne absolutne nevyznal v prave; ta nerealnost bola zarazajuca... ale zase na druhej strane som sa pobavila, zmysel pre humor autorke nechyba), len si nedokazem spomanut, kde . Ale na 90% som si ista, ze to bolo aj tak uz po vydani sedmicky... vsak ja si raz spomeniem. O oktoryni Hermione som citala Master od Kitty a to bolo vynikajuce... nej sa t niekto niekedy opovazi kritizovat; pre mna najlepsia poviedka . Este nikdy som necitala nic, kde by bol Draco potomkom vil (hmm... prilis velka somarina na moj vkus), no zato vymennych programov je nespocet (popularne su hlavne u slovenskych autoriek)... niektore su ale fakt dobre . Deti su klasika . Chces dat dohromady dvoch ludi ? Vytvor im male kopie, ktorym umrel/opustil ich jeden rodic a oni nasli lasku v tajnej laske z cias studentskych ich mamy/otca (Draco/Hermiony) . Pouzivane casto v Americkych brakoch, ktore samych seba nazyvaju filmami, hoci s nimi maju pramalo spolocne okrem toho, ze ich vidavame v televizii spolu s krasnou Seherezadou . Na to nie je podrebny ani FF .  No... To je asi tak vsetko ,. Dufam . Este raz dakujem za preklad.

Tak jo, tohle se mi líbilo víc, možná proto, že si to nehrálo na ohromně vtipný text, kterému se všichni z plna hrdla zasmějeme;) Mám tenhle pár ráda... A to bych ani nebyla já, kdybych si nerýpla - myslím, že od jistého věku je mnohem přijatelnější obdivovat "umasteného profesora, ktorého hrá niekto v päťdesiatke" (šedesátka je jen malý detail:D), než obdivovat sedmnáctileté děcko;) A ano, jsem na něj ujetá:D Každopádně díky za překlad, jsem ráda, že jsem si to přečetla!

Kristepane, to má pokračování? Nicméně jsem zjistila nebo lépe řečeno si potvrdila jednu nepodstatnou maličkost. Že opravdu nemám tušení, jak se chovají postavy v canonu a jsem naprosto zaslepena jejich obvyklými fanon-charakteristikami. No ale upřímně - není Dracova mužná hruď a bad boy-komplex podstatně zajímavější? "Každý desiaty Malfoy sa musí oženiť s muklorodenou, inak ľudské pokolenie postihne obrovské zlo", tak tohle by mě celkem zajímalo

No ja som povedala už pri prvej časti, že niektoré postrehy sú ako švihnutia bičom...ale 100% pravdivé...a v tejto druhej časti sa mi niektoré odseky neuveriteľne páčili - tie vážnejšie písané...a ešte som bola nadšená, že sme prišli na ten scvkávací roztok...mala si ma vidieť, keď som to hľadala (manuálne v knihách). Strašne strašne ma to bavilo! Ďakujem!!!

Srovnání canon a fanon Draca byla pěkně ledová sprcha pro moji romantickou část. Krutě pravdivé. Ale to mi nebrání užívat si všech skvělých fan-fiction, ve kterých je Draco ten okouzlující stříbrooký, nádherný, inteligentní, statečný a citlivý... ach jo, to jsem se do toho vžila. Zatím jsem asi nenarazila na povídku typu manželský zákon nebo Draco v úkrytu, škoda, to by se mi líbilo číst, ale absolutní favorit je NB - pčedstírat, že se líbí Draco, aby se dalo psát o Snapeovi. Díky.
Á, presne... čo nám bráni? Proste poviedku označíme OOC a bude, nie? No, na manželský zákon a v úkryte je toho spústa... narážala som na ne skôr spočiatku, asi budem musieť prejsť zoznam tých, čo som kedysi len pozrela. :D Tieto typy mi tu ešte chýbajú. Plus Parenting Class. Díky moc

Nektere veci jsou vazne trefne :D ale me zabila ta basnicka o vlasech :D jak miluju dramione tak na druhem miste je hermiona s blaisem , docela me mrzi ze je malo povidek na toto tema , ale jsem rada ze je aspon spusta povidek na dramione .Musim rict zajimave cteni

Ešte by sa dalo M - Draco zabije Harryho. A N - Draco zabije Voldyho. Aj k Hermione by sa dalo pár písmenok pridať: M (utečie s nepochopeným Snapom), N (utečie s hadím ksichtom Voldym)... D Pri Hermioniných očiach by som dala ešte medové. Dobré, pár z opísaných tu bolo.

Hned ze začátku mě zasáhla pasáž o srovnání Draca ve fanonu a kánonu. Přesně moje řeč! Poslední dobou jsem na toto téma hodně uvažovala (ještě před příručkou pro začátečníky, po ní se moje názory na toto téma jen ještě víc ucelily). Mám pocit, že spousta lidí v našem HP fandomu zapomíná na "skutečného" Draca, takového jakého ho popsala Rowla. A JKR je rozhodně mistryní charakterů a  jejich motivů (vždyť vymyslela chlapa jako je Snape!!!). Proto by bylo dobré občas si vzpomenout, že původní Draco není ideální člověk. První, co mě u něj napadne, je zbabělec. Jeho motiv pro všechno je jednoduchý - jde mu o záchranu života, svého a své rodiny. To ale neznamená, že je chudáče, který se stal Smrtijedem proti své vůli. Podle mě věří ve Voldemortovy ideály, jen nemá žaludek na špinavou práci. A taky není nikde v kánonu psáno, že je to blonďatý hezounek. Já si ho raději představuju jako normálního kluka, který je tak nafoukaný, že má i nějaké to charisma. Ale nevadí mi ve FF pěkný Draco tolik, jako pěkný Snape. Když čtu o jeho atletickém těle a hebkých (ne mastných!) vlasech, mám pochybnosti, jestli autor vůbec četl kánon. Kampak se poděl obří nos, nepříjemná osobnost, nažloutlá pleť a zkažené zuby? Každopádně mi tohle všechno dodalo novou chuť překládat Silencio. Tato příručka mluví o fikcích, které si šestý ročník přetvářejí podle svého. No, Silencio to dělá taky. A přesto u toho zvládne zachovat charaktery postav. Tady vidím důkaz, že to jde! To samé Bond... sice taky nebere v potaz HBP, ale hle - psychologie postav zůstává zachována. Proto nevidím ráda stížnosti, jaký je Draco prevít... protože on je. Je snadné zamilovat se do nějaké dokonalé napodobeniny chlapa. Ale já se dokážu zamilovat i do toho, který je kánonu bližší. Na druhou stranu, JKR nás nenechala se kouknout do Dracovy hlavy, takže možná uvnitř cítil, co je dobré a zlé. Uf, to bude asi dlouhý komentář, doteď jsem komentovala jen první část. Jdu dál (Mimochodem, Jimmi, díky za tento překlad... nutí to k zamyšlení... a já tě prostě těma myšlenkama musím zamořit. Vyber si jestli je to odměna nebo trst ) Ze zápletek v pokročilé příruček už jsem toho četla víc. Manželský zákon... souhlasím, že tento konkrétní zmíněný příklad je blbost. Ale kdo by nemiloval vynucená manželství?! Je to moje úchylka, ale myslím že nejsem sama Ten nepodařený lektvar a cestování časem do středověku, Hermi jako proncezna a Draco jako sedlák... kde jsem to jen slyšela? Myslíš, že autorka naráží přímo na Tymián? *Sbírám se ze země, přemožena záchvatem smíchu... no vážně, Dracova básnička o vlasech... hááááááá* Tak jo, bylo to poučné, párkrát jsem dal aza pravdu, párkrát se upřímně rozesmála. Ale víš co je ironie? Autorka má k řečeným dramionkám zřejmě kritický postoj, ale aby je dokázala tak výstižně popsat, to je musela všechny přečít, ne? Mně když se něco nelíbí, tak to prostě nečtu...
Waw, neskutočné! Najprv základné fakty - vynútené manželstvo milujem, ale ešte som v Dramione nenašla také, čo by stálo za preklad. Neviem, či autorka má k Dramione kritický postoj, nejaké sa pokúsila napísať, ale sú nedokončené. Ten fánon a kánon Draco - práve kvôli Mayi som toho dosť zisťovala a fánon Draco je vážne pojem: http://fanlore.org/wiki/LeatherPants!Drac [fanlore.org]o a potom tie ďalšie linky. S Mayiným prekladom Potkaníka som si toho zase navalila, ale... taktiež som prišla na to, ako neskoro som sa k FF dostala. To všetko už raz bolo riešené, existovali fandomy, o ktorých sa nám ani nesníva. Ale pri čítaní padáš hlbšie a hlbšie, zisťuješ, že sa strašne veľa ľudí na to vykašľalo, už sú niekde inde, proste život je zmena. Že existuje kvantum poviedok, ktoré sú skvelé ale už sú dávno prekonané (We Always Have a Paris) Tak som si povedala, že Potkaník je vážne posledná "starinka" spred 2005. Žiadne ďalšie archívy, už len Fanfiction.net a ten nový - Hawthorn & Vine [dramione.org]. Inak by som sa zbláznila. So Silenciom držím palce. Ale Akashi sa podarilo dodržať povahu Draca aj pri Náramku, nie? Neviem, či naráža priamo na Thymián, je v TOP20, ale po ňom sa roztrhlo vrece s podobnými poviedkami, takže skôr myslím, že hovorí o tých kópiach. Zvláštne je, že mne sa na ne naraziť nepodarilo. Díky moc.
Jo, Kitty se podařilo vystihnout dobře Draca snad ve všech povídkách. Pro jejího Draca mám slabost. I pro Hermionu, která řeší to, co řešíme snad všechny - pochybnosti o vlastní přitažlivosti. Ale v náramku byl Draco ke konci... nevím, moc zamilovaný? :-D Prostě dělal z lásky hlouposti. Ale i tak to beru. A ještě jedna od Kitty mě u tohoto napadla, ale teď si nevzpomenu na názav... Marster něco? V souvislosti s Hermionou otrokyní. A ani tohle nebylo klišé. V zásadě si myslím, že i z té nejblbější zápletky co tu je zmíněna jde udělat kvalitní povídka.

Jaj, tak tohle už nebyla taková sranda jak ta první příručka. Opravdu to napsala ještě před 7. dílem? Některé odhady jsou docela přesné.
Určite to napísala pred sedmičkou. Dokonca mám dojem, že sľubovala ďalšie pokračovanie po sedmičke, ale to už nie je napísané. Podobne bola pôvodne ladená jednotka, preto v tom čase bola dosť poučná :D). Ďakujem.

„Odmietnu spolupracovať a Hermiona robí všetku prácu zatiaľ čo Draco sleduje jej zadok.“ To sa mi páči. Také si rada prečítam “Hermiona je princezná a Draco je sedliak.“ (v stredoveku), to som dávnejšie čítala, len si nespomeniem na názov, ale rada by som si to prečítala znova, bolo to pekné. Vlastne sa mi všetky alternatívy páčia. Tie kde Hermiona otehotnie a potom roky vychováva dieťa sama moc nemusím, ale keď je príbeh napísaný s citom a pútavo tak ma bavia aj tie. Nech žije FF.
Hermiona princezna a Draco sedlák je Raz, keď voňal tymián.
Myslím, že písala o Keď raz voňal Tymián (preklad je tu). Ten bol prvý a ten potom nasledovalo množstvo "duplikátov", čo podobne ladený príbehov. Ako som spomínala, okrem amerikanizovanej Hermiony kvalitu znesiem vo všetkých kategóriách. Díky moc.
Jasne, díky, prečítam si ju znova. Tie čo sú tu aj tak plánujem prečítať znova všetky :) (keď raz budem mať čas, nikto ma odtiaľto neodtrhne)

Prehľad článkov k tejto téme: