Preklady fanfiction Harryho Pottera

Len pre našu zábavu a poučenie.

Draco: Zrod fénixa

33. kapitola - Vypožičané šťastie

Draco: Zrod fénixa
Vložené: Jimmi - 16.01. 2011 Téma: Draco: Zrod fénixa
Jimmi nám napísal:
Ďalšia kapitola :D
Pozor, nie je možné otvoriť v novom okne, musíte sa vrátiť späť.

DRACO: PHOENIX RISING

ORIGINÁL: http://www.fanfiction.net/s/3414902/33/Draco_Phoenix_Rising

Preklad: Jimmi

Beta-read: Doda357

  VAROVANIE: POVIEDKA BOLA NAPÍSANÁ PRED VYDANÍM SIEDMEJ KNIHY. AKÁKOĽVEK ZHODA JE ČISTO NÁHODNÁ. VARIABILNÁ DĹŽKA KAPITOL. POUŽITIE ČESKÝCH NÁZVOV, AK SA MI PÁČIA VIAC.

Postavy v tomto príbehu sú majetkom JKR, autorky ságy Harryho Pottera. Duševné vlastníctvo prekladov rôznych mien, názvov a miest patrí pánom Medkom, ktorí túto ságu preložili do češtiny a p. Petrikovičovej a p. Kralovičovej, ktoré ju preložili do slovenčiny. Autorské práva k tejto poviedke vlastní Cheryl Dyson, ktorá napísala túto fanfiction.

 

Kapitola tridsiata tretia - Vypožičané šťastie

Hermionu s Harrym zastavili, keď utekali z Firenzeho miestnosti. Hermionine srdce pokleslo, ale v tej sekunde, keď Harry narazil na Aberfortha, vedela, že sú v maléri. Nanešťastie čelili hrôzu naháňajúcej skupine: Rufus Scrimgeour, McGonagallová, Moody, Percy Weasley a Jack Williamson.

"Vidíte?" povedala McGonagallová po šokovanom pohľade na Harryho zmenený vzhľad. "Tu máte pána Pottera. Jeho opatrovníci navrhli, aby zostal s Hermionou, ktorá tu počas prázdnin niečo skúma. Ja za ňu ručím." Harry sa pozrel na Hermionu, ktorá žasla nad McGonagallovej schopnosťou klamať až sa hory zelenajú.

Scrimgeourova sánka sa hýbala a zjavne bol osobne urazený Harryho platinovými vlasmi.

"Podliehame módnym výstrelkom, Potter? Myslel som si, že zo všetkých ľudí sa práve vy budete správať zodpovednejšie."

Harry pokrčil plecami. "A ja som si myslel, že vy a ministerstvo máte Voldemorta pod kontrolou. Mňa vôbec nepotrebujte, správne? Tak mi napadlo, že sa pridám k nejakej kapele alebo také niečo."

Jack si posmešne odfrkol, čo zamaskoval potláčaným kašľom. Hermiona nemala trpezlivosť na slovné šarvátky, keď Draca v lese mučili.

"Pani profesorka, musím s vami hovoriť. Je to veľmi naliehavé," potichu povedala, keď sa nenápadne presunula vedľa McGonagallovej.

"Prečo ste boli dnes u Svätého Munga?" dožadoval sa Scrimgeour "A kto bol s vami?"

"Bol som navštíviť priateľa," vyprskol Harry. "Aby som pravdu povedal, nevedel som, že predtým, než navštívim nemocnicu, potrebujem povolenie od ministerstva. Postarám sa, aby som si svoje ďalšie zranenie naplánoval."

"Ako sa takto opovažuješ rozprávať s ministrom? Nebuď drzý, Potter, len sa ti snažíme pomôcť," ozval sa nesúhlasne Percy.

"Naozaj nepovažujem za nevyhnutné, aby ma ministerstvo sledovalo," zavrčal Harry.

"Pani profesorka, prosím," žadonila Hermiona. McGonagallová jej venovala tvrdý pohľad, zrejme stále nahnevaná kvôli Harryho odchodu. Hermiona, keď si uvedomila, že bude trvať celú večnosť, než sa od tej skupiny oddelia, sa zrazu chytila rukou za brucho.

"Nie je mi veľmi dobre," trasľavo prehovorila. Vypálila po schodoch, v duchu poslala ospravedlnenie Harrymu za to, že ho opúšťa a súčasne sa pokúšala vymyslieť spôsob, ako vyslobodiť aj jeho. Bežala celú cestu do spoločenskej miestnosti a musela zadýchaná zastaviť, kým si zvierala bok, v ktorom ju pichalo. Čarodejnícky svet vážne hrozne potrebuje výťahy.

Preletela dierou v portréte a vbehla rovno do rozvášnenej Weasleyovskej diskusie, ktorá zahŕňala Ginny, Rona a dvojčatá. Ron vyskočil na nohy.

"Kde si do pekla celý deň bola?" dožadoval sa.

"Malfoya zajal Červochvost," ťažko dýchala, stále sa držala za bok. "Je v lese. Musíme sa k nemu dostať skôr, než ho Peter vezme k Voldemortovi!" Nikto z Weasleyovcov sa nepohol. Zamračila sa na nich.

"Harryho zastavil Rufus Scrimgeour a Percy v Prednej hale. Neviem, ako ho odtiaľ dostať, ak ho už neposadili za mreže za to, že kričal na ministra."

Dvojčatá vyskočili na nohy.

"Zachrániť Harryho? To zvládneme."

"Jedno odvrátenie pozornosti na obzore, poďme na to."

"Povedzte Harrymu, že sa s ním stretnem pri Hagridovej chatrči," povedala.

Vybehla po schodoch do chlapčenskej spálne, berúc ich po dvoch,  a schmatla Harryho metlu. Ruka sa jej triasla, keď kráčala ku stále otvorenému oknu.

"Čo robíš?" zajačal Ron, keď vošiel do izby za ňou.

"Vážne nezvažuješ, že vyletíš von z okna, že nie?" dodala Ginny. "Na Harryho metle?"

"Ach, áno, zvažujem," potichu odvetila Hermiona.

"Ale ty nevieš lietať," protestoval Ron.

"Som predsa čarodejnica! Samozrejme, že viem lietať!"

"Ale si v tom príšerná," povedala Ginny.

"To je mi jedno. Červochvost má Draca v lese a mučí ho Cruciatom. Musím mu pomôcť."

"Tak už je to Draco?" vyprskol Ron. "Chvalabohu, že sme sa ho zbavili!"

Hermiona sa k nemu prudko otočila. "Ako si niečo také môžeš vôbec myslieť, Ron? Kto si? Ak je toto tvoj názor, potom nie si lepší než... než smrťožrúti!"

Ronova čeľusť zúrilo pracovala, ale bola to Ginny, ktorá sa zatvárila ľútostivo.

"Poďme," povedala a zobrala Hermione Harryho metlu. "Ja s tebou zletím dole."

Hermiona nasadla za Ginny. Vyleteli z okna a rýchlo zaleteli k Hagridovej chatrči. Ron zletel dole a pristál vedľa nich. Vrhol na ňu ospravedlňujúci pohľad, ale ona mu ešte nebola pripravená tak rýchlo odpustiť. Zdalo sa, že to trvalo celú večnosť, kým Harry vybehol z hlavných dverí, nasledovaný Tonksovou a Lupinom. Hermiona zastonala, pretože sa obávala ďalšieho zdržania.

Harry prijal svoju metlu od Ginny a usmial sa od ucha k uchu, keď si prezerala jeho blonďavé vlasy. Potiahol sa za ne dôverne známym gestom.

"Pekné, čo?"

Ginny pokrútila hlavou, ale smutne sa usmiala.

"V skutočnosti nie."

"Radšej by sme si mali švihnúť," prerušil ich Lupin. Hermiona na neho zažmurkala. "Tonksová mi povedala, že zajali Draca. Harry vravel, že viete, kde je."

"Firenze nám to povedal. Nemôže sa vrátiť do lesa, inak by ho kentauri zabili, ale spoznal to miesto a povedal nám, ako sa tam dostať," prehovorila Hermiona.

"Dúfajme, že ani my nenarazíme na kentaurov," poznamenala Tonksová.

"Alebo na pavúkov," dodal Ron s pokrčením pliec.

Lupin s Tonksovou si privolali vlastné metly. Hermiona okamžite zaujala miesto za Harrym. V tejto chvíli neverila Ronovi, že by ju vzal hocikam do blízkosti Draca. Mocne zovrela Harryho pás. Ginny pokrútila hlavou, ale rýchlo sa presunula, aby sa posadila za Rona.

"Poďme," povedala Ginny. Šestica ľudí odštartovala ponad les.

"Draco, vydrž," mlčky prosila Hermiona.

ooOoo

Draco bol unavený. Pri poslednom pokuse o únik použil posledné rezervy svojej sily a teraz sa chcel jedine poddať a upadnúť do bezvedomia. Sedem dní je dlhý čas; možno medzitým nájde spôsob, ako uniknúť. Skôr než ho Greyback premení na vlkolaka. Nemohol dovoliť, aby sa to stalo.

Draco mal zatvorené oči a ležal dokonale ochabnuto, neochotný dlhšie sa pozerať na Greybackovu chlípnu tvár. Prial si, aby ten vlkolak z neho zliezol - zisťoval, že má mimoriadne veľké problémy s dýchaním.

Fenrirova ľavá ruka pustila Dracovu pravú. Malfoyova ľavá ruka bola studená a znecitlivená od Greybackovho prútika a železného  zovretia, ktoré mu prerušilo obeh krvi. Cítil, ako vlkolak zovrel golier jeho šedej košele a brutálne ju roztrhol. Gombíky odskákali a odhalila sa Dracova hruď.

Toto nebude dobré, ponuro si pomyslel Draco. Krucinál, čo by v tejto situácii urobil Chlapec, ktorý prežil? Asi by vyčaroval nejaké zázračné riešenie pri jeho nekonečnom chrabromilskom šťastí. Potreboval si kúsok toho šťastia vypožičať. 

O chvíľu neskôr vtiahol do seba mučivý nádych, keď sa Fenrirove ostré tesáky zahryzli do jeho tela v blízkosti priehlbiny jeho pravého ramena. Tu bolesť nekončila - Greyback ťahal svoje zuby uhlopriečne cez Dracovu hruď  a zanechával cestičku z rozorvaného mäsa. Zastal na Dracovej bránici a začal si tou krvavou ranou prelízavať cestu naspať, jazykom chlípuc krv.

Dracova pravá ruka sa nenápadne pohybovala, až kým sa končekmi prstov nedotýkal hladkého dreva Fenrirovho prútika. Vlkolak bol príliš sústredený na svoju ohavnú úlohu, aby si to všimol skôr, než Draco neprehovoril.

"Serpensortia," potichu povedal Malfoy. Fenrirova hlava vyletela prekvapene dohora. Ústa mal hrozivo červené. Skôr než stihol zažmurkať, vrhol sa na jeho tvár obrovský had. Zaťal svoje tesáky do jedného obočia a vlkolak sa s výkrikom hodil dozadu.

V okamihu, keď sa zbavil Greybackovej váhy, sa Draco malátne prevalil a privolal si svoj prútik. Vlkolak v spŕške krvi odtrhol hada zo svojej tváre. Vražedne sa žltými očami na Draca pozrel práve v okamihu, keď prútik vrazil do Malfoyovej natiahnutej ruky.

"Expelliarmus!" obaja vykríkli v tom istom okamihu, ale Dracov výkrik bol zrodený zo zúfalstva a bol o trošičku rýchlejší. Fenrirovi vyletel prútik z ruky. Dracovo ďalšie kúzlo treslo vlkolaka chrbtom o strom a tretie ho znehybnilo. Vlkolak nehybne narazil na zem a nepohol sa.

Draco si zhlboka vzdychol a oprel si tvár o zem, príliš vyčerpaný, aby vôbec cítil úľavu. Po hrudi mu stekala krv. Vedel, že musí vstať a vybaviť si to s Greybackom trvalejšie. Zviazať ho, alebo ho zabiť, alebo niečo. Len si potreboval na chvíľočku odpočinúť. Zatvoril oči.

ooOoo 

Začul výkrik a rozhodoval sa, či otvoriť oči, pretože predpokladal, že to môže byť jedine ďalšia vlna hrôzy, ktorá na neho prichádza zaútočiť - Greybackovi kamoši alebo Červochvostova posila.

Zrazu ho za plecia potiahli dohora a objali vo vrelom objatí, ktoré spôsobilo, že rana na jeho hrudi vzplanula obnovenou bolesťou.

"Ach, Draco, vďakabohu, si nažive," dýchal mu do ucha hlas Hermiony Grangerovej. Omámene sa usmial. Ako ho do pekla našla? Napokon otvoril oči a uvidel nad sebou stáť Harryho Pottera. Za Potterom stáli dvaja Weasleyovci, Lupin a to ružovovlasé dievča z Rádu. Lupin sa vznášal nad Greybackom a Ružovka držala svoj prútik pripravený, aby mohla vypáliť na vlkolaka. Ginny Weasleyová stála za Harrym, bez výrazu, ale Ronov pohľad bol ľadový. Weasleyovci si asi priali, aby ho bol Fenrir zožral.

Draco si dovolil na chvíľu sa rozplynúť v Hermioninom objatí, kým vpíjal jej vôňu a vnímal ju, len napriek Ronovi. Stiahla sa a držala ho jednou rukou za plece, kým druhou mu utierala špinu a smeti z tváre. Tričko už mala červené od jeho krvi.

"Čo ti tak dlho trvalo, Potter?" otrávene prehovoril Draco. Harry pokrčil plecami.

"Museli sme si hodiť mincou. Hlava, zachránime Malfoya; rub, necháme Malfoya zhniť."

"Mám šťastie, že to bola hlava, čo?" Mykol palcom. "Červochvost je tamto v klietke."

Jeho oči sa po prvý raz stretli s Hermioninými a pri tom výraze v jej hnedých očiach, ktoré žiarili nepreliatymi slzami, pocítil podivný nával emócie.

"Vyzeráš hrozne," potichu povedala.

Draco sa zamračil. "Myslel som, že sa ti moje čierne vlasy budú páčiť... Sú veľmi... Harry Potterovské, nemyslíš?"

"Mám na mysli, že si zaliaty krvou a vyzeráš ako polovičná mŕtvola. Musíme ťa dostať do nemocnice."

"Nemôžeme," ozval sa Harry. "V tomto stave sa nesmie premiestňovať. Posledné premiestnenie ho skoro zabilo. Musíme ho na Rokfort vziať my."

Draco sa zaškeril. "Som v poriadku, Potter." Pokúsil sa dostať sa na nohy, ale zistil, že nemá dosť energie, keď všetko začalo černieť. Hermiona ho rýchlo pritlačila nazad.

"Nehýb sa!" prikázala mu.

Lupin podišiel k nim. "Ty si zajal dvoch smrťožrútov? Zase? Zjavne sa k tebe hrnú zakaždým, čo opustíš  Rokfort. Priťahuješ ich?"

Draco sa krátko zasmial a trhol bradou smerom k Greybackovi. "No, tamtoho som priťahoval určite."

"Vypadnime odtiaľto, kým pritiahne ďalších," povedalo to ružovovlasé dievča. Držala klietku s Červochvostom.

"Vezmem Malfoya," povedal Potter a kľakol si vedľa Draca, ktorý sa ho pokúsil odmávnuť preč.

"Na to zabudni, Potter. Dokážem ísť na vlastnej metle."

"Až kým neodpadneš a nezabiješ sa pri páde. Preskoč to chvastanie, inak ťa jednoducho omráčim."

Harry zdvihol Draca, ktorý by nepriznal ani pri mučení, že je rád, že mu túto záležitosť vzali z rúk. Nebol si celkom istý, či by dokázal letieť sám. Oprel si hlavu o Harryho plece a dramaticky si vzdychol.

"Chcel si ma objať po celý deň, však, Potter?"

"Vieš, kam si môžeš strčiť tie svoje poznámky, Malfoy," zavrčal Harry.

Potter prekročil svoju metlu a o chvíľu sa už vznášali vo vzduchu. Harry nezmenil svoje držanie Draca. Potter bol jediným človekom, o ktorom Draco vedel, že to dokáže zvládnuť - lietať bez držania.

Čoskoro už leteli ponad stromy. Niekde počas cesty Draco podľahol temnote, chránený vedomím, že chrabromilský zlatý chlapec by ho nikdy nepustil.

Hermiona rýchlo nasadla za Rona, keď Harry a Draco odštartovali. Ginny sa zdvihla do vzduchu na Dracovej metle. Tonksová niesla Červochvostovu klietku a Lupin levitoval zviazaného a bezvedomého Greybacka pod svojou metlou.

ooOoo

Hermiona si žula peru obavami. Dúfala, že sa dostali k Dracovi včas. Bol biely ako duch a taký ochabnutý v jej náručí, že sa bála, že prišli neskoro. Košeľu mal presiaknutú krvou. Spomenula si na stretnutie Billa Weasleyho s Greybackom - tie rany boli príliš zákerné, aby sa zavreli. A na Rokforte nebola madam Pomfreyová. Bývala cez leto v Londýne a vypomáhala u Sv. Munga. Budú ju musieť priviesť.

S tou myšlienkou pustila jednou rukou Rona a vrhla Patronusa, ktorý upaľoval k Rokfortu. Len čo to kúzlo vystrelilo z jej prútika, Ron prekvapene zajačal, Hermiona vykríkla a reflexívne ho schmatla, keď metla klesla o niekoľko metrov.

"Do pekla, Hermiona!" zajačal Ron cez uháňajúci vietor. "Varuj človeka skôr, než také niečo urobíš!" Metla sa pomaly vyštverala do svojej bývalej pozície.

"Prepáč! Poslala som odkaz McGonagallke."

Keď sa dostali na Rokfort, Harry bol už dnu. Nasledovala ho Ginny, ktorá niesla ich metly. V okamihu, keď sa Ron dotkol zeme, Hermiona zoskočila a vypálila, ignorujúc Ronove protestné výkriky.

Obehla Ginny a dostihla Harryho na schodoch.

"Odpadol," vysvetľoval Harry. Hermiona uháňala popredu na nemocničné oddelenie, aby pripravila posteľ. Harry jemne Draca položil a Hermiona vyzliekla Malfoyovi skrvavenú košeľu.

Pod čiernymi vlasmi bola Dracova tvár skoro taká biela ako vankúš pod jeho hlavou. Harry na ňu otočil znepokojené oči.

"Už predtým stratil veľa krvi. Neviem, ako veľa mu jej ešte ostalo."

Hermiona privolala hrubé obväzy z blízkej skrinky a pritlačila ich na Dracovu hruď. Modlila sa, aby sa McGonagallová s madam Pomfreyovou ponáhľala. Ron s Ginny sa posadili na vedľajšiu posteľ a mlčky sledovali, ako látka rýchlo nasakuje Dracovou krvou.

"Nezráža sa to," zašepkala Hermiona. "Ako vyliečili Billa? Prečo som nedávala lepší pozor?"

"Je to vážne pokročilá liečiaca mágia, Hermiona. Nemyslím, že by si ju zvládla."

Zrazu cez dvere vpadlo dnu niečo červeno-zlaté a raz zakrúžilo po miestnosti predtým, než pristálo na konci Dracovej postele.

"Félix!" vydýchol Harry.

Fénix poskakoval na posteli dopredu, až kým nestál nad Dracom. Harry vzal obklady z Hermioniných rúk, aby odhalil Malfoyove otvorené zranenia. Félix naklonil hlavu a jeho slzy začali kvapkať na tie rany. K všeobecnému úžasu prestala krv tiecť a rany sa pomaly sami začali zašívať.

Hermiona v úľave zovrela ruky. Keď Félix skončil, privinula si ho do radostného objatia a pobozkala ho na jeho operenú hlavičku.

"Nádherný, nádherný vtáčik!" plakala. Félix na protest zamával krídlami a odletel preč v okamihu, keď ho pustila. Zmizol vo dverách a Hermiona sa užasnuto pozrela na Harryho.

"To je  druhý raz, čo nám Félix pomohol. Myslíš, že mu Dumbledore povedal, aby nás strážil? Alebo Malfoya?"

Harry si vzdychol. "V tejto chvíli neviem, čo mohol Dumbledore urobiť. Zjavne mal pred nami kopec tajomstiev." Nemohla si nevšimnúť zatrpknutosť v Harryho hlase. Pokračoval. "Aspoň náš výlet bol úspešný, teda až do chvíle, čo uniesli Malfoya. Našli sme ten medailón. Zjavne sa ho Regulusovi podarilo zničiť skôr, než ho zabili."

"Aký medailón?" vyprskla Ginny. "Aký Regulus?"

Harry sa začervenal. Zjavne zabudol, že tu je. Hermiona opatrne umývala Dracove rany, ohromená, že z tých rán boli teraz malé červené linky, ktoré pravdepodobne vyblednú a budú sa zhodovať s jazvami po Sectumsempre, ktoré križovali jeho hruď opačným smerom. Hermionine oči sa stretli s Harryho a uškrnula sa.

"Možno by si sa s ňou chcel porozprávať, " poznamenala. Všimla si škaredé uhryznutie na Dracovom hrdle, ale našťastie koža nebola prerušená. Na ľavom zápästí mal strašnú modrinu a na pravom niekoľko menších modrín. Vyzeralo to, ako keby Greyback s Dracom brutálne zaobchádzal. Mal šťastie, že je nažive.

Po celý čas, čo sa starala o Draca, mohla na sebe vycítiť Ronov nahnevaný pohľad a bolo jej jasné, že sa schyľuje k ďalšej konfrontácii. Harry vstal a kývol na Ginny. Prešli do rohu miestnosti práve vtedy, keď sa prihnala dnu McGonagallová s madam Pomfreyovou.

Hermiona ukročila a dovolila im prezrieť Draca. Rýchlo vysvetlila, čo Félix urobil. Madam Pomfreyová preskúmala Draca a potom sa ponáhľala do svojej pracovne. Vrátila sa s množstvom elixírov.

"Stratil veľa krvi. Toto mu ju pomôže obnoviť, ale musí veľa odpočívať."

Nadvihla ho s McGonagallovej pomocou a nasilu mu naliala do hrdla dva elixíry. Potom sa otočila a mávla na nich zaháňajúcim gestom.

"Von! Už sa o neho postarám ja. Chvíľu nenastane v jeho stave žiadna zmena. Vďaka fénixovi to ale vyzerá, že je z najhoršieho vonku. Neskôr ho môžete navštíviť."

Hermiona si vzdychla a zamierila ku dverám. Ron ju nasledoval. Harry a Ginny sa vliekli za nimi. Pri dverách Hermiona zalapala po dychu, otočila sa a bežala nazad k Dracovi. Madam Pomfreyová mu práve vyzúvala topánky. Varovne sa na Hermionu pozrela.

"Toto je jeho," povedala a pretiahla si cez hlavu zapletenú šnúrku. Rýchlo ju prevliekla Dracovi cez hlavu, až kým galeón neležal na jeho hrudi. Chvíľku hladila jeho jemné čierne vlasy a nežne sa usmiala.

Vzdychla si a pripojila sa k Ronovi pri dverách, zanechajúc Draca v schopných rukách madam Pomfreyovej.

Za obsah komentárov je zodpovedný užívateľ, nie prevádzkovateľ týchto stránok.
Ďakujem
Pre automatický komentár sa musíte prihlásiť.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: Aeidaill - 24.04. 2023
| |
Aspoň takto ďakujem všetkým, čo sa na tomto preklade podieľali a umožnili mi tak príjemne stráviť čas. Týmto dávam najavo, že poviedku čítam a teším sa na pokračovanie.

Re: 33. kapitola - Vypožičané šťastie (Hodnotenie: 1)
Od: sisi - 08.07. 2023
|
Merlin dík za Tonksovou, Lupina a dvojčáky. Záchrana Harryho vyšla, zachránili i Draca, je to dobré.
Díky za překlad, Jimmi.

AK. Automatické poďakovanie za preklad (Hodnotenie: 1)
Od: margareta - 18.08. 2023
|
Alespoň takto děkuji všem, kteří se na tomto překladu podíleli a umožnili mi tak příjemně strávit čas. Tímto dávám najevo, že povídku čtu a těším se na pokračování.

Archivované komentáre (pôvodne v archíve)


Re: 33. kapitola - Vypožičané šťastie Od: 32jennifer2 - 25.02. 2011
aspon ze prisli včas, aj ked sa draco takpovediac zachranil sam a esteze maju felixa "A ja som si myslel, že vy a ministerstvo máte Voldemorta pod kontrolou. Mňa vôbec nepotrebujte, správne? Tak mi napadlo, že sa pridám k nejakej kapele alebo také niečo." - tak toto  bolo fakt trefne

Re: 33. kapitola - Vypožičané šťastie Od: kukuriciarka - 15.02. 2011
tak Félix bolozaj úžasný, ako z rozprávky :) už len aby spravili niečo s tým vlkolactvom, a bude po probléme :) chudák Draco, zlízne si to vždy za všetkých. a čo z toho má? že ho aj tak nemajú radi... jedno musím nechať - Harry sa asi priučil drzosti od Draca - odpovede ministrovi nemali chybu :) ďakujem za preklad, poviedka je ozaj poklad :)

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Lucka - 22.01. 2011
Ááááá.. Hlási sa nový zavilslák Skvelá práca. Ďakujem baby, že ste ešte stále tu a stále máte ten istý elán a chuť prekladať.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: larkinh - 18.01. 2011
Tak jsem to konečně přečetla až sem... je to moc pěkné, napínavé, díky za překlad.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: soraki - 18.01. 2011
Zlatý fénix, co bychom si bez něj my Dracofilky počaly . Nějak podezžele moc Smrtijedů se ochomejtá kolem Bradavic, podle mého by tam odtud měli co nejdříve vypadnout a přestěhovat se někam jinam - copak si nemohou vzít myslánku, vzpomínky a jít do pryč (protože mě nenapadá kam ). A Ron je tedy vážně neskutečný - tímhle přístupem okouzlí každou ženu, jen co je pravda... blbec! Dobře mu to Hermiona řekla - ničím se neliší od však-vy-víte-koho-myslím. A Ginny, leze mi tou uvzatostí na nervy... Díky a těším se na další

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Tannie - 17.01. 2011
Díky za skvělý překlad, dneska se mi zlepšení nálady fakt hodilo Nejprv jsem se smála nad Harryho rockovou kapelou, pak jsem doufala, že nám autorka nebude Draca moc trápit..naštěstí se mu povedlo se zachránit od slizouna, proč mám ale pocit, že to nebude na dlouho?

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jin - 17.01. 2011
heh velmi zaujímavá poviedka... konečne som sa dostala aspon na chvílu k u komentovaniu...poviem vám mát doma novorodenca je teda pekná drina...ale nevymenila by som ani za svet...hihi... vdaka za preklad a velmi somz vedavá na pokračovanie, hlavne či a ako sa bude vyvíjat vztaj Hermiony a Draca, somzvedavá či dodrží slub Ronovi...hihi 

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: denice - 16.01. 2011
To je taková úleva! Draco je tak úžasný, v podstatě se zachránil sám, ještě než stačili ostatní přijít. Harryho slovní potyčka s Brouskem měla hodně do sebe, stejně jako Hermionina snaha letět na koštěti z věže. "Čo ti tak dlho trvalo, Potter?" otrávene prehovoril Draco. Harry pokrčil plecami. "Museli sme si hodiť mincou. Hlava, zachránime Malfoya; rub, necháme Malfoya zhniť." Malfoyovsko-Potterovské dialogy v této povídce miluji. A ten krásný závěr, kdy Hermiona hladí Draca po vlasech, (dovedu si představit Ronův výraz), prostě jedinečné, doufám, že jim ten klid ještě nějakou chvíli vydrží. Moc děkuji

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: teriisek - 16.01. 2011
Jej, já jsem si tak strašně oddechla, že je Draco v pořádku! A jsem ráda, že s Hermionou a Harrym jich šlo nakonec víc - a konečně zapojili i Ginny, tak snad se trošku uklidní a nebude je chtít zabít při první příležitosti:D Jinak Draco je neuvěřitelný... skoro vykrvácí a stejně se pere, neuvěřitelný nezmar... a navíc se ještě bude hádat, že zvládne odletět sám? Úžasně hrdé - a tak strašně hloupé! A vůbec celá ta scéna, když pro něho přišli... Lupinova poznámka byla geniální, Hermiona krásně starostlivá, Harry stále cynicky vtipkuje, Draco se nemůže nechat zahanbit... a Harry je stejně pořád starostlivý... myslím, že ti dva stejně skončí jako kamarádi, nemůžu si pomoct:) a Hermiona se prostě nedá, to je jasné už teď, že se ho nevzdá! Teda pokud Draco neudělá něco maximálně hloupého... Nádherná kapitola, ani nevíš, jak jsem si oddechla, že to dopadlo takhle. Tak doufám, že se z toho Draco úplně dostane, děkuju moc za kapitolu a těším se na pokračování.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: gama - 16.01. 2011
Úplně tu scénu vidím, jak Harry veze Draca v náručí. Oba si to museli náležitě užít:-)

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: beruska1 - 16.01. 2011
název kapitoly opravdu sedí, Dráčkovi zachránili život, jseopravdu ráda. Ta akcičkas ministrem byla zábavná   to chybí dvě konečně  uvozovky: "Jedno odvrátenie pozornosti na obzore, poďme na to. "Som predsa čarodejnica! Samozrejme, že viem lietať!    děkuji za přelad 
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Opravené, tvoj sokolí zrak nesklamal. Díky moc

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: iway - 16.01. 2011
skvělé.. draco a jeho schopnost mít jizlivé poznámky i když už má na kahánku jsou téměř dokonalé, jen se mi zdá, že má chudátko pořád nějaké nesnáze :) slovní výměny mezi dracem a harrym jsou opravdu promyšlené a věřim tomu, že se z nich stanou skvělí přátelé.. dík za překlad
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Draco sa nezdá, ale v tejto poviedke určite nesklame. Ďakujem

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: bbarka - 16.01. 2011
Po tejto kapitole sa hneď sa cítim lepšie Draco sa teda nezdá... zvládol Fenrira... ja som na neho taká hrdá Hermionina búrlivá reakcia bola super, lenže teraz zrejme bude nasledovať Ronov obrovský výbuch...ale stálo to za to A na scéne sa nám objavlil aj fénix...bože, milujem túto poviedku!!! Ďakujem strašne moc za preklad!
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Aj ja ďakujem, hoci dodatočne a riadne neskoro.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Zuzana - 16.01. 2011
Harry sa mi páči Pridá sa do rockovej kapely a vykašle sa na Voldemorta nech sa stará ministerstvo. Bavím sa ale mám stiahnutý žalúdok od  strachu, že to nestihnú. Aj keď logicky je tu ešte dosť kapitol, musia to stihnúť Alebo sa Draco vyslobodí sám. Bože toto je strašne kruté. Asi mi prestalo tĺcť srdce. Chudák Draco. To si nezaslúžil.Je mi ho znova strašne ľúto. Vychutnal si Hermionino objatie a Ron mal stuhnutý ksicht. Hm, mám strach, že s Ronom ešte budú problémy. Páči sa mi ako sa Draco s Harrym doťahujú ešte aj keď má smrť na jazyku a páči sa mi aj tá dôvera, k Harrymu. Keby som nevedela, že miluje Hermionu normálne by som si myslela, že čítam slash Fénix ma prekvapil. Nejako sa mi tam nehodil, ale hlavne, že pomohol. Po tom ako Hermiona zavesila galeón Dracovi na krk a pohladila ho Ron snáď pochopil, že jeho námaha a hnev je zbytočný. Som rada za túto kapitolu. Ďakujem,túto kapitolu už nikdy viac nechcem čítať Trochu si vydýchnem pred ďalším stresom
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Fénix je v názve tejto poviedky, takže musí byť dôležitý. Ďakujem.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Zuzana - 22.01. 2011
Aha, fakt. Tak toto mi nedošlo. Som strašne zvedavá akú úlohu tam bude mať. Na túto poviedku sa strašne teším. Myslím na to keď bude celá a budem si ju môcť prečítať jedným ťahom. To bude zážitok :)

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Kaitlin - 16.01. 2011
Kapitola je perfektní jako vždycky. Vážně tuhle povídku miluji :) Jsem ráda, že to s Dracem dopadlo takhle, jen doufám, že nebudou nějaké komplikace. Jo a jinak se mi tu opravdu líbila Hermiona a to, jak se vyvíjí ten její vztah s Dracem. Jen chudák Ron má smůlu, ale to mě nijak netrápí :-D Takže díky za báječnou kapitolu a za skvělý rozptýlení během učení. :) Těším se na další.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Ďakujem a držím palce pri skúškach.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Hanna - 16.01. 2011
Ďakujem ti Félix. Aj ja by som ťa najradšej objala, hoci tí kanárikovia, ktorých sme mali, objímanie neznášali, tak ťa viem pochopiť, ale vieš, ľudia dávajú objímaním najavo svoju nekonečnú vďačnosť. Darmo Draco sľúbil Ronovy, že sa bude držať ďalej od Hermiony, keď ona na to má úplne iný názor, ďakujem
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Dracovi dá Hermiona riadne zabrať :D Ďakujem

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Nade - 16.01. 2011
Bude teď Draco, stejně jako Bill, dávat přednost krvavým steakům, nebo to fénix vyřešil? No a Hermionu asi opravdu čeká nepříjemný rozhovor s Ronem. On je sice pitomec, ale není možné, aby si neuvědomil, co je naprosto zřejmé. Upřímně řečeno, reakce Weasleyů mě trošku zklamala. Spíš jsme čekala, že  do toho půjdou, ale neodpustí si jedovaté poznámky a tak. Ale žádná reakce ...? Smutné. Nebýt v trablích i Harry, asi by se vůbec nezvedli. Díky, těším se na další kapitolu.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
 S tými steakmi uvidíme. Weasleyovci - no klasika, roztrhajú sa len pre tých, na ktorých im záleží, on je nepriateľ, aj keby urobil bohviečo. Predsudky majú skrátka všetko. Ďakuj,

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Monie - 16.01. 2011
Ta část, kdy ho našli je bezkonkurenční, Dracova schopnost i na pokraji sil být sarkastický je neuvěřitelná. Ale Harry se umí taky vtipně bránit, no a Hermiona ta byla (nenapadá mě jiné slovo) sladká :o) Moc děkuji za kapitolku.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Ďakujem za komentár

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: anonym - 16.01. 2011
je fajn, že ho nakoniec  zachránili.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: JSark - 16.01. 2011
No teda, mal pekné šťastie, že z toho vyviazol. Vyvstáva ale otázka: je Greyback gay? Tak mám pocit, že s Ronom bo bude pekná hádka. Nádherný preklad, vďaka.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Prečo by mal byť? Chce Draca do partie, nie? Ale vlkolaci nie sú moja šálka kávy, takže neviem. Ďakujem PS. Vždy zíram čo teba nenapadne. V dobrom.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: muuufi - 16.01. 2011
"Chcel si ma objať po celý deň, však, Potter?"   ja umrem! zbožňujem tieto poznámky:D ach a nič nemá nad túto poviedku, fakt nič.dakujeeeeem za preklad
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Skoro s každou poviedkou (pokiaľ neprekladám také truc podniky ako Všetko je možné, alebo poviedky niekoho iného) si poviem, že nič nemôže byť lepšie. Ale keďže tento tvoj názor zatiaľ zdieľam, nemám ďalšieho kandidáta na preklad. Ďakujem

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: lucianna - 16.01. 2011
To mi teda odľahlo, že je Draco už v bezpečí. Aj keď chvíľami to vyzeralo kadejako. Myslela som si, že ten minister bude robiť viac problémov, ale Harry mu dobre odvrával. Lupin podišiel k nim. "Ty si zajal dvoch smrťožrútov? Zase? Zjavne sa k tebe hrnú zakaždým, čo opustíš   Rokfort. Priťahuješ ich?" Draco sa krátko zasmial a trhol bradou smerom k Greybackovi. "No, tamtoho som priťahoval určite." - táto časť ma úplne dostala. A je super, že vďaka Dracovi tak chytajú smrťožrútov. Dúfam, že Draco nebude mať nejaké následky z tých kusnutí... No a félix ma prekvapil. Neviem prečo, ale akosi som vôbec nečakala, že sa tam objaví, ale som rada že sa objavil. Ten záver s galeónom bol super. Tie ich tajné správy sú super. No a chudák Ron, Hermiona ho o rozum pripravý, ale nemá sa medzi nich čo pliesť. Draco a Hermiona proste patria k sebe. Samozrejme, dokonalý preklad, ale to ty vieš. Teším sa na pokračovanie.
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Stále som neprišla na to, odkiaľ je názov tejto poviedky. Ale asi musí byť Félix dôležitý. Ďakujem.

Re: 33. Vypožičané šťastie Od: doda357 - 16.01. 2011
Dúfam, že v Dracovom zdravotnom stave nenastanú žiadne komplikácie a bude mať konečne čas nedodržať svoj sľub Ronovi a pustí sa do vzťahu s Hermionou Asi to také ľahké nebude, ale predstava je to pekná Chápem, že McGonagallová bola nahnevaná, ale mala Hermionu vypočuť. Ministra nemám rada a už vôbec nechápem, prečo sa stará do toho, aké má Harry vlasy. Tiež nemusí vedieť všetko a ani sa Harrymu nečudujem, že bol taký drzý. Fenrir je fakt nechutný. Blé... Už si aj slepý musí všimnúť, ako Hermione záleží na Dracovi. Rona tiež v tejto poviedke veľmi nemusím. Nech nechá Hermionu, aby si sama vybrala priateľa. A Félix bol úžasný. Zaujímalo by ma, či mu to Dumbledore alebo niekto iný nakázal. A koniec, keď Hermiona zaniesla Dracovi ten galeón, nemalo to chyby. Ďakujem za krásnu kapitolu, teším sa na ďalšiu
Re: 33. Vypožičané šťastie Od: Jimmi - 22.01. 2011
Ďakujem, bez teba by to nebolo ono.

Prehľad článkov k tejto téme:

Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201151. kapitola - Epilóg
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201150. kapitola - Pravý chrabromilčan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )19.02. 201149. kapitola - Snapovo odhalenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201148. kapitola - Avada Kedavra
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.02. 201147. kapitola - Druhá komnata
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.02. 201146. kapitola - Bellatrix Lestrangeová
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201145. kapitola - Záchrana a útek
Cheryl Dyson: ( Jimmi )14.02. 201144.kapitola - Dracovo prekvapenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.02. 201143. kapitola - Smrťožrúti
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.02. 201138. kapitola BONUS - Percy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.02. 201142. kapitola - Rada škriatkov
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.02. 201141. kapitola - Dôležité správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.02. 201140. kapitola - Dracov fanklub
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.01. 201139. kapitola - Správa od Snapa
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.01. 201138. kapitola - Svadobné plány
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.01. 201137. kapitola
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201136. kapitola - Zakladatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201135. kapitola - Mysľomisa, pergamen a spoločnosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.01. 201134. kapitola - Ranná návšteva
Cheryl Dyson: ( Jimmi )16.01. 201133. kapitola - Vypožičané šťastie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )13.01. 201132. kapitola - Les
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.01. 201131. kapitola - Zámena osôb
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.01. 201130. kapitola - U kančej hlavy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.01. 201129. kapitola - Draco a Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.01. 201128. kapitola - Harryho postrehy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.01. 201127. kapitola Láskavosť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )31.12. 201026. kapitola - Záhadné správy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.12. 201025. kapitola - Hórovi synovia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.12. 201024. kapitola - Priatelia
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.12. 201023. kapitola - Pradiarska ulička
Cheryl Dyson: ( Jimmi )18.12. 201022. kapitola - Elixíry šťastia a ako ich pripraviť
Cheryl Dyson: ( Jimmi )15.12. 201021. kapitola - Úvahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201020. kapitola - Viteál
Cheryl Dyson: ( Jimmi )09.12. 201019. kapitola - Vlaky a prach
Cheryl Dyson: ( Jimmi )08.12. 201018. kapitola - Zásahy a protizásahy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )07.12. 201017. kapitola - Temné znamenie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )06.12. 201016. kapitola - Kúzla a odkazy
Cheryl Dyson: ( Jimmi )05.12. 201015. kapitola - Manor a spomienky
Cheryl Dyson: ( Jimmi )04.12. 201014. kapitola - Snovlezci plaziví
Cheryl Dyson: ( Jimmi )03.12. 201013. kapitola - Dover
Cheryl Dyson: ( Jimmi )02.12. 201012. kapitola - Prenášadlá
Cheryl Dyson: ( Jimmi )01.12. 201011. kapitola - Luna
Cheryl Dyson: ( Jimmi )30.11. 201010. kapitola - Zničené sny
Cheryl Dyson: ( Jimmi )29.11. 20109. kapitola - Dracove rozhovory
Cheryl Dyson: ( Jimmi )28.11. 20108. kapitola - Grimmauldovo námestie
Cheryl Dyson: ( Jimmi )27.11. 20107. kapitola - Dracova dilema
Cheryl Dyson: ( Jimmi )26.11. 20106. kapitola - Harryho izba
Cheryl Dyson: ( Jimmi )25.11. 20105. kapitola - Hlavný stan
Cheryl Dyson: ( Jimmi )24.11. 20104. kapitola - Prepad
Cheryl Dyson: ( Jimmi )23.11. 20103. kapitola - Harry
Cheryl Dyson: ( Jimmi )22.11. 20102. kapitola - Hermiona
Cheryl Dyson: ( Jimmi )21.11. 20101. kapitola - Draco
. Úvod k poviedkam: ( Jimmi )09.10. 2010Úvod k poviedke